abonnement Unibet Coolblue
pi_57713201
Voor de aankomende zomer zit ik er aan te denken om te gaan backpacken in Thailand. Het is natuurlijk leuk omdat samen met een vriend/vriendin te gaan doen, maar dat zit er helaas niet in. Nou hoor ik altijd verhalen dat je massa's andere backpackers ontmoet zolang je een beetje de Lonly Planet als gids gebruikt.

Wat zijn jullie ervaringen wat dit betreft, kan je inderdaad die kant opgaan en ter plekken wat reisgenoten uitkiezen en mee rondtouren? En is dat alleen in Thailand of krijg je dat ook voor elkaar in iets minder touristische landen zoals Laos en Cambodja?

Strekking van het verhaal is een beetje dat het me super gaaf lijkt om daar rond te trekken, maar niet in m'n eentje
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_57713503
Denk je nou echt dat anderen op jou zitten te wachten dan?
Ik zwaai naar dieren.
pi_57713602
quote:
Op zondag 30 maart 2008 13:34 schreef Geerd het volgende:
Denk je nou echt dat anderen op jou zitten te wachten dan?
Dat is nou net de vraag naar de verhalen die ik gehoord heb wel ja, en zijn er tig anderen die met dezelfde insteek die kant opgaan. Vraag me alleen af wat de ervaringen van de mensen op dit forum zijn.
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_57713623
Wellicht dat je een aantal dagen met mensen die je bent tegengekomen gaat reizen, maar veelal splitsen jullie wegen daarna..
Maar zeker; je komt altijd wel anderen tegen.
  Boks-Chick zondag 30 maart 2008 @ 14:11:48 #5
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_57714236
Een vriendin van mij is van het weekend teruggekomen van een backpackvakantie door australie en nieuw zeeland. Zij hield een blog bij en kwam doorlopend mensen tegen waar ze dan een of meerdere dagen mee optrok, en soms kwam ze mensen op andere plekken weer tegen. Heeft een supertijd gehad, juist doordat ze zoveel verschillende mensen tegenkwam.
lolwut
pi_57716055
Doen!

Ik heb het gedaan, en vond het geweldig. Nadat mijn reisgezel in het ziekenhuis lag en dus niet mee kon, moest ik alleen reizen. Ik was bang dat ik de hele tijd alleen was, maar het grappige is dat ik geen moment alleen was. Veel leuke mensen leren kennen van over de hele wereld Ik ga nu terug alleen reizen naar de VS.
  zondag 30 maart 2008 @ 16:21:25 #7
62913 Blik
The one and Only!
pi_57716921
In Thailand zitten superveel backpackers die in hun eentje rondreizen. Als jij een beetje open en sociaal bent en makkelijk contact legt is het geen enkel probleem om alleen te gaan. Het is ook helemaal niet vreemd om bijvoorbeeld aan mensen te vragen of je erbij mag komen zitten.

succes!!!
  zondag 30 maart 2008 @ 16:25:27 #8
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_57717011
Backpacken, wat een afgrijselijk woord!
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zondag 30 maart 2008 @ 16:30:54 #9
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_57717108
Cambodja en Laos, niet toeristisch?

10 jaar terug mischien, nu niet meer. Het stikt er werkelijk van de backpackers.
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
pi_57717562
Als je makkelijk mensen ontmoet.. dan doen!
Zoniet, dan ga je een eenzame tijd tegenmoet. Zeker als je ook nog een beetje eng/ongemakkelijk overkomt. De meeste backpackers zijn meestal stoners en bierhippies. Dus check even of je in dat cultuurtje past.
A little bit hateful
pi_57717817
Ik ging in m'n eentje naar Ierland en Schotland, en was ervan overtuigd: "ik kom afstandelijk over, dus al die verhalen over dat je als alleen reizende persoon superveel mensen ontmoet, zullen voor mij wel niet opgaan"

Maar voor mij gingen ze net zo goed op. Daar hoef je dus echt geen superopen, spontaan iemand voor te zijn. Sterker nog, op een gegeven moment ging ik snakken naar wat rust. Toen ontmoette ik wel minder mensen, omdat ik er zelf even geen trek meer in had. Maar zolang je zelf wilt en er open voor staat hoef je echt niet langere tijd alles in je eentje te doen.

En Laos schijnt super te zijn!
pi_57717863
Jij bent vrouw. Ehm tenminste vrouwachtig.

Oh trouwens. Ik vind backpacken fantastisch en wil het wel vaker doen, alleen te veel verplichtingen op dit moment
Maar je ziet toch altijd groepjes vormen bij elke hostel.. en er zijn altijd een paar mensen die 's morgens vertrekken in hun eentje en 's avonds rond 21:00 terug zijn en dan gaan slapen terwijl de rest lekker nog even uitgaat enzo. Misschien willen ze het wel zo, weet ik niet, maar lijkt mij wel saai zo.
A little bit hateful
  zondag 30 maart 2008 @ 17:13:08 #13
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_57717926
TVP, miss ga ik dit ook nog doen
pi_57719169
Kijk, op dit soort reacties hoopte ik al Ik kan zelf alleen uit ervaring praten toen ik een weekje in een hostel zat in Los Angeles, daar was het na 1 dag al de normaalste gang van zaken om bij een paar wildvreemden aan te schuiven. Alleen was ik toen met een aantal vrienden, dat maakt het wellicht anders.

Het contact maken opzich is niet iets waar ik me heel erg zorgen over maak, het is alleen hoe de instelling is van de mensen om een paar dagen rond te trekken met een vreemde. In een hostel 's avond een biertje nadrinken met een aantal wildvreemden is natuurlijk 1 ding, maar er ook mee op stap gaan is toch weer iets anders. Maar wat ik zo hoor moet dat het probleem dus niet zijn.

En het verschil qua aantal toeristen in Thailand en Loas en Cambodja, ik zou het niet weten, ik heb het ook alleen maar via via gehoord
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
  zondag 30 maart 2008 @ 18:32:39 #15
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_57719291
In Thailand is het praktisch onmogelijk geen andere backpackers tegen te komen. Vooral in de grote steden en hoogstwaarschijnlijk plekken waar jij heen zult gaan, krioelt het er werkelijk van. Elk willekeurig hostel waar de prijzen in het Engels aangegeven staan, zal een bergje backpackers herbergen. Praktisch iedereen daarvan heeft dezelfde instelling: een geweldige tijd hebben en nieuwe dingen ontdekken. Hierbij hoort ook het ontmoeten van nieuwe mensen. Ik heb werkelijk niemand ontmoet op mijn rondreis door Thailand/Cambodja/Vietnam/Laos die geen behoefte had om wat te kletsen, mee uit te gaan, een dagtrip mee te doen of zelfs weken mee op te trekken. Echt, je ontmoet daar nog veel sneller mensen dan hier in Nederland. Iedereen zit namelijk in hetzelfde schuitje .

Daarbij gezegd moet ik wel even aangeven dat het, vond ik, makkelijk is om mensen te ontmoeten in Thailand en Vietnam dan in Cambodja en Laos. Maar zelfs daar ging het erg soepel.
  zondag 30 maart 2008 @ 19:18:10 #16
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_57720267
Ik zeg gewoon doen!!!!! Je komt idd altijd overal wel mensen tgen en het is een gaaf land!!!!
No Worries Mate!!!
pi_57742080
Hallo,

Ik heb zelf een combinatie van alleen en een groep gedaan. Ben twee weken met www.intrepidtravel.com met een internationaal klein gezelschap door Noord-thailand gereisd (van Bangkok tot Myanmar zeg maar) en daarna lekker zelf de trein gepakt naar de verschillende eilandjes in het zuiden. Daar ga je gewoon met een boek en een biertje aan de bar zitten en je hebt binnen 15 minuten wel aanspraak. Of je vraagt iemand iets en voor je het weet heb je een uitnodiging voor iets te pakken en zit je 's avonds met allerlei mensen te eten. Soms is het wel een klein beetje eenzaam maar dat hoort er ook bij, het is meer dat je het dan niet kan delen met een bekende.
Intrepid is trouwens een erg goede deal, je ziet veel voor weinig en zit niet met alleen maar Nederlanders opgescheept.

Anyway, tot zover mijn suggestie!
  maandag 31 maart 2008 @ 18:49:20 #18
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_57742429
quote:
Op zondag 30 maart 2008 13:20 schreef Joachim het volgende:
Voor de aankomende zomer zit ik er aan te denken om te gaan backpacken in Thailand. Het is natuurlijk leuk omdat samen met een vriend/vriendin te gaan doen, maar dat zit er helaas niet in. Nou hoor ik altijd verhalen dat je massa's andere backpackers ontmoet zolang je een beetje de Lonly Planet als gids gebruikt.

Wat zijn jullie ervaringen wat dit betreft, kan je inderdaad die kant opgaan en ter plekken wat reisgenoten uitkiezen en mee rondtouren? En is dat alleen in Thailand of krijg je dat ook voor elkaar in iets minder touristische landen zoals Laos en Cambodja?

Strekking van het verhaal is een beetje dat het me super gaaf lijkt om daar rond te trekken, maar niet in m'n eentje
Thailand is gelukkig een veilige keus, er zijn voldoende backpackers, en het ligt er natuurlijk net aan wat voor mensen je precies wilt ontmoeten, maar over het algemeen is contact leggen vrij gemakkelijk, zeker buiten de grote steden omdat het dan wat minder massaal is waardoor je gemakkelijker in contact komt. Was mijn ervaring, hoewel waar ik verbleef in Bangkok ik ook mensen heb ontmoet die hetzelfde idee als ik hadden.

Ook zal je zien dat je altijd onderweg dezelfde mensen tegenkomt omdat je nu eenmaal in logische volgorde plaatsen gaat bezoeken en er altijd mensen zijn die dezelfde route doen.

Uiteraard ligt het aan jezelf hoe open je staat voor mensen, maar mijn ervaring is dat je juist als je alleen reist wat eerder op zoek gaat naar contacten, mijn ervaring is, dat in het guesthouse / hostel zelf het makkelijkst is om mensen te ontmoeten, zo even op een terras in Khao Sahn Road is dat niet zo vanzelfsprekend.
En er zijn meer mensen zoals jij die alleen op pad gaan, en die willen echt niet de hele tijd op zichzelf zijn. Al kan jhet soms een voordeel hebben als je met iemand samen reist, je gaat dan gemakkelijker ergens zitten, en raakt gemakkelijk met de buurman/vrouw in gesprek. (Althans ik wel).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_57742537
quote:
Op zondag 30 maart 2008 13:20 schreef Joachim het volgende:
Nou hoor ik altijd verhalen dat je massa's andere backpackers ontmoet zolang je een beetje de Lonly Planet als gids gebruikt.
En dan aan het eind van de avond gezellig allemaal in een kringetje masturberen met de Lonely Planet in het midden. Echt een vies boek met een vieze aanhang. Hippietuig. Sorry. Vooral die 'alles zo goedkoop mogelijk' mentaliteit die dat boek uitstraalt. Ieuw. En dan met z'n allen het hebben over welke hostels goed en welke hostels niet goed waren.

Afijn, ik zal er niet om liegen.. Je kunt niet om de gids heen, het is zeker een goed hulpmiddel, en als bovenstaande je leuk lijkt dan is dat je van harte gegund. Ik persoonlijk hou niet zo van de Lonely Planet aanhang, al is dat misschien erg generaliserend.
  maandag 31 maart 2008 @ 20:12:01 #20
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_57744283
Tvp. Ik ben van plan dit ook te gaan doen voor 8 maanden, maar dan naar Australie & Nieuw-Zeeland. Ik wil eind okt/begin nov weg (word begin okt pas 18 ) en ik denk dat ik het ook wel eng zal vinden in het begin, maar wsl loopt het allemaal wel los! Mij lijkt het iig een geweldige ervaring!
  maandag 31 maart 2008 @ 20:55:32 #21
5541 DarkHelmet
Cant breath in this thing!
pi_57745516
Als je er absoluut niet tegenkan dat je soms alleen dingen moet ondernemen en beslissen, dan is het wellicht niks voor je
maar misschien juist een goede uitdaging.

Heb je wel eens reisverhalen/boeken gelezen van lui die de wereld over reizen?
Die ontmoeten verschrikkelijk veel lui, waaronder ook locals.


contact is sowieso makkelijker omdat het vaak van korte duur is en dus oppervlakkiger.

Zelf heb ik in Thailand in 4 weken een geweldige tijd gehad.
Al de eerste avond in Bangkok flink gefeest met wat mensen die ik heb ontmoet.
Begon trouwens al in het vliegtuig en die kwam ik toevallig weer tegen op Koh Tao. En mensen overal in thailand/maleisie weer tegenkomen was de rode draad.

Aan de mensen of het land zal het niet liggen, je moet er zelf voor zorgen dat je er een geweldige tijd hebt!
pi_57746237
Ik ga ook alleen op vakantie voor eerst dit jaar naar Noorwegen en nu kan je zelf alles indelen ipv van op vrienden te letten,of rekening met elkaar houden
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_57746493
Gewoon doen toch. Liiiiiife.
pi_57747569
heb er zelf ook ervaring mee in Thailand! je hoeft je er in princiepe maar een klein beetje voor open te stellen en je hebt al contact! ik was dan met een vriend van me, maar overal werden we wel aangesproken om samen dingen te ondernemen, ondanks dat we al met z'n 2en waren! nog een tip, wissel adressen uit met andere backpackers, altijd handig voor een slaapadres als je ooit eens naar het land gaat waar die gene vandaan komt!
  maandag 31 maart 2008 @ 22:27:44 #25
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_57748119
Ik bleef wel binnen europa, maar alleen backpacken is echt het leukste wat ik ooit gedaan heb. ik heb geweldige mensen ontmoet waar ik nog vaak aan terug denk en ik vond het leuker dan met iemand reizen eerlijk gezegd...
Ik ben zelf helemaal niet iemand die snel op mensen af stapt, ik ben behoorlijk om mezelf maar al reizend werd was het allemaal zoveel makkelijker. Opeens was het heel normaal om zomaar op vreemden af te stappen of ze eten wilden delen, uit wilden etc. Iedere avond weer nieuwe beste vrienden voor het leven
I'm just a girl in the world.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')