abonnement Unibet Coolblue
pi_55930455
In maart van dit jaar start bij RTL 4 een achtdelige reeks van het gloednieuwe programma Singing Bee, dat op oudejaarsavond met succes bij RTL 4 werd geïntroduceerd.

Ruim 1,1 miljoen kijkers stemden af op de muzikale spelshow, die door Gordon werd gepresenteerd.

In het van origine Amerikaanse format gaat het erom zoveel mogelijk songteksten uit het hoofd te kennen. De kandidaten krijgen de opdracht om door te zingen waar de muziek stopt. Het gaat er daarbij niet om dat er zuiver wordt gezongen, maar wel welke teksten men ten gehore brengt.

Nou heb ik 24 januari om 18.30 een screeningdag. Is er iemand hier die bij de vorige screeningdag is geweest en het onderstaande ook zo'n beetje zo heeft beleefd zoals deze kandidate? Dan kan ik eventueel nog besluiten dat pokke-eind naar Aalsmeer niet te gaan rijden.

Lieve Endemolmensen,

Ik moet eigenlijk naar bed. Maar ik vermoed niet te kunnen slapen alvorens ik dit relaas kwijt ben. Dat is de reden waarom ik om 02.00 uur begin aan deze blog. Ben net thuis. Echt net. Stap binnen, geef de poezen voer en val neer in de stoel achter mijn bureau.

Vanavond was ik kandidaat bij de Singing Bee. Het oudejaarsspektakel van RTL 4. Omdat ik zo ontzettend goed ben met liedjes, heb ik me samen met een lief vriendinnetje (omdat ik niet alleen wilde) opgegeven. We mochten op screening komen. Spannend. De voorpret is geweldig hoor. Na de screening hoorden we maar niks. Bijna twee weken lang geen bericht. Hoe kon dat nou? Ik vond het echt vreemd. Ik, die alle liedjes altijd zo goed kan, die zo’n leuke screening had gehad. Dat kon toch niet?
En ik bleek gelijk te hebben. Want ik werd gebeld. Donderdag 13 december werd ik gebeld, door een dame van het productieteam. Ze waren wat later aan de terugbelronde begonnen, vandaar de vertraging. Ze vertelde me letterlijk dat ik 1 van de kandidaten was die door Gordon uitgekozen kon worden uit het publiek. Ik moest maar vast goed gaan oefenen.

Vandaag was de opname. In een mail werd me verteld dat ik 1 gast mee mocht nemen op de vloer. Ik zou te eten krijgen, de gast moest de soep met broodjes zelf betalen. Hoewel ik vind dat je niet zo met gasten omgaat, kan ik daar nog in meegaan. Maar waar ik niet in kan meegaan is dat we om 17.00 uur geacht werden aanwezig te zijn, en we om half zeven te horen kregen dat het nog wel even kon duren, dat de deuren naar de studio om 19.00 uur open zouden gaan. Ja, het liep allemaal wat uit, niks aan te doen. Grote show. Spannend. Enz. Nou ja, je zit er toch. Veel keuze heb je ook niet. Je bent kandidaat en hoopt natuurlijk te mogen zingen.

Tijdens het wachten in de foyer lopen ineens een hele zwerm mensen naar een balietje waar twee dames de nummers aan de kandidaten toe gaan kennen. Het werd niet omgeroepen ofzo. Ze waren er ineens. Leuke organisatie, not! Het moet allemaal erg formeel en mag niet fout gaan. Iedereen heeft vaste plekken en daar móét je gaan zitten. Iemand met een beetje IQ kan dan al raden waarom dat is.

Om 19.00 uur mogen we groep voor groep de studio in.

Om 19.15 uur ongeveer komen de eerste dames van het team wat geheimzinnig de vloer op. Eentje van hen is vooral niet te missen, want ze is wat dikkig, met blond haar in een staart en heeft een jas aan die sprekend op mijn oma’s witte, lange badjas met bloempjes lijkt. En zo valt mijn oog steeds op deze dame. Ze is stiekempjes door de mensen heen aan het kijken en mompelt wat nummers. Tja..
Een andere dame gaat zich daar ook mee bemoeien. Dan vallen me voor het eerst de kruisjes op de vloer op. In de gangpaden op de grond staan een soort van markeringstekentjes, witte kruisjes.

Pas als de onrust, die men dus angstvallig geheim probeert te houden, voorbij is.. komt Gordon op. Zo rond 20.00 uur. Niet lang daarna begint de opname. De tien kandidaten moeten gekozen worden. Door Gordon. Puur willekeurig (dat roept Gordon ook nog), uit de 75 kandidaten. Gordon begint als een olifant in een porseleinkast. Rent het publiek in, laat mensen zingen en kiest stukje bij beetje de kandidaten. Er zijn kandidaten waar hij driftig nee bij schudt. Waarom is beyond me. Die zijn ook gescreend, kunnen ook wel/niet zingen, dus zijn ook goede kandidaten. Gordon gaat door, gaat door, gaat door.. Heeft er 8 nu. Maar hij heeft al een poosje niemand het podium op gestuurd. Laat mensen zingen, roept bij iedereen “nee, nee!”… Dan raakt Gordon zichtbaar wanhopig, en zegt tegen de regie dat hij nummer 33 niet kan vinden? Wel godver, hij kan nummer 33 niet vinden? Waarom moet hij nummer 33 vinden als hij willekeurig mensen aan het uitzoeken is? Precies… Met behulp van de regie vindt hij nummertje 33 dan toch.. en zo heeft ie na wat paniek en het vinden van zijn 10de kandidaat toch alles bij elkaar. (Overigens stond bij dame 33 ook gewoon een kruis op de vloer!)

Nu hebben we dus de stoelen waar we op MOESTEN zitten.
De WITTE KRUISJES op de vloer.
De dame in BADJAS die mensen aan het checken was.
GORDON die zich verspreekt….

Ik ben er inmiddels zeker van dat ik daar niet ben om te zingen. Of om kans te maken op centjes. Of om daar uitgekozen te worden door Gordon. Ik was daar gewoon als klapvee en vloeropvulling.

In de eerste spelronde hebben de willekeurige kandidaten allemaal nog het bordje met hun nummer op. Aan echte naambordjes wordt gewerkt. In werkelijkheid liggen die allang klaar, want 20 minuten later hebben alle willekeurige kandidaten (-2 die zijn afgevallen in die ronde) een mooi voorgedrukt naambordje op!

De stemming op de vloer raakt ook een beetje in mineur. Maar omdat het toch wel gezellig is, leuke liedjes, dansen, enz., sleep je je er doorheen. Maar eigenlijk wordt dat enthousiasme ons ook al snel de kop ingedrukt omdat we niet mee mogen zingen met de liedjes in het spel. Dat wordt gezien als voorzeggen en dat mag niet, want de reuzenprijs van 10.000 euro (in Amerika is het 50.000 dollar!!) moet wél echt verdiend worden. Pfff… NU zit je er dus helemaal voor Jan Lul. Je kent ’m wel.

Let op. We zijn twee uur later begonnen dan gepland. De opname is een uur later gestart dan gepland. 22.30 uur klaar zoals vermeld in de brief/mail redden we dan ook niet meer. Zo zitten we dus eigenlijk vanaf 19.00 uur zonder drinken en mogen we niet naar het toilet. Een grof schandaal is het. Bij een show waarbij je wel geacht wordt iets meer te doen dan alleen klappen. Staan, springen en dansen zal je. Nou graag, maar dan wel met wat te drinken. In de studio werd het steeds warmer. Plassen, nee hoor. De uren tikken voorbij. Uren waarin meerdere malen pauzes worden ingelast. Commercial breaks. Regie breaks. Maar wij mogen niet weg. De mensen van de crew, die wel.. die mogen plassen en drinken.. Maar wij niet. HOERA!

Tijdens de uren die voorbij tikken merken we ook een paar keer dat het niet helemaal eerlijk gaat met de spelregeltjes. Het is een nieuw spel. Ik ben van bescheiden mening dat de mensen op het podium/van de regie beter hun best hadden moeten doen op het leren van de regels. Gordon rekent dingen goed die niet goed zijn. Luistert niet goed. Brengt kandidaten in verwarring door de chaos in zijn regie-oortje. Het is een rommeltje. Niet eerlijk. Gewoon stom gedoe!!

Al met al weet ik zeker dat de dame die mij belde en vrolijk vertelde dat ik kandidaat was, op dat moment al wist dat ik niet uitgekozen zou worden. En dat is gewoon naaierij! Dat is oplichting. Dat is gemeen. Dat is niet zoals het hoort. Dat is liegen. Oprotten, onbehoorlijk gedrag hoort niet. Dus lieg me ook niet voor.

Ik laat jullie met een paar tips. Bel eens met Riedel (bestaat dat nog?), van Appelsientje.. en vraag of ze die fucking pauzes bij jullie willen sponsoren.. Zodat jullie gasten allemaal wat te drinken hebben tussen de bedrijven door. Schandalig hoe jullie ons als vee hebben laten zitten.

Verder, bereid het programma wat langer voor. Kies 75 mensen die allemaal in jullie straatje passen en laat Gordon uit die mensen wel oprecht kiezen. Dan zijn er niet 65 mensen die zich (misschien) genaaid voelen.

En als allerlaatste: ik kan me voorstellen dat jullie denken dat ik hier nu wel een grote mond kan hebben, maar dat als ik wel was uitgekozen, dat ik dan niet zo had gezeurd. Daarop kan ik alleen maar zeggen dat wat er gebeurd is, en wat ik heb meegemaakt, FEIT is. Ik ben geen kandidaat geweest. Wat ik gedaan zou hebben als ik wel mocht zingen, dat zullen we nooit weten. En dat kan dus ook niet als argument tegen dit alles gebruikt worden.

Niet zingen is geen ramp. Maar dan wel als het eerlijk gaat! De show is leuk, moet alleen veel beter uitgewerkt worden en je moet mensen niet naaien. Dat vinden ze doorgaans niet leuk.

BAH!

Deze mail gaat naar Endemol en ik stuur links naar iedereen die het wil lezen, Of ze er iets mee doen moeten ze zelf weten. Maar oplichting laat ik niet in het donker, dat moet aan het licht!

Esmeralda
  donderdag 10 januari 2008 @ 19:09:26 #2
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_55931033
Waarom zo'n lap tekst om eigenlijk niks bijzonders te zeggen
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_55931602
Singing Gay
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_55932256
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:09 schreef honda1990 het volgende:
Waarom zo'n lap tekst om eigenlijk niks bijzonders te zeggen
Waar het mij om gaat vriend, is dat ik geen zin heb om helemaal naar Aalsmeer te rijden als alles van te voren al bekend is....
  donderdag 10 januari 2008 @ 20:11:04 #5
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_55932775
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:52 schreef Mozzapsv het volgende:

[..]

Waar het mij om gaat vriend, is dat ik geen zin heb om helemaal naar Aalsmeer te rijden als alles van te voren al bekend is....
Snap ik maar waarom heb je dat niet in wat minder tekst kunnen samenvatten
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  donderdag 10 januari 2008 @ 20:15:36 #6
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_55932918
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:52 schreef Mozzapsv het volgende:
Waar het mij om gaat vriend, is dat ik geen zin heb om helemaal naar Aalsmeer te rijden als alles van te voren al bekend is....
Alsof dit nieuws is?
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_56302553
Voortaan elke vrijdagavond vanaf Maart dus .
pi_57711243


Na het succes van de oudejaarsloterij versie van Singing Bee komt RTL 4 na een maand uitstel eindelijk met de normale versie, acht weken lang meezingen met de juiste tekst. Gepresenteerd door Gordon.

In de show draait hem niet om hoe je zingt, wat wat je zingt. Zing je fout mag je niet meedoen of moet je weg, zing je goed maak je kans op een geldprijs die kan oplopen tot 10.000 euro (tijdens de oudejaars was het 10.000 euro.).

Kijk hier de oudejaarsloterij versie terug.

RTL 4's Singing Bee vanaf 4 april elke avond omstreeks 21.30
pi_57711265
Meestal kijk ik dit soort programma's niet, maar Singing Bee vond ik ECHT geweldig. Jammer dat Gordon het gaat presenteren...
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  zondag 30 maart 2008 @ 23:22:41 #10
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57726788
Aaargh!! De creatiemoeheid is nog niet opgelost!!
pi_57818203
Vanaf morgenavond dus. De voorstukjes zagen er nog best ok uit .
pi_57837791
Blijft gezellig
  vrijdag 4 april 2008 @ 22:11:44 #13
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_57838849
Ik dacht ik geef het een kans, maar het is echt geen zak aan. Top 2000-meuk die slecht gezongen wordt, met de inmiddels overbekende grappen van Gordon. Gezellig hoor.
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
pi_57838973
Die groene zanger moeten ze wel op zangles sturen.
pi_57844993
OKé, het is best wel geflopt : 545.000 kijkers gisteren
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_57866664
Aflevering zojuist terug gezien: Ik vond het best wel een leuke show, jammer dat er zo slecht naar gekeken word. Het is gewoon gezellig, en Gordon doet de presentie leuk
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_58007774
Gisteren weer 100k minder kijkers.
pi_58009242
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 19:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
Gisteren weer 100k minder kijkers.
Oh dear..
pi_58147460
Het blijft 't ultieme familieprogramma. Leuk .
  zaterdag 19 april 2008 @ 08:00:33 #20
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_58154037
397000 gisteren, de kijker laat dit 'gezellige' gedrocht vallen. Gordon deed wel zijn best dit keer maar waarom iemand naar de kandidaten zou willen kijken begrijp ik nog steeds niet. Ik denk dat veel kijkers bij het eerste reclameblok afvallen (na een minuut of 4 is dat).
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
pi_58154628
Overkill aan Gordon...elke keer dezelfde grapjes

Schop maar van de buis dat programma.
MOKUM XXX RATED
pi_58154665
Ik heb gekeken, een stukje dan. Na 5 grapjes over Gerard Joling vond ik het wat triest worden, want wat een stront ( ) mongool ik meneer Joling ook vind, ik kon er niet om lachen.

TS: Leuk, die blogpost. Ik denk dat de betrokken productiemaatschappijen zwaar onder de indruk zijn.
  zaterdag 19 april 2008 @ 10:02:14 #23
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58154675
Ik vind 397000 kijkers nog best wel veel .
Niet meer actief op Fok!
pi_58154855
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 10:02 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind 397000 kijkers nog best wel veel .
Dat is het niet.

Ik vind het zonde, RTL moet het programma een extra kans geven op de maandag of woensdag avond. Het heeft echt potentie. Ik snap ook niet waarom de hele vrijdag avond van RTL zo gigantisch slecht scoort. All You Need is Love scoorde ook slecht gisteravond, 700.000 kijkers. Misschien heeft het te maken met de "sterke" concurentie. Ik weet het niet.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_58154873
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 10:16 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Dat is het niet.

Ik vind het zonde, RTL moet het programma een extra kans geven op de maandag of woensdag avond. Het heeft echt potentie. Ik snap ook niet waarom de hele vrijdag avond van RTL zo gigantisch slecht scoort. All You Need is Love scoorde ook slecht gisteravond, 700.000 kijkers. Misschien heeft het te maken met de "sterke" concurentie. Ik weet het niet.
Het zijn ook niet écht interessante programma's. De PO doet het vrijdagavond imo ook aardig goed (en dat kan ik niet onderbouwen met cijfers).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')