abonnement Unibet Coolblue
pi_57710688
Ik (jongen, 23) heb bijzonder weinig mensen in mijn vriendenkring, eigenlijk zelfs geen. Dit was op de middelbare school al zo: ik was erg verlegen en ik heb aan die tijd hooguit wat vage kennissen overgehouden, waarmee het contact allang is verwaterd.

Ik studeer nu in een andere stad en inmiddels is mijn verlegenheid grotendeels verdwenen. Ik woon in een studentenhuis met 2 andere jongens, maar we leven nogal langs elkaar heen omdat de anderen het altijd druk hebben met hun eigen dingen, van een gezamenlijke, vriendschappelijke sfeer is geen sprake.
Ook mijn studie, een betastudie waar nogal een ieder-voor-zich-mentaliteit heerst, heeft me geen vrienden opgeleverd.
Ik heb wel een bijbaantje in een bedrijfskantine, maar mijn directe collega's zijn fulltimers van 35+, geen mensen dus waarmee ik buiten het werk omga. Verder sport ik wanneer ik tijd heb (fitness en algemene uren op het sportcentrum) maar daar ga ik in mijn eentje heen en veel met anderen praten gebeurt daar sowieso niet.

Behalve dit kom ik dus nergens nieuwe mensen tegen en dat is erg vervelend. Want geen vrienden hebben (en dus altijd op jezelf aangewezen zijn) betekent o.a. dat je nooit eens kan stappen, niet op vakantie kan, geen andere mensen leert kennen via je vrienden, je vaak verveelt en je eenzaam voelt.

Wat is nou de beste manier om nieuwe mensen te leren kennen en vrienden te maken?
  zondag 30 maart 2008 @ 09:25:43 #2
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_57710781
Laat ik dan de eerste maar zijn die de open deur intrapt: ga naar gelegenheden waar je op een natuurlijke manier met mensen contact maakt. Teamsporten (wellicht via je universiteit) zijn er perfect voor natuurlijk. Maar ook voor andere interesses of hobbies die je wellicht hebt (muziek, film, fotografie, nerdy beta-dingen, politiek, etc.) zijn clubjes en verenigingen.