abonnement Unibet Coolblue
pi_57710688
Ik (jongen, 23) heb bijzonder weinig mensen in mijn vriendenkring, eigenlijk zelfs geen. Dit was op de middelbare school al zo: ik was erg verlegen en ik heb aan die tijd hooguit wat vage kennissen overgehouden, waarmee het contact allang is verwaterd.

Ik studeer nu in een andere stad en inmiddels is mijn verlegenheid grotendeels verdwenen. Ik woon in een studentenhuis met 2 andere jongens, maar we leven nogal langs elkaar heen omdat de anderen het altijd druk hebben met hun eigen dingen, van een gezamenlijke, vriendschappelijke sfeer is geen sprake.
Ook mijn studie, een betastudie waar nogal een ieder-voor-zich-mentaliteit heerst, heeft me geen vrienden opgeleverd.
Ik heb wel een bijbaantje in een bedrijfskantine, maar mijn directe collega's zijn fulltimers van 35+, geen mensen dus waarmee ik buiten het werk omga. Verder sport ik wanneer ik tijd heb (fitness en algemene uren op het sportcentrum) maar daar ga ik in mijn eentje heen en veel met anderen praten gebeurt daar sowieso niet.

Behalve dit kom ik dus nergens nieuwe mensen tegen en dat is erg vervelend. Want geen vrienden hebben (en dus altijd op jezelf aangewezen zijn) betekent o.a. dat je nooit eens kan stappen, niet op vakantie kan, geen andere mensen leert kennen via je vrienden, je vaak verveelt en je eenzaam voelt.

Wat is nou de beste manier om nieuwe mensen te leren kennen en vrienden te maken?
  zondag 30 maart 2008 @ 09:25:43 #2
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_57710781
Laat ik dan de eerste maar zijn die de open deur intrapt: ga naar gelegenheden waar je op een natuurlijke manier met mensen contact maakt. Teamsporten (wellicht via je universiteit) zijn er perfect voor natuurlijk. Maar ook voor andere interesses of hobbies die je wellicht hebt (muziek, film, fotografie, nerdy beta-dingen, politiek, etc.) zijn clubjes en verenigingen.

Op die manier kan je wat makkelijker contacten leggen, maar het moet nog steeds van jou afkomen. Als je een teamsport speelt, maar daar stilletjes de training afwerkt en daarna meteen wegvlucht naar huis zal je er geen contacten aan overhouden.
pi_57711032
Je moet je omgeving aanpassen als je nieuwe mensen wilt leren kennen. Dat is cruciaal als je nieuwe contacten wilt opdoen.

Hoe je dat doet?

- zoek een bijbaan waar je met veel mensen in contact komt, het liefst mensen van jouw leeftijd. Horeca is bij uitstek geschikt hiervoor. Je kan ook denken aan marketingbaantjes.
- Zoals gezegd is teamsport een goede manier om mensen te leren kennen.
- wordt lid van een verening of ga ergens het bestuur in. Je bouwt gegarandeerd een enorm netwerk op.
- maak contacten via het internet. klinkt misschien lame, maar tegenwoordig is dat een vrij nomale zaak, kijk maar naar de fok meetings bijvoorbeeld.
- ontwikkel passies, interesses, hobbies. hoe meer interessegebieden je zelf hebt, hoe moer opties je hebt om je in een nieuwe omgeving te zetten waar je weer nieuwe mensen kan ontmoeten

wat hierbij doorslaggevend is is je eigen initiatief. je moet de mensen opzoeken. zorg dat je leuk en interessant overkomt. onderhou je contacten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2008 10:17:28 ]
  zondag 30 maart 2008 @ 12:46:06 #4
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57712630
---->P&P

FOK! is natuurlijk ook een ultieme broedplaats voor het ontwikkelen van vriendschappen, er zijn genoeg subfora waar je je interesses in kwijt kan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_57713272
quote:
Op zondag 30 maart 2008 12:46 schreef Re het volgende:
---->P&P

FOK! is natuurlijk ook een ultieme broedplaats voor het ontwikkelen van vriendschappen, er zijn genoeg subfora waar je je interesses in kwijt kan
Ik denk niet dat TS opziek is naar internetvrienden.

Ga gewoon op een teamsport, en ga je niet om met je huidige studiegenoten?
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
pi_57713577
quote:
Op zondag 30 maart 2008 13:23 schreef afcajos het volgende:

[..]

Ik denk niet dat TS opziek is naar internetvrienden.

Ga gewoon op een teamsport, en ga je niet om met je huidige studiegenoten?
Je hebt verschil tussen vrienden en internetvrienden waar je ook leuke dingen mee kan doen.
Nu ben ik persoonlijk heel makkelijk in de omgang met mensen dus vrienden maken is geen probleem voor mij (hoe goede vrienden we zijn laten we in het midden, maar ik lach en heb plezier ermee)

Klein voorbeeldje..ik kocht Battlefield 2 2 jaar geleden en via Fok Forum zijn we een funclan begonnen, gewoon vrijblijvend af en toe knallen met een headsetje thuis en lachen met zijn allen.
Toen zei JeePee (ex Fok!-Moderator) zullen we een keer met zijn allen LAN-spelen in Gamesyndicate...
Hij ging kiiken in Rotterdam om te kijken of het wat was en ik ging ook effe langs met een maatje ik woon toch in Rotterdam (hij uit Breda) hij nam Sickert mee (uit Dordrecht ook Fok!) en zodoende was dat een eerste kennismaking en het klikte meteen want behalve BF2 freaks waren het ook gewoon normale mensen ... Ik hou ook van pokeren en dat kwam zo ter sprake, joh kom je een keer Pokeren met mijn vrienden gewoon voor de lol...allemaal relaxte mensen (brabo's) en werd zelf uitgenodigd voor carnaval
We zijn ook een keer wezen paintballen heb ik ook mensen uit eigen omgeving meegenomen en tadaaa..
4 'vrienden' erbij in de msn en voor af en toe een leuke avond....

Tip..zoiets gaat op natuurlijke manier..je moet je eigen ook niet 'profileren' als de eenzame jongen die gezelschap zoekt..maar gewoon jezelf zijn...
Hell To The Liars
  zondag 30 maart 2008 @ 13:40:21 #7
141482 Q.
JurassiQ
pi_57713615
http://www.nieuwemensenlerenkennen.nl/ schijnt goed te werken. Ik heb er FOK! voor trouwens.
For great justice!
pi_57727822
Internetvrienden zoek ik niet, ik wil mensen leren kennen in mijn eigen stad waarmee ik ook daadwerkelijk dingen kan doen.

Ik zou heel graag een andere bijbaan willen, dus daar ben ik al vrij lang naar op zoek, maar tot nu toe word ik nergens aangenomen. Dat heeft te maken met mijn leeftijd (te oud dus te duur) in combinatie met mijn geringe ervaring (na een krantenbaantje op mijn 15e is mijn huidige bijbaantje nog maar mijn tweede voor langere tijd).
Teamsporten heb ik uiteraard wel overwogen, maar ik zou echt niet weten welke ik dan zou moeten doen. Ik ben nog geen sport tegengekomen die me zodanig aansprak dat ik er lid van zou willen worden. Bovendien zou ik dan als totale nieuweling/beginner in een bestaand team terechtkomen. Bij de studenten(sport)verenigingen is bovendien pas weer in het nieuwe studiejaar instroom van nieuwe leden.

Wat mijn verdere hobby's betreft, ik ben een muziekliefhebber, kan een goede film zeker waarderen, maar dit blijft allemaal vrij passief, ik leer er geen andere mensen door kennen. Echt spectaculaire hobby's heb ik verder niet. Af en toe voel ik me een grijze muis zonder echte passies en interesses, ik zou niet weten waar ik het zou moeten zoeken...
  maandag 31 maart 2008 @ 00:01:21 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57727962
concerten zijn een poel van same minded mensen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_57728004
quote:
Op zondag 30 maart 2008 12:46 schreef Re het volgende:
FOK! is natuurlijk ook een ultieme broedplaats voor het ontwikkelen van vriendschappen, er zijn genoeg subfora waar je je interesses in kwijt kan
en je hebt hier meets waar iedereen gezamelijk dronken wordt en waar het gezellig is naar het schijnt.
  maandag 31 maart 2008 @ 00:06:14 #11
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_57728056
ik heb voornamelijk mensen leren kennen door inderdaad bij een vereniging te gaan. nee, niet een grote gezelligehidsvereniging, maar een studenten zangkoor en orkest. juist zo'n niet al te grote groep mensen, ongveer 140, levert uitstekende mogelijkeden om mensen te leren kennen. daardoor ben je snel binnen als je mee gaat borrelen, en een commissie gaat doen of een bestuur. echt daar bouw je een sociaal netwerk mee op dat wil je neit weten...kleine verenigingen zijn echt heel egschikt. kan bijvoorbeeld ook je studievereniging zijn... wie weet kun je wel stukjes schrijven voor hun krantje ofzo...

is er in je stad geen kleine culturele vereniging? die hebben borrels en filmavonden, lezingen en uitjes. vaa ook niet te groot van opzet en veel ruimte voor zelfontplooiing en mensen leren kennen door dingen te doen.
quote:
Bovendien zou ik dan als totale nieuweling/beginner in een bestaand team terechtkomen.
je moet natuurlijk ook niet te bang zijn als je nieuwe mensen wilt leren kennen...gewoon doen... als ze je neit leuk vinden of t klikt niet of je komt er niet tussen dan verlies je er niks mee, want ze waren voor die tjd ook nog neit in je leven...dan ga je gewoon weer wat anders zoeken.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_57732102
Niet veel vrienden hebben heeft ook weer wat voordelen.. Ik heb er ook niet zoveel en dat is puur mijn eigen keuze..

Moet er niet aan denken dat ze allemaal elk weekend opbellen wat je dit weekend weer gaat doen al ben ik niet eens elk weekend vrij.. Ik werk in de contineu lekker ver weg van de grote massa mensen die elke dag vrolijk in de file staan..

Ik kan ze nog op mijn handen tellen en dat is meer dan genoeg.. Als je er 300 hebt zoals sommigen dan kan je ze onmogelijk allemaal tevreden houden (onderhouden)..

Maar als je er geen hebt is ook niet leuk, daar moet echt wat aan doen .. Vergeet er ook niet wat vriendinnetjes bij te krijgen daar leer je ook nuttige dingen van..
pi_57734317
Nieuwe mensen leren kennen komt gewoon neer op drie dingen:

1 Op plekken komen waar meer mensen zijn met hetzelfde idee/hobby/voornemen.
2 Mensen aanspreken
3 Contacten onderhouden en niet gaan wachten tot de ander belt

Dat zijn toch wel de drie beginselen zou je kunnen zeggen.
Verbaal terrorist
pi_57734611
Ga het uitgaansleven in! Ik ga ervan uit dat je ergens in een grote stad studeert. Daar zijn zat dingen te beleven en te doen. En met bier op is iedereen je vriend!
pi_57734805
quote:
Op maandag 31 maart 2008 12:18 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Ga het uitgaansleven in! Ik ga ervan uit dat je ergens in een grote stad studeert. Daar zijn zat dingen te beleven en te doen. En met bier op is iedereen je vriend!
Haha, ja dat is zo. Als je drinkt ga je heel snel vrienden maken.
  maandag 31 maart 2008 @ 12:39:03 #16
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_57734959
Ik weet het niet hoor, maar het uitgaansleven lijkt me echt een kutplek om nieuwe vrienden te maken als je sociaal niet zo handig bent. In je eentje naar een kroeg of club gaan, en dan daar willekeurig mensen aanspreken in de hoop dat ze wat terugzeggen? Ik kan me niet voorstellen dat je daar erg gelukkig van wordt.
pi_57735532
quote:
Op maandag 31 maart 2008 12:39 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik weet het niet hoor, maar het uitgaansleven lijkt me echt een kutplek om nieuwe vrienden te maken als je sociaal niet zo handig bent. In je eentje naar een kroeg of club gaan, en dan daar willekeurig mensen aanspreken in de hoop dat ze wat terugzeggen? Ik kan me niet voorstellen dat je daar erg gelukkig van wordt.
Als een doodnormale jongen een gesprek met jou begint, zou jij dan niets terug zeggen?

En zeker in een grote stad, waar iedereen een onbekende is voor elkaar is het goed te doen. Ik heb zoveel mensen leren kennen tijdens het uitgaan, waarvan de 1 een goede vriend is geworden en de andere wat minder. Iedereen is in een positieve sfeer en grenzen vervallen door een beetje bier. Contact leggen is makkelijker en je kunt altijd afspreken nog een keer daar uit te gaan.

Contact leggen is helemaal niet moeilijk. Je zegt hoi en kijkt wat de ander terug zegt. En je kunt overal contact leggen, op het station, in de bibliotheek, in de supermarkt. En hoe vaker je het doet, hoe relaxter je erin wordt, hoe meer mensen dat opvalt en hoe eerder mensen naar jou toe gaan komen.

Punt is, als je het nooit doet, is en blijft het eng. Als je het een paar keer hebt gedaan, merk je dat het heul niet eng is.
pi_57735699
quote:
Op zondag 30 maart 2008 13:40 schreef Q. het volgende:

http://www.nieuwemensenlerenkennen.nl/ schijnt goed te werken. Ik heb er FOK! voor trouwens.
Da's meer voor dertigers.

Wel ontzettend veel vrouwen daar trouwens.
  maandag 31 maart 2008 @ 13:22:45 #19
141482 Q.
JurassiQ
pi_57735726
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:21 schreef DennisMoore het volgende:

[..]


Wel ontzettend veel vrouwen daar trouwens.
Oeh!

For great justice!
pi_57735776
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:21 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Da's meer voor dertigers.

Wel ontzettend veel vrouwen daar trouwens.
Vrouwen zijn contactgestoord. En als we eenmaal vriendinnen hebben, dan gaan we met de 1 de ander beroddelen met alle gevolgen van dien. En dus belanden we weer op de site waar alles begon.

Zo, verklaard.
pi_57735782
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:22 schreef Q. het volgende:

Oeh!

'k Had er afgelopen zaterdag een Belgische bieren-proefavond in café Olivier.
Van de 18 deelnemers was de helft vrouw.
pi_57735897
quote:
http://www.nieuwemensenlerenkennen.nl/viewforum.php?f=1

Datum Activiteit Plaats
wo 02/04/08 Cabarestafette (drie voor de prijs van één) Tilburg
wo 02/04/08 Menno in de jaarfinale te theater Zuidplein Rotterdam
do 03/04/08 Racoon in Paradisco Amsterdam
do 03/04/08 Mongools eten in Eindhoven Eindhoven
do 03/04/08 Haagse Borrel Den Haag
vr 04/04/08 DVD Thema avondje bij mij thuis: Edward Norton Amsterdam
vr 04/04/08 HAARLEMSE BORREL Haarlem
vr 04/04/08 Vakantiebeurs....Thuis (Part 2) Rotterdam
za 05/04/08 Ouwehands Dierenpark Rhenen Rhenen
za 05/04/08 NS-wandeling Elsterberg 11 of 17,5 km Rhenen
za 05/04/08 Omniversum: Africa's Elephant Kingdom Den Haag
za 05/04/08 Dance Classics Haarlem
za 05/04/08 Salsa in de Badcuyp Amsterdam
zo 06/04/08 Mee in Mokum: Stadswandeling in de Jordaan Amsterdam
zo 06/04/08 Borrel Amsterdam Brouwerij 't IJ Amsterdam
di 08/04/08 Redbull soundclash moke versus voicst Amsterdam
wo 09/04/08 Bullithouse, Indoor paintball Tilburg
do 10/04/08 sieraden workshop Den Haag
vr 11/04/08 Start Fridaynightskate Tilburg (FEEST) Tilburg
vr 11/04/08 Eric van Sauers - Smulpapen Alphen aan den Rijn
vr 11/04/08 comedie explosion met o.a. wilco terwijn Purmerend
za 12/04/08 4e Dag van Alternatieven: Regionalisering ipv globalisering Utrecht
za 12/04/08 Sauna Bussloo 7383 RN VOORST
za 12/04/08 Lasergamen inclusief indisch buffet Amsterdam
za 12/04/08 Eten en swingen in Wageningen! Wageningen
za 12/04/08 Wild West Lentefeest (NMLK verjaardag 4) Amsterdam
zo 13/04/08 Marathon van Rotterdam Rotterdam
zo 13/04/08 zondag borrel in Breda Breda
wo 16/04/08 Cabaret Hijgende hakken Hengelo (O)
wo 16/04/08 Ane Brun en Nina Kinert] in de Mezz Breda
wo 16/04/08 Concert JW Roy Utrecht
wo 16/04/08 Viggo Waas & Band - Verbruid Alphen aan den Rijn
do 17/04/08 Ane Brun in Paradiso Amsterdam
vr 18/04/08 Heerlijk dineren in Scheveningen Haven Scheveningen/Den Haag
vr 18/04/08 Leidse Borrel Leiden
vr 18/04/08 Roue Verveer in Posttheater in Arnhem Arnhem
za 19/04/08 Spellenavond Wageningen
za 19/04/08 Franse kaas- en wijnavond Eindhoven
za 19/04/08 In Qontrol 2008 - The Last City on Earth Amsterdam
za 19/04/08 Armin Only Utrecht
zo 20/04/08 Motortoer Het Gooi Breukelen
zo 20/04/08 Klassiek concert door Haags symfonieorkest Bellitoni Den Haag
zo 20/04/08 Eten bij Wagamama Leidseplein Amsterdam
zo 20/04/08 Koorproject 200 Dongen Dongen
ma 21/04/08 Bies Cabaret Amsterdam
di 22/04/08 BluRay filmavondje: Kingdom Of Heaven- Director's Cut Amsterdam
vr 25/04/08 Vijf dagen Oostzee-zeilen op Traditionele Tweemaster Kiel-Holtenau
vr 25/04/08 Boekenclub Amsterdam Amsterdam
vr 25/04/08 koekje erbij ??? Zwolle
za 26/04/08 Koe zoekt knuffel! Voorst bij Zutphen
za 26/04/08 Galaxy bowling – the ultimate experience! + eten Nijmegen
za 26/04/08 Stand-Up , Comedy theater in de Nes Amsterdam
di 29/04/08 NMLK Nachtkanoën Queensnight Utrecht
di 29/04/08 Boogie Nights (disco/dance/soul) - Koninginnenacht Arnhem! Arnhem
di 29/04/08 Koninginnenacht met CocoRosie en Concertgebouworkest Amsterdam
Alleen al de activiteiten in april .
  maandag 31 maart 2008 @ 13:49:27 #23
141482 Q.
JurassiQ
pi_57736219
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:25 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

'k Had er afgelopen zaterdag een Belgische bieren-proefavond in café Olivier.
Van de 18 deelnemers was de helft vrouw.
Waarom mis ik dat soort dingen altijd?
For great justice!
pi_57737856
quote:
Op maandag 31 maart 2008 12:18 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Ga het uitgaansleven in! Ik ga ervan uit dat je ergens in een grote stad studeert. Daar zijn zat dingen te beleven en te doen. En met bier op is iedereen je vriend!
Laat nou juist het probleem zijn dat ik geen mensen heb om mee uit te gaan, dus hoe zie je dat voor je? In je eentje ergens naar binnen gaan waar alle andere mensen met bestaande (vrienden)groepjes zijn? Zie daar maar eens tussen te komen.
  maandag 31 maart 2008 @ 16:57:00 #25
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_57739857
quote:
Op maandag 31 maart 2008 15:15 schreef wux het volgende:

[..]

Laat nou juist het probleem zijn dat ik geen mensen heb om mee uit te gaan, dus hoe zie je dat voor je? In je eentje ergens naar binnen gaan waar alle andere mensen met bestaande (vrienden)groepjes zijn? Zie daar maar eens tussen te komen.
als je je huidige houding neit veranderd zie ik je inderdaad neit zo snel nieuwe vrienden maken, wat negatief en defaitistisch zeg!

je vraagt hulp, krijgt een hoop goeie tips, en het enige waar je op reageert zijn dit soort dingen
"ik kan nog neit sporten want dan kom ik in een betsaand team"
"ik heb geen hobbie"s, ik vind geen enkele sport leuk"
"ik wil niet alleen uit"

dat soort dingen zijn begrijpelijk, maar je zult toch íets moeten veranderen aan je houding anders kom je inderdaad geen nieuwe mensen tegen. een positief idee over jezelf is de allerbelangrijkste eerste stap, en dan moet je dingen gaan doen. en als je echt nisk leuk vindt, nou ja, dan ben je misschien ook wel gewoon niet zo'n boeiend persoon....

sorry hoor, dit klinkt vast hard, maar mensen komen niet vanzelf naar je toe... je moet er toch op uit. je moet jezelf gewoon niet te zielig en hopeloos vinden (wat nu een beetje blijkt uti je reakties). niet zo'n "ik kan er niks aan doen" idee hebben, maar gewoon eropuitgaan...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')