1 |
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:12 schreef Merovingian het volgende:
Ik snap nog steeds niet dat mensen oude versies gebruiken, terwijl een nieuwe versie gratis te downloaden is...
quote:0.5.3 is nog een klein beetje te begrijpen als je per se een "stable" versie wil hebben. Maar je ontneemt je zelf wel een hoop leuke mogelijkheden 0.6.0 is to nu toe echt een enorme vooruitgang.
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 13:18 schreef Zero2Nine het volgende:
Jubileumtopic!!
nou ik snap het wel, het gaat nou eenmaal om het passagiers, passagiers=inwoners, en Goederen= niet passagiers en niet inwoners, en dus heeft het geen invloed.quote:
En, alweer aan het spelen?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 18:19 schreef Piles het volgende:
Ik moet het echt weer eens gaan spelen, maar het kost zoveel tijd
quote:
heeft hij ook nog eens gelijk geen 1 april grapquote:Op dinsdag 1 april 2008 15:17 schreef Zero2Nine het volgende:
0.6.0 stable is uit! Ja je denkt nu vast 1 aprilgrap maar deze versie werkt gewoon. Of de grap moet zijn dat er niets is veranderd. Het is natuurlijk ook niet zo vreemd om m stable te hebben na 5! bèta's en een RC
Ze zijn momenteel een nieuwe aan het testen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 22:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
TVP!
komt er ooit nog is een nieuwe NL trainset uit?
de huidige is 2 jaar oud
Door een tram grf te laden.quote:en hoe krijg ik die tramrails optie uit t grijz?
NL treinset moet eens fatsoenlijk goed uitkomenquote:Op vrijdag 4 april 2008 23:09 schreef yorP het volgende:
[..]
Ze zijn momenteel een nieuwe aan het testen.
[..]
Door een tram grf te laden.
ah tof!quote:Op vrijdag 4 april 2008 23:09 schreef yorP het volgende:
[..]
Ze zijn momenteel een nieuwe aan het testen.
[..]
Door een tram grf te laden.
+ Arriva grut rood witte treintje voor kleine spoortjesquote:Op zaterdag 5 april 2008 01:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ah tof!
nou die trainset noggis
* Ou-Tannu wil rond racen met NS meuter!!
1 |
mjaquote:Op dinsdag 8 april 2008 11:34 schreef Zero2Nine het volgende:
Er zijn wel patches voor mooiere boten en vooral met meer inhoud. Alleen ze zijn zo gruwelijk langzaam dat ze voor goederen die bederven niet rendabel zijn. Ze zouden echt op inhoud moeten concurreren (dus dat er echt heeel veel meer inkan dan in een trein zoals in het echte leven). Ik heb wel voor de gein een infrastructruurtje opgezet waarbij 100 RVs vee en graan naar een haven brengen waar boten het oppakken en naar een voedselfabriek aan de andere kant van de map varen.
Ik heb standaard al de constructie en runningcost op z'n hoogst zijn. Anders is het echt gewoon te simpel.quote:Op woensdag 9 april 2008 08:42 schreef Merovingian het volgende:
Als het goed is gaan alle geldwaardes gebalanceerd worden voor 0.7.0, om het spel wat evenwichtiger te maken. Running cost omhoog, cargo payment rates omlaag...
En waar blijven die van jou?quote:Op woensdag 9 april 2008 19:26 schreef cablegunmaster het volgende:
ik hoopte dat er wat meer savegames gepost werden.
good question zal er binnenkort mee bezig gaan na mn proefwerkweekquote:
quote:------------------------------------------------------------------------
r12798 | peter1138 | 2008-04-20 01:19:12 +0200 (zo, 20 apr 2008) | 2 lines
-Feature: Add some support for NewGRF station animation. (Thanks to mart3p for samples and fixes)
------------------------------------------------------------------------
Screenshots hebben geen animatie, daarom zijn die ook vrijwel nutteloos in dit gevalquote:Op zondag 20 april 2008 11:26 schreef Merovingian het volgende:
Als je er nou eens een voorbeeld bij doet
Wel eens gehoord van animated gifs?quote:Op zondag 20 april 2008 18:46 schreef yorP het volgende:
[..]
Screenshots hebben geen animatie, daarom zijn die ook vrijwel nutteloos in dit geval
Daar ligt het dus aan. Je ophaaltrein is nog niet geweest, ergo je goederen staan een tijd te wachten, ergo je ratings gaan omlaag, en dat heeft tot gevolg dat er goederen verdwijnen. Oplossing: zoveel treinen maken dat er altijd eentje staat te laden (wel op full load zetten uiteraard).quote:Op dinsdag 29 april 2008 07:55 schreef Fe2O3 het volgende:
Mmmm nog eens wat bezig geweest hiermee.
Kan je uitzetten dat goederen op stations 'vergaan' ... ik gebruik diverse hubs waar goederen samenkomen, en vandaar distribueer ik die naar de desbetreffende ontvangende steden//industrieen.
Maar ik heb bijv. ergens een ijzererts mijn die op 10 hokjes van zo'n hub light, dus via 6 vrachtwagens die een mooi lusje rijden breng ik dat van mijn naar verzamellocatie. Alleen zie je dan dus dat er een volle vrachtwagen een levering doet, maar na een kleine tijd er erts 'verdwijnt', want de ophaaltrein is nog niet langs geweest.
Nu snap ik best dat passagiers boos worden na 5 maanden of dat voedsel ed. vergaat, maar erts, water, olie ed. ?
quote:Release notes for 1.91April 28th, 2008
* Magyar nyelv támogatása (Added support for Hungarian language--discuss translation errors in this forum thread).
* Improved the in-game overlay when capturing a video to include video duration and file size.
* Added capability to detect some 64-bit games.
* Improved voice chat performance on certain sound cards.
* Fixed a problem that caused many video uploads to return an unknown error.
* Fixed many small problems with video conversion and uploading.
* Added Cool/Lame ratings to the video player on the web site. View top-rated videos on the Xfire home page.
* The video tab automatically refreshes if you modify the video directory from another program.
* New games supported:
Rohan Online
Warriors Orochi
Alien Arena 2008
Ninja Reflex: Steamworks Edition
Lunia
Uplink Slayers Online
Second Sight
Imperium Romanum
Yu-Gi-Oh! Online: Duel Evolution
Assassin's Creed
Terra: Battle for the Outlands
Darkstar One
OpenTTD
NosTale
Jagged Alliance 2 Gold
American McGee's Alice Skulltag
Saga
Trackmania Nations Forever
Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2
The Sims 2 Kitchen & Bath Interior Design Stuff
Kung Fu Panda Demo
Wat is dat??quote:
Een of ander wazig programma dat systeemresources gebruikt om bij te houden hoe lang je speelt aan een game.quote:
Xfire is een ingame message systeem voor games (nu heeft het niet veel zin bij openttd maar het gaat om het principe).quote:
Opgelost in de volgende versie.quote:Op dinsdag 29 april 2008 20:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Boeien werken niet in o.6.x laatste release....
Your Porn = Yorpquote:
Dat kan zeker, maar dan moet je wel zorgen dat de haven en het station aan elkaar 'vastliggen', dus dezelfde naam hebbenquote:Op vrijdag 2 mei 2008 23:04 schreef Maeghan het volgende:
Domme vraag, maar kun je ook bijv. met een trein iets naar een haven laten brengen of andersom? Ik heb het net geprobeerd, maar alle goederen blijven dan gewoon op het treinstation staan, ze worden niet overgeladen of zo. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het wel moest kunnen.
Ok, ik snap wat jullie bedoelen. Bedankt!quote:Op zaterdag 3 mei 2008 20:55 schreef Merovingian het volgende:
Oftewel: in het naambord van het station moeten zowel een boot als een trein staan, dan weet je zeker dat het aan elkaar zit.
Graag gedaanquote:Op zaterdag 3 mei 2008 21:38 schreef elfzesendertig het volgende:
Ik kwam dit spel tegen op mijn computer nadat het daar een jaar of 2 heeft staan wegrotten.. Ik ga het nu toch maar weer eens proberen met de nieuwste versie Bedankt voor de tutorial trouwens, die is wat duidelijker dan die in het spel.
Trouwens, spelen jullie vaak tegen elkaar op die FOK!-server? Of helemaal niet?
Lees de OP. Goede industrie om mee te beginnen is kolen.quote:Op maandag 5 mei 2008 14:29 schreef Banzaiaap het volgende:
Ik heb ook weer zin om te spelen! Heeft iemand zin om het me ingame een beetje uit te leggen.
Bijvoorbeeld hoe je snel een kapitaaltje opbouwt en wat de beste industrieen zijn enzo.
Je mag me ook best toevoegen op msn: ThomasdeO (at) Live.nl
Okee thanks! Wel een beetje jammer dat de server in 2154 ofzo zit. Ik vind al die verschillende treinsoorten maar verwarrend.quote:Op maandag 5 mei 2008 14:34 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Lees de OP. Goede industrie om mee te beginnen is kolen.
Je hoeft er zelf maar 1 te gebruiken hoorquote:Op maandag 5 mei 2008 14:48 schreef Banzaiaap het volgende:
[..]
Okee thanks! Wel een beetje jammer dat de server in 2154 ofzo zit. Ik vind al die verschillende treinsoorten maar verwarrend.
Dan plaats je waarschijnlijk semaforen. Je kunt ergens in de patches instellen vanaf welk jaar normale seinen geplaatst worden (dat heb ik standaard dus op 1900 staan, semaforen vind ik maar irritant ).quote:Op maandag 5 mei 2008 15:16 schreef Banzaiaap het volgende:
Hmm. De seinen zien er bij mij heel anders uit, dan ik gewend ben en als op die plaatjes in de OP
quote:Op maandag 5 mei 2008 16:47 schreef sir_DERFEL het volgende:
hey, ik vond een FOK!server (TVP )
maar die steden zijn wel erg groot op de FOK!server en waar zijn alle industrieen heen?
het zijn er zo weinig..
tja, het waren wel erg grote steden , wel voor de eerste keer de trams uit kunnen proberen, das goed te doen bij zulke grote steden. en ik vind ze vele malen fijner dan bussenquote:Op woensdag 7 mei 2008 10:37 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
1 grote steden duid aan dat het spel al een hele lange tijd bezig is
2 weinig industrieen betekent dat er heel veel failliet zijn gegaan
wacht dus tot de server reset komt en probeer het dan opnieuw
Uitzetten is wel een goede manier om de AI weg te halen...quote:Op woensdag 7 mei 2008 17:29 schreef sir_DERFEL het volgende:
[..]
tja, het waren wel erg grote steden , wel voor de eerste keer de trams uit kunnen proberen, das goed te doen bij zulke grote steden. en ik vind ze vele malen fijner dan bussen
ik vind de singleplayer toch nog steed fijner, maar is er een goede manier om de AI weg te halen?? die zit mijn sporen steeds in de weg met zijn bruggen e.d...
Moet je natuurlijk wel even een newgrf met trams laden, komt er niet vanzelf in...quote:Op maandag 12 mei 2008 23:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als ik een single game start is continu die knop grijs?
Tja, het loopt nog niet helemaal perfect, multiplayer. Soms heb je gewoon een desync... Kan aan je eigen verbinding liggen, maar ook aan die van mij. Gelukkig blijft OpenTTD verbeterenquote:Op maandag 12 mei 2008 19:14 schreef Banzaiaap het volgende:
Hoerenzooi Wat nou synchronization failed. Ik wil gewoon spelen!
Dan kan iedereen primaire industrieen bouwen, en krijg je van die clusters kolenmijnen enzo. Vandaar dat ik het bewust heb uitgezet.quote:Op maandag 12 mei 2008 12:25 schreef Automatic_Rock het volgende:
Mero, kan je de industrie-instellingen zo zetten dat bv ook oliebronnen gemaakt kunnen worden?
Er is zo'n instelling dat oliebronnen 'gezocht' worden. Je weet dan dus niet waar de oliebron komt, en soms is je geld gewoon weg zonder een nieuwe bron
Ik vraag dit omdat de producerende industrieën steeds meer verdwijnen. Oliebronnen zijn volledig verdwenen, en de boerderijen die er nog zijn produceren niet erg veel
Die zijn helaas verlopen. Ik kan eens kijken of ik dat uit kan zetten...quote:Op maandag 12 mei 2008 12:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
Oh, en er zijn geen helicopters
Je moet wel heel veel geluk hebben voor een cluster kolenmijnen, want je kan ze zelf niet plaatsen. Ze worden op een willekeurige plek op de map gezet.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 00:52 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Dan kan iedereen primaire industrieen bouwen, en krijg je van die clusters kolenmijnen enzo. Vandaar dat ik het bewust heb uitgezet.
Dan zit je wel veiligquote:Op woensdag 14 mei 2008 11:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik ga dr vanuit dat ik met mn >100 trams, 15 boten, 20 vliegtuigen, 20 treinen relatief veilig zit? (kan nu alleen niet kijken ivm werk ).
het gaat niet om de seinen het gaat om het spoor , welke seinen zou jij drvoor gebruiken? want het is nou eenmaal mogelijk om aan elke kant 1 trein door te laten gaan en als de 3e aan komt weet ik niet hoe, die naar het 3e spoor gaat ( makkelijkste zou zijn geen seinen)quote:Op woensdag 14 mei 2008 14:10 schreef Merovingian het volgende:
Als je het nou eens niet als jpg opslaat maar als png, dan:
1. is je bestand kleiner;
2. kunnen we zien wat voor seinen je hebt geplaatst, ik zie nu het verschil niet meer tussen een pre- en een combosignal, door de ranzige kleurencompressie van jpg.
quote:Op woensdag 14 mei 2008 14:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Maar dan de inbound kant zoals de outbound kant
1 2 3 4 5 6 | |>s################# |>s################# |>s################# |>s################# --------s--/ |
Want?quote:Op woensdag 14 mei 2008 15:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat zou ik niet doen, ik zou iets zonder kruising nemen ...
[ code verwijderd ]
S= sein, # = perron
Daarom is die van jou langzamer. Die van mij pakken ook altijd die recht voor hun neus, tenzij vol. Alleen, als er 3 vol zijn, hoeft die van mij hoogstens 2 sporen opzij, bij jou 3. Ook heeft die van mij geen 2x45 graden bochten, die van jou wel.quote:Op woensdag 14 mei 2008 15:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het exit deel van het station heb ik er niet opgezet he puur de entry. Mijn kruising is "korter" dan die van jou ... Meestal zullen de treinen direct het perron voor hun neus kunnen pakken, waardoor je maximale doorstroom hebt. Indien vol, dan de volgende...
Nee, je laat hem op mijn manier via een schuin spoor aankomen, en je hebt dus geen 45 graden hoek. Daarnaast is jou optie even snel als het spoor leeg is inderdaad, maar bij 1 bezet spoor is hij al een stuk langer. Daarnaast is het kruisende deel bij jou veel groter, waardoor je langer rood sein hebtquote:Op woensdag 14 mei 2008 15:47 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Daarom is die van jou langzamer. Die van mij pakken ook altijd die recht voor hun neus, tenzij vol. Alleen, als er 3 vol zijn, hoeft die van mij hoogstens 2 sporen opzij, bij jou 3. Ook heeft die van mij geen 2x45 graden bochten, die van jou wel.
quote:Op woensdag 14 mei 2008 15:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
ik zal als ik thuis ben een screenshot maken van wat ik bedoel. Je moet het kruisende vlak zo klein mogelijk houden, dan heb je een zo kort mogelijk rood sein ..
Is goed, dan kan ik je misschien wat makkelijker duidelijk maken dat je de aanvoerende sporen toch echt beter in het midden kan hebbenquote:Op woensdag 14 mei 2008 15:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
ik zal als ik thuis ben een screenshot maken van wat ik bedoel. Je moet het kruisende vlak zo klein mogelijk houden, dan heb je een zo kort mogelijk rood sein ..
Ja. Bij thuiskomst bleek dat de server, voor het eerst in zijn anderhalf jaar durende carriere, is vastgelopenquote:Op woensdag 14 mei 2008 18:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
Is de fokserver gereset Mero??
Sommige mensen laten ook meer dan 2 treinen rijden, daarnaast is de lengte tussen sein en spoor overdreven lang bij "mijn" manier. Ik heb ook beide situaties nagebouwd (alleen dan zo efficient mogelijk..) en een depot voorbij de stations-exit gezet. 6 treinen op elk traject, en het traject in een cirkeltje laten lopen. Op ieder traject 1 trein de seinen laten blokkeren, en alle treinen naar het depot gestuurd. 2 "lemmings" treinen weer laten rijden. Mijn treinen hebben gewonnenquote:Op woensdag 14 mei 2008 18:01 schreef Merovingian het volgende:
Ik heb eens even een proefmodel gebouwd, met 2 situaties, eentje zoals ik hem maakte, en eentje zoals jij hem schetste. Hij start als volgt:
http://vlingen.nl/img/voortest.png
Zoals je ziet staan er 4 treinen te wachten verdeeld over 2 toegangssporen. De beginpunten van de kruisingen liggen gelijk, ingangen van stations ook. De treinen beginnen exact tegelijk met rijden. Eerlijker kan ik het niet maken.
Hier het einde:
http://vlingen.nl/img/natest.png
Zoals je ziet is in mijn situatie de laatste trein al het station binnen gereden, terwijl in jouw situatie dat nog niet zo is. Kortom, mijn oplossing is beter
Doe eens een screen van jouw situatie zo efficient mogelijk, want ik heb hem gewoon nagebouwd zoals jij getekend had...quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Sommige mensen laten ook meer dan 2 treinen rijden, daarnaast is de lengte tussen sein en spoor overdreven lang bij "mijn" manier. Ik heb ook beide situaties nagebouwd (alleen dan zo efficient mogelijk..) en een depot voorbij de stations-exit gezet. 6 treinen op elk traject, en het traject in een cirkeltje laten lopen. Op ieder traject 1 trein de seinen laten blokkeren, en alle treinen naar het depot gestuurd. 2 "lemmings" treinen weer laten rijden. Mijn treinen hebben gewonnen
Edit: Poging 2 was even snel, en poging 3 won jij omdat mijn treinen allemaal in hetzelfde depot zaten en er dus wat minder vlot uit kwamen
Het is niet netjes om bedrijven van mensen te joinen zonder dit te vragen. Volgende keer gewoon zelf een bedrijf starten.quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:10 schreef Proximo het volgende:
Ik heb ook de Fok! server gejoint... ik hoop dat dat oké is met de mensen die erop zitten
Tevens heb ik een vraag mbt de single player, ik ben benieuwd naar wat de hoogste company value ooit in 2050 is van de mensen hier (uitgaande van de standaard single player 1950-2050)
Tof dat dit nog steeds een actieve community kent
Dit gaat mij al boven de petquote:Op donderdag 15 mei 2008 08:07 schreef Merovingian het volgende:
Nightlies wordt een Win9x versie van gecompiled. Maar je kan dus wel spelen, alleen online wordt lastig...
Tuurlijk doet ie het, ik had ook niet anders verwachtquote:Op donderdag 15 mei 2008 11:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hij doet het
ik héb toch ook zelf een bedrijf opgestart...?quote:Op donderdag 15 mei 2008 06:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik was vergeten een wachtwoord op m'n bedrijf te zetten. En nu is er mee gefuckt
En als jij dat was Proximo dan is dat niet oké dus
Nu ja, dan is het wel okquote:Op donderdag 15 mei 2008 13:58 schreef Proximo het volgende:
[..]
ik héb toch ook zelf een bedrijf opgestart...?
Ja, of iedere stad heeft nu een standbeeld van mijquote:Op donderdag 15 mei 2008 14:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
30x briben?
Ik ben er achter, ik was nog wel op de server maar niet spelende, vervolgens heeft broertje van mij (die ik het spelletje wil leren ) alle bedrijven geprobeerd, helaas voor hem zaten er op 2 een wachtwoord... alleen op jou bedrijf niet...quote:Op donderdag 15 mei 2008 14:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nu ja, dan is het wel ok
Maar dan heeft iemand anders met mijn bedrijf liggen kloten; in 1 jaar meer dan 30miljoen aan 'overige' kosten (ik weet niet eens hoe je dat voor elkaar krijgt)
quote:Op donderdag 15 mei 2008 14:59 schreef Proximo het volgende:
[..]
Ik ben er achter, ik was nog wel op de server maar niet spelende, vervolgens heeft broertje van mij (die ik het spelletje wil leren ) alle bedrijven geprobeerd, helaas voor hem zaten er op 2 een wachtwoord... alleen op jou bedrijf niet...
AR mij excuses...
Nee helaas...quote:Op donderdag 15 mei 2008 14:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Misschien heeft Merovingian een ip log oid ?
quote:Op vrijdag 16 mei 2008 00:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Waarom vallen al proximo's vliegtuigen uit de lucht?
Ik sta met een bazooka in de bosjes om wraak te nemenquote:Op vrijdag 16 mei 2008 00:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Waarom vallen al proximo's vliegtuigen uit de lucht?
Gisteravond 6, 7 achter elkaarquote:Op vrijdag 16 mei 2008 01:16 schreef Proximo het volgende:
[..]
Valt toch best mee:P
Ik moet alleen niet meer die commuter airports bouwen
Gelukkig kan ik voor 1 miljard genoeg nieuwe aanschaffenquote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Gisteravond 6, 7 achter elkaar
hey ik heb een vraagje of dat ook duo kan ?quote:Op woensdag 14 mei 2008 18:04 schreef Merovingian het volgende:
@cablegunmaster: je eigen oplossing werkt op zich ook wel, ik zou van dat tussensein wel een combo maken, anders kan het nog mis gaan. Nadeel is dat je geen symmetrische verdeling hebt, de onderste aanvoer heeft 4 sporen tot zijn beschikking, de bovenste maar 2. Kan ook ongewenste situaties opleveren.
download transport tycoon deluxequote:Op vrijdag 16 mei 2008 17:52 schreef _Flea_ het volgende:
wil er eigenlijk ook mee beginnen, maar snap er nog geen reet van.
*kuch*quote:Op donderdag 15 mei 2008 08:07 schreef Merovingian het volgende:
Nightlies wordt een Win9x versie van gecompiled. Stable helaas niet. (logica snap ik ook niet, nightlies worden elke dag gecompiled, stable slechts 1x per zoveel maanden, dan kan je die ene keer toch ook wel de moeite nemen om het voor alle OS'en te compilen, maargoed). Maar je kan dus wel spelen, alleen online wordt lastig...
Of zelf compilen natuurlijk
En waarom staat dat niet gewoon op de download pagina van openttd.org? Lekker lomp weerquote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:01 schreef yorP het volgende:
[..]
*kuch*
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=103924&package_id=111717&release_id=588592 *kuch*
Ik heb wel ideeen, maar ik ga nu eerst slapen. Morgen zal ik eens kijken wat ik voor je kan bouwen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 17:51 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
hey ik heb een vraagje of dat ook duo kan ?
dus aan beide kanten 4x zoals ik heb geprobeerd heb te doen.
bedoel dus dat 2 treinen aan 4 kanten terwijl je in het midden een soort kruising hebt waar de overtollige 3e trein heen kan gaan of is het makkelijker om de kruisingen te doen. want ik zoek een soort perfecte kruising zonder al die hosa van bruggen / tunnels al is dat wel mogelijk.
iemand een idee?
Plaatsnaam??quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
ART, je hebt een totaal ongebruikt vliegveld naast mn station liggen. Ik wil dat station ivm overschot passagiers uitbreiden met een vliegveld, alleen die van jou ligt daar dus in de weg Zou je hem in overleg weg kunnen halen? (getimed, zodat er niet ineens een hele stad doorheen groeit )
Probeer dit concept te optimaliseren:quote:Op vrijdag 16 mei 2008 17:51 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
hey ik heb een vraagje of dat ook duo kan ?
dus aan beide kanten 4x zoals ik heb geprobeerd heb te doen.
bedoel dus dat 2 treinen aan 4 kanten terwijl je in het midden een soort kruising hebt waar de overtollige 3e trein heen kan gaan of is het makkelijker om de kruisingen te doen. want ik zoek een soort perfecte kruising zonder al die hosa van bruggen / tunnels al is dat wel mogelijk.
iemand een idee?
ik snap de 1e 2 seinenquote:Op zaterdag 17 mei 2008 09:42 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Probeer dit concept te optimaliseren:
[ afbeelding ]
Let op! Het sein tussen de 2 kanten is een combo-signal, das dus 3x ctrl-click.
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 10:58 schreef Merovingian het volgende:
@ LeeHarveyOswald: je hebt echt megagrote seinafstanden. Dit is niet echt bevorderlijk voor de doorstroming... Waarom zo groot?
Luiheid? Alsof het meer moeite kost om seinen elke 4 tiles te plaatsen in plaats van elke 10 tiles...quote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze alleen groot op stukken zonder stations, waar alle treinen dus met 640km/u door blazen ...
Luiheid dus
Gezien hoe fucking lang mn tracks zijn?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 14:02 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Luiheid? Alsof het meer moeite kost om seinen elke 4 tiles te plaatsen in plaats van elke 10 tiles...
Denk je dat de autosignal functie het wat boeit of ie 10 of 1000 seinen automatisch moet plaatsen?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 14:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Gezien hoe fucking lang mn tracks zijn?
Vooral het vetgedrukte maar even goed lezenquote:To place a signal, click on a clear section of track. To begin with this will be a two way signal, the most basic type. See below for how to change this to a different type. If placing a signal where two parallel tracks share a map square, ensure you click on the precise track you wish to signal. Place multiple signals at the same time by clicking an existing signal and dragging the mouse cursor along the track. They will be spaced as set in the Drag signal density patch and will face the same way as the signal you started the drag on. Place multiple signals along an entire line of track by holding down Ctrl and dragging from a signal already placed. You need only to drag one square and it will auto complete the entire line of track, based on the Drag signal density until either a station is hit or a fork in the track.
Ja, maar dat zijn 2 way signals toch?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:09 schreef Merovingian het volgende:
Das dan lullig voor hem
Maar om het hem te leren hier een stukje van http://wiki.openttd.org/index.php/Signal
[..]
Vooral het vetgedrukte maar even goed lezen
ik sinds 1998 mss wel later of eerder tijd boeit niet iedereen leert hierquote:Op zaterdag 17 mei 2008 17:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
hey, ik speel het pas sinds 1996
Graag gedaanquote:Op zaterdag 17 mei 2008 17:28 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
ik sinds 1998 mss wel later of eerder tijd boeit niet iedereen leert hier
dankje merongvingian voor je uitleg nu snap ik tenminste hoe het 3e combo signaal werkt
Weer een nieuwe slaaf voor de sektequote:Op zaterdag 17 mei 2008 23:55 schreef Proximo het volgende:
Ik meld bij deze dat ik eindelijk een werkend spoor (met seinen welteverstaan) heb weten te bouwen
aan de OP heb ik veel gehad in ieder geval, nu maar flink bouwen
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 23:59 schreef Merovingian het volgende:
Weer een nieuwe slaaf voor de sekte
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 23:59 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Weer een nieuwe slaaf voor de sekte
Het worden de komende weken lange nachten voor je weet ik uit ervaring
Dat is het inkomen van het voertuig met het laagste inkomen. Oftewel, je hebt voertuigen met verlies als dat op nul staat. Als je drie voertuigen hebt, een trein met een jaarinkomen van 100.000, een bus met een jaarinkomen van 15.000 en een boot met een jaarinkomen van 84.000, staat daar dus 15.000.quote:Op zondag 18 mei 2008 01:11 schreef Proximo het volgende:
Nog een vraag overigens
Minimaal inkomen staat bij mij nog steeds op 0... hoe krijg ik dat hoger?
Da's niet eerlijk, die feature zit er pas sinds 0.6!quote:
Kijk dat is het dus..quote:Op zondag 18 mei 2008 08:37 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Dat is het inkomen van het voertuig met het laagste inkomen. Oftewel, je hebt voertuigen met verlies als dat op nul staat. Als je drie voertuigen hebt, een trein met een jaarinkomen van 100.000, een bus met een jaarinkomen van 15.000 en een boot met een jaarinkomen van 84.000, staat daar dus 15.000.
In euro's moet je 20.000 halen voor de maximale score als ik het goed heb. Stadsbusjes halen dat al niet, bussen sowieso eigenlijk al lastig. Als je dus een score van 1000 wil halen, ben je eigenlijk al gebonden aan treinen en vliegtuigen.
Aantal treinen 1000 is een grotere uitdagingquote:Op zondag 18 mei 2008 12:47 schreef Proximo het volgende:
Score 1000
quote:Op zondag 18 mei 2008 14:58 schreef sir_DERFEL het volgende:
hmmmz, ik ga de fok!server weer eens opzoeken
ja, ik bouw altijd eerst veel spoor, moet dan maximaal lenen om 1 trein te kunnen kopen en daar lang op wachten voor dat een 2e mogelijk is ... oh en ik verloor gister ineens mijn connectie voor de rest van de dag..quote:Op maandag 19 mei 2008 09:43 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
2 treintjes elke trein is een nieuwe
Dutch Trainset is bij mijn weten de enige set met Nederlandse treinen. Nog lang niet af helaas, er ontbreken nog een hoop treinen...quote:Op maandag 19 mei 2008 11:54 schreef sir_DERFEL het volgende:
[..]
ja, ik bouw altijd eerst veel spoor, moet dan maximaal lenen om 1 trein te kunnen kopen en daar lang op wachten voor dat een 2e mogelijk is ... oh en ik verloor gister ineens mijn connectie voor de rest van de dag..
weet iemand een goede nederlandse trein set, met NS treinen?? die zoek ik eienlijk een beetje..
Ik dacht eerst dat je dan zelf banen e.d. kon leggen, maar dat is het niet.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:12 schreef Merovingian het volgende:
Dit is ook interessant:
[ afbeelding ]
Meer info over nieuwe vliegvelden.
Ik heb hier zelf nog niets mee gedaan, kan dus geen ervaringen plaatsen. Ziet er in ieder geval wel tof uit
Nou ja, volgens mij kan je het wel zelf maken, moet je alleen wel weten hoe je een newgrf moet coden met een vliegveld erinquote:Op maandag 19 mei 2008 12:17 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat je dan zelf banen e.d. kon leggen, maar dat is het niet.
Dat zou namelijk wel vet zijn
Ja, ok. Maar ik dacht juist in het spel je eigen vliegveld inrichtenquote:Op maandag 19 mei 2008 12:39 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Nou ja, volgens mij kan je het wel zelf maken, moet je alleen wel weten hoe je een newgrf moet coden met een vliegveld erin
Dat zou wel leuk zijn, maar praktisch onhaalbaar ivm programmering van aanvliegroutes, routering van vliegtuigen op vliegvelden enzo. Zou te complex worden.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:55 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, ok. Maar ik dacht juist in het spel je eigen vliegveld inrichten
In theorie lijkt mij dat ook mogelijk, door een newgrf met heel veel kleine vliegvelden te maken, welke je samen plaatst als zijnde "losse" stations.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:55 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, ok. Maar ik dacht juist in het spel je eigen vliegveld inrichten
In theorie is het dus helaas niet zo simpel, aangezien die delen moeten samenwerken afhankelijk van hoe jij ze aan elkaar plaatst. Dat is dus niet te programmeren...quote:Op maandag 19 mei 2008 13:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In theorie lijkt mij dat ook mogelijk, door een newgrf met heel veel kleine vliegvelden te maken, welke je samen plaatst als zijnde "losse" stations.
Dus bijv. een landingsbaan met taxistrook, hangar, laadlosdeel, en toren, en daar plaats je een ander soortgelijk "setje" tegen aan. Alleen zal je vliegtuig dan niet van strook A opstijgen en op strook B landen.
In het spel Airport Inc (vliegveld-sim) kan het ook, dus in TT ookquote:Op maandag 19 mei 2008 14:02 schreef Merovingian het volgende:
In theorie is het dus helaas niet zo simpel, aangezien die delen moeten samenwerken afhankelijk van hoe jij ze aan elkaar plaatst. Dat is dus niet te programmeren...
Wat ik bedoelde, was 1 compleet functionerend minivliegveld... Door deze tegen een ander compleet functionerend minivliegveld aan te plaatsen, creeer je een situatie alsof je gewoon 2 vliegvelden tegen elkaar aan zet en zo kan je in modules 10 kleine minivliegveldjes plaatsen totdat je 1 groot functionerend ding hebtquote:Op maandag 19 mei 2008 14:02 schreef Merovingian het volgende:
[..]
In theorie is het dus helaas niet zo simpel, aangezien die delen moeten samenwerken afhankelijk van hoe jij ze aan elkaar plaatst. Dat is dus niet te programmeren...
Gewoon experimenteren, ik deed ook nooit wat met signals (lang geleden), als ik nu nog speel dan gebruik ik ze wel, en dan maak ik zo getrouw mogelijke netwerken. Kan een leuke uitdaging zijn.quote:Op maandag 19 mei 2008 14:07 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ik zie dat er hier experts rondhangen, het is mij nooit gelukt om iets nuttigs te doen met signals. Hoewel ik ze wel vaak goed zou kunnen gebruiken.
Als je dat leuker vindt, moet je eens bij speelgoedzaken in de budgetbakken op zoek gaan naar Traffic Giant. Echt een briljant spel voor passagiersvervoer!quote:Op maandag 19 mei 2008 14:44 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ja dat klinkt bekend, hoewel ik volgens mij alle steden al had "gerailst" voordat ik bij monorails aankwam.
Sowieso vond ik het aanleggen van buslijnen in een dorp zelf stiekem leuker dan die treintjes.
Trafficgiant is inderdaad een geweldig spel, qua busvervoer wat realistischer dan TTDquote:Op maandag 19 mei 2008 15:15 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Als je dat leuker vindt, moet je eens bij speelgoedzaken in de budgetbakken op zoek gaan naar Traffic Giant. Echt een briljant spel voor passagiersvervoer!
En wat betreft seinen, ga eens op de fokserver of andere servers online kijken hoe anderen dat doen, kun je een hoop van leren
Of probeer gewoon wat, als het niet werkt plaats je gewoon een screentje, dan kijken de experts wel wat er niet klopt
Tja, die heb ik natuurlijk ook niet voor niets gemaaktquote:Op maandag 19 mei 2008 15:16 schreef Piles het volgende:
En bekijk de OP even natuurlijk
Het is tof als je van passagiers vervoeren houdt. Elke huis heeft bewoners die naar een specifieke plek willen. Bijvoorbeeld 2 kinderen die naar school X gaan, een moeder die boodschappen doet in winkelcentrum Y en papa die werkt in fabriek Z. Die liggen ver uit elkaar, maar er wonen meer mensen in de buurt. Nou moet jij buslijnen zo gaan opstellen dat mensen zo efficient mogelijk (snel en weinig overstappen) naar hun bestemming kunnen komen. Je kan natuurlijk vanaf dat huis 3 lijnen naar de 3 bestemmingen aanleggen, maar dan heb je weer te weinig passagiers om winst te maken. Je moet dus echt efficient gaan kijken of veel mensen in een bepaald gebied dezelfde kant op moeten, en zo een en ander combineren. Je moet echt goed nadenken, zeker in de moeilijkere scenarios!quote:Op maandag 19 mei 2008 15:33 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Is dat echt zo tof dan? Vaak zien liggen, altijd gedacht dat het een knudde kloon was eigenlijk
Je krijgt inderdaad een mix van 8bpp en 32bpp graphics. Het ziet er mooi uit wat wel in 32bpp is, maar het wordt ook trager. Zeker als je wat uitgezoomt zit, dan is het duidelijk langzamer, zeker met scrollen is het vervelend. En ik heb nog best een rappe pc...quote:Op maandag 19 mei 2008 15:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Zijn die 32bpp graphics nou de moeite waard?
Voor zover ik snap zijn nog lang niet alle onderdelen van TTD overgezet naar 32bpp, heeft het dan wel zin om het aan te zetten? Het lijkt mij dat je dan een mix krijgt van 16 en 32 bpp, of klopt dat niet?
hmmz, dat is jammer, had graag veel Ns treinen willen zien.. mja, dan maar wachten..quote:Op maandag 19 mei 2008 12:05 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Dutch Trainset is bij mijn weten de enige set met Nederlandse treinen. Nog lang niet af helaas, er ontbreken nog een hoop treinen...
hmm, ja ik word er steeds vanaf gegooid als ik net connectie heb..quote:Op maandag 19 mei 2008 20:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik wordt er continu afgekicked. En hij is traag...
Je kan in het multiplayer venster zien welke versie de server heeft. Fokserver heeft momenteel 0.6.0. Gewoon aanklikken en joinen. Probeer gewoon zelf ff wat, zo moeilijk is het niet.quote:Op maandag 19 mei 2008 20:49 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Ergens een korte samenvatting hoe ik online kom, en met welke versie van OpenTTD?
vraag het merongvingian het is zijn server hij kan de tijd instellenquote:Op maandag 19 mei 2008 23:02 schreef Proximo het volgende:
Begint de server altijd in 2050..?
Mij lijkt het wel leuk om vanaf 1930 ofzo te spelen, en zo het hele spel door te lopen
Lijkt mij ook leukquote:Op maandag 19 mei 2008 23:02 schreef Proximo het volgende:
Begint de server altijd in 2050..?
Mij lijkt het wel leuk om vanaf 1930 ofzo te spelen, en zo het hele spel door te lopen
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 00:01 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
vraag het merongvingian het is zijn server hij kan de tijd instellen
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hm, daar worden bij de ingang normale seinen getekend. Lijkt me beter om presignals te gebruiken. Ik snap nog twee dingen niet:
[1] Bij alle ingangen worden twee-richting seinen geplaatst, lijkt me raar, de treinen kunnen immers maar 1 kant op rijden.
[2] Bij de uitgang kun je nog steeds hebben (als meerdere treinen tegelijk vertrekken) dat een trein de kruising oprijdt, maar vervolgens het volgende blok nog rood is hij de hele kruizing en mogelijk het spoor erachter blokkeert.
Ook vraag ik me nog af hoe je hier op een slimme manier een depot in kan verwerken.
mwhoah met 1 ways weet je tenminste dat ze niet meer terug rijdenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:43 schreef Merovingian het volgende:
[1] Het maakt niets uit of je two-way of one-way maakt bij de ingang. Vroeger, met de oude pathfinding algoritme's, moest je two-way's maken. Met de nieuwe pathfinding en pre-signals hoeft dit niet meer. Echter, bij mij en vele andere oude rotten is dit er zo ingesleten dat we nog steeds two-ways maken. Het kan echter geen kwaad en scheelt ook weer een keer klikken
[2]Bij de uitgang maak je one-ways. Uiteraard kan de uitgang geblokkeerd worden. Je moet dan echter naar de oorzaak kijken: een opstopping een eind verderop. Die moet je zien op te lossen/voorkomen. Dan zal het daarna op je station ook gewoon doorstromen.
Met two-ways weet ik dat ook zeker. Truc is om je station in de goede richting te leggen. Als de uitgang in de richting van de volgende bestemming is, zal de trein nooit omkeren. Zo dus.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:47 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
mwhoah met 1 ways weet je tenminste dat ze niet meer terug rijden
Ca. 1967 komt de eerste elektrische trein. Als je in 1970 begint zit je goed.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ok, bedankt voor de tips, vanavond maar weer even proberen. .
Oja! Vanaf wanneer zijn elektrische treinen beschikbaar in 0.6.1?
Dan begin ik voortaan gewoon daar. .
Anders wacht ik wel gewoon tot de volgende resetquote:Op dinsdag 20 mei 2008 08:30 schreef Merovingian het volgende:
Er zijn nu 2 companies, ik wil hem wel resetten maar dan zijn die twee wel weg. En in 1930 heb je alleen maar die kirby stoomloc... Maakt mij verder niet uit hoor
Dus als die 2 eigenaren het ermee eens zijn dan hoor ik het wel.
Heb je wel weer als nadeel dat de treinen "om het station" moeten rijden en dus een ietsiepietsie later hun vracht afleveren.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:31 schreef Merovingian het volgende:
Met two-ways weet ik dat ook zeker. Truc is om je station in de goede richting te leggen. Als de uitgang in de richting van de volgende bestemming is, zal de trein nooit omkeren. Zo dus.
Hm, heb gister heel even een zelfgemaakt scenario gespeeld vanaf 1970 en kon tot en met 73 alleen maar diesels kiezen.quote:Ca. 1967 komt de eerste elektrische trein. Als je in 1970 begint zit je goed.
[1] heb jij een beter idee? het gaat om het principe op het plaatje (btw suggesties met plaatjes zijn altijd toegestaan )quote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Heb je wel weer als nadeel dat de treinen "om het station" moeten rijden en dus een ietsiepietsie later hun vracht afleveren.
[..]
Hm, heb gister heel even een zelfgemaakt scenario gespeeld vanaf 1970 en kon tot en met 73 alleen maar diesels kiezen.
Of moet ik bij rails aanleggen het knopje in de menubalk langer indrukken voor elektra, zoiets was er volgens mij ook nog. .
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Heb je wel weer als nadeel dat de treinen "om het station" moeten rijden en dus een ietsiepietsie later hun vracht afleveren.
Het schijnt inderdaad dat elektrische treinen een bovenleiding nodig hebben. De logica ontgaat mij echter ook hoor, die treinen moeten toch ook gewoon draadloos stroom kunnen krijgen lijkt me...quote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hm, heb gister heel even een zelfgemaakt scenario gespeeld vanaf 1970 en kon tot en met 73 alleen maar diesels kiezen.
Of moet ik bij rails aanleggen het knopje in de menubalk langer indrukken voor elektra, zoiets was er volgens mij ook nog. .
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Oh tuurlijk, voor totale afstand maakt het niet uit. .
Doh. .
-edit- Heb het een hele tijd niet gespeeld, meeste was vroeger zonder moderne fratsen als bovenleiding en presignals, dat wreekt zich nu. .
Je kan je uitrijsporen ook schuin (naar rechts) leggen. Dat scheeld in afstand, en het grootste voordeel dat je treinen gewoon op volle snelheid kunnen rijdenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:42 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
[1] heb jij een beter idee? het gaat om het principe op het plaatje (btw suggesties met plaatjes zijn altijd toegestaan )
Mijn zegen heb je, ik vind het altijd wel leuk om vanaf het begin te spelenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 08:30 schreef Merovingian het volgende:
Er zijn nu 2 companies, ik wil hem wel resetten maar dan zijn die twee wel weg. En in 1930 heb je alleen maar die kirby stoomloc... Maakt mij verder niet uit hoor
Dus als die 2 eigenaren het ermee eens zijn dan hoor ik het wel.
Ja.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:37 schreef sir_DERFEL het volgende:
is de server nu gereset?
Tussenstops zijn... Tussenstops.quote:oh en waar dienen die tussenstops ( of iets dergelijks) voor?? nooit begrepen waar die voor waren...
hey, bedankt!quote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:48 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Tussenstops zijn... Tussenstops.
Treinen stoppen daar niet, maar je kan ze wel in de orderlijst opnemen. Zo kun je bijvoorbeeld als je 2 sporen hebt vanwege de drukte, de helft van de treinen over het ene spoor laten rijden en de andere helft over de andere.
Valadilene is geen fokker vertelde hij mij gisterquote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:14 schreef Merovingian het volgende:
Wie speelt hier nou eigenlijk onder welke naam op der fokserver? Ik zie nu companynamen en spelersnamen die ik op fok niet tegenkom....
Ik speel altijd online als AR (=Automatic Rock), en als bedrijf ART (=Automatic Rock Transport)quote:Oke, TS begint: als ik online speel is mijn naam in principe Bart (soms Merovingian), en mijn companyname Bart Transport of The Matrix has you...
Ben wel benieuwd wie wie is...
Daar heb ik ook geen enkel probleem meequote:Op woensdag 21 mei 2008 08:22 schreef Merovingian het volgende:
Schandalig dat een niet-fokker op de fokserver zit!
Je word toch automatisch gekickt? En wat dan nog, als je in 2000 een goede monorail of whatever opzet, dan kan die er 100 jaar later nog steeds wel zijn (met veel geld)quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Daar heb ik ook geen enkel probleem mee
Maar 24/7 op de server zitten zonder te bouwen ofzo is wel irritant. Als ik dadelijk thuis kom van m'n werk dan zitten we al in 2100 ofzo.
Ik vind als je niet speeld (voor langere tijd), log dan gewoon uit
Maargoed, dat is mijn mening
Waar ik vooral tegen aan liep is dat hij/zij speelt alsof het single player is. Vast over de hele kaart heen spoorlijnen aan leggen, kriskras door de kaart heen, en daar in eerste instantie nog niets mee doen. Zodat ik op/om/over een hinderlijke spoorlijn kon gaan bouwen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Daar heb ik ook geen enkel probleem mee
Maar 24/7 op de server zitten zonder te bouwen ofzo is wel irritant. Als ik dadelijk thuis kom van m'n werk dan zitten we al in 2100 ofzo.
Ik vind als je niet speeld (voor langere tijd), log dan gewoon uit
Maargoed, dat is mijn mening
Dan heb je vast iets van 10 keer per dag reset. 2050 is beter denk ik..quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:21 schreef Merovingian het volgende:
Ik kan ook een reset in 2000 instellen ofzo...
same here, ik kom even ingelogd, zit ik in 2025 met alleen maar ginzu'squote:Op woensdag 21 mei 2008 09:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
In 2006 reed ik nog met stoomtreinen....
De hele dieselperiode heb ik gemist, en de electrische trein is ook al uitontwikkeld...
Wat dat betreft kan je dan beter gewoon weer in 2050 beginnen. Dan mis je niks als iemand niet wil uitloggen
Nou, zou ik niet doen. Gewoon een reset als de kaart vol is lijkt mij prima.quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:21 schreef Merovingian het volgende:
Ik kan ook een reset in 2000 instellen ofzo...
vond em wel bij me passenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 13:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
He Proxi, je hebt m'n bedrijfskleur gejat!!
Mero, kan Valadilene misschien verwijdert worden? Z'n spoor is grotendeels verwijdert, behalve stukken waar treinen op staan. Verder staat z'n hele netwerk wat nog wel intact is volledig vast (file).quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:56 schreef Merovingian het volgende:
Nou, misschien moet iemand maar even aan die Valadilene vragen of hij/zij offline wil gaan als ie niet speelt...
one-way signals, waypoints, zorgen dat je stationsopbouw zo is dat ze niet kunnen keren, 90-graden bochten uitschakelen, om maar wat dingen te noemen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:25 schreef sir_DERFEL het volgende:
hmmzz, ik heb die map van NL gedownload, en een behoorlijk spoornet aangelegt. het probleem is dat erg veel ( en dan bedoel ok echt erg veel) treinen steeds de verkeerde kant op rijden..
moeten ze bevoorbeeld aan de noordkant het station uit, gaan ze er aan de zuidkant uit.. hierdoor loopt heel mn spoor vast..
iemand tips?
Als hij/zij weer speelt is het goed natuurlijkquote:Op woensdag 21 mei 2008 21:25 schreef Merovingian het volgende:
Kan niet, die vaseline speelt weer mee. Ga hem/haar niet kicken. Als je wat van hem wil moet je maar gewoon overleggen.
Nou, zie het als een signaal tegen die belachelijke muur die die gast om een stad heeft heengebouwdquote:Op woensdag 21 mei 2008 22:47 schreef Merovingian het volgende:
Proximo: Je hebt een paar treinen van die Vaseline geblockt. Dat soort "grapjes" zijn leuk als je 10 jaar bent, maar ik pik ze niet. Je verwijdert zodra je dit leest gelijk die bordjes, als ze morgenavond nog niet weg zijn krijg je gewoon een ban, ik heb je ip-adres. Op mijn server moet het spel voor iedereen leuk zijn, niet alleen voor jou
En denk je nou echt dat ie jouw "signaal" snapt? En dat ie geneigd is om die muur weg te halen als jij dit soort grappen uithaalt? Voortaan ff nadenken voordat je eigen rechter gaat spelen. Als je ergens een probleem mee hebt met iemand, dan spreek je hem daar gewoon op aan. Als die persoon dan zo asociaal is om niet mee te werken met een redelijke vraag, dan spreek je mij aan op fok of per e-mail. Of Yorick, hij is ook admin op de fokserver. Wij doen er dan wat aan. Als iedereen maar gaat doen waar ie zin in heeft en voor eigen rechter gaat spelen wordt het gewoon een teringzooi, en daar heb ik geen zin in, en andere spelers die voor hun plezier spelen ook niet.quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:09 schreef Proximo het volgende:
[..]
Nou, zie het als een signaal tegen die belachelijke muur die die gast om een stad heeft heengebouwd
quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:25 schreef sir_DERFEL het volgende:
hmmzz, ik heb die map van NL gedownload, en een behoorlijk spoornet aangelegt. het probleem is dat erg veel ( en dan bedoel ok echt erg veel) treinen steeds de verkeerde kant op rijden..
moeten ze bevoorbeeld aan de noordkant het station uit, gaan ze er aan de zuidkant uit.. hierdoor loopt heel mn spoor vast..
iemand tips?
Doe eens de OP lezen...quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:59 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
ik zoek de NL map , is het de normale map ? of is die irritant 45 graden gedraaid?
http://wiki.openttd.org/index.php/Scenario:The_Netherlands_detailed
deze vond ik maar ik vind het aanzicht van de map niet prettig , dus ben ik niet van plan hem te spelen.
iemand een betere versie van NL gevonden? het gaat me om het aanzicht van NL.
als je een link hebt svp delen ?
ik las OP maar die is ook 45 Graden gedraaid de andere kant op,quote:
hey ik ga het wiel niet opnieuw uitvinden, ik zag hem namelijk al een keer voorbij komen in het TT forum dus nu zoek ik naar een sav game / scn als ik hem vind zal ik hem hier ook ff postenquote:
postenquote:Op donderdag 22 mei 2008 11:30 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik heb nog een map van Zuid-Oost-Nederland liggen, al kloppen daar de afstanden niet helemaal. Met Tilburg in het uiterste westen van de kaart, Venlo als het Zuiden en de Nederrijn als Noorden (dus Arnhem staat er niet meer op). Wel zo'n beetje elk dorpje staat er dus op, en de inwonersaantallen kloppen in verhouding ook (10% van het echte aantal). Geologisch en Industrieel klopt er dan weer niets van, het gaat echt alleen om de plaatsen.
dankje , ik ga het niet geheel nabouwen maar gewoon voor de lol een paar lijnen uitkiezen en die bouwenquote:Op donderdag 22 mei 2008 11:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
zoiets? (Hierop worden de beinvloedignssystemen weergegeven)..
Groter probleem is dat meer dan de helft onder de zeespiegel ligt en dus geflood wordt.quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:20 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Heightmaps zijn ook wel te vinden, maar in Nederland zit je waarschijnlijk met één heuvel in Vaals
zee spiegel lager instellen? als dat mogelijk is ;pquote:Op donderdag 22 mei 2008 23:26 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Groter probleem is dat meer dan de helft onder de zeespiegel ligt en dus geflood wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |