abonnement Unibet Coolblue
pi_57692511
Wat is de Bedoeling?
Als je een mooie foto vandaag (of recentelijk) gemaakt hebt waar je gewoon trots op bent en die je aan anderen wilt laten zien kan dat in dit topic.
Het is de bedoeling dat je hier maar een foto per post neerzet, optioneel met wat info.
En ook maar een keer per dag posten en natuurlijk:

En lees het volgende 10 keer en knoop het goed in je oren
* Geen foto plaatsen zonder 1 positief punt en 1 verbeter punt te noemen over de laatstgeplaatste foto

Foto's komen het best tot hun recht met een maximale breedte van 610 pixels, dus graag resizen!

1 foto, doe aan zelfkritiek!
Heb je er meerdere, schroom dan niet om een showcase te openen!

Vorige delen
Je mooiste foto van vandaag -deel 1
Je mooiste foto van vandaag - deel 2
Je mooiste foto (1 !!) van vandaag - Deel 3
Je mooiste foto (1 !!) van vandaag - Deel 4
Je mooiste foto (1 !!) van vandaag - Deel 5
Beoordeel de mooiste foto (1 !!) van vandaag - Deel 6
Beoordeel de mooiste foto (1!!) van vandaag - deel 7
Beoordeel de mooiste foto (1!!) van vandaag - deel 8
Beoordeel de mooiste foto (1!!) van vandaag - Deel 9
Beoordeel de mooiste foto (1!!) voor vandaag-Deel 10
Beoordeel de mooiste foto (1!!) van vandaag - Deel 11
Beoordeel de mooiste foto (1!!) van vandaag - Deel 12
Beoordeel de mooiste foto (1!!) van vandaag - Deel 13
Beoordeel de mooiste foto (1) van vandaag - Deel 14
Beoordeel de mooiste foto (1) van vandaag - Deel 15
Beoordeel de mooiste foto (1!!!) van vandaag - Deel 16
Beoordeel de mooiste foto (1!!!!) van vandaag - deel 17
Beoordeel de mooiste foto (1!!!!) van vandaag - deel 18
Beoordeel de mooiste foto (1!!!!) van vandaag - deel 19

Laatste foto vorig topic:



[ Bericht 11% gewijzigd door HMaster-II op 29-03-2008 11:29:16 ]
pi_57692564
@Chanty
Ik heb 't aangeduid maar misschien zie ik of deze computer gewoon spoken, kan ook ?



[ Bericht 7% gewijzigd door tony_clifton- op 29-03-2008 11:26:53 ]
pi_57692570
Laatste reactie (en foto van vorig topic)

Door mrSPLIFFY:
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 10:39 schreef mrSPLIFFY het volgende:

Ok, ik heb gisteren wat rond gelopen in deWallertuin in Delft en dat was vroeger echt geweldig...
tegenwoordig is t een niet onderhouden pestzooitje en daar ik verder wat inspiratieloos was heb ik dit gemaakt...


[ Bericht 6% gewijzigd door tony_clifton- op 29-03-2008 11:23:02 ]
  zaterdag 29 maart 2008 @ 11:23:20 #4
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57692698
Thnx Tony!
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_57692833
OP gezet....

Foto van mrSPLIFFY staat er al zie ik. Game On
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  FOK!fotograaf zaterdag 29 maart 2008 @ 11:49:18 #6
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_57693131
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 11:15 schreef tony_clifton- het volgende:
@Chanty
Ik heb 't aangeduid maar misschien zie ik of deze computer gewoon spoken, kan ook ?

[ afbeelding ]
Ik zie echt helemaal niets in dat blokje...

edit: na beter bekijken zie ik een soort "halve maan"...

[ Bericht 4% gewijzigd door Xilantof op 29-03-2008 11:54:34 ]
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 29 maart 2008 @ 11:55:52 #7
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_57693252
Ah inderdaad, als ik met dodge erover ga zie ik idd dat ik een plekje nog gemist heb met het bewerken van de achtergrond Je hebt wel een verdomd goed beeldscherm want ik zie het hier niet anders tnx

*aangepast, ook in vorige topic

[ Bericht 12% gewijzigd door Chanty op 29-03-2008 12:02:34 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  FOK!fotograaf zaterdag 29 maart 2008 @ 12:16:37 #8
13368 NiGeLaToR
pi_57693650
Erm, heb lekker in en om het huis zitten prutsen en de foto's op m'n blog gezet. Helaas heb ik er ook zo'n bandbreedte rip-beveiliging op, dus ze hier posten lukt niet echt

Als ze de moeite waard zijn wil ik ze wel elders uploaden, of even kijken of ik die beveiliging er even af kan slopen.

Oke dan, even rechtzetten:



[ Bericht 15% gewijzigd door NiGeLaToR op 29-03-2008 15:45:02 ]
  zaterdag 29 maart 2008 @ 12:27:41 #9
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57693895
.........
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  zaterdag 29 maart 2008 @ 15:12:48 #10
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_57696282
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:16 schreef NiGeLaToR het volgende:
Erm, heb lekker in en om het huis zitten prutsen en de foto's op m'n blog gezet. Helaas heb ik er ook zo'n bandbreedte rip-beveiliging op, dus ze hier posten lukt niet echt

Als ze de moeite waard zijn wil ik ze wel elders uploaden, of even kijken of ik die beveiliging er even af kan slopen.
Je kan je foto's altijd toch ergens anders hosten (photobucket, oid) en dan hier laten zien (in dit topic wel maar eentje per dag), want zo krijg je er waarschijnlijk toch weinig of geen reactie op. Bovendien is het lokken naar je website ook een beetje not done, en hebben we daar ook een apart topic voor: Post hier je eigen fotowebsite (niet commercieel) deel 3

Oh, en als je hier iets ter beoordeling wil laten zien, vergeet dan niet even commentaar te geven op je voorganger die net zo graag een foto beoordeeld wil zien .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  FOK!fotograaf zaterdag 29 maart 2008 @ 15:43:57 #11
13368 NiGeLaToR
pi_57696846
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 15:12 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Je kan je foto's altijd toch ergens anders hosten (photobucket, oid) en dan hier laten zien (in dit topic wel maar eentje per dag), want zo krijg je er waarschijnlijk toch weinig of geen reactie op. Bovendien is het lokken naar je website ook een beetje not done, en hebben we daar ook een apart topic voor: Post hier je eigen fotowebsite (niet commercieel) deel 3

Oh, en als je hier iets ter beoordeling wil laten zien, vergeet dan niet even commentaar te geven op je voorganger die net zo graag een foto beoordeeld wil zien .
Jij gelijk in, had alleen net die meuk op m'n blog gekwakt en geen zin nog meer te uploaden. Maar dit werkt zo ook niet
Overigens is het me niet te doen om de visit's aan mijn site, maar dat kon je zelf ook wel raden met m'n 7 jaar oude accountje op Fok! Dat andere topic kende ik nog niet, maar ik heb dan ook geen fotosite. Louter zin om 'n paar foto's te delen.

Enfin, even back to business:



@Tony: Ik vind het leuk om de natuur de door de mens gemaakte dingen terug te zien pakken, echter mist deze foto wel iets kleur en context in mijn beleving. Kan niet echt helemaal op maken waar ik naar kijk.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 15:49:43 #12
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_57696951
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 15:43 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Jij gelijk in, had alleen net die meuk op m'n blog gekwakt en geen zin nog meer te uploaden. Maar dit werkt zo ook niet
Overigens is het me niet te doen om de visit's aan mijn site, maar dat kon je zelf ook wel raden met m'n 7 jaar oude accountje op Fok! Dat andere topic kende ik nog niet, maar ik heb dan ook geen fotosite. Louter zin om 'n paar foto's te delen.

Enfin, even back to business:

[ afbeelding ]

@Tony: Ik vind het leuk om de natuur de door de mens gemaakte dingen terug te zien pakken, echter mist deze foto wel iets kleur en context in mijn beleving. Kan niet echt helemaal op maken waar ik naar kijk.
De kleuren, de beestjes erg gaaf. Alleen dat dorre blad had ik er even tussenuit gevist
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  FOK!fotograaf zaterdag 29 maart 2008 @ 15:56:04 #13
13368 NiGeLaToR
pi_57697073
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 15:49 schreef Chanty het volgende:

[..]

De kleuren, de beestjes erg gaaf. Alleen dat dorre blad had ik er even tussenuit gevist
Ja balen Zag ik ook pas toen ik achter de pc zat.
Wel leuk dat die daar gewoon wonen met z'n allen. Helaas toen ik de camera erop zette kropen ze van elkaar af, ze waren massaal kleine lieveheersbeestjes aan het maken
pi_57697161
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 15:43 schreef NiGeLaToR het volgende:

@Tony: Ik vind het leuk om de natuur de door de mens gemaakte dingen terug te zien pakken, echter mist deze foto wel iets kleur en context in mijn beleving. Kan niet echt helemaal op maken waar ik naar kijk.
Niet mijn foto maar die van mrSPLIFFY

Sorry man, zal't voortaan laten...
In een quote moest je scrollen dus dat was 't ook ni...
  FOK!fotograaf zaterdag 29 maart 2008 @ 16:04:09 #15
13368 NiGeLaToR
pi_57697240
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:00 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

[ afbeelding ] Niet mijn foto maar die van mrSPLIFFY [ afbeelding ]

Sorry man, zal't voortaan laten...
In een quote moest je scrollen dus dat was 't ook ni
Uhm, kan je niet volgen, maar zie nu wel naamsverwisseling met foto
  zaterdag 29 maart 2008 @ 16:09:17 #16
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57697332
klopt... stond ook al bij... inspiratieloos...
maar ja t was de mooiste van de dag, kan je nagaan hoe slecht de rest was
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  zaterdag 29 maart 2008 @ 16:11:09 #17
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_57697366
Altijd wat verwarring met nieuwe topics en laatstgeplaatste foto's inderdaad. Maar goed, nu weer verder, het is allemaal toch goed afgelopen, ik denk dat mrSPLIFFY best snapt dat hoewel het kritiek gericht is aan een andere naam, het toch om zijn foto gaat.

Weer gewoon weer verder dus .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 16:13:13 #18
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_57697404
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 15:43 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Jij gelijk in, had alleen net die meuk op m'n blog gekwakt en geen zin nog meer te uploaden. Maar dit werkt zo ook niet
Overigens is het me niet te doen om de visit's aan mijn site, maar dat kon je zelf ook wel raden met m'n 7 jaar oude accountje op Fok! Dat andere topic kende ik nog niet, maar ik heb dan ook geen fotosite. Louter zin om 'n paar foto's te delen.

Enfin, even back to business:

[ afbeelding ]

@Tony: Ik vind het leuk om de natuur de door de mens gemaakte dingen terug te zien pakken, echter mist deze foto wel iets kleur en context in mijn beleving. Kan niet echt helemaal op maken waar ik naar kijk.
Leuk die bloemetjes en die beestjes, geeft al echt lentegevoel
Jammer vind ik het dat je niet echt een punt hebt om naar te focussen, het is meer een zoekplaatje

ik had gewoon zin om wat te klooien, en daar kwam deze dus uit... in groot formaat zie ik mezelf erin terug
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  FOK!fotograaf zaterdag 29 maart 2008 @ 16:27:17 #19
13368 NiGeLaToR
pi_57697650
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:13 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Leuk die bloemetjes en die beestjes, geeft al echt lentegevoel
Jammer vind ik het dat je niet echt een punt hebt om naar te focussen, het is meer een zoekplaatje

ik had gewoon zin om wat te klooien, en daar kwam deze dus uit... in groot formaat zie ik mezelf erin terug
[ afbeelding ]
Thx voor je feedback, ben het wel met je eens. Beejte rommelige foto

Jouw foto ziet er mooi uit zeg, vind het leuk hoe het detail van de bladeren goed te zien zijn en de beweging van het water is stilgelegd. Tegelijk stoort de onscherpte links van het hart van de roos, je ziet daar net te weinig van wat het is/zou moeten zijn
pi_57698637
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:13 schreef pea4fun het volgende:

ik had gewoon zin om wat te klooien, en daar kwam deze dus uit... in groot formaat zie ik mezelf erin terug
[ afbeelding ]
Prachtig
Het kader zou ik weglaten, want dat is zo jammer van de lekker knallende kleur van de foto.. Superkleur, erg mooie scherpte, gewoon erg mooi.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 18:17:45 #21
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_57699666
Dank je allebei voor het commentaar

@nigelator, de onscherpte was de bedoeling, misschien vind niet iedereen dat mooi maar dat is een kwestie van smaak denk ik

@Elefes, de achtergrond van het fotobewerkingsproggie was grijs en ik vond em daardoor wel mooi uitkomen. Je hebt gelijk dat het als kader wat minder is.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 18:35:15 #22
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_57699998
Nou, ik vind het een geweldig mooie foto. Ben het ook eens met Elefes, wat betreft het kader, ik denk dat zwart er ook mooi omheen had gestaan, maar ook dat is persoonlijke smaak.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_57700588
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:13 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Leuk die bloemetjes en die beestjes, geeft al echt lentegevoel
Jammer vind ik het dat je niet echt een punt hebt om naar te focussen, het is meer een zoekplaatje

ik had gewoon zin om wat te klooien, en daar kwam deze dus uit... in groot formaat zie ik mezelf erin terug
[ afbeelding ]
En zie hier de reden dat ik ooit nog eens een echte macro-lens wil...

Prachtige en sprekende kleur rood en druppels doen het altijd goed. Zelfs in het klein valt er amper detail weg. Mooi ook dat de grote druppel in het midden nog in het scherpte-gebied valt. Je wordt echt naar datgene getrokken wat belangrijk is, het hart van de bloem.

Als ik ga muggenziften vind ik de schitteringen aan de achterkant vrij onrustig: aan de voorkant heb je de mooie ronde vormen van de druppels, aan de achterkant vrij harde hoeken met flink wat contrast. Misschien een beetje "blur"? En het kader is inderdaad "mwoah".

Maar laat ik het zo zeggen. Van mijn moeder moet ik nog eens een serie met bloemen afleveren voor boven de eettafel en als ik met zoiets als dit aan kom zetten is ze denk ik wel tevreden. Erg tevreden.

Dan mijn 1e bijdrage. Niet op tijd kunnen bewerken om mee te doen met de wedstrijd "Beweging" dus gaat ie hier even heen.

Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 23:42:23 #24
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_57707213
P_B

+ Leuke foto!! Compo is netjes, moment goed gevangen, nice B/W benadrukt de sneeuw, kortom, goed!!
- Ik hou niet van honden met een jasje aan

Mijne, ik probeer al een paar dagen om vogels te fotograferen. Moeilijk hoor!! Deze wilde ik in softe toning houden.

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 30 maart 2008 @ 03:00:28 #25
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_57708939
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 23:42 schreef ElizabethR het volgende:
Mijne, ik probeer al een paar dagen om vogels te fotograferen. Moeilijk hoor!! Deze wilde ik in softe toning houden.

[ afbeelding ]
- tikje te soft naar mijn idee, de vogels zitten wat ver uit elkaar
+ opname is in aanleg ragscherp

Afgelopen avond met iets te weinig licht

met de Sigma APO 5.6/400
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')