abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_58826584
Ik weet niet precies of het onder religie of cultuurgebruik te scharen valt, maar soms zie ik islamitische vrouwen met een zwarte stip of streep (nee, het is geen overmatige beharing) op hun kin. Wat is de reden en het doel hiervan?
Het mooi kotsende meisje.
pi_58826887
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 15:43 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ik weet niet precies of het onder religie of cultuurgebruik te scharen valt, maar soms zie ik islamitische vrouwen met een zwarte stip of streep (nee, het is geen overmatige beharing) op hun kin. Wat is de reden en het doel hiervan?
Cultureel.
pi_58827076
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 15:39 schreef Rasing het volgende:

[..]

Allah is de meest Vergevingsgezinde is en de meest Barmhartige. En toch stuurt hij mij, 100% ongelovige, naar de hel, terwijl ik geen vlieg kwaad doe en verder best een aardig persoon ben. Is me dat even barmhartig!

Hij heeft jou met 1 doel gecreeerd. Hij heeft die doel bekendgemaakt via zijn profeten en heeft je ook nog eens gewaarschuwd om deze doel niet te missen. En die ene simpele taak kan je niet voltooien!

Hij is Barmhartig, maar tevens ook Rechtvaardig. De Rechtvaardige zorgt o.a. ervoor dat iemand die niet in God gelooft in de hel terechtkomt.
Tevens zal in dit geval jou straf niet hetzelfde zijn als iemand die ongelovig is en die ook nog eens zijn hele leven kwaad is geweest jegens dieren en mensen.
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
pi_58827129
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 15:54 schreef Triggershot het volgende:

Cultureel.
Eigenlijk dacht ik al zoiets, want het is maar een erg beperkt aantal vrouwen dat dat doet. Weet je ook waarom het is?
Heb ooit geprobeerd het te vragen aan een patiente die het had, maar de communicatie verliep vrij moeilijk.
Het mooi kotsende meisje.
pi_58828094
Ik weet niet of het hetzelfde is maar mijn Oma in Tunesie heeft ook veel van dat soort "tattoo's" en dat heeft/had vooral met bijgeloof te maken. In bepaalde culturele tradities werd men verteld dat het voor bescherming is.

Zo heeft mijn oudste oom (rond de 60) een klein groen stipje op zijn voorhoofd. Toen hij heel klein was en een keer erg ziek bracht men dat aan als bescherming zodat hij niet zou sterven zoals veel kinderen in die tijd stierven aan ziektes die nu zeer goed behandelbaar zijn. In denk dat je het, in veel gevallen, moet zoeken bij dit soort bijgelovigheden.

In Islam is dit niet correct overigens en vraag je God om hulp en bescherming.
X
  donderdag 22 mei 2008 @ 19:28:02 #206
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_58831745
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 16:00 schreef kazakx het volgende:
Hij is Barmhartig, maar tevens ook Rechtvaardig. De Rechtvaardige zorgt o.a. ervoor dat iemand die niet in God gelooft in de hel terechtkomt.
Dat vind ik erg onterecht. Ik doe toch niks verkeerds?
quote:
Tevens zal in dit geval jou straf niet hetzelfde zijn als iemand die ongelovig is en die ook nog eens zijn hele leven kwaad is geweest jegens dieren en mensen.
Kijk, dat scheelt.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_58832036
Mij werd geleerd dat Allah zo rechtvaardig is dat iedereen krijgt waar ze van uitgaan. Mensen die in het hiernamaals en in het paradijs geloven krijgen het paradijs van Allah, mensen die alleen voor deze wereld werken krijgen hun verdiende loon in deze wereld omdat Allah vruchten van niemands daden doet verloren gaan door zijn rechtvaardigheid.

Ja ja ik vind islamitisch theologie nog erg interessant.
pi_58832701
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 15:39 schreef Rasing het volgende:

[..]

Allah is de meest Vergevingsgezinde is en de meest Barmhartige. En toch stuurt hij mij, 100% ongelovige, naar de hel, terwijl ik geen vlieg kwaad doe en verder best een aardig persoon ben. Is me dat even barmhartig!
Jij weet niet eens of je de hel of de hemel in gaat wijsneus.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_58832972
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 19:28 schreef Rasing het volgende:

[..]

Dat vind ik erg onterecht. Ik doe toch niks verkeerds?
[..]
Beste Rasing,

In Allah's ogen doe je veel onrecht. Ten eerste ben je gecreeerd om hem te leren kennen en daarmee hem te aanbidden. Hij heeft jou een bestaan gegeven. Dus je bent hem in ieder geval oneindig wat dingen schuldig.
Ten tweede alles maar dan ook alles in dit heelal probeert (buiten de mens en de djinn) met al hun bestaan de schone namen van Allah te vertegenwoordigen en zij doen hun uiterste best om Allah bekend te maken aan de mens, djinn en andere wezens zoals de engelen. Dat is hun hoogste doel. Door te zeggen dat er geen God bestaat beledig je hun als het ware en zorg je er ook nog eens voor dat hun grootste doel niet volbracht word. Hun bestaan is dan voor niets. Dit is o.a. waarom de zon en de aarde zo boos word op ongelovigen (zie islamitische bronnen). Je doet dus ook anderen onrecht aan.
Vandaar o.a. deze zware straffen.
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
  donderdag 22 mei 2008 @ 20:15:49 #210
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58833081
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 20:12 schreef kazakx het volgende:
Dit is o.a. waarom de zon en de aarde zo boos word op ongelovigen (zie islamitische bronnen). Je doet dus ook anderen onrecht aan.
Kun je dat toelichten? Bedoel je b.v. dat aardbevingen een straf voor ongelovigen zijn, of begrijp ik het dan verkeerd?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_58834114
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 20:15 schreef Iblis het volgende:

[..]

Kun je dat toelichten? Bedoel je b.v. dat aardbevingen een straf voor ongelovigen zijn, of begrijp ik het dan verkeerd?
Ik zou daar niets over willen zeggen. Als er in Indonesië een aardbeving komt, hoe kan dat dan? Je kan hierbij een tal van redenen bedenken. Maar zelf heb ik altijd zoiets gehad van: er zit een reden achter en wat die reden is zien we in het hiernamaals wel.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  donderdag 22 mei 2008 @ 20:55:41 #212
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58834402
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 20:48 schreef Burakius het volgende:
Ik zou daar niets over willen zeggen. Als er in Indonesië een aardbeving komt, hoe kan dat dan? Je kan hierbij een tal van redenen bedenken. Maar zelf heb ik altijd zoiets gehad van: er zit een reden achter en wat die reden is zien we in het hiernamaals wel.
Ik heb het daar heel moeilijk mee. Ten tijde van de aardbeving in Indonesie was er inderdaad een aantal Islamitische geestelijken als de kippen bij om te zeggen dat dit kwam omdat het een straf van God was, met als gevolg dat de donaites uit rijke olielanden als Qatar en Saoedie-Arabië erg achterbleven. Heel pijnlijk vind ik dat.

Met Katrina hoorde je in de VS soortgelijke reacties. B.v. Fred Phelps. Maar ik vind dit zelf echt ongelooflijk. Enerzijds snap ik het wel, want het is natuurlijk onvoorstelbaar dat een machtige God zulks zou toelaten als er geen reden voor is, maar voor mij is dat (zoals je allicht verwacht) juist een reden om te zeggen dat Gods goedheid soms wat te wensen overlaat, of dat hij niet bestaat.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_58834942
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 20:48 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik zou daar niets over willen zeggen. Als er in Indonesië een aardbeving komt, hoe kan dat dan? Je kan hierbij een tal van redenen bedenken. Maar zelf heb ik altijd zoiets gehad van: er zit een reden achter en wat die reden is zien we in het hiernamaals wel.
Die mensen gingen niet extra snel naar 'de hemel'?
pi_58834961
quote:
....Kom er later op terug.
Hierbij dan:

In de 13de lema word dit beschreven door Said Nursi:

ELEVENTH INDICATION

The All-Wise Qur’an states in miraculous fashion that the universe grows angry at the evil of the people of misguidance, and the universal elements becomes wrathful, and all beings, furious. In most awesome fashion it depicts the storm visited on the people of Noah and the assaults of the heavens and earth, the anger of the element air at the denial of the Ad and Thamud peoples, and the fury of the sea and element water at the people of Pharaoh, and the rage of the element earth at Qarun, and in accordance with the verse, Almost bursting with fury, the vehemence and anger of Hell at the people of unbelief in the Hereafter, and the rage of the other beings at the unbelievers and people of misguidance; in miraculous fashion it restrains the people of misguidance and rebellion.

Q u e s t i o n : Why do the unimportant actions and personal sins of unimportant men attract the anger of the universe in this way?

T h e A n s w e r : As proved in other parts of the Risale-i Nur and in the previous Indications, unbelief and misguidance are an awesome aggression and crime that concern all beings. For one of the greatest results of the universe’s creation is man’s worship and his responding to Divine dominicality with belief and submission. However, due to the denial of unbelief, the people of unbelief and misguidance reject that supreme result, which is the ultimate cause of beings and the reason for their continued existence, and therefore perpetrate a sort of transgression against the rights of all beings. So too, since they deny the manifestations of the Divine Names which are apparent in the mirrors of beings, exalting their value, they insult those sacred Names, and in addition, by degrading the value of all beings, greatly detract them. And while all beings are dominical officials charged with elevated duties, through unbelief, the people of misguidance cast them down, and showing them to be lifeless, transitory, meaningless creatures, they in a way violate the rights of all of them.

Thus, since according to its degree, the varieties of misguidance harm to a greater or lesser extent the dominical wisdom in the universe’s creation and the Divine purposes in the world’s continued existence, the universe becomes angry at the people of rebellion and misguidance, as do all beings and creatures.

O wretched man, whose being is small but guilt great and sin grievous! If you want to be delivered from the wrath of the universe, the rage of beings, and the aversion of creatures, here is the means: it is to enter the sacred bounds of the All-Wise Qur’an and to follow the Practices of the Noble Prophet (Upon whom be blessings and peace), who was the herald of the Qur’an. So enter the bounds and follow the Practices!

[ Bericht 45% gewijzigd door kazakx op 23-05-2008 00:47:50 ]
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
pi_58837099
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 20:55 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik heb het daar heel moeilijk mee. Ten tijde van de aardbeving in Indonesie was er inderdaad een aantal Islamitische geestelijken als de kippen bij om te zeggen dat dit kwam omdat het een straf van God was, met als gevolg dat de donaites uit rijke olielanden als Qatar en Saoedie-Arabië erg achterbleven. Heel pijnlijk vind ik dat.

Met Katrina hoorde je in de VS soortgelijke reacties. B.v. Fred Phelps. Maar ik vind dit zelf echt ongelooflijk. Enerzijds snap ik het wel, want het is natuurlijk onvoorstelbaar dat een machtige God zulks zou toelaten als er geen reden voor is, maar voor mij is dat (zoals je allicht verwacht) juist een reden om te zeggen dat Gods goedheid soms wat te wensen overlaat, of dat hij niet bestaat.
Misschien moet je de knop omschakelen en de dood niet als iets fouts zien, maar als een "bevrijding" uit deze wereld. In het achterhoofd natuurlijk achtergelaten dat dit geen suicide wish is etc.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_58844388
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 11:57 schreef Iblis het volgende:

[

...En toch staat Allah toe dat de duivel mensen verleidt en wegleidt van Allah naar hem...
Hierbij het waarom:

Q u e s t i o n : The creation of devils, who are pure evil, and their harassing the people of belief, and many people not believing and going to Hell because of them, appears to be terrible and ugly. How does the mercy and beauty of the Absolutely Beauteous One, the Absolutely Compassionate One, the Truly Merciful One, permit this infinite ugliness and awesome calamity? Many people have asked about this question, and it occurs to many people.

T h e A n s w e r : In addition to the minor evils, there are numerous universal good purposes in the existence of Satan, and human attainments and perfections. Yes, however many degrees there are from a seed to a huge tree, the abilities lodged in human nature are more numerous. There are degrees from a minute particle to the sun. For these abilities and potentialities to develop, action is required, a transaction is necessary. The action of the mechanism of progress in such a transaction is brought about through striving. And striving occurs through the existence of evil spirits and harmful things. Otherwise man’s station would have been constant like that of the angels. There would have been no classes in human kind, which resembles thousands of species. And it is contrary to wisdom and justice to abandon a thousand instances of good so as to avoid one minor evil.

For sure the majority of people embrace misguidance due to Satan, but importance and value look mostly to quality; they look to quantity little or not at all. If someone has a thousand and ten seeds which he buries, and under the earth the seeds undergo a chemical reaction as a result of which ten become trees and a thousand rot, the profit the man receives from the ten seeds which have become trees certainly reduces to nothing the loss he suffers from the thousand rotted ones. In exactly the same way, through the struggle against the soul and Satan, the profit, honour, enlightenment, and value for human kind gained by ten perfect men, who are like stars, certainly reduce to nothing the harm caused to mankind through the people of misguidance embracing unbelief, who are so base as to be thought of as vermin. Since this is so, Divine mercy, wisdom, and justice have permitted the existence of Satan, and allowed him to molest men.

O people of belief! Your armour against this awesome enemy is the fear of God fashioned on the workbench of the Qur’an. And your shield is the Practices of the Noble Prophet (Upon whom be blessings and peace). And your weapon, seeking refuge with God from Satan, and seeking forgiveness, and taking refuge in Divine protection.
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
pi_58846577
Probeer ook te denken in termen als. Zonder nacht kan je de dag niet waarderen. Zonder ziekte kan je gezond niet waarderen. Dit zijn nimets die Allah ons toont om ons te tonen hoe dankbaar we wel moeten zijn en hoe kwetsbaar we eigenlijk zijn.

Zo is er zonder kwaad geen dankbaarheid voor goeds. Daarom ben ik ook van mening dat kwaad nooit zal verdwijnen op de aarde. Alleen op de aangegeven momenten in de hadiths aan het einde der tijden. Ook wel de laatste gouden periode van de Islam te noemen.

Dit genomen kan men ook heel filosofisch op dit onderwerp in gaan met vragen als:

Allah zorgt dus ook voor kwaad?
Niet iedereen kan dus goed worden en dus bepaald Allah wel het leven van anderen?
Hoe zit het dan met lot?

Laat dit nou net onderwerpen zijn waar een gelovige niet veel over zal nadenken. Allah is Rechtvaardig. Is dit kort door de bocht? Nee. Tuurlijk hebben we er over nagedacht. En ja misschien hebben we zelfs antwoorden erop, of onze eigen gedachtenbrainstorm erover. Maar het is gevaarlijk om over zulke dingen te praten en je bezig te houden, omdat je iets probeert te weten wat zo complex dat het geheim bij Allah is.

Denk dat ik wel de weg heb geopend voor nieuwe vragen
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 09:51:07 #218
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58848733
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 21:11 schreef kazakx het volgende:

The All-Wise Qur’an states in miraculous fashion that the universe grows angry at the evil of the people of misguidance, and the universal elements becomes wrathful, and all beings, furious.
[…]
De voorbeelden, zoals Farao die overspoeld wordt, geven toch aan dat de elementen wraak kunnen nemen. Nu is dat leuk en aardig, maar als je naar natuurrampen kijkt, dan zie je dat dit niet bepaald sterk correleert met geloof of ongeloof, maar juist met breuklijnen en klimaat. Nederland is tamelijk aardbeving en stormvrij. Van overstromingen hebben we soms last (met name 53, en dat was ook nog in het strenggelovige Zeeland), maar al met al is dit landje tamelijk rustig – en atheïstisch.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 09:53:59 #219
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58848801
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 21:58 schreef Burakius het volgende:

[..]

Misschien moet je de knop omschakelen en de dood niet als iets fouts zien, maar als een "bevrijding" uit deze wereld. In het achterhoofd natuurlijk achtergelaten dat dit geen suicide wish is etc.
Wil je daarmee zeggen dat er selectief levens ontnomen worden door b.v. een aardbeving of Tsunami? Alleen zij die bevrijd willen worden? En wat met de ongelovige die nu geen tijd meer heeft om zich te bekeren? Allah had zeker al gezien dat hij dat toch niet ging doen. Ik vind dat een beetje goedpraten wat eigenlijk tegen je verstand ingaat. Alsin, iedereen vindt het verschrikkelijk dat b.v. 3 vrijwillge brandweermannen omkomen bij het blussen van een brand, en dan kom jij b.v. en zegt: ‘Wees niet verdrietig, het is een bevrijding.’
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 10:06:09 #220
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58849097
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 00:52 schreef kazakx het volgende:
In exactly the same way, through the struggle against the soul and Satan, the profit, honour, enlightenment, and value for human kind gained by ten perfect men, who are like stars, certainly reduce to nothing the harm caused to mankind through the people of misguidance embracing unbelief, who are so base as to be thought of as vermin.
Hoppakee, ongelovigen zijn ongedierte, dat is weer mooi verwoord. In het vorige antwoord kwamen ze er ook al niet zo goed af, maar dit slaat alles. Ik voel me nu in de kweektuin van Allah waar de kunstmatige selectie is op de hoeveelheid dank en aanbidding die je hem geeft. Degenen die hem niet genoeg aanbidden worden in de hel gegooid en de anderen worden voor nieuwe zaadjes gebruikt, en zo krijgt Allah een kliekje hem aanbiddenden. Voor een oppermachtig wezen had dat makkelijker gekund dacht ik zo.

Dat een constante toestand voor de mens overigens iets onwenselijks is, vind ik een onvolledig antwoord, want het paradijs is ook constant, evenals de tijd voor de geboorte. Alleen dit ene kleine stukje moet niet constant zijn – want dat is goed. Het zal wel.

Maar nogmaals, ik vind het ongelooflijk hoe er weer over ongelovigen gesproken wordt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 10:10:16 #221
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58849207
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 06:58 schreef Burakius het volgende:
Probeer ook te denken in termen als. Zonder nacht kan je de dag niet waarderen. Zonder ziekte kan je gezond niet waarderen. Dit zijn nimets die Allah ons toont om ons te tonen hoe dankbaar we wel moeten zijn en hoe kwetsbaar we eigenlijk zijn.
En zonder rood kun je groen niet waarderen? Of zonder zuur kun je bitter niet waarderen? Of ik kan niet waarderen dat ik geen kanker heb, omdat ik nooit kanker heb gehad? Evenmin kan ik democratie waarderen want ik heb nooit in een dictatuur geleefd?

Dan nog denk ik dat veel mensen ook wel zonder Tsunami en Hurricane Katrina kunnen waarderen. Ik vind het een vreemde logica. Dadelijk zit iedereen in het paradijs zich stierlijk te vervelen bij gebrek aan natuurrampen, ziekten en nacht. Het enige dat je nog rest is een vage herinnering misschien uit een ver verleden op aarde, een herinnering zo vaag dat je niet meer precies weet wat het was. Kom maar op met die saaiheid!
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_58849252
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 09:51 schreef Iblis het volgende:

[..]

De voorbeelden, zoals Farao die overspoeld wordt, geven toch aan dat de elementen wraak kunnen nemen. Nu is dat leuk en aardig, maar als je naar natuurrampen kijkt, dan zie je dat dit niet bepaald sterk correleert met geloof of ongeloof, maar juist met breuklijnen en klimaat. Nederland is tamelijk aardbeving en stormvrij. Van overstromingen hebben we soms last (met name 53, en dat was ook nog in het strenggelovige Zeeland), maar al met al is dit landje tamelijk rustig – en atheïstisch.
Je mag niet alles als wraak zien. Die rampen in de Koran zijn wel duidelijk. Die volkeren waren gewaarschuwd door de desbetreffende profeten.
De aardbeving in Istanbul in 1999 kan je ook moeilijk zien als een wraak actie van God. Alleen is er niks mis mee dat een moslim dit voor zichzelf ziet als een boodschap en en dat hij daar lering uit trekt. Omdat er geen profeten meer zijn kan niemand zeggen waarvoor een desbetreffende ramp is gebeurd. Dus elke kreet die dan geroepen word moet je dan ook met een correltje zout nemen.
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 10:47:11 #223
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_58850176
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 10:06 schreef Iblis het volgende:

[..]

Hoppakee, ongelovigen zijn ongedierte, dat is weer mooi verwoord. In het vorige antwoord kwamen ze er ook al niet zo goed af, maar dit slaat alles. Ik voel me nu in de kweektuin van Allah waar de kunstmatige selectie is op de hoeveelheid dank en aanbidding die je hem geeft. Degenen die hem niet genoeg aanbidden worden in de hel gegooid en de anderen worden voor nieuwe zaadjes gebruikt, en zo krijgt Allah een kliekje hem aanbiddenden. Voor een oppermachtig wezen had dat makkelijker gekund dacht ik zo.

Dat een constante toestand voor de mens overigens iets onwenselijks is, vind ik een onvolledig antwoord, want het paradijs is ook constant, evenals de tijd voor de geboorte. Alleen dit ene kleine stukje moet niet constant zijn – want dat is goed. Het zal wel.

Maar nogmaals, ik vind het ongelooflijk hoe er weer over ongelovigen gesproken wordt.
Sorry, je hebt nogal een teer zieltje. Ik vraag me dan af hoe je dit rijmt met beledigende en kwetsende kunst tegen Moslims. Dat schijn je dan wel oké te vinden.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 11:00:10 #224
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58850569
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 10:47 schreef Super7fighter het volgende:
Sorry, je hebt nogal een teer zieltje. Ik vraag me dan af hoe je dit rijmt met beledigende en kwetsende kunst tegen Moslims. Dat schijn je dan wel oké te vinden.
Gregorius Nekschot bedoel je? Ik vind zijn tekeningen niet oké in de zin dat ik ze bijzonder leuk vind. Ik vind ze oké in de zin dat ze m.i. binnen de vrijheid van meningsuiting vallen, evenals bovenstaande. Het is echter een door en door discriminerende tekst. ‘Ongelovigen zijn ongedierte’. Ik zou iets vergelijkbaars niet snel over moslims of christenen zeggen.

Daarom ben ik verbolgen over de manier waarop justitie tegen GN optreedt. Wat bovenstaande tekst schud ik vooral m'n hoofd in ongeloof haha woordgrapje, oh nee, toch niet, dat iemand in staat is zonder blikken of blozen zulke discriminerende zaken aan te halen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_58850689
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 10:06 schreef Iblis het volgende:

[..]

Hoppakee, ongelovigen zijn ongedierte, dat is weer mooi verwoord. In het vorige antwoord kwamen ze er ook al niet zo goed af, maar dit slaat alles. Ik voel me nu in de kweektuin van Allah waar de kunstmatige selectie is op de hoeveelheid dank en aanbidding die je hem geeft. Degenen die hem niet genoeg aanbidden worden in de hel gegooid en de anderen worden voor nieuwe zaadjes gebruikt, en zo krijgt Allah een kliekje hem aanbiddenden. Voor een oppermachtig wezen had dat makkelijker gekund dacht ik zo.

Dat een constante toestand voor de mens overigens iets onwenselijks is, vind ik een onvolledig antwoord, want het paradijs is ook constant, evenals de tijd voor de geboorte. Alleen dit ene kleine stukje moet niet constant zijn – want dat is goed. Het zal wel.

Maar nogmaals, ik vind het ongelooflijk hoe er weer over ongelovigen gesproken wordt.
Ik vertel je alleen hoe God dat ziet naar aanleiding van jou vraag.
Een gelovige mag een ongelovige zo niet zien. Sterker nog een moslim weet dat hij bij de dag des oordeels zich moet verantwoorden. Ook wegens onrecht die hij gedaan heeft jegens ongelovigen.
Als je niet in God gelooft doet het je dus niks. Als je er wel stiekem in gelooft en doet alsof je niet gelooft dan weet ik niet of dit slachtofferrol je gaat helpen in het hiernamaals.

Hoe kom je trouwens tot de wijsheid dat de paradijs iets constants is???
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')