abonnement Unibet Coolblue
pi_57663113
De man die wordt geacht om premier te zijn van alle Nederlanders heeft vanavond gereageerd op de film van Geert Wilders:
quote:
Balkenende: kabinet betreurt film
DEN HAAG - Premier Balkenende 'betreurt' het dat Geert Wilders zijn film naar buiten heeft gebracht 'met geen ander doel dan het kwetsen van gevoelens'. Hij sprak enkele uren nadat Fitna donderdagavond online verscheen een verklaring uit in zowel het Engels als Nederlands. De premier meldde 'dat extremisme bestreden moest worden'. 'Laten we vooroordelen overwinnen.'

Het Openbaar Ministerie (OM) gaat onderzoek doen naar mogelijke strafbare feiten in de anti-Koranfilm van PVV-leider Geert Wilders. ‘Het onderzoek zal worden gestart’, kondigde Balkenende aan. Volgens hem zal het OM ‘uiteraard’ bezien of er strafrechtelijk over de schreef is gegaan en hoe de film zich verhoudt tot het strafrecht. In dit soort omstandigheden wordt volgens Balkenende altijd naar de juridische grenzen gekeken.

Geen opluchting
Balkenende wilde niet van opluchting spreken na het zien van de film, omdat er volgens hem een beeld van de islam wordt opgeroepen dat mensen kan kwetsen die de Koran als heilig zien. De premier vindt ook niet dat het kabinet de gevolgen van de film te zwaar heeft ingeschat. Volgens hem is het goed geweest dat het kabinet de dreigingen serieus heeft genomen. Balkenende kon nog niet zeggen hoe de reacties in de moslimlanden zijn op de film.
Ik vind deze reactie VERBIJSTEREND. Hier spreekt niet iemand die premier is van alle Nederlanders, zoals eerdere premiers wél waren. Ik moest onbewust denken aan Lubbers - zelf gelovig - en zijn woorden aan het adres van de paus die in 1985 Nederland bezocht. Natuurlijk werd popie-jopie keurig ontvangen, maar hem werd ook verteld dat zijn bezoek in de Nederlandse samenleving gemengde gevoelens oproept.

Wat Balkenende doet, is spreken als een CDA-politicus. Zijn oordeel is subjectief en hij verdedigt met name zijn - nogal voorbarig - vooraf ingenomen standpunten. Misplaatste borstklopperij. Waarom gebruikt Balkenende bijvoorbeeld het woord "uiteraard" als hij zegt dat het OM de film op strafbare feiten onderzoekt? Hoezo is dat uiteraard? Moeten er niet eerst klachten of aangiftes naar aanleiding van de film zijn?

Naar mijn idee had Balkenende meer iets moeten zeggen in de richting van:
- Het kabinet heeft kennis genomen van de film Fitna en diens inhoud
- Het kabinet neemt afstand van het beeld dat in de film wordt geschetst
- (Geen waardeoordeel over de film vellen)
- De film is de persoonlijke interpretatie van de maker en verwoordt niet het standpunt van de Nederlandse regering.
- De regering betreurt het wanneer mensen zich door de film gekwetst voelen, maar dat mag nooit een vrijbrief zijn om geweld te gebruiken.
- (Geen enkele uitspraak over dreigingen)

Het is trouwens niet de eerste keer dat Balkenende zo slecht reageert. Als premier van dit land voerde hij enkele jaren geleden een discussie met Indonesische studenten (moslims voor de goede orde), die zich afvroegen hoe het in vredesnaam mogelijk is dat Nederland toelaat dat homo's trouwen. In plaats van uit te leggen hoe dergelijke besluitvorming tot stand komt en dat de openstelling van het huwelijk binnen de Nederlandse waarden en normen past, heeft Balkenende dat nagelaten en gemeld dat hij als kamerlid tegen het homohuwelijk heeft gestemd. In plaats van dus namens Nederland een deel van het taboe rond homoseksualiteit weg te nemen, heeft hij zich minder of meer geëxcuseerd en zich erbij aangesloten: http://www.nrc.nl/binnenland/article280622.ece

Stelling: Balkenende laat herhaaldelijk na om een premier van ALLE Nederlanders te zijn. Hij is een partijpoliticus in de functie van premier. Een goede premier had heel anders gereageerd op deze kwesties dan Balkenende deed.
pi_57663306
Kan het niet anders dan met je eens zijn.
Een premier die niet zonder geloof kan functioneren en er alles aan zal doen om de voorrechten die gelovigen bezitten in ons land te behouden en waar mogelijk uit te breiden.
pi_57663521
Ik ben het ook met je eens.
Helaas mist er heel vaak enige evenwichtigheid en nadenkendheid in zijn toespraken.

Ik dacht altijd dat ze "mannetjes" hadden om toespraken te schrijven en te controleren. Misschien heb ik dat mis.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:12:37 #4
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_57663691
Eensch
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:12:46 #5
8369 speknek
Another day another slay
pi_57663696
De Pers heeft gelijk gekregen. Het CDA heeft de perikelen rond de Wilders film aangegrepen om partijpolitiek te bedrijven, en Balkenende heeft hier aan mee gedaan. Wat hij vanavond deed was pure damage control met het oog op de kiezer, niet op wat er van hem verwacht wordt als minister president. En die mannetjes die hem helpen zijn dan waarschijnlijk ook CDA spindoctors.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:18:07 #6
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_57663841
Balkende is gewoon niet de persoon om premier te zijn. Hij mist uitstraling en charisma. Kan hij verder ook weinig aan doen. Maar gooi er iemand neer als wiegel, bolkestijn, marijnissen of geert wilders en het beeld veranderd compleet. Je hoeft het niet met hun politieke ideeën eens te zijn, maar ze hebben wel overwicht en geven je het idee dat er iemand staat die controle heeft over de zaken. Niet, zoals nu, iemand die maar al te bang is dat iets misschien weleens zou kunnen escaleren en juist door die zwakte te laten zien het waarschijnelijk nog in de hand speelt ook.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:20:28 #7
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57663891
Fitna was niet eens zo heel erg, maar Balkenende voelt zich nog steeds geschokt?

Die man is echt van poppenstront gemaakt ofzo.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:24:23 #8
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_57663984
Hij was natuurlijk geschokt van de filmpjes waarbij moslims in torens vlogen en mensen de keel doorsnijden. Of was hij geschokt door het papiergeluidje?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:27:09 #9
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57664042
Balkenende had toch de keuze om de bewuste film te vermijden.

Moet hij (en zijn holmaatje Pieter van Geel) maar niet zeuren dat die film nooit uitgezonden had moeten worden. Zo ken ik nog een aantal films en programma's die niet door de christelijke censuur zouden komen, maar zich toch hebben gevestigd.
pi_57664629
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:24 schreef GasTurbine het volgende:
Hij was natuurlijk geschokt van de filmpjes waarbij moslims in torens vlogen en mensen de keel doorsnijden. Of was hij geschokt door het papiergeluidje?
Het papiergeluidje natuurlijk. Daar werden mensen gekwetst in het voor hen allerheiligste.

Die man is een landverrader.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 01:03:50 #11
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57664685
Mark Rutte idem dito.
pi_57664710
Knulligheid troef inderdaad.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_57665552
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:12 schreef speknek het volgende:
De Pers heeft gelijk gekregen. Het CDA heeft de perikelen rond de Wilders film aangegrepen om partijpolitiek te bedrijven, en Balkenende heeft hier aan mee gedaan. Wat hij vanavond deed was pure damage control met het oog op de kiezer, niet op wat er van hem verwacht wordt als minister president. En die mannetjes die hem helpen zijn dan waarschijnlijk ook CDA spindoctors.
Wat ik me afvraag, is waarom de Nederlandse kiezer dit zo lijdzaam accepteert. Waarom staan er WEL 1.000 man op de Dam om tegen de film van Wilders te protesteren, maar is er bijna niemand die vindt dat het kabinet in deze kwestie veel te slecht opkomt voor de waarden en normen van de Nederlandse samenleving? Dit land is toch verdomme een democratie? Mensen mogen toch hun mening geven, ook al is die anderen niet welgevallig? Wat geeft Balkenende het recht om als premier van Nederland zo'n eenzijdig standpunt in te nemen over de Wilders-film, met alleen maar oog voor eventuele gekrenkte moslims, terwijl de film feitelijk niets anders doet dan de waarheid tonen. Natuurlijk is het een waarheid die zo gekleurd is als de pest, maar leugens zitten er niet in. Waarom kon Balkenende niet over z'n lippen krijgen dat de film een aantal misstanden toont waar Nederland ook last van heeft? Is dat gewoon feitelijk WAAR is?

Waarom slikken we in Nederland als zoete koek dat onze premier in zijn reactie en gedrag vooraf EN achteraf min of meer 'incalculeert' dat de film van Wilders gewelddadige reacties oproept? Alsof dat een logisch, acceptabele gevolg is. Waarom moest partijpolitiek prevaleren boven het algemene belang van Nederland (opkomen voor ONZE waarden en normen)?

Sommige Nederlanders zullen zich schamen voor de film van Wilders (zie de pathetische link van SCH bijvoorbeeld - alsof wij Nederlanders de extremistische moslims verantwoording schuldig zijn over het tonen van beelden waarin extremistische moslims oproepen tot geweld tegen het westen). Ik, op mijn beurt, schaam me dood voor een premier die NIET opkomt voor de Nederlandse waarden en normen. En ik zeg dit alles als een niet-Wilders-stemmer. Gewoon als een inwoner van Nederland die vindt dat we trotser zouden moeten zijn op onze democratie EN op onze waarden, normen, Grondwet en mate van beschaving.

Mijn oprechte vraag is dan ook wat nou eigenlijk 'gevaarlijker is voor Nederland. Een doorgeslagen politicus die gruwelijkheden van moslimextremisten aan de kaak stelt, of een premier die partijpolitiek bedrijft in belangrijke nationale kwesties en nalaat om voor de algemene waarden en normen in dit land op te komen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2008 02:46:13 ]
  vrijdag 28 maart 2008 @ 05:21:31 #14
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_57665893
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 02:42 schreef Elfletterig het volgende:


Mijn oprechte vraag is dan ook wat nou eigenlijk 'gevaarlijker is voor Nederland. Een doorgeslagen politicus die gruwelijkheden van moslimextremisten aan de kaak stelt, of een premier die partijpolitiek bedrijft in belangrijke nationale kwesties en nalaat om voor de algemene waarden en normen in dit land op te komen.
Dat laatste, vooral dat laatste vind ik erg gevaarlijk. Een premier met een gebrek aan doortastenheid, inzicht, en strak staat van "christelijke normen en waarden", maar vergeet dat hij er voor alle Nederlanders is.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_57665999
En dan te bedenken dat ik op die laffe drol heb gestemd.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 28 maart 2008 @ 06:55:44 #16
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_57666002
Ik gelukkig niet, maar ik vind de reactie nogal CDA-achtig. Alsof hij en het CDA moeten overleven, en dus maar niet namens het gehele kabinet spreekt maar iets zelf bedenkt
pi_57666008
Waarom hebben we geen krachtige premier? Iemand die problemen benoemt, kritische vragen aan moslims durft te stellen maar ook een hand reikt? En niet meteen gaat kruipen en op kleuterklas-niveau reageert.

Dan hadden we politici als Wilders niet meer nodig.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_57666017
Balkenende is uberhaupt een vieze landverrader gebleken, dat hij nog MP is verbaast me zeer. Zonder twijfel de laatste keer. Walgelijk mannetje.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_57666521
Tja, hij is gekozen... en niet voor de eerste keer.
Ik kan er niks anders van maken dat de meerderheid het wel best vindt dat er een drolletje rondloopt die af en toe wat blaat.

Zowiezo vind ik de meeste nederlandse politici hersenloze blaters
pi_57666599
Volkomen met ts eens. Ook kwam Cohen met een domme reactie op het RTL nieuws..

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2008 08:41:08 ]
pi_57666800
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 06:50 schreef Strolie75 het volgende:
En dan te bedenken dat ik op die laffe drol heb gestemd.
had je dat niet eerder kunnen bedenken?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 09:10:17 #22
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_57666958
Ik verbaas me erover dat mensen nu pas erachter komen dat Balkenende een gebrek aan staatsmanschap heeft.
Géén kloon van tvlxd!
pi_57667014
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 09:10 schreef Montov het volgende:
Ik verbaas me erover dat mensen nu pas erachter komen dat Balkenende een gebrek aan staatsmanschap heeft.
Nee hoor, dat wist ik al langer. Echter is dit zijn slechtste zet ooit...
  vrijdag 28 maart 2008 @ 09:14:01 #24
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_57667015
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 09:10 schreef Montov het volgende:
Ik verbaas me erover dat mensen nu pas erachter komen dat Balkenende een gebrek aan staatsmanschap heeft.
Je bent niet de enige. Verbaas me eigenlijk elke verkiezing weer erover dat het CDA zoveel stemmen krijgt. Zou het zijn omdat er zo weinig (lees geen) goede alternatieven zijn?

Verder ben ik het wel eens met de OP. En dan te bedenken dat een stel Denen hem complimenteerde met de manier waarop hij omging met de film van Wilders.
pi_57667063
Balkenende bewijst al sinds 2002 dat hij de slechtste premier is sinds de 2e wereldoorlog.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 28 maart 2008 @ 09:29:46 #26
210529 Mr._Lazarus
Bidibodi Bidibu
pi_57667204
Wat mij vooral opvalt is dat Balkenende geen enkele stelling inneemt, behalve dat hij zegt dat hij het er niet mee eens is wat Wilders doet. Dit getuigt van zwakheid en besluiteloosheid, iets wat dit kabinet typeert.

Hij praat over normen en waarden, maar ik heeft dit nog nooit geconcretiseerd naar iets tastbaars. Ik vind het goed dat Wilders een islam-kritische film uitbrengt. En elke reactie van balkenende gaat om de film heen, over wat er mogelijk is voor vervolging, hoe hij erover denkt. Terwijl er inhoudelijk NIETS maar dan ook NIETS uitkomt.

De reactie op de film van Femke Halsema: "iets wat we allang wisten, en een onnodige herhaling is" valt precies in het rijtje van Rutte, en andere politici.

Vanuit het Christendom is het oude testament gewijzigd en opnieuw op de markt gebracht: het nieuwe testament, ik denk dat zo'n revolutie ook zou moeten gebeuren met de Koran.

Balkenende was beter af op een universiteit, als in de tweede kamer.
The ones who care don't know, and the ones who know don't care
  vrijdag 28 maart 2008 @ 09:31:07 #27
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_57667218
Een premier die van muggen olifanten maakt en dat maar al te graag herhaalt én een regeringspartij die 'Deep Throat' op TV wil verbieden...

Disneyland Holland is al wat jaartjes geopend...
pi_57667225
Mensen die op Balkenende stemmen durven zelf ook geen harde mening te zeggen. Dezelfde mensen die hun bek niet open durven te trekken als ze het ergens niet mee eens zijn, maar later als niemand het hoort er over gaan zeiken...
  vrijdag 28 maart 2008 @ 09:38:36 #29
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57667332
Och...een bevolking krijgt de leiders die het verdient...en dat geld zeker voor een democratie, waar de bevolking in meer of mindere mate invloed heeft wie die leiders worden.

Wat me trouwens het meeste verbaast is dat Balkenende niet door heeft dat zijn roep om de vrijheid van meningsuiting te beperken, een direct gevolg heeft op de vrijheid van godsdienst, die staat en valt namelijk met de vrijheid van meningsuiting...daar begint namelijk veel andere vrijheden mee.

Gooi je die te grabbel, wat de CDA en Balkenende toch redelijk aan het nastreven zijn, dan gooi je direct daarmee de fundamenten van een parlementaire democratie als die in Nederland te grabbel.

De beste vent en de partij moeten toch redelijke grote oogkleppen op hebben, dat ze dat niet in kunnen of willen zien.

De goede vrede bewaar je niet door in te buigen voor het extremisme, de goede vrede bewaar je door keihard achter de normen, waarden en vrijheden te staan die de Nederlandse maatschappij bied!

Maar ach...ik zeg al minstens 6 jaar lang dat Balkenende niet de persoon is die Nederland zou moeten leiden.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 28 maart 2008 @ 09:41:19 #30
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57667372
Oh en een ps: De reaktie van Pechtold vond ik wel een goeie, trouwens van de meeste oppositie leiders was de reaktie een stuk meer "down-to-earth" dan die van "huilsmurf Balkenende".
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_57667488
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 09:29 schreef Mr._Lazarus het volgende:
Wat mij vooral opvalt is dat Balkenende geen enkele stelling inneemt, behalve dat hij zegt dat hij het er niet mee eens is wat Wilders doet. Dit getuigt van zwakheid en besluiteloosheid, iets wat dit kabinet typeert.

Hij praat over normen en waarden, maar ik heeft dit nog nooit geconcretiseerd naar iets tastbaars. Ik vind het goed dat Wilders een islam-kritische film uitbrengt. En elke reactie van balkenende gaat om de film heen, over wat er mogelijk is voor vervolging, hoe hij erover denkt. Terwijl er inhoudelijk NIETS maar dan ook NIETS uitkomt.

De reactie op de film van Femke Halsema: "iets wat we allang wisten, en een onnodige herhaling is" valt precies in het rijtje van Rutte, en andere politici.

Vanuit het Christendom is het oude testament gewijzigd en opnieuw op de markt gebracht: het nieuwe testament, ik denk dat zo'n revolutie ook zou moeten gebeuren met de Koran.

Balkenende was beter af op een universiteit, als in de tweede kamer.
God bewaar me zeg, dan toch wel alleen op de VU hoor
pi_57667846
Het was gewoon genant. Met plaatsvervangende schaamte gekeken en geluisterd maar dat gevoel had ik eigenlijk de hele avond. Hij was de hekkensluiter maar Nova bijv. vond ik ook afschuwelijk.
Go hard or go home
pi_57667856
quote:
Stelling: Balkenende laat herhaaldelijk na om een premier van ALLE Nederlanders te zijn. Hij is een partijpoliticus in de functie van premier. Een goede premier had heel anders gereageerd op deze kwesties dan Balkenende deed.
Ik ben het 100% met je eens. Die laffe sufkut mag van mij vandaag nog opstappen
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 09:41 schreef Semisane het volgende:
Oh en een ps: De reaktie van Pechtold vond ik wel een goeie, trouwens van de meeste oppositie leiders was de reaktie een stuk meer "down-to-earth" dan die van "huilsmurf Balkenende".
Ik wilde eik al vragen wat Pechthold te zeggen had over het gebeuren.
Wat zei hij precies? Dat heb ik even gemist namelijk
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:26:22 #34
8369 speknek
Another day another slay
pi_57668201
Ik vond Pechtold ook niet sterk, hoop religiegeknuffel voor een D66er. Had ook weinig weerwoord op Jansen's (toegegeven zeurderige) aanvallen. Maar goed. Wel stukken beter dan Balkenende.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:28:39 #35
8369 speknek
Another day another slay
pi_57668263
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 06:59 schreef Strolie75 het volgende:
Waarom hebben we geen krachtige premier?
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 06:50 schreef Strolie75 het volgende:
En dan te bedenken dat ik op die laffe drol heb gestemd.
Jij en een hele hoop mensen. In de tijden van polarisering heeft denk ik iedereen op de behoudende incompetente persoon gestemd, want die kan nog de minste schade aanrichten. Helaas pakt dat nu al voor de vierde keer verkeerd uit. Wanneer gaan mensen het eens leren vraag je je dan af.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_57668389
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 09:41 schreef Semisane het volgende:
Oh en een ps: De reaktie van Pechtold vond ik wel een goeie, trouwens van de meeste oppositie leiders was de reaktie een stuk meer "down-to-earth" dan die van "huilsmurf Balkenende".

Ik vond Pechtold de afgelopen weken ook zeer bekwaam reageren. Maar gisteren vond ik hem slap. Tezamen met de andere D66 vertegenwoordiger in Nova. Er werd niets gezegd over de tendens van de afgelopen maanden en alles daaromheen. In plaats daarvan lulden beide maar een beetje populistisch mee om Wilders ( ) en de film belachelijk te maken. Of om Jansen als een aap neer te zetten. Het vreemde is dat die D66 mevrouw in Nova als eerste wel zei 'ik vind het belangrijk om niet over de film en Wilders te praten, maar juist dat het frappant is wat er de afgelopen tijd/weken is gebeurd...' Ik dacht,,, yes... maar het gesprek werd afgekapt en vervolgens kwam dit punt helemaal niet meer aan bod??

Ik heb mij ontzettend zitten ergeren aan alles wat politiek en media was gisteravond. Alleen Jansen sprak met een onderbouwde visie. Soms ook wel tendentieus met zijn 'linkse kerk'. Maar wat wil je. Je zit daar in je eentje je standpunten te verdedigen. Bah bah bah..
pi_57668453
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:35 schreef Raven_ het volgende:
Alleen Jansen sprak met een onderbouwde visie.
De visie van minzaam lachen en zwijgen om elk argument van een ander en nergens over niet willen uitwijden over je loze statements?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_57668490
Sack_Blabbath. Ik dacht toch echt dat het de overkant, including Pechtold was die constant zat te lachen, rare blikken zat te trekken of door Jansen heen zat te praten. Sowieso, ben jij nog serieus als je door 5 mensen wordt afgeblaft? Kijk eens naar het geheel en pik er niet een zin uit.
pi_57668528
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 09:10 schreef Montov het volgende:
Ik verbaas me erover dat mensen nu pas erachter komen dat Balkenende een gebrek aan staatsmanschap heeft.
Dat dus.
pi_57668557
Voor de goede orde moet ik trouwens bekennen dat er in de officiële verklaring van de Nederlandse regering wel degelijk het één en ander wordt gesteld over het veroordelen van geweld. Maar het geeft te denken dat de media voor dat deel van de verklaring geen oog heeft; de internationale media evenmin.
pi_57668900
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:28 schreef speknek het volgende:
Jij en een hele hoop mensen. In de tijden van polarisering heeft denk ik iedereen op de behoudende incompetente persoon gestemd, want die kan nog de minste schade aanrichten. Helaas pakt dat nu al voor de vierde keer verkeerd uit. Wanneer gaan mensen het eens leren vraag je je dan af.
Wat was het alternatief? Rutte, Bos, Marijnessen of Wilders.

Nee dank je.

Hopelijk krijgt Verdonk het voor elkaar om een fatsoenlijke rechtse partij te starten, maar die hoop vervliegt ook langzaam.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:06:57 #42
8369 speknek
Another day another slay
pi_57669031
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:01 schreef Strolie75 het volgende:
Wat was het alternatief? Rutte, Bos, Marijnessen of Wilders.

Nee dank je.
Stem dan op de nummer 2 van de partij, of iemand die je wel goed vindt. Het zijn kamerverkiezingen, geen premierverkiezingen.
Zou wel mooi zijn als we die eindelijk eens zouden krijgen, niet langer de grootste partij die hem levert, zodat je zo'n dweil als Balkenende krijgt, maar echt de persoon die je het meest capabel acht.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_57669346
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:41 schreef Raven_ het volgende:
Sack_Blabbath. Ik dacht toch echt dat het de overkant, including Pechtold was die constant zat te lachen, rare blikken zat te trekken of door Jansen heen zat te praten. Sowieso, ben jij nog serieus als je door 5 mensen wordt afgeblaft? Kijk eens naar het geheel en pik er niet een zin uit.
Sorry, maar volgens mij zat Jansen toch echt een beetje arrogant te wezen en praat uit te slaan die compleet onzinnig was en waar hij niet over wou uitwijden en waar hij niet over in discussie wou (in een discussieprogramma nog wel ). Dat de rest daar een beetje melig van wordt kan ik begrijpen.

Maar ontopic: Balkenende is een prutser
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:26:38 #44
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57669437
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:35 schreef Raven_ het volgende:

[..]

Ik vond Pechtold de afgelopen weken ook zeer bekwaam reageren. Maar gisteren vond ik hem slap. Tezamen met de andere D66 vertegenwoordiger in Nova. Er werd niets gezegd over de tendens van de afgelopen maanden en alles daaromheen. In plaats daarvan lulden beide maar een beetje populistisch mee om Wilders ( ) en de film belachelijk te maken. Of om Jansen als een aap neer te zetten. Het vreemde is dat die D66 mevrouw in Nova als eerste wel zei 'ik vind het belangrijk om niet over de film en Wilders te praten, maar juist dat het frappant is wat er de afgelopen tijd/weken is gebeurd...' Ik dacht,,, yes... maar het gesprek werd afgekapt en vervolgens kwam dit punt helemaal niet meer aan bod??

Ik heb mij ontzettend zitten ergeren aan alles wat politiek en media was gisteravond. Alleen Jansen sprak met een onderbouwde visie. Soms ook wel tendentieus met zijn 'linkse kerk'. Maar wat wil je. Je zit daar in je eentje je standpunten te verdedigen. Bah bah bah..
Oh...even voor de duidelijkheid, ik heb gisteravond nova niet gezien Sterker nog ik wist pas dat die "film" online was gezet toen ik vanmorgen op de frontpage keek , ik heb alleen wat reakties gelezen op wat nieuwssites fok.nl, nu.nl enz ja ja ik weet het...the usual. en daarin vond ik de reaktie die Pechtold gaf of beter gezegd, wat die nieuwssites van hem quoten wel goed.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_57669518
Nounou, wat overdreven. Er is werkelijk niets aan de hand, dus waarom zou Balkenende 'stelling' moeten nemen? Het valt schijnbaar allemaal mee, en men verwacht geen reacties in Nederland. Het laatste wat Balkenende dan moet zeggen is 'dat deze wellicht beledigende film voor Moslims geen aanleiding mag zijn tot geweld'. Dát toont pas angst.
Wat wel onhandig is, is dat hij eerder heeft gezegd dat de film hoe dan ook grote gevolgen gaat hebben, had ie niet moeten doen. Hij had juist veel meer 'careless' moeten reageren, zo min mogelijk tot geen aandacht aan schenken. Maar feller had hij in deze wat mij betreft niet moeten zijn.
En wat ook typisch is: we kunnen altijd pas achteraf met tevredenheid over oudere kabinetten spreken, maar in het heden is het kabinet nóóit goed. Die walgelijke ontevredenheid, ga er alsjeblieft zelf zitten (in tweede kamer). Ik hoor om mij heen zoveel geklaag en tegelijkertijd zo weinig politiek ambitie. Ik kijk graag naar de resultaten en het gaat met Nederland lang zo slecht nog niet. Het is niet mijn partij, maar wat mij betreft is Balkenende wel degelijk capabel.
pi_57669560
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Maar ontopic: Balkenende is een prutser
de ellende is dat die eigenlijk gedaan heeft wat die kon doen in deze moeilijke omstandigheden (raden naar de precieze inhoud van die film, met als enige uitgangspunt de manier van aankondigen en eerdere uitspraken van Wilders) en dat heeft die goed gedaan .. het is alleen dat die man 0,0% charisma heeft dus alles wat uit zijn mond komt lijkt nergens op
pleased to meet you
pi_57672114
Ach, en nu al hoor geluiden uit de Marokkaanse gemeenschap dat aanvallen op Nederland dat ook aanvallen op de Nederlandse moslims zijn, er gaan discussies van start, zowel in als buiten de Moskee. Mohamed Rabbae en consorten gaan ook het land in om gesprekken te voeren. Er is ontdekt dat er een noodzaak is te praten, tussen autochtone- en allochtone Nederlanders. Iets wat door geen enkele politieke partij of sowieso iemand uit Den Haag is bereikt... Er zullen vast nog wel wat strubbelingen hier en daar volgen, maar ik vermoed dat er iets op gang komt, dankzij/ondanks de film? Wat wel zeker is dat Balkenende vrijwel geen goed heeft gedaan, op z'n minst had hij z'n toon naar het buitenland moeten matigen, hij heeft angst en ook woede gezaaid, niet Wilders. Een aantal keren hebben we al gezien dat de gewone moslim in het buitenland het geen zak uitmaakt, vertonen die hap, en zich ook niet aangesproken voelt, áls ze al van Wilders hadden gehoord. Maar goed, let's talk, shall we?!
pi_57672444
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:39 schreef Suko het volgende:
Ach, en nu al hoor geluiden uit de Marokkaanse gemeenschap dat aanvallen op Nederland dat ook aanvallen op de Nederlandse moslims zijn, er gaan discussies van start, zowel in als buiten de Moskee. Mohamed Rabbae en consorten gaan ook het land in om gesprekken te voeren. Er is ontdekt dat er een noodzaak is te praten, tussen autochtone- en allochtone Nederlanders. Iets wat door geen enkele politieke partij of sowieso iemand uit Den Haag is bereikt... Er zullen vast nog wel wat strubbelingen hier en daar volgen, maar ik vermoed dat er iets op gang komt, dankzij/ondanks de film? Wat wel zeker is dat Balkenende vrijwel geen goed heeft gedaan, op z'n minst had hij z'n toon naar het buitenland moeten matigen, hij heeft angst en ook woede gezaaid, niet Wilders. Een aantal keren hebben we al gezien dat de gewone moslim in het buitenland het geen zak uitmaakt, vertonen die hap, en zich ook niet aangesproken voelt, áls ze al van Wilders hadden gehoord. Maar goed, let's talk, shall we?!
Dit is gewoon pertinent onjuist. Hij heeft het er niet béter op gemaakt, maar Wilders is degene die angst en woede zaait, uiteraard. Die film maakt geen indruk, en Balkenende nu opeens wel wanneer hij zegt dat hij zich grote zorgen maakt? Dit is wel erg Balkenende's acties invullen naar hoe het je uitkomt. (koste wat het kost hem afzeiken)
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:01:25 #49
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57672576
Eerst gilt 'ie moord en brand van de daken zonder te weten wat nou precies de inhoud van de film is. En dan nu komt 'ie weer met zo'n nietszeggende reactie.

Ik dacht dat JP altijd de 'Laten we eerst rustig afwachten, we veroordelen niemand op voorhand' gedachte aanhing?

Hij heeft totaal de plank misgeslagen, zeker nu we allemaal hebben kunnen zien wat dat prutsspotje nou eigenlijk voor moet stellen.

Waarschijnlijk zonder het zelf in de gaten gehad te hebben hebben JP en kornuiten deze powerpoint presentatie zo gehyped dat de reacties vanuit de moslimwereld eigenlijk alleen maar tegenvallen. Voor de sensatiezoekers dan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:03:38 #50
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_57672625
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_57673187
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:01 schreef popolon het volgende:
Eerst gilt 'ie moord en brand van de daken zonder te weten wat nou precies de inhoud van de film is. En dan nu komt 'ie weer met zo'n nietszeggende reactie.

Ik dacht dat JP altijd de 'Laten we eerst rustig afwachten, we veroordelen niemand op voorhand' gedachte aanhing?

Hij heeft totaal de plank misgeslagen, zeker nu we allemaal hebben kunnen zien wat dat prutsspotje nou eigenlijk voor moet stellen.

Waarschijnlijk zonder het zelf in de gaten gehad te hebben hebben JP en kornuiten deze powerpoint presentatie zo gehyped dat de reacties vanuit de moslimwereld eigenlijk alleen maar tegenvallen. Voor de sensatiezoekers dan.
en wat als het nou geen werkstuk VMBO-niveau was geweest .. dat kon immers niemand van tevoren weten .. en er waren wel spontaan ergens nederlanders vermoordt ?

Stel je de situatie omgekeerd voor, Balkenende houdt zijn mondje dicht, licht niemand in, en die film slaat wel in als een bom en er worden Nederlanders in het buitenland afgeslacht .. ga je dan niet klagen waarom die zijn mond niet heeft opengetrokken en de burgers in het buitenland ruim van tevoren heeft gewaarschuwd, hij wist immers dat die film eraan kwam, en Wilders kennende had die het kunnen voorzien ?
pleased to meet you
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:34:06 #52
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57673284
Hij had 't echt héél anders kunnen brengen. Hij veroordeelde het hele circus al voordat 'ie wist wat het nou eigenlijk inhield. Gewoon paniek zaaien, zo zou je het kunnen noemen.

Erg voorbarig, erg dom.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_57673435
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:34 schreef popolon het volgende:
Hij had 't echt héél anders kunnen brengen. Hij veroordeelde het hele circus al voordat 'ie wist wat het nou eigenlijk inhield. Gewoon paniek zaaien, zo zou je het kunnen noemen.

Erg voorbarig, erg dom.
duh, niemand wist wat het eigenlijk inhield .. zijn pech dat het zo'n VMBO-werkstuk is .. als het dat niet was geweest en er waren wel heftige reacties gekomen had die gelijk gekregen met zijn waarschuwingen vooraf .. achteraf lullen is altijd makkelijk wat dat aangaat ..

blijft staan dat die man 0,0% charisma heeft, al doet die het nog zo goed, hij weet het niet te verkopen
pleased to meet you
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:45:05 #54
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_57673516
Ik heb er eens over nagedacht maar moet toch een deel van mijn woorden terugnemen.

Balkenende had inderdaad minder sterke woorden moeten gebruiken maar had wel duidelijk moeten maken dat zij waken over de veiligheid van het land en zijn burgers. Crisismanagement behoor je grotendeels achter de schermen te doen, voor de schermen moet je het laten bij 'we zijn er mee bezig'.

Maar Balkenende kun je niet per definitie kwalijk nemen dat hij het verkeerd heeft ingeschat. Je moet de mogelijkheid open laten dat Wilders op het einde zijn film heeft afgezwakt en Balkenende daarmee heeft verrast. Wilders heeft immers vantevoren aangekondigd dat 'er iets zou gebeuren met het hoofd van Mohammed'. Het kan best dat hij dat op het laatste moment heeft aangepast en gecensureert.
Ook is dat stuk met dat telefoonboek ('dit was het geluid van een telefoonboek') op zo'n manier gemaakt dat je dat op het laatste moment kan aanpassen (je ziet immers slechts een zwart scherm met enkel de letter 'dit was het geluid van een telefoonboek', dat shot kun je in 5 minuten maken).

Dus dat Balkenende gewoon is verrast moet je denk ik wel open houden. Inlichtingendiensten zijn vaak wel slim, maar werken traag en het is goed mogelijk dat Wilders het zo snel heeft aangepast dat de Inlichtingendiensten Balkenende niet op tijd konden bijbriefen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:46:09 #55
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57673542
sorry, maar je kan ook mensen op de hoogte brengen van een film zonder erbij te zeggen dat je 'de ergste reacties vreest'. Vooral dat woord, 'vrezen', van een premier wil ik het gevoel krijgen dat er niks te vrezen is en dat men voor het ergste scenario ook gewoon een draaiboek heeft, niks te vrezen, slaap lekker allemaal. Dat zou al een veel betere reactie zijn geweest.

Als je als een paniekkonijn reageert gaan de reacties ook omhoog. Als hij gewoon gezegd had dat het allemaal niet opgeklopt moet worden voordat er een film is is de spanning al een heel stuk minder.


Overigens het beste in deze hele komedie is de reportage van NOVA die op straat in Iran ging filmen om te vragen aan gewone mensen wat zij nou eigenlijk er van vonden. De meeste mensen vonden het niet meer dan logisch dat iemand de vrijheid had om dat te doen en boeide het niet echt. Enkele juichten het zelfs toe en vonden hem op punten gelijk hebben. Overall gezien was er vooral desintresse. De wereld is helemaal niet zo geintresseerd in die film als dat wij nederlanders eigenlijk het liefst graag zouden willen. Kom net terug van 6 maanden in Engeland, en heb er nooit 1 berichtje ergens over gelezen. Ik denk dat Balkenende dat sentiment best op had mogen pikken ipv zo als een paniekkonijn rondvliegen.

[ Bericht 56% gewijzigd door Grumpey op 28-03-2008 14:51:38 ]
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:46:25 #56
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57673547
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:41 schreef moussie het volgende:

[..]

duh, niemand wist wat het eigenlijk inhield .. zijn pech dat het zo'n VMBO-werkstuk is .. als het dat niet was geweest en er waren wel heftige reacties gekomen had die gelijk gekregen met zijn waarschuwingen vooraf .. achteraf lullen is altijd makkelijk wat dat aangaat ..

blijft staan dat die man 0,0% charisma heeft, al doet die het nog zo goed, hij weet het niet te verkopen
Het gaat mij er meer om dat 'ie z'n mening al klaar had staan voordat ook maar duidelijk was over het hoe en wat.

En ik vind JP helemaal niet zo'n slechte, NL had 't veel erger kunnen treffen. Alleen in dit geval vind ik het een beetje gepruts en gehannes om dit alles. En tja uitstraling, dat is mooi meegenomen maar niet een eerste vereiste natuurlijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Donald Duck held vrijdag 28 maart 2008 @ 14:47:34 #57
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57673576
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:41 schreef moussie het volgende:

duh, niemand wist wat het eigenlijk inhield .. zijn pech dat het zo'n VMBO-werkstuk is .. als het dat niet was geweest en er waren wel heftige reacties gekomen had die gelijk gekregen met zijn waarschuwingen vooraf .. achteraf lullen is altijd makkelijk wat dat aangaat ..

blijft staan dat die man 0,0% charisma heeft, al doet die het nog zo goed, hij weet het niet te verkopen
Wat de inhoud van de film achteraf blijkt te zijn is irrelevant. Wat er toe doet is dat hij al op voorhand de vrijheid verloochende. Nooit opgekomen voor de vrijheid, alleen er maar op blijven hameren dat het niet het standpunt van de regering is. Dat was uitermate laf. Dat hij zelfs nog na het uitkomen van de film, die allenzins bleek mee te vielen, dat alleen nog maar herhaalde toont aan hoe zwak hij is. Dat is een premier onwaardig. Hij hoort onvoorwaardelijk achter de vrijheden van zijn land te staan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_57673742
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:45 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb er eens over nagedacht maar moet toch een deel van mijn woorden terugnemen.

Balkenende had inderdaad minder sterke woorden moeten gebruiken maar had wel duidelijk moeten maken dat zij waken over de veiligheid van het land en zijn burgers. Crisismanagement behoor je grotendeels achter de schermen te doen, voor de schermen moet je het laten bij 'we zijn er mee bezig'.

Maar Balkenende kun je niet per definitie kwalijk nemen dat hij het verkeerd heeft ingeschat. Je moet de mogelijkheid open laten dat Wilders op het einde zijn film heeft afgezwakt en Balkenende daarmee heeft verrast. Wilders heeft immers vantevoren aangekondigd dat 'er iets zou gebeuren met het hoofd van Mohammed'. Het kan best dat hij dat op het laatste moment heeft aangepast en gecensureert.
Ook is dat stuk met dat telefoonboek ('dit was het geluid van een telefoonboek') op zo'n manier gemaakt dat je dat op het laatste moment kan aanpassen (je ziet immers slechts een zwart scherm met enkel de letter 'dit was het geluid van een telefoonboek', dat shot kun je in 5 minuten maken).

Dus dat Balkenende gewoon is verrast moet je denk ik wel open houden. Inlichtingendiensten zijn vaak wel slim, maar werken traag en het is goed mogelijk dat Wilders het zo snel heeft aangepast dat de Inlichtingendiensten Balkenende niet op tijd konden bijbriefen.
Jouw theorie valt niet volledig uit te sluiten, zeker als je ook bedenkt dat er in de film ook een krantenartikel te zien is waar een fatwa over Wilders wordt uitgeroepen. Dat is pas vrij recent gebeurd, toen de film allang in de maak was. Toch denk ik niet dat Wilders de film op het laatste moment op allerlei punten heeft aangepast. Hij heeft steeds aangegeven dat de film binnen de grenzen van de wet zou blijven, wat feitelijk ook zo is.

Balkenende heeft (willens en wetens?) een enorme heisa gemaakt, tot het vragen van steun aan Sarkozy aan toe. Hij heeft paniekvoetbal gespeeld terwijl hij deze kwestie in alle rust had kunnen voorbereiden en zich van commentaar had kunnen onthouden omdat de inhoud van de Wilders-film nog niet bekend was. Balkenende heeft onnodige onrust gecreëerd, wat ik een slechte zaak vind voor iemand die just voor rust en kalmte zou moeten zorgen in dit soort kwesties.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 15:09:47 #59
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_57674011
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Jouw theorie valt niet volledig uit te sluiten, zeker als je ook bedenkt dat er in de film ook een krantenartikel te zien is waar een fatwa over Wilders wordt uitgeroepen. Dat is pas vrij recent gebeurd, toen de film allang in de maak was. Toch denk ik niet dat Wilders de film op het laatste moment op allerlei punten heeft aangepast. Hij heeft steeds aangegeven dat de film binnen de grenzen van de wet zou blijven, wat feitelijk ook zo is.

Balkenende heeft (willens en wetens?) een enorme heisa gemaakt, tot het vragen van steun aan Sarkozy aan toe. Hij heeft paniekvoetbal gespeeld terwijl hij deze kwestie in alle rust had kunnen voorbereiden en zich van commentaar had kunnen onthouden omdat de inhoud van de Wilders-film nog niet bekend was. Balkenende heeft onnodige onrust gecreëerd, wat ik een slechte zaak vind voor iemand die just voor rust en kalmte zou moeten zorgen in dit soort kwesties.
Dat is waar. Je moet alleen duidelijk maken dat je over het land waakt en pas achteraf geef je uitleg over dreigingen die je hebt voorkomen (aanslagen, politici in veiligheid gebracht etc.).

Maar Balkenende maakt zo'n onzekere indruk dat je je moeilijk veilig kunt voelen. Kok en Lubbers waren tenminste echte bestuurders, die vetrouwde je wel op dit soort punten. Dan is openheid ook niet zo nodig om je geloofwaardigheid op te houden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_57674123
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:47 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Wat de inhoud van de film achteraf blijkt te zijn is irrelevant. Wat er toe doet is dat hij al op voorhand de vrijheid verloochende. Nooit opgekomen voor de vrijheid, alleen er maar op blijven hameren dat het niet het standpunt van de regering is. Dat was uitermate laf. Dat hij zelfs nog na het uitkomen van de film, die allenzins bleek mee te vielen, dat alleen nog maar herhaalde toont aan hoe zwak hij is. Dat is een premier onwaardig. Hij hoort onvoorwaardelijk achter de vrijheden van zijn land te staan.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_57674170
Zijn uitspraak is prima. Hij geeft aan dat de film niet het standpunt is van het kabinet en dat klopt ook. Dit om verwarring te voorkomen in het buitenland. Hulde aan Balkenende .
  vrijdag 28 maart 2008 @ 15:32:58 #62
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57674485
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:41 schreef moussie het volgende:

[..]

duh, niemand wist wat het eigenlijk inhield .. zijn pech dat het zo'n VMBO-werkstuk is .. als het dat niet was geweest en er waren wel heftige reacties gekomen had die gelijk gekregen met zijn waarschuwingen vooraf .. achteraf lullen is altijd makkelijk wat dat aangaat ..

blijft staan dat die man 0,0% charisma heeft, al doet die het nog zo goed, hij weet het niet te verkopen
Juist als je niet weet wat het in gaat houden, doe je toch extra voorzichtig met je uitspraken? In deze heeft Popolon totaal gelijk.

Balkenende heeft deze zaak totaal verkeerd aangepakt, ipv kalm te blijven, rende en gilde hij als een kip zonder kop...met gevolg dat het buitenland al helemaal over de rooien ging...zonder uberhuabt maar te weten wie Wilders was, wanneer die film uit zou komen, wat die film ging inhouden enz.

Dit is trouwens niet achteraf lullen, daarvoor werd al gewaarschuwd na de eerste paar keer dat Balkenende in het openbaar over deze film sprak.

Balkenende had gewoon duidelijk moeten maken dat de regering van Nederland niks te maken had met deze film en ook niet achter het maken van de film stond, maar keihard staat achter het recht van Wilders om een kritische film te maken. Klaar...standpunt duidelijk.
De regering staat achter de vrijheden en rechten in Nederland, maar niet persé achter individuele akties van burgers of volkvertegenwoordigers die gebruik maken van die vrijheden en rechten.

Maar welnee...Balkenende moest het idee in de wereld brengen dat de Nederlandse overheid best bereid was zijn vrijheden en rechten op te geven film bijvoorbaat verbieden om wille van de gevoelige zieltjes van een religieuze groepering. Dat terwijl de meeste moslims zich totaal niet druk maakte om die film. Een in en in trieste reaktie en opstelling van Balkenende en de huidige regering.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_57675103
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:47 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Wat de inhoud van de film achteraf blijkt te zijn is irrelevant. Wat er toe doet is dat hij al op voorhand de vrijheid verloochende. Nooit opgekomen voor de vrijheid, alleen er maar op blijven hameren dat het niet het standpunt van de regering is. Dat was uitermate laf. Dat hij zelfs nog na het uitkomen van de film, die allenzins bleek mee te vielen, dat alleen nog maar herhaalde toont aan hoe zwak hij is. Dat is een premier onwaardig. Hij hoort onvoorwaardelijk achter de vrijheden van zijn land te staan.
huh, dus die man verteld gewoon de waarheid .. het is immers niet het standpunt van de regering .. en dat is dan laf ? Daarnaast vergeet jij tegen wie die dat gezegd heeft, nl tegen regeringsleiders die alles wat hun niet aanstaat kunnen verbieden .. juist door te kennen te geven dat het geen regeringsstandpunt is maar toch niet verboden kan worden vertel je een hele hoop over wat wij verstaan onder vrijheid
pleased to meet you
pi_57675128
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 15:32 schreef Semisane het volgende:

[..]

Juist als je niet weet wat het in gaat houden, doe je toch extra voorzichtig met je uitspraken? In deze heeft Popolon totaal gelijk.
niet als je mond houden levens kan kosten
pleased to meet you
  Donald Duck held vrijdag 28 maart 2008 @ 16:10:08 #65
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57675320
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:00 schreef moussie het volgende:

[..]

huh, dus die man verteld gewoon de waarheid .. het is immers niet het standpunt van de regering .. en dat is dan laf ? Daarnaast vergeet jij tegen wie die dat gezegd heeft, nl tegen regeringsleiders die alles wat hun niet aanstaat kunnen verbieden .. juist door te kennen te geven dat het geen regeringsstandpunt is maar toch niet verboden kan worden vertel je een hele hoop over wat wij verstaan onder vrijheid
Dit wordt een enorme herhaling van zetten. Maar nog eenmaal dan: Balkenende zei alleen dat het niet verboden kan worden. Dat is gewoon puur de wet uitdragen, hij kan ook niet anders. Wat hij daarnaast had moeten doen is absoluut en onvoorwaardelijk achter de vrijheid van meningsuiting gaan staan. Maar dat liet hij na. Hij verloochent de vrijheid om maar een knuffelbooschap uit te kunnen dragen. Dat is absoluut premier-onwaardig en gewoon puur laf. Als een leider voor een uitdaging komt te staan zie je pas hoe hij werkelijk is.
Nu hebben we de echte Balkenende gezien en hij heeft op alle fronten gefaald. Hopelijk rekenen de kiezers hem daar zwaar op af bij de volgende verkiezingen. En dan wordt het natuurlijk lekker stemmen vergaren voor Wilders. Hij kan van deze laffe houding van Balkende heel goed gebruik maken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 28 maart 2008 @ 16:19:53 #67
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57675554
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:02 schreef moussie het volgende:

[..]

niet als je mond houden levens kan kosten
Tja zo heeft 't weinig zin.

Juist door die ophef creëerde men een onnodig netelige situatie. Als er niet zoveel aandacht aan was gegeven had Fitna nu 125 views i.p.v. over de 4 miljoen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 16:21:39 #68
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57675592
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:02 schreef moussie het volgende:

[..]

niet als je mond houden levens kan kosten
jij denkt dat door zo angstkonijnig op te treden levens gered heeft? Ik denk dat het juist het gevaar heeft aangewakkerd. Het sowieso onmogelijk om de effecten te bepalen, maar ik denk dat beide reacties uiteindelijk zelfde opleveren hoor, zolang je maar niet de illusie hebt dat deze reactie levens gered zou hebben in het ergste geval.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 16:22:49 #69
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57675622
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:02 schreef moussie het volgende:

[..]

niet als je mond houden levens kan kosten
Ik zeg niet dat hij zijn mond moest houden, balkenende had geheel anders met deze kwestie moeten omgaan...dat zeg ik.

Daarbij heeft hij nu eerder levens in de waagschaal gelegd met zijn paniekgeschop, dan dat hij levens heeft veilig gesteld.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_57675831
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:19 schreef popolon het volgende:

[..]

Tja zo heeft 't weinig zin.

Juist door die ophef creëerde men een onnodig netelige situatie. Als er niet zoveel aandacht aan was gegeven had Fitna nu 125 views i.p.v. over de 4 miljoen.
en juist omdat iedereen erover gepraat heeft voor die film er was is het vrij onwaarschijnlijk dat die nu nog gebruikt kan worden door een of ander fanatiekeling .. de scherpte is er al af door al dat gezwam in de ruimte ..

ik persoonlijk maak me meer zorgen over die film van Jami trouwens, wat die heeft laten lekken over de inhoud is pas echt vuurwerk .. gelukkig hebben veel hulpverleners de afgelegen gebieden al verlaten dankzij dat gezanik over die film van Wilders
pleased to meet you
pi_57675891
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:22 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat hij zijn mond moest houden, balkenende had geheel anders met deze kwestie moeten omgaan...dat zeg ik.

Daarbij heeft hij nu eerder levens in de waagschaal gelegd met zijn paniekgeschop, dan dat hij levens heeft veilig gesteld.
daar denken die mensen die daar wonen en werken anders over anders .. die waren maar al te blij met de mogelijkheid zich in alle rust voor te kunnen bereiden .. of heb je die netwerk-reportage daarover niet gezien ?
pleased to meet you
pi_57676038
Ik vind de opstelling van Balkenende schandalig. Eerst wekenlang overal angst zaaien, waar de media met veel plezier aan mee hebben gewerkt, terwijl niemand wist waar het over ging. Nu is deze film er, die ik ook al is het volgens iedereen een flutfilm, toch indrukwekkend vond, al deze beelden achter elkaar. Het had ook een aflevering van Nova kunnen zijn. Ik walg echt van de mengeling van godsdienst in politiek en leiderschap. Of deze nou uit het christendom of uit de islam voortkomt, het zorgt overal alleen maar voor ellende.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 16:49:12 #73
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57676238
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:34 schreef moussie het volgende:

[..]

daar denken die mensen die daar wonen en werken anders over anders .. die waren maar al te blij met de mogelijkheid zich in alle rust voor te kunnen bereiden .. of heb je die netwerk-reportage daarover niet gezien ?
heb een novareportage gezien waarin buitenlandse nederlanders vooral boos waren om de heisa die nederland aan het creeeren was. Ze vonden het vooral allemaal wat overtrokken, omdat niemand in het buitenland eigenlijk echt bezig is met die film (dat denken wij wel leuk, maar is gewoon niet zo).
pi_57676246
nou, dat 'weken lang' is anders niet de schuld van Balkenende hoor, die film zou eind januari uitkomen en de regering is halverwege januari naar buiten getreden met wat er in de tussentijd achter de schermen is gebeurd .. wat dat aangaat hebben zij zich netjes aan het draaiboek van Wilders gehouden, 14 dagen van te voren het publiek inlichten ..
het is Wilders die 2 maanden lang de tijd zit te rekken, met zijn kaken stijf op elkaar .. en dat voor een powerpoint-presentatie die je in een middag in elkaar kan zetten
pleased to meet you
pi_57676328
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:49 schreef Grumpey het volgende:

[..]

heb een novareportage gezien waarin buitenlandse nederlanders vooral boos waren om de heisa die nederland aan het creeeren was. Ze vonden het vooral allemaal wat overtrokken, omdat niemand in het buitenland eigenlijk echt bezig is met die film (dat denken wij wel leuk, maar is gewoon niet zo).
die heb ik dan weer niet gezien .. dus de waarheid zal wel ergens in het midden liggen .. oa afhankelijk van waar je verblijft .. ?
Ik bedoel maar, als je op 30 minuten rijden van het vliegveld woont is het natuurlijk anders dan dat je eerst een week door onherbergzaam gebied moet ..
pleased to meet you
  vrijdag 28 maart 2008 @ 16:54:28 #76
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57676350
misschien iets offtopic, maar de reactie van de staatsman van Indonesie (islamitisch land) is er eentje die een pluim verdient:

"een onverantwoordelijke actie onder de dekmantel van de persvrijheid".....dat is nog eens op een rustige manier een mening van een land vertegenwoordigen. Een mooie reactie.
pi_57676837
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:54 schreef Grumpey het volgende:
misschien iets offtopic, maar de reactie van de staatsman van Indonesie (islamitisch land) is er eentje die een pluim verdient:

"een onverantwoordelijke actie onder de dekmantel van de persvrijheid".....dat is nog eens op een rustige manier een mening van een land vertegenwoordigen. Een mooie reactie.
Ik mag hopen dat je dit cynisch bedoelt? Persvrijheid een dekmantel noemen vind ik namelijk weerzinwekkend. Als er iets op deze wereld een dekmantel is voor allerlei terreurdaden en haatzaaiende activiteiten, is het wel religie, omdat mensen bepaalde boeken interpreteren op een manier die ze het beste uitkomt. Persvrijheid is niets meer of minder dan persvrijheid.

Deze Indonesische 'staatsman' vindt mensenrechten waarschijnlijk ook een dekmantel
pi_57677403
Zo mogelijk is de reactie van Donner (Kebab) nóg laffer. Hij gaf toe de film niet gezien te hebben omdat hij niet naar haatzaaiende films wil kijken

Hoe weet je eigenlijk of iets haatzaaiend is door er niet naar te kijken? Oh wacht. Hij heeft zeker een lijntje met Char! Wat doet zo'n persoon in de politiek? Zo'n laffe hond hoort daar helemaal niet thuis.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 17:49:12 #79
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_57677420
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:19 schreef popolon het volgende:

Juist door die ophef creëerde men een onnodig netelige situatie. Als er niet zoveel aandacht aan was gegeven had Fitna nu 125 views i.p.v. over de 4 miljoen.
Het bewijst maar weer hoe overdreven ophef een verkeerde toon kan zetten, en ook behoorlijke impact kan hebben. Iets waar Wilders ook een handje van heeft, maar andere politici ook goed kunnen. Wilders en consorten wijzen terecht hierop, nu maar hopen dat ze in het vervolg ook zo kritisch op zichzelf zijn.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 18:57:08 #80
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_57678676
Net was Balkenende bij het Journaal. Hij zei zich gebaseerd te hebben op:

- Inlichtingendiensten
Lekker makkelijk om dat vaag te laten.
- Ambassades
Tsja, zijn ambassades daarvoor geschikt.
- Werkgevers
Bevestigd mijn beeld over Balkenende als retelikker van Wientjes

Al met al erg zwak optreden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 28 maart 2008 @ 19:23:45 #81
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57679298
quote:
Fitna: Balkenende heeft ons de problemen bezorgd
Bent u ook opgelucht? Ik wel. Fitna is er.

Over die film wordt al sinds november 2007 gepraat. We werden gewaarschuwd. Toen Doekle Terpstra in zijn auto over de Koranfilm hoorde, besloot hij het volk te mobiliseren tegen het Grote Gevaar.

Is dat het allemaal waard geweest, Doekle? Wat mij de afgelopen maanden vooral vrees heeft aangejaagd, is de paniekerige houding van de Nederlandse gezagdragers. Wat zou er zijn gebeurd als we door een catastrofale terroristische aanval waren getroffen?

Hans van den Broek, minister van Staat, bepleitte het verbieden van een film die niemand had gezien. Zo werd in een imaginaire crisissituatie omgegaan met onze rechtsorde. En het ergste was dat linkse journalisten totaal ongevoelig waren voor de dit soort ongrondwettelijke voorstellen om censuur in te voeren. Links is dan ook niet meer links.

Balkenende
Zelfs gisteravond, op de tv-zender Het Gesprek, nam Max van Weezel het op voor Jan Peter Balkenende. Hij zei: 'Geert Wilders wilde zijn film niet aan de NCTb laten zien, dus konden ze het niet weten.'

Dat is gewoon niet waar. Wilders wilde zijn film één week van te voren beschikbaar stellen. Maar na de persconferentie van Balkenende en uitlatingen van de PvdA (in februari) waaruit bleek dat het CDA serieus de mogelijkheden heeft onderzocht om de film te verbieden, wilde Wilders zijn film niet meer aan de NCTb tonen.

Hij was alleen bereid hem te tonen, op de voorwaarde dat de film niet zou worden verboden. Op die voorwaarde gingen ze niet in. Zo knullig wordt in Nederland omgegaan met de geschiedenis, om even niet van vervalsing te spreken.

Hekel
Hoe dit komt? Het journalistieke establishment heeft een hekel aan Wilders en is bereid om willens en wetens onzorgvuldig om te gaan met de feiten. Maar dat weten de mensen in het land Dit is ook één van de redenen van de toename van de populariteit van Wilders.

Wilders heeft geluk dat zijn politieke tegenstanders hem haten. En dat terwijl je je politieke tegenstander juist niet moet haten. De politieke tegenstander moet je zakelijk en feitelijk behandelen of bestrijden. Haat verblindt de mens, zelfs de meest liefderijke mens.

Groot probleem
Balkenende heeft ons nu met een groot probleem opgezadeld. Op gezag van de premier en zijn minister van Buitenlandse zaken geloven nu de Taliban van het Midden-Oosten dat Wilders een blasfemische handeling heeft verricht.

Dat krijg je niet meer uit hun hoofd. Dus moet de regering onverwijld alles op alles zetten om in de internationale en Midden-Oosterse media het bericht te verspreiden, dat de film geen onaanvaardbare scènes bevat en dat de koran daarin niet wordt verscheurd.

De film is immers alleen in het Nederlands en het Engels te bekijken: militante moslims kunnen de ongeletterde Taliban makkeijk wijs maken dat de koran wel degelijk wordt verscheurd. Degenen die de problemen in buitenland veroorzaakt hebben, moeten die maar zelf gaan oplossen. Balkenende en Verhagen dus. Beide heren moeten in bijzijn van Wilders in het parlement ter verantwoording worden geroepen.

Beproeving
Vanuit het standpunt van de sharia bevat film van Wilders geen Allahlasterlijke passages: Allah en zijn gezant Mohammed worden niet afgebeeld. De Deense cartoon was er al. De Volkskrant heeft de cartoon ook afgedrukt.

Wilders zelf heeft geen nieuwe beelden toegevoegd. Allah en zijn gezant Mohammed worden op geen enkele manier beledigd. Maar de radicale moslims zullen ons aanvallen, met of zonder de film van Geert Wilders. Daarvoor moeten we altijd op onze hoede zijn.

Fitna is er. En dan bedoel ik niet de film, maar de beproeving. De film van Geert Wilders toont op indringende wijze de gewelddadige liefde van de radicale moslims voor Allah. Wilders heeft gelijk: de Nederlandse rechtsorde wordt door de islam op de proef gesteld. Fitna eindigt jammerlijk met Nederland als onderdeel van de islamwereld. Weliswaar met een vraagteken. Die bloederige beelden hoeven niet per se de toekomst van Nederland te schilderen.

Nadenken
Nu is het aan de moslims om te gaan nadenken over hun geloof en over de geldigheid van die gewelddadige passages uit de Koran.

Democratie werkt niet met geweld, maar met deliberatie. Dit alles neemt niet weg dat we de komende maanden alert moeten zijn. Maar geen enkele vorm van terreur mag tot de opheffing van de democratie leiden.

Moslims moeten leren een intellectueel, geweldloos antwoord vinden op deze fitna, deze beproeving. Inderdaad, niet Wilders, maar zijzelf bepalen welke passages ‘imaginair’ uit de koran moeten worden uitgescheurd
Bron

Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_57679454
Uitstekende cartoon.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 20:55:03 #83
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57681547
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:49 schreef moussie het volgende:
nou, dat 'weken lang' is anders niet de schuld van Balkenende hoor, die film zou eind januari uitkomen en de regering is halverwege januari naar buiten getreden met wat er in de tussentijd achter de schermen is gebeurd .. wat dat aangaat hebben zij zich netjes aan het draaiboek van Wilders gehouden, 14 dagen van te voren het publiek inlichten ..
het is Wilders die 2 maanden lang de tijd zit te rekken, met zijn kaken stijf op elkaar .. en dat voor een powerpoint-presentatie die je in een middag in elkaar kan zetten
In 2007, terwijl Wilders nog geen woord had gerept over deze "film" begonnen een aantal van de CDA hun "kruistocht" al (Terpstra dacht ik).

Op dat moment wilde Wilders zelf er nog geen ruchtbaarheid aan geven. Logisch, want het had veel meer impact gehad als het met een mooie show/persconferentie was uitgebracht

Op dat moment werd er al gerept over een eventueel verbod, van de film, die "uiteraard" kwetsend zou worden. Wilders had het maken van de film nog nauwelijk erkent! Maar het kleine beetje informatie was voor een aantal binnen de CDA al genoeg om de vrijheid van meningsuiting af te gaan breken. (Maar nee idd het CDA heeft er goed aan gedaan om de "hele" wereld van deze film op de hoogte te stellen. )

En terugkomend op de NOVA uitzending die jij hebt gezien, waar er mensen waren die maar wat blij waren met de waarschuwingen vanuit de regering over deze film.....ik heb die uitzending denk ik gemist...maar de uitzending waarin Moslims in Afganistan hun schouders op haalde bij het noemen van de naam Wilders en die film en de uitzending waar Nederlandse expats in Afganistan het niet heel verstandig vonden van de regering om er zo'n heisa van te maken...die heb ik dat toevallig wel weer gezien. Overigens begonnen na die uitzending en na alweer een pers conferentie van ons Balkenende, de rellen in Afganistan....tja.

[ Bericht 0% gewijzigd door Semisane op 28-03-2008 21:02:04 ]
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 28 maart 2008 @ 21:00:36 #84
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57681715
Mousie: Even voor de duidelijkheid...(heb de film nog steeds niet gezien ) Ik heb geen idee of die film van Wilders wel zo'n goed plan van hem was...en ik ben toch wel redelijk zeker, dat ik zijn mening over de Islam enz niet bepaald deel....MAAR Ik vind wel dat hij die mening en die film van hem mag uiten...en ik vind ook dat de Nederlandse regering stomzinnig op deze kwestie heeft gereageerd.

Ipv de boel proberen te sussen en in de hand te houden, hebben ze de buitenlandse opinie op deze kwestie totaal uit de klauwen laten lopen en dat is de club Balkenende (de CDA en het kabinet) zwaar aan te rekenen.

Dat Wilders zich als een klein kind gedraagt, prima..ik verwacht ook niet anders van hem...maar dat degene die Nederland behoort te representeren zich dan ook maar als een kleuter gaat gedragen....STOUT!

[ Bericht 0% gewijzigd door Semisane op 28-03-2008 21:09:37 ]
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  Donald Duck held vrijdag 28 maart 2008 @ 21:03:42 #85
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57681808
Als het nu nog uit de hand loopt komt dat op rekening van balkenende. Hij praat het de extremisten aan dat het een hele erge film is die aanspoort tot kwetsen. Terwijl het allemaal heel erg meevalt eigenlijk.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_57683438
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 20:55 schreef Semisane het volgende:

[..]

In 2007, terwijl Wilders nog geen woord had gerept over deze "film" begonnen een aantal van de CDA hun "kruistocht" al (Terpstra dacht ik).
het algeheel is begonnen ergens in Augustus met een gang van Wilders naar de coördinator terrorismebestrijding om hem op de hoogte te brengen van zijn voornemen deze film te maken .. wetende dat die op zijn beurt de regering moet inlichten ..
Het is een klein wonder te noemen dat het 3 maanden geduurd heeft voor het gelekt is naar de Telegraaf, naar hun zeggen uit kringen rond het kabinet, maar of dat de waarheid is, daar kunnen we alleen naar raden ..
en ja, uiteraard krijg je dan van die kruistochters en actiegroepen, ook die hebben een lesje vrije meningsuiting gehad .. om dan maar een zinsnede te herkauwen .. freedom isn't free, soms moet je meningen accepteren waarmee je het hartgrondig oneens bent
quote:
Op dat moment wilde Wilders zelf er nog geen ruchtbaarheid aan geven. Logisch, want het had veel meer impact gehad als het met een mooie show/persconferentie was uitgebracht
heb je vanavond toevallig DWDD gezien .. hij was blijkbaar eerst in onderhandeling met NOVA, geen problemen met fragmenten en voorvertoning voor uitzending .. dat is er in de loop der tijd bij gekomen
quote:
Op dat moment werd er al gerept over een eventueel verbod, van de film, die "uiteraard" kwetsend zou worden. Wilders had het maken van de film nog nauwelijk erkent! Maar het kleine beetje informatie was voor een aantal binnen de CDA al genoeg om de vrijheid van meningsuiting af te gaan breken. (Maar nee idd het CDA heeft er goed aan gedaan om de "hele" wereld van deze film op de hoogte te stellen. )
Ellian zei dat heel mooi in Netwerk vanavond .. bedenk tegen wie die woorden werden gezegd .. voor de rest, zie boven, de kruistochters hebben wat dat aangaat ook een lesje binnen
quote:
En terugkomend op de NOVA uitzending die jij hebt gezien, waar er mensen waren die maar wat blij waren met de waarschuwingen vanuit de regering over deze film.....ik heb die uitzending denk ik gemist...maar de uitzending waarin Moslims in Afganistan hun schouders op haalde bij het noemen van de naam Wilders en die film en de uitzending waar Nederlandse expats in Afganistan het niet heel verstandig vonden van de regering om er zo'n heisa van te maken...die heb ik dat toevallig wel weer gezien. Overigens begonnen na die uitzending en na alweer een pers conferentie van ons Balkenende, de rellen in Afganistan....tja.
nah, het stukje dat ik had gezien was op Netwerk, als ik het goed heb, op dezelfde dag dat artsen zonder grenzen te kennen gaf hun medewerkers uit de afgelegen gebieden her en der weg te halen .. die waren dus wel blij met die waarschuwing ruim op tijd, de rest was ex-pats in het MO die anyway al hun plan klaar hebben liggen maar nu de procedures hebben nagelopen/opgefrist en extra alert zijn .. ze zullen niet in hun slaap verrast worden
Tja, hoe dat verder gaat daar in Afghanistan moeten we maar afwachten, volgens een daar wonende dame die vanavond in Netwerk te zien was kan dat nog wel een week duren, vrijdag, slechte internetverbinding als je die al hebt .. volgende week vrijdag bij het gebed ..
in de tussentijd zijn er wat vlaggen en een pop verbrandt, nou heftig hoor .. en het leuke aan een mensenmenigte is dat ze de tweede keer vaak moeilijker op de been de krijgen zijn dan de eerste keer, de ergste woede is dan vaak al uitgeblust ..

en wat dat aangaat vind ik dat Balkenende het heel handig heeft gespeeld .. de hele wereld heeft een schijngevecht gehouden op basis van, op dat moment nog, gebakken lucht ..

trouwens, voor diegene die Vogelaar een domme hoer vond omdat zij de moslims een complimentje gaf voor de gematigde reactie een vraag : is Wilders nu ook een domme hoer, want die deed dat ook ?
pleased to meet you
  vrijdag 28 maart 2008 @ 22:20:01 #87
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57684079
Wilder is sowieso wel een domme hoer hoor..daar veranderd zijn huidige mening niet veel aan.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_57684143
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 21:00 schreef Semisane het volgende:
Mousie: Even voor de duidelijkheid...(heb de film nog steeds niet gezien ) Ik heb geen idee of die film van Wilders wel zo'n goed plan van hem was...en ik ben toch wel redelijk zeker, dat ik zijn mening over de Islam enz niet bepaald deel....MAAR Ik vind wel dat hij die mening en die film van hem mag uiten...
uiteraard mag die dat, net zoals Jami .. wat dat aangaat was ik heel verbaasd om te horen dat Ellian mijn mening deelt, die aankomende tekenfilm is veel gevaarlijker .. mohammed die met de 9-jarige aisha naar een moskee met daarop een hakenkruis loopt om haar daar te ontmaagden ..
quote:
en ik vind ook dat de Nederlandse regering stomzinnig op deze kwestie heeft gereageerd.
daarover kan je dus van mening verschillen .. ik had btw nooit van mijn leven gedacht dat ik Balkenende zou gaan verdedigen, maar ik denk dat je in deze het grotere plaatje moet gaan zien .. diplomatie en al die blabla
quote:
Ipv de boel proberen te sussen en in de hand te houden, hebben ze de buitenlandse opinie op deze kwestie totaal uit de klauwen laten lopen en dat is de club Balkenende (de CDA en het kabinet) zwaar aan te rekenen.
nah, het is uit de klauw gelopen omdat Wilders 2 maanden lang tijd liep te rekken en de spanning op zat te voeren met zijn 'geen voorvertoning' .. waar die dus in het begin, volgens de hoofdredacteur van NOVA, geen probleem van maakte .. en tja, de ervaring heeft geleerd dat zijn uitspraken steeds extremer worden, het is/was er iedere keer weer een schepje bovenop, dus wie kon nou weten dat het zo'n flut-compilatie zou worden
quote:
Dat Wilders zich als een klein kind gedraagt, prima..ik verwacht ook niet anders van hem...maar dat degene die Nederland behoort te representeren zich dan ook maar als een kleuter gaat gedragen....STOUT!
zoals ik al zei, daarover kan je dus van mening verschillen .. en zijn Harry Potter-nerd uiterlijk helpt ook niet echt mee om enig gezag uit te stralen
pleased to meet you
pi_57684182
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:20 schreef Semisane het volgende:
Wilder is sowieso wel een domme hoer hoor..daar veranderd zijn huidige mening niet veel aan.
blond hé ..
pleased to meet you
  vrijdag 28 maart 2008 @ 22:25:42 #90
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57684231
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 21:56 schreef moussie het volgende:

[.
en wat dat aangaat vind ik dat Balkenende het heel handig heeft gespeeld .. de hele wereld heeft een schijngevecht gehouden op basis van, op dat moment nog, gebakken lucht ..
Ben ik toch niet mee eens, hij heeft indirect aangegeven de vrijheid van meningsuiting op te willen geven voor het beschermen van gekwetste zieltjes....dat is een weg waar je nooit op wilt begeven.

Balkenende had ten alle tijde moeten aangeven dat de verworven vrijheden en rechten boven individuele gekwetste gevoelens moeten gaan...daarin heeft hij behoorlijk gefaalt.

En tja...nu er verder blijkbaar niks gebeurt hebben zijn uitspraken en die van zijn partij genoten weinig consequenties, maar het had ook anders kunnen zijn...Die uitspraken hebben enkel maar meer ruchtbaarheid gegeven...aandacht dat die film en Wilders anders niet hadden gehad imho.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 28 maart 2008 @ 22:32:34 #91
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57684418
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:22 schreef moussie het volgende:


nah, het is uit de klauw gelopen omdat Wilders 2 maanden lang tijd liep te rekken en de spanning op zat te voeren met zijn 'geen voorvertoning' .. waar die dus in het begin, volgens de hoofdredacteur van NOVA, geen probleem van maakte .. en tja, de ervaring heeft geleerd dat zijn uitspraken steeds extremer worden, het is/was er iedere keer weer een schepje bovenop, dus wie kon nou weten dat het zo'n flut-compilatie zou worden
In mijn mening is het juist dat herhaaldelijke aandacht geven aan een niet bestaande film gedurende die twee maanden die er voor heeft gezorgd dat het uit de klauwen is gelopen, Wilders zei er bijna niks ove, behalve dat het een "mooie" film zou worden ofzo iets..dus als de CDA enz ook hun klep er over hadden gehouden...wie had er dan iets over gehoord verder?

Daarbij ambasades en ex-pats op de hoogte brengen, als je ergens geen geruchtbaarheid aan wil geven, maar wel maatregelen wilt nemen "in het geval dat", doe je dat via de jusite kanalen en op een rustige manier...maar wat je niet moet doen is als een kip zonder kop van alles in de media schreeuwen. (Overigens had de media hier ook wel wat verantwoordelijker mee om mogen gaan..maar ja dat is tegenwoordig al niet meer te verwachten ben ik bang.

En ik heb nog steeds de film niet gezien....zal er ook wel niet van komen.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 28 maart 2008 @ 22:34:24 #92
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57684459
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:23 schreef moussie het volgende:

[..]

blond hé ..
Ik wacht gewoon op de dag dat hij harstikke kaal is...kan niet gezond zijn zoveel waterperoxide over je schedel heen gooien.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_57684542
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:25 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ben ik toch niet mee eens, hij heeft indirect aangegeven de vrijheid van meningsuiting op te willen geven voor het beschermen van gekwetste zieltjes....dat is een weg waar je nooit op wilt begeven.
nou en dat zie ik dus anders .. bekijk het eens met de ogen van diegene tegen wie het gezegd wordt, tegen de islamitische regeringsleider die zo'n film zonder meer zou verbieden ..
die krijgt te horen, van iemand die zelf ook gelovig is, een broeder van het boek, dat je die film niet kan verbieden, zelfs al zou je dat willen .. een impact die dus veel dieper gaat als wanneer die hetzelfde te horen had gekregen van een atheïst !!
pleased to meet you
pi_57684625
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:32 schreef Semisane het volgende:
En ik heb nog steeds de film niet gezien....zal er ook wel niet van komen.
niks bijzonders hoor .. powerpointpresentatie van lik-me-vessie .. mijn zoon van 16 kan het beter

Ellian vergeleek het met een propaganda-video van al-quaida, daar zie je hetzelfde
pleased to meet you
  vrijdag 28 maart 2008 @ 22:54:02 #95
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57684963
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:37 schreef moussie het volgende:

[..]

nou en dat zie ik dus anders .. bekijk het eens met de ogen van diegene tegen wie het gezegd wordt, tegen de islamitische regeringsleider die zo'n film zonder meer zou verbieden ..
die krijgt te horen, van iemand die zelf ook gelovig is, een broeder van het boek, dat je die film niet kan verbieden, zelfs al zou je dat willen .. een impact die dus veel dieper gaat als wanneer die hetzelfde te horen had gekregen van een atheïst !!
Tja...maar Balkenende vertegenwoordigd Nederland, niet een Islamitische regeringsleider, hij vertegenwoordigd onze rechten en vrijheden, kan of wil Balkenende dat niet, dan moet hij niet de regeringleider van Nederland worden. Ook die Islamitische regeringsleider heeft gewoon te beseffen dat de mogelijkheid om een film vooraf te verbieden niet gaat in Nederland, dat hij of zijn achterban dan moeite heeft dat te accepteren is imho dan vrij jammer, maar niet het probleem van Balkenende.

Maar goed...
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 28 maart 2008 @ 22:57:04 #96
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57685058
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:40 schreef moussie het volgende:

[..]

niks bijzonders hoor .. powerpointpresentatie van lik-me-vessie .. mijn zoon van 16 kan het beter

Ellian vergeleek het met een propaganda-video van al-quaida, daar zie je hetzelfde
Verdomt zeg...die van al-quaida heb ik ook al niet gezien, ik mis wat tegenwoordig.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:22:05 #97
172704 zulthoofd
Ja heb je nee kun je krijgen!
pi_57685760
De topicnaam opzichzelf is al een contradictie!
Balkenende en staatsmanschap lol
Expertus dico
pi_57686021
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:54 schreef Semisane het volgende:

[..]

Tja...maar Balkenende vertegenwoordigd Nederland, niet een Islamitische regeringsleider, hij vertegenwoordigd onze rechten en vrijheden, kan of wil Balkenende dat niet, dan moet hij niet de regeringleider van Nederland worden. Ook die Islamitische regeringsleider heeft gewoon te beseffen dat de mogelijkheid om een film vooraf te verbieden niet gaat in Nederland, dat hij of zijn achterban dan moeite heeft dat te accepteren is imho dan vrij jammer, maar niet het probleem van Balkenende.

Maar goed...
hehe, maar hij praat wel tegen die islamitische regeringsleider .. diplomatie heet dat heb ik me laten vertellen .. zo kan die regeringsleider daar ook weer aannemelijker maken waarom die film hier niet verboden kan worden .. en tja, dat 'van de ene gelovige tegen de ander', dat is dan een extra dimensie in de diplomatieke conversatie over en weer die mensen die niets van geloof begrijpen missen ?
Ik bedoel maar, 85% van de wereldbevolking is gelovig, meer dan de helft is christelijk of islamitisch, en zelfs hier in Nederland is de meerderheid min of meer christelijk, het is toch heel normaal dat die mensen zich gekwetst voelen als dingen die voor hun heilig zijn beledigt worden .. zijn wij ongelovigen toch ook .. kom niet aan onze vrijheid van meningsuiting, ons 'recht' om te beledigen ?
pleased to meet you
pi_57686169
Qua landverraad is Arthur Seyss-Inquart nog een braaf jongetje in vergelijking met wat Balkenende de afgelopen maanden het volk van Nederland heeft geflikt....
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:53:56 #100
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57686573
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:32 schreef moussie het volgende:

[..]

hehe, maar hij praat wel tegen die islamitische regeringsleider .. diplomatie heet dat heb ik me laten vertellen .. zo kan die regeringsleider daar ook weer aannemelijker maken waarom die film hier niet verboden kan worden .. en tja, dat 'van de ene gelovige tegen de ander', dat is dan een extra dimensie in de diplomatieke conversatie over en weer die mensen die niets van geloof begrijpen missen ?
Ik bedoel maar, 85% van de wereldbevolking is gelovig, meer dan de helft is christelijk of islamitisch, en zelfs hier in Nederland is de meerderheid min of meer christelijk, het is toch heel normaal dat die mensen zich gekwetst voelen als dingen die voor hun heilig zijn beledigt worden .. zijn wij ongelovigen toch ook .. kom niet aan onze vrijheid van meningsuiting, ons 'recht' om te beledigen ?
Maar jij vind dus dat Balkenende de boodschap "dat er in Nederland een tot op zekere hoogte een vrijheid van meningsuiting is en dat Nederland niet gaat toornen aan dat recht door een film te verbieden die nog niet is uitgekomen" goed heeft uit gedragen?

Die vrijheid van meningsuiting die ook de vrijheid op godsdienst van al die gelovigen waarborgt, maar dit even terzijde.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:59:59 #101
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57686712
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:38 schreef Yavido het volgende:
Qua landverraad is Arthur Seyss-Inquart nog een braaf jongetje in vergelijking met wat Balkenende de afgelopen maanden het volk van Nederland heeft geflikt....
Nou..... Je maakt toch wel een beetje een geintje toch? Ik ben geen fan van Balkenende...en dan omschrijf ik het nog mooi, maar Balkenende is toch echt in de verste verte niet te vergelijken met Seyss-en-een-kwart.

Balkenende heeft in deze kwestie imho gefaalt, zoals hij al 6 jaar lang lekker aan het falen is ten kosten van Nederland...maar dat is dan ook alles hoor.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  zaterdag 29 maart 2008 @ 00:12:28 #102
172704 zulthoofd
Ja heb je nee kun je krijgen!
pi_57686997
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:53 schreef Semisane het volgende:

[..]


Die vrijheid van meningsuiting die ook de vrijheid op godsdienst van al die gelovigen waarborgt, maar dit even terzijde.

Ja, die is leuk!

En dan rare dingen rechtvaardigen door dat zelfde zogenaamde geloof die in strijd zijn met!
Expertus dico
pi_57687024
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:59 schreef Semisane het volgende:

[..]

Nou..... Je maakt toch wel een beetje een geintje toch? Ik ben geen fan van Balkenende...en dan omschrijf ik het nog mooi, maar Balkenende is toch echt in de verste verte niet te vergelijken met Seyss-en-een-kwart.

Balkenende heeft in deze kwestie imho gefaalt, zoals hij al 6 jaar lang lekker aan het falen is ten kosten van Nederland...maar dat is dan ook alles hoor.
Nouja, wat mij betreft mag hij zoals Wilders al aangaf, lekker opstappen Vooralsnog zie ik het n.a.v. deze film niet gebeuren. Tenzij.......

Tenzij Ehsan Jami die tekenfilm released. Ik voorzie hiermee grotere problemen dan met de film van Geert Wilders. Dus allemaal Jetix in de gaten houden, en laat die tekenfilm maar komen
pi_57687181
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:59 schreef Semisane het volgende:

[..]

Nou..... Je maakt toch wel een beetje een geintje toch? Ik ben geen fan van Balkenende...en dan omschrijf ik het nog mooi, maar Balkenende is toch echt in de verste verte niet te vergelijken met Seyss-en-een-kwart.

Balkenende heeft in deze kwestie imho gefaalt, zoals hij al 6 jaar lang lekker aan het falen is ten kosten van Nederland...maar dat is dan ook alles hoor.
Nee klopt, Seyss-Inquart heeft zijn land nooit verraden.
pi_57687217
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:12 schreef zulthoofd het volgende:

[..]

Ja, die is leuk!

En dan rare dingen rechtvaardigen door dat zelfde zogenaamde geloof die in strijd zijn met!
Het enige wat dingen rechtvaardigd of niet-rechtvaardigd in Nederland is nog altijd zo'n stapel wetboeken die ergens rondzwerven. Geen geloof wat daarboven staat en uitzonderingen op de regels heeft.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_57687235
heel die voorbarige ophef had vermeden moeten worden. laat de vernedering om Wilders sirieus te nemen is een kabinet en minister niet waardig. wat zijn ze erin getrapt, zwak begaaafd om Nederland te besturen.
De Puta Madre
pi_57687443
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Het enige wat dingen rechtvaardigd of niet-rechtvaardigd in Nederland is nog altijd zo'n stapel wetboeken die ergens rondzwerven. Geen geloof wat daarboven staat en uitzonderingen op de regels heeft.
Bwehehe als je een geloof hebt mag je weldegelijk dingen zeggen/doen die je niet mag zeggen/doen als je ongelovig bent.
pi_57687609
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:53 schreef Semisane het volgende:

[..]

Maar jij vind dus dat Balkenende de boodschap "dat er in Nederland een tot op zekere hoogte een vrijheid van meningsuiting is en dat Nederland niet gaat toornen aan dat recht door een film te verbieden die nog niet is uitgekomen" goed heeft uit gedragen?
nou nee, want dat heeft die niet gezegd .. hij heeft gezegd dat die niets kan verbieden als het niet tegen de wet verstoot en zolang die niets van die film heeft gezien kan die dus niets doen .. in de tussentijd begrijpt hij, als gelovige, dat dit soort dingen hard kunnen aankomen, maar helaas, zolang als het niet tegen de wet verstoot valt er niets te verbieden
quote:
Die vrijheid van meningsuiting die ook de vrijheid op godsdienst van al die gelovigen waarborgt, maar dit even terzijde.
mwah, zolang als dat de meerderheid gelovig is en een minderheid een bepaalde godsdienst de vrijheid om die godsdienst te volgen wil beperken door het verscheuren van de Koran te propageren denk ik dat je beter niet aan dat artikel kan gaan tornen
pleased to meet you
pi_57687681
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Bwehehe als je een geloof hebt mag je weldegelijk dingen zeggen/doen die je niet mag zeggen/doen als je ongelovig bent.
Wat mag een Jood, Moslim, Christen, Hindoe, Zonne-aanbidder, Scientology-er, Boedhist of Regendansers dan doen of zeggen waar ik celstraf of een prent voor krijg?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_57687803
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Wat mag een Jood, Moslim, Christen, Hindoe, Zonne-aanbidder, Scientology-er, Boedhist of Regendansers dan doen of zeggen waar ik celstraf of een prent voor krijg?
waarom zou je dat willen? beetje normaal leven en je leeft met elkaar. al die ophef is niet nodig.
De Puta Madre
pi_57687849
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:36 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

waarom zou je dat willen? beetje normaal leven en je leeft met elkaar. al die ophef is niet nodig.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_57687992
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Wat mag een Jood, Moslim, Christen, Hindoe, Zonne-aanbidder, Scientology-er, Boedhist of Regendansers dan doen of zeggen waar ik celstraf of een prent voor krijg?
Google maar eens op El Moumni of Leen van Dijke, specifiek de uitspraak van het Hof 's Gravenhage in de zaak El Moumni is reuze illustratief.
pi_57688101
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:42 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Google maar eens op El Moumni of Leen van Dijke, specifiek de uitspraak van het Hof 's Gravenhage in de zaak El Moumni is reuze illustratief.
Dus als ik doe wat zij gedaan hebben wordt ik wel bestraft? Doe eens een voorbeeld waar een gelijk geval door on- of anders gelovigen wel bestraft is.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_57688282
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dus als ik doe wat zij gedaan hebben wordt ik wel bestraft? Doe eens een voorbeeld waar een gelijk geval door on- of anders gelovigen wel bestraft is.
Geen zin om te zoeken, maar lees zelf maar wat er in El Moumni staat:

http://www.ivir.nl/rechtspraak/elmoumni.HTM


5. Motivering van de vrijspraak

Ook naar het oordeel van het hof is niet bewezen hetgeen aan de verdachte is tenlastegelegd. De verdachte moet hiervan -overeenkomstig de vordering van de advocaat-generaal- worden vrijgesproken.
De (gewijzigde) tenlastelegging heeft betrekking op fragmenten uit het interview van de verdachte, zoals uitgezonden door het televisieprogramma Nova op 3 mei 2001. Zo al deze fragmenten op zichzelf beschouwd, los van de context, als beledigend zouden zijn aan te merken, dan zou zulks niet tot een veroordeling van de verdachte leiden op grond van het volgende.

Het hof is van oordeel dat vorenbedoelde fragmenten, waarvan genoegzaam is gebleken dat zij door een aantal personen als aanstootgevend zijn ervaren, niet op zichzelf bezien moeten worden doch in samenhang met de overige inhoud van het interview, waarbij met name moet worden gelet op de strekking daarvan. Die context en de daaruit blijkende kennelijke bedoeling ontneemt in elk geval, naar het oordeel van het hof, het mogelijk beledigende karakter aan deze fragmenten. Het hof kent in dit verband in het bijzonder betekenis toe aan het feit dat de gewraakte fragmenten dienden ter aanduiding van de in de islamitische geloofsovertuiging van de verdachte verankerde opvatting omtrent het zondige karakter van de homoseksuele levenswijze, gelijk hierna wordt toegelicht.
De getuige-deskundige prof. dr. mr. R. Peters (o.a. bijzonder hoogleraar islam) heeft op 1 november 2001 een rapport in de onderhavige zaak uitgebracht. Hij heeft geconcludeerd dat verdachte zijn uitlatingen kon baseren op teksten van de Koran en op uitspraken van de profeet, d.w.z. op fundamentele geschriften, waaraan verdachte zijn godsdienstige overtuiging (mede) ontleent. Een tweede deskundige, prof. dr. E. Platti (hoofddocent islam en christendom) heeft in een door hem uitgebracht rapport van 25 oktober 2002 geconcludeerd dat het rapport van voornoemde deskundige Peters "homoseksualiteit benadert vanuit het traditionele standpunt van de islamitische wet en van daaruit een perfecte weergave is van het traditionele standpunt van moslimjuristen."
Mede in het licht van de conclusies van genoemde deskundigen is het hof van oordeel dat de in de tenlastelegging weergegeven uitlatingen zijn aan te merken als een weergave van een in de islamitische godsdienst verankerde geloofsopvatting van verdachte.
Gezien de in de grondwet en internationale verdragen verankerde vrijheid van godsdienst stond het verdachte vrij zijn op zijn geloofsovertuiging stoelende opvattingen omtrent homoseksualiteit uit te dragen. De wijze waarop hij dat deed valt naar het oordeel van het hof binnen de grenzen van het aanvaardbare. Bij dit oordeel heeft het hof laten meewegen dat het door verdachte in het interview gebezigde woord "marat" in de visie van verdachte niet moet worden vertaald met ziekte (zoals dat in de Nova-uitzendig is gebeurd), maar dat een juiste vertaling is "afwijking" of "opvoedingsziekte". De reeds genoemde getuige-deskundige Peters heeft ter terechtzitting in eerste instantie bevestigd dat het woord "marat" niet moet worden vertaald met ziekte en dat het woord moet worden opgevat in overdrachtelijke zin.
Nu er naar het oordeel van het hof geen sprake is van in strafrechtelijke zin beledigende uitlatingen dient de verdachte van het tenlastegelegde te worden vrijgesproken.
Gelet op het vorenoverwogene, alsmede op de omstandigheid dat de verdachte in een niet uitgezonden gedeelte van het interview onder meer ook te kennen gaf dat de islam verbiedt anderen lastig te vallen en dat de moslim respect moet geven aan iedereen, dient de verdachte tevens te worden vrijgesproken van de tenlastelegging voorzover inhoudende dat de verdachte -kort omschreven- heeft aangezet tot haat en/of discriminatie van homoseksuelen.

6. BESLISSING

Het hof:

Bevestigt met aanvulling en verbetering van gronden het vonnis waarvan beroep.

Dit arrest is gewezen door
mrs. Verheij, Oosterhof en Reinking,
in bijzijn van de griffier mr. Conté.
Het is uitgesproken op de openbare terechtzitting van het hof van 18 november 2002.
pi_57688410
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:52 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Geen zin om te zoeken, maar lees zelf maar wat er in El Moumni staat:

http://www.ivir.nl/rechtspraak/elmoumni.HTM

-knip-
Dat staat er ongelukkig. Maar wordt ik als ongelovige hond wel gestraft voor identieke uitspraken? Volgens mij niet: nu wordt het via vrijheid van godsdienst gespeeld, maar het kan ook over vrijheid van meningsuiting gespeeld worden. Potéto, potato.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_57688596
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dat staat er ongelukkig. Maar wordt ik als ongelovige hond wel gestraft voor identieke uitspraken? Volgens mij niet: nu wordt het via vrijheid van godsdienst gespeeld, maar het kan ook over vrijheid van meningsuiting gespeeld worden. Potéto, potato.
Neuh, de vrijheid van godsdienst geeft je extra rechten bovenop de normale rechten (probeer bv ook maar eens halal te slachten omdat je daardoor het vlees lekkerder vindt, dat zal niet mogen).
pi_57688675
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:04 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Neuh, de vrijheid van godsdienst geeft je extra rechten bovenop de normale rechten (probeer bv ook maar eens halal te slachten omdat je daardoor het vlees lekkerder vindt, dat zal niet mogen).
Dat is redelijk krom, maar an sich geen extra recht voor gelovigen. Ik als ongelovige mag ook halal slachten.

Het is wetgeving gebaseerd op geloof, geen uitzondering op de wetgeving voor gelovigen.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_57688922
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:07 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dat is redelijk krom, maar an sich geen extra recht voor gelovigen. Ik als ongelovige mag ook halal slachten.

Het is wetgeving gebaseerd op geloof, geen uitzondering op de wetgeving voor gelovigen.
quote:
Maar artikel 5b van de leerplichtwet biedt een opening. Namelijk als ouders bezwaar hebben ‘tegen de richting van het onderwijs op alle binnen redelijke afstand gelegen scholen’. Met ‘richting’ wordt religie of levensbeschouwing bedoeld, niet de manier van onderwijsgeven.

Vader van achttien kinderen. Geen school, geen huisarts.
Probeer als rechtgeaarde atheist een je kinderen legaal thuis les te geven, ik denk niet dat het je lukt.


Ook interessant hierbij: Stelling: De vrijheid van godsdienst moet afgeschaft worden
pi_57689017
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:18 schreef Wokkel het volgende:
Probeer als rechtgeaarde atheist een je kinderen legaal thuis les te geven, ik denk niet dat het je lukt.
Thuis lesgeven is ook voor atheisten een mogelijkheid. Je hebt een hoop van die doorgeslagen zweefhippies die dat doen.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_57691062
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:07 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dat is redelijk krom, maar an sich geen extra recht voor gelovigen. Ik als ongelovige mag ook halal slachten.

Het is wetgeving gebaseerd op geloof, geen uitzondering op de wetgeving voor gelovigen.
Dat is een kronkelredenering. Het is weldegelijk een extra recht voor gelovigen, je mag het namelijk niet doen als je je niet beroept op een geloof. En het is ook weldegelijk relevant of je ook echt gelovig bent (ok, bij halaslachten niet, zolang je het maar voor moslims doet, en niet omdat je het zelf zo lekker vindt), als je dingen roept zoals El Moumni en je zegt achteraf 'ja maar ik ben moslim dus het mag!' zul je dat ook moeten onderbouwen; als nl blijkt dat je geen moslim/christen bent, dan kun je je nl niet hierop beroepen.
pi_57691100
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:49 schreef Elfletterig het volgende:
De man die wordt geacht om premier te zijn van alle Nederlanders heeft vanavond gereageerd op de film van Geert Wilders:
[..]

Ik vind deze reactie VERBIJSTEREND. Hier spreekt niet iemand die premier is van alle Nederlanders, zoals eerdere premiers wél waren. Ik moest onbewust denken aan Lubbers - zelf gelovig - en zijn woorden aan het adres van de paus die in 1985 Nederland bezocht. Natuurlijk werd popie-jopie keurig ontvangen, maar hem werd ook verteld dat zijn bezoek in de Nederlandse samenleving gemengde gevoelens oproept.

Wat Balkenende doet, is spreken als een CDA-politicus. Zijn oordeel is subjectief en hij verdedigt met name zijn - nogal voorbarig - vooraf ingenomen standpunten. Misplaatste borstklopperij. Waarom gebruikt Balkenende bijvoorbeeld het woord "uiteraard" als hij zegt dat het OM de film op strafbare feiten onderzoekt? Hoezo is dat uiteraard? Moeten er niet eerst klachten of aangiftes naar aanleiding van de film zijn?

Naar mijn idee had Balkenende meer iets moeten zeggen in de richting van:
- Het kabinet heeft kennis genomen van de film Fitna en diens inhoud
- Het kabinet neemt afstand van het beeld dat in de film wordt geschetst
- (Geen waardeoordeel over de film vellen)
- De film is de persoonlijke interpretatie van de maker en verwoordt niet het standpunt van de Nederlandse regering.
- De regering betreurt het wanneer mensen zich door de film gekwetst voelen, maar dat mag nooit een vrijbrief zijn om geweld te gebruiken.
- (Geen enkele uitspraak over dreigingen)

Het is trouwens niet de eerste keer dat Balkenende zo slecht reageert. Als premier van dit land voerde hij enkele jaren geleden een discussie met Indonesische studenten (moslims voor de goede orde), die zich afvroegen hoe het in vredesnaam mogelijk is dat Nederland toelaat dat homo's trouwen. In plaats van uit te leggen hoe dergelijke besluitvorming tot stand komt en dat de openstelling van het huwelijk binnen de Nederlandse waarden en normen past, heeft Balkenende dat nagelaten en gemeld dat hij als kamerlid tegen het homohuwelijk heeft gestemd. In plaats van dus namens Nederland een deel van het taboe rond homoseksualiteit weg te nemen, heeft hij zich minder of meer geëxcuseerd en zich erbij aangesloten: http://www.nrc.nl/binnenland/article280622.ece

Stelling: Balkenende laat herhaaldelijk na om een premier van ALLE Nederlanders te zijn. Hij is een partijpoliticus in de functie van premier. Een goede premier had heel anders gereageerd op deze kwesties dan Balkenende deed.
Ik had eigenlijk een andere benadering voor zijn uitspraken en schreef hem daarom mijn onderstaand bericht aan zijn adres op Hyves:

Lees en Huiver!


"Misschien heeft u wel gelijk?

Maar wat ik mij toch blijf afvragen... Als moslims zo heftig reageren op een film als Fitna? Blijf ik me nog zeker afvragen waarom die heftige reactie niet ontstaan als één of andere Terroristische aanslag door een extreme Moslimgroepering wordt opgeëist. Dan zie je geen heftige protestmarsen, verbranden van groeperings vlaggen e.d.

Als iets schade aan de religie brengt, dan stelt die Film van Wilders zeker niets voor in vergelijking met een aanslag opgeëist door een Moslimextremistische groepering. Ik geloof niet dat elke Moslim zo is.. Maar een heftig protest ken ik eigenlijk niet tegen dat soort misbruik... En dat valt mij op.

Daardoor ben ik meer geneigt te geloven wat Wilders ons wil vertellen dan wat Moslims aangaat.. Het lijkt alsof ze het stiekem wel steunen.

Want waarom bestrijden de Moslims het misbruik van hun geloof niet zodanig dat de wereld het weet, kan zien dat ze er erg mee zitten? Waarom zijn er geen demonstraties, net zo heftig tegen het misbruik van hun geloof als tegen de film Fitna?

Waarom vraagt de Moslimgemeenschap geen begrip? Geen hulp? Ze weten dondersgoed dat hulp beschikbaar is!

Ik mis iets concreets vanuit de Moslimwereld. Waarom zorgt de politiek niet voor die antwoorden? Dat zou Nederland echt helpen. Hun een handje boven het hoofd houden zonder werkelijke feiten doet mij geen deugt.. Ik ben nu niet overtuigd terwijl ik dat liever wel ben. Ik geloof liever dat ze onschuldig zijn, dan hebben we geen zorgen.

Of is Nederland bang om achter de waarheid te komen en een werkelijk mikpunt van geweld te worden?

Ik denk dat Wilders ons dat duidelijk probeert te maken.. Dat we eigenlijk ons identiteit dreigen te verliezen. En niet zozeer om haat te zaaien.

Ik geloof dat Wilders een voorbeeld wilt stellen... Alles wat in de komende tijd voor ons merkbaar zal zijn wat Wilders overkomt.. Zal ons, elke Nederlander over gaan komen in de toekomst.. Daar ben ik van overtuigd! En dan met name wat onder invloed van het Nederlands recht te zien zal zijn.."
pi_57691538
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 08:06 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat is een kronkelredenering. Het is weldegelijk een extra recht voor gelovigen, je mag het namelijk niet doen als je je niet beroept op een geloof. En het is ook weldegelijk relevant of je ook echt gelovig bent (ok, bij halaslachten niet, zolang je het maar voor moslims doet, en niet omdat je het zelf zo lekker vindt), als je dingen roept zoals El Moumni en je zegt achteraf 'ja maar ik ben moslim dus het mag!' zul je dat ook moeten onderbouwen; als nl blijkt dat je geen moslim/christen bent, dan kun je je nl niet hierop beroepen.
Heb je voorbeelden? Bij mijn weten zijn die er niet namelijk, maar het zou best kunnen dat je gelijk hebt.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 14:20:45 #123
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 30 maart 2008 @ 13:49:23 #124
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_57713775
Ook in de peiling van Maurice de Hond spint het CDA garen bij deze crisis. De Verbodpartij stijgt deze week twee zetels en de PvdA daalt twee zetels.

Kennelijk is het angstzaaien succesvol.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Donald Duck held zondag 30 maart 2008 @ 14:10:51 #125
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57714212
Dat effect ebt wel weg. Deze tussentijdse peilingen hebben geen enkele betekenis.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 30 maart 2008 @ 14:50:43 #126
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57715125
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:19 schreef Killer_Mom het volgende:
heel die voorbarige ophef had vermeden moeten worden. laat de vernedering om Wilders sirieus te nemen is een kabinet en minister niet waardig. wat zijn ze erin getrapt, zwak begaaafd om Nederland te besturen.
Hier ben ik het volledig mee eens
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_57718123
quote:
Op zondag 30 maart 2008 13:49 schreef Klopkoek het volgende:
Ook in de peiling van Maurice de Hond spint het CDA garen bij deze crisis. De Verbodpartij stijgt deze week twee zetels en de PvdA daalt twee zetels.

Kennelijk is het angstzaaien succesvol.
Geloof is een vorm van angstzaaien.. En ik geloof niet.. Tenmminste niet eerder voordat ik het gezien heb, bewezen is of onbetwistelijk logisch is..

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2008 17:27:03 ]
pi_57725153
quote:
Op zondag 30 maart 2008 14:50 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Hier ben ik het volledig mee eens
wie niet? al dat gezeik kost de econnemie veel geld. ze hadden die gast moeten negeren,
wat zijn wij Nederlanders overal voorlopers in. zooooo tolerant in alles. en dat nekt ons als spraakmakers. een beetje minder mag wel voor dit klein kut landje........ aan de andere kant, wij zijn vrij. geen burka geen beperking van levenstijl. daar kies ik ook voor.
De Puta Madre
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')