abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_57626288
Kizito "Kiki" Musampa (Kinshasa, 20 juli 1977) is een Congolese voetballer met de Nederlandse nationaliteit. Hij speelde eerder bij AZ Alkmaar, Ajax, Girondins de Bordeaux, Málaga CF, Atlético Madrid en Manchester City. Tijdens zijn carrière won hij diverse grote prijzen zoals de Champions League, Wereldbeker, Intertoto Cup en de Europese Super Cup.

quote:
Musampa vindt uiteindelijk nieuwe club in Zuid-Korea

26/03/2008 12:56

Kiki Musampa heeft in FC Seoul een nieuwe werkgever gevonden. De dertigjarige middenvelder, die tijdens dit seizoen nog uitkwam voor AZ, was lange tijd op proef in Canada.

Musampa speelde een aantal oefenwedstrijden voor Toronto FC, dat uitkomt in de Amerikaanse Major League Soccer. Toch werd Canada niet zijn nieuwe bestemming.

FC Seoul legde de linkspoot voor twee seizoenen vast. De Zuid-Koreaanse club bezet momenteel de vijfde plaats in de K-League. De selectie van FC Seoul staat onder leiding van de Turkse oefenmeester Senol Günes.

Musampa is een ware globetrotter. Na zijn debuut voor Ajax in het seizoen 1994/95 speelde de middenvelder in vier verschillende landen. In Frankrijk diende hij Girondins Bordeaux, in Spanje speelde hij voor Málaga en Atlético Madrid, het Engelse Manchester City was zijn volgende bestemming en tijdens het vorige seizoen stond Musampa onder contract bij Trabzonspor uit Turkije.

Afgelopen zomer kwam de middenvelder zonder club te zitten. Na een aantal proeftrainingen contracteerde AZ Musampa tot de winterstop. Hij speelde vijf duels voor de Alkmaarders, die besloten in de tweede seizoenshelft geen gebruik meer te maken van zijn diensten.

VI.nl
Musampa naar Zuid-Korea
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_57626647








Wat een clubhoer is het ook eigenlijk
pi_57626782
Beetje laat topic . We horen toch niks meer van die vent.
pi_57643405
Clubhoer en wereldreiziger
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_58378486
quote:
Musampa: "Ben op tijd weggegaan bij Ajax"

Sinds enige tijd voetbalt middenvelder Kiki Musampa in Zuid-Korea. Musampa, die dit seizoen ook kortstondig onder contract stond bij AZ, doorliep de jeugdopleiding van Ajax en kwam bij de A-selectie op het moment dat de club zijn hoogtijdagen in de jaren negentig beleefde. In een interview met John Duerden van Goal.com verklaart Musampa mooie herinneringen te hebben aan zijn tijd in Amsterdam.

"Gedurende mijn gehele carrière heb ik veel gehad aan de opleiding die ik bij Ajax heb genoten," zegt Musampa tegenover Goal.com. "Ik heb veel dingen ervan kunnen toepassen in andere landen en voetbalculturen, daarvoor ben ik de club erg dankbaar."

In het interview legt de middenvelder uit dat er voornamelijk op het teambelang werd gehamerd bij Ajax. "Dit mochten we echt nooit vergeten. Het was juist dat aspect dat Ajax toen zo groot maakte. We hadden geen echte sterren, we wisten wat we moesten doen en dat we het altijd in het belang van het team moesten doen. Op deze manier zijn we in zekere zin sterren geworden," aldus Musampa.

"Het mooiste was dat de oudere spelers de jonge jongens wilden helpen en niet aan hun lot over lieten. Vooral Danny Blind en Frank de Boer waren erg behulpzaam."

Met de komst van Morten Olsen in 1997 was het echter gedaan met de loopbaan van Musampa bij Ajax. Ondanks het feit dat hij toen nog erg jong was, besloot hij de club te verlaten.

"De nieuwe trainer was niet echt geïnteresseerd in jong talent, aangezien hij elf spelers meenam. Dan weet je dat je kansen op speeltijd afnemen en je vaak in het tweede zal spelen," verklaart Musampa zijn situatie destijds.

"Dan moet je een keuze maken. Ik koos ervoor om weg te gaan en ergens anders te gaan spelen. Ik ben blij dat ik die keuze heb gemaakt, want voor de jongens die bleven werd het erg moeilijk. Bij hen is het er dan ook nooit echt uit gekomen
pi_60008351
quote:
Voetballer Musampa scheurt met 131 km door Den Haag
Door SANDER VAN DER WERFF

DEN HAAG - Oud-Ajacied Kiki Musampa (30) is zondag in Den Haag betrapt toen hij met zijn Lamborghini Murcielago 131 kilometer per uur scheurde waar 50 kilometer is toegestaan. De voetballer, die een Spaans rijbewijs heeft, mocht zijn weg vervolgen nadat hij ter plaatse een boete van 1000 euro had betaald. Automobilisten die de maximumsnelheid met 50 kilometer of meer overschrijden, raken normaal gesproken hun rijbewijs kwijt.

Dat geldt ook voor jakkeraars die, net als Musampa, in het buitenland wonen. Voor hen kan in overleg met de officier van justitie echter een uitzondering worden gemaakt omdat boetes van buitenlandse overtreders vaak moeilijk te innen zijn. De officier bepaalde dat Musampa de zaak handje contantje kon afdoen.

De aanvallende middenvelder, die tegenwoordig onder contract staat van het Zuid-Koreaanse FC Seoul, reed in een Lamborghini met Spaans kenteken. De auto kost nieuw ongeveer 350.000 euro.

Musampa beging de enorme snelheidsovertreding 's avonds om negen uur op de Benoordenhoutseweg, de weg tussen Den Haag en Wassenaar. Het is niet bekend waarom de voetballer in Den Haag was.

De geboren Congolees speelde tussen 1994 en 1997 bij Ajax. Daarna kwam hij onder meer uit voor Girondins de Bordeaux, Atlético Madrid, Manchester City en Trabzonspor. Vorig seizoen speelde hij nog vijf wedstrijden voor AZ, voordat hij naar Seoul vertrok. Musampa was niet voor commentaar bereikbaar.
pi_60011816
Wat ontzettend krom dat hij gewoon door mag rijden na een boete te betalen.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_60011826
Ik ga ook maar eens een buitenlands rijbewijs aanschaffen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_62411589
quote:
Engelse vierdeklasser wil Musampa strikken

Voetbalnomaad Kiki Musampa kan zijn loopbaan mogelijk vervolgen in Wales. Wrexham AFC, dat uitkomt in de Nationale Conference League (vergelijkbaar met de vierde klasse), hoopt de 31-jarige oud-speler van onder meer Ajax, Bordeaux en Atlético Madrid te kunnen verleiden tot een kortstondige dienstperiode. Wrexham-manager Dean Saunders ontvouwt tegenover de BBC zijn ambitieuze plannen de voormalig jeugdinternational in te lijven. “Kiki zit momenteel zonder club, en hij is zoekende. Het zal gaan om iets voor een korte periode.” Volgens de Britse omroep is de geboren Congolees afgelopen weekend al gespot bij het duel tussen Wrexham en York.

Voorzitter Geoff Moss legt de beweegredenen van zijn club verder uit in de Wrexham Evening Leader. “Dean is benaderd door een vriend van Kiki die wilde kijken of we hem onderdak konden bieden. Het mes snijdt aan twee kanten: Kiki kan zich in de kijker spelen van een Championship- of Premier League-club, en wij hopen meer punten te vergaren met hem in de ploeg.”

Volgens de preses is het de bedoeling dat Musampa een duel of zes meespeelt bij Wrexham, en vervolgens de overstap maakt naar een meer aansprekende club. “We willen op de lange termijn verbeteren en het team sterker maken, maar op korte termijn gaat het om de punten. Rond kerst hopen we flink wat meer punten te hebben zodat we bovenin mee kunnen draaien”, aldus Moss.

Wrexgan AFC, afkomstig uit het gelijknamige stadje in het noordelijke deel van Wales, bezet momenteel de tiende plek in de NCL. De achterstand op koploper Crawley Town bedraagt echter slechts negen punten. Mocht de deal doorgang vinden dan wordt Wrexham na Ajax, Bordeaux, Málaga, Atlético Madrid, Manchester City, Trabzonspor, AZ, Toronto FC en FC Seoul de tiende club uit zijn carrière.
!
pi_62411628
Om nog wat verder te zinken
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  donderdag 16 oktober 2008 @ 11:33:28 #11
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_62429688
WTF?!? Nationale Conference League (vergelijkbaar met de vierde klasse)
pi_62572265
Hoe is het afgelopen dan?
pi_65498315
Tegenwoordig meetrainend zonder contract bij AGOVV!
pi_65498439
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
Tegenwoordig meetrainend zonder contract bij AGOVV!
Dat is niet zomaar bergafwaarts, dat is een ravijn
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:55:59 #15
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_65499859
Echt raar, en ik had tijdens z'n AZ-tussendoortje nog wel gehoopt dat ie zou blijven. Nogal bizar dat je dan vervolgens niet eens in Appiedoorn aan de gang komt.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_66868675
Inmiddels in gesprek met en op proef bij Willem II.
pi_66881597
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
Inmiddels in gesprek met en op proef bij Willem II.
Ik hoop dat zijn salariseisen niet te hoog zijn... Voor Willem II en voor hemzelf.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_66917169
quote:
'Uitzendkracht' Musampa naar Willem II
Door LUDO VAN DENDEREN

TILBURG - Enkele maanden geleden bedankte Kiki Musampa (31) nog vriendelijk voor een Tilburgs aanbod. Maar toen de clubloze middenvelder het in hem geïnteresseerde Willem II de laatste tijd de ene na de andere nederlaag zag incasseren, pakte hij toch de telefoon.

,,Ik heb technisch directeur Andries Jonker, die ik nog kende van Ajax, gebeld en gezegd dat ik toch voor Willem II wil komen voetballen,’’ zegt Musampa in de perskamer van zijn waarschijnlijk nieuwe club Willem II.

,,Ik zag de vrije val van de club en hoorde van de vele blessures. Omdat ik een club zocht, was de optelsom snel gemaakt. Ik denk dat ik me hier erg nuttig kan maken. Willem II heeft daarop intern overlegd en praten we nu over een contract voor de rest van het seizoen.’’

Het liefst had Willem II de deal dinsdagmiddag al helemaal rondgemaakt. Jonker hoopt dat dit binnen enkele dagen alsnog gebeurd. Er zijn eerst nog wat puntjes waarover intern overlegd moet worden. De intentie om er uit te komen is er in ieder geval.

Nordin Wooter komt in ieder geval niet naar Tilburg. ,,Eigenlijk wilde ik dat Nordin en ik samen naar een club, in dit geval Willem II zouden gaan. Maar Willem II wilde dat niet. Ik kan hen natuurlijk niet dwingen.’’

,,Het gaat me niet meer om het geld. Ik wil lekker voetballen. Maar het salaris moet wel in verhouding zijn. Ik heb ook nu ambities en wil graag nog eens een volgende stap maken.’’

De carrière van Musampa is een opmerkelijke. In 1996 stond hij als jonge Ajacied in de basis van de finale om de Champions League. Later voetbalde de middenvelder voor onder andere Atletico Madrid en Manchester City. Het laatst stond hij in Korea onder contract bij FC Seoul. ,,Daar heb ik in mei mijn laatste officiële duel gespeeld. Ik was er net, maar op een dag wilde de club mijn contract afkopen. Daar ben ik op in gegaan, want als de club me niet wil, heeft het geen zin om te blijven.’’

Sindsdien zat Musampa zonder club. Het leek er lang op dat hij afgelopen zomer naar Cyprus zou verhuizen. ,,Met Nordin wilde ik mede-eigenaar worden van een club daar. We hadden een prachtig concept klaarliggen, maar het ging niet door. De mensen waren te besluiteloos. De deal staat nu op een zeer laag pitje. Wij zouden daar ook gaan voetballen.’’

,,Vervolgens heb ik vanaf januari bij AGOVV meegetraind. Ik kon er ook wedstrijden gaan spelen, maar dat was niet mijn insteek. Ik heb genoeg kwaliteit om op een hoger niveau actief te zijn, vind ik. Ik ben daardoor wel fit, al heb ik nog enkele weken nodig om wedstrijdfit te geraken. Je mag niet verwachten dat ik zaterdag tegen FC Twente in de basis start.’’

Willem II wordt waarschijnlijk de tweede club waar Musampa kortstondig en tegen het einde van het seizoen instapt. Eerder was hij korte tijd voor AZ actief. Hij lijkt wel een uitzendkracht: ,,Haha, inderdaad. Misschien moet ik een voetbaluitzendbureau beginnen!’’
pi_69548621
quote:
Musampa na halfjaar al weg bij Willem II

Ook Willem II wordt getroffen door de economische crisis. De Tilburgers moeten enkele spelers laten gaan, waaronder Kiki Musampa. Voor de oud-Ajacied betekent het dat zijn avontuur bij de Eredivisionist slechts een halfjaar heeft geduurd.

Willem II heeft vooralsnog geen geld beschikbaar om spelers te contracteren, weet het Algemeen Dagblad. Op Mohamed Messoudi, Danny Mathijssen en Ibad Muhamadu had de club opties, maar deze worden vanwege de financiële situatie niet gelicht.

Musampa kan nu op zoek naar alweer zijn tiende werkgever in het profvoetbal. Eerder stond de 31-jarige middenvelder onder contract bij Ajax, Girondins Bordeaux, Malaga, Atlético Madrid, Manchester City, Trabzonspor, AZ en FC Seoul.
pi_71760088
En nu weer niet interessant genoeg voor De Graafschap .
pi_71760229
Maar toch een Lamboghini Murcielago rijden...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')