abonnement Unibet Coolblue
pi_57892285
ja dat wel, maar had de komende weken toch wel (minimaal) een toernooi verwacht..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_57892529
quote:
Op maandag 7 april 2008 17:06 schreef Tim86 het volgende:
Waar is Haase?

Hij staat de komende weken op geen enkele entry list op Challenger en/of ATP niveau en ook kwalificatie Monte Carlo gaat hij niet spelen..
Hij kan beter nu rust nemen dan dat hij eind dit jaar compleet uitgeblust op de baan staat op baansoorten die hem beter liggen dan gravel.
pi_57892771
Ik denk dat hij in potentie op gravel ook aardig zou moeten kunnen spelen hoor...in NL speel je in de jeugd toch voor het merendeel op die baansoort en zijn spel is erg divers.

Vorig jaar speelde hij in deze tijd ook alleen 1 challenger (tweede ronde) en speelde hij de rest van het jaar op gravel ook niet veel met 1 challenger kwartfinale en een eerste ronde exit. Op Roland Garros eindigde het ook in de kwalificatie. Positief was natuurlijk Amersfoort, met zijn halve finale en tweede ronde ATP Umag, ,aar doe toernooien zijn pas weer na het grasseizoen. Ik zou als ik hem was gewoon proberen die Masters te bereiken en lekker in Europa te blijven tot Wimbledon. Daarbij zou hij bijv ook Stuttgart kunnen spelen. Geen problemen qua ritme ofzo maar wel veel gratis punten en belangrijke gravelervaring. Als hij zich kan kwalificeren voor RG heeft hij er 4 potjes opzitten in totaal (uitgaande van het slechtste geval: eerste ronde exit) en kan hij een weekje later rustig in Surbiton aan het gras gaan wennen, om vervolgens wat punten te sprokkelen in Halle, Den Bosch en Wimbledon. Dat gras moet hem gewoon liggen, getuige zijn spel en eerder behaalde Wimbledon finale (junioren). Het zijn korte partijen normaal dus dat moet ook geen probleem zijn. Na dat maandje gras heeft hij ruim 3 weken rust tot aan de Nederlandse graveltoernooien.

Als ik het vergelijk met Cilic, die zelfs van 88 is, speelt hij toch te weinig. Het jaar wat die Kroaat vorig jaar had, is qua topprestaties al bijna geëvenaard nu.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 7 april 2008 @ 17:44:29 #54
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_57892805
Ligt gravel hem dan niet?
Op die ondergrond kan hij volgens mij ook wel aardig ballen.

Maar het gravel seizoen is lang en zwaar dus af en toe een weekje rust is niet erg voor hem.
Zeker als hij vaak kwalificaties moet spelen. Voor je in het hoofdtoernooi zit heb je er al 3 wedstrijden op zitten in iets van 2 of 3 dagen.
In sommige opzichten is naar de top komen moeilijker dan er blijven....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_57892864
quote:
Op maandag 7 april 2008 17:42 schreef Tim86 het volgende:
Ik denk dat hij in potentie op gravel ook aardig zou moeten kunnen spelen hoor...in NL speel je in de jeugd toch voor het merendeel op die baansoort en zijn spel is erg divers.

Vorig jaar speelde hij in deze tijd ook alleen 1 challenger (tweede ronde) en speelde hij de rest van het jaar op gravel ook niet veel met 1 challenger kwartfinale en een eerste ronde exit. Op Roland Garros eindigde het ook in de kwalificatie. Positief was natuurlijk Amersfoort, met zijn halve finale en tweede ronde ATP Umag, ,aar doe toernooien zijn pas weer na het grasseizoen. Ik zou als ik hem was gewoon proberen die Masters te bereiken en lekker in Europa te blijven tot Wimbledon. Daarbij zou hij bijv ook Stuttgart kunnen spelen. Geen problemen qua ritme ofzo maar wel veel gratis punten en belangrijke gravelervaring. Als hij zich kan kwalificeren voor RG heeft hij er 4 potjes opzitten in totaal (uitgaande van het slechtste geval: eerste ronde exit) en kan hij een weekje later rustig in Surbiton aan het gras gaan wennen, om vervolgens wat punten te sprokkelen in Halle, Den Bosch en Wimbledon. Dat gras moet hem gewoon liggen, getuige zijn spel en eerder behaalde Wimbledon finale (junioren). Het zijn korte partijen normaal dus dat moet ook geen probleem zijn. Na dat maandje gras heeft hij ruim 3 weken rust tot aan de Nederlandse graveltoernooien.

Als ik het vergelijk met Cilic, die zelfs van 88 is, speelt hij toch te weinig. Het jaar wat die Kroaat vorig jaar had, is qua topprestaties al bijna geëvenaard nu.
Denk inderdaad dat hij gravel ook prima aankan, maar je kunt niet elke week spelen. Investeren in de toekomst door extra training en/of rust is op de lange termijn meer waard dan snel succes op de korte termijn denk ik.

Kwalificatie voor RG zal niet meer nodig zijn trouwens hè, of bedoel je het anders en lees ik het verkeerd.
pi_57893085
Nee dat heb ik even over het hoofd gezien wim, dat scheelt weer
Ik was alleen benieuwd wat nu dan het plan is voor het gravelseizoen.

Inmiddels heb ik weer iets verder gekeken. Er staat dus eerst een (simpele) DC ontmoeting op de kalender. Daarna gaat hij naar Barcelona, een mooi en vrij groot toernooi, waar hij als nr 35 op de entry list staat. Daarna heeft hij wel de intentie om Rome te spelen, aangezien hij op de alternate lijst staat, en vermoedelijk dus ook op kwalificaties. In Hamburg zou hij zomaar ook kunnen spelen, maar daarvoor staat hij te laag om bij de alternates te zitten (en quali's heb ik nog niet).

Ziet er uiteindelijk dus toch niet verkeerd uit, alleen nu even een pauze
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 7 april 2008 @ 18:45:17 #57
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_57893938
quote:
Op maandag 7 april 2008 17:42 schreef Tim86 het volgende:
Als hij zich kan kwalificeren voor RG heeft hij er 4 potjes opzitten in totaal (uitgaande van het slechtste geval: eerste ronde exit)
Daar hoeft hij zich niet meer voor te kwalificeren met zijn huidige positie.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 7 april 2008 @ 18:53:06 #58
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_57894107
Hmmm, iets met mosterd en maaltijd
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_57897053
Als hij gravel wil leren kan hij misschien even een blik werpen op een paar partijen van Martin Verkerk. Die is een ware volksheld in Parijs na zijn fonkelende optreden enkele jaren terug.


Ik heb trouwens in het vorige topic sterk getwijfeld aan Haase, maar moet dat toch wel terugnemen. Hij gaat elk jaar (eigenlijk bijna elke maand) rustig maar zeer zeker stapjes hogerop.
pi_57942178
Haase speelt vanaf maandag al in Valencia.

Als Nederland 'gewoon' met 3-0 leidt na zaterdag zal Haase alleen op vrijdag DC spelen lijkt me, dus dan is hij fit genoeg voor dat toernooi. Wel een sterke bezetting, veel echte gravelaars.

Bij de grote toernooien van Monte Carlo, Rome en Hamburg is hij wel aangemeld maar niet hoog genoeg geplaatst voor directe plaatsing. Hij zal hiervoor qualificatie moeten spelen.

Verder speelt hij dus Barcelona en Poertschach, en uiteraard Roland Garros. Genoeg opvulling van zijn programma dus. Voor het toernooi in Poertschach zijn er zeker kansen bij een goede loting, een zeer matig deelnemersveld.

[ Bericht 46% gewijzigd door Forum_Guest op 09-04-2008 20:38:24 ]
Speel mee met www.fantasytennismanager.nl
Koop met je budget iedere week spelers uit de diverse ATP toernooien en scoor zo punten voor de ranglijst! Het spel start met de Australian Open 2012, deelname is gratis!
  donderdag 10 april 2008 @ 14:52:57 #61
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_57957943
Haase moet gewoon 2 partijen spelen op gravel dit weekend. Prima voorbereiding op Valencia. De eerste gravelweken presteren altijd die Zuid Amerikaanse gravelrukkers en challenger-goeroes omdat de rest nog geen ritme op gemalen baksteen heeft. Alles wat je aan ritme kan pakken is dus meegenomen. Het mogen voor Haase toch geen uren durende vijfsetters worden tegen die Macedoniers.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_58004832
die 2 partijen zou moeten lukken:
Eerste ronde: Schukin
Tweede ronde: ferrero/safin
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zondag 13 april 2008 @ 21:50:15 #63
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_58029957
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 16:11 schreef Tim86 het volgende:
die 2 partijen zou moeten lukken:
Eerste ronde: Schukin
Tweede ronde: ferrero/safin
Schukin
Nog nooit van gehoord

Daarna wordt het moeilijker. Maar niet onmogelijk toch
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_58031966
Schukin is een russiche (jonge) fixer..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_58034398
quote:
Op zondag 13 april 2008 22:52 schreef Tim86 het volgende:
Schukin is een russiche (jonge) fixer..
geboren in 1979...
pi_58034885
lol je hebt gelijk haha..dacht altijd dat het zo'n jong gastje was haha
Het fix deel klopt wel
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_58034972
quote:
Op maandag 14 april 2008 00:12 schreef NY_Giant het volgende:

[..]

geboren in 1979...
Hij heeft ook zijn paspoort gefixt.
Australian Open - 2004, 2006, 2007, 2010, 2017, 2018 - - - - Wimbledon - 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2009, 2012, 2017 Roland Garros - 2009 US Open - 2004, 2005, 2006, 2007, 2008
----
  maandag 14 april 2008 @ 10:30:44 #68
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_58038548
quote:
Op maandag 7 april 2008 17:06 schreef Tim86 het volgende:
Waar is Haase?

Hij staat de komende weken op geen enkele entry list op Challenger en/of ATP niveau en ook kwalificatie Monte Carlo gaat hij niet spelen..
Hij heeft toch een ranking waarbij de kans groot is dat hij geen kwali meer hoeft te spelen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_58040082
De kleinste TMS'jes hebben een deelnemers veld van 56, dus na aftrek van wildcards en qualifers maar ergens laag in de 40 directe plekken. Aangezien bijna iedereen meedoet, is Robin nog zeker niet verlost van de kwalificatieverplichting. En och, het is ook weer een mooie methode om punten te sprokkelen.

Bovendien denk ik dat de cut-off date van MC nog voor Sunrise, IW and Miami ligt, dus die resultaten tellen ueberhaupt nog niet mee.
pi_58061249
quote:
Op maandag 14 april 2008 11:49 schreef thijsdetweede het volgende:
De kleinste TMS'jes hebben een deelnemers veld van 56, dus na aftrek van wildcards en qualifers maar ergens laag in de 40 directe plekken. Aangezien bijna iedereen meedoet, is Robin nog zeker niet verlost van de kwalificatieverplichting. En och, het is ook weer een mooie methode om punten te sprokkelen.

Bovendien denk ik dat de cut-off date van MC nog voor Sunrise, IW and Miami ligt, dus die resultaten tellen ueberhaupt nog niet mee.
De cut-off date ligt zes weken ervoor. Reken dus maar uit
  dinsdag 15 april 2008 @ 11:15:21 #71
75556 erkel
back from Dagestan
pi_58062545
Heiligschennis van Haasse.
quote:
‘Verkerk heeft oogkleppen op’

SKOPJE - Als Martin Verkerk blijft roepen dat hij nu al op het niveau van de mondiale top-150 zit, dan is zijn rentree gedoemd te mislukken.Dat is de opvallende boodschap van Robin Haase aan het adres van zijn landgenoot.

Haase nam enkele weken terug met verbazing kennis van de open sollicitatie die de 29-jarige Verkerk in deze krant deed voor een plek in het Davis Cup-team. ,,Martin kan met statements blijven komen over zijn niveau, kan de ene keer zeggen dat hij goed genoeg is voor de top-50, de volgende keer voor de top-100,’’ zegt Haase. ,,Als hij dat zelf blijft geloven, dan heeft hij oogkleppen op en geloof ik niet dat hij het nog zal gaan halen.

,,Ik ben pas 21 jaar, maar toch ervaren genoeg om dit te mogen zeggen,’’ stelt de kopman van het Nederlandse Davis Cup-team. ,,Over mij was Martin alleen maar positief, dus ik heb me ook niet kwaad gemaakt. Dit is ook geen aanval richting hem, want we zijn collega’s en ik hoop dat hij wel terugkomt. Dan is het een geweldige tennisser. Maar het is niet netjes van Martin om te zeggen dat hij niet weet wie je naast mij zou moeten oproepen voor het Davis Cup-team.’’

Haase hoopt dat Verkerk zich niet stoort aan zijn opmerkingen. ,,Als hij dat wel doet, dan geeft het aan dat hij nog altijd oogkleppen op heeft.’’Met een glimlach op het gezicht zag Haase de loting voor de challenger in Athene, waar Verkerk in de eerste ronde stuit op landgenoot Matwé Middelkoop. ,,Ongelooflijk natuurlijk. We zullen zien.’’
Ik heb het gevoel dat hij soms iets teveel zijn mondje wil roeren. Hij voelt zich nu de grote man van het Nederlandse tennis, maar iets meer respect voor een finalist van een Grand Slam toernooi mag wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door erkel op 15-04-2008 11:22:17 ]
Weisst
pi_58062939
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 11:15 schreef erkel het volgende:
Heiligschennis van Haasse.
[..]

Ik heb het gevoel dat hij soms iets teveel zijn mondje wil roeren. Hij voelt zich nu de grote man van het Nederlandse tennis, maar iets meer respect voor een finalist van een Grand Slam toernooi mag wel.
Hij heeft wat mij betreft volkomen gelijk... sinds die twee fantastische weken in Parijs heeft Verkerk weinig tot niks gepresteerd, bovendien heeft Verkerk weinig realiteitszin de laatste jaren. Hij heeft pas sinds kort weer het besef dat ie van 0 af aan moet beginnen... Om dan een plek in de Daviscup te claimen gaat te ver.. Er staan pakweg 7 Nederlanders hoger op de wereldranglijst, vrijwel allemaal jonkies die alleen maar verder op weg naar boven zijn. Op dit moment heeft Verkerk totaal geen recht van spreken.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_58063011
Hij mag zich de grote man van het Nederlandse tennis voelen, en terecht. Want Martin is dat niveau allang ontrgroeid en is een echte man van de wereld.
  dinsdag 15 april 2008 @ 11:58:25 #74
75556 erkel
back from Dagestan
pi_58063474
Nou ja 2 ATP-titels naast die finale plek is niet mis. Verkerk heeft soms last van wat misplaatste arrogantie, maar enig recht van spreken heeft hij wel. Haasse zit aan het begin van zijn carriere. Laat hem eerst maar dezelfde resultaten neerzetten als Verkerk.
Weisst
pi_58072510
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 11:58 schreef erkel het volgende:
Nou ja 2 ATP-titels naast die finale plek is niet mis. Verkerk heeft soms last van wat misplaatste arrogantie, maar enig recht van spreken heeft hij wel. Haasse zit aan het begin van zijn carriere. Laat hem eerst maar dezelfde resultaten neerzetten als Verkerk.
Maar daar gaat het nu niet om. Realiteit is dat Verkerk nu achtste Nederlander op de wereldranglijst is ofzo, nog amper iets gepresteerd heeft na zijn blessures (met alle respect, maar een futuretoernooi winnen doen er wel meer) en dus geen recht van spreken heeft. Resultaten uit het verleden zeggen op dit moment niets. Robin heeft hier volkomen gelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')