abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:58:28 #226
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_60789589
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=08&month=aug&story=pro-en-070808
[..]

Mooi om te zien hoe ze krampachtig de nadruk op het verlagen van de tarieven en het nooit berekenen van een brandstoftoeslag blijven leggen. Het ondertussen verhogen van overige kosten (creditcard en bagage) is zeker geen - om hun eigen woorden te gebruiken - rip-off Ja, wel of geen bagage inchecken is een keuze. Creditcardtoeslag is dat niet (wie heeft er een van de betalingsmogelijkheden waarvoor geen kosten worden berekend???).
Zolang je maar bekend bent met hun trucjes is het gewoon een kwestie van prijzen vergelijken als je een vlucht zoekt. Zonder ruimbagage is RyanAir nog vaak het goedkoopst, mét lang niet altijd.
En het blijft een niet echt klantvriendelijk bedrijf.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_60948607
Je kunt merken dat 't niet heel top met Ryanair gaat... Ik krijg nu bijna elke dag een mailtje met een actie voor september en vandaag weer oktober...
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:24:51 #228
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_60962675
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
Je kunt merken dat 't niet heel top met Ryanair gaat... Ik krijg nu bijna elke dag een mailtje met een actie voor september en vandaag weer oktober...
Of je kunt zeggen dat het slecht gaat van Ryanair is maar de vraag....

Het doel van Ryanair met deze acties is tweeledig, met de goedkope tarieven krijg je je vliegtuigen vol, wat ten goede zal komen aan je online verkoop en advertentieinkomsten. (Een lege stoel levert niets op).
En door de lage tarieven kaapt Ryanair passagiers weg van onder andere grote concurrent Easyjet.

Het gevaar door deze acties is voor Ryanair dat mensen de 'echte waarde' van een vliegticket niet meer willen betalen.
Waarom boeken voor 40 euro enkele reis als je weet dat er regelmatig acties zijn voor 15 euro.
Een ander gevaar is dat hoe meer mensen met Ryanair vliegen, hoe meer mensen te maken krijgen met problemen die kunnen ontstaan, en die worden door Ryanair over het algemeen niet echt 'customer friendly' opgeslot. (Om kosten vergoed te krijgen moet je procederen, en omdat ze in Ierland gevestigd zijn moet je dat in Ierland doen, en de kans dat iemand dat doet is niet heel erg groot.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_60963923
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 20:24 schreef ozzietukker het volgende:
Een ander gevaar is dat hoe meer mensen met Ryanair vliegen, hoe meer mensen te maken krijgen met problemen die kunnen ontstaan, en die worden door Ryanair over het algemeen niet echt 'customer friendly' opgeslot.Om kosten vergoed te krijgen moet je procederen, en omdat ze in Ierland gevestigd zijn moet je dat in Ierland doen, en de kans dat iemand dat doet is niet heel erg groot.
Om geld van ze terug te krijgen, vul je op de website een online een formuliertje in, en je hebt de dag erna de ticketkosten teruggeboekt op je creditcard.
In vergelijkbare gevallen bij SkyEurope en KLM heb ik na aandringen nog nooit wat gezien.
Daarnaast zijn ze zeer correct met de informatievoorziening (je weet wat je moet betalen en niet als bij KLM na het invullen van je cc gegevens nog 10 euro per ticket boekingskosten rekenen) en zorgen ze zelf bij verstoringen op de luchthavens met een minimum aan personeel de service die je kan verwachten.
pi_60978236
Beste lezers ,

Wij zijn woonachtig in België en reizen op jaarbasis vrij veel met de luchtvaartmaatschappij " Ryanair " .
Boekingskosten zijn met de Visa-kaart 5 euro/traject wat mij vrij duur word indien met meerdere personen word gereisd .


Mijn vraag is nu , hoe zit het eigenlijk met de VISA-ELECTRON kaart , waar is ze te verkrijgen ?
Worden de boekingskosten effectief 0 euro?
Hier bij ons in België ( Fortis bank ) weten ze biiter weinig te vertellen aangaande deze soort kaart .
Ergens dacht ik iets terug gevonden te hebben om een kaart aan te vragen bij www.ecro.eu
( klik geldzaken) .
Iemand reeds ervaring , alle info is zeer welkom ,

Hoor jullie reactie graag tegemoed ,

Devrome Marc
woonachtig : België
pi_61046347
Via ecro en via www.entropay.com kun je inderdaad een virtuele Electronkaart aanvragen. Zijn wel weer extra kosten aan verbonden, dus het is alleen aantrekkelijk als je veel met Ryanair (en ook enkele andere maatschappijen) vliegt.
Ik begreep ook dat het alleen werkt als je een saldo in Britse ponden hebt.
pi_61088782
Heb ticket naar Rome gekocht begin juni, ik denk dat priority boarding toen nog net gratis er bij was. Op de oorspronkelijke email van Ryanair vind ik het echter niet terug. Ik boek dit normaal gezien altijd mee want mijn vriendin zit liefst helemaal vooraan.

Heb nu online ingechecked (eerste keer met enkel handbagage) en boarding pass geprint. Bovenaan in het gekleurde CHECK'NGO vakje staat niets van priority maar verder op staat "Volgorde aan boord gaan" 7 (met een mooi vakje rond).

Heb ik nu priority check in of niet ?
pi_61088972
3 juni is het ingevoerd.

Denk dus dat je het niet hebt aangezien er op een uitgeprinte boardingpass zeker 2x zou horen te staan dat het een priority boarding pass is.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 24 augustus 2008 @ 18:14:33 #234
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_61089761
Ik zit erover te denken van Weeze naar Rome te gaan, en daar een gehuurde auto oppikken en dan verder rijden.

Wil daarom een tentje meenemen in het vliegtuig. Is dit mogelijk, bv als handbage? Want hij past net niet in de koffer. Btw, het klopt dat je voor een koffer 30 euro moet betalen?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_61089910
Als je tentje hieraan voldoet
quote:
Elke passagier (met uitzondering van baby's) mag één item cabinebagage meenemen aan boord (gratis). Dit mag niet meer dan 10 kilo wegen en mag de maximale afmetingen van 55 cm x 40 cm x 20 cm niet overschrijden..
mag ie mee als handbagage.

Tas kost om in te checken ¤10 per enkele reis, dus ¤20 retour
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 24 augustus 2008 @ 18:46:08 #236
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_61090381
tas of mag een koffer ook?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_61093018
Bagage. Tas, kofffer, rugzak, vuilniszak, AH-tas, metalen kluis, kippenhok, wat je maar wil, als het maar binnen de toegestane afmetingen en het maximale gewicht blijft
pi_61141258
Weer eens een mooi persbericht over de beschuldigingen van de EC dat Ryanair de vrije markt blokkeert door ticketaanbieders tegen te werken van de website van Ryanair gebruik te maken.
quote:
“Since Ryanair is the only airline doing anything to eliminate this unauthorised and illegal practice, we are now calling on the European Commission in general and DG TREN in particular, to take action to force these unauthorised, illegal screenscraper/ticket tout websites to desist from unlawfully overcharging consumers by 200% or 300%, particularly when they provide no useful service to consumers.”
Het hele bericht op =>
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=08&month=aug&story=reg-en-260808&pos=BANNER
pi_61141292
En een incident geweest boven Frankrijk... wel netjes dat ze dit ook weer op de voorpagina van hun website melden
quote:
Ryanair Aircraft Diverts to Limoges Airport 25th August 2008
Ryanair flight FR9336 from Bristol to Barcelona Girona diverted to Limoges Airport last night 25th August (landing at 23.30 local) following an in-flight de-pressurisation incident which caused the oxygen masks to deploy. All 168 passengers disembarked safely upon landing.

Passengers were provided with refreshments, and a replacement aircraft was deployed to Limoges from London Stansted which transferred 127 passengers onwards to Barcelona Girona, landing at 03:30local this morning.

At 11:45hrs this morning a coach departed Limoges to Barcelona with all remaining passengers. Prior to departure of the coaches, Ryanair provided passengers with direct contact staff phone numbers should they need any further assistance.

Ryanair's engineers have inspected the aircraft overnight and have confirmed that the oxygen masks which deployed were working properly. The Irish and French Aviation Authorities have been notified of this incident and a full investigation of this incident will be undertaken later today.

The aircraft, a Boeing 737-800 is 5 years old and was last serviced on 24th July (just one month ago). The Captain of the flight has flown with Ryanair for 5 years and 7 months and has over 13,400 hours flying experience.

While this investigation is ongoing with the French and Irish Authorities Ryanair will not comment further on this incident.
pi_61141823
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 15:57 schreef DutchTrain het volgende:
En een incident geweest boven Frankrijk... wel netjes dat ze dit ook weer op de voorpagina van hun website melden
[..]
De zuurstofmaskers kwamen naar beneden, maar wat was nou de oorzaak?
Iemand BTW een nummer van het desbetrefende vliegtuig?
pi_61141902
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 16:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
De zuurstofmaskers kwamen naar beneden, maar wat was nou de oorzaak?
Iemand BTW een nummer van het desbetrefende vliegtuig?
De druk viel weg.
Dan gaan automatisch de maskers uit en zet het vliegtuig een duikvlucht in naar een hoogte waarop genoeg zuurstof is (er is maar voor ongeveer 15 minuten extra zuurstof aan boord).
pi_61142566
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 16:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

De zuurstofmaskers kwamen naar beneden, maar wat was nou de oorzaak?
Iemand BTW een nummer van het desbetrefende vliegtuig?
EI-DAS geloof ik
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:35:22 #243
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61146853
Wat wel weer mooi aan Ryanair is, bij een incident als deze zijn ze heel open wat er gebeurd is. (Het gebeuren wordt op de website geplaatst).

En de passagiers die geweigerd hebben om weer aan boord te gaan van het nieuwe toestel hebben ze een alternatief geboden om met de bus te gaan. Uiteraard moeten ze natuurlijk ook wel wat goodwill tonen, want bij een incident is het laatste wat Ryanair wil negatieve publiciteit als dat Ryanair mensen niet heeft willen bijstaan.

Persoonlijk denk ik ook niet dat Ryanair onveilige vliegtuigen heeft, want gezien het grote aantal vliegbewegingen per dag is het aantal incidenten zeer beperkt!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:15:45 #244
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_61148130
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 19:35 schreef ozzietukker het volgende:
Persoonlijk denk ik ook niet dat Ryanair onveilige vliegtuigen heeft, want gezien het grote aantal vliegbewegingen per dag is het aantal incidenten zeer beperkt!
Het helpt natuurlijk dat hun gehele vloot maar een paar jaar oud is.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_61164506
http://www.fd.nl/artikel/(...)nair-strijd-websites
quote:
Nederlaag Ryanair in strijd met websites
27 augustus 2008, 8:00 uur | FD.nl
Door: Wessel Gossink

Budgetvlieger Ryanair heeft een flinke nederlaag geleden in zijn strijd tegen websites die de prijzen van tickets vergelijken. Een Duitse rechter heeft Ryanair verboden om reizigers te weigeren die hun ticket hebben gekocht via reiswebsite CheapTickets.de.

Deze maatregel zou deze week ingaan.

Volgens Ryanair stellen CheapTickets en een aantal andere websites de tarieven van de Ierse luchtvaartmaatschappij te hoog voor en rekenen de websites bovendien excessieve reserveringsheffingen. Daarom kondigde de maatschappij onlangs aan dat zij in enkele landen de verkoop door derden zou willen blokkeren. In dat geval kan alleen nog rechtstreeks bij Ryanair worden geboekt.


Verborgen agenda

Volgens Lex Beins, oprichter en mededirecteur van CheapTickets, heeft Ryanair een verborgen agenda. 'Ryanair zegt altijd de goedkoopste te zijn, maar ik kan aantonen dat dat niet zo is.'

Volgens Beins geeft juist de website van Ryanair een vertekend beeld, doordat het bedrijf niet duidelijk laat zien dat het boven op de ticketprijs allerlei toeslagen heft. 'Ryanair is verworden tot een soort jackpot met toeslagen op van alles en nog wat. Het enige wat er nog aan ontbreekt is dat je op een weegschaal moet gaan staan en dat je meer moet gaan betalen als je meer dan 80 kilo weegt.' Juist vanwege de heffingen zijn vergelijkingssites als CheapTickets zinvol, zegt Beins.

Geen schade voor consumenten

Dankzij het vonnis van de rechtbank in Frankfurt lopen consumenten geen schade op. Het Duitse vonnis is echter nog niet per direct van kracht geworden, omdat het eerst nog in het Engels vertaald moet worden en naar Ierland moet worden gestuurd.

Volgens Beins heeft Ryanair op de Nederlandse markt nog niet gedreigd met soortgelijke stappen. 'Dat komt doordat de rechten van de consument niet in alle Europese landen hetzelfde zijn', legt Beins uit. 'Maar mocht het zover komen, dan zullen we dat ook hier aankaarten.'

Bein is blij met het besluit van de Duitse rechter. 'Het is goed dat de betrouwbaarheid van onze website blijft gegarandeerd en dat een airline niet de consument zomaar in de kou kan laten staan.'
http://www.fd.nl/artikel/9929558/ryanair-ruziet-websites
quote:
Ryanair ruziet met websites
27 augustus 2008, 8:00 uur | FD.nl
Door: Wessel Gossink en Han Dirk Hekking

Budgetvlieger en internetreisbureaus verwijten elkaar onduidelijkheid over tarieven

Luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft enkele internetreisbureaus beschuldigd van het rekenen van excessieve heffingen. De Ierse lagekostenmaatschappij heeft bij de Europese Commissie geklaagd over een viertal websites, waaronder het Nederlandse Wegolo en het Zwitserse Bravofly, dat statutair in Amsterdam gevestigd is.

Volgens Ryanair-topman Michael O'Leary kost een ticket op een reiswebsite tot vier keer zo veel als via de website van Ryanair zelf. Hij spreekt van het 'onwettig laten overbetalen door klanten'. Bovendien zouden de reissites de website van Ryanair zwaar belasten, wat ten koste van klanten zou gaan.

De budgetvlieger reageert daarmee een informatieverzoek van de Europese Commissie naar het besluit van Ryanair om tickets te weigeren die via andere websites dan de eigen geboekt zijn. Op die manier zegt Ryanair 'als enige luchtvaartmaatschappij' de praktijken te bestrijden.

Antwoord Ryanair onder de loep

De Commissie twijfelt erover of het annuleren van boekingen wel strookt met Europese regels voor de rechten van passagiers. De Europese Commissie bekijkt het antwoord van Ryanair nu, aldus een woordvoerder van eurocommissaris van transport Antonio Tajani.

De maatregel van Ryanair werd maandag al verboden door een Duitse rechtbank in een kort geding dat was aangespannen door een dochter van de Nederlandse reiswebsite CheapTickets.

Het in Soest gevestigde PR Aviation, de eigenaar van Wegolo, is net als zijn branchegenoot CheapTickets verwikkeld in 'een juridisch proces met Ryanair', zegt bestuursvoorzitter Walter Goffin. De directeur wil daar geen details over kwijt.

Cijfers kloppen niet

Goffin wijst de kritiek van Ryanair als onterecht van de hand. De luchtvaartmaatschappij stelt in zijn bericht aan de Commissie dat een ticket van euro 10 bij Wegolo euro 37 kost. 'De cijfers die ze hanteren kloppen niet', zegt de bestuursvoorzitter.

Dat er verschillen zijn tussen de tarieven op de site van Ryanair en Wegolo komt volgens Goffin doordat Wegolo in de ticketprijs allerlei verplichte heffingen meeneemt zoals een creditcardheffing.

'Bij Ryanair komt dat er achter in het reserveringsproces plotseling bij', aldus de ceo. 'Een vliegreis van euro 10 bestaat ook niet. Met alle belastingen en toeslagen kom je al gauw in de buurt van de euro 80.'

Extra dienstverlening voor fee

Goffin bevestigt dat klanten een fee van euro 7 betalen, als ze hun tickets via de site van Wegolo boeken. Maar daar krijgen ze ook extra dienstverlening voor terug, aldus de directeur. 'Wij laten het toe dat je in één keer kunt boeken dat je bijvoorbeeld met Ryanair heen vliegt en met EasyJet terug. Dat scheelt vaak honderden euro's en je kunt bovendien op gunstigere tijden vliegen.' Daarnaast vergelijkt de website de tarieven vanaf alle luchthavens in een regio, terwijl Ryanair alleen zijn eigen routes meeneemt.

Volgens Goffin is Ryanair er vooral op uit om prijsvergelijken door klanten te bemoeilijken. 'Ryanair zegt dat ze altijd de goedkoopste zijn, maar dat is een heel relatief begrip.'

Branchegenoot Bravofly uitte eerder al soortgelijke kritiek op Ryanair. Volgens het Zwitserse bedrijf tonen prijsvergelijkingen immers vaak genoeg aan dat Ryanair op sommige routes aanzienlijk duurder is dan concurrent EasyJet. Volgens Bravofly is de berichtgeving van Ryanair 'misleidend'.
Leuk juridisch gevecht . En ik kan me best vinden in de verdediging van Cheaptickets en Bravofly...
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:00:43 #246
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61171161
En toch kan ik me wel vinden dat je als maatschappij niet wilt dat mensen jouw product via een niet officiële partner aankopen.

Persoonlijk vindt ik de vergelijkingssites prima, maar ik gebruik za dan ook om vluchten te vergelijken. Het daadwerkelijke boeken zal ik altijd bij de budgetmaatschappij of airline zelf uitvoeren.
De vergelijkingssites kunnen ook inkomsten genereren door bijvoorbeeld advertentie inkomsten en dergelijke.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_61183614
Vind het zo raar dat die prijzen zo verschillen per datum. Of dat vanaf eindhoven naar Rome vliegen duurder is dan naar Milaan etc.

Kost het inchecken van 1 koffer echt 30 euro :S? Tering das veel man haha, ben tijdje aan eht kijken want wil binnenkort naar Rome of naar Milaan voor een midweek, maar wienig zin om heel veel te betalen.

Het is toch wel mogelijk om 1 koffer in te checken voor 2 personen en daar dan gewoon de bagage in te doen voor 2 man? Voor 3 a 4 dagen is 1 koffer voor 2 personen wel afdoende denk ik ,

dank alvast
pi_61191036
Tuurlijkis het mogelijk om je bagage in 1 koffer te duwen. Als je maar geen overgewicht hebt, anders betaal je nog meer.
Het is natuurlijk wel goedkoper als je gewoon alles als handbagage kan meenemen, maar dan moet je wel weer rekening houden met de vloeistoflimieten.

Over Milaan gesproken, vorige week een weekendje geboekt voor 63 euro pp.
pi_61192337
Wel jammer dat als je naar milaan gaat, dat het vrijwel nooit mogelijk is om de volgende dag terug te gaan ook al is de actie er maar net.

Zo krijgen ze het wel voor elkaar om iedereen minimaal 4 dagen op reis te hebben zodat ze koffers mee moeten nemen
A little bit hateful
pi_61215928
Als ik nu een ticket boek van 1 euro, en ik blijk later niet te kunnen, kan ik dan gewoon niet op komen dagen? En zitten daar achteraf kosten aan verbonden?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')