Zolang je maar bekend bent met hun trucjes is het gewoon een kwestie van prijzen vergelijken als je een vlucht zoekt. Zonder ruimbagage is RyanAir nog vaak het goedkoopst, mét lang niet altijd.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=08&month=aug&story=pro-en-070808
[..]
Mooi om te zien hoe ze krampachtig de nadruk op het verlagen van de tarieven en het nooit berekenen van een brandstoftoeslag blijven leggen. Het ondertussen verhogen van overige kosten (creditcard en bagage) is zeker geen - om hun eigen woorden te gebruiken - rip-off Ja, wel of geen bagage inchecken is een keuze. Creditcardtoeslag is dat niet (wie heeft er een van de betalingsmogelijkheden waarvoor geen kosten worden berekend???).
Of je kunt zeggen dat het slecht gaat van Ryanair is maar de vraag....quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 12:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
Je kunt merken dat 't niet heel top met Ryanair gaat... Ik krijg nu bijna elke dag een mailtje met een actie voor september en vandaag weer oktober...
Om geld van ze terug te krijgen, vul je op de website een online een formuliertje in, en je hebt de dag erna de ticketkosten teruggeboekt op je creditcard.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:24 schreef ozzietukker het volgende:
Een ander gevaar is dat hoe meer mensen met Ryanair vliegen, hoe meer mensen te maken krijgen met problemen die kunnen ontstaan, en die worden door Ryanair over het algemeen niet echt 'customer friendly' opgeslot.Om kosten vergoed te krijgen moet je procederen, en omdat ze in Ierland gevestigd zijn moet je dat in Ierland doen, en de kans dat iemand dat doet is niet heel erg groot.
mag ie mee als handbagage.quote:Elke passagier (met uitzondering van baby's) mag één item cabinebagage meenemen aan boord (gratis). Dit mag niet meer dan 10 kilo wegen en mag de maximale afmetingen van 55 cm x 40 cm x 20 cm niet overschrijden..
Het hele bericht op =>quote:“Since Ryanair is the only airline doing anything to eliminate this unauthorised and illegal practice, we are now calling on the European Commission in general and DG TREN in particular, to take action to force these unauthorised, illegal screenscraper/ticket tout websites to desist from unlawfully overcharging consumers by 200% or 300%, particularly when they provide no useful service to consumers.”
quote:Ryanair Aircraft Diverts to Limoges Airport 25th August 2008
Ryanair flight FR9336 from Bristol to Barcelona Girona diverted to Limoges Airport last night 25th August (landing at 23.30 local) following an in-flight de-pressurisation incident which caused the oxygen masks to deploy. All 168 passengers disembarked safely upon landing.
Passengers were provided with refreshments, and a replacement aircraft was deployed to Limoges from London Stansted which transferred 127 passengers onwards to Barcelona Girona, landing at 03:30local this morning.
At 11:45hrs this morning a coach departed Limoges to Barcelona with all remaining passengers. Prior to departure of the coaches, Ryanair provided passengers with direct contact staff phone numbers should they need any further assistance.
Ryanair's engineers have inspected the aircraft overnight and have confirmed that the oxygen masks which deployed were working properly. The Irish and French Aviation Authorities have been notified of this incident and a full investigation of this incident will be undertaken later today.
The aircraft, a Boeing 737-800 is 5 years old and was last serviced on 24th July (just one month ago). The Captain of the flight has flown with Ryanair for 5 years and 7 months and has over 13,400 hours flying experience.
While this investigation is ongoing with the French and Irish Authorities Ryanair will not comment further on this incident.
De zuurstofmaskers kwamen naar beneden, maar wat was nou de oorzaak?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:57 schreef DutchTrain het volgende:
En een incident geweest boven Frankrijk... wel netjes dat ze dit ook weer op de voorpagina van hun website melden
[..]
De druk viel weg.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
De zuurstofmaskers kwamen naar beneden, maar wat was nou de oorzaak?
Iemand BTW een nummer van het desbetrefende vliegtuig?
EI-DAS geloof ikquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
De zuurstofmaskers kwamen naar beneden, maar wat was nou de oorzaak?
Iemand BTW een nummer van het desbetrefende vliegtuig?
Het helpt natuurlijk dat hun gehele vloot maar een paar jaar oud is.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 19:35 schreef ozzietukker het volgende:
Persoonlijk denk ik ook niet dat Ryanair onveilige vliegtuigen heeft, want gezien het grote aantal vliegbewegingen per dag is het aantal incidenten zeer beperkt!
http://www.fd.nl/artikel/9929558/ryanair-ruziet-websitesquote:Nederlaag Ryanair in strijd met websites
27 augustus 2008, 8:00 uur | FD.nl
Door: Wessel Gossink
Budgetvlieger Ryanair heeft een flinke nederlaag geleden in zijn strijd tegen websites die de prijzen van tickets vergelijken. Een Duitse rechter heeft Ryanair verboden om reizigers te weigeren die hun ticket hebben gekocht via reiswebsite CheapTickets.de.
Deze maatregel zou deze week ingaan.
Volgens Ryanair stellen CheapTickets en een aantal andere websites de tarieven van de Ierse luchtvaartmaatschappij te hoog voor en rekenen de websites bovendien excessieve reserveringsheffingen. Daarom kondigde de maatschappij onlangs aan dat zij in enkele landen de verkoop door derden zou willen blokkeren. In dat geval kan alleen nog rechtstreeks bij Ryanair worden geboekt.
Verborgen agenda
Volgens Lex Beins, oprichter en mededirecteur van CheapTickets, heeft Ryanair een verborgen agenda. 'Ryanair zegt altijd de goedkoopste te zijn, maar ik kan aantonen dat dat niet zo is.'
Volgens Beins geeft juist de website van Ryanair een vertekend beeld, doordat het bedrijf niet duidelijk laat zien dat het boven op de ticketprijs allerlei toeslagen heft. 'Ryanair is verworden tot een soort jackpot met toeslagen op van alles en nog wat. Het enige wat er nog aan ontbreekt is dat je op een weegschaal moet gaan staan en dat je meer moet gaan betalen als je meer dan 80 kilo weegt.' Juist vanwege de heffingen zijn vergelijkingssites als CheapTickets zinvol, zegt Beins.
Geen schade voor consumenten
Dankzij het vonnis van de rechtbank in Frankfurt lopen consumenten geen schade op. Het Duitse vonnis is echter nog niet per direct van kracht geworden, omdat het eerst nog in het Engels vertaald moet worden en naar Ierland moet worden gestuurd.
Volgens Beins heeft Ryanair op de Nederlandse markt nog niet gedreigd met soortgelijke stappen. 'Dat komt doordat de rechten van de consument niet in alle Europese landen hetzelfde zijn', legt Beins uit. 'Maar mocht het zover komen, dan zullen we dat ook hier aankaarten.'
Bein is blij met het besluit van de Duitse rechter. 'Het is goed dat de betrouwbaarheid van onze website blijft gegarandeerd en dat een airline niet de consument zomaar in de kou kan laten staan.'
Leuk juridisch gevecht . En ik kan me best vinden in de verdediging van Cheaptickets en Bravofly...quote:Ryanair ruziet met websites
27 augustus 2008, 8:00 uur | FD.nl
Door: Wessel Gossink en Han Dirk Hekking
Budgetvlieger en internetreisbureaus verwijten elkaar onduidelijkheid over tarieven
Luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft enkele internetreisbureaus beschuldigd van het rekenen van excessieve heffingen. De Ierse lagekostenmaatschappij heeft bij de Europese Commissie geklaagd over een viertal websites, waaronder het Nederlandse Wegolo en het Zwitserse Bravofly, dat statutair in Amsterdam gevestigd is.
Volgens Ryanair-topman Michael O'Leary kost een ticket op een reiswebsite tot vier keer zo veel als via de website van Ryanair zelf. Hij spreekt van het 'onwettig laten overbetalen door klanten'. Bovendien zouden de reissites de website van Ryanair zwaar belasten, wat ten koste van klanten zou gaan.
De budgetvlieger reageert daarmee een informatieverzoek van de Europese Commissie naar het besluit van Ryanair om tickets te weigeren die via andere websites dan de eigen geboekt zijn. Op die manier zegt Ryanair 'als enige luchtvaartmaatschappij' de praktijken te bestrijden.
Antwoord Ryanair onder de loep
De Commissie twijfelt erover of het annuleren van boekingen wel strookt met Europese regels voor de rechten van passagiers. De Europese Commissie bekijkt het antwoord van Ryanair nu, aldus een woordvoerder van eurocommissaris van transport Antonio Tajani.
De maatregel van Ryanair werd maandag al verboden door een Duitse rechtbank in een kort geding dat was aangespannen door een dochter van de Nederlandse reiswebsite CheapTickets.
Het in Soest gevestigde PR Aviation, de eigenaar van Wegolo, is net als zijn branchegenoot CheapTickets verwikkeld in 'een juridisch proces met Ryanair', zegt bestuursvoorzitter Walter Goffin. De directeur wil daar geen details over kwijt.
Cijfers kloppen niet
Goffin wijst de kritiek van Ryanair als onterecht van de hand. De luchtvaartmaatschappij stelt in zijn bericht aan de Commissie dat een ticket van euro 10 bij Wegolo euro 37 kost. 'De cijfers die ze hanteren kloppen niet', zegt de bestuursvoorzitter.
Dat er verschillen zijn tussen de tarieven op de site van Ryanair en Wegolo komt volgens Goffin doordat Wegolo in de ticketprijs allerlei verplichte heffingen meeneemt zoals een creditcardheffing.
'Bij Ryanair komt dat er achter in het reserveringsproces plotseling bij', aldus de ceo. 'Een vliegreis van euro 10 bestaat ook niet. Met alle belastingen en toeslagen kom je al gauw in de buurt van de euro 80.'
Extra dienstverlening voor fee
Goffin bevestigt dat klanten een fee van euro 7 betalen, als ze hun tickets via de site van Wegolo boeken. Maar daar krijgen ze ook extra dienstverlening voor terug, aldus de directeur. 'Wij laten het toe dat je in één keer kunt boeken dat je bijvoorbeeld met Ryanair heen vliegt en met EasyJet terug. Dat scheelt vaak honderden euro's en je kunt bovendien op gunstigere tijden vliegen.' Daarnaast vergelijkt de website de tarieven vanaf alle luchthavens in een regio, terwijl Ryanair alleen zijn eigen routes meeneemt.
Volgens Goffin is Ryanair er vooral op uit om prijsvergelijken door klanten te bemoeilijken. 'Ryanair zegt dat ze altijd de goedkoopste zijn, maar dat is een heel relatief begrip.'
Branchegenoot Bravofly uitte eerder al soortgelijke kritiek op Ryanair. Volgens het Zwitserse bedrijf tonen prijsvergelijkingen immers vaak genoeg aan dat Ryanair op sommige routes aanzienlijk duurder is dan concurrent EasyJet. Volgens Bravofly is de berichtgeving van Ryanair 'misleidend'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |