Afijn, niet goed gelezen dus.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:52 schreef RonaldvdB het volgende:
Ik heb vorige week een geweldig aanbod gekregen, waardoor ik mijn zaak hoogstwaarschijnlijk ga verlaten. Nu zit ik met een pas aangeschafte lease-auto (oktober 2007). Ook heb ik een tijdje zitten googelen, maar niet echt iets gevonden, ook niet in de voorwaarden die ik zo gauw kon vinden op
de website van mijn lease maatschappij.
Nu wil ik van mijn lease auto af, maar om mij failliet te laten gaan vind ik ook geen prettig idee
aangezien deze zaak/ gebeurtenis je je hele leven naloopt.
Weten jullie hoe of wat, ik heb iets gelezen over een eenmalige afkoopsom van 6 maanden x de leasetermijn en dat is makkelijk te doen als dat zo is.
Iemand advies of een goede ervaring??
Gelukkig! Ik ben niet de enige die het anders had gelezen.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:01 schreef babsjuh het volgende:
[..]
Voor die afkoopsom moet je niet bij het leasebedrijf zijn maar bij je werkgever, degene die de auto dus feitelijk geleast heeft. Het zal de leasemaatschappij werkelijk worst wezen of jij er in rijdt, Pietje Puk of de zoon van de slager, als die persoon maar toestemming heeft van degene die de auto least (werkgever in dit geval) en volgens de nederlandse wet dat voertuig mag besturen (rijbewijs, niet dronken etc).
Het contract loopt X maanden en gedurende die tijd zal je werkgever de leasetermijnen moeten voldoen. Het contract daarover loopt tussen je werkgever en de leasemaatschappij en jij staat daar buiten.
Je werkgever zal echter mogelijk ergens een clausule hebben opgenomen in de overeenkomst die jij met je werkgever hebt gesloten (arbeidscontract, leaseauto-overeenkomst, personeelsgids) waar een dergelijke afkoopsom in vermeldt staat.
Eén uitzondering op bovenstaande: als je werkgever het totale wagenparkbeheer uit handen heeft gegeven aan de leasemaatschappij moet je bij hun zijn omdat zij dan dus optreden als wagenparkbeheerder en de voorwaarden paraat hebben en indien nodig uitvoeren.
Ook een goeie optie.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:03 schreef Rekkie het volgende:
Kan je nieuwe werkgever het contract niet overnemen?
Hahahahaha, ik heb 'm inmiddels al aangepast maar jullie zijn allemaal wel heel erg snel vanavondquote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:03 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Gelukkig! Ik ben niet de enige die het anders had gelezen.
Nee.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:05 schreef RonaldvdB het volgende:
Ja, dat is wat ik zelf ook al aangeef, dat het faillisement ook een onnodige maatregel is. Maar die baan wordt deze maand of niet en ik krijg daar ook al een auto van de zaak, dus het wordt een erg dure hobby zo met 2 lease auto's en mijn vriendin haar auto.
Is er een BV van maken, je daarna ontslaan en weg alle lease zeur ook een optie?
Als het al zou lukken:quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:09 schreef RonaldvdB het volgende:
De lease maatschappij weet nog van niets, dus in principe is er volgende week een BV van maken mogelijk, waarop ik over 2,5 maand dan mijzelf ontsla uit de functie een goede optie zover ik het kan bekijken.
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:09 schreef RonaldvdB het volgende:
De lease maatschappij weet nog van niets, dus in principe is er volgende week een BV van maken mogelijk, waarop ik over 2,5 maand dan mijzelf ontsla uit de functie een goede optie zover ik het kan bekijken.
De hoogte van zo'n afkoopsom hangt af van een heleboel dingen maar ligt niet wettelijk vast voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:17 schreef RonaldvdB het volgende:
Duidelijk...ook geen goede optie!
Weet iemand dan of je alle maanden moet betalen of dat je een wettelijke afkoopsom kunt bedingen?
Is dit bijvoorbeeld geregeld door het eerste jaar b.v. 6 maanden x lease termijn betalen, iets in die richting...
Okee, ik dacht dat de leaseauto inderdaad een van de secundaire voorwaarden was. Kreeg nergens de indruk dat de auto al klaar staat en dus niet meer besteld hoeft te worden, vandaar dat ik overname noemde als optie.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:23 schreef ManAtWork het volgende:
Zoals TS al heeft aangegeven: hij krijgt al een leaseauto bij z'n nieuwe werkgever.
Overname zit de werkgever dan ook niet op te wachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |