abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 21 maart 2008 @ 13:24:17 #1
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57519386
Kom er net achter dat mijn auto per morgen niet meer APK-gekeurd is...
Briefje met de aankondiging is denk ik bij het oud papier beland ofzo.
Maar goed, nu vraag ik mij af, is het heel erg om de auto ongekeurd even op de parkeerplaats te laten staan?
De garage waar ik altijd heen ga heeft pas over 2 weken tijd, ik wil liever niet naar een andere garage omdat deze altijd prima voor mijn bakkie heeft gezorgd en ik bang ben dat ik anders zwaar genaaid wordt daar.
Je kent het verhaal wel van een oude auto en allemaal onderdelen moeten laten vervangen die niet absoluut noodzakelijk zijn om te vervangen...
Ik heb overigens nog nooit politie zien rondrijden hier door de buurt, niet dat het een no-go-area is, maar het is gewoon een hele rustige buurt met zure bejaarden.

Mijn vraag dus:
Is het heel vreselijk om mijn auto 2 weken op de parkeerplaats aan de openbare weg te laten staan terwijl deze niet gekeurd is?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  FOK!fotograaf vrijdag 21 maart 2008 @ 13:28:34 #2
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_57519473
strikt genomen mag het waarschijnlijk niet. Maar de kans dat er gecontroleerd wordt op een parkeerplaats is nagenoeg Nihil!

Het mag dus niet, maar je zal niet betrapt worden schat ik zo in!
pi_57519555
En de RWD is er ook strenger op, zo heeft mijn moeder ook vergeten auto voor apk weg te brengen.... was een maand te laat en kreeg een naheffing/boete van 400 euro...
  vrijdag 21 maart 2008 @ 13:46:51 #4
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57519846
Hmm, dit stemt me niet heel erg gerust:
quote:
In opdracht van het Openbaar Ministerie is de RDW dit jaar begonnen om de controle op de geldigheid van de APK naar 100 procent te verhogen. Dat betekent dat alle voertuigen met een verlopen APK automatisch een boete krijgen. Voorheen gebeurde de controle met steekproeven. Zo kon het gebeuren dat voertuigen met verlopen APK jarenlang als zodanig in het kentekenregister stonden, maar dat daarop geen actie werd ondernomen.
Bron: http://www.rdw.nl/nl/voer(...)at_niet_van_u_is.htm
quote:
Uitstel APK niet mogelijk
Het is niet mogelijk uitstel te verlenen voor de APK-keuring. Als u niet aan de keuringsplicht kunt of wilt voldoen, heeft u de mogelijkheid de geldigheid van het kentekenbewijs te laten schorsen op het postkantoor. Hieraan is echter de uitdrukkelijke voorwaarde verbonden dat u gedurende die periode met de auto geen gebruik mag maken van de openbare weg. Dit betreft zowel het staan als het rijden op de openbare weg.

Uw voertuig schorsen

De schorsing is geldig voor een periode van maximaal één jaar. U kunt de schorsing op elk gewenst moment opheffen. Aan het beëindigen van de schorsing zijn geen kosten verbonden. Vanaf het moment dat de schorsing is beëindigd bent u weer verantwoordelijk voor het nakomen van de voertuiggebonden verplichtingen, waaronder de keuringsplicht.


2008
Schorsen (normaal tarief) ¤ 68,00
Schorsen (laag tarief) ¤ 22,70
Schorsen na opheffen schorsing ¤ 113,50
Opheffen van een schorsing ¤ 0,00
Wanneer zit je op een schorsing laag tarief en hoog tarief is me niet geheel duidelijk... Voor 22,70 vind ik het prima om te schorsen, 68 euro vind ik dan weer wat erg veel...
Iemand ervaring mee?
Het is overigens gewoon een personenauto.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 21 maart 2008 @ 13:57:19 #5
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57520068
Kut, ik zie dat hij per 20-03-2008 gekeurd had moeten worden...
Is het nu zinvol om te schorsen? Mijn bakkie is ouder dan 15 jaar, dus valt in het lage tarief zag ik net.
Iemand ervaring mee?
Ik zou het heel graag willen horen, dan ga ik vanmiddag nog even naar het postkantoor.

Pleuriszooi...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 21 maart 2008 @ 13:59:08 #6
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_57520093
Bel ze anders even.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  vrijdag 21 maart 2008 @ 14:05:09 #7
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57520219
Gebeld (dank je Nem , in stresssituaties bedenk ik dat soort simpele dingen niet...) en ik heb 2 maanden de tijd om hem alsnog te laten keuren zonder boete te krijgen, als ik er maar niet mee ga rijden.
Nou, een pak van mijn hart, heel erg gerustgesteld...



* BBQ-kip nu Cliniquespulletjes voor zichzelf gaat ophalen...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 21 maart 2008 @ 14:16:57 #8
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_57520447


Vraag ik me alleen af hoe je hem gaat laten keuren als je er niet mee mag rijden?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  vrijdag 21 maart 2008 @ 14:27:20 #9
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_57520660
je mag rijden maar alleen naar de garage zeg maar via de snelste/kortste weg.

Er zijn overgens zat instanties die gewoon keuren en verder geen reparaties`s doen. Deze keuren ook alleen af als het echt foute boel is met een auto.

keuring kost daar zo`n 35 euro ben kun meteen weer gewoon rijden kun je daarna de auto weer wegbrengen voor zijn onderhoud bij de vaste garage.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 16:53:16 #10
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57523315
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 14:16 schreef Nembrionic het volgende:


Vraag ik me alleen af hoe je hem gaat laten keuren als je er niet mee mag rijden?
Heb ik ook gevraagd, was niet zo'n punt zei ze.

Toen mijn paspoort en rijbewijs in Frankrijk gejat waren kreeg ik bij de aangifte in Nederland als eerste te horen dat ik zonder rijsbewijs niet naar Nederland had mogen rijden... suffe doos daarzo...
Maar goed, ik ben allang blij zo, scheelt weer een hoop centjes.

Voor volgend jaar de datum alvast in mijn agenda geschreven
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 21 maart 2008 @ 17:26:05 #11
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_57523794
Toch handig, dat Fok
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_57524818
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 13:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
En de RWD is er ook strenger op, zo heeft mijn moeder ook vergeten auto voor apk weg te brengen.... was een maand te laat en kreeg een naheffing/boete van 400 euro...
Sterk verhaal, aangezien de standaard boete voor het niet hebben van een APK 75 euro is.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 18:31:50 #13
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_57524872
Mijn vriendin had een paar jaar geleden 3 maanden zonder apk gereden. Nooit wat van gezien, dit jaar een weekje te laat. Had de auto keurig 2 dagen voor de apk tijd gebracht, maar er moest een onderdeel besteld worden....

Nooit wat van vernomen. Maar ook nooit controle gehad op de weg.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_57524976
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 13:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
En de RWD is er ook strenger op, zo heeft mijn moeder ook vergeten auto voor apk weg te brengen.... was een maand te laat en kreeg een naheffing/boete van 400 euro...
Onzin, boete is 75 euro (en zo'n 20% hoger vanaf 1 april).

Mijn APK is verlopen op 15 februari en de auto is al voor de keuring geweest.
Alles was goed, behalve handrem (die ik nooit gebruik) en 2 stuurkogels.
Stuurkogels zijn inmiddels binnen en moeten er nog onder, handrem is een kwestie van stellen.

Volgende week herkeuring

Nog geen boete gezien overigens, en die komt normaal ook pas na 2 maand automatisch.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 23:20:20 #15
53151 T42
Pinball Wizard
pi_57531157
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 13:28 schreef Ronhui het volgende:
strikt genomen mag het waarschijnlijk niet. Maar de kans dat er gecontroleerd wordt op een parkeerplaats is nagenoeg Nihil!

Het mag dus niet, maar je zal niet betrapt worden schat ik zo in!
uuhm weet je dat rdw ook aan de computers zit??? als je pech hebt komt de bon automatisch en die is niet leuk!
  zaterdag 22 maart 2008 @ 02:10:04 #16
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57533948
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 23:20 schreef T42 het volgende:

[..]

uuhm weet je dat rdw ook aan de computers zit??? als je pech hebt komt de bon automatisch en die is niet leuk!
Het zou fijn zijn als je de rest van dit topic ook even zou lezen volgende keer voordat je reageert
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_57534358
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:10 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Het zou fijn zijn als je de rest van dit topic ook even zou lezen volgende keer voordat je reageert
Het zou fijn zijn als je dat zelf ook deed.
T42 heeft gewoon gelijk, data wordt via de pc nagekeken en dan wel steekproefsgewijs zeg maar.
Over datum=over datum.
Als er geen bekeuring komt heb je gewoon mazzel, je voertuig hoort gewoon op of voor die datum gekeurd te zijn.

De adviezen van "je mag 2 maand over datum" of "als je op weg bent naar de keuring is het goed" zijn flauwekul.

Artikel 72 WVW:
quote:
Artikel 72.

1. Voor een motorrijtuig of een aanhangwagen, waarvoor een kenteken is opgegeven dan wel dient te zijn opgegeven, dient een keuringsbewijs te zijn afgegeven.

2. Het keuringsbewijs dient:

a. te voldoen aan de bij ministeriële regeling vastgestelde eisen inzake inrichting en uitvoering,
b. zijn geldigheid niet te hebben verloren, en

c. behoorlijk leesbaar te zijn.
pi_57535166
en schorsen is ook geen optie , want dan mag de auto niet op of aan de openbare weg staan
  zaterdag 22 maart 2008 @ 09:45:53 #19
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_57535408
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 13:46 schreef BBQ-kip het volgende:
Hmm, dit stemt me niet heel erg gerust:
[..]


[..]

Wanneer zit je op een schorsing laag tarief en hoog tarief is me niet geheel duidelijk... Voor 22,70 vind ik het prima om te schorsen, 68 euro vind ik dan weer wat erg veel...
Iemand ervaring mee?
Het is overigens gewoon een personenauto.
Laag tarief is voor auto's van 15 jaar en ouder.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zaterdag 22 maart 2008 @ 09:46:42 #20
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_57535417
Overigens kun je de auto het beste even naar een andere garage brengen voor de APK, kan zijn dat ie er zo doorheen komt of met kleien reparatie, dat zou ik liever doen dan het risico op een boete riskeren.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zaterdag 22 maart 2008 @ 10:42:56 #21
53151 T42
Pinball Wizard
pi_57535937
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:10 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Het zou fijn zijn als je de rest van dit topic ook even zou lezen volgende keer voordat je reageert
heb ik ook hoor
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 03:09 schreef vannelle het volgende:

[..]

Het zou fijn zijn als je dat zelf ook deed.
T42 heeft gewoon gelijk, data wordt via de pc nagekeken en dan wel steekproefsgewijs zeg maar.
Over datum=over datum.
Als er geen bekeuring komt heb je gewoon mazzel, je voertuig hoort gewoon op of voor die datum gekeurd te zijn.

De adviezen van "je mag 2 maand over datum" of "als je op weg bent naar de keuring is het goed" zijn flauwekul.

Artikel 72 WVW:
[..]
  zaterdag 22 maart 2008 @ 10:45:06 #22
53151 T42
Pinball Wizard
pi_57535961
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 09:46 schreef GizartFRL het volgende:
Overigens kun je de auto het beste even naar een andere garage brengen voor de APK, kan zijn dat ie er zo doorheen komt of met kleien reparatie, dat zou ik liever doen dan het risico op een boete riskeren.
bij mijn garage is langste w8 tijd 2 dagen
  zaterdag 22 maart 2008 @ 21:32:26 #23
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57547171
Ik vind het maar vreemd dat het RDW aan de telefoon zelf zegt dat het geen punt is en er daarna mensen zijn die hier op Fok zeggen dat dit onzin is en ik geluk mag hebben als ik geen boete krijg...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_57547460
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 21:32 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik vind het maar vreemd dat het RDW aan de telefoon zelf zegt dat het geen punt is en er daarna mensen zijn die hier op Fok zeggen dat dit onzin is en ik geluk mag hebben als ik geen boete krijg...
Zie je eigen post van 21 maart 13.46 uur.
Je weet het eigenlijk wel maar blijft net zo lang doorgaan tot je een antwoord krijgt wat jou beter past heb ik het idee....
pi_57547661
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 03:09 schreef vannelle het volgende:

[..]

Het zou fijn zijn als je dat zelf ook deed.
T42 heeft gewoon gelijk, data wordt via de pc nagekeken en dan wel steekproefsgewijs zeg maar.
Over datum=over datum.
Als er geen bekeuring komt heb je gewoon mazzel, je voertuig hoort gewoon op of voor die datum gekeurd te zijn.

De adviezen van "je mag 2 maand over datum" of "als je op weg bent naar de keuring is het goed" zijn flauwekul.

Artikel 72 WVW:
[..]
Ik beweer ook nergens dat je 2 maand over datum mag zijn met de APK.
Het is echter wel zo dat je pas na 2 maand automatisch de boete (75 euro) in huis krijgt.
En dat is ook pas sinds het RDW zijn automatisering op orde heeft.
Word je eerder staandegehouden dan ben je sowieso het haasje; politie hoeft alleen het kenteken maar op te vragen.

Of het moreel ook in orde is mag je zelf beoordelen; dat is nu niet de discussie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')