abonnement Unibet Coolblue
pi_57513544
Hier weer verder:

Vorige topics:
Ziekte van Crohn en Colitis Ulcerosa #8
Ziekte van Crohn en Colitis Ulcerosa #7
Ziekte van Crohn en Colitis ulcerosa Deel #6
Ziekte van Crohn & Colitis Ulcerosa #5
Ziekte van Crohn & Colitis Ulcerosa #4
Ziekte van Crohn Deel 3
Ziekte van Crohn deel 2
Ziekte van crohn

Laatste post in vorige topic:
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:38 schreef MissyMirjaM het volgende:
oh, nee, dan begreep ik het verkeerd
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 01:11 schreef Bora-Bora het volgende:
Ja, het is vooral de prednison waar je van aankomt en zo'n maanvormig (rond) gezicht krijgt.
Plus dat je er het ook je hormoonhuishouding als het ware door mekaar gooit, maar soms heb je gewoon geen keuze.

Imuran is geen middel waarvan je aankomt, maar als het goed bij je werkt, gaan je darmen er weer beter van functioneren en daardoor kom je dus wat aan. Snappie?


[ Bericht 24% gewijzigd door Bora-Bora op 21-03-2008 01:28:18 ]
 FR
pi_57513648
ik snap het denk ik
ik mag de 27e voor het eerst naar de gastro enteroloog (ofzo), ben erg benieuwd wat er daarna gaat gebeuren, of er dan een traject wordt gestart waarin de boel wat verbetert..
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_57513955
Ik hoop het van harte voor je!

Aarzel vooral niet om je arts alle vragen te stellen die je op je hart hebt.
 FR
pi_57513958
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 01:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik snap het denk ik
ik mag de 27e voor het eerst naar de gastro enteroloog (ofzo), ben erg benieuwd wat er daarna gaat gebeuren, of er dan een traject wordt gestart waarin de boel wat verbetert..
Succes alvast dan.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_57515371
TVP
pi_57517567
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 01:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik snap het denk ik
ik mag de 27e voor het eerst naar de gastro enteroloog (ofzo), ben erg benieuwd wat er daarna gaat gebeuren, of er dan een traject wordt gestart waarin de boel wat verbetert..
Succes

Ik heb net die psylliumvezel opgehaald bij de apotheek, en bij de drogist Dermalex gehaald ( niet voor hoofdhuid, daar heb ik er geen last van) Dus hopen dat het allemaal werkt Best raar eigenlijk, als je opstopping hebt, dan moet je meer vezels binnenkrijgen om te laxeren, en als je diarree hebt, dan bindt vezels juist, vaag
pi_57529964
Tja voor die vezels kwam ik bij de diëtist terecht op aanraden van de MLD arts, kreeg er van die fijne zakjes die je moest mengen met water echt vieze dikke brij en ziek dat ik er van werd.... diarree niet te geloven. Dat was ´t bij mij dus duidelijk niet.
Heb van alles gekregen in korte tijd toen van de arts en de diëtist , voelde me af en toe net Alice in Wonderland iets tegen de diarree ooh jee verstopt nou dan weer wat anders nemen.... enz enz een gebed zonder einde.

Nu heb ik het beter geregeld diarree betekent 2x immodium slikken, verstopt ´n klein beetje lactulose siroop en rennen maar
Overigens heb ik de prednison alleen nog in stootkuurtjes gekregen en dan val je er dus van af, laagste gewicht van me in de afgelopen 2 jaar was 46kg op de dag dat ik trouwde.
Zwaarste was bij de zwangerschap 70kg, nu zit ik al maanden op de 55kg. Keurig als ik het zelf zelf met mijn korte lijfje van 1 meter 63, heb nu iig wat reserve voor als het weer de foute kant in gaat, en dat zal vast nog eens gebeuren want de laatste week rommelen mijn darmen weer een beetje en dat maakt een beetje angstig omdat ik nu wel de verantwoording en zorg voor een klein kindje draag.
Hoe dan andere ouders dat als ze zelf ziek worden? Roepen jullie dan hulp in van familie ?
Mama van Isa en Ties
pi_57541292
Welke onderzoeken hebben jullie eigenlijk gehad voor de diagnose van Crohn of CU?
pi_57541541
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 16:34 schreef grizegrijn het volgende:
Welke onderzoeken hebben jullie eigenlijk gehad voor de diagnose van Crohn of CU?
Mijn ontlasting is onderzocht en verder een gastroscopie, een endoscopie en bloedonderzoek.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_57541624
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 16:47 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Mijn ontlasting is onderzocht en verder een gastroscopie, een endoscopie en bloedonderzoek.
Kunnen ze dat zien in het bloed of is er echt een scopie voor nodig? Ik dacht dat darmontstekingen niet zichtbaar waren in een algeheel bloedbeeld toch?
pi_57541714
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 16:51 schreef grizegrijn het volgende:

[..]

Kunnen ze dat zien in het bloed of is er echt een scopie voor nodig? Ik dacht dat darmontstekingen niet zichtbaar waren in een algeheel bloedbeeld toch?
Ik weet niet precies waar ze naar kijken maar ontstekingen kunnen volgens mij wel een afwijkend bloedbeeld geven.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_57543537
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 16:34 schreef grizegrijn het volgende:
Welke onderzoeken hebben jullie eigenlijk gehad voor de diagnose van Crohn of CU?
Arf,...vanalles...
bloedonderzoek, coloscopie, gastroscopie, ontlasting, eet- en stoelgang- en krampen-schema etc; soms hebben ze na verloop van tijd een 2e coloscopie nodig om te zien hoe de ziekte gevorderd is en om definitief vast te stellen of het nu Colitis Ulcerosa of Crohn is.

In het begin is het namelijk niet altijd te zien om welke versie het gaat.

Een bloedonderzoek alléén voldoet indd niet, maar ze kunnen er wel aan zien hoe het met de ontstekingen staat.
 FR
pi_57549867
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 16:34 schreef grizegrijn het volgende:
Welke onderzoeken hebben jullie eigenlijk gehad voor de diagnose van Crohn of CU?
Alle onderzoeken wel zo'n beetje die je hier al voorbij zag komen + een lactose-adem test, het ene onderzoek met meer succes dan de andere overigens geen roesje en nog meer van die ongein verziekte het af en toe.

Maar vanwege alle symptomen en het algehele ziektebeeld is uiteindelijk dan toch CU de diagnose geworden dit na ik denk alles bij elkaar 1,5 jaar rommelen en zoeken bij diverse artsen.

Ook maanden bij een diëtist gelopen (Dat was dus letterlijk elk slokje water en hapje eten noteren.) omdat eerst coeliakie vermoed werd, ik viel namelijk in het begin dat ik ziek werd in 1 maand tijd zo'n 8 kilo af en woog nog amper 48kg, was lijkwit en constant aan de diarree die gepaard ging met bloedverlies.

Glutenvrij eten en koken poeh dat was een hele opgave, was dus best een opluchting dat het dat niet bleek te zijn. CU is nou ook niet echt een zegen om te hebben maar dat glutenvrije eten kwam me echt de keel uit.

Ik ben wel blij dat ik nu niet meer in dat vage hoekje zit en er nu behandelt kan worden als ik ziek ben/word
ten tijde dat er nog geen diagnose was werd ik continu op een ander medicament gezet en kreeg ik de Alice in Wonderland gevoelens en werd er behoorlijk depri van omdat bepaalde mensen (waaronder mijn toenmalige werkgever) dachten dat het een probleempje tussen de oren was.
In de wandelgangen op het werk werd zelfs (hoorde ik later) over anorexia gesproken.
En als op zo'n moment een duidelijke diagnose uitblijft dan ga je soms zelf ook twijfelen of je wel echt wat mankeert. Was geen handige tijd, ben blij dat dat allemaal achter de rug is.
Mama van Isa en Ties
pi_57553026
Herkenbaar verhaal inderdaad, op eigenlijk alle punten wel. Behalve dat de artsen bij mij geen onderzoeken meer wilden doen behalve bloedprikken, toen ik een paar maanden in het ziekenhuis lag hadden ze eigenlijk een colonscopie gepland, maar ik was allergisch voor het kalmeringsmiddel en daarna wilden ze geen scopie meer doen. Ik heb toen nog 3 weken daarna gelegen zonder onderzoeken en toen hebben ze me naar huis gestuurd zonder iets uitgesloten te hebben. In een ander ziekenhuis hadden ze ook nog een echo gemaakt waar ze dingen op zagen die ze niet konden thuisbrengen, maar dat was vast niks

Daarom vroeg ik welke onderzoeken eigenlijk nodig waren Ik heb wel eigenlijk alle symptomen (ook veel afvallen en bloed bij ontlasting wat PDS dus eigenlijk uitsluit) , en als je vraagt aan een arts of het dat kan zijn en je krijgt alleen een "ja, ja." schiet dat ook niet echt op
pi_57553730
TVP
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_57555832
Wat vreemd dat ze dan geen vervangend middel hebben voor zo'n roesje, Grizegrijn!

Klinkt wel een beetje vaag allemaal, indd. En lag je voor je darmproblemen een ->paar maanden<- in het ziekenhuis, of voor iets anders??
 FR
pi_57558812
Ook even een tvp
pi_57563802
quote:
Op zondag 23 maart 2008 13:11 schreef Bora-Bora het volgende:
Wat vreemd dat ze dan geen vervangend middel hebben voor zo'n roesje, Grizegrijn! [ afbeelding ]

Klinkt wel een beetje vaag allemaal, indd. En lag je voor je darmproblemen een ->paar maanden<- in het ziekenhuis, of voor iets anders??
Ja, het is echt schandalig eigenlijk hoe het allemaal is gelopen daar. Een roesje hadden ze me eerst wel toegezegd maar ineens kon dat niet meer en gaven ze me alleen een kalmeringstabletje, maar pijnstilling was absoluut onmogelijk voor een scopie. Terwijl het in het ziekenhuis ernaast standaard gedaan werd

Ik heb inderdaad eerst een aantal keer een week in Breda gelegen, die hebben me toen doorgestuurd naar Utrecht waar ik bijna een maand gelegen heb. Was allemaal voor m'n buikklachten ja en het enige dat ze in die tijd gedaan hebben is dus bloedgeprikt en een echo gemaakt. Toen ik ontslagen werd uit Utrecht ("Tja, ik heb geen idee waarom je hier nog bent. We waren je eigenlijk vergeten, ga maar naar huis. ")was ik het echt stikbeu om nog verder te gaan omdat ik het gevoel heb dat ze toch niks doen. Ik ben nu niet meer in behandeling, al ga ik over een tijdje weer wel verder zoeken denk ik. Als ze nou gewoon een onderzoek zouden doen, dan weet ik tenminste wat ik wel of niet heb.

Owja, zit net ook te lezen dat koorts PDS ook weer uitsluit, ik heb al sinds juni vorig jaar permanent koorts (>38 's ochtends). In het ziekenhuis zeiden ze daarop dat ik wel griep zou krijgen.

Bij mij zijn de klachten trouwens begonnen nadat ik geopereerd ben aan m'n keelamandelen, en laatst hoorde ik van iemand anders met CU dat het bij haar ook na een operatie begonnen is. Weet iemand daar toevallig meer over, hoe dat daardoor kan komen of zo?
pi_57565418
quote:
Op zondag 23 maart 2008 19:02 schreef grizegrijn het volgende:

[..]

Ja, het is echt schandalig eigenlijk hoe het allemaal is gelopen daar. Een roesje hadden ze me eerst wel toegezegd maar ineens kon dat niet meer en gaven ze me alleen een kalmeringstabletje, maar pijnstilling was absoluut onmogelijk voor een scopie. Terwijl het in het ziekenhuis ernaast standaard gedaan werd
Een roesje is toch geen pijnstilling maar puur een middel om te zorgen dat je het "vergeet"?
pi_57567428
Wat een vreemd verhaal.

Wat ik ervan weet, is dat ze 2 middelen toedienen:
1 pijnstillend middel en 1 middel wat eigenlijk het roesje is en waardoor je indd een beetje van de wereld zou moeten zijn.
Dat is althans wat ik ervan begrepen heb, indertijd.

Sindsdien heb ik alleen nog maar coloscopieën in het buitenland gehad, onder algehele anesthésie. En dat heb ik veel liever, eerlijk gezegd. Maargoed, in NL doen ze dat dus niet.

Maar ik kan me niet voorstellen dat ze geen vervangend middel voor de pijnstilling hebben. Dat is niet echt het zwaarste middel van de 2, volgens mij.
Met het roesje lijken ze terughoudender te zijn ja.
Maar wie weet zit ik er wel helemaal naast, met mijn "uitleg"...

Grizegrijn, ik vind het wel schandalig dat ze je zo lang door laten modderen met koorts en ernstige klachten!

Heb je toevallig in het AZU gelegen?
Daar heb ik gelopen; ik had daar best goede ervaringen verder.
 FR
pi_57575914
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 16:34 schreef grizegrijn het volgende:
Welke onderzoeken hebben jullie eigenlijk gehad voor de diagnose van Crohn of CU?
ontlasting-onderzoek, bloedonderzoek, endoscopie, gastroscopie, ct-scan en mri-scan. Alles meerdere malen, en ze heeft het nog steeds niet voor 100% kunnen diagnostiseren, al denkt ze er dus wel heel erg sterk aan.
pi_57585482
AZU niet, wel het WKZ ertegenover. Over het AZU heb ik inderdaad betere dingen gehoord, daar geven ze dus ook standaard een roesje maar ik moest naar het kinderziekenhuis omdat ik nog minderjarig ben.
pi_57590144
Dat is dan waarschijnlijk de reden dat ze nog wat voorzichtiger zijn met roesjes enzo...
 FR
pi_57612197
quote:
Op maandag 24 maart 2008 23:20 schreef Bora-Bora het volgende:
Dat is dan waarschijnlijk de reden dat ze nog wat voorzichtiger zijn met roesjes enzo...
Mwah ik was toen der tijd 26 ofzo en ook geen enkel roesje gekregen.... bij geen enkel onderzoek.
Er werd gewoon gezegd ff op de kaakjes bijten dametje
Later bleek dat de onderzoeken nog een keer gedaan konden worden met roesje in een ander ziekenhuis (ze waren namelijk mislukt doordat ik de pijn niet kon hebben) en ik heb het nog niet gedurfd het trauma zit behoorlijk diep bij mijn man trouwens ook die was erbij en is niet kleinzerig en vond het ik citeer: barbaars en niet van deze tijd. Ik blijf ook bij mijn uitspraak van toen, een bevalling doet niet zoveel pijn als een scopie van de darmen. (en na een bevalling te hebben mogen ervaren ben ik erachter dat het klopt)


Diagnose is er, ik heb mijn wondermiddel in de stootkuurtjes gevonden, en ik wilde zwanger raken en al die ongein waar je voor en na de onderzoeken mee te maken krijgt... khad ff er mn buik van vol ik was 2 jaar continu bezig met onderzoeken en testjes en dat was meer dan genoeg.
Als ze me nog n keer binnenste buiten willen keren in Nederlandse ziekenhuizen dan zullen ze me een ruggenprik moeten geven o.i.d. ik wil niets zien en zeker niet voelen/horen.
Mama van Isa en Ties
pi_57612700
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 23:33 schreef marlieske het volgende:
Mwah ik was toen der tijd 26 ofzo en ook geen enkel roesje gekregen.... bij geen enkel onderzoek.
Er werd gewoon gezegd ff op de kaakjes bijten dametje
Belachelijk zeg!!

(Met mijn reactie doelde ik vooral op het verschil tussen het wilhelmina kinder ziekenhuis waar ze geen roesje gaven,
ten opzichte van het AZU dat ernaast staat en die het dus wel mét doen...)
quote:
Later bleek dat de onderzoeken nog een keer gedaan konden worden met roesje in een ander ziekenhuis (ze waren namelijk mislukt doordat ik de pijn niet kon hebben) en ik heb het nog niet gedurfd het trauma zit behoorlijk diep bij mijn man trouwens ook die was erbij en is niet kleinzerig en vond het ik citeer: barbaars en niet van deze tijd.
Dat is precies wat ik ook riep toen ik het pas had meegemaakt -met een roesje dat niet werkte-!!!
Ik vond het vreselijk traumatiserend en ik zal er alles aan doen om dit nooit meer te hoeven ondergaan!
Niet in NL dus, met die rotroesjes!
(En dan denk je dat je in een aardig "ontwikkeld" land woont!.... )
quote:
Ik blijf ook bij mijn uitspraak van toen, een bevalling doet niet zoveel pijn als een scopie van de darmen. (en na een bevalling te hebben mogen ervaren ben ik erachter dat het klopt)
Jeetje!
quote:
Als ze me nog n keer binnenste buiten willen keren in Nederlandse ziekenhuizen dan zullen ze me een ruggenprik moeten geven o.i.d. ik wil niets zien en zeker niet voelen/horen.
Helemaal mee eens!
Ze zouden dit écht anders moeten gaan doen!
 FR
pi_57612999
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 23:53 schreef Bora-Bora het volgende:


Helemaal mee eens!
Ze zouden dit écht anders moeten gaan doen!
En zolang ze dat niet doen mogen ze mij niet meer roeren van binnen.
Het onderzoek via de slokdarm ging nog enigszins en verliep ook prima voor zover je dat zo mag noemen.
Maar het darmonderzoek doe ik nooit meer of het moet zoals ik eerder beschreef dan is de internist trouwens ook stukken beter af met me, want die heb ik tijdens het onderzoek een rotschop verkocht
Mama van Isa en Ties
pi_57613340
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 23:53 schreef Bora-Bora het volgende:


(En dan denk je dat je in een aardig "ontwikkeld" land woont!.... )
Vond deze trouwens ook wel de moeite om op te reageren, aangezien ik nooit de beste ervaringen heb gehad met ziekenhuizen. Dus dat ontwikkeld staat terecht tussen aanhalingstekens in mijn opinie !!
Het heeft trouwens weinig met crohn of cu te maken maar ach..... het maakt wel duidelijk wat ik denk van ziekenhuizen in Nederland.

Het werd afgelopen jaar wederom voor mij bevestigd:
Ik zou een geplande keizersnede krijgen (dat stond al geruime tijd vast de kleine lag namelijk met de voetjes naar beneden), maar de kleine diende zich 2 weken voor die datum al aan, ik had de gyn al gewarschuwd dat het zo rommelde op vrijdag ik ben dus op zondag bevallen!

Ik ging dus met manlief naar het ziekenhuis een wee in de auto dat viel dus mee, maar ik had wel gebroken vliezen, dus het zou best wel eens snel kunnen gaan dat was rond 7.00 uur in de ochtend de verpleging was op de hoogte ze zouden me opwachten aan de deur.
Om 7.15 uur waren we in het Carolus Den Bosch niemand aan de deur te bekennen en wij hadden gfi waar we moesten zijn, het werd dus een komisch ritje in de rolstoel, toen waren we nog best lollig.
Geen gyn te bekennen op de afdeling, ik kreeg een operatie schort aan van de verpleging en mocht zuchten en puffen en het ging supersnel de ween kwamen allemaal tegelijk.

Uiteindelijk was het 11.57 uur in de ochtend, de gyn kwam binnen gestormd en zag dat ik persweeën had ik had ook nog maar 3x op de bel gedrukt!, dus met spoed naar de o.k. de ruggenprik en katheter werden supersnel gezet de voetjes kwamen al naar buiten! ik was in totale paniek en mijn man keek me doodsbenauwd aan.
Isa werd om 12.06 uur geboren. Er werd dus ineens wel erg veel haast gemaakt...
Waarom moet je zolang wachten als het spoed is?
Waarom uren (gelukkig was het niet zzo lang) een weenstorm opvangen terwijl een ks noodzakelijk is!
Het is gelukkig goed afgelopen maar het had heel anders kunnen aflopen.

in het nagesprek met de gyn is er geen antwoord op de vragen gekomen, het zit mij en mijn man zoals je misschien kan begrijpen af en toe nog best hoog, de nasleep in het ziekenhuis was namelijk ook niet florissant te noemen en verdient geen schoonheidsprijs. Medicatie zoals prednison die geweigerd werd.
Als ik dan nu naar de uitzendingen kijk op sbs6van de kraamafdeling, waar aan de lopende band ks gepland en uitgevoerd worden.... dan zakt mijn broek af als ik de betreffende gyn zie verkondigen dat het totaal nutteloos is dan uren ween te hebben met geen enkel doel.

Nee ik kom niet graag in het ziekenhuis, dat steek ik niet onder stoelen of banken.
Komisch is dus wel dat ik nu bij een leverancier van trauma brancards, ziekenhuisbedden en operatietafels werk

Maar dat Nederland een ontwikkeld land is.... neuh!
Je hoeft maar de cijfers te nemen van bijvoorbeeld ruggenprikken en bevallingen dan hobbelt nederland achteraan in de rij, hier kan je niet eens 24/7 om een ruggenprik vragen.
Mama van Isa en Ties
pi_57613356
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 00:12 schreef marlieske het volgende:

[..]

En zolang ze dat niet doen mogen ze mij niet meer roeren van binnen.
Dat heb ik dus met de gastroscopie, dat was echt hels. De endoscopie was geen feest maar nog wel redelijk te doen maar er moet heel wat gebeuren voor er weer een slang mijn keel in gaat. Dan kies ik eerder voor een kijkoperatie.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_57614393
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 00:33 schreef marlieske het volgende:

[knip]
ALLEJEMIG wat een rampenplan zeg!!!
Dat verwacht je dus indd écht niet, in een modern, westeuropees land als Nederland!!

Ik sta d'r echt van te kijken!....

(En ben vooral blij voor je dat alles toch maar goed afgelopen is!!!!)
 FR
pi_57750920
ik ben gestopt met m'n medicijnen (mesalazine), vooralsnog gaat het wel redelijk.
volgende week mag ik op voor een colonoscopie (of endoscopie ) en een gastroscopie, hoera..
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_57751453
quote:
Op maandag 31 maart 2008 23:59 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ben gestopt met m'n medicijnen (mesalazine), vooralsnog gaat het wel redelijk.
volgende week mag ik op voor een colonoscopie (of endoscopie ) en een gastroscopie, hoera..
endoscopie is de verzamelnaam voor de afdeling, colonoscopie is darm en gastro is maag.
Allemaal erg
Sterkte
pi_57751674
Waarom ben je gestopt als ik vragen mag?

Succes volgende week
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 1 april 2008 @ 00:45:57 #34
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_57751929
op advies van de arts, gewoon om te kijken wat er gebeurt

ik vind het rotmedicijnen, naar mijn idee heb ik ook veel last van bijwerkingen, dus zij had zoiets van, nou, stop dan maar, kijk maar wat er gebeurt.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_57753004
Nou, heul veel sterkte joh!!
Ook bij de (vieze) voorbereiding van het onderzoek!!

We zullen voor je duimen.
 FR
  dinsdag 1 april 2008 @ 14:01:46 #36
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_57760133
heeft iemand enig idee of je, in plaats van een roesje, kunt vragen om iets wat je gewoon kalmeert?
ik heb slechte ervaringen met het roesje, maar zou graag wel iets kalmerends willen

en nog iemand goeie tips hoe ik de moviprep weg ga krijgen?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_57765799
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 14:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
heeft iemand enig idee of je, in plaats van een roesje, kunt vragen om iets wat je gewoon kalmeert?
ik heb slechte ervaringen met het roesje, maar zou graag wel iets kalmerends willen
Bel hier even je arts over, vantevoren!
Zij is degene die dat voor je beslist.
quote:
en nog iemand goeie tips hoe ik de moviprep weg ga krijgen?
Ehm, een smaakje erdoorheen (siroop)?
Ik weet niet meer of je nog bepaalde kleuren moet vermijden (dat kun je ook even op het secretariaat van de gastro-enterologie-afdeling vragen).

Verder is het een kwestie van doordrinken en niet nadenken.
Wat ik deed is het in een lege waterfles mengen: dat drinkt gemakkelijker weg en het is motiverend omdat je goed kunt zien hoever je al bent.

Je kunt het ook eerst een beetje koud zetten, want dan is de vieze smaak minder heftig!
(als je met die kou dan weer geen moeite hebt, natuurlijk...)


Sterkte!!
 FR
  dinsdag 1 april 2008 @ 21:25:58 #38
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_57767362
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 14:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
heeft iemand enig idee of je, in plaats van een roesje, kunt vragen om iets wat je gewoon kalmeert?
ik heb slechte ervaringen met het roesje, maar zou graag wel iets kalmerends willen

en nog iemand goeie tips hoe ik de moviprep weg ga krijgen?
Met ijskoude appelsap ging het hier redelijk, beter een grotere hoeveelheid appelsap nemen en met een rietje drinken dan proef je er het minste van omdat het verder achter in je keel komt.
Sterkte.
Mama van Isa en Ties
pi_57769931
Een rietje is zeker een aanrader maar mengen met appelsap had ik na de eerste slok al spijt van en toen moest ik nog een liter.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_57770925
ik ben niet zo gek op appelsap, maar kan me van de vorige keer herinneren dat die moviprep echt wel vieze shit is, even kijken wat dan handig is, ik hou niet zo van zoete zooi
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_57771118
Volgens mij mag je het ook mengen met Crystal Clear zonder koolzuur..
pi_57772141
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 14:01 schreef MissyMirjaM het volgende:


en nog iemand goeie tips hoe ik de moviprep weg ga krijgen?
Is dat hetzelfde als kleanprep?
Zoja, kreeg de volgende tip van een collega en werkte bij mij goed.
3 frisdrankflessen vullen met water en goed koel laten worden
Dan per liter met koud water een citroen erboven uitknijpen, dan lukt het nog wel aardig.
pi_57772205
quote:
Op woensdag 2 april 2008 01:11 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Is dat hetzelfde als kleanprep?

Andere naam zelfde rotzooi.... nogmaals sterkte ik doe het je niet (meer) na.
Mama van Isa en Ties
pi_57772340
quote:
Op woensdag 2 april 2008 01:11 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Is dat hetzelfde als kleanprep?
Zoja, kreeg de volgende tip van een collega en werkte bij mij goed.
3 frisdrankflessen vullen met water en goed koel laten worden
Dan per liter met koud water een citroen erboven uitknijpen, dan lukt het nog wel aardig.
volgens mij is dat wel hetzelfde ja, vieze drankjes met vieze smaakjes en vieze effectjes
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_57777471
Je kunt het idd gewoon mengen met wat anders, alleen met limonadesiroop mag je geen rode siroop nemen, mar bijvoorbeeld wel gele. Ik heb het idd ook gewoon in literflessen gedaan, in de koelkast gezet en goed koud laten worden en dan drinken met een rietje.

Veel succes met je onderzoeken en de voorbereiding ervan MM
pi_57777908
quote:
Op woensdag 2 april 2008 01:34 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

volgens mij is dat wel hetzelfde ja, vieze drankjes met vieze smaakjes en vieze effectjes
Ja, je hebt een drankje met een weeïge (zoetige?) smaak; een andere juist met een zoutige smaak; en meer van die zooi.
't Is en blijft allemaal smerig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bora-Bora op 02-04-2008 13:15:52 ]
 FR
pi_57777978
Moviprep is een wat nieuwer middel dan kleanprep, je laxeert al na wat minder ervan gedronken te hebben.
Onze (3 MDL ) artsen zijn qua mening hierover trouwens nog steeds verdeeld, ze vinden kleanprep beter, het zou schoner maken
pi_57778082
Ik heb Kleanprep en Xprep gehad, en vind Xprep toch een stuk fijner. Dan hoef je maar per 10 kg lichaamsgewicht 10 ml te drinken ( in mijn geval dus 60 ml) en verder gewoon wel extra drinken, maar je hoeft niet persee 4 liter ofzo te drinken dan En die Xprep smaakte ook nog niet eens zo heel vies
pi_57778703
quote:
Op woensdag 2 april 2008 13:12 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb Kleanprep en Xprep gehad, en vind Xprep toch een stuk fijner. Dan hoef je maar per 10 kg lichaamsgewicht 10 ml te drinken ( in mijn geval dus 60 ml) en verder gewoon wel extra drinken, maar je hoeft niet persee 4 liter ofzo te drinken dan En die Xprep smaakte ook nog niet eens zo heel vies
Jeetje, maar 60 ml!! Dat is indd heel andere koek soep!

Want het is natuurlijk duidelijk dat elk drankje, al is het maar een béétje vies, na 1, 2, 3, 4 liter wel hééél smerig wordt!
 FR
pi_57815392
Ik vind het trouwens al lastig om 2 liter te drinken op een dag, dus die 4 liter rotzooi was toen een hele opgave 60ml klinkt dat echt een stuk beter in de oren.
Maar ja het eind resultaat is hetzelfde je beland op de grote witte porseleinen vriend voor de komende uren, beste advies dus voor na de prep, een goed boek op de w.c. leggen
Mama van Isa en Ties
pi_57819528
quote:
Op donderdag 3 april 2008 22:09 schreef marlieske het volgende:
Ik vind het trouwens al lastig om 2 liter te drinken op een dag, dus die 4 liter rotzooi was toen een hele opgave 60ml klinkt dat echt een stuk beter in de oren.
Maar ja het eind resultaat is hetzelfde je beland op de grote witte porseleinen vriend voor de komende uren, beste advies dus voor na de prep, een goed boek op de w.c. leggen
Ja, je moet het jezelf gemakkelijk maken en àlles klaarzetten wat je de komende uren nodig denkt te hebben!

En vergeet niet om voldoende papier in te slaan....
 FR
pi_57877571
marlieske; die 4l is idd drama, ik heb het 1malig moeten doen; de laatste keer dat ze gingen kijken.
Op zich viel het me nog wel mee; tot de laatste liter.
En het leuke was; ik was echt niet goed schoon van binnen vervolgens, heel veel vezeltroep was in de dunne darm blijven hangen (daar blijft de boel ook steeds opstoppen).

Bij de eerste colonscopie hoefde ik die 4l niet eens, toen kreeg ik een ander goedje.

Ik heb overigens ook de ervaring van wel roesje vragen en toegezegd te krijgen, en uiteindelijk niet gekregen. Ik wilde juist een roesje omdat ik ook nog met iets anders te maken heb (trauma rondom dat gebied).

Mijn internist zei toen ik erom vroeg, ohw het valt wel mee qua pijn. Maar de eerste keer vond ik de bochten al niet fijn ondanks dat ik redelijk goed kan onspannen en me kan verbijten, de 2e keer was tot de maag om te zien of daar nog wat zat.

Overigens qua bloedtesten; mijn onstekingswaarden blijven dus relatief laag als het daar binnen een bende is; bloedtest is dus niet feilloos.

Naja, voorlopig is bij mij de boel iig nog steeds rustig, maar merk wel dat ik goed op moet blijven passen.
Ben nu ca 2 jaar medicijnvrij (CU).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_57878161
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:22 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Ja, je moet het jezelf gemakkelijk maken en àlles klaarzetten wat je de komende uren nodig denkt te hebben!

En vergeet niet om voldoende papier in te slaan....
En dat ook daadwerkelijk in het toilet te leggen en niet in de bijkeuken op de hoogste plank
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 6 april 2008 @ 22:49:52 #54
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_57879334
quote:
Op zondag 6 april 2008 21:38 schreef Llewella het volgende:
Overigens qua bloedtesten; mijn onstekingswaarden blijven dus relatief laag als het daar binnen een bende is; bloedtest is dus niet feilloos.

Naja, voorlopig is bij mij de boel iig nog steeds rustig, maar merk wel dat ik goed op moet blijven passen.
Ben nu ca 2 jaar medicijnvrij (CU).
Hier zijn de bloedwaardes ook bijna altijd oke, alleen toen ik zwanger was niet dus dat betekende tot 3x toe uren wachten tot ik weer naar huis mocht.... omdat het toch wel veilig was me naar huis te sturen.

Ben nu trouwens al vanaf september 2006 medicijn vrij (ook CU), hoop dat het nog ff mag duren tot we voor nog een kindje gaan, zou het besluit tot het wederom weg gooien van de pil een stuk eenvoudiger maken
Vorige keer gooide ik namelijk tegelijk met de pil de prednison in de prullenbak.
Mama van Isa en Ties
pi_57880822
quote:
Op zondag 6 april 2008 22:03 schreef MinderMutsig het volgende:
En dat ook daadwerkelijk in het toilet te leggen en niet in de bijkeuken op de hoogste plank
Ja, precies!!
 FR
  maandag 7 april 2008 @ 16:27:44 #56
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_57891345
zo, net 2 bysacodyl weggehacheld, boek en toiletpapier liggen klaar
straks de lichte avondmaaltijd, welke zal bestaan uit groene curry met kip en jasmijnrijst
ik heb écht geen trek in aardappelpuree en wortelen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 7 april 2008 @ 19:01:22 #57
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_57894304
wat is die moviprep vies zeg, sjees
waarom maken ze die zooi nou ook zo zoet, ik wee6t zeker dat het een stuk beter zou smaken als het niet zo achterlijk zoet zou zijn, ik hou niet van zoet
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_57894439
quote:
Op maandag 7 april 2008 16:27 schreef MissyMirjaM het volgende:
zo, net 2 bysacodyl weggehacheld, boek en toiletpapier liggen klaar
straks de lichte avondmaaltijd, welke zal bestaan uit groene curry met kip en jasmijnrijst
ik heb écht geen trek in aardappelpuree en wortelen
Witbrood met kaas zonder pitjes enzo

Sterkte meis
  maandag 7 april 2008 @ 20:08:07 #59
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_57895842
is het onderzoek ook te doen zonder roesje? of is dat geen aanrader?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 7 april 2008 @ 21:31:45 #60
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_57897550
quote:
Op maandag 7 april 2008 20:08 schreef MissyMirjaM het volgende:
is het onderzoek ook te doen zonder roesje? of is dat geen aanrader?
Raad het je ten sterkste af om het zonder roesje te doen, neem alles wat je aangeboden krijgt. (dat is vaak niet veel)
Mama van Isa en Ties
  maandag 7 april 2008 @ 21:34:04 #61
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_57897617
mja, echt?
heb geen zin in het roesje, dan lig ik weer de hele dag op apegapen

heb gigantische auwie nu
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 7 april 2008 @ 21:48:02 #62
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_57898006
iemand anders nog tips/ervaringen omtrent het roesje..?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_57898132
Vervelend

Ik vond de gastroscopie best goed te doen zonder roesje eigenlijk maar mijn darmen waren op dat moment ook vrij rustig...
There is no love sincerer than the love of food.
pi_57902248
Ben nu sinds afgelopen vrijdag in Mexico en alles gaat wonderbaarlijk goed!!
pi_57902554
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 01:18 schreef Raissa het volgende:
Ben nu sinds afgelopen vrijdag in Mexico en alles gaat wonderbaarlijk goed!!
Fijn voor je!
Vakantie?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_57902885
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 01:18 schreef Raissa het volgende:
Ben nu sinds afgelopen vrijdag in Mexico en alles gaat wonderbaarlijk goed!!
GAAF!!!! Ik vroeg me van 't weekend al af hoe het met je zou zijn.

Veel plezier daar!!! Geniet ervan!
quote:
Op maandag 7 april 2008 21:34 schreef MissyMirjaM het volgende:
mja, echt?
heb geen zin in het roesje, dan lig ik weer de hele dag op apegapen

heb gigantische auwie nu
Ja, als je nu al auwie hebt, dan heb je zonder het roesje waarschijnlijk ook veel last tijdens de scopie. Wat MinderMutsig ook zegt: als je darmen rustig zijn, zou het misschien nog te doen zijn, maar zo niet..... (NB: zij heeft het echter over een gastroscopie!)

Ik sluit me voor 100% bij Marlieske aan: een roesje is zéker niet teveel gevraagd!


Na de ingreep kun je effe uitslapen, een uurtje ofzo, maar daarna ben je waarschijnlijk toch vrij vlot weer wakker. Het is geen algehele anesthesie ofzo.
Je zult wel misschien extra buikpijn hebben...

STERKTE STRAKS!!
 FR
pi_57902967
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 03:00 schreef Bora-Bora het volgende:
(NB: zij heeft het echter over een gastroscopie!)
Zij weet echter ook het verschil niet zo goed en bedoelde een endoscopie of een colonscopie
Er was een slang, en een camera en die nam de achteringang...

Mijn gastro was hels en doe ik nooit meer over.

Sterkte MM
There is no love sincerer than the love of food.
pi_57902996
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 03:36 schreef MinderMutsig het volgende:
Zij weet echter ook het verschil niet zo goed en bedoelde een endoscopie of een colonscopie
Er was een slang, en een camera en die nam de achteringang...
Grinn. Een gastroscopie gaat via de mond naar de maag;
een colonoscopie (of coloscopie) gaat via de achteringang indd......

Het zijn allebei (volgens mij) endoscopieën: je wordt van binnen (endo) bekeken (scopie).
quote:
Sterkte MM
Als we jou nou "MM" noemen, en MissyMirjaM "MMM"?


Enne, welterusten hè.
 FR
pi_57906060
Zo, ik ben weer terug uit Parijs, en daar weinig last gehad gelukkig

Sterkte vandaag MM

Moest eigenlijk 14 april weer naar het ziekenhuis toe, maar dan kan ik niet, dus nou wordt het 23 april. Hoop dat ze dan die foto's goed bekeken hebben en de MRI-scan niet opnieuw hoeft

[ Bericht 16% gewijzigd door _Hestia_ op 08-04-2008 11:46:29 ]
pi_57907767
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 03:49 schreef Bora-Bora het volgende:
Als we jou nou "MM" noemen, en MissyMirjaM "MMM"?
Het is wel verwarrend zo hè? Maar dit is wel een goede oplossing inderdaad.

Hoe is het gegaan MMM?
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 8 april 2008 @ 14:55:20 #71
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_57910692
ja, wel goed geloof ik
net terug, toch een roesje gevraagd, volgens mij werkte hij wel snel, want het onderzoek zelf kan ik me eigenlijk niet zo goed herinneren.
beetje jammer alleen dat toen ik geinstalleerd was op de stoel, de dokter er nog een kwartier over moest doen om ook doodwerkelijk te komen, lekker koud

en ook wel goed uit de roes gekomen dit keer, alleen óngelofelijke pijn, dat is wel klote
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_57911290
Nu dan maar lekker even met een potje thee op de bank bijkomen.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 8 april 2008 @ 19:32:40 #73
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_57916580
ben naar bed gegaan, heb nog heerlijk geslapen
gekke is dat ik me dus geen fuck meer herinner van het onderzoek
tot aan het moment dat het licht uit ging weet ik alles, en daarna is het eerste dat ik me herinner dat ik werd overgeholpen naar het bed door 2 zusters, ik was nou niet bepaals vast ter been.
daar tussenin weet k écht niks meer.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 8 april 2008 @ 22:52:18 #74
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_57922141
Fijn dat het zo goed is gegaan MMM, en heerlijk dat je er niet veel meer van kan herinneren.

Ik dacht inderdaad dat je een endo zou krijgen misschien heb ik het gewoon verkeerd gelezen ofzo.
Ik heb namelijk geen kleanprep hoeven te gebruiken bij een gastro (onderzoek via de slokdarm) mss dat ik daar door in de war was.
Maar ja beide onderzoeken zijn niet fijn en mijn ervaring is voor alles wat nog komt een roesje vragen, better safe than sorry

Dus grote vraag is voor mij eigenlijk welke ingang is er genomen
Mama van Isa en Ties
pi_57922215
Bijzondere verhalen, bij mij ging het een stuk voorspoediger.

Die Kleanprep zooi is op zich wel weg te drinken met appelsap koudgezet. Na 2 liter weggewerkt te hebben eerst met siroop en daarna met appelsap via een rietje kwam ik eracht dat dat niet ideaal was. Rietje kun je niet snel naar binnen werken en het wordt warm omdat je er zolang over doet en dus smerig. Wat bij mij werkte met de andere 2 liter is: mengen met appelsap (is beter dan Crystal Clear, maar je moet dan wel van appelsap houden) goed roeren, koud zetten in kleine glaasjes (200 ml of zoiets) en elk kwartier 1 glas uit de koelkast atten (in 1 keer leegdrinken met verstand op nul). Qua uren op de wc zitten heb ik geen lange ervaring. Gewoon een paar keer op eigen initiatief op de wc zitten (de aandrang kwam niet).

De colonoscopie was op zich goed verlopen, ik herinner me niks en toen het klaar was lag ik op de uitslaapkamer waar ik niet uitgeslapen heb. Het raarste is dat ik me vanaf het roesje tot thuiskomst alles in momenten herinner, ik herinner me niets ertussen. Verder is het enige wat ik herinner van het onderzoek zelf dat ik plotseling op mijn rug (of buik) moest en dat ik plotseling ontzende kramp had, maar ik herinner me de pijn niet. Weet iemand hier ook hoe zo'n roesje werkt? Ben je wakker, maar ben je het gewoon vergeten (de verpleegkundige zei dat het je korte termijn geheugen aantastte) of slaap je tijdens het onderzoek? Want ik kreeg nog wel het advies om toe te geven als ik drang had om winden te laten, maar voor mijn gevoel sliep ik.
pi_57922752
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:52 schreef marlieske het volgende:
Fijn dat het zo goed is gegaan MMM, en heerlijk dat je er niet veel meer van kan herinneren.

Ik dacht inderdaad dat je een endo zou krijgen misschien heb ik het gewoon verkeerd gelezen ofzo.
Ik heb namelijk geen kleanprep hoeven te gebruiken bij een gastro (onderzoek via de slokdarm) mss dat ik daar door in de war was.
Maar ja beide onderzoeken zijn niet fijn en mijn ervaring is voor alles wat nog komt een roesje vragen, better safe than sorry

Dus grote vraag is voor mij eigenlijk welke ingang is er genomen
Allebei als je iets naar boven in dit topic leest
Bij een gastro hoef je natuurlijk ook niet gelaxeerd, alleen nuchter.
quote:
Op maandag 31 maart 2008 23:59 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ben gestopt met m'n medicijnen (mesalazine), vooralsnog gaat het wel redelijk.
volgende week mag ik op voor een colonoscopie (of endoscopie ) en een gastroscopie, hoera..
  dinsdag 8 april 2008 @ 23:27:18 #77
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_57923391
Zie ik heb dus weer eens te haastig gelezen.

Idla, fijn dat jou onderzoeken beter zijn gegaan als de mijne, groot verschil is dan ook het wel of niet krijgen van een roesje. Daar ging het in mijn geval mis, enorme pijnlijke darmen en dan gaan roeren zonder roesje is wel ff andere koek :`(
Mama van Isa en Ties
  dinsdag 8 april 2008 @ 23:40:32 #78
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_57923794
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:52 schreef marlieske het volgende:
Fijn dat het zo goed is gegaan MMM, en heerlijk dat je er niet veel meer van kan herinneren.

Ik dacht inderdaad dat je een endo zou krijgen misschien heb ik het gewoon verkeerd gelezen ofzo.
Ik heb namelijk geen kleanprep hoeven te gebruiken bij een gastro (onderzoek via de slokdarm) mss dat ik daar door in de war was.
Maar ja beide onderzoeken zijn niet fijn en mijn ervaring is voor alles wat nog komt een roesje vragen, better safe than sorry

Dus grote vraag is voor mij eigenlijk welke ingang is er genomen
ik had een colonoscopie, achteringang dus, all the way
donderdag komt de gastroscopie, ik ga er alleen heen, dus wil eigenlijk geen roejse. is dta te doen..?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 8 april 2008 @ 23:43:37 #79
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_57923879
Gastro vond ik te doen zonder roesje, niet fijn maar als je goed luistert naar de aanwijzingen, blijft slikken en ademen is het goed te doen.

Goed dat je de colonscopie met roesje hebt laten uitvoeren! ben benieuwd wat voor uitslagen je krijgt, of hebben ze al wat laten doorschemeren?
Mama van Isa en Ties
pi_57924512
Ik ben dan niet helemaal representatief schijnt het maar ik zou voor de coma gaan bij een gastro en als dat niet mogelijk is doen ze maar een kijkoperatie.
Maar van wat ik zo om me heen hoor valt een gastro meestal wel mee.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_57925001
Tja het geen ik bij de gastro vervelend vond was het gevoel dat je onbedaarlijk moest kokhalzen, had erna ook echt stevig de hik te pakken. Had na het onderzoek op het hikken na dan, nergens last van alleen honger na

En dat was bij de colonscopie toch wel ff anders, daar had ik zeker nog 3 dagen last van.
Tis ff (en dat bedoel ik niet letterlijk) op je tanden bijten en goed de aanwijzingen opvolgen, dan is een roesje niet noodzakelijk, maar zoals altijd bij twijfel neem dat roesje dan hoef je niet nog een keer terug als het niet zonder wil lukken.
Mama van Isa en Ties
pi_57925352
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 23:43 schreef marlieske het volgende:
Gastro vond ik te doen zonder roesje, niet fijn maar als je goed luistert naar de aanwijzingen, blijft slikken en ademen is het goed te doen.

Goed dat je de colonscopie met roesje hebt laten uitvoeren! ben benieuwd wat voor uitslagen je krijgt, of hebben ze al wat laten doorschemeren?
helemaal niks

ik moet donderdag wel zonder roesje, er gaat niemand mee, maar naar ik in het ziekenhuis begreep duurt alles bij elkaar een kwartiertje, en moet het inderdaad te doen zijn, als je maar goe ddoorademt en luistert..
zie er wel tegenop
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_57926063
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 23:40 schreef MissyMirjaM het volgende:


ik had een colonoscopie, achteringang dus, all the way
donderdag komt de gastroscopie, ik ga er alleen heen, dus wil eigenlijk geen roejse. is dta te doen..?
Wat jammer dat je niet een gecombineerde kreeg vandaag... nou moet je 2 keer
Of had je daar voor gekozen?
pi_57926478
Fijn dat je helemaal niks gevoeld hebt, MMM!! Da's echt ideaal!
(Zouden ze hier meelezen? )


Wat betreft de gastroscopie: da's goed te doen zonder roesje, vind ik persoonlijk.

Succes!
 FR
pi_57926855
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 23:40 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ik had een colonoscopie, achteringang dus, all the way
donderdag komt de gastroscopie, ik ga er alleen heen, dus wil eigenlijk geen roejse. is dta te doen..?
Jammer dat je ze niet tegelijkertijd hebt gekregen, dan ben je er in 1 keer vanaf. Ik heb ze toen ook gewoon tegelijkertijd gehad. Gastroscopie is goed te doen zonder roesje, idd gewoon goed naar de aanwijzingen luisteren Succes
pi_57929476
quote:
Op woensdag 9 april 2008 03:45 schreef Bora-Bora het volgende:
Wat betreft de gastroscopie: da's goed te doen zonder roesje, vind ik persoonlijk.
Mee eensch, als je rustig blijft en de aanwijzingen opvolgt is het idd binnen 15 min. klaar, dast lukte toen bij mij ook goed en daarna nergens last van, ja beetje opboeren
pi_57930807
quote:
Op woensdag 9 april 2008 01:52 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Wat jammer dat je niet een gecombineerde kreeg vandaag... nou moet je 2 keer
Of had je daar voor gekozen?
kon niet.. voor de gastroscopie moet je totaal nuchter zijn, en voor de colonoscopie moet je 2 liter water weghachelen..
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_57932031
quote:
Op woensdag 9 april 2008 11:41 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

kon niet.. voor de gastroscopie moet je totaal nuchter zijn, en voor de colonoscopie moet je 2 liter water weghachelen..
Ja, maar die liters drinken is de dag ervoor, dus als je dan gewoon vanaf 's avonds voor je gaat slapen niks meer eet/drinkt, ben je de volgende dag wel nuchter hoor Raar dat het bij jou niet kon, want bij mij en vele anderen kon het wel gewoon tegelijk dus
pi_57932218
quote:
Op woensdag 9 april 2008 12:35 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja, maar die liters drinken is de dag ervoor, dus als je dan gewoon vanaf 's avonds voor je gaat slapen niks meer eet/drinkt, ben je de volgende dag wel nuchter hoor Raar dat het bij jou niet kon, want bij mij en vele anderen kon het wel gewoon tegelijk dus
ik moest gisterochtend ook nog 2 liter water wegwerken.. 1 met laxeer, en 1 zonder
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_57932520
Bij mij kon het ook niet gelijk.
Moest de dag voor het onderzoek 2 ltr wegdrinken en op de dag van het onderzoek ook dus zo gek is dat niet.
Succes missymirjam met de gastro, proberen rustig te blijven en voro je het weet zit die slang erin.
Ik kreeg op een gegeven moment een slikreflex en toen zzat ie al goed.
  woensdag 9 april 2008 @ 14:06:28 #91
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_57934095
TVP
MissyMirjam heel veel suc6 met je gastro. Ik heb ze ook altijd zonder roes gehad (3x) en het is best te doen. Leuk is anders, maar goed. Zorg van te voren dat je goed door je neus kunt ademen, ik gebruik altijd een beetje vicks neusspray.
Sterkte
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_57937475
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:06 schreef Uccie het volgende:
Zorg van te voren dat je goed door je neus kunt ademen, ik gebruik altijd een beetje vicks neusspray.
Sterkte
Ja, zorg dat je niet verkouden bent!! (houd alle verkouden kennissen buiten de deur, vantevoren! )
 FR
pi_57937713
ik ben altijd neusverkouden
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_57937818
quote:
Op woensdag 9 april 2008 12:43 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ik moest gisterochtend ook nog 2 liter water wegwerken.. 1 met laxeer, en 1 zonder
Apart dat het dan toch weer in elk ziekenhuis anders gaat, want ik hoefde dat dus helemaal niet
  woensdag 9 april 2008 @ 20:35:18 #95
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_57942343
Misschien dat het ligt aan het tijdstip van colonscopie, ik moest vroeg in de ochtend en mocht 's ochtends helemaal niets meer. Bij de sigmo-scopie kreeg ik nog wel een klysma, maar daar heb je dan weer geen roesje. Alhoewel ik bij het roesje wel halverwege wakker werd, maar dat hebben een heleboel mensen geloof ik.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_57951329
omfg, wát een kutonderzoek was dat zeg
ik lag alleen maar te hoesten en te kokhalzen en te braken en te panieken, vréselijk
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_57953337
quote:
Op donderdag 10 april 2008 09:53 schreef MissyMirjaM het volgende:
omfg, wát een kutonderzoek was dat zeg
ik lag alleen maar te hoesten en te kokhalzen en te braken en te panieken, vréselijk
Ja leuk is anders, maar je bent er nog je hebt het overleefd
Tja roesje heb je weer langer last van, maar dan merk je mss niets van het onderzoek.
want zoals eerder al hier verteld is een roesje geen garantie voor niets merken/voelen.
maar ja 't blijft K met peren al die onderzoeken!
Mama van Isa en Ties
pi_57955024
quote:
Op donderdag 10 april 2008 09:53 schreef MissyMirjaM het volgende:
omfg, wát een kutonderzoek was dat zeg
ik lag alleen maar te hoesten en te kokhalzen en te braken en te panieken, vréselijk
Idd een erg kutonderzoek, maar je hebt het weer achter de rug en hopelijk is het niet voor niks geweest. Sterkte
pi_57959917
Rot dat het zo moeilijk ging MMM
Maar je hebt het achter de rug, hopelijk heeft het bijgedragen aan de oplossing.
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 10 april 2008 @ 23:07:32 #100
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_57969962
MMM hebben ze ook al wat gezegd over de uitslag, of moet je daar lang op wachten?
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  vrijdag 11 april 2008 @ 10:09:21 #101
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_57976650
niks gehoord over de uitslag, daar moet ik op wachten idd
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_57986995
2 weekjes toch bij je MDL arts?

K*T dat het zo rot was MMM
pi_58000183
Bij mij duurde het idd ook 2 weken ongeveer voor ik de uitslag kreeg
pi_58028750
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 01:51 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Fijn voor je!
Vakantie?
Jep, inmiddels weer terug helaas
pi_58028913
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 03:00 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

GAAF!!!! Ik vroeg me van 't weekend al af hoe het met je zou zijn.

Veel plezier daar!!! Geniet ervan!
en ik hebben er erg van genoten. Erg mooi weer, lekker eten, vriendelijke mensen, zeker voor herhaling vatbaar (al was de vlucht wat minder geslaagd..)

De eerste drie dagen gingen geweldig, ik was al bijna van plan om naar Mexico te gaan verhuizen. Had iets te vroeg gejuicht want daarna ging het wel wat minder Wat buikpijn, veel toiletbezoekjes en daarbij ook vaak misselijk.. Maar goed, al met al heb ik de vakantie goed doorstaan al was de ene dag beter dan de andere
  woensdag 16 april 2008 @ 22:53:29 #106
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_58099988
Waauw lekker om te horen dat je vakantie leuk en vooral redelijk met je darmen is geweest.

Tja vakantie, al blijf ik binnen Nederland dan nog heb ik last van mijn darmen, op een andere manier koken of boter ipv olie gebruiken kan al voldoende zijn.
Vervelendste ervaring met vakantie was wel Turkije in het jaar 1997 (toen was er nog geen inenting advies e.d. ) ik liep de eerste dagen een maag bacterie op en kon 2 weken niet naar het toilet ik was toen 17 ofzo en leek wel 4 maanden zwanger, terwijl de 3 anderen vochten wie het eerste op de pot mocht
Andere ramp was zeilen voor 2 weken in friesland, geen echte wc aan boord. je mocht iig niet lozen op open water.... en met een rolletje in het riet tja das niets voor mij.
Ach met een kleine zitten we voorlopig wel safe in center parcs en stacaravans
Mama van Isa en Ties
pi_58228216
okay, nog een halve liter KleanPrep te gaan, 3.5 liggen er al achter me, die laatste 0.5 is niets! ik kan het! ik kan het! kom op, ik, ik kan het!


kotsbraakkokhalsoverloopleegloopkotsvanillesmaakbraak


[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_58228504
Natuurlijk kan je het
There is no love sincerer than the love of food.
pi_58228679
nog 1 (groot) glas

*burp
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_58228888
En dan morgenvroeg weer of ben je er dan helemaal vanaf?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_58228979
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 16:00 schreef MinderMutsig het volgende:
En dan morgenvroeg weer of ben je er dan helemaal vanaf?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
alleen nog vanaaf een pilletje en dan klaar glas ook leeg nu joepie feest

oh ik heb zooooooooo geen honger of trek, hè, dus geniet rustig zonder tags van je tosti

* naar wc rent
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_58229020
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 15:34 schreef milagro het volgende:
okay, nog een halve liter KleanPrep te gaan, 3.5 liggen er al achter me, die laatste 0.5 is niets! ik kan het! ik kan het! kom op, ik, ik kan het!


kotsbraakkokhalsoverloopleegloopkotsvanillesmaakbraak



die vanillesmaakbraak proef je een week later nog
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_58229063
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 16:03 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

die vanillesmaakbraak proef je een week later nog
ja, waarvoor die toch is toegevoegd die weeïge ranzige kokhalserende vanilliesmaak

maar goed, vroegah moest ik het met bitterzout doen, dat was nog erger ... oooh klaar klaar klaar klaar
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_58229281
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 16:02 schreef milagro het volgende:

[..]

alleen nog vanaaf een pilletje en dan klaar glas ook leeg nu joepie feest

oh ik heb zooooooooo geen honger of trek, hè, dus geniet rustig zonder tags van je tosti

* naar wc rent
Was weer lekkah
Fijn dat je er vanaf bent, succes morgen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_58229370
dank je

zo, nu lekker thee en op balkonia
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:11:18 #116
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_58237833
Succes Milagro fijn dat je die vanille zooi naar binnen hebt gekregen ennuh enjoy morgen hé sterkte
Mama van Isa en Ties
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:29:55 #117
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_58238446
heel veel succes morgen milagro!
en vandaag natuurlijk,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_58238916
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:29 schreef MissyMirjaM het volgende:
heel veel succes morgen milagro!
en vandaag natuurlijk,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_58239498
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 16:16 schreef milagro het volgende:
dank je

zo, nu lekker thee en op balkonia
Succes morgen!
pi_58244131
Oh! Sterkte Milagro!!
 FR
pi_58244942
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:29 schreef MissyMirjaM het volgende:
heel veel succes morgen milagro!
en vandaag natuurlijk,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het is een ervaring, iedere keer weer, die je toch niet zou willen missen, MM

oooh ik heb zo'n honger , voel me superslapjes, wie draagt me ???

thanks allen!
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_58246428
Zijn er hier mensen die een laag koolhydraten dieet geprobeerd hebben?

Een dieet laag in koolhydraten is ook laag in vezels, mits je die niet los toevoegt. Het supplementeren van losse vezels uit bv. granen of psyllium is het slechste wat je voor je spijsverteringssysteem kunt doen.

Jullie zouden het boek Fiber Menace eens moeten lezen. Check iig dieze link: http://www.fibermenace.com/main/myth.html

Heb nu geen tijd om er verder over uit te wijden, maar wilt dit later wel doen als er geinteresseerden zijn
pi_58246530
quote:
Op woensdag 23 april 2008 09:30 schreef MrHayo het volgende:
Zijn er hier mensen die een laag koolhydraten dieet geprobeerd hebben?

Een dieet laag in koolhydraten is ook laag in vezels, mits je die niet los toevoegt. Het supplementeren van losse vezels uit bv. granen of psyllium is het slechste wat je voor je spijsverteringssysteem kunt doen.

Jullie zouden het boek Fiber Menace eens moeten lezen. Check iig dieze link: http://www.fibermenace.com/main/myth.html

Heb nu geen tijd om er verder over uit te wijden, maar wilt dit later wel doen als er geinteresseerden zijn
vanmiddag eens doorlezen, dan eens kijken of ik het hout vind snijden
nu krijg ik enkel maar trek van al die praatjes en plaatjes
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_58250538
Veel succes milagro

Ik moet vanmiddag weer naar de MDL-arts, duimen jullie voor me dat de MRI-scan niet over hoeft?
pi_58250988
quote:
Op woensdag 23 april 2008 09:30 schreef MrHayo het volgende:
Zijn er hier mensen die een laag koolhydraten dieet geprobeerd hebben?

Een dieet laag in koolhydraten is ook laag in vezels, mits je die niet los toevoegt. Het supplementeren van losse vezels uit bv. granen of psyllium is het slechste wat je voor je spijsverteringssysteem kunt doen.

Jullie zouden het boek Fiber Menace eens moeten lezen. Check iig dieze link: http://www.fibermenace.com/main/myth.html

Heb nu geen tijd om er verder over uit te wijden, maar wilt dit later wel doen als er geinteresseerden zijn
Ik heb wel eens iets geprobeerd dat hierop leek: http://www.scdiet.nl/ maar dat deed voor mij niet echt veel.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_58251063


There is no love sincerer than the love of food.
pi_58257550
Vanmiddag naar het ziekenhuis geweest, en heb weer bloed laten prikken, om te kijken hoe hoog het ontstekingsniveau nu is, daar belt ze over 2 weken over op. En als het dan nog steeds hoog is, gaan we een second opinion in het Academisch Ziekenhuis in Nijmegen doen, omdat ze er zelf gewoon niet uit komt Dus dan moet ik wel alle onderzoeken weer opnieuw doen waarschijnlijk, dus dat is wel balen. Maarja, maar hopen dat ze daar wel wat kunnen diagnostiseren dan Nog even afwachten dus
pi_58261201
quote:
Op woensdag 23 april 2008 12:31 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik heb wel eens iets geprobeerd dat hierop leek: http://www.scdiet.nl/ maar dat deed voor mij niet echt veel.
Ja het scdieet is ook goed, dat zou wel een stuk moeten helpen. Hoelang heb je het gevolgd?

Hoe ziet jullie dieet er uit? Veel graan en vezels? Dat zijn echt no-no's
pi_58262441
ik heb wel eens het Atkinsdieet gedaan, om prednisonvocht kwijt te raken, en dat werkte als een trein... echter, zo weinig carbs, ik voelde me er niet top bij, geen energie, kreeg mijn fietsje amper vooruit met die 'lege benen" ... blij dat ik geen vet hoef kwijt te raken, want zo'n dieet, zou ik dus nooit lang volhouden, een levenlang Atkins? no way.

het onderzoek vanmiddag ging als een slaaptrein aan me voorbij overigens, ik kreeg een infuus, de interniste spoot er twee 'shotjes" roesje in en 2 tellen later was ik om een uur later wakker te worden op de uitslaapkamer, een briefje van de interniste in mijn tas, waarop ze het vlak na de behandeling gehouden gesprekje nog eens opgeschreven had en ik me ineens een vaag "ik schrijf het nog wel even op want dit gesprek ben je straks weer vergeten.." herinnerde

kortom, met een roesje is het appeltje eitje voor mij, itt al die keren zonder, pure hellepijn
het enige vreselijke blijft de KleanPrep, daar moesten ze maar snel eens een alternatief voor aanbieden
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_58264432
Wat fijn dat het zo goed ging milagro
There is no love sincerer than the love of food.
pi_58264521
ik zou wel roesjes voor thuis willen
1,2, weg en dan geen dromen , heerlijk
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_58264667
Mooi dat het zo goed ging Milagro

Kleanprep is idd geen fijn laxeermiddel, Xprep is veel fijner zoals ik al vaker heb gezegt.

Ben benieuwd hoe dat gaat met die second opinion in Nijmegen, of alles dan op 1 dag kan, of dat ik voor elk onderzoek apart naar Nijmegen moet. Weet iemand dit?
pi_58264781
quote:
Op woensdag 23 april 2008 21:14 schreef Sylvana het volgende:
Mooi dat het zo goed ging Milagro

Kleanprep is idd geen fijn laxeermiddel, Xprep is veel fijner zoals ik al vaker heb gezegt.

Ben benieuwd hoe dat gaat met die second opinion in Nijmegen, of alles dan op 1 dag kan, of dat ik voor elk onderzoek apart naar Nijmegen moet. Weet iemand dit?
als hun agenda het toelaat, maar ja, ze zitten volgens mij altijd tjokvol, internisten en de bijbehorende onderzoeken... of is dat alleen hier in de Randstad zo?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_58264960
quote:
Op woensdag 23 april 2008 21:18 schreef milagro het volgende:

[..]

als hun agenda het toelaat, maar ja, ze zitten volgens mij altijd tjokvol, internisten en de bijbehorende onderzoeken... of is dat alleen hier in de Randstad zo?
Ik ga naar Nijmegen, dus dat is niet echt Randstad en hooop toch wel dat het allemaal op 1 of 2 dagen kan, want het is toch wel 1,5 uur reizen erheen
pi_58265277
beetje "drama maken" en wie weet kunnen ze het op 1 dag plannen voor je

dat Nijmegen de Randstad niet is, weet ik wel, hoor
ik vroeg me enkel af of de wachtlijsten daar ook zo lang waren als ze hier kunnen zijn
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_58265459
Hier in Deventer valt het wel mee met de wachtlijsten iig, meestal hoef ik maar 2-3 weken te wachten voor ik aan de beurt ben
pi_58266543
Maandag weer labuitslagen gekregen. Ik had zelf gepland om er een biertje op te drinken als de uitslag nog iets beter was geweest, maar de arts vond dat ik op deze uitslag ook wel een biertje mocht drinken
pi_58266614
quote:
Op woensdag 23 april 2008 22:31 schreef BlixaBargeld het volgende:
Maandag weer labuitslagen gekregen. Ik had zelf gepland om er een biertje op te drinken als de uitslag nog iets beter was geweest, maar de arts vond dat ik op deze uitslag ook wel een biertje mocht drinken
wat was de uitslag dan
pi_58266763
quote:
Op woensdag 23 april 2008 22:34 schreef Sylvana het volgende:

[..]

wat was de uitslag dan
Calprotectinewaarde. Is een eiwit waar ze ontstekingsactiviteit aan kunnen meten. Bij gezonde mensen onder de 10. Bij mij op een gegeven moment boven de 1200. Van het zomer was het 55 wat enorm goed is voor mij, laatste twee controles zaten weer rond de 300-350 (allebei toen ik net griep had gehad). Nu was het 78.

Veel lager dan die 55 zal het hoogst waarschijnlijk nooit worden.
pi_58267094
Das zeker een goeie uitslag ja
  vrijdag 25 april 2008 @ 23:17:18 #141
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_58312147
Moeten jullie ook wel eens een botdichtheidscan laten maken?
pi_58312443
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 23:17 schreef Rottdog het volgende:
Moeten jullie ook wel eens een botdichtheidscan laten maken?
Ik heb het nog nooit gehad maar ik heb het wel vaker gehoord bij mensen die ook Bechterew hebben of die langdurig prednison gebruiken of gebruikt hebben.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_58333022
Ja precies: ik heb zo'n onderzoek een keer gehad na langdurig prednison-gebruik.
 FR
  zondag 27 april 2008 @ 13:07:46 #144
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_58337230
Was dus nieuwsgierig mijn broertje heeft de ziekte van Crohn en het afgelopen jaar gaat het eigenlijk heel goed met hem. Hij is medicijn vrij en komt nu minimaal 2 keer in het jaar voor controle naar het ziekenhuis alleen moet hij nu dus terug komen voor een botscan vroeg me dus af of er meer mensen het moesten laten doen.

Thnx voor jullie antwoord.
pi_58687667
Ik heb dinsdag wel weer uitslag gehad van bloedonderzoek, en ontstekingswaarde is nog steeds te hoog. Dus heb nu definitief besloten om voor een second opinion naar Nijmegen te gaan. Moeten wel al die kutonderzoeken weer opnieuw, maar het is niet anders, hopelijk vinden zij wel wat. Alleen is daar wel een wachtlijst, dus duurt allemaal nog wel ff.

Op het moment ook heel erg veel last, echt hele heftige buikpijn de hele dag. Moet wel gewoon werken, dus doe maar gewoon een beetje rustig aan. Alleen slaap ook slecht erdoor, dus ben echt helemaal op. Maar meestal duurt het een paar dagen, en dan is het weer een paar dagen beter, en dan wordt het weer erger, is beetje wisselend hier. Dus hoop dat die betere dagen er snel aankomen, want begin het goed zat te worden.

@ MissyMirjam, hoe was jouw uitslag nou?
pi_58690117
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 17:28 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb dinsdag wel weer uitslag gehad van bloedonderzoek, en ontstekingswaarde is nog steeds te hoog. Dus heb nu definitief besloten om voor een second opinion naar Nijmegen te gaan. Moeten wel al die kutonderzoeken weer opnieuw, maar het is niet anders, hopelijk vinden zij wel wat. Alleen is daar wel een wachtlijst, dus duurt allemaal nog wel ff.

Op het moment ook heel erg veel last, echt hele heftige buikpijn de hele dag. Moet wel gewoon werken, dus doe maar gewoon een beetje rustig aan. Alleen slaap ook slecht erdoor, dus ben echt helemaal op. Maar meestal duurt het een paar dagen, en dan is het weer een paar dagen beter, en dan wordt het weer erger, is beetje wisselend hier. Dus hoop dat die betere dagen er snel aankomen, want begin het goed zat te worden.

@ MissyMirjam, hoe was jouw uitslag nou?
Veel sterkte, hoop dat die wachtlijst niet al te lang duurt!
pi_58690254
Thnx en ik hoop het ook. En ik hoop ook dat de onderzoeken snel achter elkaar kunnen, en er niet nog heel veel tijd tussen de onderzoeken door zit. Begint nu aardig frustrerend te worden allemaal.
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:01:11 #148
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_58690639
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 17:28 schreef Sylvana het volgende:


@ MissyMirjam, hoe was jouw uitslag nou?
niks aan de hand
aan de ene kant goed nieuws natuurlijk, aan de andere kant wat minder, want heb wel veel pijn en last.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 1 juni 2008 @ 15:19:37 #149
16442 Dutchman77
Wat krijgen we #$%^& nou?
pi_59049139
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 15:34 schreef milagro het volgende:
okay, nog een halve liter KleanPrep te gaan, 3.5 liggen er al achter me, die laatste 0.5 is niets! ik kan het! ik kan het! kom op, ik, ik kan het!


kotsbraakkokhalsoverloopleegloopkotsvanillesmaakbraak



Wat een ellende is dat. Het toegevoegde smaakje vind ik niet zo erg. Het is meer die textuur en die zouten die erin opgelost zitten. Die ervaring zit nu zo in mijn geheugen gegrift dat ik nu al bij de eerste slok aan het begin kokhalsneigingen krijg. Na een liter krijg ik er zelfs al vrijwel niks meer in. De laatste twee keer maar iets van 1700 ml van de 3000. Gek genoeg was het beide keren prima schoon. Dus als ik nu weer een keer zo'n onderzoek moet doen, laat ik die derde liter bij voorbaat al voor wat hij is. Gewoon niet teveel vezels en pitjes eten een paar dagen vantevoren. Ik heb het er graag voor over.

Het onderzoek stelt verder niks voor. Op 1 ding na: pijn! Ik ben nogal slank dus die dikke darm zit veel meer opgevouwen waardoor ze de zaak goed moeten oppompen een aandrukken om er doorheen te komen. Ik lag er echt bij als Braveheart in één van die laatste scene's (wel gewoon stoer gebleven he). Van dat roesje merk ik helaas helemaal niks, alleen erna was ik zo duf als een konijn.

Overigens heb ik die colonoscopie niet voor Crohn, ik heb eigenlijk niks aan mijn darmen maar door andere klachten willen ze wel zo nu en dan eens een kijkje nemen.

En ja gastroscopieën. Wat zal ik daar van zeggen. Een grote kokhals-, braak- en afziesessie. Ondanks alle goedbedoelde adviezen die ze geven. Ik ben gewoon nogal gevoelig in mijn keel en ik ben bang dat je dan gewoon pech hebt. Eén keer had ik een roesje waar ik wel slaperig van werd TIJDENS het onderzoek. Wat een verschil. Ik ging wel weer als vanouds te keer maar het deed me om de een of andere reden niks. Ik deed automatisch zelf dat bijtertje weer terug op z'n plek dat er door alle antiperistaltiek uitgeschoten was.

De laatste keer (gelijk met een colonoscopie) kreeg ik weer een roesje maar dit keer bleef ik gewoon klaarwakker. Joepie.
The Dude: "Yeah, well, that's just, like, your opinion, man."
pi_59049647
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 19:41 schreef Sylvana het volgende:
Thnx en ik hoop het ook. En ik hoop ook dat de onderzoeken snel achter elkaar kunnen, en er niet nog heel veel tijd tussen de onderzoeken door zit. Begint nu aardig frustrerend te worden allemaal.
Gezellig, ik ga ook naar Nijmegen
Te veel last om een prikkelbare darm te hebben, dus dan maar weer die hel van onderzoeken in.
quote:
Op zondag 1 juni 2008 15:19 schreef Dutchman77 het volgende:

[..]

Wat een ellende is dat. Het toegevoegde smaakje vind ik niet zo erg. Het is meer die textuur en die zouten die erin opgelost zitten. Die ervaring zit nu zo in mijn geheugen gegrift dat ik nu al bij de eerste slok aan het begin kokhalsneigingen krijg. Na een liter krijg ik er zelfs al vrijwel niks meer in. De laatste twee keer maar iets van 1700 ml van de 3000. Gek genoeg was het beide keren prima schoon. Dus als ik nu weer een keer zo'n onderzoek moet doen, laat ik die derde liter bij voorbaat al voor wat hij is. Gewoon niet teveel vezels en pitjes eten een paar dagen vantevoren. Ik heb het er graag voor over.
Ik moest 4 liter, ik ga weer over mijn nek als ik die lucht alleen ruik
Zonder toevoegingen die clean prep naar binnen gegooid, 4 liter in 4 uur

Damn, ik hoop dat ik dat onderzoek mag skippen, maar ik vrees..... Al zouden ze in Nijmegen volgens mij ook een virtuele coloscopie kunnen doen, of zo'n pilcamera. Die slang + zogenaamd roesje (yeah, daarom kon ik leuk meekijken op die breedbeeld) heb ik het niet meer zo op
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_59073860
Een virtuele coloscopie of pilcamera mogelijk in Nijmegen?? Kun je daar wat meer over vertellen? Ik heb nog steeds mn oproep niet gehad, als ik van de week nog niks gekregen heb dan bel ik wel een keer ( had mn MDL-arts ook gezegd dat ik dat moest doen als ik na 3 weken nog niks gehoord had)

Jij ook sterkte ermee, hopelijk vinden ze snel wat het wel is als je denkt dat het toch geen pds is.
pi_59073990
quote:
Op maandag 2 juni 2008 17:48 schreef Sylvana het volgende:
Een virtuele coloscopie of pilcamera mogelijk in Nijmegen?? Kun je daar wat meer over vertellen? Ik heb nog steeds mn oproep niet gehad, als ik van de week nog niks gekregen heb dan bel ik wel een keer ( had mn MDL-arts ook gezegd dat ik dat moest doen als ik na 3 weken nog niks gehoord had)

Jij ook sterkte ermee, hopelijk vinden ze snel wat het wel is als je denkt dat het toch geen pds is.
Ik heb er ooit van gehoord dat het mogelijk is, maar of ze het ook doen (het is natuurlijk duurder dan "smile, you're on candida camera" ).

Virtueel colonsoscopie is een ctscan, maar dan in de darmen gericht, zo kunnen ze een rondje darmen doen zonder in je te zitten. De pil met camera is doorslikken en met apparatuur rondlopen, die de beelden opslaat (je loopt met een veredelde usb stick die dag). Zo kunnen ze zien waar die is en of er wat leuks te zien is, ook in je dunne darm. Er komt zelfs een camera met pootjes, die zich af kan zetten als er wat te zien is, want het nadeel nu is: eenmaal gepasseerd, jammer dan. Met die ppotjes kunnenz e dus afremmen, zodat ze goe dkunnen kijken. Helaas is dus de ingrijpenste manier nog de coloscopie zelf
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_59074313
Hhmm, die dingen lijken me toch een stuk fijner dan de ouderwetse coloscopie. Maar eens vragen of ze dat doen als ik mn oproep binnen heb
pi_59074340
Ja, dat wilde ik ook wel eens vragen, maar goed, ik heb nog wel meer vragen aan ze. Of ze kunnen zien of ze me niet verkeerd geopereerd hebben in dat andere ziekenhuis of zo
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_59076202
quote:
Op zondag 1 juni 2008 15:42 schreef Pheno het volgende:

Ik moest 4 liter, ik ga weer over mijn nek als ik die lucht alleen ruik
Zonder toevoegingen die clean prep naar binnen gegooid, 4 liter in 4 uur
En hebben jullie ook al wel eens die bariumpap voor het dunne-darm-onderzoek moeten drinken?

De lucht en de viscositeit van die substantie alléén al; ik ben er jarenlang allergisch voor gebleven!
Dat spul krijg je écht bijna niet weg zonder kokhalzen...
 FR
pi_59076512
quote:
Op maandag 2 juni 2008 17:55 schreef Pheno het volgende:

Ik heb er ooit van gehoord dat het mogelijk is, maar of ze het ook doen (het is natuurlijk duurder dan "smile, you're on candida camera" ).

Virtueel colonsoscopie is een ctscan, maar dan in de darmen gericht, zo kunnen ze een rondje darmen doen zonder in je te zitten. De pil met camera is doorslikken en met apparatuur rondlopen, die de beelden opslaat (je loopt met een veredelde usb stick die dag). Zo kunnen ze zien waar die is en of er wat leuks te zien is, ook in je dunne darm. Er komt zelfs een camera met pootjes, die zich af kan zetten als er wat te zien is, want het nadeel nu is: eenmaal gepasseerd, jammer dan. Met die ppotjes kunnenz e dus afremmen, zodat ze goe dkunnen kijken. Helaas is dus de ingrijpenste manier nog de coloscopie zelf
Vergis je niet,
in alle gevallen moeten je darmen schoon zijn, dus de leuke kleanprep voorbereidende activiteiten blijven van toepassing.

Ik heb een jaar geleden zo'n virtuele coloscopie gehad;
nou, het viel me nog vies tegen!
Wat ze dus deden, is toch nog een slang in je achterste, maar dit maal om er flink lucht in te blazen!!

En aangezien je dan net dus die liters irriterende rotzooi door je darmen hebt gehad (en een extra schoonmakende zetpil (of klysma), net vantevoren!! ), zijn je darmen (als je crohn of cu hebt) dan alweer aardig in conditie om op het minste of geringste allergisch te reageren!!

Het was voor mij dus alsnog een martelgang,
vooral als je dan met al die lucht in je gillende darmen ademloos stil moet liggen als de foto's genomen worden....
En dan omdraaien. En hup op je buik gaan liggen. Niet bewegen. Oh, nog wat lucht erbij. Krammmmmmp. Niet ademen... flits!...:N

Heb je gezonde darmen, dan is het vast beter te doen (?),
en een echte colonoscopie is natuurlijk nog veel erger
(maar dat doe ik toch lekker onder algehele narcose, wanneer nodig en dus niet in NL ),
maar verwacht dus geen ontspannend pijnloos onderzoekje (zoals wat ik dacht).


Verder moeten ze alsnog een gewone coloscopie uitvoeren als ze echt de details willen zien.
 FR
  maandag 2 juni 2008 @ 22:46:47 #157
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_59079146
Bariumpapje heb ik volgens mij ook wel gehad, naja wat niet vraag ik me af.
heb ook een keer een hele dag water met een kilo suiker zitten drinken en ga zo maar door....

Klysma's zijn me ook niet vreemd na 1 dagje klean preppen, en ik doe het allemaal niet meer zonder dat me de dag van het onderzoek finaal platspuiten, ruggenprik ook prima maar ik wil niets voelen!
En lucht en een geprikkelde CU darm (of crohn) is inderdaad een martelgang, vandaar mijn gegronde angst.
Mama van Isa en Ties
  maandag 2 juni 2008 @ 22:48:57 #158
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_59079196
Overigens valt er mogelijk over een aantal maanden in mij wederom niets te roeren, want we hebben besloten na nu bijna 2 jaar medicatie vrij te zijn, om weer voor een kindje te gaan (we starten over een paar maandjes als Isa 1 jaar is)
(ik vergeet ff voor het gemak de prednison van direct na de bevalling, dat was maar een kuurtje van 8 dagen en das niks op 2 jaar tijd)
en zwanger zijn betekende voor mij geen problemen
Mama van Isa en Ties
pi_59087522
quote:
Op maandag 2 juni 2008 22:48 schreef marlieske het volgende:
Overigens valt er mogelijk over een aantal maanden in mij wederom niets te roeren, want we hebben besloten na nu bijna 2 jaar medicatie vrij te zijn, om weer voor een kindje te gaan (we starten over een paar maandjes als Isa 1 jaar is)
(ik vergeet ff voor het gemak de prednison van direct na de bevalling, dat was maar een kuurtje van 8 dagen en das niks op 2 jaar tijd)
en zwanger zijn betekende voor mij geen problemen
Gaaf! Da's positief zeg!
Ik wens je alle goeds toe, zowel voor je gezondheid als voor je toekomstige zwangerschap!
 FR
pi_59087790
quote:
Op maandag 2 juni 2008 22:48 schreef marlieske het volgende:
Overigens valt er mogelijk over een aantal maanden in mij wederom niets te roeren, want we hebben besloten na nu bijna 2 jaar medicatie vrij te zijn, om weer voor een kindje te gaan (we starten over een paar maandjes als Isa 1 jaar is)
(ik vergeet ff voor het gemak de prednison van direct na de bevalling, dat was maar een kuurtje van 8 dagen en das niks op 2 jaar tijd)
en zwanger zijn betekende voor mij geen problemen
Wat leuk zeg, veel succes en hopelijk gaat alles goed ^o^
  vrijdag 6 juni 2008 @ 15:47:51 #161
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_59174551
nou, heb ik niet zo lang nare onderzoeken moeten ondergaan waarvan de uitslag prima was, heb ik volgens mij nu een fikse opvlamming
pijn, maar dat heb ik altijd wel, is wel erger geworden, veel onrust in de buik, en sinds gisteren komt er onwijs veel bloed mee
telefonisch consult met een huisarts gedaan, en ik mag weer aan de salofalk, hoera
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_59191301
Hè shit, da's wel minder, MMM!!

Probeer extra veel rust te nemen, als dat kan!
Ik wens je sterkte!
 FR
pi_59234843
Das balen zeg MMM, sterkte ermee

Hier gaat het zn gangetje, de een dag wat meer last dan de andere dag. Heb nog niks van het Radboud gehoord, had vrijdag gebeld, maar ze zijn alleen tussen 10-12 uur bereikbaar. Morgenochtend moet ik werken, dus dan dinsdagochtend maar ff bellen
pi_59238437
quote:
Op zondag 8 juni 2008 23:30 schreef Sylvana het volgende:
Das balen zeg MMM, sterkte ermee

Hier gaat het zn gangetje, de een dag wat meer last dan de andere dag. Heb nog niks van het Radboud gehoord, had vrijdag gebeld, maar ze zijn alleen tussen 10-12 uur bereikbaar. Morgenochtend moet ik werken, dus dan dinsdagochtend maar ff bellen
Ik ben erg benieuwd wanneer je er bij kan. Mijn huisarts denkt dat het tussen mijn oren zit, maar voor iets wat best pijn doet lijkt me dat apart. Ik mag pas in augustus, dus of het is erg druk en zomervakantiegedoe, of hij heeft om een late datum gevraagd. Bij dat laatste ga ik redelijk pissed off worden .
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_59238491
Maar geven je bloed dan geen verhoogde waardes? Of heb je nog helemaal geen onderzoeken gehad?

Iig, mijn bloedwaardes zijn niet goed, dus dan is het wel zeker dat het niet tussen mn oren zit
pi_59238574
Mijn bloed is niet te vertrouwen, met een geperforeerde blinde darm sloegen die waarden niet eens uit. Dat is het f*cking irritante er aan. je moet of koorts hebben of duidelijk veranderde bloedwaarden. Beide waren er bij mij niet, dus ik liep een goede 3 dagen met best wat pijn. "Het zal wel aan je eetpatroon liggen". Uhuh, net op vakatie geweest, true, maar zo veel anders dan thuis heb ik daar niet gegeten.

Ik ben alleen maar 15 kilo afgevallen zonder reden en heb een veranderd toiletpatroon, maar dat is blijkbaar niet interessant Pijn onder mijn maag, en juist de linkerkant van de navel. Nou ja, bij mij weten hebben we maar 1 blinde darm en niet aan beide zijden 1

Ze zoeken het maar uit, maar het duurt nu al 8 maanden, dus ik vind het allemaal erg lang duren. Over twee maanden dus pas richting ziekenhuis, voor een eerste gesprek. Met dit tempo mag ik misschien in december een eerste onderzoek
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_59242980
Pff dat schiet dan echt niet op nee. Ik ben nou al bijna een jaar bezig, maar heb alle onderzoeken zo'n beetje al wel gehad. Alleen nog geen diagnose, dus nou alles maar opnieuw doen in het Radboud

Hoop voor je dat je toch snel terecht kun, zou er gewoon een beetje druk op zetten als ik jou was.
pi_59272936
Nou, zelf het Radboud gebeld, en ik ben nog niet ingeschreven of beoordeeld daar, dus het duurt nog wel ff. Zodra dat wel gebeurd is krijg ik bericht thuis.
pi_59273060
quote:
Op maandag 9 juni 2008 12:00 schreef Sylvana het volgende:
Pff dat schiet dan echt niet op nee. Ik ben nou al bijna een jaar bezig, maar heb alle onderzoeken zo'n beetje al wel gehad. Alleen nog geen diagnose, dus nou alles maar opnieuw doen in het Radboud

Hoop voor je dat je toch snel terecht kun, zou er gewoon een beetje druk op zetten als ik jou was.
na een half jaar heb ik eindelijk een afspraak, ik ben laatst nog eens naar de huisarts gegaan, maar toen kreeg ik een angstremmer (oxazepam oid). Dus veel druk kan ik er niet op zetten. Ik neem die troep niet, naast omeprazol, psyliumvezels, dyclofenac en weet ik wat nog meer heb ik die medicijnen wel gezien. Zeker omdat ze niet werken.

Dus ik wacht rustig af, net als jij. De wachtlijsten zijn iig enorm, zoals je zelf ook al merkt...
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_59277839
Qua Crohn gaat het goed de laatste tijd bij mij. Maar mijn rug is vandaag weer hels.. Wat een pijn.... Hoop dat het snel over gaat.. Iemand tips?
pi_59291328
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 11:39 schreef Pheno het volgende:
Dus ik wacht rustig af, net als jij. De wachtlijsten zijn iig enorm, zoals je zelf ook al merkt...
Jeetje, dat klinkt wel lang allemaal!!
Hoe lang duurt het gemiddeld totdat je bij de specialist op consult zit, als je een doorverwijzing van de huisarts hebt gekregen? En als je op een onderzoek moet wachten?


Ik heb wel mazzel:
hier in Frankrijk zijn de specialisten eventueel aan (één of meer) ziekenhuizen verbonden, maar je kunt ze gemakkelijk raadplegen omdat ze een eigen praktijk hebben.

Als ik mijn specialist bel, kan ik per onmiddellijk langskomen (nou weet hij uit ervaring ook wel dat ik nooit voor niks bel); en als ik een onderzoek moet ondergaan geeft hij effe een belletje en hop, dan duurt het tussen een dag en 2-3 weken mAximaal voordat ik er terecht kan!

En dan heb ik het niet over urgente aangelegenheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bora-Bora op 11-06-2008 23:34:45 ]
 FR
pi_59291379
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 14:46 schreef Raissa het volgende:
Qua Crohn gaat het goed de laatste tijd bij mij.
Fijn joh!!
Bij mij trouwens ook.
quote:
Maar mijn rug is vandaag weer hels.. Wat een pijn.... Hoop dat het snel over gaat.. Iemand tips?
Wat heb je voor rugklachten dan?

Je bent toch niet toevallig zwanger hè?!
 FR
pi_59291729
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:34 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Jeetje, dat klinkt wel lang allemaal!!
Hoe lang duurt het gemiddeld totdat je bij de specialist op consult zit, als je een doorverwijzing van de huisarts hebt gekregen? En als je op een onderzoek moet wachten?
Even kijken, 16 oktober wat "buikpijn". Donderdag maar eens naar huisarts omdat ik het zelf niet helemaal normaal vond (ik had nooit buikpijn). naar huis gestuurd met "het ligt aan veranderd eetpatroon na je vakantie in Japan". Vrijdag terug met een gelogen koorts. Nog niet sin bloed, toch EHBO, EHBo ook niet sgvonden, pas bij een echo zagen ze drab in de buik
Daarna kon het allemaal wel snel

Sindsdien duurt het allemaal erg lang, maar hier in nederland is het volgens mij gewoon rot geregeld. Voor wat bloedprikken en een eerste intake bij de maag/darmspecialist moet ik 3 maanden wachten

Dus urgentie: alleen als het acuut levensbedreigend is, anders wacht je maar, totdat er wel iets ernstig is
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_59292137
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:44 schreef Pheno het volgende:

[..]

Even kijken, 16 oktober wat "buikpijn". Donderdag maar eens naar huisarts omdat ik het zelf niet helemaal normaal vond (ik had nooit buikpijn). naar huis gestuurd met "het ligt aan veranderd eetpatroon na je vakantie in Japan". Vrijdag terug met een gelogen koorts. Nog niet sin bloed, toch EHBO, EHBo ook niet sgvonden, pas bij een echo zagen ze drab in de buik
Daarna kon het allemaal wel snel

Sindsdien duurt het allemaal erg lang, maar hier in nederland is het volgens mij gewoon rot geregeld. Voor wat bloedprikken en een eerste intake bij de maag/darmspecialist moet ik 3 maanden wachten

Dus urgentie: alleen als het acuut levensbedreigend is, anders wacht je maar, totdat er wel iets ernstig is
Allejemig zeg; da's indd wel schandalig (lang)!
 FR
pi_59298443
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:35 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Wat heb je voor rugklachten dan?

Je bent toch niet toevallig zwanger hè?!
Van die "steken" als je bukt/opstaat, dat doet zo'n pijn dat ik iedere keer "AUW!" roep, de buren zullen ook wel denken

Ben wel overtijd, niet zwanger
pi_59309604
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:52 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Allejemig zeg; da's indd wel schandalig (lang)!
Bij mij dus nog langer, ik ben al sinds augustus vorig jaar bezig En tussen de onderzoeken zit meestal een paar maanden, en dan moet je dus weer een aantal weken wachten op een uitslag.

Dat verhaal over hoe het daar bij jou in Frankrijk gaat is een stuk beter
pi_59309711
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 16:48 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Bij mij dus nog langer, ik ben al sinds augustus vorig jaar bezig En tussen de onderzoeken zit meestal een paar maanden, en dan moet je dus weer een aantal weken wachten op een uitslag.

Dat verhaal over hoe het daar bij jou in Frankrijk gaat is een stuk beter
Zullen we maar daar heen gaan?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_59309886
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 16:52 schreef Pheno het volgende:

[..]

Zullen we maar daar heen gaan?
Als dat zou kunnen.
pi_59310247
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 10:03 schreef Raissa het volgende:

[..]

Van die "steken" als je bukt/opstaat, dat doet zo'n pijn dat ik iedere keer "AUW!" roep, de buren zullen ook wel denken

Ben wel overtijd, niet zwanger
draag je een (broek)riem, raissa, of anderszins in de taille ietwat strakke kleding? pyjamabroekelastiek bv of van een rok?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_59315371
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 17:15 schreef milagro het volgende:

[..]

draag je een (broek)riem, raissa, of anderszins in de taille ietwat strakke kleding? pyjamabroekelastiek bv of van een rok?
Op het moment draag ik alleen kleding die wat te groot zit
pi_59455208
quote:
Geachte mevrouw,

Hierbij verzoeken wij u om op 16 september 2008 om 13.30 uur te komen voor een eerste afspraak op de polikliniek Maag-Darm-Leverziekten.

bla bla bla
16 september pas

Damn, dat duurt echt nog lang
pi_59455304
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 11:19 schreef Sylvana het volgende:

[..]

16 september pas

Damn, dat duurt echt nog lang
Dat was mijn tweede reactie ook. Mijn eerst was: ah, 19 -05, ah, over een paar weken, maar daarna zag ik dat het 19-08 was
Hopelijk gaan de echte onderzoeken daarna wel wat sneller....
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_59455339
Tja, dit is pas een eerste afspraak, dus dan worden er nog geen eens onderzoeken gedaan ofzo. Damn, ben dan gewoon al ruim een jaar ermee bezig, pfff, schiet echt niet op.

En heb ook helemaal geen medicijnen ofzo, dus moet maar gewoon tot die tijd door de pijn heen bijten :S
pi_59478329
Belachelijk hoor, dergelijke wachttijden!!!
(om niet te zeggen: schandalig!)

Sterkte in ieder geval!!
 FR
pi_59479522
Mja, en dan een reclame zien over prachtlijsten. Alsof een ziekenhuis zegt, oh, u wilt eerder? Dat kan ook hoor, morgen goed? Iedereen wilt wel eerder, dus dat gaat niet werken
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_59489485
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 07:50 schreef Pheno het volgende:
Mja, en dan een reclame zien over prachtlijsten. Alsof een ziekenhuis zegt, oh, u wilt eerder? Dat kan ook hoor, morgen goed? Iedereen wilt wel eerder, dus dat gaat niet werken
Idd, was het maar zo makkelijk.

Maar echt balen dat het pas in september is, want dan mis ik ook gelijk weer een dag op school enzo, niet handig :S
pi_59495512
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 15:06 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Idd, was het maar zo makkelijk.

Maar echt balen dat het pas in september is, want dan mis ik ook gelijk weer een dag op school enzo, niet handig :S
Ik snap het volkomen, ik boek bv nu nog geen vakantie, omdat ik niet weet hoe snel de onderzoeken daarna gaan. Maar tegen die tijd kan ik je iig vertellen of ze na je intake ook meteen spijkers met koppen slaan: onderzoeken meteen snel gepland

Vreemd genoeg gaat het nu wat beter met me, maar goed, eens kijken hoe lang dat blijft
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_59794923
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 10:03 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ben wel overtijd, niet zwanger
Hier kom ik toch even op terug..
pi_59795252
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:11 schreef Raissa het volgende:

[..]

Hier kom ik toch even op terug..
Gefeliciteerd
pi_59797434
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:26 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Gefeliciteerd
Tnx Sylvana! Hoe gaat het met jou?
pi_59797728
Hier gaat het wel redelijk op het moment, niet zoveel last
pi_59797826
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:11 schreef Raissa het volgende:

[..]

Hier kom ik toch even op terug..
Gefeliciteerd!
There is no love sincerer than the love of food.
pi_59800096
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:11 schreef Raissa het volgende:

[..]

Hier kom ik toch even op terug..
Yesss!!
Fijn voor je joh!!! Gefeli!!
 FR
  maandag 30 juni 2008 @ 21:55:53 #194
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_59804909
Raissa gefeliciteerd !!! Hopelijk blijven jou darmen ook keurig rustig de komende 40 weken!
Geniet er van het gaat veelste snel en neem de ongemakken voor lief (mopperen daarop mag af en toe wel!!).
Mama van Isa en Ties
pi_60125419
Wat is het rustig hier!

De laatste dagen gaat het, wat betreft mijn darmen, wel goed! Ik eet ongeveer een derde van wat ik normaal eet, maar beter iets dan niets
pi_60157021
Hoe komt het dat je zoveel minder eet?
Is dat om te voorkomen dat ze ook maar érgens 'allergisch' op gaan reageren?

Ik wens je in ieder geval toe dat het gewoon lekker 9 maanden lang rustig blijft! En daarna ook nog, als het even kan.
 FR
pi_60157076
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:52 schreef Raissa het volgende:
Wat is het rustig hier!

De laatste dagen gaat het, wat betreft mijn darmen, wel goed! Ik eet ongeveer een derde van wat ik normaal eet, maar beter iets dan niets
Mooi dat het goed gaat, maar 1/3 minder eten is wel veel zeg.

Hier gaat het ook wel redelijk goed, en heb verder weinig te melden, aangezien ik pas in september naar Nijmegen kan dus.
pi_60161170
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 00:11 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Mooi dat het goed gaat, maar 1/3 minder eten is wel veel zeg.
Niet 1/3 minder, maar 2/3 minder dus.

Vanwege het feit dat meer simpelweg niet lukt door de misselijkheid. En ik zit gewoon ook echt na een paar happen vol, tjokvol.
pi_60161400
Owja, t was al laat

Maar balen dat je zo misselijk bent, hopelijk gaat dat nog wel over als je 3 maanden zwager bent
pi_60161735
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:05 schreef Sylvana het volgende:
Owja, t was al laat

Maar balen dat je zo misselijk bent, hopelijk gaat dat nog wel over als je 3 maanden zwager bent
Heb er nu pilletjes voor, dat helpt gelukkig. Alleen dat vol-gevoel heb ik nog snel Maar goed, gaat vanzelf wel weer over
pi_61317291
Hoe gaat het nu met de zwangerschap Raissa, wat minder misselijk?

Ik wil even laten weten dat ik de second opinion in Nijmegen niet meer ga doen. Het gaat eigenlijk hartstikke goed met me, heb weinig last meer, heel af en toe een dagje, maar eigenlijk merk ik er weinig van. Kan gewoon weer alles doen wat ik wil, gewoon weer naar school, sporten, dagjes weg enzo. En als ik weer alles laat onderzoeken om die definitieve diagnose te krijgen, mis ik meteen al zoveel van school, dat ik daarom ook liever het hier gewoon bij laat. En mocht het toch weer veel erger worden, kan ik altijd nog weer een nieuwe afspraak maken.
pi_61317372
Ah, mooi om te horen dat het beter gaat. Ik heb weer een scopie letterlijk en figuurlijk achter de rug gehad. Dit keer zonder roesje.

Zoals te verwachten was, niets gevonden. We gaan weer verder.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_61317392
Jammer dat er bij jou nog steeds niks gevonden is zeg. Wanneer heb je volgende onderzoek, of weet je nog niet?
pi_61317472
Dat weet ik nog niet, de afdeling was dicht. Weer een dagje nuchter zijn. Ik val zo wel af
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_61317504
ja dat lukt idd wel zo ja
pi_61318316
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:51 schreef Sylvana het volgende:
Hoe gaat het nu met de zwangerschap Raissa, wat minder misselijk?

Ik wil even laten weten dat ik de second opinion in Nijmegen niet meer ga doen. Het gaat eigenlijk hartstikke goed met me, heb weinig last meer, heel af en toe een dagje, maar eigenlijk merk ik er weinig van. Kan gewoon weer alles doen wat ik wil, gewoon weer naar school, sporten, dagjes weg enzo. En als ik weer alles laat onderzoeken om die definitieve diagnose te krijgen, mis ik meteen al zoveel van school, dat ik daarom ook liever het hier gewoon bij laat. En mocht het toch weer veel erger worden, kan ik altijd nog weer een nieuwe afspraak maken.
Bedankt voor je interesse

Met de zwangerschap zelf gaat het uitstekend. Misselijkheid lijkt met de dag erger te worden, al kan ik nu gelukkig wel hele kleine beetje eten (en drinken gaat prima). Maar het is wel een beetje hinderlijk.. Sta je bij de bakker, loop je te kokhalzen, sta je in de albert heijn, loop je te kokhalzen.. Maar ja, ben nu 15 weken, hoop dat het snel over gaat

Verder heb ik door het vele overgeven mijn hele mond vol met aften en is mijn tong ontstoken, echt pijnlijk.. En de tandarts kan er weinig aan doen.. Ook heb ik op mijn voet nu een ontsteking en op mijn vinger, snap echt niet waar al die ontstekingen vandaan komen.

Fijn dat het wat beter met je gaat Sylvana!
pi_61318366
Jeetje, dat lijkt me idd erg vervelend zeg. Had gehoopt dat het na de 12e week over zou zijn, maar niet dus. Ook lastig van die aften en ontstekingen zeg :S Sterkte ermee!
pi_61318419
heeft er iemand ervaring w.b. het gebruik van mesalazine samen met paroxetine?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_61320986
Goed dat hier een topic over is. Alleen raar dat fok niks anders dan een lifestyle catogorie heeft voor dit soort topics.

Ik heb zelf sinds 3 jaar CU en ik moet zeggen: WAT EEN KUT ZIEKTE!
pi_61327143
Als je een ontsteking hebt, en je slikt medicatie waarin corticosteroïden zijn verwerkt, na hoeveel weken moet je dan verbetering voelen m.b.t. je klachtenpatroon?
pi_61327765
Bij m'n eerste opvlamming was het met prednison (corticosteroïden) na een paar dagen al stukken beter en na een week al goed. 2e keer na 2 maanden pas goed met prednison en 3e keer hielp prednison niet meer en werd het alleen maar erger. Oftwel ik denk dat dit elke keer en bij iedereen anders is.
pi_61328440
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 19:02 schreef Hanneke1983 het volgende:
Als je een ontsteking hebt, en je slikt medicatie waarin corticosteroïden zijn verwerkt, na hoeveel weken moet je dan verbetering voelen m.b.t. je klachtenpatroon?
Zoals Squad ook al zegt verschilt dat heel erg per situatie. Toen ik 1,5 meter darm ontstoken had en ik prednisolon slikte gebeurde er na een aantal weken nog niets... Soms reageer je helemaal niet op een medicijn, soms heel snel, soms wordt het iedere dag een beetje beter..
pi_61335005
Ik heb CU dus misschien anders als bij Crohn, maar ik krijg alleen stootkuurtjes hoge dosis maar korte kuur.
Tot op heden een keertje of 9 gehad en iedere keer stopte ik na 10 dagen ofzo met de kuur en was ik van de klachten verlost. naar mijn gevoel testen ze gewoon uit wat werkt en als iets werkt heb je (zolang als het duurt) mazzel.
Mama van Isa en Ties
pi_61336139
Volgens mij is prednison altijd in stootkuren met hoge dosis omdat het verder een rotmedicijn is. Slecht voor je botten e.d.
Wat noem jij een hoge dosis trouwens. Kreeg zelf 50mg binnen en dan per week 5 mg eraf.

En krijg je geen medicijnen als je nergens last van hebt dan?
pi_61336547
Nope ik krijg geen medicatie als het goed met me gaat, andere medicijnen als prednison werken namelijk niet en daar werd ik alleen zieker van.
Hoge dosis noem ik de eerste keer 60mg en de laatste keer heb ik 80mg gekregen per dag.
Bij de laatste kuur nu een jaartje terug, kreeg ik ook meer maagbeschermers als daarvoor en kreeg ik ook nog medicatie tegen de huidaandoening die ik erbij kreeg.
Ik functioneerde door de medicatie maar was blij dat ik van mijn kwalen van toen verlost werd.
Prednisolon is voor mij het wonder middel.
En omdat ik het maar kort gebruik heb ik weinig tot geen last van bijwerkingen, geen vollemaansgezicht enz
alleen dat enorme gehaaste gevoel in je lijf.
Mama van Isa en Ties
pi_61343668
quote:
Op woensdag 3 september 2008 00:09 schreef marlieske het volgende:
En omdat ik het maar kort gebruik heb ik weinig tot geen last van bijwerkingen, geen vollemaansgezicht enz
alleen dat enorme gehaaste gevoel in je lijf.
Oeh, dat gevoel herken ik nog wel ja! Wat ben ik (en waarschijnlijk ook mijn ) blij dat ik daar vanaf ben!
pi_61410030
Ben vandaag bij mijn internist geweest. De ontsteking op mijn voet blijkt een uiting te zijn van crohn (ze had er een mooie medische term voor maar die kan ik me niet herinneren) hopen dus dat het hierbij blijft..

Verder moet ik meer rusten, kijken of dat helpt...
pi_61417838
Heeft het met je zwangerschap te maken want ik had (misschien weet je het nog) ook heel veel vochtbultjes die open klapten ook een mooie term voor. http://www.huidinfo.nl/herpes%20gestationis.html

Kreeg dat pas de laatste dagen hoor dus zo erg als de foto was het hier niet, het zat vooral op voeten en handen, en de huid viel er na een tijdje af (AU!) en ik kreeg van die rode vlekken over mijn hele lijf.
Mocht het zich dus gaan uitbreiden trek dan op tijd aan de bel.

Edit: vergeet ik dus te melden dat deze aandoening vooral voorkomt bij vrouwen met autoimmuun aandoeningen, we hebben dus met CU en Crohn een verhoogde kans en aangezien het erg kan jeuken waarschuw ik je dus maar ff better safe than sorry.
Mama van Isa en Ties
pi_61424192
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 23:36 schreef marlieske het volgende:
Heeft het met je zwangerschap te maken want ik had (misschien weet je het nog) ook heel veel vochtbultjes die open klapten ook een mooie term voor. http://www.huidinfo.nl/herpes%20gestationis.html

Kreeg dat pas de laatste dagen hoor dus zo erg als de foto was het hier niet, het zat vooral op voeten en handen, en de huid viel er na een tijdje af (AU!) en ik kreeg van die rode vlekken over mijn hele lijf.
Mocht het zich dus gaan uitbreiden trek dan op tijd aan de bel.

Edit: vergeet ik dus te melden dat deze aandoening vooral voorkomt bij vrouwen met autoimmuun aandoeningen, we hebben dus met CU en Crohn een verhoogde kans en aangezien het erg kan jeuken waarschuw ik je dus maar ff better safe than sorry.
Als ik dit zo zie is dit het niet. Het jeukt namelijk niet en er zit wel vocht onder maar niet zoals bij een blaar. Het is lastig uitleggen maar het is meer alsof er een flinke kneuzing zit (die ook pijn doet).

Volgens mij was dit: http://www.huidinfo.nl/erythema%20nodosum.html het waar de internist het over had. (al weet ik dat niet 100% zeker)

Wel bedankt dat je meedenkt in ieder geval
pi_62581915
-edit: spam is niet gewenst, wil je adverteren op FOK!, klik hier

[ Bericht 37% gewijzigd door Mylene op 23-10-2008 08:50:36 ]
pi_62596281
TVP
(Heb ook Crohn)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_62597799
Ga je nu overal dat dieet spammen?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62598805
Mindermutsig: Als je niks positief te melden hebt, **************

[ Bericht 30% gewijzigd door Mylene op 23-10-2008 08:43:38 (doe normaal) ]
pi_62599224
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:12 schreef nz1900 het volgende:
**************
Voor zover ik weet is Crohn in feite een auto-immuunafwijking.
Je witte bloedcellen denken om een of andere reden dat de slijmlaag in je darm niet goed is, en vallen die aan. Vreten hem weg, zeg maar.
Daardoor komt de darmwand in contact met de darminhoud.
Daardoor ontstaan ontstekingen in die darmwand.
En die ontstekingen doen auw.
Even heel simpel gezegd.

Wat heeft het "uithongeren" van de bacterien in je darmen (die normaal gesproken bijzonder nuttig werk verrichten!) daar dan voor effect op? Dat je darmen dan helemaal hun werk niet meer kunnen doen?
In principe werkt voor zover ik altijd gelezen, gehoord en begrepen heb, tegen Crohn alleen een combinatie van middelen die je weerstand verminderen (zodat de aanval op je darmslijmvlies niet meer zo heftig is) en ontstekingsremmers (voor de plekken waar het darmslijmvlies toch gesneuveld is, en door contact tussen darminhoud en darmwand ontstekingen ontstaan).
Maar ik leer graag bij...

[ Bericht 16% gewijzigd door Mylene op 23-10-2008 08:44:00 ]
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_62599226
Geloof niet zo in dieeten aangezien ik ruim 2 jaar bij een dieetiste heb gelopen en me dat niets anders als ellende en terugval opleverde.
Overigens vind ik dat je zulke ingrijpende veranderingen in je eetpatroon met overleggen met je behandelend arts,
en sorry NZ1900 maar je loopt zelf wel in 2 topics dat dieet te spammen.
Heb je aandelen in dat dieet? of heb je zelf ook ergens last van? want verder post je niets anders als dat linkje .... en tja dat is toch spammen dan of heb je nog iets nuttigs in te brengen in het geheel.

want als jij DE oplossing hebt voor mijn CU hoor ik die natuurlijk graag
Mama van Isa en Ties
pi_62599290
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:04 schreef nz1900 het volgende:
Mindermutsig: Als je niks positief te melden hebt, **************.
Ah zijn we nu al aanbeland bij het schelden? Lastig hè, als mensen bewijzen willen zien die je niet hebt?


[ Bericht 2% gewijzigd door Mylene op 23-10-2008 08:44:18 ]
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62599465
tja het spammen start bij Psoriases gaat dan naar Spastische darm en dan door naar Crohn en CU.... als ik nou niets meer eet zou ik dan vanzelf genezen verklaard worden

maar MM ik geloof er ook niet in en wil eerst iets fatsoenlijk bewezen of onderbouwd zien voor ik uberhaupt zo'n hele kwats site ga zitten lezen.
Dit komt op mij over van zo ik knip en plak wat van die site, en ik heb de klok horen luiden maar heb geen ideeeee waar die verdraaide klepel nu zit.
Uberhaupt zelf crohn of CU? geloof er niets van want dan wist je vast dat je hele eetpatroon omgooien niet verstandig is.
Mama van Isa en Ties
pi_62599548
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:15 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is Crohn in feite een auto-immuunafwijking.
Je witte bloedcellen denken om een of andere reden dat de slijmlaag in je darm niet goed is, en vallen die aan. Vreten hem weg, zeg maar.
Daardoor komt de darmwand in contact met de darminhoud.
Daardoor ontstaan ontstekingen in die darmwand.
En die ontstekingen doen auw.
Even heel simpel gezegd.

Wat heeft het "uithongeren" van de bacterien in je darmen (die normaal gesproken bijzonder nuttig werk verrichten!) daar dan voor effect op? Dat je darmen dan helemaal hun werk niet meer kunnen doen?
In principe werkt voor zover ik altijd gelezen, gehoord en begrepen heb, tegen Crohn alleen een combinatie van middelen die je weerstand verminderen (zodat de aanval op je darmslijmvlies niet meer zo heftig is) en ontstekingsremmers (voor de plekken waar het darmslijmvlies toch gesneuveld is, en door contact tussen darminhoud en darmwand ontstekingen ontstaan).
Maar ik leer graag bij...
Zijn dieetpropaganda is ook niet helemaal compleet.
Dit is ongeveer het idee:


Die bacteriën zouden zich voeden met bepaalde voedingsmiddelen en de gassen en zuren die zij veroorzaken zouden dan de darmwand beschadigen waardoor je voedsel minder goed opneemt etc. Uithongeren van die bacteriën zorgt ervoor dat er minder gas en afvalstoffen in je darmen zitten, je voedsel beter opneemt, geen ontstekingen meer hebt en je beter voelt.
In theorie dan, want bewijs is er niet of nauwelijks voor maar dat mag je niet zeggen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62599614
nog een vraagje aan NZ1900 waarom begint een arts dan vaak met je pro biotica voor te schrijven (goede basterien) ? terwijl jij zegt roei ze allemaal uit? kom leg is uit ben echt reuze benieuwd!
Mama van Isa en Ties
pi_62599725
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:04 schreef nz1900 het volgende:
Mindermutsig: Als je niks positief te melden hebt, **************.
Ooh ja en hier nog ff over, als jij niets kan onderbouwen dan kan je natuurlijk incalculeren dat de mensen die elke dag met deze ellende moeten leven hier wat kritisch op reageren, om dan zo te reageren noem ik nogal kinderachtig.
Want eerlijk is eerlijk jij maakt nu misschien mensen blij met een dode mus, en daar kopen we helemaal niets voor. Ik zou dus ff dimmen met je "positief nieuws" te melden

[ Bericht 2% gewijzigd door Mylene op 23-10-2008 08:44:46 ]
Mama van Isa en Ties
pi_62599958
Ik heb dat dieet overigens in een vlaag van verstandsverbijstering wel geprobeerd ongeveer een jaar geleden en ik heb het vier maanden volgehouden. (Of volgehouden: ik at sowieso al grotendeels zo dus ik heb er maar weinig voor hoeven laten.) Ik merkte en merk geen enkel verschil.

En deze opmerking op de site doet me pijn aan mijn slijtershart
quote:
Droge witte/rode wijn
Voeg honing toe om zoeter te maken
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62599988
Als je het allemaal zelf beter weet Marlieske prima. Ik probeer echt mensen te helpen. Als je op die site van ************** het forum had aangeklikt had je gelezen dat het bij heel veel mensen goed helpt. Probleem is dat jij liever negatief wil blijven en je afzet tegen alternatieve dingen. Veel succes verder.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mylene op 23-10-2008 08:45:12 ]
pi_62600059
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:40 schreef nz1900 het volgende:
Als je het allemaal zelf beter weet Marlieske prima. Ik probeer echt mensen te helpen. Als je op die site van scdiet.nl het forum had aangeklikt had je gelezen dat het bij heel veel mensen goed helpt. Probleem is dat jij liever negatief wil blijven en je afzet tegen alternatieve dingen. Veel succes verder.
Enorm zwaktebod. "Het werkt alleen bij mensen die er in geloven. " Uhuh.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62602362
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:26 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Zijn dieetpropaganda is ook niet helemaal compleet.
Dit is ongeveer het idee:
[ afbeelding ]

Die bacteriën zouden zich voeden met bepaalde voedingsmiddelen en de gassen en zuren die zij veroorzaken zouden dan de darmwand beschadigen waardoor je voedsel minder goed opneemt etc. Uithongeren van die bacteriën zorgt ervoor dat er minder gas en afvalstoffen in je darmen zitten, je voedsel beter opneemt, geen ontstekingen meer hebt en je beter voelt.
In theorie dan, want bewijs is er niet of nauwelijks voor maar dat mag je niet zeggen.
Ja ik had de spam ook al gezien; misschien dat je het je zelf niet realiseert en wil je echt helpen, maar wie weet kunnen de mensen hier jou in dat geval ook een beetje uit de droom helpen, want het komt indd vrij simplistisch over allemaal, en vooral ongefundeerd...

Bacterietjes uithongeren klinkt zooooooo: en .
Bacteriën heb je zelfs nodig als je gezond bent, voor de vertering van welk voedingsmiddel dan ook!

En Crohn/CU zijn auto-immuunziekten: dat betekent dat je eigen lichaam (niet de bacteriën dus) zichzelf in de weg zit!

Voeding aanpassen is verder prima, maar dat moet op heel gepaste wijze gebeuren. Zoiets als honing in de wijn is daarbij bv nou echt niet essentieel. Als je darmen nl niet tegen de wijn kunnen, dan moet je dat gewoon (soms tijdelijk) uit je eetpatroon weren. Hetzelfde geldt voor bijv. koeienmelk!
 FR
pi_62602820
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:40 schreef nz1900 het volgende:
Als je het allemaal zelf beter weet Marlieske prima. Ik probeer echt mensen te helpen. Als je op die site van ************** het forum had aangeklikt had je gelezen dat het bij heel veel mensen goed helpt. Probleem is dat jij liever negatief wil blijven en je afzet tegen alternatieve dingen. Veel succes verder.
Zo blijkt maar weer dat je dit forum gedeelte en vooral dit topic noooit gevolgd hebt dus hoe kun je suggereren dat ik niet in alternatieve geneeskunde geïnteresseerd ben?
Ik heb namelijk ruim 1 jaar bij een magnetiseur gelopen en dat word toch echt als zwaar alternatief gezien.
Flesje spa blauw en een zak watten instralen zie in namelijk een gewone arts never en te nooit niet doen.
Voor mijn sporiasis heb ik gelopen bij een homeophaat ook nogal alternatief niet waar?
Daar gaat je fraaie conclusie dus.... down the drain.
Meeste mensen proberen na een tijdje toch van de standaard medicatie af te komen omdat prednison nogal zwaar is als je dat wat langer gebruikt maar ach als je het zelf niet hebt heb je lekker handig lullen nietwaar?

je strooit hier gewoon met wat links die de meeste hier al lang en breed kennen en dat heeft niets met positief of negatief te maken, enige wat jij kan is mensen nu af zeiken in plaats van me duidelijk maken waarom dat dieet zo prima werkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 23-10-2008 08:45:38 ]
Mama van Isa en Ties
pi_62604225
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 02:32 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Bacteriën heb je zelfs nodig als je gezond bent, voor de vertering van welk voedingsmiddel dan ook!

En Crohn/CU zijn auto-immuunziekten: dat betekent dat je eigen lichaam (niet de bacteriën dus) zichzelf in de weg zit!

Voeding aanpassen is verder prima, maar dat moet op heel gepaste wijze gebeuren. Zoiets als honing in de wijn is daarbij bv nou echt niet essentieel. Als je darmen nl niet tegen de wijn kunnen, dan moet je dat gewoon (soms tijdelijk) uit je eetpatroon weren. Hetzelfde geldt voor bijv. koeienmelk!
My point exactly.
Bacterien heb je nodig om je voedsel te verteren, en als je gaat uithongeren kun je geen onderscheid maken tussen eventuele nuttige en schadelijke bacterien. Je verteert je voedsel dus (nog) minder goed.
En de oorzaak van de Crohn, namelijk die auto-immuunfout, die wordt niet opgelost...
Vandaar dat ik dat dieet dus niet snap, althans, niet zie hoe de basisgedachte ervan (minder bacterien is beter) kan helpen bij Crohn.
Ik keur niks af, alleen snap ik het dus niet. En wat ik niet snap, en me niet door mijn eigen arts wordt geadviseerd (en die denkt gelukkig heel erg ruim, want die schiet niet in de lach als ik zeg dat ik bij een osteopaat of energetisch therapeut loop), daar begin ik liever niet aan.
Zeker omdat zoals gezegd wijzigingen in voedingspatroon voor Crohn/CU-patienten vaak zeer voorzichtig moeten worden aangepakt... Dus als je dat doet, wil ik wel weten dat het (meestal) werkt. Lijkt mij niet heel erg onlogisch toch?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_62605090
laatste tijd gaat het helaas niet zo best me, vermoeiend
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_62605339
Shit MMM.

Het gaat hier eigenlijk bijzonder goed qua darmen. Gewrichten weer iets minder helaas maar dat heb ik altijd aan het eind van de zomer/begin van de herfst. Van mij mag het snel winter worden want dan gaat het altijd het best. Ik eet de laatste tijd iedere dag als lunch een soepje en dat vinden mijn darmen erg lief van mij. Licht verteerbaar (meestal), veel groente en natuurlijk erg lekker.
Dat ga ik er wel in houden denk ik.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62609033
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:40 schreef nz1900 het volgende:
Als je het allemaal zelf beter weet Marlieske prima. Ik probeer echt mensen te helpen. Als je op die site van ************** het forum had aangeklikt had je gelezen dat het bij heel veel mensen goed helpt. Probleem is dat jij liever negatief wil blijven en je afzet tegen alternatieve dingen. Veel succes verder.
(tvp)
Het SC dieet is in theorie al erg twijfelachtig en er is geen wetenschappelijk bewijs om de theorie te ondersteunen. Iedereen met Crohn/CU die enigzins bewust leeft/eet zal zelf moeten uitvinden wat wel en niet goed verdragen wordt door de darmen.
night and day, you are the one
pi_62630183
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 10:15 schreef MissyMirjaM het volgende:
laatste tijd gaat het helaas niet zo best me, vermoeiend
Oh shit, da's wel minder...

Denk aan jezelf hè!!
 FR
pi_62863165
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:57 schreef ipanema22 het volgende:

[..]

(tvp)
Het SC dieet is in theorie al erg twijfelachtig en er is geen wetenschappelijk bewijs om de theorie te ondersteunen. Iedereen met Crohn/CU die enigzins bewust leeft/eet zal zelf moeten uitvinden wat wel en niet goed verdragen wordt door de darmen.
Er is wel wetenschappelijk bewijs voor het Scdieet:
Het complete boek van het Scdieet staat op google books:
http://books.google.nl/books?id=d7Sh3cYXeRQC&pg=PA7&dq=sc+dieet#PPP23,M1

Hoofdstuk 2 gaat over het wetenschappelijk bewijs.
pi_62872730
Prima als jij dit boek dat inmiddels 4 jaar oud is (of ouder) als waarheid aanneemt.
Ik zie het meer als een soort dieet-bijbel ala Sonja Bakker.

Overigens word er in het boek veel gesproken over malabsorptie en de vertering van Koolhydraten/Suikers (glucose e.d.) nou laat het zo zijn dat ik en ik denk vele met mij die Crohn of CU hebben eerst binneste buiten worden gekeerd voor we die diagnose krijgen (en dus ook medicatie!)

Ik het ruim 1 jaar diverse onderzoekjes gehad naar de werking van mijn darmen, maag en alles wat er nog meer te testen valt. Ook diverse dieeten gevolgd (ruim 2 jaar)met geen resultaat, dit in overleg met een dieetist er werd steeds wat weg gelaten of toegevoegd, zoals dit dieet ook doet.

Daaronder ook de H2-test ( ter info) hierbij word dus gekeken naar de vertering van de genoemde suikers in het dieet.
Verder is mijn ontlasting ongeveer 1 maand lang gecontroleerd op de vertering.
Daar kwam weinig spannends uit er was met mijn eetpatroon niet veel vreemds aan de hand.
Dat vezels en bijvoorbeeld rundvlees slechter verteerd worden..... tja dat geldt voor ieder persoon.
Overigens verdenk ik de schrijver van dit boek ervan ook de ontdekker te zijn van dit geweldige dieet, ergens moet natuurlijk iemand verdienen nietwaar?

maar om ons nu dom, naïef niet luisterend of what so ever te noemen, dat vind ik nogal kortzichtig van jou.
Het is wel duidelijk dat jij geen CU of Crohn hebt anders was je reactie net zo geweest als die van ons.
Ik ben namelijk nogal sceptisch als het over wondermiddeltjes gaat.
Wij geloven niet meer zo in een dieet of ander vreemd middel, want waarom word er dan nog steeds zoveel onderzoek gedaan als de oplossing zo simpel is? Leg me dat eens uit?

Waar ik inmiddels wel achter ben is dat jij graag je gelijk krijgt, je gaat er zelfs een week voor zitten googlen om dan met een linkje te komen over een boek dat 4 jaar oud is, met bronnen uit de jaren '80 en '90 maar niets nieuws terwijl er zoals ik al zei jaar en dag onderzoek word gedaan.
Verklaar dat ook eens?

Hier kan je trouwens wat recentere bevindingen vinden van diverse onderzoekers en artsen. Crohn forum
Hier haal ik wat recentere info vandaan misschien voor jou een aanrader om dat eens te lezen ipv 4 jaar oude literatuur.

en nu niet weer gaan schelden, dat doen kleine kinderen en mensen die geen goede argumenten meer over hebben, mensen die gelijk hebben communiceren op een volwassen manier

Ooh en nog ff een Edit er tegenaan, in het psoriasis topic beweer je dat er geen wetenschappelijk bewijs voor is, je vooronderzoek was dus niet al te best al beloofde je ons wel meteen gouden bergen.
Kijk en dat wekt argwaan natuurlijk want wij zijn behoorlijk kritische patiënten
Voor het gemak heb ik post van toen maar ff ge-quote.
En ook wederom in dat bericht moest je naar doen tegen mensen die sceptisch zijn.
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 00:19 schreef nz1900 het volgende:

[..]

Nee, het is niet wetenschappelijk onderbouwd.
Er zijn voldoende dingen die je nog wel kan eten.
Ben je geintereseerd of is dit sarcastisch bedoeld ?


[ Bericht 13% gewijzigd door marlieske op 02-11-2008 00:13:34 ]
Mama van Isa en Ties
pi_62873821
Het klopt dat ik geen Cu of Crohn hebt. Mijn gescheld was overdreven, maar ik wordt gewoon een beetje moe van mensen die meteen negatief beginnen te doen als er iets alternatiefs wordt aangeboden. Werkt het scdieet niet voor jou of vind je het niks prima, maar misschien heeft een ander er wel baat bij.
Puur omdat ik geen arts ben ga je er vol tegenin anders zou je heel anders gereageerd hebben.
Je bent dus bevooroordeelt en gefrusteerd en wil zelf maar al te graag je gelijk halen.
  zondag 2 november 2008 @ 00:52:26 #244
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_62874343
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:25 schreef nz1900 het volgende:
Het klopt dat ik geen Cu of Crohn hebt. Mijn gescheld was overdreven, maar ik wordt gewoon een beetje moe van mensen die meteen negatief beginnen te doen als er iets alternatiefs wordt aangeboden. Werkt het scdieet niet voor jou of vind je het niks prima, maar misschien heeft een ander er wel baat bij.
Puur omdat ik geen arts ben ga je er vol tegenin anders zou je heel anders gereageerd hebben.
Je bent dus bevooroordeelt en gefrusteerd en wil zelf maar al te graag je gelijk halen.
Tja je bied je excuses aan voor vorige keer maar meteen ga je 2 zinnen later weer me beledigen? vreemd want mijn reactie was puur op mijn ervaringen en bevindingen gebaseerd.
Die kan en mag jij niet bekritiseren aangezien je geeeeeeeeeen idee hebt waarover je het hebt, CU of Crohn is niet zomaar een beetje last hebben van diarree!

Ook al ben je arts dan geloof ik niet meteen alles ik ben in een aantal jaren tijd namelijk nogal eens van arts verandert omdat ik een andere mening deelde en mijn ziekte anders zag als hun... mijn magnetiseur was ook geen arts bv en die heeft me geweldig geholpen, dus was praat je voor onzin je kent me niet eens persoonlijk maar hebt je mond vol over mijn denkwijze?

Daarbij ben ben niet bevooroordeeld want ik heb diverse intolerantie diëten gevolgd en allemaal zonder resultaat, en dat 2 jaar lang.

Gefrustreerd ben ik zeker niet want ik gebruik al bijna 2 jaar geen medicatie, de laatste medicatie heb ik genomen eind juli 2007, en dat was een korte prednison kuur van 8 dagen en die was niet eens voor mijn CU, ik ben een van de lucky bastards hier, de rest van de mensen hier hebben het zover ik het weet heel wat erger te stellen met de Crohn of CU.
Ik heb alleen de pech dat ik diverse auto immuunziektes onder de leden heb, dus soms voor andere kwaaltjes kom te staan maar ook die zijn veel al na korte kuurtjes snel weer weg.


Dit dieet is overigens bijna gelijk aan het atkinson dieet dat laat namelijk ook de koolhydraten weg, en dat is achter af ook niet zo heel gezond gebleken, ik zeg niet dat het niet voor iemand zal werken maar om zomaar te roepen (en zeker hier) dat dit DE oplossing is.... kom op dat moet je zelf ook inzien dat gaat te ver.

Je komt nu namelijk over als Jomanda die Silvia Millecam beweert dat ze geen borstkanker heeft.
Je hebt geen idee waarover je het hebt maar verteld ons wel dat we je op je blauwe ogen en je gekopierde linkje moeten geloven en dat zonder enige onderbouwing want wederom geef je die niet.
maar wel anderen gefrustreerd noemen en zeggen dat die hun gelijk willen halen, maar eeeeh wie komt hier de hele tijd linkjes plakken met flauwekul om aan te tonen dat hij niet uit zijn nek lult

Misschien een beetje het verhaal van de pot en de ketel nz1900?
Mama van Isa en Ties
pi_62877293
Dat scdieet hoeft helemaal niet de oplossing te zijn, maar het is effectief bij velen, althans als ik dat forum van scdiet zou lees. En er is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, dus wat wil je nou ?
pi_62878510
Iemand zaterdag kassa nog gezien? Kan me zo kwaad maken als ik daar zo'n muts van de mlds zie activia lopen te verdedigen..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_63145889
quote:
Philips komt met 'intelligente pil'
Uitgegeven: 11 november 2008 19:35
Laatst gewijzigd: 11 november 2008 19:36

AMSTERDAM - Philips heeft een elektronische pil ontwikkeld die levensbedreigende aandoeningen aan het maagdarmkanaal kan bestrijden, de zogenoemde iPill.
ANP

De pil kan medicijnen afgeven op een specifieke plek in het darmkanaal, zo meldde Philips dinsdag.

Camerapil

De pil volgt de zogenoemde camerapil op. De nieuwe uitvinding wordt ingeslikt, begeeft zich op natuurlijke wijze door het spijsverteringskanaal en geeft vooraf bepaalde geneesmiddelen precies op de juist plaats in de juiste hoeveelheid af.

Philips zegt dat de technologie geschikt is voor de bestrijding van de ziekte van Crohn, colitis en darmkanker.

nu.nl
Ik ben benieuwd hoe goed dit is, klinkt iig wel goed.
pi_63146525
Het bestaat al lang hoor maar vanwege de hoge kosten word het nog amper gebruikt, waarom anders die helse darmonderzoeken?
Mama van Isa en Ties
pi_63146641
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:59 schreef marlieske het volgende:
Het bestaat al lang hoor maar vanwege de hoge kosten word het nog amper gebruikt, waarom anders die helse darmonderzoeken?
Dat is die camerapil. Deze geeft medicatie af op de juiste plaats.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63146783
Id,d met die camerapil kunnen ze alleen kijken, met deze pil kunnen ze gelijk medicijnen afgeven
pi_63147347
Hmmz dat had ik ff gemist... nou hopen dat het snel "op de markt" komt.
En dat het dan ook zorgt voor sneller resultaat.
Mama van Isa en Ties
pi_63149501
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:59 schreef marlieske het volgende:
Het bestaat al lang hoor maar vanwege de hoge kosten word het nog amper gebruikt, waarom anders die helse darmonderzoeken?
Er is ook een andere reden: op het moment dat ze wel wat zien via de camera is de pil alweer voorbij. Dus echt goed onderzoeken kan niet meteen. En met de slang kunnen ze echt elk hoekje onderzoeken, een camerapil kan niet achter elk plooitje even loeren

Er komt wel een pil op de markt die zich kan afzetten tegen de darmwand, maar dan heb je dus weer 1% (iig heel klein ) op een wondje in je darm, want dat doet ie nmiet met watjes...Op het moment dat de arts wat ziet kan hij die haakjes uitzetten en kan de pil tegen de darmbeweging in blijven liggen op die plek. Maar dan nog, die plooien...

Het is een rotonderzoek met die slang (got the tshirt: 1x met roes, 1x zonder), maar het is wel nog steeds de beste manier.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_63150361
lennart meld zich met crohn, vorig jaar oktober begonnen, nu weer steady met imuran en pentasa
no pain no game!
pi_63199499
Gala meldt zich met CU, een jaar of 6 geleden geconstateerd, behandeld en lange tijd geen klachten gehad, nu al anderhalf jaar aan het kwakkelen. Ik zit nu (sinds vandaag) aan de Entrocort (hiervoor had ik Budenofalk, schijnt hetzelfde te zijn). Ik hoop dat het helpt en dat ik weer een paar jaar zonder medicijnen kan...
pi_63199777
Hè gezellig, hoi!
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63199875
Ik hoop ook dat het helpt Gala! Sterkte ermee!
pi_63218445
TVP!

Ik mag zondag aan de Moviprep en maandagochtend naar t ziekenhuis voor een Coloscopie.
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
pi_63218594
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 12:42 schreef Schokbreker het volgende:
TVP!

Ik mag zondag aan de Moviprep en maandagochtend naar t ziekenhuis voor een Coloscopie.
Oh, succes zondag dan!
En maandag natuurlijk ook.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63218627
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 12:48 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Oh, succes zondag dan!
En maandag natuurlijk ook.
Thanks!

Mijn grootste fout was dit topic lezen
Nu ben ik bang
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
pi_63218762
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 12:50 schreef Schokbreker het volgende:

[..]

Thanks!

Mijn grootste fout was dit topic lezen
Nu ben ik bang
Ik vond de colonscopie reuze meevallen, het drinken van die troep was erger.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63218858
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 12:50 schreef Schokbreker het volgende:

[..]

Thanks!

Mijn grootste fout was dit topic lezen
Nu ben ik bang
Succes joh. DIe troep ervoor is erger dan die slang. En dat zegt veel als je het zonder roesje hebt gehad

Ik heb het al meerder keren mogen ondergaan, zoals de meeste hier denk ik. Tip, zorg voor vochtig toiletpapier voor zondag Schrale bende
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_63218862
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 12:54 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik vond de colonscopie reuze meevallen, het drinken van die troep was erger.
Van de verpakking begreep ik dat er een zoet smaakje aan zit?

Ach ik heb wel vaker gore troep gedronken, dus ik ga er niet bij nadenken, dat spul drinken en me leeg laten lopen.

Vind het alleen lullig voor mn vriendin dat ik de wc bezet ga houden (we hebben maar 1 WC)
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
pi_63218906
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 12:59 schreef Pheno het volgende:

[..]

Succes joh. DIe troep ervoor is erger dan die slang. En dat zegt veel als je het zonder roesje hebt gehad

Ik heb het al meerder keren mogen ondergaan, zoals de meeste hier denk ik. Tip, zorg voor vochtig toiletpapier voor zondag Schrale bende
Die heb ik al gekocht hahaha!

Die internist heeft me nog voorgelogen ook. Ik zou eerst een sigmo krijgen zonder hulpmiddelen. Toen vertelde ze dat als het een colo zou zijn het onder narcose zou zijn. Nu begrijp ik hier van iedereen dat het een roesje is. Geef mij maar een volledige narcose of coma.
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
pi_63218922
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 12:59 schreef Schokbreker het volgende:

[..]

Van de verpakking begreep ik dat er een zoet smaakje aan zit?

Ach ik heb wel vaker gore troep gedronken, dus ik ga er niet bij nadenken, dat spul drinken en me leeg laten lopen.

Vind het alleen lullig voor mn vriendin dat ik de wc bezet ga houden (we hebben maar 1 WC)
Ik heb Klean prep gehad, daar stond het ook op de verpakking. Ik moet het alleen nog ontdekken waar dan precies die vanillesmaak te proeven is

En narcose doen ze niet
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_63219236
Zoet is een ruim begrip.
Nog een tip: rietjes. Die meuk zo ver mogelijk voorbij je smaakpapillen naarbinnen brengen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63219285
Oja en niet na het eerste litertje als je denk van 'yuk' dan het advies op de verpakking gaan opvolgen om het aan te maken met iets als appelsap ofzo. Dat is namelijk overtreffende trap van 'yuk'.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63219343
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 13:20 schreef MinderMutsig het volgende:
Oja en niet na het eerste litertje als je denk van 'yuk' dan het advies op de verpakking gaan opvolgen om het aan te maken met iets als appelsap ofzo. Dat is namelijk overtreffende trap van 'yuk'.
Ik zal even rietjes kopen morgen

Ik hou sowieso niet van appelsap, dus dat zou ik niet doen.

Ik moet nu even verder, ik laat maandag nog wel even van me horen
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
pi_63219758
Nog één vraagje. Wat zijn jullie ervaringen van NA de scopie?

Wat betreft nog last hebben van de laxatie of echte krampen?

Ben ik dinsdag (heb maandagochtend de scopie) gewoon in staat om zonder problemen te werken of kan ik beter een dagje verlof nemen?
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
pi_63220677
Ik heb nog wel vrij veel diarree gehad de dag van de scopie, en voelde me echt beroerd, dus ik zou vrij nemen als ik jou was.

Voor Cleanprep bleek ik allergisch te zijn, dus dat ging toen niet goed. Heb toen Xprep gehad, en dat was maar 60 ml siroop drinken ( soort hoestdrank) en verder wel gewoon veel drinken, maar geen tig liter ofzo. En die Xprep smaakte nog lekker ook

Dus sindsdien altijd Xprep gehad gelukkig

Veel succes/sterkte iig ermee!
pi_63220941
Ik had weer nergens last van. Nou ja, wat krampen enzo maar dan weet je ook eens hoe vrouwen zich voelen als ze ongesteld op hun werk moeten zitten.
Ik kon er prima om werken in ieder geval. Diezelfde avond nog zelfs.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63221299
Ach dan kijk ik het gewoon aan. Maandag werk ik sowieso niet

Eventueel dinsdag vanuit huis werken

Ik baal wel nog steeds dat ik geen koffie mag drinken en roken zodra ik begin met die Moviprep
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
pi_63222265
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:41 schreef Schokbreker het volgende:

Ik baal wel nog steeds dat ik geen koffie mag drinken en roken zodra ik begin met die Moviprep
Daar heb je toch geen tijd voor
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_63222476
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 15:16 schreef Pheno het volgende:

[..]

Daar heb je toch geen tijd voor
True. Ik zal wel even de Donald Ducks klaarleggen
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
pi_63222502
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 15:24 schreef Schokbreker het volgende:

[..]

True. Ik zal wel even de Donald Ducks klaarleggen
Je moet er de humor van in zien. Hoe ontlastig dat ook is.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_63222575
Ik heb mij trouwens tijdens het drinken van die troep enorm verbaasd over de kracht van je kringspier.
Je darmen zijn helemaal leeg, je spuit water met een kracht waar menig fonteintje jaloers op zou zijn en toch krijg je het voor elkaar om zonder lekken naar het toilet te lopen.
De kringspier is mijn nieuwe favoriete spier.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63222640
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 15:25 schreef Pheno het volgende:

[..]

Je moet er de humor van in zien. Hoe ontlastig dat ook is.
Dat doe ik ook wel hoor. Het is voor een goed doel. Ik hoop alleen dat ze een oorzaak vinden van mn problemen.
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 15:28 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb mij trouwens tijdens het drinken van die troep enorm verbaasd over de kracht van je kringspier.
Je darmen zijn helemaal leeg, je spuit water met een kracht waar menig fonteintje jaloers op zou zijn en toch krijg je het voor elkaar om zonder lekken naar het toilet te lopen.
De kringspier is mijn nieuwe favoriete spier.
Ze kijken me hier op kantoor raar aan nu hahaha!

Mooie test voor mijn kringspier
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
pi_63223901
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 15:25 schreef Pheno het volgende:

[..]

Je moet er de humor van in zien. Hoe ontlastig dat ook is.
bwhaha

ik vind die moviprep zo vreselijk vies, ieehh
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_63224004
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 16:20 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

bwhaha

ik vind die moviprep zo vreselijk vies, ieehh
Proeven doe ik toch amper, dus dat komt wel goed.

Ben alleen bang dat ik onderweg naar het ziekenhuis of terug naar huis de kracht over mn sluitspier verlies
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
pi_63224178
ik was daar ook bang voor, maar het is niet gebeurd.

neem je wel een schone broek + onderbroek mee?
heb ik ook gedaan, nooit nodig gehad, maar je kunt ze maar beter bij je hebben/.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_63224261
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 16:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik was daar ook bang voor, maar het is niet gebeurd.

neem je wel een schone broek + onderbroek mee?
heb ik ook gedaan, nooit nodig gehad, maar je kunt ze maar beter bij je hebben/.
Ik hoop dat het mij ook niet gebeurt, gelukkig woon ik echt 5 minuten rijden bij het ziekenhuis vandaan.

Mn 'ziekenhuis'-tas ligt al klaar
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
pi_63224397
Ik heb het niet gered tot thuis, ben onderweg bij een dierenkliniek naar de wc gegaan

En het is idd wel verstandig om schone kleren mee te nemen. Ik heb het bij de scopie niet nodig gehad, bij de MRI-scan tijdens het onderzoek al
pi_63224583
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 16:38 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb het niet gered tot thuis, ben onderweg bij een dierenkliniek naar de wc gegaan

En het is idd wel verstandig om schone kleren mee te nemen. Ik heb het bij de scopie niet nodig gehad, bij de MRI-scan tijdens het onderzoek al
Ik haat dat altijd! Ik had het gisteren onderweg naar een bezichtiging van een huis, maar even bij de McDonalds gestopt

Gelukkig - ondanks dat het een klein stukje is - wonen tussen het ziekenhuis en mijn huis vrienden van me en mn schoonouders
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
pi_63230245
Kan iemand me vertellen wat precies de smaak is van moiviprep? Heb volgende week weer een endoscopie en moet voor het eerst voorbereiden met moviprep. Hiervoor altijd met een drankje dat naar anijs smaakte, anijs kan ik dus echt niet ruiken zonder te moeten kokhalzen! Er staat op de gebruiksaanwijzing citroensmaak, maar is dit ook echt zo? Is het goed weg te krijgen of echt net of je stroop drinkt? Bedankt alvast voor de reacties en meer tips; graag!
pi_63230599
een citroenachtigesmaak, heel zoet
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_63230641
Dat klinkt al beter dan dat Klean Prep. *rilt.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_63230774
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 20:44 schreef MissyMirjaM het volgende:
een citroenachtigesmaak, heel zoet
Dus in principe best naar binnen te krijgen als je je inbeeld dat het een beetje te zoet aangemaakte limonadesiroop is? Zie ook weer het meest op tegen de voorbereiding. Het onderzoek opzich kijk ik natuurlijk niet naar uit en neem ook nooit een roesje, wil wel een beetje meekijken (toch best interessant dat zo'n darm zo schoon en roze is van binnen!). En die twee tabletten die je eerst moet slikken, heeft iemand daar ervaring mee en werkt dat snel?
pi_63230913
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 20:52 schreef moppie79 het volgende:

[..]

Dus in principe best naar binnen te krijgen als je je inbeeld dat het een beetje te zoet aangemaakte limonadesiroop is? Zie ook weer het meest op tegen de voorbereiding. Het onderzoek opzich kijk ik natuurlijk niet naar uit en neem ook nooit een roesje, wil wel een beetje meekijken (toch best interessant dat zo'n darm zo schoon en roze is van binnen!). En die twee tabletten die je eerst moet slikken, heeft iemand daar ervaring mee en werkt dat snel?
Die twee tabletten zijn wel aardig. Werkt snel en ook niet zo'n nasleep.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_63231266
Beginnen jullie allemaal wel echt stipt om 06:00 in de ochtend met de tweede liter? De laatste keer heb ik het niet helemaal kunnen opdrinken, kreeg het niet meer weg, maar dit had blijkbaar geen invloed op het onderzoek. Zal het veel uitmaken als ik pas rond 07:00 begin met het drinken van dat spul? Ik heb het onderzoek pas om 11:00 en door de zenuwen zal er al wel niet veel van slapen komen, dus liever een uurtje langer in bed dan een uur eerder al op de wc!
pi_63231304
ik zou als ik jou was een uurtje eerder op de wc gaan zitten, als je niet helemaal schoon van binnen bent, dan moet het hele onderzoek over...
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_63231370
Ik heb de Klean Prep variant gehad, dat is in de middag de dag er voor beginnen 4 liter wegzuipen ( ) en dan na 18:00 niets meer eten. Leuk als je je onderzoek pas later die dag er op hebt

Hoe schoon wil je het hebben? Volgens mij maakt het ook niet zo veel uit, krijg je nog een klysma voor het onderzoek?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_63231418
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 21:14 schreef Pheno het volgende:
Ik heb de Klean Prep variant gehad, dat is in de middag de dag er voor beginnen 4 liter wegzuipen ( ) en dan na 18:00 niets meer eten. Leuk als je je onderzoek pas later die dag er op hebt

Hoe schoon wil je het hebben? Volgens mij maakt het ook niet zo veel uit, krijg je nog een klysma voor het onderzoek?
nee
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_63231499
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 21:16 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

nee
Dacht bij een endoscopie wel. maar zo niet, dan zou ik de tijden wel scherper aan houden, want anders is het idd zoals je al zei: indien niet goed, nog een keer!!
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_63231533
Ik heb anders wel altijd voor de zekerheid nog een klysma gehad hoor...
pi_63232914
Maar die moviprep kun je toch ook gewoon helemaal doen de avond voor het onderzoek? Volgens t boekje dat ik heb gekregen zijn er 2 manieren. Of alles de avond van te voren, of 1 liter de avond van te voren en 1 liter 's ochtends.
quote:
ofwel

verdeeld als 1 liter MOVIPREP op de avond voor en 1 liter in de vroege ochtend op de dag van het onderzoek,

ofwel

2 liter op de avond voor het onderzoek.
Ik was eigenlijk van plan om zondag om een uur of 6/7 te beginnen met mn eerste liter en als die op is de 2e te maken.
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
pi_63234248
Voor de mensen die niet tegen kleanprep of moviprep kunnen, ik heb ze ook gehad en bij de tweede keer (moviprep) ging het mis, omdat ik het niet binnen kon houden. In het ziekenhuis gezegd dat het niet gelukt was, dus toen mocht ik spontaan nog een keer aan de kleanprep. Dit ging uiteraard weer niet goed, dus uiteindelijk heb ik het via een neus-sonde toegediend gekregen.
Dit is niet prettig, maar als je dus teveel moeite hebt met kleanprep of moviprep, er is nog een alternatief en het kan je een hele nare avond en ochtend voor het onderzoek schelen.

Voor degenen die xprep hebben gehad, is dit echt een volwaardig alternatief? 60 ml (en niet heel vies) en heel veel water klinkt namelijk als een ideaal alternatief voor kleanprep en moviprep.
pi_63234310
ja, het is wel een volwaardig alternatief, en het hoeft niet eens perse water te zijn wat je verder drinkt, mag ook wel gewoon thee ofzo zijn
pi_63234918
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 13:01 schreef Schokbreker het volgende:

[..]

Die heb ik al gekocht hahaha!

Die internist heeft me nog voorgelogen ook. Ik zou eerst een sigmo krijgen zonder hulpmiddelen. Toen vertelde ze dat als het een colo zou zijn het onder narcose zou zijn. Nu begrijp ik hier van iedereen dat het een roesje is. Geef mij maar een volledige narcose of coma.
Ben blij dat je uberhaupt iets krijgt om de scherpste randjes eraf te halen, dat geluk heeft niet iedereen

en succes van de week, en neem je donald duckies maar mee hoor ... hoop dat je een hoop jaargangen hebt
Mama van Isa en Ties
pi_63238291
een neussonde lijkt me echt vréselijk, zeker het inbrengen, of niet..?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_63239831
Het inbrengen viel nog mee, maar daarna voel je wel de hele tijd iets zitten wat niet echt prettig is. Maar als je echt niet tegen die drankjes kan, is het wel fijn omdat je niet het gevoel hebt dat je zelf zeg maar je onderzoek aan het tegenhouden bent.
pi_63241457
Voor die MRI-scan kreeg ik ook een neussonde, nou, dat vond ik echt verschrikkelijk hoor
pi_63245422
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 02:57 schreef MissyMirjaM het volgende:
een neussonde lijkt me echt vréselijk, zeker het inbrengen, of niet..?
Toen ik een neussonde kreeg, ook voor het innemen van de 2 liter laxeermiddel, vond ik het echt vreselijk. Ik moest continu kokhalzen van dat slangetje in mijn keel... Moet er wel bij zeggen dat ik toen ook veel problemen had met overgeven dus dat dat slangetje zou irriteren hadden we vantevoren kunnen weten..

Ik zit op dit moment weer midden in een opvlamming van crohn. Er is een stuk dunne darm en een stuk dikke darm ontstoken en daar omheen is wat vetweefsel mee gaan ontsteken (met als resultaat dat mijn buik aan de buitenkant ook érg pijnlijk is). Omdat ik zwanger ben heeft het allemaal wat lang geduurd voordat ik medicatie kreeg maar ik heb gisteren dan *eindelijk* een remicade infuus gehad en prednison (prednison krijg ik telkens eenmalig mee met het infuus, dus niet dagelijks slikken). Hoop dat deze medicijnen snel hun werk gaan doen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')