quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 16:34 schreef grizegrijn het volgende:Welke onderzoeken hebben jullie eigenlijk gehad voor de diagnose van Crohn of CU?
Alle onderzoeken wel zo'n beetje die je hier al voorbij zag komen + een lactose-adem test, het ene onderzoek met meer succes dan de andere overigens

geen roesje en nog meer van die ongein verziekte het af en toe.
Maar vanwege alle symptomen en het algehele ziektebeeld is uiteindelijk dan toch CU de diagnose geworden dit na ik denk alles bij elkaar 1,5 jaar rommelen en zoeken bij diverse artsen.
Ook maanden bij een diëtist gelopen (Dat was dus letterlijk elk slokje water en hapje eten noteren.) omdat eerst coeliakie vermoed werd, ik viel namelijk in het begin dat ik ziek werd in 1 maand tijd zo'n 8 kilo af en woog nog amper 48kg, was lijkwit en constant aan de diarree die gepaard ging met bloedverlies.
Glutenvrij eten en koken poeh dat was een hele opgave, was dus best een opluchting dat het dat niet bleek te zijn. CU is nou ook niet echt een zegen om te hebben maar dat glutenvrije eten kwam me echt de keel uit.
Ik ben wel blij dat ik nu niet meer in dat vage hoekje zit en er nu behandelt kan worden als ik ziek ben/word
ten tijde dat er nog geen diagnose was werd ik continu op een ander medicament gezet en kreeg ik de Alice in Wonderland gevoelens en werd er behoorlijk depri van omdat bepaalde mensen (waaronder mijn toenmalige werkgever) dachten dat het een probleempje tussen de oren was.
In de wandelgangen op het werk werd zelfs (hoorde ik later) over anorexia gesproken.
En als op zo'n moment een duidelijke diagnose uitblijft dan ga je soms zelf ook twijfelen of je wel echt wat mankeert. Was geen handige tijd, ben blij dat dat allemaal achter de rug is.