abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57452406
Ik ben vanwege de koop van een appartement op zoek naar een notaris in Utrecht voor het leveren van een hypotheek- en transportakte. Heeft iemand positieve ervaringen met een betaalbare notaris in die regio?

Zelf heb ik meerdere offertes aangevraagd maar aangezien niet iedereen zijn volledige kosten meldt is het wat lastig vergelijken. Op dit moment komt anotaris (http://www.anotaris.nl) er het goedkoopste uit. Iemand ervaring met deze notaris? Aangezien het volgens mij om een redelijk standaard handeling gaat voor een notaris ben ik gewoon op zoek naar de goedkoopste.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
  dinsdag 18 maart 2008 @ 14:00:42 #2
21865 WaVe
WaVe detected
pi_57452703
Ik heb het bij Notaris van Ekdom laten doen. Is in eerste instantie niet de goedkoopste, maar als je 'm voorstel voor een betere prijs doet, gaat ie daar vaak wel mee akkoord. Ben er verder goed geholpen. (Bij anotaris had ik ook aangevraagd en die kwam met een hogere prijs dan dat ze mee adverteerden... Ik had er een slecht gevoel bij.)
pi_57453762
Ik heb huis gekocht en via hun laten doen. Tevens testament op laten stellen.
Volgende week is overdracht van huis en gaan we dus echt tekenen bij Anotaris.

Het verschil zit het met name in werkwijze en behuizing. Geen fancy grachtenpand, maar een gedateerd bedrijfpand met ruim voldoende parkeerplaats. We hebben intor gesprek gehad en ware daar erg tevreden over! Heldere uitleg en veel tips en adviezen.

De werkwijze is voor 99% digitaal. Stukken worden per mail toegestuurd en niet op papier. Uiteraard wel op papier tijdens de daadwerkelijke ondertekening en overdracht Stukken zien er keurig uit, allemaal standaard en niks bijzonders in positieve of negatieve zin. Ik vind het wel prettig om alles digitaal te doen, scheelt nogal in tijd.

En inderdaad, wij hebben ook links en rechts gezocht en Anotaris komt als goedkoopste uit de bus.

Ruimte voro onderhandel is er bij elke notaris wel trouwens. In ons geval kregen we korting omdat we zowel testamenten als overdracht via Anotaris deden. Scheelde toch weer iets van 150 euro.
*** I have this condition ***
  dinsdag 18 maart 2008 @ 15:22:33 #4
205673 supersayan
KA-ME-HA-ME-HAAAAAAAAAAAAA!!!!
pi_57454374
Uden is zeker te ver?
Nappa: Vegeta, what does the scouter say about his power level?
Vegeta: It's over NINE THOUSAAAAAAAAAND!
  dinsdag 18 maart 2008 @ 15:39:46 #5
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_57454794
Ik teken over 3 weken ook bij anotaris in bunnik en heb daar ook samenlevingscontract gergeld. Een soort notariele handelingen fabriek. Ze regelen alles per mail (superhandig, snel en geen extra kosten voor extra communicatie e.d.) en zijn veruit het goedkoopst, maar daar tegenover staat dat je niet in een barok ingericht grachtenpand met kroonluchters aan de muur zit. Hoeveel waarde je daaraan hecht is natuurlijk persoonlijk.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_57469137
Precies Tomasz, notaris is notaris en stukken zijn stukken, dan hoef ik geen fancy koffiezetapparaat te zien of eiken meubelair waar je in weg zakt
Dan bespaar ik liever wat euro's.
Voorgesprek met notaris was erg leuk, gewone mensen, niks uit de hoogte en ze geven je volop advies over vormen van samenwonen en vormen van trouwverbintenissen. (OOK belangrijK!!)

Ow ja, samenlevingscontract doen wij nu ook meteen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Herman op 19-03-2008 17:41:22 ]
pi_57474188
Dank voor jullie reacties! Ik heb nu een offerte gekregen van 895 euro incl. BTW voor zowel de hypotheek- als de leveringsakte voor een appartement. Ik vraag mij alleen of of hier nog extra kosten bij komen aangezien het mij erg goedkoop lijkt tov andere notarissen. Hoe goedkoper hoe beter natuurlijk maar ik wil graag van tevoren weten of dit wel het volledige bedrag betreft. Hebben jullie hier ervaringen mee?

Thanks again!
  woensdag 19 maart 2008 @ 13:11:31 #8
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_57474606
Kan goed kloppen. In mijn situatie is het 970 euro incl btw: hypotheek- en leveringsakte en kadasterkosten e.d.
Dat was voor een woonhuis, dus 875 voor appartement klinkt mij niet raar in de oren.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_57480198
Samenlevingscontract + 2x testament: ¤ 598,19
Alleen samenlevingscontract: ¤ 270,=
Huis: ¤ 960,= Is compleet

Bedragen zijn incl BTW en volgens mij allemaal aftrekbaar.

En ja ze zijn goedkoop vergeleken met anderen

Nog paar dagen, dan ga ik tekenen, ik kijk er echt naar uit!!!
pi_57483263
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 12:50 schreef mkm het volgende:
Dank voor jullie reacties! Ik heb nu een offerte gekregen van 895 euro incl. BTW voor zowel de hypotheek- als de leveringsakte voor een appartement. Ik vraag mij alleen of of hier nog extra kosten bij komen aangezien het mij erg goedkoop lijkt tov andere notarissen. Hoe goedkoper hoe beter natuurlijk maar ik wil graag van tevoren weten of dit wel het volledige bedrag betreft. Hebben jullie hier ervaringen mee?

Thanks again!
Let op ik werk zelf op een notariskantoor, je hebt vaak een basis tarief hier komen vaak nog kosten boven op. Bijvoorbeeld als je 2 onderpanden onderzet bij een hypotheek, de hypotheek stukken worden te laat door de bank aangeleverd (kosten 150 euro), meerdere leningdelen bij een hypotheek enz.

Laat je hier goed over voorlichten want dit kan nogal een verschil maken!!

Er komen ook altijd nog standaart kosten bij die de notaris moet afdragen bijv. kadaster kosten, gba kosten, overdrachtbelasting enz.
pi_58223812
wij hebben geen goede ervaring met deze notaris.
Anotaris is goedkoop maar zodra je de voorwaarden toegestuurd krijgt (dit gebeurt pas NA de offerte en als ze de koopakte hebben ontvangen) zie je waarom ze zo goedkoop zijn.
Als je documenten niet op tijd aanlevert dan kost dat je ¤400
een afspraak verzetten kost je ¤150
Dus als je zeker van je zaak bent en he tarief van de offerte kan handhaven moet je het zeker doen. Als je wat meer verwacht en behulpzaamheid zou ik kiezen voor een andere. Wij zelf zijn naar schuttevaer in utrecht gegaan. Goede offerte en goede medewerking. Geen boetes enzo.
pi_59002279
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 14:54 schreef Herman het volgende:
Ik heb huis gekocht en via hun laten doen. Tevens testament op laten stellen.
Volgende week is overdracht van huis en gaan we dus echt tekenen bij Anotaris.

Het verschil zit het met name in werkwijze en behuizing. Geen fancy grachtenpand, maar een gedateerd bedrijfpand met ruim voldoende parkeerplaats. We hebben intor gesprek gehad en ware daar erg tevreden over! Heldere uitleg en veel tips en adviezen.

De werkwijze is voor 99% digitaal. Stukken worden per mail toegestuurd en niet op papier. Uiteraard wel op papier tijdens de daadwerkelijke ondertekening en overdracht Stukken zien er keurig uit, allemaal standaard en niks bijzonders in positieve of negatieve zin. Ik vind het wel prettig om alles digitaal te doen, scheelt nogal in tijd.

En inderdaad, wij hebben ook links en rechts gezocht en Anotaris komt als goedkoopste uit de bus.

Ruimte voro onderhandel is er bij elke notaris wel trouwens. In ons geval kregen we korting omdat we zowel testamenten als overdracht via Anotaris deden. Scheelde toch weer iets van 150 euro.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 00:03:28 #13
216780 voice.veldkamp
voice.veldkamp
pi_59002444
....Nou, ik ben net bij Anotaris te Bunnik geweest, en inderdaad ze waren op de site het meest aantrekkelijk geprijst, maar daar weten ze op de administratie handig mee om te gaan..
Ik kreeg een offerte voor een tweede hypotheek van 480 euro maar het werd uiteindelijk 870 euro!!!
Alles maar dan ook alles hadden ze berekend en ik vrees dat zij hier met regelmaat mee weg komen, NOTARIS ONWAARDIG!!! Abject en infaam,
Uiteindelijk gedreigd naar een andere notaris te gaan zoeken, ging men bij Anotars overstag, maar nu wachten ze extra lang met het overboeken van de gelden.
Ik heb bij de beroepsorganisatie een bezwaarschrift ingediend en heb een brief gestuurd naar de Telegraaf.

Anotaris NIET DOEN !!!!
pi_59938870
Zelfde verhaal, uiteindelijk bedrag bleek bijna 40% hoger dan de eerste offerte per mail.

Kantoorkosten erbij, kosten links, kosten rechts. Terwijl er in de offerte over een totaalprijs gesproken werd.

Uiteindelijk maar iets duurder dan een normale notaris en redelijk geholpen.
Maar je houd er wel een wrange smaak aan over.

Ver van weg blijven, niet laten lokken door lage prijzen, er zit een addertje onder het gras. Gewoon een willekeurige andere notaris nemen, ben je uiteindelijk goedkoper uit.
pi_61611155
zelfde verhaal als hierboven.
Testament en samenlevingscontract. Samenlevingscontract was standaard en goed te doen voor ze. Testamenten iets anders dan het standaard naar kinderen + evt broers en zussen.. en dat werd te ingewikkeld. Meerdere foutieve versies gekregen, ondanks duidelijke mail / telefonische communicatie.. Schuld werd door de notaris bij ons gelegd.. wij hadden het niet goed uitgelegd, hij het wel goed begrepen, :S.

Daarnaast nog een keer een expliciete vraag gesteld via de mail. Kreeg rustig het antwoord dat het allemaal klopte, helaas bleek dat niet zo te zijn (na verder onderzoek)... Dus als je niet scherp bent bij Anotaris dan loop je het risico testamenten / samenlevingscontracten te krijgen die niet eens aan je wensen voldoen. Veel wollig taalgebruik, weinig inhoudelijke kennis kan ik alleen maar concluderen...

Ga je een huis kopen en wil je aktes via hun laten passeren: pas dan helemaal op.... Ze geven een all in tarief af in de offerte, daarna volgt later pas de algemene voorwaarden en dan blijkt dat ze voor bijna alles extra rekenen, en dan komt het al met al toch flink duur uit...

Dus zeker geen aanrader voor wie dan ook! Er zijn genoeg andere die wel goede diensten leveren...
  maandag 15 september 2008 @ 14:17:40 #16
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_61644659
Ik ben ook op zoek naar een notaris in de omgeving Utrecht-Amersfoort. Iemand een suggestie? Anotarissen valt dus af, gezien bovenstaande voorbeelden.
pi_61645460
Ik heb zeer goede ervaringen met Grafhorst. Niet dat ik echt veel heb zitten vergelijken hoor, maar het leek me wel prettig om de notaris op vijf minuten van zowel mijn nieuwe als oude huis te nemen, en ook op vijf minuten van het oude en nieuwe huis van de vorige bewoners te nemen.

Verder stond deze goed aangeschreven, en kwamen zowel mijn makelaar als mijn hypotheekadviseur met de suggestie het bij hen te laten doen.

Vond ze zeer prettig en vriendelijk in de omgang, en alles was goed geregeld.
  maandag 15 september 2008 @ 18:42:20 #18
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_61652419
We hebben uiteindelijk gekozen voor de VriesVellinga Volgens de makelaar een goede keus, die heeft het niet zo op goedkope makelaars waar je uiteindelijk veel meer geld kwijt bent dan gepland.
pi_62731333
Wij uiteindelijk ook via de Vries en Vellinga. Gewoon een eenduidig tarief, waar alles in zat. Huisoverdracht blijft gewoon een formele aangelegenheid, maar de notaris was wel een prettig mens leek het. Ook wat persoonlijke aandacht ("ziet er goed uit", "gefeliciteerd", etc) wat mij wel aansprak.

Zaken zijn tijdig en netjes afgewikkeld. En uiteindelijk was de vries en Vellinga helemaal niet zo duur.
  maandag 27 oktober 2008 @ 20:57:58 #20
221210 bierzuipert
doe mij maar een cola
pi_62861856
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 13:44 schreef mkm het volgende:
Ik ben vanwege de koop van een appartement op zoek naar een notaris in Utrecht voor het leveren van een hypotheek- en transportakte. Heeft iemand positieve ervaringen met een betaalbare notaris in die regio?

Zelf heb ik meerdere offertes aangevraagd maar aangezien niet iedereen zijn volledige kosten meldt is het wat lastig vergelijken. Op dit moment komt anotaris (http://www.anotaris.nl) er het goedkoopste uit. Iemand ervaring met deze notaris? Aangezien het volgens mij om een redelijk standaard handeling gaat voor een notaris ben ik gewoon op zoek naar de goedkoopste.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
ik heb bij anotaris mijn hypotheek. Gaat super snel, je staat zo weer buiten, geen gedoe met voorlezen enzo!
pi_62863648
Nee alleen jammer dat Anotaris niet gewoon de prijs in rekening brengt die je van tevoren verwacht.

Wegblijven van Anotaris
pi_62863830
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 16:44 schreef hydra77 het volgende:
Nee alleen jammer dat Anotaris niet gewoon de prijs in rekening brengt die je van tevoren verwacht.

Wegblijven van Anotaris
of beter van tevoren uizteoeken en lezen, dan is er nix aan t handje
pi_62864321
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 07:48 schreef Herman het volgende:
Precies Tomasz, notaris is notaris en stukken zijn stukken, dan hoef ik geen fancy koffiezetapparaat te zien of eiken meubelair waar je in weg zakt
Dan bespaar ik liever wat euro's.

En hier gaan mensen vaak al de fout in. Stukken zijn niet stukken; je moest eens weten hoeveel kwaliteisverschil er tussen stukken kan zitten.
Alleen al aan de hand van de comments hieronder kun je al zien dat niet elk stuk hetzelfde is. Er zijn genoeg goedkope notarissen die prima werk leveren, maar er zitten wel altijd een paar tussen die eer doen aan de uitdrukking "goedkoop is duurkoop"

En dan nog een comment van "geen gedoe met voorlezen"

Dan vraag ik mij toch echt af bij wat voor notaris jij bent beland. Een notaris is verplicht om de stukken aan jou voor te lezen/samen te vatten in begrijpelijke taal zodat duidelijk is wat er staat en waarvoor getekend wordt. Een notaris die niet eens de moeite neemt om z'n stuk voor te lezen/uit te leggen is echt
pi_62864367
Jeetje mina, ik blijf op de quote knop i.p.v. de edit knop drukken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')