Let op ik werk zelf op een notariskantoor, je hebt vaak een basis tarief hier komen vaak nog kosten boven op. Bijvoorbeeld als je 2 onderpanden onderzet bij een hypotheek, de hypotheek stukken worden te laat door de bank aangeleverd (kosten 150 euro), meerdere leningdelen bij een hypotheek enz.quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:50 schreef mkm het volgende:
Dank voor jullie reacties! Ik heb nu een offerte gekregen van 895 euro incl. BTW voor zowel de hypotheek- als de leveringsakte voor een appartement. Ik vraag mij alleen of of hier nog extra kosten bij komen aangezien het mij erg goedkoop lijkt tov andere notarissen. Hoe goedkoper hoe beter natuurlijk maar ik wil graag van tevoren weten of dit wel het volledige bedrag betreft. Hebben jullie hier ervaringen mee?
Thanks again!
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:54 schreef Herman het volgende:
Ik heb huis gekocht en via hun laten doen. Tevens testament op laten stellen.
Volgende week is overdracht van huis en gaan we dus echt tekenen bij Anotaris.
Het verschil zit het met name in werkwijze en behuizing. Geen fancy grachtenpand, maar een gedateerd bedrijfpand met ruim voldoende parkeerplaats. We hebben intor gesprek gehad en ware daar erg tevreden over! Heldere uitleg en veel tips en adviezen.
De werkwijze is voor 99% digitaal. Stukken worden per mail toegestuurd en niet op papier. Uiteraard wel op papier tijdens de daadwerkelijke ondertekening en overdrachtStukken zien er keurig uit, allemaal standaard en niks bijzonders in positieve of negatieve zin. Ik vind het wel prettig om alles digitaal te doen, scheelt nogal in tijd.
En inderdaad, wij hebben ook links en rechts gezocht en Anotaris komt als goedkoopste uit de bus.
Ruimte voro onderhandel is er bij elke notaris wel trouwens. In ons geval kregen we korting omdat we zowel testamenten als overdracht via Anotaris deden. Scheelde toch weer iets van 150 euro.
ik heb bij anotaris mijn hypotheek. Gaat super snel, je staat zo weer buiten, geen gedoe met voorlezen enzo!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:44 schreef mkm het volgende:
Ik ben vanwege de koop van een appartement op zoek naar een notaris in Utrecht voor het leveren van een hypotheek- en transportakte. Heeft iemand positieve ervaringen met een betaalbare notaris in die regio?
Zelf heb ik meerdere offertes aangevraagd maar aangezien niet iedereen zijn volledige kosten meldt is het wat lastig vergelijken. Op dit moment komt anotaris (http://www.anotaris.nl) er het goedkoopste uit. Iemand ervaring met deze notaris? Aangezien het volgens mij om een redelijk standaard handeling gaat voor een notaris ben ik gewoon op zoek naar de goedkoopste.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
of beter van tevoren uizteoeken en lezen, dan is er nix aan t handjequote:Op zaterdag 1 november 2008 16:44 schreef hydra77 het volgende:
Nee alleen jammer dat Anotaris niet gewoon de prijs in rekening brengt die je van tevoren verwacht.
Wegblijven van Anotaris
En hier gaan mensen vaak al de fout in. Stukken zijn niet stukken; je moest eens weten hoeveel kwaliteisverschil er tussen stukken kan zitten.quote:Op woensdag 19 maart 2008 07:48 schreef Herman het volgende:
Precies Tomasz, notaris is notaris en stukken zijn stukken, dan hoef ik geen fancy koffiezetapparaat te zien of eiken meubelair waar je in weg zakt
Dan bespaar ik liever wat euro's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |