quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 22:43 schreef 6L6 het volgende:[..]
Zijn dit slechts verdachtmakingen of zijn daar ook concrete bewijzen voor? Ik kan me niet herinneren dat het bewijsmateriaal tegen Louwes heel erg sterk was. Je noemt overigens de vingerafdruk en DNA, maar het feit dat dat is aangetroffen op PD zegt niet zoveel aangezien Louwes en mw. Wittenberg een zakelijke relatie hadden. Dergelijk materiaal is pas sterk bewijsmateriaal als dader en slachtoffer elkaar niet kenden of het bijv. op een bijzondere plaats is aangetroffen.
Hoe dan ook, of Louwes het wel of niet gedaan heeft, van een fraaie rechtsgang is niet bepaald sprake geweest. Denk bijv. aan de prachtige hondenproeven die allemaal (niet alleen in deze zaak) bewust verkeerd zijn uitgevoerd.
Ga maar eens op die websites kijken. Er zijn bewijzen voor. Daarom is Louwes opgepakt. Het huis was heeeeel goed gereinigd na de moord, minus een vingerafdruk. Doordat Louwes al een bekende van de politie was wegens eerdere delicten, werd die vingerafdruk aan Louwes gelinkt. Later bleek dat hij om 20.36 ( 16 seconden) met de weduwe had gebeld. Dit terwijl hij aanvankelijk tegen de politie had gezegd dat hij rond 20.00 onderweg van Utrecht naar Lelystad, met haar had gebeld. Vervolgens kwam een telefoontje van de verzekeringmaatschappij. De verklaring staat hierboven. Daarna heeft de politie toestemming gevraagd de financiele gegevens van Louwes op te vragen waarna bleek dat hij het geld, wat de politie aan hem gegeven had, op zijn priverekening had gestort en de helft heeft doorgestort naar zijn collega. Rapporten hiervan staan op de websites. Ook staat vast dat er zogenaamde notulen van een niet bestaande vergadering van een niet bestaande stichting op de computer van Louwes zijn gevonden.
Over die geurproeven: het mes is samen met een (volgens Louwes aan de weduwe toebehorende) paraplu (slip of the tongue?) gevonden door een bewoner. En de geurhond rook de geur van Louwes. Trouwens, er was ook al een geurproef met de paraplu gedaan welke (voorzover mij bekend) dubieus uitviel. Doordat Louwes maar bleef roepen, is de aandacht van de werkelijk feiten afgeleid.
O ja, Louwes vertelt aanvankelijk aan de politie dat een aantal mensen een sleutel van de woning van de weduwe hadden, waaronder de werkster. In de tijdlijn kan Louwes nooit 's morgens zijn geweest, en zelfs de werkster beweert dit aanvankelijk ook met grote stelligheid. Jaren later, door tussenkomst van journalisten, wijzigt ze haar verklaring. Maar de mooiste mop is nog dat Louwes later vertelt dat hij 's morgens aan geluiden hoorde dat de werkster er was en tot op dat moment niet wist dat de weduwe een werkster had.
Rara hoe kan dat? Hij had toch in zijn eerste verklaring verteld dat de werkster een sleutel had?
Als je alles goed leest, kun je zien dat Louwes (en zijn echtgenote trouwens ook) alles aan elkaar vastliegen. Er is nog veel meer.
De politie heeft trouwens wel iets laten liggen:
quote:
"1131La 080102 info uit Amsterdam
Coll. Simon Gelens van de afd. Jeugdzaken van het bureau IJ-tunnel te Amsterdam nam op 7 december 2001 een aangifte op van XXX, geb. -----19XX
wonende te Amsterdam, XXXXXXX ter zake eenvoudige
mishandeling door zijn stiefvader: XXXXXXXX geboren te Amsterdam op ------19XX,
wonende te XXXXX.
De jongen begon zijn verklaring met de woorden:
Op het moment dat ik vandaag 7 december 2001 omstreeks 16.00 uit school kwam en de straat
in liep zag ik vier politieauto's bij de deur staan. Toen ik die politieauto's voor de deur zag
staan dacht ik dat XXXXX eindelijk werd opgepakt. Dat is wel een ander verhaal, maar ik zal het
voor u in het kort vertellen. Ongeveer een half jaar geleden is er een moord gepleegd in
Deventer. En daar komt XXXX nog wel eens. De zwager van XXXX is daarvoor opgepakt en heeft
nu 12 jaar cel gekregen. Ik weet dat XXXX sinds die tijd erg rijk is en vier auto's bezit. Hij heeft
ook kort voor die moord tegen mijn vader gezegd dat hij binnenkort erg rijk zou worden. Ik
weet dat er bij de moord veel geld is gestolen. Ik weet dat de zwager van XXXX van zijn
voornaam Ernst heet.
Coll Gelens nam contact op met Pierre Gouw in Deventer en Gelens faxte vervolgens mij het pv
met genoemde inhoud. Ik heb de OvJ Duyts van de inhoud van dit PV op de hoogte gesteld.
Met haar afgesproken dat dit op deze manier wordt vast gelegd en het daar voorlopig bij blijft.
Journaal Recherche Bijstand Team IJsselland Blad 288
Geplaatst door: Gento | zondag 30 december 2007 om 2:06"
De eerste rechters hebben zitten slapen. Na de eerste vrijspraak is het OM ook onmiddellijk in hoger beroep gegaan. Ze wisten zeker dat Louwes de juiste man was.
Later had hij pech door blufpoker met de blouse te spelen. In die tijd was DNA nog niet zo bekend.
Er is niet alleen bloed van Louwes op de blouse gevonden, de hele blouse zat vol met DNA alleen van Louwes van niemand anders. En in 2006 vonden ze ook nog materiaal van Louwes aan de onder en bovenkant van de nagels van de weduwe.
En dan ook nog de brutaliteit een onschuldige te beschuldigen. Je moet het maar durven.
Wat wel inside geruchten zijn maar die schijnen door mensen die Louwes kennen te zijn bevestigd, is dat Louwes een huis heeft gekocht met een overhypotheek een paar maanden voor de moord en dat er tijdens de detentie van Louwes een nieuwe auto voor de deur is komen te staan. (Maar hiervan heb ik nooit bewijs gezien).
Je hoort Louwes trouwens nooit over het financiele motief, hij zal wel gek zijn.
Speurhond Spike hoort een lintje te krijgen in plaats van van fraude beschuldigd te worden.