abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 maart 2008 @ 01:35:55 #1
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_57445355
Gezien de lage dollar lijkt het me leuk af en toe eens bij Amazon te gaan shoppen. Het probleem is echter, dat je door de douane keihard genaaid kan worden, omdat een stel bureaucratici het zo nodig vinden 'rechten' te heffen. Hoeveel zijn de invoerrechten op bijvoorbeeld electronica?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 01:47:14 #2
35530 klaus_beyer
immer grade waus
pi_57445442
Ik heb toevallig dezelfde gedachtes sinds die beursval van vanochtend, dus ik heb het nagevraagd bij een douanier.

19% op electronica, 12% op kleding....

Geef je het niet aan bij invoering en wordt je alsnog eruit gepikt, dan betaal je 50% boete over je BTW.

Mocht je problemen krijgen bij de Douane, zeg dan altijd expliciet dat je de electronica voor studie gebruikt, en student ben. (Alleen als je echt student bent, natuurlijk). Kleine kans dat je dan een boete krijgt, en zelfs al krijg je een boete dan wordt die 99% zeker kwijtgescholden na een beroep.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_57446045
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 01:48 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik heb toevallig dezelfde gedachtes sinds die beursval van vanochtend, dus ik heb het nagevraagd bij een douanier.

19% op electronica, 12% op kleding....

Geef je het niet aan bij invoering en wordt je alsnog eruit gepikt, dan betaal je 50% boete over je BTW.

Mocht je problemen krijgen bij de Douane, zeg dan altijd expliciet dat je de electronica voor studie gebruikt, en student ben. (Alleen als je echt student bent, natuurlijk). Kleine kans dat je dan een boete krijgt, en zelfs al krijg je een boete dan wordt die 99% zeker kwijtgescholden na een beroep.
Boetes, problemen

Waar heb je het over? Als je het niet aangeeft, dan krijg je 'gewoon' een extra nota voor het voldoen van de BTW of de eventuele invoerrechten. Verder niet.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_57446266
Hoezo genaaid? Denk je soms dat de spullen die je in Nederland zelf koopt zonder invoerrechten zijn?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  dinsdag 18 maart 2008 @ 11:51:46 #6
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_57450012
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 07:34 schreef JumpingJacky het volgende:
Hoezo genaaid? Denk je soms dat de spullen die je in Nederland zelf koopt zonder invoerrechten zijn?
Ik vind de Nederlandse middenstand veels te duur. Dat is met name te danken aan onze grijpgrage overheid, die met die belachelijk hoge belastingen de winstmarge grotendeels steelt. Als ik in Amerika kan kopen, doe ik dat graag. Want ik vind het vreemd dat wij meer moeten betalen voor bijvoorbeeld producten van Philips (of Sony, of Canon, of wat dan ook) dan mensen uit Amerika.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')