abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 maart 2008 @ 00:12:50 #1
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_57444265
Huidverzorging voor de heren (deeltje 17)!

Het vervolg van Huidverzorging voor de man, deel 16



Alle voorgaande delen:
Huidverzorging voor de heren (deeltje 1)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 2)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 3)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 4)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 5)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 6)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 7)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 8)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 9)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 10)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 11)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 12)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 13)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 14)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 15)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 16)


8 stappen plan voor perfecte gezichtsreiniging en verzorging:
1 - Reinigen
2 - Scrubben/Masker
3 - Scheren
4 - Toner
5 - Exfoliëren (met BHA of AHA)
6 - Probleembehandeling
7 - Oogcreme
8 - Hydrateren/Beschermen

* Stap 1 wordt in de ochtend en/of in de avond gedaan met een facewash.
* Stap 2 wordt 1 keer in de week gedaan met een scrubcreme, -gel en/of gezichtsmasker.
* Stap 3 kan met scheerschuim, -zeep, -creme, -gel en/of scheerolie gedaan worden.
* Stap 4 wordt met een wattenschijfje gedaan, deze stap is voor mannen optioneel.
* Stap 5 wordt dagelijks of om de dag gedaan met salicylzuur of glycolzuur bevattende producten.
* Stap 6 wordt dagelijks of om de dag gedaan met benzyolperoxide, tretinoine en/of antibiotica.
* Stap 7 wordt in de ochtend en/of in de avond gedaan met een oogcreme, eventueel met SPF factor.
* Stap 8 wordt in de ochtend en/of in de avond gedaan met een gezichts- en/of zonnebrandcreme.

!!Naar wens kunnen 1 of meerdere van de bovenstaande stappen weggelaten worden en kan je doorgaan met de daaropvolgende stap.

Enkele bekende huidverzorgingslijnen voor mannen:
Lab Series for Men
md formulations MEN
Paula\'s Choice Men\'s Skincare
Montagne Jeunesse for Men
Vichy Homme
Biotherm Homme
Babor for Men
Shiseido Men
Zirh
Boss Skin
Phytomer Homme
Lancome Homme
Clarins Men
Clinique for Men
Nickel
Annemarie Borlind For Men
L\'oreal Men Expert
Nivea for Men
Sanex for Men
Etos Man
Kenmen
Hildegard Braukmann Men Care
Juvena Discover for Men
Declaré Men
Guinot Très Homme
Transvital for Men
Molton Brown Men\'s Grooming
Gillette Complete Skincare
Men-U
Peter Thomas Roth
SENS
Baxter of California
Anthony Logistics For Men
Menaji
Menscience
VitaMan
Male Species
La Prairie for Men
Sothys Homme
Neutrogena Men
Osmotics Male
Billy Jealousy
Decleor Paris Homme
Kiehl\'s for Men
Adidas Active Skin Care

Winkels die huidverzorgingsproducten voor mannen verkopen:
ICI Paris XL
Parfumerie Douglas
De Bijenkorf
V&D

Diverse online shops die huidverzorgingsproducten voor mannen verkopen:

Nederland:
Drogisterij.net
Homme d\'Or
Reddingfield
Paula\'s Choice

Engeland:
Mankind
Metro-sexual
Escentual
BuyCosmetics
Revitalise UK
Boots
Carter and Bond
Gentlemen\'s Tonic
HQhair
Jason Shankey
Mgender
SkinStore.co.uk
The Gentleman´s Shop

Duitsland:
Douglas
Cojito Shop
BeautyNET
Mehr-Kosmetikshop

België:
Made4Man
Christophar Apotheek

Zwitserland:
Mens Beautyshop

Hong Kong:
StrawberryNET

Amerika:
Men Essentials
Grooming Lounge
Skin911
Cosmetic Mall
SkinStore
Beauty Bridge
Essential Day Spa
DermStore
eGentlemen
Sephora
Nordstrom

Fabrikanten die goede alpha- en beta hydroxy acid producten in hun assortiment hebben:
Paula\'s Choice
MD Formulations
Skin911
Peter Thomas Roth
Avene
M.D. Forte

Je eigen huidverzorgingsproducten maken? Bekijk dan deze websites:
Skin Actives Scientific
Somerset Cosmetic Company
Aromantic

Bekende drogisterijen die huidverzorgingsproducten verkopen:
Etos
Kruidvat
DA
Trekpleister
De Tuinen
Schlecker
Savers

Professionele scheerproducten en tips voor perfect scheren:
Scheerwinkel Flanderhijn
Barbershop Classics The Shaving Shop
Badger & Blade
Razorblades
King of Shaves
The Art of Shaving
Classic Shaving
Quick Shave
Style & Grooming
The Executive Shaving Company
Haircuts for Men

Een aantal interessante websites:
PubMed
Nederlandse Cosmetica Vereniging
The European Cosmetic Toiletry And Perfumery Association
The American Cosmetic, Toiletry and Fragrance Association
Cosmetic Ingredient Dictionary
Database of Comedogenic and Irritating Ingredients
Skin Care Facts & Tips
Informatie over BHA en AHA\'s (Beta Hydroxy Acid & Alpha Hydroxy Acids)
Cosmeticagids proefdiervrij
Essential Day Spa Forum
Adversus mannentrends
Smart Skincare
Mankind Forum
MakeupAlley
The Cosmetics Cop
Trendystyle
Basenotes Community
Dermatology Times
Dermadoctor
Dermatology About
Microdermabrasie
Chemische peeling
Laser behandelingen
Huidaandoeningen
Huidziekten
Skintactix
Acne Info
Acne.org
Acne.com

Schadelijke stoffen in huidverzorgingsproducten? Lees hier meer:
Greenpeace, schoonheid zonder gif!
Ben jij gifvrij?
Een lichaam zonder gif!
Milieudefensie
Zon jij gifvrij?
Environmental Working Group (EWG)
Organic Natural Health
Center for Disease Control and Prevention (CDC)
Chemical Body Burden

Natuurlijke huidverzorgingsproducten met een minimum aan schadelijke stoffen:
Lush
Dr. Hauschka
Annemarie Borlind
Weleda
De Tuinen
Lavera
Ecolife
Etiney Cosmetics
Creatiqe
Lavendula Natuurdrogist
Sensitive Shop
Midgaard Shop
NatureShop pure and natural
LaveraShop


* Deze natuurlijke huidverzorgingsproducten zijn over het algemeen makkelijk in Nederland te verkrijgen, o.a. via reformhuizen, de betere drogisterijen, natuurwinkels en via het internet!

Hier kun je de OP vinden.

Alle heren en uiteraard ook dames zijn welkom!

  dinsdag 18 maart 2008 @ 00:15:24 #2
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_57444317
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 02:27 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Het 8 stappenplan nader uitgelegd:

1 - Reinigen:
Het schoonmaken van het gezicht met een reinigingsmiddel heeft als doel om zichtbaar en onzichtbaar vuil te verwijderen. Dit is de eerste en belangrijkste stap in het voorkomen van onzuiverheden. Wanneer de huid trekt en droog aanvoelt na het reinigen, dan is de gebruikte facewash te agressief of de temperatuur van het water te heet. Ook te lang douchen is ongunstig voor de huid en kan voor een trekkerig gevoel zorgen.

2 - Scrubben/Masker:
Scrubben wordt gedaan met een vergelijkbaar middel als een facewash, alleen als extra zitten er kleine korrels in die een licht schurende werking op de huid hebben. Deze schurende werking zorgt ervoor dat dode huidcellen verwijderd worden, hierdoor voorkom je dat de poriën verstopt raken. De huid krijgt tevens een frissere uitstraling, omdat de huid geholpen wordt met zichzelf te vernieuwen. Scrubben valt onder de iets wat bredere term "exfoliëren".

Een masker wordt o.a. gebruikt om de doorbloeding te bevorderen, onzuiverheden te verwijderen, extra te hydrateren en om het algemeen aanzien tijdelijk te verbeteren. Afhankelijk van het precieze doel, zijn er diverse soorten maskers: kleimaskers, peel-off maskers, hydraterende maskers, exfoliërende maskers, etc. Scrubben heeft vaak meer effect dan een masker.

3 - Scheren:
Dit spreekt uiteraard voor zich. Experimenteer met diverse soorten scheerschuim, scheergel, scheercreme, scheerzeep en/of scheerolie. Met de haren mee scheren geeft de minste scheerirritatie, maar tegen de haren in scheren geeft het gladste resultaat. Nat scheren met een mesje geeft sowieso een beter resultaat dan droog scheren met een scheerapparaat. Scheren heeft tevens een exfoliërende werking op de huid, het helpt de huid dus vernieuwen.

4 - Toner:
Een toner is een vloeistof die voornamelijk door vrouwen wordt gebruikt, met als doel om de laatste restjes make-up te verwijderen. Voor mannen met een vette huid die liever geen cremes gebruiken, kan een toner een prima alternatief zijn om de huid te hydrateren, zorg er wel voor dat de toner geen alcohol bevat. Een toner kan ook dienen als extra reiningsmiddel, om er voor te zorgen dat de daaropvolgende creme beter in de huid trekt.

5 - Exfoliëren (met BHA of AHA):
Exfoliëren houdt in dat je de bovenste dode huidlaag beetje bij beetje verwijderd, waardoor een nieuwe verse frisse huid weer tevoorschijn komt. Exfoliëren kan je doen door regelmatig te scrubben, maar ook door fruitzuren, zoals salicylzuur (beta hydroxy acid) of glycolzuur (alpha hydroxy acids) producten te gebruiken. Dit soort producten zorgen ervoor dat onzuiverheden beter worden verwijderd en dat poriën minder snel verstoppen. Omdat de huid dunner wordt gemaakt is het vooral in de zomer van belang dat de huid wordt beschermd tegen UV-straling. Exfoliëren met fruitzuren verwijderd alleen overbodige dode huidcellen, er wordt nooit te veel huid verwijderd en zeker nooit levende huid. Verminder het gebruik als er huidirritaties optreden, zoals droogheid, roodheid en afschilfering van de huid. Fruitzuren zijn in meerdere vormen verkrijgbaar, zoals vloeistof, gels en cremes.

6 - Probleembehandeling:
Voor mensen met een probleemhuid waarbij acne, meeëters en een onzuivere huid een centrale rol spelen, kan het gebruik van benzyolperoxide, tretinoine en/of topische antibiotica een belangrijke rol spelen om deze problemen aan te pakken. Vooral in combinatie met salicylzuur of glycolzuur zijn zeer goede resultaten mogelijk. Begin eerst om de dag met het aanbrengen van 1 of meerdere producten, bouw het dan langzaam op naar dagelijks gebruik tot maximaal 2x per dag. Wanneer de huid droog of rood wordt, gaat schilferen of wanneer andere irritaties optreden, verminder dan het gebruik totdat de irritaties weer wegtrekken. Benzyolperoxide en tretinoine kunnen niet vlak na elkaar gebruikt worden omdat de werking dan geneutraliseerd wordt, laat hier minimaal 8 tot 12 uur tussen zitten.

7 - Oogcreme:
Een oogcreme wordt gebruikt om het gebied rondom te ogen te hydrateren en te beschermen. Afhankelijk van het type oogcreme, bestaat de mogelijkheid om wallen, kringen en fijne lijntjes te verminderen, verwacht hier echter geen spectaculaire resultaten. Een oogcreme moet gezien worden als een hulpmiddel en niet als een magische oplossing. Als men geen last heeft van wallen en kringen, is het aanschaffen van een aparte oogcreme meestal niet nodig. Een normale gezichtscreme voldoet meestal ook prima als oogcreme.

8 - Hydrateren/beschermen:
Als allerlaatste stap wordt een gezichtscreme of iets vergelijkbaars aangebracht. Op zomerse dagen is een zonnebescherming aan te raden, deze kan dan meestal in plaats van een gezichtscreme worden gebruikt. UV-straling is de belangrijkste reden van huidveroudering en de voornaamste reden dat mensen rimpels en andere huidproblemen krijgen op oudere leeftijd.

Een gezichtscreme heeft als voornaamste doel om vocht in de huid vast te houden en de huid te ondersteunen met herstelwerkzaamheden. Ook het algemeen aanzien van de huid kan behoorlijk verbeteren met een goede gezichtscreme, doordat de huid gladder, egaler en gaver lijkt. Zoals met alle huidverzorgingsproducten moet ook een gezichtscreme voor langere tijd (1 tot 3 maand) gebruikt worden om zichtbare resultaten te krijgen.

De hoeveelheid ter grootte van een parel of kleine knikker is meestal genoeg voor het hele gezicht. Eventueel kan je een kleine hoeveelheid creme vermengen met een hele kleine hoeveelheid water om het smeren makkelijker te maken, ook is het hierdoor makkelijker om een groter gebied te besmeren met een kleinere hoeveelheid creme. Vermijd het gebruik van te veel creme, omdat dit een tegengesteld (negatief) effect op de huid kan hebben, wat zich kan uiten in een doffe, glimmende, vette en onzuivere huid.


  dinsdag 18 maart 2008 @ 00:18:01 #3
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_57444364
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 20:07 schreef piep007 het volgende:
wat vinden jullie van biotherm aquapower, iemand ervaring ermee??
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 22:32 schreef DaneV het volgende:

[..]

Facewash:

Paula`s Choice:
http://www.paulaschoice-eu.com/shop/default.asp?act=category&showcat=46&filter=
Alleen online verkrijgbaar via bovenstaande site

Cetaphil® Daily Facial Cleanser For Normal to Oily Skin of Gentle Skin Cleanser
http://www.cetaphil.com/Products/cleansers.aspx
Verkrijgbaar bij je apotheek

Creme suggesties:

Lab series
http://www.labseries.com/templates/....
Verkrijgbaar bij je drogisterij

Cetaphil® Daily Facial Moisturizer SPF 15 with Parsol® 1789
http://www.cetaphil.com/Products/moisturizers.aspx
Verkrijgbaar bij je apotheek

Voor de moisturizer zonder spf kan je eventueel ook die van paula`s choice gebruiken (zelf goede ervaring mee), alleen schijnen de zonbeschermingsproducten van paula`s choice wat minder te zijn als je voorgaande topics bekijkt...
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 17:51 schreef RinkeNL het volgende:
Dankje.
Ik ga de facewash van Cetaphil en de Creme van Lab series kopen. Kijken hoe het werkt.
quote:
Op maandag 17 maart 2008 22:43 schreef QCC het volgende:

[..]

Q10 crème for men van de etos anders.

En facewash.. heb vanalles geprobeerd, merk niet dat de een veel beter is dan de ander..
pi_57449851
aimai heb je ditallemaal nogig om een mooie huid te krijge

kost dit nie super veel??
pi_57449986
Hoop dat er weer wat leven in dit topic komt, al zal het nooit meer zijn zoals vroeger Dus even tvpeetje

@piep007

Nee dit heb je niet allemaal persee nodig, voor de meeste mensen zijn een cleanser en moisterizer/creme al genoeg. Als je wat extras wilt dan scrub je ee keer of doe je een masker op maar is natuurlijk niet essentieel. Er zijn ook huidtypes waar ik dat stappenplan ten zeerste zou afraden, denk aan mensen met acne. Als hun gaan scrubben scrubben ze de puisten open, en dat dat niet erg fris is lijkt me logisch. En bovendien moet de puist weer opnieuw beter worden.


Trouwens nog Zirh gebruikers hierzo?
  dinsdag 18 maart 2008 @ 11:51:43 #6
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_57450009
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 00:15 schreef DaneV het volgende:

[..]
Handig, ga ik denk ik eens een keer proberen
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_57451603
@-sobriquet

ahzo dankje wel dus het zou voldoende zijn dat ik van biotherm de acnoclean face wash en de aquapower ga gebruiken?? mss weet jij of die aquapower goed is ?
pi_57452571
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 13:07 schreef piep007 het volgende:
@-sobriquet

ahzo dankje wel dus het zou voldoende zijn dat ik van biotherm de acnoclean face wash en de aquapower ga gebruiken?? mss weet jij of die aquapower goed is ?
1 - Reinigen
2 - Scrubben/Masker
3 - Scheren
4 - Toner
5 - Exfoliëren (met BHA of AHA)
6 - Probleembehandeling
7 - Oogcreme
8 - Hydrateren/Beschermen

Als je het goed wil doen moet je van deze stappen sowieso stap 1, 3, 5 en 8 uitvoeren. Als er weinig te scheren valt (of liever een stoppelbaardje hebt) laat je stap 3 natuurlijk achterwege.

Stap 1 is bedoeld om je gezicht te reinigen. Lijkt me nogal logisch eigenlijk, je staat er nog van versteld hoeveel smerig spul je gezicht opneemt in een dag. (vooral merkbaar in de stad of rond de snelweg). Je kan wel creme gaan smeren maar als je dat smeert op een vieze huid schiet je daar niks mee op.

Stap 3 lijkt me duidelijk.

Stap 5 is belangrijk. Exfolieren wil zeggen dat je de bovenste huid laag een klein beetje af pelt en daaronder komt dan een schone/gave huid te voorschijn. Als je dit een tijdje volhoudt zie je dat al je kleine rode plekjes, puistjes, mee-eters etc verdwijnen en je poriën kleiner worden. Het exfolieren gebeurt door middel van BHA/AHA producten. Als je hier wat meer over wil weten dan moet je het even laten weten, dan kan ik daar wat dieper op in gaan.

Stap 8 lijkt me eigenlijk ook duidelijk. Een goede dagcreme is gewoon logisch. Het zorgt ervoor dat je huid minder vatbaar is voor alle troep van buiten en het droogt juist een beetje uit of vult juist vocht aan (afhankelijk van je huidtype) Als het even kan, neem dan een dagcreme met een zonnefactor erin (SPF 15) Dat zal later schelen in de hoeveelheid rimpels die naar boven komen. Bovendien heb je minder last van een verbrande neus (of zoiets dergelijks)

De andere stappen kunnen natuurlijk geen kwaad maar zijn echt niet noodzakelijk. Ook veel te duur om gewoon mee te beginnen, bouw het maar langzaam uit.

Mijn persoonlijke mening is dat je huidverzorgingsproducten niet bij de kruidvat of de etos koopt. Die komen meestal niet verder dan huismerk en l'oreal. Ik heb altijd het idee dat daar meer water in zit dan echt werkende stoffen en daar heb ik dus persoonlijk nooit goed resultaat mee behaald.

Zelf gebruik ik na een tijdje van alles uitproberen veel producten van paula's choice (staat wel ergens in de OP) Die bevallen goed en laatst weer een grote bestelling gedaan. (facewash, BHA/AHA producten en een dagcreme) De verschillen tussen merken als Zirh/Biotherm/Clarins/Clinique/Shiseido zijn minimaal als het gaat om werking. Ze verschillen gewoon in de gedachte die er achter zit.

Zirh wordt al snel als agressief ervaren maar heeft het voor een aantal mensen juist een erg goed resultaat. En eigenlijk werkt het op die manier bij alle merken. Alle mensen zijn verschillend dus zal je moeten uittesten welk product ECHT goed voor jou werkt. Stap dus gewoon over je (eventuele) schaamte heen en loop een paris XL of een douglas binnen en laat je even adviseren. Laat je alleen niet gekmaken door die vrouwen, je hebt echt alleen een facewash, exfolierend product en een dagcreme nodig. Een oogcreme kan altijd later nog

Daarnaast de prijs: Ja, het is vrij prijzig. Maaar, je doet vrij lang met de producten omdat je er maar weinig van nodig hebt en als het werkt is het volgens mij die euro's per maand wel waard.

Beetje lang verhaal maar hoop dat ik hier eventuele vragen mee heb beantwoord.
pi_57453041
ah oké mercii:d nu weet ik al veel meer

maar ik heb een redelijk droge huid maar de acnoclean is eigenlijk voor een iets vettere huid, ik heb toch het gevoel dat die beter aanvoelt en zachter werkt.

en die aquapower is dit eerder een lichte crème?
pi_57453479
@japin even een aanvulling

Voor de meeste mensen is cleanen méér dan genoeg, wanneer jij na het cleanen nog eens gaat exfoliëren ben je eigenlijk dubbelop bezig. Ten eerste bevatten veel cleansers al aardig wat aha's, te denken valt aan zirh, daar zitten voornamelijk erg veel AHA's in, maar ook in shiseido zitten er aardig wat. Bovendien zijn cleansers gemaakt om je huid zo goed mogelijk te reinigen, dus als jij al een droge huid hebt en je gaat vervolgens cleanen en daarna exfoliëren dan maak je je huid nog droger, help je talgproductie in de hand en vervolgens is het nog maar enkele dagen wachten tot je puistjes krijgt. En vervolgens geeft men het product de schuld.

En minimale verschillen tussen zirh/shiseido/clarins/clinique nou dan vraag ik mij af of je ze weleens gebruikt hebt. Aangezien ik enorm voorstander ben van zirh bekijk ik even alles vanuit dat oogpunt. Als je zirh vergelijkt met bijvoorbeeld clinique dan heb je bij clinique het idee alsof je met snot je gezicht moet insmeren en bovendien ruikt het goedje (blauw achtig snot) niet erg fris. Ik kan erg weinig mensen die met clinique tevreden zijn.

Clarins is een stuk duurder dan Zirh, waar je bij zirh voor cleanser en moisterizer 50euro kwijt bent ben je voor hetzelfde bij clarins al richting de 65/70euro kwijt. Noem ik toch een aanzienlijk verschil. En voor mensen die puisterig zijn werkt clarins meestal juist tegen de wens in. Clarins is namelijk voor mensen die al een uitzonderlijke goede huid hebben, maar probleemhuid is bij clarins helaas nog niet erg bekend. Daarom hebben ze ook een gigantische hoeveelheid aparte probleemhuid-producten die je naast je regimen moet gebruiken.
pi_57457268
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 14:42 schreef -sobriquet het volgende:
@japin even een aanvulling

Voor de meeste mensen is cleanen méér dan genoeg, wanneer jij na het cleanen nog eens gaat exfoliëren ben je eigenlijk dubbelop bezig. Ten eerste bevatten veel cleansers al aardig wat aha's, te denken valt aan zirh, daar zitten voornamelijk erg veel AHA's in, maar ook in shiseido zitten er aardig wat. Bovendien zijn cleansers gemaakt om je huid zo goed mogelijk te reinigen, dus als jij al een droge huid hebt en je gaat vervolgens cleanen en daarna exfoliëren dan maak je je huid nog droger, help je talgproductie in de hand en vervolgens is het nog maar enkele dagen wachten tot je puistjes krijgt. En vervolgens geeft men het product de schuld.

En minimale verschillen tussen zirh/shiseido/clarins/clinique nou dan vraag ik mij af of je ze weleens gebruikt hebt. Aangezien ik enorm voorstander ben van zirh bekijk ik even alles vanuit dat oogpunt. Als je zirh vergelijkt met bijvoorbeeld clinique dan heb je bij clinique het idee alsof je met snot je gezicht moet insmeren en bovendien ruikt het goedje (blauw achtig snot) niet erg fris. Ik kan erg weinig mensen die met clinique tevreden zijn.

Clarins is een stuk duurder dan Zirh, waar je bij zirh voor cleanser en moisterizer 50euro kwijt bent ben je voor hetzelfde bij clarins al richting de 65/70euro kwijt. Noem ik toch een aanzienlijk verschil. En voor mensen die puisterig zijn werkt clarins meestal juist tegen de wens in. Clarins is namelijk voor mensen die al een uitzonderlijke goede huid hebben, maar probleemhuid is bij clarins helaas nog niet erg bekend. Daarom hebben ze ook een gigantische hoeveelheid aparte probleemhuid-producten die je naast je regimen moet gebruiken.
Ik ben natuurlijk een beetje kort door de bocht met mijn adviezen/antwoorden omdat je anders net zo goed 4 A4'tjes vol kan typen. Dus je hebt helemaal gelijk. Als je een droge (of gevoelige) huid hebt is het inderdaad niet nodig om te exfolieren (of 1x in de 2 dagen) Ik clean dus ook zelf niet met een cleaner waar AHA/BHA in zit. Ik gebruik een apart BHA product dat je dus op de huid smeert en er niet daarna weer afwast (zoals je wel met een cleaner doet)

Ik heb eigenlijk van al die producten wel het een en ander gebruikt en natuurlijk zit er verschil in wat er in het potje zit. Zo was mijn opmerking ook niet bedoeld. Ik wilde er mee zeggen dat die producten allemaal ongeveer in dezelfde prijsklasse vallen en dat ze allemaal hun eigen voor en nadelen hebben. Dat de een 10 euro duurder is dan de ander maakt me dan niet zoveel uit.
Ik probeer dus gewoon duidelijk te maken dat het allemaal nogal persoonlijk is wat voor je eigen huid wel of niet werkt.

[edit]Het klopt dus ook wat je zegt over een droge of vette huid. Heb je een droge huid en ga je producten gebruiken die bedoeld zijn voor een vette huid dan wordt je huid alleen maar droger, dat zorgt dan weer voor meer talgproductie en als resultaat krijg je meer puistjes. Het is dus belangrijk om een goed idee te hebben van je eigen huid. Is die droog, gecombineerd, of vet? Glimt die vaak etc etc. Daarom is het echt de moeite waard om op een rustig moment even een paris XL of douglas binnen te stappen. Of overweeg zelfs een bezoekje aan de schoonheidsspecialist

@ piep007: Biotherm is gewoon een prima product, het heeft alleen geen toegevoegde waarde om een acne-product te gebruiken als je zelf niet veel last hebt van puistjes. Als je dus een droge huid hebt moet je niet al te agressief spul gebruiken, want dat werkt de talgproductie alleen maar in de hand. Zoek dus liever naar een vochtinbrengende dagcreme[/edit]

[ Bericht 13% gewijzigd door Japin op 18-03-2008 17:52:04 ]
pi_57466262
No Offence, maar je moet wel erg gay / mooiboy zijn als je dit allemaal gaat doen.
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:01:53 #13
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_57466440
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:55 schreef DirkZz het volgende:
No Offence, maar je moet wel erg gay / mooiboy zijn als je dit allemaal gaat doen.
Alle stappen dageljks uitvoeren is ook wel een beetje overdreven. Maar ik vind het ook onzin dat mannen niet of nauwelijks aan huidverzorging zouden moeten doen.

Erg kortzichtig om dat dan als gay te bestempelen als je het mij vraagt...
pi_57471146
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:01 schreef DaneV het volgende:

[..]

Alle stappen dageljks uitvoeren is ook wel een beetje overdreven. Maar ik vind het ook onzin dat mannen niet of nauwelijks aan huidverzorging zouden moeten doen.

Erg kortzichtig om dat dan als gay te bestempelen als je het mij vraagt...
De meeste mannen hier op fok die niet aan huidverzorging doen, zijn tevens de mannen die hun kleding nog koopt bij de c&a want waarom zou je wat duurdere dingen kopen. Als een vrouw mag kiezen tussen iemand die zijn gezicht verzorgd en er goed verzorgd uitziet en een ingevallen onverzorgde kop met flink wat acne littekens of andere rommel dan weet ik wel waar die vrouw voor kiest.

Iedereen die zichzelf respecteert doet iets aan verzorging. Je hebt immers maar een gezichtshuid en als die oerlelijk is kan je niet even een nieuwe gaan kopen. So you might as well take care of it
pi_57471741
Waarom zou je eigenlijk nog van die ontzettend dure cremes kopen als BioCare die bij de Aldi te koop is erg goed uit verschillende testen is gekomen?

Ik heb trouwens op zoek naar een nieuwe facewash, ik gebruik op dit moment Biotherm Homme Acnoclean waar ik erg tevreden over ben.. Maar hij is gewoon nergens meer te koop. Ik vond hem zo fijn omdat je met een klein beetje schuim je hele vettige gezicht binnen notime weer clean kreeg.

Iemand een tip voor mij?

[ Bericht 57% gewijzigd door Soldier2000 op 19-03-2008 11:42:33 ]
BlaBlaBla
pi_57476241
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 10:57 schreef Soldier2000 het volgende:
Waarom zou je eigenlijk nog van die ontzettend dure cremes kopen als BioCare die bij de Aldi te koop is erg goed uit verschillende testen is gekomen?

Ik heb trouwens op zoek naar een nieuwe facewash, ik gebruik op dit moment Biotherm Homme Acnoclean waar ik erg tevreden over ben.. Maar hij is gewoon nergens meer te koop. Ik vond hem zo fijn omdat je met een klein beetje schuim je hele vettige gezicht binnen notime weer clean kreeg.

Iemand een tip voor mij?
Waarom denk je dat dure cremes duurder zijn dan de aldi-créme? Vanzelfsprekend omdat ze in 9 van de 10 keer véél effectiever zijn. In een aldi créme zitten veel minder werkzame stoffen, of zitten er wel werkzame stoffen in maar lang niet genoeg om écht werkzaam te zijn. Kortom waarom duurdere crémes kopen omdat ze A beter zijn en B je er vanuit kan gaan dat het doet wat er op de verpakking staat.

Acnoclean word hier nog gewoon verkocht hoor
pi_57484078
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 10:57 schreef Soldier2000 het volgende:
Waarom zou je eigenlijk nog van die ontzettend dure cremes kopen als BioCare die bij de Aldi te koop is erg goed uit verschillende testen is gekomen?

Ik heb trouwens op zoek naar een nieuwe facewash, ik gebruik op dit moment Biotherm Homme Acnoclean waar ik erg tevreden over ben.. Maar hij is gewoon nergens meer te koop. Ik vond hem zo fijn omdat je met een klein beetje schuim je hele vettige gezicht binnen notime weer clean kreeg.

Iemand een tip voor mij?
Dat ligt eraan waarvoor je de creme gebruikt. Als het eigenlijk gewoon vet is, bedoelt om je droge huid een boost te geven dan maakt het weinig uit of dat vet van de aldi komt of van een duur merk. Als je wat meer verwacht van een dagcreme (anti-oxidanten, spf, matterend, voedend etc) dan wordt je niet heel erg gelukkig van de aldi denk ik. Volgens mij is Acnoclean nog gewoon overal te koop?
pi_57504925
Het ging over de Acnoclean fasewash, die is schijnbaar uit de handel genomen.

Maar weten jullie eigenlijk wel hoe goed die BioCare in de consumentenbond testen heeft gescored tegenover andere veel duurdere cremes?
BlaBlaBla
pi_57507359
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:23 schreef Soldier2000 het volgende:
Het ging over de Acnoclean fasewash, die is schijnbaar uit de handel genomen.

Maar weten jullie eigenlijk wel hoe goed die BioCare in de consumentenbond testen heeft gescored tegenover andere veel duurdere cremes?
Nee, geen flauw idee. Kom maar met een bron dan.
  donderdag 20 maart 2008 @ 21:39:36 #20
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57509294
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 20:17 schreef Japin het volgende:

[..]

Nee, geen flauw idee. Kom maar met een bron dan.
Is een heel topic over geweest een paar weken terug in LIF.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  donderdag 20 maart 2008 @ 21:41:20 #21
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_57509333
Huidverzorging is meer iets voor de gayman dunkt me.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_57510087
Aldi link

Leuk natuurlijk, maar het gaat over een anti-rimpel creme voor vrouwen. Dat is wat anders als een creme voor jonge mannen. Aldi verkoopt waarschijnlijk geeneens een dagcreme voor mannen.
  donderdag 20 maart 2008 @ 22:43:17 #23
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_57510791
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 10:57 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik heb trouwens op zoek naar een nieuwe facewash, ik gebruik op dit moment Biotherm Homme Acnoclean waar ik erg tevreden over ben.. Maar hij is gewoon nergens meer te koop. Ik vond hem zo fijn omdat je met een klein beetje schuim je hele vettige gezicht binnen notime weer clean kreeg.

Iemand een tip voor mij?
Misschien dat die Biotherm T-Pur intense facewash wat voor jou is? Daar hoef je ook maar een heeel klein beetje van te hebben om heel je huit goed te ontvetten. Bovendien bevat het een hele lichte scrub en salicylzuur... ideaal voor de acne huid dus. En het bevat in tegenstelling tot die acnoclean geen alcohol (dus minder huidirritatie).
pi_57568037
Thx DaneV daar ga ik eens naar kijken


Zijn er eigenlijk mensen die hier ooit een masker nemen?
BlaBlaBla
  zondag 23 maart 2008 @ 23:03:42 #25
154880 Bolter
Awesomeness
pi_57569224
Wat is een beetje goeie, lekker ruikende shaving repair zalf? M'n pa heeft altijd van die Biotherm zooi; superfijn spul maar iets van 25-30e voor een relatief kleine hoeveelheid. Vind ik eerlijk gezegd toch iets te duur.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_57574194
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:21 schreef Soldier2000 het volgende:
Thx DaneV daar ga ik eens naar kijken


Zijn er eigenlijk mensen die hier ooit een masker nemen?
Denk niet vaker dan 4x per jaar een klei masker van Lab Series. Geen speciale reden ofzo, het werd me in m'n handen geschoven door de ici-paris dame. Prikt een beetje bij het opsmeren maar niet irritant. Ik moet zeggen dat mijn huid er wel echt goed uit ziet na een masker maar ik heb gewoon niet vaak de tijd om een half uur niks te gaan doen met een plak klei op m'n hoofd.
pi_57574204
quote:
Op zondag 23 maart 2008 23:03 schreef Bolter het volgende:
Wat is een beetje goeie, lekker ruikende shaving repair zalf? M'n pa heeft altijd van die Biotherm zooi; superfijn spul maar iets van 25-30e voor een relatief kleine hoeveelheid. Vind ik eerlijk gezegd toch iets te duur.
Ik heb geen flauw idee, heb zeker al 3 jaar een stoppelbaardje dus in geen 3 jaar een scheermes gezien
pi_57608341
Hoi medefokkers,
heb sinds enige tijd al tretinoine van de dokter gekregen.

nu is het zo dat ik elke avond een face wash gebruik en daarna gelijk een creme insmeer, en pas na een half uur of dergelijk de tretinoine insmeer.

nu zie ik in dit topic dat stap 6 - Probleembehandeling (tretinone e.d.) voor stap 8 - Hydrateren/Beschermen
gaat. maakt het in weze echt veel uit dat ik eerst de creme opsmeer ipv de tretinoine, of is het beter om dit andersom te doen.
pi_57617334
quote:
Kiehls Ultimate Man Refuelers kit



Cosmeticamerk Kiehls biedt sinds kort handige travel compagnion kits. Er zijn drie super-de-luxe kits die ieder voldoen aan de handbagagevoorschriften voor in het vliegtuig en tevens aan de wensen van de meest verwende huid.

Voor mannen is er de Ultimate Man Refuelers kit, met daarin een Facial Fuel Energizing Moisture Treatment, een scheercrème en een gezichtsreiniger, allemaal in flesjes van 75 ml. Met dit pakketje komt de mannenhuid iedere vakantie of citytrip verzorgd door. Ook is er een Travel Essentials kit, met een body crème, douchecrème, een shampoo en een conditioner plus Grooming Aid Formula 133. Dit luxe setje biedt verzorgende producten voor tijdens én na het baden.

De setjes kosten ¤ 39. Kijk op kiehls.com voor verkoop informatie.
bron
pi_57617536
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 22:43 schreef DaneV het volgende:

[..]

Misschien dat die Biotherm T-Pur intense facewash wat voor jou is? Daar hoef je ook maar een heeel klein beetje van te hebben om heel je huit goed te ontvetten. Bovendien bevat het een hele lichte scrub en salicylzuur... ideaal voor de acne huid dus. En het bevat in tegenstelling tot die acnoclean geen alcohol (dus minder huidirritatie).
Ik zag overigens in een oudere post van jou dat je de MD formulations Facial Cleanser Oily gebruikt.

Hoe bevalt die? Hij is overigens wel tering duur zeg, gaat hij ook een beetje lang mee?

Weet jij toevallig ook of er nu veel verschil zitten tussen de:

Facial Cleanser Oily
Facial Cleanser

En zijn het ook cleansers die schuimen?

[ Bericht 10% gewijzigd door Soldier2000 op 26-03-2008 11:05:12 ]
BlaBlaBla
  woensdag 26 maart 2008 @ 11:56:57 #31
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_57619146
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 10:53 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Ik zag overigens in een oudere post van jou dat je de MD formulations Facial Cleanser Oily gebruikt.

Hoe bevalt die? Hij is overigens wel tering duur zeg, gaat hij ook een beetje lang mee?

Weet jij toevallig ook of er nu veel verschil zitten tussen de:

Facial Cleanser Oily
Facial Cleanser

En zijn het ook cleansers die schuimen?
Hij kost inderdaad wel wat. Als je hem via skinstore of ebay besteld is het wel weer wat minder.
Ik doe er wel erg lang mee, rond de 3 maanden. Je hoeft dan ook maar een heel klein beetje te gebruiken.

Het verschil is tussen beide dat de Facial Cleanser Oily enkele ingredienten bevat om vet nog beter te verwijderen, maar dat kan op de droge huid wellicht voor wat meer irritatie zorgen.
  woensdag 26 maart 2008 @ 11:57:08 #32
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_57619150
En ze schuimen trouwens niet...
pi_57619531
3 maanden, das nix Ik doe al een 2 jaar met mijn Acnoclean Face Wash, en ik gebruik hem dagelijks.

Maar als hij niet schuimt wat voor substantie is het dan?
BlaBlaBla
  maandag 31 maart 2008 @ 01:03:03 #34
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_57729099
Gel-achtig
En als je al zo lang met die acno-clean doet, doe je waarschijnlijk wel langer met een flacon van MD. Ik kan me herinneren dat die acnoclean er bij mij binnen 2 maanden doorheen was toen ik dat gebruikte.
pi_57872135
quote:
Op maandag 31 maart 2008 01:03 schreef DaneV het volgende:
Gel-achtig
En als je al zo lang met die acno-clean doet, doe je waarschijnlijk wel langer met een flacon van MD. Ik kan me herinneren dat die acnoclean er bij mij binnen 2 maanden doorheen was toen ik dat gebruikte.
Oke je hebt ze dus allebei gebruikt, welke vond je het fijnste en waarom?
BlaBlaBla
  zondag 6 april 2008 @ 17:52:44 #36
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_57872914
MD Formulations... omdat acno-clean niks deed voor mijn acne en het spul van MD formulations wel
pi_57873801
Ik heb een dag na het scheren last van onderhuidse pukkeltjes, voornamelijk onder de mond en bakkebaarden. Ik heb al verschillende soorten scheerschuim/creme geprobeerd (gilette, shiseido en nu zirh). Maar dat maakt allemaal niks uit. Ook heb ik nu een ander scheermesje, de fusion, maar dat maakt t.o.v. de mach3 ook niks uit. Kan het mss aan de after-shave liggen? Of is het gewoon dat ik elke keer die pukkels weer openscheer en dat ze zich uitbreiden? Ik hoef me gelukkig maar 1 a 2x in de week te scheren, maar het blijft heel irritant! Soms krijg ik onder de mond een aantal kleine witte puistjes.
Voor het scheren clean ik gewoon, Biotherm cleansing spul. Werkt prima, maar ik stap over op Zirh denk ik, wil de mee-eters die op m'n neus zitten weghebben. Als het goed is heb ik dan Zirh Clean nodig he? Verder heb ik een gecombineerde huid, wat raden jullie mij verder aan voor de dagcreme? Ook iets van Zirh ofzo?
pi_57877176
quote:
Op zondag 6 april 2008 18:38 schreef Maxxieh het volgende:
Ik heb een dag na het scheren last van onderhuidse pukkeltjes, voornamelijk onder de mond en bakkebaarden. Ik heb al verschillende soorten scheerschuim/creme geprobeerd (gilette, shiseido en nu zirh). Maar dat maakt allemaal niks uit. Ook heb ik nu een ander scheermesje, de fusion, maar dat maakt t.o.v. de mach3 ook niks uit. Kan het mss aan de after-shave liggen? Of is het gewoon dat ik elke keer die pukkels weer openscheer en dat ze zich uitbreiden? Ik hoef me gelukkig maar 1 a 2x in de week te scheren, maar het blijft heel irritant! Soms krijg ik onder de mond een aantal kleine witte puistjes.
Voor het scheren clean ik gewoon, Biotherm cleansing spul. Werkt prima, maar ik stap over op Zirh denk ik, wil de mee-eters die op m'n neus zitten weghebben. Als het goed is heb ik dan Zirh Clean nodig he? Verder heb ik een gecombineerde huid, wat raden jullie mij verder aan voor de dagcreme? Ook iets van Zirh ofzo?
Die onderhuidse pukkels ontstaan van binnen uit. Misschien dat de irritatie van het scheren daar een klein beetje aan bijdraagt maar (zoals je al hebt gemerkt) verwisselen van scheermes of schuim zal niet veel uitmaken. Je zou inderdaad eens kunnen proberen om het zo irritatieloos mogelijk te doen. Dus ook geen heftige zirh-dingen maar een zo neutraal mogelijke gel/schuim en zo weinig mogelijk beweging van het mes over je huid. Geen after-shave gebruiken, alleen een neutrale dagcreme.

Zirh Clean werkt inderdaad behoorlijk goed. Gewoon kopen en een paar weken gebruiken, je ziet vanzelf resultaat, als dat wegblijft moet je gewoon weer iets anders uitproberen. Een dagcreme kan je idd ook van Zirh kopen maar zelf vond ik die niet fijn. Te vettig voor m'n gevoel.
pi_57878754
thanks voor je antwoord. Maar ik vind het dan zo raar dat het altijd na het scheren is... Word er ook best moe van. Ik zal die clean maar eens bestellen dan. Wat voor dagcreme raadt jij aan? Ik ben zelf ook op zoek naar een minder vette. Ik maak tegenwoordig ook maar 1 beweging,maar ze blijven komen.
pi_57879557
quote:
Op zondag 6 april 2008 22:27 schreef Maxxieh het volgende:
thanks voor je antwoord. Maar ik vind het dan zo raar dat het altijd na het scheren is... Word er ook best moe van. Ik zal die clean maar eens bestellen dan. Wat voor dagcreme raadt jij aan? Ik ben zelf ook op zoek naar een minder vette. Ik maak tegenwoordig ook maar 1 beweging,maar ze blijven komen.
Kijk, de pukkeltjes komen van binnenuit maar worden 'getriggerd' door de scheerbeweging (of wel, de irritatie van de scheerbeweging) de fusion is natuurlijk gewoon een marketingapparaat. Het zal echt wel iets gladder scheren maar het is niet een revolutionair ander apparaat dan de mach 3. Dus heel veel zal het niet helpen. Zelfde verhaal met schuim/gel. Zirh en shiseido zijn vast wel iets beter dan Gilette maar het idee erachter is precies hetzelfde. Je zou misschien elektrisch scheren kunnen proberen (wel een beetje prijzig om aan te schaffen)

En als dagcreme. Tja dat is voor iedereen natuurlijk een persoonlijke kwestie. Gebruik nu deze maar die kan je alleen on-line bestellen. Wel erg tevreden mee. Daarvoor 1 van biotherm gehad, ook wel fijn maar had geen zonne-factor en deed weinig voor het glimmen op mijn voorhoofd.

Besef overigens dat de Zirh Clean weinig zal doen voor die pukkeltjes na het scheren. Die komen van binnen uit en komen tevoorschijn door de irritatie van het scheren. Of je nou een schone huid hebt of niet, die pukkeltjes zullen wel blijven komen. Voor de mee-eters op je neus zal het ws wel werken.
pi_57976118
Hey,

Misschien een stomme vraag, maar is er een (groot) verschil tussen de europese en donkerdere huid?
Ik heb namelijk gehoord dat de meeste cosmeticaproducten toch wel gericht zijn op de europese huid...wat is daarvan waar?

Ik ben echt clueless, sorry
In life you achieve what you thínk you deserve
pi_57980893
quote:
Op zondag 6 april 2008 22:58 schreef Japin het volgende:

[..]
En als dagcreme. Tja dat is voor iedereen natuurlijk een persoonlijke kwestie. Gebruik nu deze maar die kan je alleen on-line bestellen. Wel erg tevreden mee. Daarvoor 1 van biotherm gehad, ook wel fijn maar had geen zonne-factor en deed weinig voor het glimmen op mijn voorhoofd.
Werkt deze creme echt goed tegen een glimmende voorhoofd?

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwt of er mensen ervaring hebben met de face wash van Paula's


One Step Face Cleanser
Normal to Oily/Combination Skin
BlaBlaBla
pi_57998486
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 09:43 schreef Torio het volgende:
Hey,

Misschien een stomme vraag, maar is er een (groot) verschil tussen de europese en donkerdere huid?
Ik heb namelijk gehoord dat de meeste cosmeticaproducten toch wel gericht zijn op de europese huid...wat is daarvan waar?

Ik ben echt clueless, sorry
Hier heb ik verder totaal geen verstand van maar mijn logisch vermogen zegt dat er niet zo gek veel verschil tussen zit behalve het pigmentgehalte. Het principe van de huid (meerdere lagen, vervellen, gevoed van binnenuit etc) is natuurlijk hetzelfde. De meeste producten zullen inderdaad gericht zijn op de europese huid omdat daar de grootste markt ligt maar ik denk niet dat je er heel veel van zal merken? Hooguit heb je geen SPF nodig.
pi_57998540
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 13:31 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Werkt deze creme echt goed tegen een glimmende voorhoofd?

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwt of er mensen ervaring hebben met de face wash van Paula's

[ afbeelding ]
One Step Face Cleanser
Normal to Oily/Combination Skin
Ja, VOOR MIJ werkt de crème echt goed tegen een glimmend voorhoofd. Kan je natuurlijk niet garanderen dat het voor jou ook goed gaat werken. Ik gebruik ook de facewash die je in je post hebt staan, bevalt ook goed.

Als je de facewash gaat bestellen moet je er even rekening mee houden dat er geen AHA's of BHA's in zitten (in tegenstelling tot die van bijv Zirh) Paula is van mening dat een facewash puur voor de reiniging is. Je koopt dus losse flesjes met verschillende percentage's AHA's of BHA's (afhankelijk van je huidtype) die je aanbrengt nadat je je huid hebt gereinigd.
pi_57998578
tvp
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_58018617
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 10:52 schreef Japin het volgende:

[..]

Ja, VOOR MIJ werkt de crème echt goed tegen een glimmend voorhoofd. Kan je natuurlijk niet garanderen dat het voor jou ook goed gaat werken. Ik gebruik ook de facewash die je in je post hebt staan, bevalt ook goed.

Als je de facewash gaat bestellen moet je er even rekening mee houden dat er geen AHA's of BHA's in zitten (in tegenstelling tot die van bijv Zirh) Paula is van mening dat een facewash puur voor de reiniging is. Je koopt dus losse flesjes met verschillende percentage's AHA's of BHA's (afhankelijk van je huidtype) die je aanbrengt nadat je je huid hebt gereinigd.
Hmzz, heeft een AHA of een BHA in een facewash uberhaubt wel nut? Je haalt ze er namelijk direct weer af. Ik meende dat deze altijd een tijdje moesten inwerken.
BlaBlaBla
pi_58019337
quote:
Op zondag 13 april 2008 12:19 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Hmzz, heeft een AHA of een BHA in een facewash uberhaubt wel nut? Je haalt ze er namelijk direct weer af. Ik meende dat deze altijd een tijdje moesten inwerken.
Neuh, in ieder geval vanuit mijn logisch oogpunt heeft een stof die er voor gemaakt is om lang in te werken op je huid niet zoveel nut als het maar een halve minuut op je huid zit en er daarna weer wordt afgewassen. En daar is Paula het in ieder geval mee eens, vandaar dat ze een facewash heeft die alleen reinigt en verschillende AHA en BHA producten die je dus op je huid laat zitten.
pi_58019404
Ik zag laatst ontharingscremé voor mannen van het merk FEET.
En ook ontharings strip.

Ik denk dat ik het is ga proberen.
Niet dat ik homo ben en heb ook niets tegen homo's.

Maar omdat ik aan hardlopen doe en de zomer komt eraan is toch mooier als je gladde benen heb en is veel schoner.
pi_58070030
Ik kan die cleanser/moisturizer van Cetaphil gewoon niet vinden in NL. Bij de apotheek hebben ze alleen Cetaphil Vetvrije Huidreiniger, Hydraterende Crème en Hydraterende Lotion. Weet iemand waar je de Cetaphil® Daily Facial Cleanser For Normal to Oily Skin en de Cetaphil® Daily Facial Moisturizer SPF 15 kan kopen?
pi_58097148
hallo mensen,

Ik val meteen even met de deur in huis.
- ik heb een droge huid
- ik heb op verschillende plekjes acne en puistjes(worden er langzaam meer:( )
- redelijk wat mee-eters op mijn (hoe kom ik hier vanaf???)

Mijn vraag is dus, hebben jullie tips of trics om een gave huid te krijgen.
Vroeger gebruikte in Clearasil(totdat ik erachter kwam dat hier alchohol in zat en het niet goed werkte, het maakte alleen mijn huid nog maar droger en dus meer talg blabla.)

Maar wat raden jullie mij aan??
Want ik las dat scrubben weer niet goed was hiervoor... ik was dit juist eerst van plan.
  donderdag 17 april 2008 @ 01:19:27 #51
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_58103202
Clearasil is idd troep en maakt je acne vaak alleen maar erger.
Begin is met wat producten die AHA/BHA bevatten (voor meer info: zie eerste post) in samenwerking met een goede moisturizer voor de droge huid.

Je zou die van paulas choice kunnen proberen.

Als je een scrub gebruikt over je puistjes kunnen deze inderdaad open gaan, waardoor je kans loopt op infecties. Als je geen "actieve" acne meer hebt is het geen probleem.
pi_58137517
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 17:38 schreef RinkeNL het volgende:
Ik kan die cleanser/moisturizer van Cetaphil gewoon niet vinden in NL. Bij de apotheek hebben ze alleen Cetaphil Vetvrije Huidreiniger, Hydraterende Crème en Hydraterende Lotion. Weet iemand waar je de Cetaphil® Daily Facial Cleanser For Normal to Oily Skin en de Cetaphil® Daily Facial Moisturizer SPF 15 kan kopen?
Niemand?
  vrijdag 18 april 2008 @ 16:37:18 #53
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_58139516
Hallo lieve metro-mannen.


Ik zoek advies voor een goede face-wash. Gewoon om m'n huid een beetje te reinigen en te verfrissen voor een lange dag. Ik ben niet van plan aan de gang te gaan met scrubs, fruitzuren of maskers. Kenmerken:

- Voor de normaal tot vette huid.
- Niet te duur (lees: 50 euro voor een tube van 50 ml.)
- Liefst te koop bij een reguliere winkel/drogisterij.
pi_58140647
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 16:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Hallo lieve metro-mannen.


Ik zoek advies voor een goede face-wash. Gewoon om m'n huid een beetje te reinigen en te verfrissen voor een lange dag. Ik ben niet van plan aan de gang te gaan met scrubs, fruitzuren of maskers. Kenmerken:

- Voor de normaal tot vette huid.
- Niet te duur (lees: 50 euro voor een tube van 50 ml.)
- Liefst te koop bij een reguliere winkel/drogisterij.
Ik denk dat de reguliere fash-washes van L'Oreal, Nivea, volstaan, misschien de huismerken van de drogisterij.

Als je 1 trapje hoger wil, kun je iets van Zirh, proberen, verkrigbaar bij de Douglas en Ici Paris

Deze facewashes zijn niet zo duur, dus ik weet niet of ze testers verschaffen. Maar wat ik gedaan heb, is gewoon overal testers vragen en dan proberen. Je huid moet niet extreem trekkerig en droog worden als je het gebruikt. De huid zal wellicht wel iets moeten wennen. Het is misschien ook wel aan te raden om een hydraterende creme te gebruiken na fashwash en scheren.
pi_58140762
quote:
Op zondag 13 april 2008 13:05 schreef Japin het volgende:

[..]

Neuh, in ieder geval vanuit mijn logisch oogpunt heeft een stof die er voor gemaakt is om lang in te werken op je huid niet zoveel nut als het maar een halve minuut op je huid zit en er daarna weer wordt afgewassen. En daar is Paula het in ieder geval mee eens, vandaar dat ze een facewash heeft die alleen reinigt en verschillende AHA en BHA producten die je dus op je huid laat zitten.
Vichy heeft wel een nachtcreme met AHA geloof ik. Dat is natuurlijk ideaal, omdat je deze dan een nachtlang kan laten inwerken.
pi_58149390
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 10:52 schreef Japin het volgende:

[..]

Ja, VOOR MIJ werkt de crème echt goed tegen een glimmend voorhoofd. Kan je natuurlijk niet garanderen dat het voor jou ook goed gaat werken. Ik gebruik ook de facewash die je in je post hebt staan, bevalt ook goed.

Als je de facewash gaat bestellen moet je er even rekening mee houden dat er geen AHA's of BHA's in zitten (in tegenstelling tot die van bijv Zirh) Paula is van mening dat een facewash puur voor de reiniging is. Je koopt dus losse flesjes met verschillende percentage's AHA's of BHA's (afhankelijk van je huidtype) die je aanbrengt nadat je je huid hebt gereinigd.
Ik heb die creme nu ook binnen, howly shit wat trekt die creme snel in zeg! Het lijkt ook net ofdat het je huid droger houd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Soldier2000 op 20-04-2008 12:37:01 ]
BlaBlaBla
pi_58155179
heeft iemand aanraders voor het gezicht??
Met name heb ik puistjes die af en toe doorkomen, en kans op meeeters is er ook ..
Ik wil graag een gezichtsverzorgende iets om het gezicht zeg maar goed schoon te maken ..

Geen acne-lotions of van die benzylproxide-spul die je huid extreem uitdrogen ..

Iets van loreal of iets van die merken om je gezicht te verzorgen ..

Kan iemand me uitleggen wat scrubben is en peeling??
Ik heb gehoord dat het slecht is voor puistjes.. ik heb denk ik wel is 1x 'scrubben' gedaan.. en toen was het wel goed voor de puistjes... maar weet niet zeker of het scrubben was ..
pi_58158478
tvp
pi_58160717
Hallo,,

Ik heb geen last van hele ''actieve'' acne. Dus ik zal het scrubben wel aan kunnen.
Maar ik zal als eerst prioriteiten moeten stellen denk.

als eerst moet ik zo snel mogelijk een vervanger hebben voor clearasil.
Ik probeer dit nu al zo weinig mogelijk te gebruiken maar soms kan ik me niet meer tegenhouen.

maar hoe weet is of ik AHA's/BHA's nodig heb en ik welke mate?
want bij paulas heb je verschillende keuze's etc...
En de keuzes zijn zo groot.
Maar ik heb ook niet de bevoegdheid om er heel veel geld aan uit te geven. (zou wel willen dat ik het kon, maar zit er niet in).

*droge huid - hier en daar acne/puistje's - en hoe ik die meeeters weg hou.
Want ik ga soms wel eens naar de schoonheids specialist maar die knijpt wel uit etc. maar na verschillende dagen komen ze gewoon terug. Dus er moet wel iets zijn om me huid schoon te houden of te beschermen.

Wat raden jullie aan om te doen.

Mvg,
pi_58175360
quote:
Op zondag 6 april 2008 17:52 schreef DaneV het volgende:
MD Formulations... omdat acno-clean niks deed voor mijn acne en het spul van MD formulations wel
Voor de eerste keer Facial Cleanser Oily gebruikt, wtf zeg 1 druppeltje en mijn huid was kurk droog Volgens mij had ik beter de normale Facial Cleanser kunnen bestellen.
BlaBlaBla
pi_58265835
Ik gebruik nu twee keer daags Kruidvast face wash for men.. alleen nu heb ik sochtends altijd witte drogen vlekken op mn gezicht omdat me huid uitgedroogt is.. Nu zoek ik naar een GOEDKOPE hydraterende creme.. Iemand die weet welke aan te raden is.. oja voor de gevoelige huis aub
  donderdag 24 april 2008 @ 01:10:43 #62
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_58269639
http://www.interderma.eu/(...)Hydraterende_Lotion/

Die is best goedkoop (200ml voor 12 euro, daar kun je goed 3-4 maanden mee doen). Kun je halen bij de apotheek

http://www.paulaschoice-eu.com/shop/default.asp?act=category&showcat=50&filter=

Paula`s choice is ook wel goed, maar wel ruim 4 keer zo duur

Als je die cetaphil ook nog te duur vind:


pi_58274941
quote:
Op woensdag 23 april 2008 22:00 schreef Xaverius1337 het volgende:
Ik gebruik nu twee keer daags Kruidvast face wash for men.. alleen nu heb ik sochtends altijd witte drogen vlekken op mn gezicht omdat me huid uitgedroogt is.. Nu zoek ik naar een GOEDKOPE hydraterende creme.. Iemand die weet welke aan te raden is.. oja voor de gevoelige huis aub
Ik zou zoeken naar een andere face wash dan. Deze lijkt me veel te aggressief! Of de frequentie naar beneden brengen.

Nivea heeft bijvoorbeeld een Milde Face Wash, en een Extra Milde Face Wash (sensitive lijn). En nivea is echt niet duur!

Als je een dagcreme zoekt, moet je zoeken naar vochtinbrengend, dat zijn de niet vette creme's. Alle huismerken hebben zoiets wel in het assortiment, ben je heel goedkoop uit. Zijn ook niet duur, dus je zou ze allemaal (of een aantal) kunnen uitproberen.
pi_58494819
Ik ben op zoek naar een dagcreme, met een SPF 15.
Liefst 1tje die snel intrekt en niet plakt.

Ik zag dat ze in deel 16 het al over deze 2 hadden:
- http://www.labseries.com/templates/products/sp_nonshaded.tmpl?ngextredir=1&CATEGORY_ID=CATEGORY6292&PRODUCT_ID=PROD9321

- http://www.cetaphil.com/Products/moisturizers.aspx

Iemand ervaring met deze?
- http://www.herba-products.be/details.asp?language=nl&productID=263235

Of kan ik beter naar de ICI gaan?
pi_58507053
Beste mensen
Ik heb inmiddels al een paar verschillende gezichtscremes geprobeerd maar ik ben over geen één echt tevreden. Ik heb de milde dagcreme van nivea geprobeerd, maar daar werd men huid net iets te vet van. Ik heb ook de clearskin day & night control geprobeerd maar dat droogde mn huid teveel uit. Ik heb een normale huid met een beetje een vette neus. Ik heb op de plekken waar ik me scheer wel last van puistjes maar dat kan ook door de leeftijd komen (ben nog puber)..
heeft er iemand een goed advies voor een gezichtscreme waar mn huid niet te droog maar ook niet te vet van wordt?
alvast bedankt
  dinsdag 6 mei 2008 @ 11:58:59 #66
211309 Spankin
zachte heelmeesters...
pi_58509146
tvp
pi_58626856
Hallo beste mensen,

Ik wil nu eens Benzoyl Peroxide 2.5% proberen. En deze in een facewash (2x daags?)
Maar ik zou niet zo goed weten welke product ik precies zou moeten kiezen, hebben jullie misschien suggesties?
(en dan graag een producht Zonder Alcohol en weinig oil)

alvast mijn dank,
pi_59021593
Ik denk ik probeer het voor de grap ook een keer,

Zit al jarenlang met hetzelfde probleem: Heb extreem harde baardgroei, maar dan eigenlijk alleen op mijn bovenlip. De rest overleeft het wel een dag zonder scheren.
Het probleem: Zelfs als ik tegen de richting in scheer houd ik een zeer donkere waas over (pikzwarte baardharen) mede doordat de huid geirriteerd is door het tegen de richting in scheren, maar met de richting mee blijft er echt te veel zitten.

Heb meerdere soorten scheergel/creme geprobeerd, zit nu met nivea "herstellende aftershave" creme die de huid wel enigszins tot rust weet te brengen. Maar als ik een dag niet scheer ziet het er ECHT niet uit (bosaap idee) en als ik dat wel doe raakt de huid nog geirriteerder.

Zijn er geen bedekkende cremepjes ofzo (voor mannen dus) die de huid gewoon een meer huidskleur achtige kleur geven? Ben een keer met carnaval ondergesmeerd met cremepjes door een vriendin, en alhoewel dat natuurlijk veel teveel van het goede was, had het wel het gewenste resultaat (huid bovenlip zelfde kleur als huid arm, niet 10 tinten donkerder). Ik zoek dus iets van een tussenweg indien mogelijk

Danku
pi_59024025
quote:
Op maandag 5 mei 2008 18:03 schreef DO_Doubl_Gizzl het volgende:
Ik ben op zoek naar een dagcreme, met een SPF 15.
Liefst 1tje die snel intrekt en niet plakt.

Ik zag dat ze in deel 16 het al over deze 2 hadden:
- http://www.labseries.com/templates/products/sp_nonshaded.tmpl?ngextredir=1&CATEGORY_ID=CATEGORY6292&PRODUCT_ID=PROD9321

- http://www.cetaphil.com/Products/moisturizers.aspx

Iemand ervaring met deze?
- http://www.herba-products.be/details.asp?language=nl&productID=263235

Of kan ik beter naar de ICI gaan?
Beter laat dan nooit. Ga gewoon langs de ICI en laat je een paar monsters aansmeren. Kan je tenminste even goed kijken wat nou werkt voor jouw huid.
pi_59024055
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 10:05 schreef poelboy het volgende:
Beste mensen
Ik heb inmiddels al een paar verschillende gezichtscremes geprobeerd maar ik ben over geen één echt tevreden. Ik heb de milde dagcreme van nivea geprobeerd, maar daar werd men huid net iets te vet van. Ik heb ook de clearskin day & night control geprobeerd maar dat droogde mn huid teveel uit. Ik heb een normale huid met een beetje een vette neus. Ik heb op de plekken waar ik me scheer wel last van puistjes maar dat kan ook door de leeftijd komen (ben nog puber)..
heeft er iemand een goed advies voor een gezichtscreme waar mn huid niet te droog maar ook niet te vet van wordt?
alvast bedankt
Wat is je budget en ook hier weer, ga even langs een parfumerie en laat je even adviseren. Je krijgt altijd wel een paar monsters mee.
pi_59024071
quote:
Op maandag 12 mei 2008 14:36 schreef sjaak35 het volgende:
Hallo beste mensen,

Ik wil nu eens Benzoyl Peroxide 2.5% proberen. En deze in een facewash (2x daags?)
Maar ik zou niet zo goed weten welke product ik precies zou moeten kiezen, hebben jullie misschien suggesties?
(en dan graag een producht Zonder Alcohol en weinig oil)

alvast mijn dank,
Ik ken eigenlijk helemaal geen facewash waar benzoyl-peroxide in zit? Misschien iemand die hier wel ervaring mee heeft?
pi_59024208
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 21:45 schreef joris01 het volgende:
Ik denk ik probeer het voor de grap ook een keer,

Zit al jarenlang met hetzelfde probleem: Heb extreem harde baardgroei, maar dan eigenlijk alleen op mijn bovenlip. De rest overleeft het wel een dag zonder scheren.
Het probleem: Zelfs als ik tegen de richting in scheer houd ik een zeer donkere waas over (pikzwarte baardharen) mede doordat de huid geirriteerd is door het tegen de richting in scheren, maar met de richting mee blijft er echt te veel zitten.

Heb meerdere soorten scheergel/creme geprobeerd, zit nu met nivea "herstellende aftershave" creme die de huid wel enigszins tot rust weet te brengen. Maar als ik een dag niet scheer ziet het er ECHT niet uit (bosaap idee) en als ik dat wel doe raakt de huid nog geirriteerder.

Zijn er geen bedekkende cremepjes ofzo (voor mannen dus) die de huid gewoon een meer huidskleur achtige kleur geven? Ben een keer met carnaval ondergesmeerd met cremepjes door een vriendin, en alhoewel dat natuurlijk veel teveel van het goede was, had het wel het gewenste resultaat (huid bovenlip zelfde kleur als huid arm, niet 10 tinten donkerder). Ik zoek dus iets van een tussenweg indien mogelijk

Danku
Heb je al wel eens andere methode van scheren geprobeerd? Nat/droog/ander mesje/ander scheerschuim/gel etc. En dan bedoel ik niet het verschil tussen gilette en nivea maar probeer eens iets van de body shop of rituals in combinatie met een scheerkwast bijvoorbeeld. Minder scheerbewegingen zorgt overigens voor minder irritatie, en ook met de richting mee scheren zorgt voor minder irritatie. Aftershave zonder alcohol en met anti-oxidanten wil ook wel helpen. Maar verwacht geen wonderen, als je het perse glad wil hebben en dus 932084923 bewegingen maakt tegen de richting in, dan helpt er natuurlijk helemaal niks meer.

Ik denk dat je niet bijster gelukkig wordt van creme. Er is vast wel een bedekkende foundation of iets dergelijks die er voor zorgt dat je snorharen minder opvallen maar straks krijg je dat vrouwencomplex dat je niet meer de deur uit durft zonder make-up op. Het lijkt me dus beter om te kijken of je het probleem bij de oorsprong aan kan pakken. (of gewoon niet zo'n probleem maken van prominent aanwezige snorharen)

En ook hier weer geldt, als je toch voor die creme gaat, dan zou ik toch een parfumerie binnen lopen. Die kunnen je hierover het beste informeren. Denk niet dat je hier veel gasten tegen zal komen die make-up gebruiken.

PS. Er is vast wel een functie om meerdere quotes in 1 post te zetten maar ik kijk er nu blijkbaar compleet overheen.
pi_59030008
Hallo

Ik heb nog een goede toevoeging voor dit topic. Ik gebruik al jaren allerlei dagcreme's enzo. Maar eigenlijk nooit echt 100% tevreden. Van veel producten kreeg ik een te droge huid (Clinique, Bodylab etc) en van die Etos producten (L'oreal Q10 e.d.) kreeg ik een te vette huid.
Nou kreeg ik bij de kapper laatst een paar samples van het merk American Crew mee, omdat ik een potje Clay kocht. En die moisturizer is echt geniaal! Echt een superzacht niet-vet huidje de hele dag

In NL wordt het alleen via kapperzaken verkocht, maar ik heb nadat m'n sample op was het gekocht in een US webshop. Met de huidige dollarkoers is het echt een koopje. En bezorgd door FedEx in 1,5 dag (kwam helemaal uit Arizona), daar kan de TNT nog een puntje aan zuigen

Site van AC:
http://www.americancrew.nl/

US webshop:
http://www.goddess-within.com/americancrew.html

Moisturizer:
http://www.goddess-within.com/amcrshafshmo.html

De shaving cream, clay en shampoo die ik ook had besteld zijn ook erg lekker Voor $60 thuisbezorgd
  maandag 2 juni 2008 @ 14:51:20 #74
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_59069865
quote:
Op maandag 12 mei 2008 14:36 schreef sjaak35 het volgende:
Hallo beste mensen,

Ik wil nu eens Benzoyl Peroxide 2.5% proberen. En deze in een facewash (2x daags?)
Maar ik zou niet zo goed weten welke product ik precies zou moeten kiezen, hebben jullie misschien suggesties?
(en dan graag een producht Zonder Alcohol en weinig oil)

alvast mijn dank,
Er zijn wel facewashes met benzoyl peroxide, maar die worden in nederland eigenlijk nauwelijks verkocht omdat is aangetoond dat dit voor geen meter werkt. Als face wash blijft het zo kort op je huid zitten dat het helemaal geen werking heeft. Benzoyl peroxide kan dus alleen effectief zijn wanneer je het laat zitten na het aanbrengen (dus in creme of gelvorm).

De 2.5% heb ik in nederland ook niet gezien. Het laagste wat je hier kunt krijgen is 5%, hoewel ook veel mensen goede ervaring hebben met de 2.5% variant.

Je kunt eventueel een grote dispenser op acne.org bestellen en naar nederland laten komen. Zal uiteindelijk qua kosten ook niet veel uitmaken.
pi_59070939
Tot op heden scheer ik mij onder de douche met Gilette gel en mesjes, en daarna scrub/wash ik m'n gezicht met Nivea for Men facewash. Opzich prima spul, maar ik vraag me nu af of het verstandig is om eerst te scheren en dan te scrubben of andersom.
Eerst scheren zorgt ervoor dat de scrub overal kan komen, maar eerst scrubben is misschien beter voor de huid, omdat er dan nog geen mesjes overheen zijn gegaan.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_59073104
Altijd eerst scrubben Scheer je daarna ook gladder...
pi_59251372
Iemand ervaring met Recipe for men? En men-ü?

Thnx!
pi_59252038
Vraagje voor de kenners:
Sinds mijn 17e heb ik vrijwel niet meer last gehad van acne op mijn gezicht maar des te meer op mijn rug. Aangezien dat nogal een groot oppervlak is lijken de normale acne middeltjes niet erg geschikt. Weet iemand, naast in de zon liggen, nog iets om dat te verminderen?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_59257343
Clinique heeft wel een speciale zeep tegen acne die ook goed te gebruiken is op borst en rug. Ik quote:
quote:
This non-irritating, non-drying facial soap cleans acne-prone skin properly, lifting away dirt, oil and bacteria. Rinses off easily and completely. Also good for chest and back.

For best results, use twice a day. Using hands, lather over makupe- free face. Rinse off with tepid water; pat dry. Following with appropriate Clarifying Lotion. Acne Solutions Antibacterial Facial Soap can also be used on the body, especially on acne-prone areas such as the chest and back.


Of het werkt, is een tweede, maar je zou het kunnen proberen uiteraard. Het heet Antibacterial Face and Body Soap en kost zo'n 17 eu.
pi_59268036
ik ben op zoek een goede talgregulerende creme.
iemand enige tips?
pi_59282260
tvp
당신을 사랑합니다
pi_59337432
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 02:20 schreef mie_at_work het volgende:
ik ben op zoek een goede talgregulerende creme.
iemand enige tips?
Bedoel je dat je een vette huid hebt? Ik heb dat wel iig en ik was mn gezicht 2x per dag met een facial wash en dan smeer ik dr een moisturizer op speciaal tegen glimmen (anti-shine moisturizer van Recipe: for men). Werkt iig bij mij. Maar ik geloof dat ik de enige ben die dat merk gebruikt (ik kan er op dit forum iig niets over vinden ).
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:28:57 #83
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_59338988
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:35 schreef waht het volgende:
Vraagje voor de kenners:
Sinds mijn 17e heb ik vrijwel niet meer last gehad van acne op mijn gezicht maar des te meer op mijn rug. Aangezien dat nogal een groot oppervlak is lijken de normale acne middeltjes niet erg geschikt. Weet iemand, naast in de zon liggen, nog iets om dat te verminderen?
Scrubben! en tijdens het afdrogen met je handdoek goed je rug drogen zodat het gelijk wat dode huidcellen verwijdert evt.

Ik heb zelf net schuimende reinigende gel gehaald van L'Oreal men's expert met menthol geur. Bevalt opzich wel goed. Vind em fijner vergeleken met de facewash van Nivea voor men. Vind em wat zachter.

En voor de mensen die een goedkope vochtinbrengende creme zoeken kan ik die van nivea aanraden. Prima spul en ook goedkoop voor als je weinig wilt uitgeven.
Deze tube dus:
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_59339548
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:35 schreef Enteny het volgende:

[..]

Bedoel je dat je een vette huid hebt? Ik heb dat wel iig en ik was mn gezicht 2x per dag met een facial wash en dan smeer ik dr een moisturizer op speciaal tegen glimmen (anti-shine moisturizer van Recipe: for men). Werkt iig bij mij. Maar ik geloof dat ik de enige ben die dat merk gebruikt (ik kan er op dit forum iig niets over vinden ).
hmm, idd. heb nog nooit van dat merk gehoord. schijnt dus goed te werken? waar is dat verkrijgbaar
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:55:06 #85
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_59339662
Je moet wel uitkijken met scrubben hoor.. Je verwijdert er dan wel de dode huidcellen mee maar je kan er ook je puistjes mee opeh halen, wat weer zorgt voor infecties en dus meer puistjes.

Ik zou (als je erbij kunt) toch gewoon benzoyl peroxide opsmeren eens per dag of per 2 dagen. Kost bijna niets en levert waarschijnlijk toch het beste resultaat.
pi_59339942
Me moeder heeft wat producten voor me meegenomen
Het merk is oriflame en wat een chil spul!
-Active face wash deep cleansing non drying
-exfoliating face scrub purifying smoothing
-Shine control moisturiser regulating

Het werkt harstikke goed en droogt je huid niet uit en dit krijg je voor 45 euro
pi_60400455
vraagje


weet er iemand het adres van de winkelin in amsterdam waarze aleen maar luxe skincare producten voor mannen verkopen bedankt alvast
pi_60402479
Hoi!

Ik zoek advies voor een goede gezichtsreiniger/cleanser. Ik heb nooit eerder een cleanser gebruikt maar aangezien mijn huid wat pukkelig is, ik heb niet echt puistjes maar eerder pukkeltjes, wil ik proberen of zon cleanser daar tegen helpt.

Ik heb:
- een droge huid
- hier en daar wat kleine bultjes
- een gevoelige huid

Nu wil ik die cleanser van Zirh gaan proberen, na het lezen van enkele positieve reacties, maar is dat verstandig met mijn huid, en wat kost een cleanser van Zirh eigenlijk? Alvast bedankt voor de moeite.
pi_60528152
quote:
Op maandag 28 juli 2008 19:40 schreef Nozomi23 het volgende:
Hoi!

Ik zoek advies voor een goede gezichtsreiniger/cleanser. Ik heb nooit eerder een cleanser gebruikt maar aangezien mijn huid wat pukkelig is, ik heb niet echt puistjes maar eerder pukkeltjes, wil ik proberen of zon cleanser daar tegen helpt.

Ik heb:
- een droge huid
- hier en daar wat kleine bultjes
- een gevoelige huid

Nu wil ik die cleanser van Zirh gaan proberen, na het lezen van enkele positieve reacties, maar is dat verstandig met mijn huid, en wat kost een cleanser van Zirh eigenlijk? Alvast bedankt voor de moeite.
Niet doen! Zirh is (naar mijn ervaring) een vrij agressief goedje dat zelfs in staat is om mijn vette huid volledig uit te drogen. Ik schat de kans dus erg hoog in dat Zirh niet echt een positief effect zal hebben op je huid. Kijk even naar wat andere merken in hetzelfde rijtje (clarins, clinique, biotherme) en vraag bij de ICI paris of de Douglas naar iets voor een gevoelige en droge huid. Kosten zijn iets van 15/20 euro per product (afhankelijk van product en fabrikant). Schrik hier niet van want je doet zo 2 a 3 maanden met een tube. Als je aan de facewash gaat, dan zou ik ook iets van een dagcreme erbij nemen.
pi_60550600
De laatste tijd merk ik dat ik steeds meer moedervlekken op m'n gezicht krijg, sommige zijn heel klein maar merk dat sommige ook groter worden. Heeft dit met de zon te maken (ben op vakantie geweest).

Bestaat er een middel om het te stoppen, of zal het na de zomer weer wegtrekken?
pi_60551689
hm ik heb geprobeerd wijzer te worden door de verschillende delen van dit topic door te spitten, maar ik begrijp er vrij weinig van, dus vandaar mijn vraag:

Ik heb geen extreem droge of vettige huid, denk eerder iets aan de droge kant dan vettig. Ik heb al tijd lang last van wat acne, geirriteerde huid, rode plekjes en bultjes en wil daar nu wel vanaf. Ik was mn gezicht nu 2 keer per dag, waarvan 1 keer met zeep. Vooral scheren zorgt voor meer irritatie dan normaal.

Wat kan ik het beste doen? exfoliëren? Waarmee? Face wash? Kan iemand me wijzer maken?
pi_60552326
@Jasonn87
Als je je gezicht wast met "normale" zeep zou ik daar direct mee kappen, dat lijkt me niet erg goed, is veels te aggresief. Je zou wat verschillende testers van face washes kunnen proberen, of gewoon 1 type kunnen kopen dat voor een normale huis is. Zoek voor milde varianten, want je huid is probably gevoelig. (irritatie door scheren)

Je zou een milde scrub kunnen proberen. Na het scheren een dagcreme erop smeren die niet vettig is. Als het goed is zal er dan wel een verbetering optreden. Scheren na de face wash/scrub doen. 'Het ligt een beetje aan je budget wat voor merken geschikt zijn.

Ben je bereid meer dan 20 euro uit te geven aan een face wash/dagcreme kun je naar de parfumeriezaken gaan zoals Douglas en iciparis, heb je dat niet, ga dan naar de drogisterij en probeer nivea, l'oreal of huismerken.

@emiel01 Moedervlekken kunnen door de zon ontstaan, net zoals sproeten, geloof ik, je zou dus een creme kunnen proberen met een bescherming tegen de zon. De meeste merken hebben zoiets wel in het assortiment.
pi_60554996
thanks voor de verduidelijking, k-mail!
pi_60566253
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 15:09 schreef emiel01 het volgende:
De laatste tijd merk ik dat ik steeds meer moedervlekken op m'n gezicht krijg, sommige zijn heel klein maar merk dat sommige ook groter worden. Heeft dit met de zon te maken (ben op vakantie geweest).

Bestaat er een middel om het te stoppen, of zal het na de zomer weer wegtrekken?
Voor zover ik weet zijn moedervlekken alleen maar een teken van een zogenaamde "actieve" huid. Verder niet schadelijk overigens. Waar het precies door wordt veroorzaakt is niet zo duidelijk. Een dagcreme met beschermingsfactor (SPF 15) zou wel eens kunnen helpen. (de overactiviteit van je huid zou door de zon veroorzaakt kunnen worden, maar ook net zo goed niet )
pi_60606676
ik heb nu ook van die niveau scrub of peeling spul..

maar ik lees vaak dat je moet oppassen met scrubben/peeling ..
wat zijn de nadelen ervan dan??

Ik gebruik het juist om mijn puistjes beetje te bedwingen ..
pi_60607081
Iemand tips voor een goede dagcreme, die ook iets doet tegen een glimmende huid?

Voor zover ik weet heb ik een gemengde huid (vooral de t-zone is wat vetter dan de rest) en heb ik ook regelmatig last van onzuiverheden..

Wat zou verder goed zijn voor mijn huid? Ik scheer me eigenlijk nooit (heb zegmaar altijd een klein stoppelbaardje) en gebruik uierzalf, of een dagcreme van de Lidl. Verder scrub ik mijn gezicht 2x per week..

Dat stappenplan zoals in de OP staat is mij wat teveel van het goede Voor overdag een goede dagcreme, en voor 's avonds een goede reiniger vindt ik eigenlijk wel genoeg
pi_60607433
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 19:11 schreef armeenio het volgende:
ik heb nu ook van die niveau scrub of peeling spul..

maar ik lees vaak dat je moet oppassen met scrubben/peeling ..
wat zijn de nadelen ervan dan??

Ik gebruik het juist om mijn puistjes beetje te bedwingen ..
Te hard of te vaak scrubben zorgt ervoor dat je huid uitdroogt waardoor die nog juist meer talg gaat produceren, wat weer leidt tot meer verstopte porien. Als je het echt te vaak doet kan je huid er ook van beschadigen maar dat gebeurd niet zo snel.
pi_60627695
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 19:44 schreef Japin het volgende:

[..]

Te hard of te vaak scrubben zorgt ervoor dat je huid uitdroogt waardoor die nog juist meer talg gaat produceren, wat weer leidt tot meer verstopte porien. Als je het echt te vaak doet kan je huid er ook van beschadigen maar dat gebeurd niet zo snel.
ik doe het eigelijk bijna elke dag bij het douchen, ik merk ook dat het tube snel leeggaat,haha.
2x in de week stond op de achterkant.

maar ik heb nu veel puistjes op mijn voorhoofd gekregen, weet jij misschien niet een effectievere scrub/peeling of dergelijke spul die de puistjes weghaalt.. ik wil er best een prijsje voor betalen, maakt nie uit of het een dure merk is.

Heb je aanraders voor me?

Ik had vroeger roaccuatane,benzolproxide en nog meer zeer extreme cremes die zorgen voor uitdrogingen.
Liever heb ik die dingen niet meer, enigste wat ik wil is mijn puistjes beetje bedwingen, een schone gezicht hebben.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 17:42:55 #99
51286 w00h00
Digital man!
pi_60632786
Welke producten zijn een aanrader voor het exfoliëren van je huid?

Momenteel reinig ik elke avond met L'oreal en gebruik ik een hydraterende gezichtscreme van Nivea voor mijn ontzettend droge huid. Daarnaast scrub ik ongeveer 3 keer per week met scrub van de DA.

Maar om vooral de oneffenheden op me gezicht en de mee-eters op me neus tegen te gaan wil ik de stap voor het exfoliëren met BHA of AHA van me huid gebruiken.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 19:00:32 #100
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_60634385
Ik ben geheel overgestapt op Hema-producten, en ik heb een Shiseido Mat Anti-Shine Refresher for men voor het serieuze werk. Ik heb het opgegeven om urenlang niet te glimmen, het kan niet.

Omdat ik behalve een redelijk vette huid ook best veel zweet op mijn hoofd, maakt het niet uit wat ik smeer: als ik op de fiets zit en zweet dan wordt alles toch weer weggespoeld.

Daarom voldoe ik met Hema Oily Skin facewash en dagcreme, 1x per week een Hema Oily Skin peel en als het echt nodig is dus een laagje Shiseido Anti-Shine Mat Refresher for Men.
Confidence through competence
pi_60649549
'k ben bijna 20 jaar en heb nog steeds last van acne, niet extreem (meestal 3 tot 5 kleine puistjes). Maar heb nog wel veel littekens (donkere vlekken). Las over BHA dat helpt tegen acne, maar welk merk kan ik het beste gebruiken?

'k heb vroeger meerdere producten gebruikt zowel het goedkope tea three van de kruidvat tot het duurdere Vichy normaderm. Maar bleef last van acne houden. Volgens mij zitten daar ook geen BHA in.
pi_60668411
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:38 schreef armeenio het volgende:

[..]

ik doe het eigelijk bijna elke dag bij het douchen, ik merk ook dat het tube snel leeggaat,haha.
2x in de week stond op de achterkant.

maar ik heb nu veel puistjes op mijn voorhoofd gekregen, weet jij misschien niet een effectievere scrub/peeling of dergelijke spul die de puistjes weghaalt.. ik wil er best een prijsje voor betalen, maakt nie uit of het een dure merk is.

Heb je aanraders voor me?

Ik had vroeger roaccuatane,benzolproxide en nog meer zeer extreme cremes die zorgen voor uitdrogingen.
Liever heb ik die dingen niet meer, enigste wat ik wil is mijn puistjes beetje bedwingen, een schone gezicht hebben.
Eigenlijk niet. Ik gebruik zelf alleen nog maar de scrub van Clinique. En dan inderdaad niet vaker dan 2x per week. Voor de rest ben ik compleet overgestapt op Paula's Choice. Het eerste wat echt werkt voor mij. (maargoed, dat soort dingen blijft persoonlijk)
pi_60668441
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 11:38 schreef emiel01 het volgende:
'k ben bijna 20 jaar en heb nog steeds last van acne, niet extreem (meestal 3 tot 5 kleine puistjes). Maar heb nog wel veel littekens (donkere vlekken). Las over BHA dat helpt tegen acne, maar welk merk kan ik het beste gebruiken?

'k heb vroeger meerdere producten gebruikt zowel het goedkope tea three van de kruidvat tot het duurdere Vichy normaderm. Maar bleef last van acne houden. Volgens mij zitten daar ook geen BHA in.
Die zitten er wel in, in ieder geval wel in Normaderm maar niet in voldoende hoeveelheden of het zit te kort op je huid om goed z'n werk te doen. Als je wat spullen wil proberen met AHA of BHA erin dan moet je even in de openingspost kijken welke dat zijn. Zelf ben ik erg tevreden over Paula's Choice.
pi_60668505
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 19:00 schreef Stereotomy het volgende:
Ik ben geheel overgestapt op Hema-producten, en ik heb een Shiseido Mat Anti-Shine Refresher for men voor het serieuze werk. Ik heb het opgegeven om urenlang niet te glimmen, het kan niet.

Omdat ik behalve een redelijk vette huid ook best veel zweet op mijn hoofd, maakt het niet uit wat ik smeer: als ik op de fiets zit en zweet dan wordt alles toch weer weggespoeld.

Daarom voldoe ik met Hema Oily Skin facewash en dagcreme, 1x per week een Hema Oily Skin peel en als het echt nodig is dus een laagje Shiseido Anti-Shine Mat Refresher for Men.
Dat zweten heeft natuurlijk alleen invloed op je dagcreme. Niet op je facewash of andere spullen die je daarbij gebruikt. Overigens heb ik ook nog niks gevonden wat er voor zorgt dat mijn voorhoofd niet vet wordt. Die zoektocht is volgens mij ook eindeloos
pi_60669040
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 17:42 schreef w00h00 het volgende:
Welke producten zijn een aanrader voor het exfoliëren van je huid?

Maar om vooral de oneffenheden op me gezicht en de mee-eters op me neus tegen te gaan wil ik de stap voor het exfoliëren met BHA of AHA van me huid gebruiken.
Paula's Choice
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 22:02:32 #106
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_60669309
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:41 schreef Japin het volgende:

[..]

Dat zweten heeft natuurlijk alleen invloed op je dagcreme. Niet op je facewash of andere spullen die je daarbij gebruikt. Overigens heb ik ook nog niks gevonden wat er voor zorgt dat mijn voorhoofd niet vet wordt. Die zoektocht is volgens mij ook eindeloos
Dat zeg ik toch ook: "het maakt niet uit wat ik smeer". Heeft alleen te maken met de creme. Maar ik ben wel van mening dat producten uit 1 lijn op elkaar afgestemd zijn. En aangezien de dagcreme van de Hema niet beter of slechter is dan 10x duurdere producten: dan maar alles van de Hema.
Confidence through competence
pi_60669890
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 22:02 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook: "het maakt niet uit wat ik smeer". Heeft alleen te maken met de creme. Maar ik ben wel van mening dat producten uit 1 lijn op elkaar afgestemd zijn. En aangezien de dagcreme van de Hema niet beter of slechter is dan 10x duurdere producten: dan maar alles van de Hema.
Ok, ik vatte het meer op als "het maakt niet uit welke producten ik gebruik want niks helpt"
pi_60671516
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:39 schreef Japin het volgende:

[..]

Die zitten er wel in, in ieder geval wel in Normaderm maar niet in voldoende hoeveelheden of het zit te kort op je huid om goed z'n werk te doen. Als je wat spullen wil proberen met AHA of BHA erin dan moet je even in de openingspost kijken welke dat zijn. Zelf ben ik erg tevreden over Paula's Choice.
Zou dit wel helpen bij bij? Ik heb namelijk ook Tretinoine gebruikt van de dokter, dit doet volgens mij hetzelfe (bovenste laagje van de huis 'losweken')
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 23:06:25 #109
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_60671586
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 22:19 schreef Japin het volgende:

[..]

Ok, ik vatte het meer op als "het maakt niet uit welke producten ik gebruik want niks helpt"
Zweet jij ook als een tierelier of is het echt alleen maar een vette huid bij jou?
Confidence through competence
pi_60671655
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:04 schreef emiel01 het volgende:

[..]

Zou dit wel helpen bij bij? Ik heb namelijk ook Tretinoine gebruikt van de dokter, dit doet volgens mij hetzelfe (bovenste laagje van de huis 'losweken')
Hehe, ik ben geen arts, dus ik kan natuurlijk niet beoordelen of het daadwerkelijk gaat helpen bij jou.
pi_60671694
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:06 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Zweet jij ook als een tierelier of is het echt alleen maar een vette huid bij jou?
In de winter niet, dan is het gewoon vet. Met dit zomerweer van de afgelopen dagen wel. Helemaal als ik actief bezig ben. Niks aan te doen volgens mij.
pi_60671912
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:08 schreef Japin het volgende:

[..]

Hehe, ik ben geen arts, dus ik kan natuurlijk niet beoordelen of het daadwerkelijk gaat helpen bij jou.
wat is het beste om te nemen van de 2% BHA: Gel, lotion of liquid

Als ik cleanser, BHA en Moisture Gel neem ben ik bijna 60 euro kwijt, veel geld voor mij ( arme student )
Zijn de cleanser en moisture gel verstandig of kan ik deze ook van een ander (lees: goedkoper) merk nemen?

Is het alleen online te koop of ook bij bv Douglas?

[ Bericht 5% gewijzigd door emiel01 op 09-08-2008 09:20:30 ]
pi_60680305
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:17 schreef emiel01 het volgende:

[..]

wat is het beste om te nemen van de 2% BHA: Gel, lotion of liquid

Als ik cleanser, BHA en Moisture Gel neem ben ik bijna 60 euro kwijt, veel geld voor mij ( arme student )
Zijn de cleanser en moisture gel verstandig of kan ik deze ook van een ander (lees: goedkoper) merk nemen?

Is het alleen online te koop of ook bij bv Douglas?
Het verschil tussen gel, lotion of liquid is puur het verschil in substantie. Zelf gebruik ik liquid (is gewoon waterig) omdat het wat sneller opdroogt dan gel na het aanbrengen. Lotion nog nooit gebruikt. Ik heb zelf wel de cleanser en moisture gel van Paula maar volgens mij kan dat ook prima van een goedkoper merk. Let er dan wel op dat er niet teveel BHA/AHAspul in je cleanser zit, dat kan een slechte combi zijn met het potje van Paula, met een rare reactie van je huid als gevolg omdat je er gewoon teveel BHA op los laat. Een soort van dagcreme/gel met SPF 15 is trouwens wel aan te raden. Door de BHA gaat je huid zich sneller vernieuwen en is er dus meer "nieuwe" huid die sneller verbrand. Als je van nature dus al gevoelig bent voor de zon moet je daar (vooral in de zomer) wel echt op letten.

Voor zover ik weet is het alleen online te koop. Maar het distributiepunt voor de EU zit in Nederland dus je hebt geen gezeur met douanepapieren/kosten en je hebt het meestal de volgende dag al in huis.
pi_60746687
Nog tips voor cleanser en/of dagcreme? Is l'oreal men exper wat? Bijvoorbeeld de pure & mat scrubgel en hydraterende gel? Of zitten hier teveel BHA/AHA in?
pi_60775372
Wat nieuws op het gebied van huidverzorging voor mannen:
quote:


Skeen is een Frans huidverzorgingmerk speciaal voor mannen, ontwikkeld door Pedro Garcia Maggi, die recent ook het bio-cosmeticalabel Vegeticals oprichtte.

In Frankrijk is Skeen al jaren hèt cosmeticamerk voor mannen. Paradepaardje van Skeen is de anti-aging treatment op basis van actieve en krachtige dermatologische ingrediënten. De product-range is erg breed variërend van crèmes voor zowel dag en nacht tot scheerproducten, maskers, serums, oogcrèmes en alles wat daar tussen zit. De producten zijn afgestemd op alle huidtypen, en geschikt voor het haar, gezicht en lichaam. Voor meer info ga naar www.skeen.fr. De producten zijn verkrijgbaar bij cosmeticaketen Sephora of in de online boetiek van Skeen.
bron
quote:


Onlangs heeft cosmeticaketen Sephora voet aan de bodem gezet in Nederland met de eerste vestiging in Utrecht. Openingen in de andere grote steden zullen volgen in de loop van dit jaar en volgend jaar. Een goede zaak, want Sephora brengt exclusief een aantal mannen-huidverzorgingsmerken naar Nederland waaronder Murad.

Murad werd opgericht door Dr. Murad, een gewaardeerd dermatoloog uit Amerika die zijn medische expertise graag wilde gebruiken in de cosmetische industrie zodat meer mensen er baat bij konden hebben. De laatste huidverzorgingtechnologie wordt gecombineerd met de beste farmaceutische ingrediënten met als resultaat een aantal award-winning producten. Aan de basis van alle Murad producten ligt de speciale Murad-formule: In elk product zijn anti-oxidanten, ontstekingsremmers, en hydraterende bestanddelen verwerkt.

Murad Man is de huidverzorginglijn speciaal ontwikkeld voor mannen. 'Het gebeurt regelmatig dat ik mannen in mijn praktijk ontvang die last hebben van een droge huid, een ontstoken huid en ingegroeide haartjes op het gezicht en in de nek. Mannen hebben producten nodig om deze huidproblemen te behandelen, die efficiënt zijn en die elke dag gebruikt kunnen worden' aldus Dr. Murad. Met Murad Man biedt hij precies wat mannen nodig hebben voor een intensief en aangenaam cleaning-, shaving-, en verzorgingsritueel. Alle Murad producten zijn exclusief verkrijgbaar bij Sephora.
bron
quote:


Het dermatologische en organische merk Vegeticals is onlangs in Nederland geïntroduceerd bij cosmeticaketen Sephora en onderscheidt zich van andere huidverzorgingproducten door botanische plant-wortels als belangrijkste actieve ingrediënten te gebruiken.

Vegeticals is een goed alternatief voor iedereen die zijn huid op een natuurlijke manier wil verzorgen: de Vegetical-lijn bestaat uit producten op basis van wortel-extracten die eeuwen geleden al werden gebruikt. Uit onderzoek blijkt namelijk dat de wortels van planten over bijzondere eigenschappen beschikken omdat wortels zich doorgaans onder de grond bevinden en daarom zijn afgeschermd van oxidatie en licht. Hierdoor is de concentratie en de puurheid van de actieve cellen minder aangetast wat gunstig is voor de helende werking op de huid.

De Vegeticals range bestaat uit een reinigende melk en lotion (¤ 30), hydraterende en voedende crèmes voor alle huidsoorten (¤ 55), anti-aging producten (¤ 75), oogcreme (¤ 55), maskers (¤ 50), scrubs (¤ 50) en het youth serum 5 roots extract, een kuur van 28 dagen die je huid zichtbaar hervitaliseert en rimpels vermindert (¤ 80). De Vegetical-producten zijn verkrijgbaar bij Sephora.
bron

Ik vind het nog flink aan prijs deze producten.
pi_60825720
Voor het zonnen onder de zonnebank gebruik ik een gezichtscreme van Biodermal. Maar is dit nu echt nodig, want ik lees hier tegenstrijdige dingen over?
pi_61187477
iemand ervaring hier met de producten van Vichy Homme. Ik lees er maar weinig over. Heb laatst de face wash en de vochtinbrengende creme gekocht. En ik moet zeggen dat deze producten me beter bevallen dan de producten van l'oreal men expert. This niet veel duurder. Wel lastig dat ik er altijd voor naar de apotheek moet.
Hier bij de drogist verkopen ze alleen spullen van Nivea en L'oreal.

Iemand anders dus ervaring met Vichy Homme. en hoe bevalt het je?
pi_61274467
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 21:45 schreef joris01 het volgende:
Ik denk ik probeer het voor de grap ook een keer,

Zit al jarenlang met hetzelfde probleem: Heb extreem harde baardgroei, maar dan eigenlijk alleen op mijn bovenlip. De rest overleeft het wel een dag zonder scheren.
Het probleem: Zelfs als ik tegen de richting in scheer houd ik een zeer donkere waas over (pikzwarte baardharen) mede doordat de huid geirriteerd is door het tegen de richting in scheren, maar met de richting mee blijft er echt te veel zitten.

Heb meerdere soorten scheergel/creme geprobeerd, zit nu met nivea "herstellende aftershave" creme die de huid wel enigszins tot rust weet te brengen. Maar als ik een dag niet scheer ziet het er ECHT niet uit (bosaap idee) en als ik dat wel doe raakt de huid nog geirriteerder.

Zijn er geen bedekkende cremepjes ofzo (voor mannen dus) die de huid gewoon een meer huidskleur achtige kleur geven? Ben een keer met carnaval ondergesmeerd met cremepjes door een vriendin, en alhoewel dat natuurlijk veel teveel van het goede was, had het wel het gewenste resultaat (huid bovenlip zelfde kleur als huid arm, niet 10 tinten donkerder). Ik zoek dus iets van een tussenweg indien mogelijk

Danku
ik heb dit dus ook. met de richting mee scheren is geen optie, dan is het absoluut niet glad. tegen de richting in is alleen op mijn bovelip gevoelig. ik heb daar dus ook een donkere waas..

ik heb al mesjes geprobeerd van gilette en wilkinson maar dat maakt geen verschil. Ook aftershave balsems maken geen verschil.
Zijn er middeltjes hiervoor? anders ga ik proberen een krabber aan te schaffen, dan hebje maar 1 mesje en dat levert misschien minder irritatie..
  zondag 31 augustus 2008 @ 20:57:12 #119
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_61274644
Scheerolie al geprobeerd?
Confidence through competence
pi_61278324
Ja van Wilkinson. Het scheert opzich wel fijn maar nog blijft mijn bovenlip gevoelig en krijg toch die waas..:(
pi_61286738
@Joris&onderscheid

Je zou een of andere gekleurde creme erop kunnen smeren, maar dat is wel lastig. Is die waas echt zo erg? (pic?) Voor een gekleurde creme voor mannen moet je echt op zoek naar een hele gespecialiseerde winkel, en boven de lip zal snel weer verdwijnen.

Wat misschien helpt is een scheermes met trillen, dat zou dieper scheren, al vraag ik me af of dat waar is. Je zou ook de avond ervoor iets kunnen smeren wat de haren zachter maakt. Ik doel nu op Clarins Men Skin Difference. Dat is echter wel prijzig. Misschien kun je een tester krijgen.

@gwjans
Vichy is een prima merk. Zelf niet heel veel ervaring met de Homme lijn, maar ik weet dat de Normaderm zeer effectief is! Tot een zeker leeftijd dan, ik ben nu gestopt, en ben overgestapt naar andere merken.

Dior Knetterduur, maar het werkt goeeeed, krijg echt een lekker zachte/gladde huid.
pi_61289480
Een tester oid zou wel fijn zijn..anders koop ik weer iets wat niet werkt bedankt voor de tip ik zal eens kijken.

Mijn eerste stap is nu een krabber van Merkur.
pi_61300076

hoe breng je zo'n scheerzeep aan? met een kwast of gewoon met de hand?
pi_61308634
Ik gebruik Sebamed
http://www.sebamed.nl/
dan clearface

Vind vooral die (GEKLEURDE) CRÈME OF
GEL TEGEN PUISTJES flex
Voor het slapen gaan opdoen
We fear that which we cannot see
pi_61309323
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:35 schreef onderscheid het volgende:
[ afbeelding ]
hoe breng je zo'n scheerzeep aan? met een kwast of gewoon met de hand?
Kan allebei, een kwast is echter fijner en je hebt minder scheerzeep nodig.
pi_61326278
Ik heb ook altijd al een beetje een probleemhuid gehad met een piek op mijn 17e/18e.

Door die probleemhuid heb ik bijna vanzelfsprekend allerlei producten geprobeerd, maar dat heeft nooit echt goed gewerkt. Het heeft volgens mij toch grotendeels te maken met je hormoonhuishouding etc.
Nu ben ik 21 en sinds ik wat meer te besteden heb geef ik ook meer aan de producten uit.
Om mijn gezicht te reinigen gebruik ik de Power Wash van LAB Series (¤24) sinds december vorig jaar en die gebruik ik dagelijks en er zit nog ongeveer 1/6 in. Ook scrub ik meestal 1 tot 2 keer per week met de exfoliating microdermabrasion van Lancôme Men (¤20), ook sinds december vorg jaar en nog niet leeg. Tot slot hydrateer ik mijn huid met High Recharge van Biotherme Homme (¤40) en dat is ondanks dat het kostbaar is gewoon een keigoed product.

Sinds ik die producten gebruik en met name de High Recharge is mijn huid met sprongen vooruit gegaan. Dat wil zeggen een gave huid met een gelijkmatige kleur die niet vet of droog aanvoelt. Alleen scheren levert nog wel eens een sporadisch puistje op, maar dat is vermoedelijk omdat ik niet de juiste producten gebruik, iets wat ik binnenkort ga veranderen door een scheercreme van Aqua di Parma aan te schaffen.

Nu heeft het natuurlijk weinig zin om dit te typen omdat iedere huid anders reageert, maar ik geloof wel dat kwaliteitsproducten helpen en dat die jammergenoeg kostbaar zijn. Heb je dat er niet voor over of geef je het liever aan iets anders uit dan kun je het altijd nog met je voeding proberen, want daar boek je misschien nog wel een groter resultaat mee. Een zeer onderschatte optie die ik in dit topic niet of nauwelijks aan bod heb zien komen. Voor mensen die dit interessant vinden kan ik heb boek 'Supersap' van Michael van Straten aanraden.
pi_61334424
Heeft iemand ervaring met creme ofzo voor wallen? Ik heb van mezelf al een beetje wallen maar wil dit graag weg voor zover dat kan. Zeker na slecht slapen valt het erg op.
Nivea Q10 heb ik geprobeerd zonder resultaat helaas..
pi_61339997
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 22:55 schreef onderscheid het volgende:
Heeft iemand ervaring met creme ofzo voor wallen? Ik heb van mezelf al een beetje wallen maar wil dit graag weg voor zover dat kan. Zeker na slecht slapen valt het erg op.
Nivea Q10 heb ik geprobeerd zonder resultaat helaas..
Heb wel eens gelezen dat aambeienzalf helpt vanwege de samentrekkende werking, maar het blijft een dubieus idee mijn inziens
pi_61354908
Tsja, voor de ogen is altijd lastig, ik heb zelf ook die q10 dingen geprobeerd, en ik merk ook geen verschil. Je zou kunnen kijken naar andere producten, maar die zijn echt belachelijk duur. Elk merk bij de bijenkorf,douglas,skins,iciparis heeft wel een oogcreme. Maar 40+ euro is geen uitzondering. Testers zijn daarnaast vrijwel nooit verkrijgbaar. Oogcremes zijn echt lastig!

Sperma helpt trouwens ook
pi_61357550
Ik weet niet zo goed waar dit te posten, maar ik doe hier maar is een gok.

Hoe is het doseren van parfum en deo nou een beetje goed te doen? Vaak merk ik dat bij mannen of de deo echt een overkill is, of dat het juist de parfum is.

Andere mensen zeggen weer, deo én parfum? Dat gaat heul niet samen.

I beg to differ, alleen lukt het mij ook nog niet erg goed om de boel een beetje gelijk te houden. Ik gebruik Axe Africa deo (Flame away!) en die werkt prima. Beetje de oksels bespuiten, en you're good to go. Parfum in de nek, armholtes etc. Is dat nou zoals het hoort?

Hoe doen jullie dit?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_61357800
Gewoon deo-en en luchtje in me nek net onder me kaak en dan met me pols uitsmeren naar de andere kant
We fear that which we cannot see
pi_61358264
quote:
Op woensdag 3 september 2008 20:41 schreef Blistering het volgende:
Ik weet niet zo goed waar dit te posten, maar ik doe hier maar is een gok.

Hoe is het doseren van parfum en deo nou een beetje goed te doen? Vaak merk ik dat bij mannen of de deo echt een overkill is, of dat het juist de parfum is.

Andere mensen zeggen weer, deo én parfum? Dat gaat heul niet samen.

I beg to differ, alleen lukt het mij ook nog niet erg goed om de boel een beetje gelijk te houden. Ik gebruik Axe Africa deo (Flame away!) en die werkt prima. Beetje de oksels bespuiten, en you're good to go. Parfum in de nek, armholtes etc. Is dat nou zoals het hoort?

Hoe doen jullie dit?
In mijn ogen gebruik je een deo om te voorkomen dat je zweet en is je aftershave voor het lekker ruiken. Ik gebruik dus ook geurloze deo (sanex, nivea, etc) en ben niet te kwistig met m'n luchtje. Meestal ruik je het zelf minder goed omdat je er aan gewend bent. Helemaal in de zomer wordt het effect versterkt doordat je wat meer zweet.

Overigens heb ik de Axe al afgezworen toen ik 14 was
pi_61358753
Ik ga met Japin mee, ik ga binnenkort ook op zoek naar een anti-zweetmiddel (anti persistant, of antitranspirant?) met nauwelijks geur. Luchtje gebruik ik wel om lekker te ruiken, maar nooit meer dan 1x indrukken, en dan enkel de hals.
pi_61369821
Het is natuurlijk aan te raden om eenzelfde geur deodorant te nemen als het geurtje dat je hebt, anders vermengen de geuren zich en lijkt het nergens meer op.
Vaak bestaat een geurtje uit verschillende noten en die zijn met grote aandacht samengesteld. Spuit je daarnaast nog eens Axe of iets dergelijks op dan verpest je die samenstelling.
Beste oplossing is dan een geurloze deoroller, werkt ook nog eens beter dan een spray.

Wat de hoeveelheid betreft, dat hangt er natuurlijk ook vanaf of dat het een eau de cologne, eau de toilette, eau de parfum of zelfs nog een parfum extract is. Eau de cologne kun je best wat meer van opdoen, dat geurt vrij subtiel, maar van eau de parfum heb je weer heel weinig nodig.
Hier kun je er beter voor kiezen om het geurtje dat je hebt de kans te geven om zich met je eigen lichaamsgeur te vermengen. Dat geeft een wat natuurlijker effect en laat ruimte voor je lichaamseigen feromonen.

[ Bericht 19% gewijzigd door kortsluiting87 op 04-09-2008 10:25:57 ]
pi_61597137
hey mensen ,

Ik ben een jongen van 16 jr en heb wel is last van puistjes.
Ik wil daarvoor middelen halen en ik kreeg merken zoals shisido,biotherm,clinque aangeraden maar dat is voor mij een beetje te duur.

Ik wil graag tips,

Goeie middelen voor een goed prijs??
Ik heb zelf een gevoelige huid, en de prijs moet max. rond de 20/30 euro zitten.

Kan iemand me verder helpen?
  zaterdag 13 september 2008 @ 15:14:38 #136
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_61600787
Paul`s choice is goed betaalbaar;
http://www.paulaschoice-eu.com/shop/

De producten van dr van den hoog schijnen ook wel goed te werken, en zijn ook goed betaalbaar. Oa te koop bij de etos en het kruidvat.
pi_62020844
Ik heb de laatste tijd weer wat problemen met mijn huid (zomer is weer voorbij).

Ik zal mijn dagelijkse ritueel even opsommen en enige kritiek/verbetering wordt zeer gewaardeerd:

-Als nachtcreme heb ik een zalf van de huidarts:
Beschrijving: 30G 5% sulfur in zinkolie/vasel
Sulfur ad usum externum (1.5g)
Vaselinum album (14.250g)
Zinci oxidum 90 (8.55g)
Acidum oleicum (0.1mL)
Arachidis oleum raffinatum (5.6g)

- 's ochtend scheer ik mij droog (philishave)
-dan haal ik enige puistjes weg met een klein naaldje
-spoel mijn gezicht af met lauw water
-Als "cleaner" heb ik inderm (ook van de huidarts) , deze bevat ook alcohol, maar werkt ook goed om mijn nachtcreme eraf te krijgen.

Ik ben niet echt tevreden met het resultaat, mijn doel van een egale huid is nog lang niet bereikt. Geld is niet een heel groot probleem, zolang het maar werkt .
  dinsdag 30 september 2008 @ 13:08:58 #138
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_62021607
Ik heb aanmerkelijk minder last van puistjes sinds ik echt met de haarrichting mee scheer. Niet zo glad als tegen de richting in, maar mijn huid ziet er wel puistloos uit. Denk toch dat er teveel haarzakjes gingen ontsteken toen ik tegen de richting in ging scheren.
Confidence through competence
pi_62262766
Gebruikt er iemand producten van

http://www.dermalogica.nl/main.php?page=home

Zo ja zijn ze flex/duur/etc?

We fear that which we cannot see
  woensdag 26 november 2008 @ 10:39:19 #140
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_63530595
Ik heb de laatste tijd nogal last van een hele droge huid Ik gebruik 's-avonds en 's-ochtends Nivea Face Wash en daarna Nivea vochtinbrengende gezichtscreme. De laatste weken wordt m'n huid hierdoor alleen maar droger. Kortom, spul werkt niet voor mij. Heeft iemand een tip voor een goede face wash / creme etc. om van m'n droge huid af te komen?

Alvast bedankt.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  woensdag 26 november 2008 @ 13:38:16 #141
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63535034
Tip: geen facewash gebruiken elke avond en ochtend als je een droge huid hebt. Gewoon 1 keer per dag of zelfs 1 x per 2 dagen facewash gebruiken en een beetje gezichtscrème. De andere dag een vochtig washandje gebruiken zonder zeep of wat dan ook en dan een klein beetje gezichtscrème gebruiken.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 26 november 2008 @ 19:19:09 #142
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_63543538
Ik heb laatst deo van biotherm gekocht. Flink aan de prijs maar zeer relaxt. Eerste keer dat ik een roller gebruik en bevalt goed. Laat ook minder sporen achter op kleding en een vrij neutrale en milde deo.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_64261747
Hallo allemaal,

Ik ben 16 jaar en heb last van lichte/middelmatige acne. Door veel drinken en face wash heb ik het al veel verminderd maar blijven er toch nog wel kleine puisten over.
Is het een goed idee om een lichte scrub te kopen. Is dit een goede idee met mijn acne? Zou eimand een voorbeeld kunnen geven van een goedkope milde scrub?
Zou iemand ook kunnen uitleggen hoe je exofiliert, is dit gewoon scrubben? Wellicht wat voorbeelden met producten oid?

Stap 8 - Hydrateren/Beschermen: ik heb al een aantal dagcremes of hydraterende cremes geprobeert maar veel daarvan zijn mij te vettig. Ik ga er vreselijk van glimmen. Hebben meer mensen hier last van? Weet iemand een product die wat minder glimt? en het liefst neit al te duur is.. 10 euro voor 50ml is voor mij te duur.

Heel wat vragen maar ik hoop op antwoord..

Alvast bedankt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Nick234 op 23-12-2008 00:39:11 ]
pi_64497292
Ik ben op zoek naar een dagcreme met een SPF factor die gemaakt is voor een gevoelige vettige huid.

Iemand een idee

Ik heb overigens wel cremes gezien als:

Shiseido Mat Anti-Shine Refresher for men
Oil control daily hydrator van lab series skincare
M gel lotion van Clinieque skin supplies for men.

Maar zover ik kon zien zit daar allemaal geen SPF factor in
BlaBlaBla
  dinsdag 30 december 2008 @ 15:09:25 #145
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_64498911
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:54 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik ben op zoek naar een dagcreme met een SPF factor die gemaakt is voor een gevoelige vettige huid.

Iemand een idee

Ik heb overigens wel cremes gezien als:

Shiseido Mat Anti-Shine Refresher for men
Oil control daily hydrator van lab series skincare
M gel lotion van Clinieque skin supplies for men.

Maar zover ik kon zien zit daar allemaal geen SPF factor in
Broeder

Ik heb het opgegeven. Ik gebruik nu om en om de Garnier Pure washgel + creme (zonder SPF maar voor mij redelijk glimmende huid onder controle houdend) en de Hema facewash voor oily skin + ditto dagcreme met SPF 4. Deze houdt mijn huid niet zo goed onder controle als de Garnier, maar is voldoende voor dagelijks gebruik en heeft een sunblocker.

Wanneer het echt erop aankomt gebruik ik daaroverheen de Shiseido Mat Anti Shine Refresher, die 30 EUR voor een kleine tube is. Deze moet je ook niet zien als dagcreme, maar een soort spons in vloeibare vorm.

Was er maar een dagcreme met SPF 15 die uitstekend glimmende huid + oliebrakende poriën onder controle hield.

Om mijn geglim onder controle te houden heb ik gewoon altijd een zakje tissues bij me, en daar veeg ik even mee over mijn gezicht. Ik vind dit beter werken dan blotting paper.
Confidence through competence
  dinsdag 30 december 2008 @ 16:27:49 #146
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_64500441
Wat is volgens jullie een goed scrub middel speciaal voor het gezicht?
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_64503093
Lancôme Men Exfoliating Microdermobrasion (what's in a name )

Kost wel iets van 20 pleuro's, maar ik doe er al langer dan een jaar mee (!), terwijl ik toch meestal wel 1 á 2 x per week m'n gezicht scrub.
pi_64511634
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 15:09 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Broeder

Ik heb het opgegeven. Ik gebruik nu om en om de Garnier Pure washgel + creme (zonder SPF maar voor mij redelijk glimmende huid onder controle houdend) en de Hema facewash voor oily skin + ditto dagcreme met SPF 4. Deze houdt mijn huid niet zo goed onder controle als de Garnier, maar is voldoende voor dagelijks gebruik en heeft een sunblocker.

Wanneer het echt erop aankomt gebruik ik daaroverheen de Shiseido Mat Anti Shine Refresher, die 30 EUR voor een kleine tube is. Deze moet je ook niet zien als dagcreme, maar een soort spons in vloeibare vorm.

Was er maar een dagcreme met SPF 15 die uitstekend glimmende huid + oliebrakende poriën onder controle hield.

Om mijn geglim onder controle te houden heb ik gewoon altijd een zakje tissues bij me, en daar veeg ik even mee over mijn gezicht. Ik vind dit beter werken dan blotting paper.
Haha, ja ik snap niet waarom er niet 1 fabrikant is die een creme maakt voor al die punten, ipv 3 verschillende cremes maakt

Maar heb je nooit Vichy of Paul's Choise cremes voor de geoliede huid geprobeerd?
BlaBlaBla
  dinsdag 30 december 2008 @ 23:48:41 #149
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_64517427
Vichy normaderm in een ver grijs verleden. Hopeloos. Ik heb erg grote porien waar met name op mijn neus soms gewoon minidruppels olie uit komen maar geen enkel middel met salicylzuur en/of zink kan daar langer dan een paar uur een stop op zetten.

Het is gewoon hoe mijn lichaam werkt denk ik. Ben gewoon schoon en heb geen puisten ofzo.
Confidence through competence
pi_64527416
Haha hopeloos hoezo?

Maar ik heb ook last van grote poriën, en dan eigenlijk vooral op mijn voorhoofd/langs mijn neus.

[ Bericht 73% gewijzigd door Soldier2000 op 31-12-2008 12:07:51 ]
BlaBlaBla
pi_64528454
Iemand bekend hier met het merk Skintech? Komt uit switzerland en ze hebben maar 8 producten alleen voor de man.

Paar weken geleden bij winkel hiervan een facewash gekocht en een creme. Het is echt heerlijk spul, de facewash heeft een kleine korrel waardoor het ook een semi-scrub is. Heb van alles gebruikt, van goedkoop (bodyshop) naar duur (lancome, clinique, shisheido, biotherm) maar dit is echt heel fijn. Helaas wel een stukje duurder (100ml voor 43 euro geloof ik).

Over de creme ben ik ook erg te spreken, had hiervoor Biotherm aquapower en daarvoor clinique m-gel lotion, maar die ik nu heb van Skintech is redelijk dik maar smeert goed uit en zorgt ervoor dat mijn huid neit uitdroogt en krijg er ook zeker geen vettige huid van. Ook deze is erg aan de prijs 50ml voor 49 maar is wel heel fijn.
Fingerspitzgefühl
  woensdag 31 december 2008 @ 13:46:41 #152
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_64531268
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:51 schreef Soldier2000 het volgende:
Haha hopeloos hoezo?

Maar ik heb ook last van grote poriën, en dan eigenlijk vooral op mijn voorhoofd/langs mijn neus.
't olie komt er na enkele uren toch weer uit gespoten. Als ik zweet is het alleen maar erger. C'est la vie.
Confidence through competence
  woensdag 31 december 2008 @ 14:05:34 #153
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_64531859
Ik zoek een goede dagcreme die mijn gezicht niet vet/glanzend maakt.
Als ik uit de douche kom heb ik vaak last van een droog/trekkerig gezicht, vandaar.

Iemand die me daarbij kan helpen?

Verder kan ik iedereen aanbevelen om 2x per week naar de sauna te gaan, en dan ook echt alle stappen te volgen die bij een goede saunabeurt horen.
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  woensdag 31 december 2008 @ 14:14:19 #154
52513 whosvegas
The Trickster
pi_64532151
quote:
8 stappen plan voor perfecte gezichtsreiniging en verzorging:
1 - Reinigen
2 - Scrubben/Masker
3 - Scheren
4 - Toner
5 - Exfoliëren (met BHA of AHA)
6 - Probleembehandeling
7 - Oogcreme
8 - Hydrateren/Beschermen

* Stap 1 wordt in de ochtend en/of in de avond gedaan met een facewash.
* Stap 2 wordt 1 keer in de week gedaan met een scrubcreme, -gel en/of gezichtsmasker.
* Stap 3 kan met scheerschuim, -zeep, -creme, -gel en/of scheerolie gedaan worden.
* Stap 4 wordt met een wattenschijfje gedaan, deze stap is voor mannen optioneel.
* Stap 5 wordt dagelijks of om de dag gedaan met salicylzuur of glycolzuur bevattende producten.
* Stap 6 wordt dagelijks of om de dag gedaan met benzyolperoxide, tretinoine en/of antibiotica.
* Stap 7 wordt in de ochtend en/of in de avond gedaan met een oogcreme, eventueel met SPF factor.
* Stap 8 wordt in de ochtend en/of in de avond gedaan met een gezichts- en/of zonnebrandcreme.
Dat er echt mannen zijn die aan dit soort onzin doen. Ik zie het al voor me: schat, heb jij m'n oogcreme opgemaakt. Nu durf ik de deur niet uit


Na het scheren, smeer ik me alleen in met een verzorgende creme, meer ga ik echt niet doen.
Are you nuts??
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:19:12 #155
3185 Adelante
To let it go now
pi_64593824
quote:
Op woensdag 31 december 2008 14:05 schreef Salt_Seafood het volgende:
Ik zoek een goede dagcreme die mijn gezicht niet vet/glanzend maakt.
Als ik uit de douche kom heb ik vaak last van een droog/trekkerig gezicht, vandaar.

Iemand die me daarbij kan helpen?

Verder kan ik iedereen aanbevelen om 2x per week naar de sauna te gaan, en dan ook echt alle stappen te volgen die bij een goede saunabeurt horen.


Heb deze gekregen met kerst en het is echt een perfecte creme voor alles: scheren, aftershave, haar, handen, you name it smeer het er op en uitslag of oneffenheden verdwijnen en je huid voelt echt goed aan
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_64686958
quote:
Op woensdag 31 december 2008 13:46 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

't olie komt er na enkele uren toch weer uit gespoten. Als ik zweet is het alleen maar erger. C'est la vie.
Heb je al ooit Paula's Choise Skin Balancing Daily Mattifying Lotion gebruikt? Daar zit namelijk SPF15 in en volgens mij heeft een vettige huid geen dagcreme nodig, maar heb je aan alleen wat SPF lotion genoeg?

http://www.paulaschoice-eu.com/shop/product.asp?pid=733

En voor verwijde porieen kun je Idealist van Estee lauder gebruiken, die heeft bij mij iig wel effect maar daar zit ook geen spf factor in.
BlaBlaBla
  maandag 5 januari 2009 @ 18:12:29 #157
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_64695809
Ah, er wordt vaak verward dat een vettige huid geen hydratatie nodig heeft. Maar vet =! hydratatie.

Maar ik zal eens een kijkje nemen naar Paula. Het ziet er naar uit dat ie niet zozeer matterend effect heeft, maar dat ie glimmende gezichten niet nog meer glimmend maakt. En dat SPF 15 in de zomer natuurlijk uitstekend is. Hm. Misschien toch leuk om voor de zomer aan te schaffen. Zó duur (20 USD / 60 ml) is het ook weer niet.

http://www.paulaschoice.com/product/229/skin-balancing-system/

[ Bericht 39% gewijzigd door Stereotomy op 05-01-2009 18:50:42 ]
Confidence through competence
pi_64697697
Ik heb door dit schema op scrubben na steeds minder puisten maar heb nog wel een heleboel rode vlekjes. Wat kan ik hier tegen doen?
Weet iemand ook een product waar AHA of BHA inzit en gewoon te krijgen is bij een drogisterij?
pi_64803741
Zijn de gezichtcremes en scrubs van Nivea for Men goed?
Ik gebruik nu declaré Pure Balance creme maar dat is nogal duur.
Is nivea for men ook voor de wat gevoeligere huid?
Ik scheer me met een elektrisch apparaat.

Alvast bedankt voor het reageren.


Handige tip: Elke dag een schone handdoek om je kussensloop.

[ Bericht 37% gewijzigd door Tedem op 08-01-2009 13:40:18 ]
pi_64806710
Ik wilde voor mezelf ook wat nieuws aanschaffen, gebruik nu af en toe een nivea cremepje en reinig gewoon met water, maar wil dit ietsje beter aanpakken...
ik dacht aan deze combo:

Nivea For Men Energy Gezichtscrème Q10
Of

Loreal Men Expert Hydra Energetic Verzorgende Creme
en dan voor t slapen:

Nivea Visage Summer Beauty Nachtcreme

en dan wil ik nog een facewash ofzo voor 'savonds...

is dit wat of wat denken de kenners?
pi_64817591
Bij de Action staan voor een prikkie ook een aantal Nivea for Men producten in de schappen.
pi_64818149
Bedankt voor de tip Mylene. Zijn die ook goed voor de wat gevoeligere huid?
En helpen die ook tegen een onzuivere huid?

Weer bedankt voor het reageren.
pi_64818850
Facewash zou ik je zeker aanraden, ook voor 's ochtends trouwens. Eigenlijk doe ik dat alleen 's ochtends, dan voel je heel duidelijk hoe "vies" je gezicht is naderhand.

Moet ik misschien ook maar 's avonds gaan doen, maar is zo'n gedoe. En gaat alles dubbel zo snel op
Fingerspitzgefühl
pi_64819957
Dank je ForumGek
Kan je me ook een creme daarvan aanraden? Of is alleen facewash van Nivea for Men voldoende?

Misschien moet ik er dan ook deze scrub bij doen om één keer per week te doen?


Deze vochtinbrengende creme? Heeft iemand daar ervaring mee?



Dus dan zou ik in ieder geval moeten kopen:
- Nivea for Men deep clean face wash



Of zou ik voor de sensitives moeten gaan?

- Sensitive gezichtscreme


-Sensitive face wash


[ Bericht 6% gewijzigd door Tedem op 08-01-2009 18:36:08 ]
pi_64820819
Ik zit ook een beetje met diezelfde vraag...
kenners help us out
pi_64821000
LAB Series Power Wash, kost een paar knaken, maar je doet er een heel jaar mee.

pi_64822210
quote:
Als je een gevoelige huid hebt kun je het beste deze producten nemen.

Ik weet niet wat er precies bij de Action staat. Ik heb het maar snel snel gezien.
pi_64822832
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:25 schreef Mylene het volgende:

[..]

Als je een gevoelige huid hebt kun je het beste deze producten nemen.

Ik weet niet wat er precies bij de Action staat. Ik heb het maar snel snel gezien.
ga dr morgen wel eventjes kijken
pi_64826101
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:42 schreef sombogywogy het volgende:

[..]

ga dr morgen wel eventjes kijken
Ok, wil je het dan doorgeven?
Heb morgen een lange dag en dan hoef ik niet te stoppen bij de action.
pi_64826264
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:57 schreef Tedem het volgende:

[..]

Ok, wil je het dan doorgeven?
Heb morgen een lange dag en dan hoef ik niet te stoppen bij de action.
Is goed, moet ik er wel aan toekomen om er langs te gaan maar dan laat ik t wel ff weten in dit topic
pi_64827256
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:01 schreef sombogywogy het volgende:

[..]

Is goed, moet ik er wel aan toekomen om er langs te gaan maar dan laat ik t wel ff weten in dit topic
Ok. In dat geval zal ik ook mijn best doen om nog even proberen langs te gaan.
pi_64828700
Na alles gelezen te hebben wat erin deze topic staat heb ik een conclusie getrokken vanuit het oogpunt van een student. Betreft het aanschaffen van huidverzorgingsproducten.

Stap 1,2,3 en 8 zijn noodzakelijk voor een goede huidverzorging, voor face wash (cleaner) en scrub, hydraterende creme voldoen spul als nivea en l'oreal.
Ik zelf maak gebruik van biotherm homme aquapower voor de créme, dat is omdat de testers die ik ook ooit bij giftcards gekregen heb goed is bevallen.

Even iets over acne.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voeding en beweging is hoe raar het ook klinkt een belangrijke factor bij acne.
Veel suikers en vetten en dat gaat het vooral om de fabriekssuikers (alles waar de mens aan te pas is gekomen inc. rietsuiker, crystal suiker, bastardsuiker). zorgt ervoor dat er stoffen worden aangemaakt die de porien blokkeren waardoor talg gaat ophopen en onsteken. (vrije vetzuren worden die genoemt).
En door te bewegen is de bloedsomloop beter als dat je lui op je reet zit, dat bevorderd ook dat het lichaam de schadelijke stoffen beter kan verwerken.

Wat ik ermee wilt zeggen je kan smeren wat je wilt, als je ongezond leeft heeft niet zo zin.
just live for yourself not for another. make your own plan for your life.
One chance you have to live your life(people from India won't agree but i don't care).
pi_64843651
Wat Mylene zegt, heb je een gevoelige huid, ga dan voor producten die daarvoor geschikt zijn.

Bij een facewash vind ik het zelf erg belangrijk dat de structuur fijn aanvoelt. Een beetje dikkig is het fijnst, en smeer je het uit in je hand en breng je het op je gezicht aan en gaat het schuimen. Wanneer je een hele dunne substantie hebt gaat er voor mijn gevoel veel verloren, maar ik doe het dan ook onder de douche. Nu heb ik er een die helaas wel wat dunner is, maar met een korrel, dus een beetje een scrub in een .

Maar het is gewoon wat je voor jezelf het fijnst vind, dan hoeft het nieteens te werken, maar is het wel gewoon lekker. Als mijn gezicht maar lekker fris en schoon aanvoelt, ben ik tevreden. En als het een beetje lekker ruikt
Fingerspitzgefühl
pi_64847106
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:52 schreef fruitcakenl het volgende:
Na alles gelezen te hebben wat erin deze topic staat heb ik een conclusie getrokken vanuit het oogpunt van een student. Betreft het aanschaffen van huidverzorgingsproducten.

Stap 1,2,3 en 8 zijn noodzakelijk voor een goede huidverzorging, voor face wash (cleaner) en scrub, hydraterende creme voldoen spul als nivea en l'oreal.
Ik zelf maak gebruik van biotherm homme aquapower voor de créme, dat is omdat de testers die ik ook ooit bij giftcards gekregen heb goed is bevallen.

Even iets over acne.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voeding en beweging is hoe raar het ook klinkt een belangrijke factor bij acne.
Veel suikers en vetten en dat gaat het vooral om de fabriekssuikers (alles waar de mens aan te pas is gekomen inc. rietsuiker, crystal suiker, bastardsuiker). zorgt ervoor dat er stoffen worden aangemaakt die de porien blokkeren waardoor talg gaat ophopen en onsteken. (vrije vetzuren worden die genoemt).
En door te bewegen is de bloedsomloop beter als dat je lui op je reet zit, dat bevorderd ook dat het lichaam de schadelijke stoffen beter kan verwerken.

Wat ik ermee wilt zeggen je kan smeren wat je wilt, als je ongezond leeft heeft niet zo zin.
Klopt helemaal.

Als je bijvoorbeeld last hebt van een droge huid zou je eens moeten overwegen vaker te hardlopen. Helpt ook.
pi_64848063
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:00 schreef ForumGek het volgende:
Maar het is gewoon wat je voor jezelf het fijnst vind, dan hoeft het nieteens te werken, maar is het wel gewoon lekker. Als mijn gezicht maar lekker fris en schoon aanvoelt, ben ik tevreden. En als het een beetje lekker ruikt
Het lijkt mij dat gezichtsverzorgende spullen juist wel moeten werken. Ik heb liever iets dat minder goed aanvoelt maar dat wel werkt dan iets wat heel fijn voelt maar niks met mijn gezicht doet. Daarnaast heb ik liever ook geurloze producten dan producten met geurstoffen er in verwerkt. (hetzelfde geldt voor kleurstoffen trouwens)

Lekker ruiken doe ik daarna wel door after shave of eau de toilette.
pi_64849326
Net bij de Action geweest:


Nivea Sensitive Extra Milde Face wash (gevoelige huid)
2,99-


Nivea Essentials Creme Visage Summer Look
3,49-


Nivea Essentials intensieve gezichtscreme
3,98-

Wel niet alles en precies wat ik zocht, maar wel erg goedkoop en het kan nooit kwaad
zeker de moeite waard even te kjiken, ook ivm Aftershaves en deo's die er erg weinig kosten!


3,29-
mijn favoriete aftershave balsem
pi_64859860
Bedankt voor het posten.
Ze hadden bij mij alleen die aftershavebalsems en één type creme.
Heb dat potje "Nivea Essentials intensieve gezichtscreme" gekocht. Voor 3.98 is het zeker het proberen waard

[ Bericht 17% gewijzigd door Tedem op 09-01-2009 19:14:42 ]
pi_64883803
Helemaal vergeten, de action!
wat doet die, Nivea Essentials intensieve gezichtscreme? Ook voor de vette huid
pi_64885649
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:41 schreef portable het volgende:
Helemaal vergeten, de action!
wat doet die, Nivea Essentials intensieve gezichtscreme? Ook voor de vette huid
Die bij de action is juist voor de zeer droge en trekkerige huid.....
wel lekker spul btw
pi_64891921
Ik vind die creme in dat potje van Nivea die ik bij de action heb gekocht niet echt goed.
De creme voelt nogal stug aan, het is vet en het bijt in m'n gezichthuid.. Ging er ook bleek door uit zien.
Niet voor de gevoelige huid dus, zoals ik heb.
pi_64893877
quote:
Op woensdag 31 december 2008 14:05 schreef Salt_Seafood het volgende:
Ik zoek een goede dagcreme die mijn gezicht niet vet/glanzend maakt.
Als ik uit de douche kom heb ik vaak last van een droog/trekkerig gezicht, vandaar.

Iemand die me daarbij kan helpen?

Verder kan ik iedereen aanbevelen om 2x per week naar de sauna te gaan, en dan ook echt alle stappen te volgen die bij een goede saunabeurt horen.
Welke stappen? Ik ga wel elke week, maar weet niks van de stappen, dus hoor het graag
pi_64894090
Tevens nog een vraag over de facewashes van huismerken. Het is alweer een tijdje geleden dat ik het geprobeerd heb, maar vond vroeger Etos huismerk bijvoorbeeld niet zo geweldig; de facewash voelde raar aan en gleed zo van je hand en huid af, terwijl een niveau wat beter kleeft en lekkerder waste daarom.

Hoe is dat tegenwoordig, iemand ervaring met facewashed van huismerken? Etos, Kruidvat, Hema of wat anders? Graag ervaring + prijs erbij Een Nivea kost in het ergste geval 6 euro dus het moet wel de moeite zijn kwa prijs
  zaterdag 10 januari 2009 @ 19:19:27 #183
3185 Adelante
To let it go now
pi_64894172
Die van H&M is 3 euro en doet goed wat her moet doen voor een facewash.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_64901956
Bij de Action heb je een van nivea voor 2,99- (iig bij de Action van mij )
pi_64912525
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:11 schreef bear87 het volgende:

[..]

Welke stappen? Ik ga wel elke week, maar weet niks van de stappen, dus hoor het graag
Afgelopen vakantie hadden we ook een sauna in het huisje en daar hing een poster met de stappen.. even nadenken of ik ze nog weet.

Geloof dat stap 1 reinigen is, dus douchen.
Stap 2 is 10 tot 15 min de sauna in
Stap 3 is koud douchen
Stap 4 weer 10 tot 15 min de sauna in
Stap 5 weer koud douchen
Stap 6 10 tot 15 min sauna
Stap 7 is de laatste afkoelingsfase, dus ijsbad of iets dergelijks.

Mis er nog wat denk ik, maar Google zal wel uitkomst kunnen bieden.
pi_64916524
Als je in een sauna bent geweest, is een koude douche dan te verdragen?
  zondag 11 januari 2009 @ 23:24:53 #187
231389 Raspoetin.
Russisch monnik en intrigant.
pi_64933736
Ik merk dat ik steeds meer moedervlekjes krijg door de zonnebank. Is hier iets tegen te doen? Anders stop ik er allicht mee.
De man die niet gedood kon worden.
pi_64935229
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:24 schreef Raspoetin. het volgende:
Ik merk dat ik steeds meer moedervlekjes krijg door de zonnebank. Is hier iets tegen te doen? Anders stop ik er allicht mee.
echte moedervlekken of sproeten?
  maandag 12 januari 2009 @ 00:59:18 #189
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_64936374
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:52 schreef portable het volgende:
Als je in een sauna bent geweest, is een koude douche dan te verdragen?
Dan ben je blij dat je even af kan koelen door zo`n douche.
Ik kom er net nog onder vandaan

En je bent direct van je kater af
pi_64938224
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:52 schreef portable het volgende:
Als je in een sauna bent geweest, is een koude douche dan te verdragen?
Je bent nog nooit in een sauna geweest?
pi_64965036
Heeft er iemand ervaring met Paula's Choise 2% Beta Hydroxy Acid Liquid?

Ik zie daar nogal wat positieve reacties over.

BlaBlaBla
pi_64965324
quote:
Op maandag 12 januari 2009 20:52 schreef Soldier2000 het volgende:
Heeft er iemand ervaring met Paula's Choise 2% Beta Hydroxy Acid Liquid?

Ik zie daar nogal wat positieve reacties over.

[ afbeelding ]
Eigen ervaring: Ik heb een vette huid, maar werkt als een trein. Sinds ik alles (facewash, BHA en dagcreme) van paula gebruik ben ik er voor 99% vanaf.
  maandag 12 januari 2009 @ 21:01:34 #193
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_64965427
Ik ben nog steeds opzoek naar een dagcreme die ik kan opsmeren na het douche en die voorkomt dat mijn huid trekkerig/droog aanvoelt! Maar het belangrijkste: hij moet niet vet zijn, dus geen glans op mijn gezicht achterlaten!

Prijs maakt niet uit!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  maandag 12 januari 2009 @ 21:14:34 #194
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_64966030
quote:
Op maandag 12 januari 2009 20:59 schreef Japin het volgende:

[..]

Eigen ervaring: Ik heb een vette huid, maar werkt als een trein. Sinds ik alles (facewash, BHA en dagcreme) van paula gebruik ben ik er voor 99% vanaf.
99% vanaf van vette huid of acne of iets anders?
Confidence through competence
pi_64966897
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:14 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

99% vanaf van vette huid of acne of iets anders?
vette huid kom je natuurlijk nooit vanaf. Dit wordt veroorzaakt door hormoonhuishouding en de opbouw van je huid van binnenuit. Waar het voor helpt is het schoonhouden/sneller vernieuwen van je huid. Puistjes komen dus minder voor, en zijn sneller weg als ze er wel zijn. Huid is meer egaal geworden en ziet er "fris" uit.
  maandag 12 januari 2009 @ 21:39:13 #196
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_64967179
Talgklieren van sommige mensen reageren goed op bijvoorbeeld salicylzuur, zodat ze minder vet produceren. Daarom vind ik het kort door de bocht als je zegt dat je 'nooit' van een vette huid af komt om de dingen die je noemt - je kunt het zeker tot op een bepaalde hoogte controleren. Dat een vette huid gerelateerd kan zijn aan hormoonhuishouding heeft hier verder weinig mee te maken.
Confidence through competence
pi_64967362
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:39 schreef Stereotomy het volgende:
Talgklieren van sommige mensen reageren goed op bijvoorbeeld salicylzuur, zodat ze minder vet produceren. Daarom vind ik het kort door de bocht als je zegt dat je 'nooit' van een vette huid af komt om de dingen die je noemt - je kunt het zeker tot op een bepaalde hoogte controleren. Dat een vette huid gerelateerd kan zijn aan hormoonhuishouding heeft hier verder weinig mee te maken.
Goed, beetje kort door de bocht, het is inderdaad controleerbaar. Wat ik bedoel te zeggen is dat het product je vette huid niet zal veranderen in een normale huid. Net zoals een droge huid ook niet om te vormen is in iets anders, de droogheid/vetheid is alleen te controleren door middel van smeersels.
  maandag 12 januari 2009 @ 21:44:08 #198
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_64967448
Eens.
Confidence through competence
pi_64967462
quote:
Op maandag 12 januari 2009 20:59 schreef Japin het volgende:

[..]

Eigen ervaring: Ik heb een vette huid, maar werkt als een trein. Sinds ik alles (facewash, BHA en dagcreme) van paula gebruik ben ik er voor 99% vanaf.
Nice to know!

Hoe vaak gebruik je dit, en op welke momenten.

Gebruik je overdag niet de lotion met SPF 15?
BlaBlaBla
pi_64968306
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:44 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Nice to know!

Hoe vaak gebruik je dit, en op welke momenten.

Gebruik je overdag niet de lotion met SPF 15?
Mijn regime bestaat uit 's ochtends facewash, dan 2% BHA, 8% AHA en afsluitend met matterende dagcreme met SPF 15. 's avonds weer facewash, 2% BHA, 8% AHA en soms een laagje sudocreme (werkt echt uitstekend als nachtcreme, laat alleen een beetje wit laagje achter dus ziet er niet uit ) Sinds ik dat consequent volhoud gaat het dus prima. Overigens dus echt een vette huid (inclusief glimmend voorhoofd en dergelijke) Ik heb het stapje voor stapje opgebouwd, dus niet meteen beginnen met 2x per dag BHA en AHA! Ik doe trouwens niet aan scheren maar aan 1x per week de tondeuse. Wellicht dat dit nog iets uitmaakt.
pi_64968439
Met matterende dagcreme bedoel je de daily mattifying lotion dus.

En als je dat de hele dag op hebt, dan kom je thuis met een vetvrij niet glimmend gezicht, die er cleaner uitziet? Minder oneffenheden blablabla.
BlaBlaBla
pi_64968519
Afgelopen week deze twee producten van Dr. Van der Hoog gekocht en ik begin al verschil te merken.



Koning.
pi_64969341
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:00 schreef Soldier2000 het volgende:
Met matterende dagcreme bedoel je de daily mattifying lotion dus.

En als je dat de hele dag op hebt, dan kom je thuis met een vetvrij niet glimmend gezicht, die er cleaner uitziet? Minder oneffenheden blablabla.
Ja, precies. In de zomer natuurlijk wel meer last van glimmend gezicht enzo, maar het is tot nu toe het beste product dat ik tegen ben gekomen. (oa biotherm, clarins, clinique en shiseido geprobeerd) Wat me vooral opvalt is dat het niet alleen puistjes tegen gaat maar mijn huid in het algemeen er gewoon veel gaver/egaler uitziet. Met 1 bestelling (kleine facewash, AHA/BHA en dagcreme) doe ik ongeveer 3 maanden.
  maandag 12 januari 2009 @ 22:20:20 #204
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_64969603
Heb je ook last van grote porien op / rondom neus, Japin? Zou wel mooi zijn als de effecten die jij beschrijft met Paula's Choice ook die krengen wat egaler kunnen maken.
Confidence through competence
  maandag 12 januari 2009 @ 22:32:58 #205
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_64970291
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:01 schreef Salt_Seafood het volgende:
Ik ben nog steeds opzoek naar een dagcreme die ik kan opsmeren na het douche en die voorkomt dat mijn huid trekkerig/droog aanvoelt! Maar het belangrijkste: hij moet niet vet zijn, dus geen glans op mijn gezicht achterlaten!

Prijs maakt niet uit!
Anyone

Ik heb geen last van puistjes (ja wel eens maar zelden) en verder een gezonde huid (alleen wat aan de droge kant als ik uit de douche kom) dus ik zoek er eentje die echt alleen doet wat ik hierboven beschrijf!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_64971493
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:20 schreef Stereotomy het volgende:
Heb je ook last van grote porien op / rondom neus, Japin? Zou wel mooi zijn als de effecten die jij beschrijft met Paula's Choice ook die krengen wat egaler kunnen maken.
Dat valt mee, maar mn neus is wel zo ongeveer de enige plek waar het helaas NIET zo goed werkt als op de rest van mijn gezicht
  maandag 12 januari 2009 @ 22:58:14 #207
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_64971740
Ik zie gewoon kleine putjes gevuld met olie op mijn neus in de namiddag. Dat is wel vaak een glimmende zone ja.
Confidence through competence
  maandag 12 januari 2009 @ 23:04:10 #208
231389 Raspoetin.
Russisch monnik en intrigant.
pi_64972065
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:17 schreef sombogywogy het volgende:

[..]

echte moedervlekken of sproeten?
Kleine moedervlekjes.
De man die niet gedood kon worden.
pi_65039526
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:15 schreef Japin het volgende:

[..]

Ja, precies. In de zomer natuurlijk wel meer last van glimmend gezicht enzo, maar het is tot nu toe het beste product dat ik tegen ben gekomen. (oa biotherm, clarins, clinique en shiseido geprobeerd) Wat me vooral opvalt is dat het niet alleen puistjes tegen gaat maar mijn huid in het algemeen er gewoon veel gaver/egaler uitziet. Met 1 bestelling (kleine facewash, AHA/BHA en dagcreme) doe ik ongeveer 3 maanden.
Wat is BHA en AHA en zet ook de producten bij. Welke facewash en dagcreme gebruik je?
pi_65039897
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 18:22 schreef portable het volgende:

[..]

Wat is BHA en AHA en zet ook de producten bij. Welke facewash en dagcreme gebruik je?
BHA
AHA
Facewash

Dagcreme

BHA en AHA zijn zuren die er voor zorgen dat je huidcellen zich sneller vernieuwen. Je krijgt er als het goed is een egalere huid van met kleinere porien.

Overigens zou ik niet klakkeloos maar bestellen wat ik smeer. Best kans dat de schilfers van je gezicht vallen. Denk er even bij na, dat dit is wat ik gebruik na meer dan een half jaar paula's choice producten gebruiken. Dat wil dus niet zeggen dat dit voor iedereen geschikt is. Als je de moeite neemt om wat van haar site door te lezen kom je er achter dat ze het advies geeft om rustig te beginnen (dus met 1% en dan 1x per dag) en van daaruit door te werken als het niet genoeg blijkt te zijn.

Ik ben dus geen autoriteit op dit gebied, het enige wat ik kan vertellen is wat voor mij werkt. Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs ook voor jou te werken.
pi_65049425
"huidcellen zich sneller vernieuwen." wist niet dat dat bestond. Wel duur zeg. Ga op ebay kijken

thnx
  zondag 18 januari 2009 @ 20:14:54 #212
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_65183943
Zirh is hier nergens mer verkrijgbaar ( Utrecht)

bij de ICI PAris en de Douglas hebben ze het niet meer in de collectie ( iig tijdje geleden).

Iemand een idee waar ik dit vandaan kan halen? misschien is het ook wel goedkoper om via internet ergens te bestellen, maar dan weet ik ook niet welke webshop het voordeligst is.

Kan een fervente Zirh gebruiker mij alsjeblieft helpen ?!
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_65184501
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:32 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Anyone

Ik heb geen last van puistjes (ja wel eens maar zelden) en verder een gezonde huid (alleen wat aan de droge kant als ik uit de douche kom) dus ik zoek er eentje die echt alleen doet wat ik hierboven beschrijf!
Ik heb door de jaren heen heel wat producten geprobeerd (ik heb hetzelfde probleem als jij, een zeer droge huid na het douchen) en heb gemerkt dat de goedkoopste producten het allerbeste werken. Ik gebruik nu al een tijdje de facewash van de HEMA in combinatie met de dagcrème voor mannen van het Kruidvat. Bij elkaar kost dat amper 5 euro.

De keuze voor die twee producten komt niet uit het niets, want als een waar amateurscheikundige heb ik een groot aantal in de winkel verkrijgbare verzorgingsproducten met elkaar vergeleken en getest op de hoeveelheid comedogene (poriënverstoppende) ingrediënten. Dat was veel werk, maar als je bedenkt dat sommige producten meer dan 30 euro kosten terwijl ze in werkelijkheid je huid alleen maar veel te vettig maken en puistjes veroorzaken was dat zeker de moeite waard.
  zondag 18 januari 2009 @ 20:33:33 #214
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_65184799
quote:
Op zondag 18 januari 2009 20:27 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Ik heb door de jaren heen heel wat producten geprobeerd (ik heb hetzelfde probleem als jij, een zeer droge huid na het douchen) en heb gemerkt dat de goedkoopste producten het allerbeste werken. Ik gebruik nu al een tijdje de facewash van de HEMA in combinatie met de dagcrème voor mannen van het Kruidvat. Bij elkaar kost dat amper 5 euro.

De keuze voor die twee producten komt niet uit het niets, want als een waar amateurscheikundige heb ik een groot aantal in de winkel verkrijgbare verzorgingsproducten met elkaar vergeleken en getest op de hoeveelheid comedogene (poriënverstoppende) ingrediënten. Dat was veel werk, maar als je bedenkt dat sommige producten meer dan 30 euro kosten terwijl ze in werkelijkheid je huid alleen maar veel te vettig maken en puistjes veroorzaken was dat zeker de moeite waard.
Oke bedankt dat ga ik maar is proberen dan!

want die vette glans op mijn gezicht vind ik maar niks!

en puisjes daar doe ik niet aan dus hoef ik geen onwijs dure creme daarvoor
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  zondag 18 januari 2009 @ 20:36:44 #215
16715 Mylene
*schatje*
pi_65184931
quote:
Op zondag 18 januari 2009 20:14 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Zirh is hier nergens mer verkrijgbaar ( Utrecht)

bij de ICI PAris en de Douglas hebben ze het niet meer in de collectie ( iig tijdje geleden).

Iemand een idee waar ik dit vandaan kan halen?
Misschien verkoopt Sephora in de V&D het.
pi_65338838
Ik heb last van droge huid (deels veroorzaakt door scheren denk ik) in mijn gezicht; dit uit zich dan vooral in rode plekjes op mijn wangen en bovenlip tot (heel soms) licht pellende huid.
Kan iemand mij een goede dagcrème aanraden die je zelf gebruikt of waar je zeker v bent dat ie goed werkt?
the pleasure - the privilege is mine
pi_65367711
ik gebruik elke dag nivea soft, helpt volgens mij een beetje
pi_65379643
Vandaag heb ik nivea soft geprobeerd, voelt wat vettig aan op de huid maar maakt em wel zacht.
Andere suggesties?
the pleasure - the privilege is mine
pi_65381145
tvp
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_65383094
quote:
Op zondag 18 januari 2009 20:27 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Ik heb door de jaren heen heel wat producten geprobeerd (ik heb hetzelfde probleem als jij, een zeer droge huid na het douchen) en heb gemerkt dat de goedkoopste producten het allerbeste werken. Ik gebruik nu al een tijdje de facewash van de HEMA in combinatie met de dagcrème voor mannen van het Kruidvat. Bij elkaar kost dat amper 5 euro.

De keuze voor die twee producten komt niet uit het niets, want als een waar amateurscheikundige heb ik een groot aantal in de winkel verkrijgbare verzorgingsproducten met elkaar vergeleken en getest op de hoeveelheid comedogene (poriënverstoppende) ingrediënten. Dat was veel werk, maar als je bedenkt dat sommige producten meer dan 30 euro kosten terwijl ze in werkelijkheid je huid alleen maar veel te vettig maken en puistjes veroorzaken was dat zeker de moeite waard.
Is die Hema facewash ook scheikundig getest door jou, of heb ej die gewoon gekocht omdat hij goedkoop is? ( omdat ik me kan voorstellen dat een dagcreme je huid vet maakt, kan een facewash dat ook doen? )

Ben wel benieuwd naar een beschrijving van de Hema facewash namelijk, ik vond hem redelijk prijzig nog voor een "goedkoop" merk. Kan jij zeggen of hij beter is dan een Nivea?
pi_65383892
quote:
Op zondag 18 januari 2009 20:27 schreef Croupouque het volgende:

[..]
De keuze voor die twee producten komt niet uit het niets, want als een waar amateurscheikundige heb ik een groot aantal in de winkel verkrijgbare verzorgingsproducten met elkaar vergeleken en getest op de hoeveelheid comedogene (poriënverstoppende) ingrediënten. Dat was veel werk, maar als je bedenkt dat sommige producten meer dan 30 euro kosten terwijl ze in werkelijkheid je huid alleen maar veel te vettig maken en puistjes veroorzaken was dat zeker de moeite waard.
Paula (de vrouw achter de paula's choice productenlijn) doet al jaren hetzelfde als jij (maar dan als beroep) en claimt dus ook een lijn van producten op de markt te hebben gebracht met alleen maar ingrediënten die doen wat ze zouden moeten doen. Zou je eens op de site kunnen kijken? (staat wel in de OP) Ben benieuwd of je het met haar eens bent.
pi_65384256

Meep meep! Jullie nemen mijn reactie volgens mij iets te serieus!

Het is niet zo dat ik in een laboratorium smeerseltjes op ratten heb zitten smeren ofzo, ik ben gewoon een bleke nerd met een droge huid die alle ingrediënten van producten heeft opgezocht en aan de hand daarvan een soort ranglijst gemaakt heeft.

Dat kunnen jullie zelf ook doen:
http://www.zerozits.com/Articles/acnedetect.htm#inglist
pi_65391375
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 21:22 schreef Doks het volgende:
ik gebruik elke dag nivea soft, helpt volgens mij een beetje
De nivea soft helpt helaas niet voor mijn huid, deze voelt nu gewoon vet aan maar heeft niets verholpen aan de roodheid/irritatie zelf..
the pleasure - the privilege is mine
pi_65393475
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:19 schreef Croupouque het volgende:
[ afbeelding ]
Meep meep! Jullie nemen mijn reactie volgens mij iets te serieus!

Het is niet zo dat ik in een laboratorium smeerseltjes op ratten heb zitten smeren ofzo, ik ben gewoon een bleke nerd met een droge huid die alle ingrediënten van producten heeft opgezocht en aan de hand daarvan een soort ranglijst gemaakt heeft.

Dat kunnen jullie zelf ook doen:
http://www.zerozits.com/Articles/acnedetect.htm#inglist
Ik was oprecht geinteresseerd in je verhaal over HEMA facewash hoor
pi_65393720
quote:
Op zondag 25 januari 2009 18:36 schreef bear87 het volgende:

[..]

Ik was oprecht geinteresseerd in je verhaal over HEMA facewash hoor
De HEMA Facewash 'scoorde' bij mij zelfs als allerbeste. Overigens ben ik ook overgestapt van het gebruik van scheerschuim naar scheerolie (HEMA of Kruidvat, het is me om het even).
  zondag 25 januari 2009 @ 18:45:10 #226
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_65393763
Hema doet als veel huismerken hetzelfde: bij een industrieel grootverkoper standaard formules opkopen en eigen merk erop plakken.

Als je de lijn voor vette huid bekijkt, zie je dat ze adverteren met het ingredient 'Seboclear'.

Stukje Google leert dat 'Seboclear' een geregistreerd merknaam is voor een cocktail van werkzame stoffen van het Amerikaanse bedrijf Rahn Corp.

http://www.chemidex.com/en/NA/PCC/Detail/1468/49744/SEBOCLEAR®

En tja, drogisterijen over de hele wereld doen dat ook. 't is natuurlijk niet dat Hema een eigen lab heeft waar ze dit soort onderzoeken doen.
Confidence through competence
  zondag 25 januari 2009 @ 18:50:07 #227
16715 Mylene
*schatje*
pi_65393930
Paula’s Choice is bezig met een Nederlandse site.

Je kunt ook een proefpakketje aanvragen.
quote:
Wil je niet wachten op de Nederlandse website en nu vast enkele Paula’s Choice producten uitproberen? Vraag dan gratis een proefpakketje aan door een e-mail te sturen naar samples@paulaschoice-eu.com. Vermeld daarin je naam, adres en huidtype (droog, normaal, vet/gecombineerd). Je ontvangt je pakketje binnen 5 werkdagen thuis.
Het kan wel langer duren omdat een het daverend succes is.
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:27 schreef Sabinee het volgende:
Ik heb vanmiddag besteld, kreeg net dit mailtje terug:

Dank voor uw e-mail en uw belangstelling voor Paula's Choice.Uw proefpakketje wordt binnen enkele dagen per post verstuurd. We hopen dat de producten u zullen bevallen. Wegens overweldigend succes kan de verwerking van uw aanvraag iets meer tijd kosten. Wij danken u voor uw begrip.
Met vriendelijke groet,

R. Buursma
Customer Service Department

Denk dus dat ze nog wel komen hoor!
pi_65395483
Die dingen zijn al op. Zojuist even geprobeerd.
pi_65398341
Wat ik me nou afvraag he...is er een verschil tussen facewash voor mannen & vrouwen?


Eins, zwei, hoeplakai.
pi_65398505
En ja, das een serieuze vraag.
Eins, zwei, hoeplakai.
  maandag 26 januari 2009 @ 19:31:35 #231
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_65430340
Zit behalve de geur weinig tot geen verschil in.
  maandag 26 januari 2009 @ 19:44:58 #232
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_65430794
Altijd moeilijk om dat te bepalen idd. De marketingafdeling van de desbetreffende merk zal wel gaan miepen dat mannenhuid dikker is en dat er dus ander spul in moet etc. , maar je kunt je afvragen of idd behalve de geur er wel zoveel verschil in zit.

't is het makke van dit wereldje: heel veel is puur marketing, want daar zijn bakken met geld mee te verdienen.
Confidence through competence
pi_65433612
quote:
Op zondag 25 januari 2009 18:44 schreef Croupouque het volgende:

[..]

De HEMA Facewash 'scoorde' bij mij zelfs als allerbeste. Overigens ben ik ook overgestapt van het gebruik van scheerschuim naar scheerolie (HEMA of Kruidvat, het is me om het even).
Dan zal ik hem van de week eens proberen Niet omdat ik ontevreden ben met Nivea, maar ben wel benieuwd hoe die Hema is dan, en deze week is het in de aanbieding, de gehele mannenverzorgingslijn daar!
  vrijdag 6 februari 2009 @ 19:05:50 #234
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_65809051
Vraagje, ik heb nu een scrub en als ik die gebruik (1 maal per week) behoor ik daarna mijn gezicht dan nog schoon te maken met een normale lotion die ik op andere dagen gebruik?
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_65811592
quote:
Op zondag 25 januari 2009 18:44 schreef Croupouque het volgende:

[..]

De HEMA Facewash 'scoorde' bij mij zelfs als allerbeste. Overigens ben ik ook overgestapt van het gebruik van scheerschuim naar scheerolie (HEMA of Kruidvat, het is me om het even).
Bleek helaas de bedoeling die facewash maximaal 2 dagen per week te gebruiken. Jammer, want ik wil graag dagelijks wassen
  vrijdag 6 februari 2009 @ 20:21:56 #236
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_65811743
Oh ja, da's dan de mannenfacewash van de Hema toch? Waarschijnlijk zit daar een AHA of BHA in, want er staat ook op dat het een 'licht exfolierende werking' heeft oid?

Ik gebruik de normale facewash van de Hema. Zeg maar die meer door vrouwen gekocht wordt. Maar het is natuurlijk allemaal marketing: mannen kopen niet zo gauw die normale facewash, maar eerder iets uit een speciale mannenlijn.
Confidence through competence
pi_65812128
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 20:21 schreef Stereotomy het volgende:
Oh ja, da's dan de mannenfacewash van de Hema toch? Waarschijnlijk zit daar een AHA of BHA in, want er staat ook op dat het een 'licht exfolierende werking' heeft oid?
Een scrub heeft ook een 'licht exfolierende werking', het wil dus gewoon zeggen dat het oude huidcellen verwijdert. Er zijn niet zo gek veel producten met AHA of BHA er in verwerkt. Bovendien heb je weinig aan een facewash met AHA/BHA omdat het niet langer dan een minuutje op je huid zit. (vergelijk het met je dagcreme opsmeren en er meteen weer afspoelen, dat helpt ook niet veel )

Over die mannen/vrouwenproducten, allemaal marketing natuurlijk. Mannenproducten hebben een andere kleur, een andere geur en in sommige gevallen een iets andere samenstelling maar het maakt echt bijzonder weinig uit volgens mij.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 20:49:17 #238
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_65812820
Het product waar hij het over heeft is *geen* scrub. Het is een glasheldere gel zonder mechanische deeltjes erin, wat dus betekent dat het wel chemisch moet zijn.
Confidence through competence
pi_65812872
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 20:49 schreef Stereotomy het volgende:
Het product waar hij het over heeft is *geen* scrub. Het is een glasheldere gel zonder mechanische deeltjes erin, wat dus betekent dat het wel chemisch moet zijn.
Je begrijpt me verkeerd, ik bedoel alleen te zeggen dat een product dat een exfolierende werking pretendeert te hebben niet perse AHA/BHA in zich hoeft te hebben. Aangezien bijv een simpele Etos of HEMA scrub ook een exfolierende werking heeft
  vrijdag 6 februari 2009 @ 20:53:44 #240
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_65812967
En ik probeer je te vertellen dat de exfolierende werking die door de Hema facewash for men geclaimed wordt *niet* mechanisch gaat (zoals in 'een simpele Etos of HEMA scrub'), maar chemisch. Het kán dus een AHA of BHA zijn die erin verwerkt is, of iets anders wat je huid chemisch peelt.

En dat dát dus de reden is waarom je het spul niet meer dan 2x per week mag gebruiken volgens de verpakking.

Confidence through competence
pi_65813149
In dat geval ben ik bijzonder benieuwd wat voor agressief goedje er in zit. Voor iets wat je maar een paar minuten op je huid hebt kan het blijkbaar wel erg veel schade aanrichten? Als het niet goed is om iets iedere dag op te smeren, waarom zou het dan wel goed zijn om het maar af en toe op te smeren? Dan doet het toch net zo goed schade aan je huid?
  vrijdag 6 februari 2009 @ 21:00:08 #242
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_65813193
Echt geen idee wat erin zit.
Confidence through competence
pi_65814948
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 20:17 schreef bear87 het volgende:

[..]

Bleek helaas de bedoeling die facewash maximaal 2 dagen per week te gebruiken. Jammer, want ik wil graag dagelijks wassen
Waar heb je die informatie vandaan? Staat dat op de verpakking?
In dat geval heb je een andere dan ik. Eerder las ik in dit topic ook al een reactie over de HEMA facewash waarin beweerd werd dat er een bepaald ingrediënt in zit, en ook dat ingrediënt zit niet in de tube die ik bij de HEMA koop.

Deze dus: http://www.hema.nl/nl-nl/(...)wash-(11720206).aspx
  vrijdag 6 februari 2009 @ 21:51:37 #244
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_65815265
Juist, jij hebt de anti shine. Bear87 heeft het over deze:

http://www.hema.nl/nl-nl/(...)wash-(11720201).aspx

Heeft een verkwikkende en zacht peelende werking

Heel vaag. Zelfde prijs, bijna zelfde tube, maar deze is dus blijkbaar peelend.
Confidence through competence
  vrijdag 6 februari 2009 @ 22:01:24 #245
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_65815702
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 19:05 schreef Salt_Seafood het volgende:
Vraagje, ik heb nu een scrub en als ik die gebruik (1 maal per week) behoor ik daarna mijn gezicht dan nog schoon te maken met een normale lotion die ik op andere dagen gebruik?
Een van de experts die mij hier wellicht over kan inlichten?
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  vrijdag 6 februari 2009 @ 22:14:18 #246
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_65816205
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 22:01 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Een van de experts die mij hier wellicht over kan inlichten?
Ik denk dat het geen reet uitmaakt, 1x per week.
Confidence through competence
  vrijdag 6 februari 2009 @ 22:15:35 #247
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_65816263
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 22:14 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik denk dat het geen reet uitmaakt, 1x per week.
Oke bedankt, morgen dan maar voor t eerst gaan scrubben!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_65828417
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 21:51 schreef Stereotomy het volgende:
Juist, jij hebt de anti shine. Bear87 heeft het over deze:

http://www.hema.nl/nl-nl/(...)wash-(11720201).aspx

Heeft een verkwikkende en zacht peelende werking

Heel vaag. Zelfde prijs, bijna zelfde tube, maar deze is dus blijkbaar peelend.
Klopt, dat is de tube inderdaad. En dan staat er op de tube zelf nog de informatie dat ie maar 2 keer in de week gebruikt mag worden.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 15:15:25 #249
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_65829172
Ik was gister toevallig bij de Aldi en zag ik dagcreme liggen en die van mij was bijna op (Eucerin -15 euro) dus denk laat ik deze is proberen (was nog geen 2 euro!) en hijs eigenlijk net zo goed
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_65832890
Ik zoek een goede moisturizer en een antiwallen creme. Welke raden jullie aan?
pi_65834854
Antiwallen schijnt aambeienzalf goed tegen te helpen vanwege de samentrekkende werking...
  zaterdag 7 februari 2009 @ 22:30:27 #252
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_65836735
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 20:56 schreef kortsluiting87 het volgende:
Antiwallen schijnt aambeienzalf goed tegen te helpen vanwege de samentrekkende werking...
Mannen die elkaar beauty tips geven!
I don't suffer from insanity I enjoy every minute of it!
  zaterdag 7 februari 2009 @ 23:58:40 #253
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_65838714
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 22:30 schreef Psych-case het volgende:

[..]

Mannen die elkaar beauty tips geven!
Wil je een verzorgde man of geen man?
Confidence through competence
pi_65853114
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 22:30 schreef Psych-case het volgende:

[..]

Mannen die elkaar beauty tips geven!
We kunnen het vanaf nu ook over bier en tieten hebben. Blijf je dan ook nog even hangen?
pi_65887931
Ik zwem nogal veel door me sport en als ik uit het zwembad kom is na 10 minuten me hele kop uitgedroogd, wat kan ik hier tegen doen?
En als ik ergens binnen ben krijg ik rooie wangen, of tenminste konen! Wat kan ik hiertegen doen! Het begint me nu wel de keel uit te hangen.
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_65887969
Even een vraagje: in de OP staat reinigen voor scheren, maar als ik me heb geschoren dan heb ik nogal een trekkerige huid, dus dan doe ik liever het wassen er achter aan, omdat je huid weer zacht van wordt. Dus de vraag is: maakt dat uit? En zo ja, wat is de oplossing?

En nog iets: is een toner niet superslecht voor je huid?
Eins, zwei, hoeplakai.
  maandag 9 februari 2009 @ 20:21:55 #257
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_65891943
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 23:58 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Wil je een verzorgde man of geen man?
Juist wel een verzorgde man!
Verdroogde schilferhuid is een afknapper!
I don't suffer from insanity I enjoy every minute of it!
  maandag 9 februari 2009 @ 20:23:47 #258
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_65892024
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:38 schreef kortsluiting87 het volgende:

[..]

We kunnen het vanaf nu ook over bier en tieten hebben. Blijf je dan ook nog even hangen?
Mijn bericht was positief bedoeld lulhannes!
I don't suffer from insanity I enjoy every minute of it!
pi_65951178
Wanneer kan je het beste facewash gebruiken, onder de douche of na het douchen? Maakt het uberhaupt uit?

Nog een vraagje, in de eerste post, stappen 6 en 8 bijvoorbeeld, is het de bedoeling dat je het gewoon direct over elkaar heen smeert, of eerst even paar minuten wachten ofzo? Of gebruik je op bepaalde plekken bijvoorbeeld een creme voor probleembehandeling en op de rest van je gezicht een creme om te hydrateren?
pi_66033914
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:23 schreef Psych-case het volgende:

[..]

Mijn bericht was positief bedoeld lulhannes!
Ik heb wel de juiste snaar geraakt

Ondanks dat ik het allemaal verkeerd geïnterpreteerd had..
  vrijdag 13 februari 2009 @ 21:21:23 #261
3185 Adelante
To let it go now
pi_66036162
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:31 schreef TKS het volgende:
Wanneer kan je het beste facewash gebruiken, onder de douche of na het douchen? Maakt het uberhaupt uit?

Nog een vraagje, in de eerste post, stappen 6 en 8 bijvoorbeeld, is het de bedoeling dat je het gewoon direct over elkaar heen smeert, of eerst even paar minuten wachten ofzo? Of gebruik je op bepaalde plekken bijvoorbeeld een creme voor probleembehandeling en op de rest van je gezicht een creme om te hydrateren?
Ik doe het altijd onder de douche, is gewoon het meest praktisch.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_66146360
Ik heb last van een vette huid. Kan iemand me een goede facewash, gezichtscreme en iets om te exfoliëren aanraden? Het liefst iets wat online te bestellen is. Alvast bedankt
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:19:20 #263
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_66163689
een vraagje smeer je die 2% Beta Hydroxy Acid Liquid van paula's op je huid en dan gewoon direct daarna dagcreme er overheen of moet je het er na zoveel min. er weer afwassen?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:39:09 #264
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_66166936
!!

Af wassen is op zich wel een goed idee Instructies lezen ook trouwens.
Confidence through competence
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:10:27 #265
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_66167837
Ik heb hier geen potje met dat spul dus instructies lezen gaat beetje moeilijk. En zie het 123 ook niet in deze topic staan vandaar de vraag.
pi_66173639
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:10 schreef flashermx het volgende:
Ik heb hier geen potje met dat spul dus instructies lezen gaat beetje moeilijk. En zie het 123 ook niet in deze topic staan vandaar de vraag.
Niet afwassen dus. Het idee is juist dat het lang genoeg op je huid blijft zitten om wel effect te hebben (in tegenstelling tot de meeste facewash producten) Overigens is dit ook gewoon te vinden op de site van paula.
pi_66174323
Voor anti-wallen: aambeiencrëme zeggen veel mensen dat het werkt..bij mij niet..glimt wel misschien dat dat de aandacht afleidt.

Ooit eens huismerk Etos eye contour gel gehad...voelde alles strak trekken...

Maar wat echt werkt voor je huid zijn bio-effet ampullen van biotherm. Is eigenlijk voor vrouwen maar het trekt je huid wat strakker..en dat voel je ook:) zijn wel duur 3 ampullen zijn rond de 20 euro bij elkaar en met 1 ampul doe je 1 avond:)..gegarandeerd ritueel voor ik uitga:)...hoe moe ik ook ben het lijkst alsof ik 20 uur geslapen heb:). Als je in de zon hebt gelegen en je huid wat donkerder is zie je er vaak ook al minder moe uit.

Verder zijn de beste huidproducten juist de goedkoopste..nivea en wat ik verder elke avond smeer is van baby olie die creme.
DAT IS HEEL SLECHT VOOR DE ZUURGRAAD!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 20:03:12 #268
185625 Joal
De witte neger
pi_66419748
Op de volgende website http://mens-en-gezondheid(...)ver-onze-huid.html#1 (kopje 1) is men van mening dat je gezichtscreme het beste werkt wanneer de huid vochtig is. Wat ik hieruit opmaak is dus dat wanneer je 's ochtends uit je bed komt je je huid reinigt, vochtig/nat houdt en dan de crème erop smeert voor het beste resultaat? Is dat in jullie ogen ook zo? Moet ik mijn huid vochtig houden met water of is een tonic ook goed?

Ook zegt men dat "ouderwetse" Vaseline nog altijd de beste gezichtscreme is en dat duurdere crèmes eigenlijk niets van toegevoegde waarde hebben. Wat is jullie mening hierover?
  dinsdag 24 februari 2009 @ 20:48:24 #269
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_66421198
mm heb nu al het gevoel dat die BHA van paula's choice beter werkt dan de cleaner met BHA van Zirh (facewash) daar kreeg ik veel vlekken van en juiste meer puistjes.

Maar goed voor het juiste effect moet ik nog wel een paar weekjes door gaan want ik hem hem pas sinds vorige week donderdag.
pi_66428196
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 20:03 schreef Joal het volgende:
Op de volgende website http://mens-en-gezondheid(...)ver-onze-huid.html#1 (kopje 1) is men van mening dat je gezichtscreme het beste werkt wanneer de huid vochtig is. Wat ik hieruit opmaak is dus dat wanneer je 's ochtends uit je bed komt je je huid reinigt, vochtig/nat houdt en dan de crème erop smeert voor het beste resultaat? Is dat in jullie ogen ook zo? Moet ik mijn huid vochtig houden met water of is een tonic ook goed?

Ook zegt men dat "ouderwetse" Vaseline nog altijd de beste gezichtscreme is en dat duurdere crèmes eigenlijk niets van toegevoegde waarde hebben. Wat is jullie mening hierover?
Je moet wel goed lezen wat er staat. In de alinea gaat het over vocht-inbrengende creme. Dus voor mensen met een droge huid. Het lijkt me bijna meer dan logisch dat vocht-inbrengende cremes beter werken als je huid nog vochtig is. Als je cremes smeert omdat je je puistjes weg wilt hebben is het nog steeds niet goed om een vettige creme (of vaseline) te gebruiken. Het klopt dat het niet "door je huid" kan gaan, maar het kan wel je porien verstoppen (of ervoor zorgen dat je porien verstoppen) waardoor je dus wel puistjes krijgt. Dat is wat anders dan dat je huid zelf er daadwerkelijk vetter van wordt.

Ik zeg dus niet dat de pagina niet klopt, alleen dat je hem wel goed moet lezen. Ik ben het verder iig eens met alles wat er staat.
pi_66434994
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:19 schreef flashermx het volgende:
een vraagje smeer je die 2% Beta Hydroxy Acid Liquid van paula's op je huid en dan gewoon direct daarna dagcreme er overheen of moet je het er na zoveel min. er weer afwassen?
Afwassen? Nee joh
BlaBlaBla
pi_66553529
Ik heb ook advies nodig.. ik ben nu 18 en heb al sinds mijn 11e ongeveer een behoorlijk vette huid, ook met wat acne, maar niet heel veel. Toch gebruikte ik tot een maand geleden snachts benzoyl peroxide. Gevolg was dat ik opstond met een trekkerige, droge bek, die zooi eraf waste, en savonds was het alweer alsof iemand een pakje boter op m'n kop had gesmeerd. Ik gebruikte de BP al een half jaar ofzo, maar een maand geleden ben ik dus gestopt en was ik alleen sochtends en savonds mijn gezicht. Eerst met face wash, maar bleef mijn gezicht zo vettig bij dat ik nu gewoon douchegel gebruik. Het gevolg is dus weer dat ik een uur of twee een droge, en heel jeukerige huid heb, en dan begint het weer vet te worden en als ik dan savonds een vinger over mijn hoofd haal glimt die helemaal.. De puistjes zijn niet vooruit of achteruit gegaan, en zijn ook niet zo erg dat ik me er erg aan stoor, maar dat droge/vette, jeukerige gevoel is erg irritant.. ik voel me er ook een beetje vies bij. Ik heb ook verschillende cremes gebruikt maar daar werd het helemaal een vettige troep van, puistjes werden erger en het was enorm vettig, zelfs cremes voor vette huid en zelfs met zo'n talgbeperkende creme.

Het probleem is dus simpelweg dat face wash op zich wel prettig is, maar maar een uur of twee werkt, en dan kan ik het weer opnieuw doen omdat ik me anders weer heel ranzig voel. Ik zou het biijvoorbeeld fijn vinden om eens aan m'n neus te krabben zonder dat ik vervolgens m'n handen moet gaan wassen. Nu zal er wel niet heel veel aan te doen zijn (puberteit ).. ik heb alleen het idee dat door al het gebruik van verschillende acne rotzooi, cremes, face washes, zeep. mijn huid helemaal een puinhoop is. Het ziet er gewoon ongezond uit.

Zou het misschien een idee zijn om gewoon een tijdje alleen 1 of 2 keer per dag met warm water af te spoelen? In de hoop dat het dan weer 'in balans' komt? Of wat anders?
pi_66590841
ik heb vorig jaar een roa kuur gehad, heb nu nog wel eens puistjes enzo maar niet meer ontstoken alleen de huid is nog wat rood, verder is mijn huid gewoon niet echt best. ga het stappen plan maar volgen alleen sla ik stap 7 over ben nog maar 19 dus das nog niet echt nodig. wil er alleen niet heel veel geld aan uit geven ben arme student dacht rond de 50 euro uit te komen:

1- Face wash---------------------hema facewash--------------4,50 euro
2 - Scrubben/Masker-------------nivea scrub-------------------heb ik nog
3 - Scheren------------------------scheer gel------------------- goede scherpe mesjes
4 - Toner---------------------------?------------------------------ geen goede, iemand een aanrader
5 - Exfolleren----------------------Paula's Choise 2% BHA----20 euro
6 - Probleembehandeling --------Bezylperioxide 10%---------heb ik nog
7 - Hydrateren/Beschermen----Skin Balancing Moisture Gel-20 euro

IK heb alleen nog wat vragen:

- Weet iemand nog een goede toner en niet te duur
- kan ik dat benzyl op me huid smeren en er vervolgens een Moisture Gel.
en ik heb nu een dagcreme van dr. hoog, moet ik die dan ook weer over die Moisture Gel gebruiken want ik krijg een hele droge huid door de benzyl met schilfers die ik met de creme kan bedekken.
verder heb ik nog een korting pas bij de ici paris met 20 % korting van de libelle gata dat alleen over 1 product of over alle producten?
pi_66771806
bovenste bericht is niet meer nodig, nog wel vraag over hema face wash, heeft een licht peelende werking en staat op dat hij het best 2 keer per week gebruikt kan worden, moet ik dit maar aan houden of kan je hem gewoon elke daggebruiken?
pi_66797333
Wat denk je zelf?
pi_66878252
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 15:27 schreef Jandvm22 het volgende:
Ik heb ook advies nodig.. ik ben nu 18 en heb al sinds mijn 11e ongeveer een behoorlijk vette huid, ook met wat acne, maar niet heel veel. Toch gebruikte ik tot een maand geleden snachts benzoyl peroxide. Gevolg was dat ik opstond met een trekkerige, droge bek, die zooi eraf waste, en savonds was het alweer alsof iemand een pakje boter op m'n kop had gesmeerd. Ik gebruikte de BP al een half jaar ofzo, maar een maand geleden ben ik dus gestopt en was ik alleen sochtends en savonds mijn gezicht. Eerst met face wash, maar bleef mijn gezicht zo vettig bij dat ik nu gewoon douchegel gebruik. Het gevolg is dus weer dat ik een uur of twee een droge, en heel jeukerige huid heb, en dan begint het weer vet te worden en als ik dan savonds een vinger over mijn hoofd haal glimt die helemaal.. De puistjes zijn niet vooruit of achteruit gegaan, en zijn ook niet zo erg dat ik me er erg aan stoor, maar dat droge/vette, jeukerige gevoel is erg irritant.. ik voel me er ook een beetje vies bij. Ik heb ook verschillende cremes gebruikt maar daar werd het helemaal een vettige troep van, puistjes werden erger en het was enorm vettig, zelfs cremes voor vette huid en zelfs met zo'n talgbeperkende creme.

Het probleem is dus simpelweg dat face wash op zich wel prettig is, maar maar een uur of twee werkt, en dan kan ik het weer opnieuw doen omdat ik me anders weer heel ranzig voel. Ik zou het biijvoorbeeld fijn vinden om eens aan m'n neus te krabben zonder dat ik vervolgens m'n handen moet gaan wassen. Nu zal er wel niet heel veel aan te doen zijn (puberteit ).. ik heb alleen het idee dat door al het gebruik van verschillende acne rotzooi, cremes, face washes, zeep. mijn huid helemaal een puinhoop is. Het ziet er gewoon ongezond uit.

Zou het misschien een idee zijn om gewoon een tijdje alleen 1 of 2 keer per dag met warm water af te spoelen? In de hoop dat het dan weer 'in balans' komt? Of wat anders?
Ik heb niet alles van je post gelezen, maar het gaat inderdaad om het behouden van je balans. Een vette huid kan je wel helemaal uitdrogen (wat je nu waarschijnlijk doet met douchegel) maar dan gaat de huid als reactie daarop alleen maar meer talg aanmaken. Geen goed idee dus. Kan echt geen slecht idee zijn om jezelf een paar weken te beperken met alleen maar 2x per dag een (goede) facewash en verder helemaal niks. Zoek dan een facewash uit zonder alcohol (uitdrogend) en ook zonder geur/kleurstoffen etc. Zo neutraal mogelijk dus. Maar ga geen gewone zeep gebruiken (ook uitdrogend) maar wel echt iets voor je hoofdhuid. Het duurt natuurlijk wel even voordat je huid zich heeft herstelt, dus geef het wel een paar weken.

Overigens komt je vette huid van binnenuit. Je kan het dus wel wassen met facewash oid, maar dat zorgt er alleen maar voor dat je huid schoon blijft (en dus puistloos), dit zorgt er niet voor dat je ineens geen vette huid meer hebt.
pi_66898670
quote:
Op maandag 9 februari 2009 18:21 schreef Badabingea het volgende:
Ik zwem nogal veel door me sport en als ik uit het zwembad kom is na 10 minuten me hele kop uitgedroogd, wat kan ik hier tegen doen?
En als ik ergens binnen ben krijg ik rooie wangen, of tenminste konen! Wat kan ik hiertegen doen! Het begint me nu wel de keel uit te hangen.
Iemand iets tegen snel rodende wangen?
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_66911181
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 15:27 schreef Badabingea het volgende:

[..]

Iemand iets tegen snel rodende wangen?
Volgens mij wordt dit veroorzaakt door het verwijden van je bloedvaten en is het niet echt huid gerelateerd. Behalve dat bij jou de bloedvaten wat dichter op je huid liggen en het dus wat zichtbaarder is dan bij iemand anders. In ieder geval niet op te lossen dmv producten (of je moet denken aan make-up)

Droge huid -> vochtinbrengende creme (alhoewel hier ergens boven een link werd geplaatst waarin werd uitgelegd dat het maar beperkt werkt).
pi_66913947
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:59 schreef jeweetz17 het volgende:
bovenste bericht is niet meer nodig, nog wel vraag over hema face wash, heeft een licht peelende werking en staat op dat hij het best 2 keer per week gebruikt kan worden, moet ik dit maar aan houden of kan je hem gewoon elke daggebruiken?
Gewoon aan de gebruiksaanwijzing houden dus Teveel peelen word je huid echt niet mooier van.
pi_66917387
Ik ga geregeld onder de zonnebank (1x in de 2 weken zo ongeveer). meesta ga ik daarna direct ff douchen en me huid behandelen met de nodige cremes (lloreal).

Maar ik vraag me eigenlijk af hoe slecht een zonnebank is voor je huid?
  woensdag 11 maart 2009 @ 01:52:01 #281
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_66922390
Toen ik stage liep op de afdeling oncologie bij een academisch ziekenhuis, zag ik drie gemene delers bij huidkankerpatienten: roken, alcohol en zonnebank.

Zeg jij het maar.
Confidence through competence
  woensdag 11 maart 2009 @ 07:28:53 #282
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_66923374
Ik ga ook 1x in de 2 weken 12 minuten.

Ik smeer me wel altijd goed in met speciaal spul.
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:42:31 #283
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_66931180
Ik denk dat het ook wel moet kunnen natuurlijk, zolang je jezelf niet helemaal gaar maakt. Met mate, geldt voor alles!
Confidence through competence
pi_66942548
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 01:52 schreef Stereotomy het volgende:
Toen ik stage liep op de afdeling oncologie bij een academisch ziekenhuis, zag ik drie gemene delers bij huidkankerpatienten: roken, alcohol en zonnebank.

Zeg jij het maar.
Ik zeg het dan wel: je redenatie raakt kant noch wal

Er kan bijvoorbeeld een derde variabele in het spel zijn die huidkanker veroorzaakt en er voor zorgt dat mensen gaan roken, drinken en onder de zonnebank gaan. Of misschien wordt het veel onder de zonnebank gaan veroorzaakt door het feit dat ze een slechte huid hebben door het roken en het drinken. etc etc.

Mocht je natuurlijk wel gelijk hebben zegt dat nog niks. Ook al hebben alle huidkankerpatienten die drie dingen met elkaar gemeen wil dat nog niet zeggen dat ik huidkanker krijg als ik 2x in de maand onder de zonnebank lig en per week 10 bier drink.

Met andere woorden: Denk gewoon na voor jezelf. Beperkt onder de zonnebank en insmeren van tevoren kan echt geen kwaad. Wat wel kwaad kan: vanuit het niks 30 minuten onder het grootste zonnekanon gaan liggen dat de plaatstelijke costa del sol je aanbiedt. Overigens is de zon niet alleen schadelijk, er zit ook vitamine D in, wat juist weer erg goed voor je is en er zijn meerdere topsporters die zweren bij lichttherapie.
  woensdag 11 maart 2009 @ 18:08:24 #285
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_66942895
Volgens mij heb jij een communicatieprobleem met mijn berichten

Ik zeg nergens dat je per se huidkanker krijgt als je zonnebankt, drinkt en rookt. Het mag echter wel duidelijk zijn, dat teveel zonnebanken of regelmatig verkeerd zonnebanken zeker risico's met zich meedraagt.

Je moet doen wat je zelf wil. Ik heb in mijn onderzoeksgebied genoeg gezien om voor mezelf conclusies te trekken.
Confidence through competence
pi_66943135
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:08 schreef Stereotomy het volgende:
Volgens mij heb jij een communicatieprobleem met mijn berichten

Ik zeg nergens dat je per se huidkanker krijgt als je zonnebankt, drinkt en rookt. Het mag echter wel duidelijk zijn, dat teveel zonnebanken of regelmatig verkeerd zonnebanken zeker risico's met zich meedraagt.

Je moet doen wat je zelf wil. Ik heb in mijn onderzoeksgebied genoeg gezien om voor mezelf conclusies te trekken.
Jij hebt sowieso geen zonnebank nodig

Ik moet weer 's
  woensdag 11 maart 2009 @ 18:18:09 #287
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_66943239
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:15 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Jij hebt sowieso geen zonnebank nodig

Ik moet weer 's
Jou staat een kleurtje wel leuk!

Foundation kan je huid zeker niet tegen?
Confidence through competence
pi_66943296
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:18 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Jou staat een kleurtje wel leuk!

Foundation kan je huid zeker niet tegen?
Zelden. En ik heb er bovendien een hekel aan, ik vind dat het mijn huid saai, grauw en vettig maakt
  woensdag 11 maart 2009 @ 18:25:32 #289
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_66943467
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:20 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Zelden. En ik heb er bovendien een hekel aan, ik vind dat het mijn huid saai, grauw en vettig maakt
Foudation kan wel voor een mooie gloed zorgen bij een vrouw. Maar meestal TOTDAT je binnen een straal van 1.5 meter komt, en je dat grauwe ziet van foundation van dichtbij.

Ik vind mensen (m/v om het on topic te houden) op toneel of op foto's er altijd veel mooier opstaan met foundation dan zonder.
Confidence through competence
pi_66953589
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:08 schreef Stereotomy het volgende:
Volgens mij heb jij een communicatieprobleem met mijn berichten

Ik zeg nergens dat je per se huidkanker krijgt als je zonnebankt, drinkt en rookt. Het mag echter wel duidelijk zijn, dat teveel zonnebanken of regelmatig verkeerd zonnebanken zeker risico's met zich meedraagt.

Je moet doen wat je zelf wil. Ik heb in mijn onderzoeksgebied genoeg gezien om voor mezelf conclusies te trekken.
Ik knal er een beetje hard in omdat er zoveel onzin wordt verteld. Het is zo makkelijk om overal de schadelijke gevolgen van te benoemen, maar kijk ook eens naar de positieve effecten. Dat is zeg maar wat ik er mee wil zeggen

Het zou namelijk een beetje jammer zijn als mensen nu denken "oh, ik kan niet meer onder de zonnebank want dan krijg ik huidkanker". Sommige mensen zijn namelijk extreem gebaat bij een maandelijkse zonnebank (Goh, alsof ik voor sundays werk..)
  woensdag 11 maart 2009 @ 23:18:19 #291
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_66954303
Ach maandelijkse zonnebank is wel lekker. Mits korter dan 4 uur aan één stuk door op hoogste stand.
Confidence through competence
pi_66976387
Ja, is zeker lekker en ik knap er echt van op.

Het is ook nog eens zo dat ik mijn huid minder goed verzorgde toen ik nog niet onder de zonnebank ging. Nu ga ik af en toe en verzorg ik m'n huid ook regelmatig extra goed. Per saldo maakt het dan volgens mij niet zo veel uit..
pi_67478110
Hallo mensen:)

Ik heb al een lange tijd last van een glimmend hoofd en wil hier wat tegen doen, Ik heb al veel dagcremes geprobeerd maar ze laten me allemaal glimmen. Ik heb dus last van een vette huid. Weet iemand een hydraterende creme/lotion die je niet een glimmend hoofd bezorgd en minimaal een spf van 15 heeft?

Dus weet iemand een dagcreme die:
- niet vettig is
- spf van minimaal 15


alvast bedankt
pi_67481550
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 21:55 schreef hytu785 het volgende:
Hallo mensen:)

Ik heb al een lange tijd last van een glimmend hoofd en wil hier wat tegen doen, Ik heb al veel dagcremes geprobeerd maar ze laten me allemaal glimmen. Ik heb dus last van een vette huid. Weet iemand een hydraterende creme/lotion die je niet een glimmend hoofd bezorgd en minimaal een spf van 15 heeft?

Dus weet iemand een dagcreme die:
- niet vettig is
- spf van minimaal 15


alvast bedankt
Pure and Mat van Loreal mannenlijn werkt hier goed tegen.
KLAAS JAN HUNTELAAR
  vrijdag 27 maart 2009 @ 23:19:03 #295
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_67481622
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 23:17 schreef Badabingea het volgende:

[..]

Pure and Mat van Loreal mannenlijn werkt hier goed tegen.
Heeft geen SPF 15 dus.

Denk dat die Paula's Choice eerder genoemd in dit topic een van je weinige keuzes is.
Confidence through competence
pi_67481656
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 23:19 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Heeft geen SPF 15 dus.

Denk dat die Paula's Choice eerder genoemd in dit topic een van je weinige keuzes is.
Wat houdt dat in dan?
KLAAS JAN HUNTELAAR
  vrijdag 27 maart 2009 @ 23:26:09 #297
3185 Adelante
To let it go now
pi_67481849
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 23:20 schreef Badabingea het volgende:

[..]

Wat houdt dat in dan?
Zonnefilter, voorkomt de meeste huidschade, altijd gebruiken ook in de winter

Clinique m-lotion protect werkt goed en is niet vet.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 28 maart 2009 @ 00:57:58 #298
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67484134
Ik moet zeggen dat ik die Q10-producten wel onwijs chill vind !
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  zaterdag 28 maart 2009 @ 17:37:46 #299
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67498054
Een domme vraag wellicht, maar die Q10 voor je gezicht, is het de bedoeling dat je die ook op je voorhoofd smeert?
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  zaterdag 28 maart 2009 @ 18:20:44 #300
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_67499069
jah, is voor je hele gezicht ook onder je kin.

Maar je hoeft maar een hoeveelheid tergrote van een ert per keer te gerbuiken en wat dan ook erg helpt bij mij is als ik me gezicht ervoor een klein beetje vochtig maak:)
  zaterdag 28 maart 2009 @ 18:25:29 #301
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_67499189
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 18:20 schreef flashermx het volgende:
jah, is voor je hele gezicht ook onder je kin.

Maar je hoeft maar een hoeveelheid tergrote van een ert per keer te gerbuiken en wat dan ook erg helpt bij mij is als ik me gezicht ervoor een klein beetje vochtig maak:)
ok dan gebruik ik iets te veel en moet ik de volgende keer mn hals ook mee nemen! thnx!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  zaterdag 28 maart 2009 @ 18:41:27 #302
3185 Adelante
To let it go now
pi_67499616
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')