abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 maart 2008 @ 15:23:33 #1
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_57433008
Goeie dag.

Mijn vriend en ik willen graag een Berner Sennen. We vinden het prachtige honden.
Maar we willen geen overhaaste beslissingen nemen en als we deze nemen, deze ook een goed stabiel huis bieden.

Nu is mijn vraag aan mensen met ervaringen, is het wat?
Is hij makkelijk op te voeden? Luistert het goed? Kan het met 2 katten? (juli 2 jaar) reu of teef? enz.

Ons huis is groot genoeg en de tuin is groot en afgesloten. Er is voldoende uitlaat ruimte om ons heen en alle nodige dingen zullen worden aangeschaft.

Dus, deel alsjeblieft je ervaringen met mij en ik ben je erg dankbaar


Pup


Reu


Teef
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_57433032
Ze zijn keischattig, maar ze kwijlen en ze stinken.

Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 17 maart 2008 @ 15:30:05 #3
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_57433108
Alles is wasbaar, dus dat is geen probleem. De hond kan desnoods onder de douche. Kwijlen is daarintegen wel nieuw voor me, hoe erg kwijlen ze dan?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_57433577
De Berner Sennen die ik ken die stinkt ook nog na het wassen.

En kwijlen, ja nou zo van alstie even met z'n kop schudt dan moet je even een stapje achteruit doen. Zeg maar.
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 17 maart 2008 @ 16:08:35 #5
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_57433835
Die beesten zijn kei lief
Koop er 2
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_57433892
Mooie foto;s komen ze van the barking buch?
Wij hebben nu onze 2e Berner Sennen en we vinden ze echt fantastisch
Ook hebben wij 1 kat en dat gaat perfect samen en ook met ons zoontje van 19 maanden oud
Hou er rekening mee dat een puppycursus minimaal aan te raden is, dit omdat ze best wel een eigen karakter hebben (lees koppig/eigenwijs)
Verder zijn het echt schatten van honden hoor
Let aub wel op een goede fokker en of de ouders en voorouders HD en ED vrij zijn, dit omdat ze vrij zwaar zijn en de dieren er aanleg voor kunnen hebben
Veel succes met een eventuele aanschaf en voor meer info vraag t gerust hier of per pm/pb
Only the dead have seen the end of the war - Plato
  maandag 17 maart 2008 @ 16:11:23 #7
168105 Just_somebody
Back by dope demand
pi_57433931
Hm, de Berner die ik te logeren had kwijlde niet en ging op zich goed met katten overweg.

Dat van die katten moet je ze wel leren, en de katten ook trouwens. Maar daar zijn zat dingen over te vinden met google. Als je katten al bang zijn voor hinden, dan wordt het lastig. Zorg er in ieder geval voor dat ze een hondvrije plek in huis hebben.

Wat mij bij is gebleven is dat het erg sociale honden zijn die het liefst zo dicht mogelijk bij je in de buurt zijn. Over het algemeen zijn het rustige honden. Lekker veel mee lopen als ze groot zijn en regelmatig aandacht geven, volgens mij heb je er dan prima honden aan.
  maandag 17 maart 2008 @ 16:22:30 #9
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_57434136
De katten mogen boven (niet in de slaapkamer) en ik wil de hond niet boven hebben. De katten mogen op de meubels en de hond straks niet.

De foto's zijn via google, weet nu niet meer waar ik ze weg heb.
De info HD - ED is me bekend. Daar ga ik zeker op letten. Ik wil wel waard voor mn hond.

De puppycurcus gaat er uiteraard ook komen. Beestje moet wel luisteren straks.

Klotezoo:. Mag ik je vragen wat je er voor hebt betaald? Ik heb ze goedkoopst voor 500 euro gezien. Ik hoef er geen stamboom bij, wil die alleen wel kunnen bekijken dat pa en ma wel 'schoon' zijn.
Voor 800 euro heb je de stamboom er bij. Ik zoek voornamelijk via marktplaats.

Als iemand een adres heeft, dan wil ik graag een PM'metje.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_57434607
kwijlende honden heb je aan je zelf te danken moet je ze maar geen zoetigheid voeren
stinken doen ze allemaal maar valt prima te verhelpen met de juiste honden shampoo's.

voor de rest vind ik berner sennen te uhh tsja burgerlijk net als golden retriever
als je wat leuks en groots wil hebben neem dan een bordeauxdog.
do you have the guts to smell my nuts?
  maandag 17 maart 2008 @ 16:57:10 #11
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_57434763
Wat is dat beest lelijk! Niks hoor, we blijven lekker bij de BS. Die vinden we mooi, die willen we hebben.

Ik hou wel van burgerlijk
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_57434947
Je weet al dat Berner Sennen niet bepaald het meest gezonde hondenras is...

De Berner Sennen is erg gevoelig voor heup en elleboogdysplasie (met name die laatste komt bijzonder veel voor). Oudere honden komen regelmatig te overlijden door een agressieve vorm van kanker. Daar komt nog bij dat de Berner Senner te kampen heeft met algemene problemen die gelden voor de grotere hondenrassen, zoals maagtorsie.
Door ziekten heeft de Berner Senner niet echt een hoge levensverwachting.

Het zijn prachtige en lieve honden, maar er kleven dus wel een paar serieuze nadelen aan.

Het is daarom echt van belang dat je voldoende informatie hebt over de ouders en oudere familie van de hond die je op het oog hebt. De fokker kan je die informatie geven en een goede fokker zal je die informatie ook geven. Sowieso heeft een fokker alle informatie over de teef en net zo goed dat jij niet op de gok een pup uit zal zoeken, zal de fokker niet over één nacht ijs gaan om een goede reu te vinden.

Dus zoek een goede fokker (via een rasvereniging), spreek met de fokker/-ster over de eerdere generaties die er gefokt zijn, vraag specifiek naar ziektes/levensverwachting/etc. Maak een afspraak om even langs te komen en de moeder in spé te ontmoeten, etc.

Je kan beter een jaar wachten op een pup van een goede fokker dan dat je op de gok een pup aanschaft via marktplaats. Je zit er met een beetje geluk ruim tien jaar aan vast, dus het is de moeite waard om de tijd te nemen en een goede keuze te maken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 17 maart 2008 @ 17:27:55 #13
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_57435232
* Vlindur gaat zo als de baas thuis is in overleg. We wilden idd via marktplaats, maar een fokker lijkt me nu toch echt wel een beter plan.

Thnx. Voor alle goeie tips en info, ga vooral lekker door
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_57436568
quote:
Op maandag 17 maart 2008 17:09 schreef Jordy-B het volgende:
Je weet al dat Berner Sennen niet bepaald het meest gezonde hondenras is...

De Berner Sennen is erg gevoelig voor heup en elleboogdysplasie (met name die laatste komt bijzonder veel voor). Oudere honden komen regelmatig te overlijden door een agressieve vorm van kanker.
Mijn ouders hebben vroeger twee Berner Sennen gehad. De één had kreeg een elleboogdysplasie, waardoor die hond niet meer kon lopen en continue in het gips zat. De ander ging dood aan kanker, wat erg snel ging aangezien het een aggressieve vorm was. Wat Jordy-B dus al beschrijft, houd daar rekening mee. Het zijn hele lieve aanhankelijke beesten, maar ze brengen de nodige (kop)zorgen met zich mee.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_57436697
Je moet héél goed opletten uit welke lijnen je een BS haalt. Sommige lijnen hebben veel agressieve honden, mijn tante heeft er al 2 maal eentje moeten laten inslapen omdat ze van ene op andere moment doorgeslagen waren. Een kennis uit Barneveld had een pracht van een hond aangeschaft maar kwam er te laat achter dat er in die lijnen kanker zit. Het arme beest was 2 jaar oud en zat hé-le-maal vol kanker, ze hebben m moeten laten gaan Daarna hebben ze er eentje uit andere lijnen aangeschaft en voor zover ik weet doet hij het nog gewoon goed
Goed zoeken dus, en desnoods rondvragen op BS forums
  maandag 17 maart 2008 @ 19:00:09 #16
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_57436782
Naast de zin en onzin in dit topic, bezoek een of meerdere fatsoenlijke fokkers.
Yeasayer - Wait for the Summer
  maandag 17 maart 2008 @ 19:07:10 #17
103012 Nies
Die hekse
pi_57436903
quote:
Op maandag 17 maart 2008 16:47 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
kwijlende honden heb je aan je zelf te danken moet je ze maar geen zoetigheid voeren
Grote honden kwijlen praktisch altijd, als ze op hun speeltje knagen, lekker hobbelen door het bos, of als ze net water hebben gehad. Dat is géén kwestie van zoetigheid.
quote:
stinken doen ze allemaal maar valt prima te verhelpen met de juiste honden shampoo's.
Langharige honden stinken per definitie meer dan kortharige, een natte hond ruikt nooit lekker fris, ook niet als ze zijn gewassen met hondenshampoo.
quote:
voor de rest vind ik berner sennen te uhh tsja burgerlijk net als golden retriever
als je wat leuks en groots wil hebben neem dan een bordeauxdog.
Bordeauxdoggen in overvloed tegenwoordig. Zie je in verhouding nog meer dan een berner. Daarbij kwijlt die bordeauxdog van jou net zo hard, zo niet harder dan een berner en stinkt ie ook naar natte hond als ie net is gewassen. Ook is de schofthoogte van een bordeauxdog wel een stukje minder dan een berner, dus wat zit je in hemelsnaam te blaten?
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_57437769
quote:
Op maandag 17 maart 2008 19:07 schreef Nies het volgende:

dus wat zit je in hemelsnaam te blaten?
uit me nek net als jij
do you have the guts to smell my nuts?
pi_57438402
Inderdaad niet op marktplaats gaan zoeken!! Als je problemen wilt moet je daar een hond bij een broodfokker vandaan halen. Dan betaal je nu misschien een paar honderd euro minder, maar die betaal je in de jaren dubbel en dwars terug in dierenarts kosten.

Ga opzoek naar een raszuivere berner via een rasvereniging. En met geteste ouders.
pi_57438450
Lieve rustige beesten zijn het. Al hou ik zelf niet zo van de lucht van honden..
Maar mn broer had er eentje, die is 14 jaar geworden, heel oud voor een Berner. Maar kreeg de laatste maanden VRESELIJK last van zn heupen/ellebogen, dus uiteindelijk hebben ze m laten inslapen. Beest werd zelden uitgelaten, want hij vermaakte zich prima op het terrein naast hun huis. Ik liep er zelf nog wel es een eindje mee om.
(:
  maandag 17 maart 2008 @ 21:34:31 #21
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_57440168
Koop alsjeblieft geen pup zonder stamboom. Zoals je weet zit er ED en HD in het ras.
Al zijn beide ouders van een stamboomloze pup aanwezig, je kunt niet aan de buitenkant zien wat de honden vererven (bijvoorbeeld ouders die, als je ze zou laten testen, allebei HD C blijken te vererven).

Op een stamboom kun je de voorouders zien, en een goede fokker laat de ouderdieren testen. Als je dan het risico op HD bijvoorbeeld zo min mogelijk wilt houden, koop een pup van ouders met beiden HD A bijvoorbeeld. Dit wil zeggen dat de honden maar een kleine kans hebben op vererven van HD.

Daarom zijn honden met stamboom vaak iets duurder, door alle tests vooraf. Maar met die 300 euro meer weet je wel een stuk beter wat je in huis haalt.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_57440484
Hoi,

Hier iemand met tien jaar ervaring met een Berner Sennen reu. Op het moment heb ik gewoon geen tijd voor een pup ( werk dertig uur in de week en wil dat een hond niet aandoen ) maar in de toekomst.. wie weet

Maar goed, de Berner dus Hoop is al gezegd natuurlijk, uitkijken voor HD, zeker op cursus gaan ( die van ons was 45 kilo en dominant en dan is het niet verkeerd om te leren hoe je met hem om moet gaan ) en ga eens kijken bij een goede fokker. Weet niet precies waar je woont maar wij hadden hem in Otterlo gehaald ( weet niet of die fokker nog bestaat) maar in Best ( Brabant ) zit ook een erg goede heb ik gehoord... Toendertijd betaalden wij 900 gulden geloof ik maar dat was in 1993 dus dat is blijkbaar verdubbeld in de tussentijd

Verder was hij erg lief, kids mochten gewoon aan zijn voerbak komen als hij aan het eten was. Dominantie kwam vooral bij andere honden ( reuen) om de hoek kijken, tegen teven en andere mensen was hij meestal lief. Hij was dol op lange wandelingen ( eerste maanden voorzichtig opbouwen, niet gelijk uren gaan wandelen) Pups van honden die groot worden mogen ook het eerste jaar geen trap lopen dus dan zul je hem moeten dragen. Ook in de auto springen mogen ze niet zelf in het begin dus dat wordt tillen !

Hij is nu vier jaar dood maar een Berner blijft het helemaal voor mij, moet ook altijd ff aaien als ik er 1 zie lopen, schitterende beesten zijn het.

Succes met je beslissing/aanschaf en laat weten wat het geworden is he !


niet onze Wodan maar een puppie die ik tegenkwam op de site van de Hoge Veluwe berner sennen kennel ( waar wij hem dus gekocht hebben

[ Bericht 3% gewijzigd door Angelcakes op 17-03-2008 22:09:10 ]
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
  maandag 17 maart 2008 @ 23:35:54 #23
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_57443379
We wonen in Drachten. Maar de meeste fokkers zitten in het zuiden. Dus reizen zullen we sowieso moeten.. Morgen krijgen we een boek binnen dat we online hebben besteld.

Kijk dat ze 'stinken' of kwijlen vind ik veel minder boeiend dan dat het beestje AD, HD of kanker zou hebben..

De hond van mn schoonouders (Rottweiler) heet ook Wodan. z'n zus bij vriendlief's zus heet Reza en de Bulterriër van vriendlief's broer heet Kiki.


Bedankt en blijf posten!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_57445146
Wat een prachtbeesten zijn ook.echte knuffelberen.
Misschien heb je hier iets aan

www.benersennen.startpagina.nl

Succes met je zoektocht,maar ik zou niet voor marktplaats gaan.
Liever 300 euro meer dan een hond met gebreken,en veel dokterskosten.

Groetjes Vronie

[ Bericht 0% gewijzigd door vronie op 18-03-2008 01:27:05 ]
  dinsdag 18 maart 2008 @ 01:12:39 #25
209360 Druuna
Veel Beloven en Weinig Geven,.
pi_57445184
seer groossssss
"Het is vele malen moeilijker een vooroordeel te splitsen,
dan een atoom."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')