Van de basisspelers Adebayor zou een goede aanvoerder zijn denk ik. Maar Gilberto is de allerbeste. Als het aankomt op ervaring, vermogen om mensen op scherp te zetten en leiderschap is hij de ideale figuur. Helaas voor hem is Flamini dit seizoen opgestaan en speelt hij zelf amper meer.
Hoe dan ook, Gallas' band afpakken zou wel erg stupide zijn, hoe slecht hij ook mag zijn als aanvoerder. Als je hem geen aanvoerder meer laat zijn, dan ben je hem kwijt. Vorig jaar was hij al constant aan het kermen en mekkeren over zijn ploegmaten (dat had al de reden moeten zijn om hem juist GEEN aanvoerder te maken) en de prestaties van het team. Hij heeft zelfs een paar keer geroepen dat hij weg wilde gaan, om elders meer kans te maken op prijzen.
Als hij zijn band kwijtraakt, zal hij ontevreden worden en moet Arsenal hem verkopen. Dat zou weer een bak ervaring minder zijn. Hoewel hij
op zich niet onmisbaar is (Kolo + Senderos is beter dan Kolo + Gallas), is zijn ervaring dat wel.
Hier is trouwens het pre-match praatje van Gallas waar ik het in een eerdere post over had. Ik snap niet helemaal waar het over gaat, kan iemand het goed verstaan?