abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 13 maart 2008 @ 23:45:17 #1
105263 Litso
Interlectueel.
pi_57364822
Hier is 'ie dan, het vervolg op [actie] Kom hier je huisdier wassen!

Nadat er twee weken lang dieren zijn ingezonden die volgens hun baasjes wel een was konden gebruiken is het dan zover!
De jury, bestaande uit Bluezz, Cynix ®, ElisaB, MissyMirjaM, Snakey en Verbal heeft de moeilijke taak om uit al die lieve beestjes een top 3 te kiezen volbracht.

De winnaars zijn ingedeeld in drie categorieën (met een extra subcategorie). We hadden namelijk:
Honden die Oatmeal & Aloe wilden, honden die Mango Tango shampoo wilden, en katten (waarvan eentje de cat-wipes wint en de andere twee de Freshen-Up Foam).
In iedere categorie werden drie dieren gekozen, die van hoog naar laag 3, 2 en 1 punt kregen. De dieren met de hoogste totaalscore winnen uiteraard

Het heeft even geduurd, en om de wachtende users te pesten hebben we extra langzaam geteld, maar hier is dan de uitslag!
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  donderdag 13 maart 2008 @ 23:46:04 #2
105263 Litso
Interlectueel.
pi_57364841
In de categorie Katten:

De winnaars van de Freshen-Up Foam


1. Ziggy met 16 punten!
2. Gizmo met 5 punten!

En de grote winnaar van de cat-wipes:

1. Herman met 10 punten!
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  donderdag 13 maart 2008 @ 23:50:39 #3
105263 Litso
Interlectueel.
pi_57364937
In de categorie Honden, Mango Tango:



1. Billy en Chico met 8 punten!
2. Josha en Chess, Spike en Muis, elk met 5 punten!
3. Bink, met 3 punten
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  donderdag 13 maart 2008 @ 23:53:52 #4
105263 Litso
Interlectueel.
pi_57364992
In de categorie Honden, Aloe & Oatmeal:



Op een gedeelde eerste plaats omdat er niet meer inzenders dan prijzen waren:

1. Baloe, Ozzy, Woody en Misty
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  donderdag 13 maart 2008 @ 23:58:09 #5
105263 Litso
Interlectueel.
pi_57365075
Winnaars: gefeliciteerd!

Verliezers, helaas, maar niet getreurd
In dit topic kunnen jullie volgen hoe de baasjes (die per mail benaderd worden voor hun adres) hun dieren schoon proberen te krijgen. Ieder gewassen dier wordt uiteraard gefotografeerd, en de baasjes vertellen uiteraard hoe het gegaan is, wat ze van de shampoo vonden en hoeveel meubels er nog heel zijn.
Zodra de reviews binnen zijn worden die hier gepost

Chatten kan uiteraard nog steeds in Het huisdieren-was-actie-kletstopic #2

En uiteraard willen we nog een extra speciaal bedankje neerzetten voor de grote sponsor van deze actie:
DogsEtc.nl!

[ Bericht 6% gewijzigd door Litso op 14-03-2008 22:56:39 ]
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  woensdag 2 april 2008 @ 23:15:49 #6
105263 Litso
Interlectueel.
pi_57793661
Het duurde even (waarvoor excuses ) maar hier is het eerste wasverslag!
Collega-modje Auticia heeft haar hond Spike in de was gedaan en dit verslag geschreven:

Na een wandeling van een uurtje door het park, het had flink geregend, was Spike behoorlijk vies geworden. Ook had hij de dag ervoor met z'n pootjes in de sloot gezeten dus hij werd omringd door een allesbehalve aangename geur.



Tijd om het monster eens te wassen, dus!

Meteen even een dislaimer; Spike is niet erg dol op gewassen worden en de badkamer breekt hij helemaal af, ik kan hem daar ook niet vastzetten dus het duurt dan allemaal een stuk langer en de hele badkamer en gang zijn gegarandeerd vuil. Vandaar dat hij met een riempje vaststaat aan een paal in de tuin. Met een emmer warm water, een washand, shampoo en een handdoek maak ik hem schoon. En koekjes, veel koekjes, want hij vind zichzelf ontzettend zielig als hij gewassen wordt.



De verpakking ziet er goed uit, simpel, vrolijk en ook het dopje lijkt heel erg handig in gebruik. Een acht. We hebben het goedje aan een snuffeltest onderworpen en ik vermoed dat Spike het een zesje geeft. Hij rook er even aan en liep weer weg. Ik vind het zelf vooral erg zoet ruiken en érg mango, het deed me erg denken aan de geur van ontbijtzuivel, een zeven.

Ik denk dat het gebruik van natuurlijke producten voor huisdieren toch steeds populairder wordt. Zelf vind ik het wel heel erg belangrijk dat hij goed voer krijgt waar niet teveel 'rotzooi' in zit. Ook gebruik ik Tea Tree olie tegen teken en vlooien en krijgt hij zo nu en dan een teentje knoflook (ook tegen vlooien en teken). Ik gebruik gewoon liever geen chemische producten op mijn hond waarvoor ik zelf handschoenen moet dragen omdat het heftige reacties kan opleveren.

En dan het wassen; de shampoo schuimt goed, wat wel een beetje lastiger was; dat de fles met het handige (hoe heet zoiets) klepje (?) in het dopje met natte, glibberige handen wat lastiger te hanteren is. Spike had wel de neiging aan het schuim op zijn voorpoot te likken en aangezien het een natuurlijk product is leek me dit niet heel erg schadelijk. Een zorg minder.



Na het afdrogen even snel een borstel door zijn vacht gehaald en toen hij helemaal droog was nog eens geborsteld. Ik had niet het idee dat het borstelen gemakkelijker ging dan na gebruik van andere shampoos, wel is zijn vacht nu helemaal 'fluff' en hij ruikt verrassend fris, helemaal geen sterke zoete mangogeur zoals die er was tijdens het wassen.



De allergrootste test was wel de wandeling na het hele wasgebeuren; er zijn shampoos waarbij Spike na gebruik heel erg de neiging heeft om op zijn rug door modder en plassen te gaan rollen, met deze shampoo is het niet het geval. Voor mij een hele grote plus, want anders blijf je aan het wassen.

Zijn vacht zit weer lekker in de krul, het glanst en Spike is een stuk vrolijker dan tijdens het wassen.



De shampoo is erg goed bevallen en zuinig in gebruik, ik zou het zelf wel aanschaffen, zeker nu ik weet dat hij na afloop niet ruikt naar een pakje ontbijtdrink.

Als ik het totaal een cijfer zou moeten geven, dan zou het een acht zijn.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  Moderator zondag 6 april 2008 @ 14:03:20 #7
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_57868202
Hier is het verslag van Herman


Vandaag was het dan eindelijk zover. De test van de "All natural cat wipes - fresh wuld cherry essence. Allereerst mijn eerste indruk. De doekjes doen me denken aan doekjes om make-up mee te verwijderen. De geur lijkt nog het meest op sterke kesenkauwgom. Best een aangename geur, maar ik weet niet of ik het nou een succes vind dat mijn katten naar kersengebakjes ruiken. Nou ja, we zullen zien.

We beginnen met Herman. Hij was immers de gelukkige die de (grote!!) doos met cat wipes won. Ik hoopte stiekem een klein beetje dat hij zoals zo vaak diarree zou krijgen, maar dat zate r niet in. Beter voor hem natuurlijk, maar niet goed voor de test! "Gelukkig" trof ik één van

mijn andere persjes vanochtend met een besmeurd broekje aan. Fleur is dus proefkonijn nummer twee. Maar goed, eerst maar eens op zoek naar Herman.


Ik trof hem aan op zijn geliefde aardbeienkleedje.


'Nee hè, wat moet je nou weer? Wat is dit voor rommel?'


'Moet ik daar iets mee doen ofzo?'


'Ooooh jij gaat er iets mee doen!'


'Mmmmmmmmm'


Mijn ouwe mopperkont vond het héérlijk!!


Schoongeboend lag hij weer op zijn aardbeienkleedje


En doezelde weer weg....

Mijn bevindingen:

-De geur is erg zoet, maar het schijnt Herman niets te kunnen schelen.
-Ik kon zijn hele vacht afnemen met de doekjes en had het idee dat hij er echt van opfriste
-Herman genoot zichtbaar! -Dit belooft veel goed voor een diarree-ongelukje. Geen worstelingen op leven en dood meer bij de badkuip!

Volgende slachtoffer; Fleur. Bij Fleur trof ik vanmorgen wat resten van een waarschijnlijk onplezierige kattenbaksessie onder haar staart. Een echte uitdaging voor de cat wipes, want het was al helemaal opgedroogd.


Zo zag haar 'broek' er vanmorgen uit.


Eerst Fleur maar eens kennis laten maken met de doekjes.


Ze was beduidend minder enthousiast dan Herman en suggereerde subtiel waar ik de doekjes wat haar betreft mocht laten.

Van de schoonmaakworsteling met Fleur zijn geen foto's, omdat mevrouw echt not amused was. Ze vond het helemaal niets! Om haar achterste écht goed te reinigen zal ik haar toch nog even in bad moeten doen. Het ingedroogde spul was net een beetje te hoog gegrepen voor de cat wipes, maar het ergste heb ik kunnen verwijderen!


Hier zie je wat viezigheid die ik van Fleur d'r achterste heb kunnen verwijderen.

Daarna kreeg ze nog een algehele poetsbeurt met de doekjes en ook daarover was ze niet enthousiast. Ik daarentegen wel! Deze doekjes zijn ideaal als je een langharige kat hebt met een statisch geladen vacht! Normaal als ik Fleur kam dan krijg ik kleine schokjes en staat haar vacht rechtop. Na een poetsbeurt met de doekjes gaat het kammen véél gemakkelijker!! Groot pluspunt!


Fleur na een intensieve poetsbeurt met de doekjes


'Dit overkomt mij geen tweede keer! Doei!!'


Na het poetsen nog even gekamd, niet onaardig toch?


Fleur is geen fan, maar blikopener Sorbo wel!

Mijn bevindingen:
-Niet alle katten reageren relaxed op de sterke geur
-opgedrooge poepresten zijn iets te hoog gegrepen voor de wipes
-de wipes vergemakkelijken het kammen van een langharige kat

Tot slot: Sisqo

Sisqo wilde ook persé meedoen met de test.


Hier zie je hem vlák voordat ik hem eens onderhanden nam met de cat wipes
.


Vervolgens heeft hij op geheel eigen (charmante) wijze een kwartier zijn eigen achterste zitten likken. De kersensmaak viel in de smaak?


De punten:

1. Wat vind je van de verpakking?

Antw: 8 (sluiting zou iets soepeler mogen)

2. Wat vind je van de geur?

Antw: 5 (echt te zoet)

3. Wat vind je van het schoonmaakgemak van de doekjes?

Antw: 8

4. Hoe belangrijk vind je het dat het zo'n natuurlijk product is?

Antw: 8

5. Zou je het product nu ook zelf kopen?

Antw: Ik vind het een ideaal product, wel prijzig, maar voor mijn katten is het zo handig dat ik het zeker zou overwegen


Tot zover!

Groeten van een tevreden cat wiper!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator maandag 7 april 2008 @ 08:56:13 #8
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_57883196
Hier is Ozzy....


Het is maandag 17 maart, een flink pakket wordt door de brievenbus gepropt: het is de fles shampoo die we 'gewonnen' hebben voor Ozzy. Wat een flinke fles zeg, dat had ik niet verwacht, zo groot!
De fles zelf is, buiten dat hij groter is dan ik had gedacht, ook heel mooi om te zien. Het ziet er allemaal heel netjes uit, alsof het uit een natuurwinkel komt, het geheel oogt voor mij dus best sjeik en ik geef de vormgeving voor deze fles shampoo dan ook een acht.

Wanneer ik de fles openmaak om te ruiken verwacht ik eigenlijk niets. Mijn neus is wat beschadigd vanbinnen en ik ruik maar beperkt. Echter, een frisse maar toch ook weer warme munt/drop/anijsachtige geur komt mij tegemoet, hmmm! Ik krijg bijna de neiging om meteen alle 15 cavia's ermee te gaan wassen, maar dat was niet de bedoeling, hihi! Een erg lekker geurtje, ik was er zeer over te spreken en Ozzy trok er niet zijn neus voor op: hij was zelfs in de badkuip het waswater aan het oplikken. Aangezien dit product heel vriendelijk is gingen we ervan uit dat het geen kwaad zou kunnen. Ozzy tevreden, wij tevreden: een negen voor het geurtje!
Wanneer we Ozzy gaan badderen is één van zijn liezen flink geirriteerd, hij heeft duidelijk last van zijn allergie.

We lopen met Ozzy naar boven en zetten hem in de badkuip. Eerst een straal water over zijn lijf heen, natuurlijk lekker happen naar de straal water en dan alles inzepen met de shampoo, maar mis ik eigenlijk een beetje dat weldadige schuimeffect: een bescheiden kleine lading schuim is alles wat er ontstaat op Ozzy's rug. Nog steeds ruikt het schuimgoedje erg lekker, dat ik moet ik erbij zeggen, maar het geheel had wel iets schuimiger gekund: we geven de schuim-dosis daarom dus een zeven.

Als Ozzy gewassen en gedroogd is rent hij héél blij naar beneden naar zijn vrouwtje toe. je ziet hem bijna zeggen: 'kijk eens hoe lekker schoon ik weer ben!' Nog het leukste van het hele badder-proces: het afdrogen, daar wordt hij altijd enorm blij van en dit was dan ook goed merkbaar. Zijn knuffels en zijn kleedje worden uit de mand gerukt en ze gaan het hele huis door. Daarna duikt Ozzy tevreden zijn mandje in, nadat ik zijn kleedje heb teruggelegd en gaat lekker liggen bijkomen.
Een paar dagen later kijken we nog eens onder Ozzy zijn buik, naar zijn geirriteerde liezen: helaas geen verandering te zien, maar wel een nog erg lekker ruikend hondje!
De shampoo heb ik bij mijn schoonouders gelaten, zij gaan Ozzy vaker wassen met dit lekker ruikende goedje.

Alles bij elkaar vond ik het een erg fijn product: het ruikt heerlijk, de fles ziet er mooi uit en geef je ook het gevoel dat je kwaliteit en een natuurlijk product in handen hebt, wij geven deze shampoo dan ook een acht als eindcijfer.

Misschien dat ik deze shampoo in de toekomst nog wel eens koop voor onze eigen toekomstige hond, hij ruikt namelijk erg lekker. Het enige wat ik dus miste was een dikke laag schuim, maar dat is geen echte ramp. =)


De shampoo die we gaan testen..


Ozzy wordt ingezeept met de shampoo.


Dat schuim, dat kun je best van de badkuip aflikken, smaakt heul best!


Even schudden na gebruik..


Het populairste onderdeel: lekker drooggemasseerd worden!


Zo, ben ik weer helemaal mooi!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator dinsdag 8 april 2008 @ 08:54:07 #9
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_57903990
Het verslag van Surveillance-fiets met Josha en Chess


Na een lange wandeling langs, en voor Chess, door het kanaal was het tijd om de viespeuk onder de douche te gooien. Voor Chess was dit de tweede keer dat hij onder de douche ging. De jonge rakker is niet bang voor water en stribbelde dus helemaal niet tegen.


Vies modder pootje.


Chess in de douchen, wachtend op het onheil dat zich weldra af zal spelen.


Zijn hele vacht ingesmeerd met shampoo. Hij liet het allemaal rustig over zich heenkomen.


Hij keek wel een beetje zielig uit zijn oogjes.




Na het afspoelen zag zijn vacht er al stukken beter uit.


Lekker opdrogen op zijn eigen handdoek.


Hier geniet hij van zijn koekje, want hij moet uiteraard beloond worden voor zijn goede gedrag.


Bijna droog, ziet er goed uit!!

Wat voor cijfer zou je geven voor de verpakking?

De verpakking heeft een leuke vrolijk ogende opdruk. Door de afwijkende vorm, voor een shampoofles, kan je het ook niet verwarren met je eigen shampoo Wat mij erg positief opviel was de inhoud. Aangezien mijn twee honden erg lang haar hebben was het een aangename verrassing om te zien dat er bijna een halve liter shampoo in het flesje zit. Dan kan je wel even vooruit. Het doseren gaat ook prim. Ik geef de verpakking dan ook een 9.

Wat voor cijfer geef je voor de geur?

Lekker geurtje. Ruikt totaal niet chemisch of naar een normale honden shampoo. Chess leek er ook wel content mee te zijn en likte zijn lippen af na het ruiken aan de fles. Ook na het wassen bleef de geur aangenaam. Ik geef de geur dan ook een 8.

Wat voor cijfer geef je voor het schuim?

De shampoo schuimde niet overdreven dus het verbruik viel ook reuze mee! Als je de shampoo goed in de haren wrijft komt er een goede schuimlaag op de vacht. Ik geef het schuim een mooie 8.

Wat voor cijfer zou je het uiteindelijke resultaat geven?

Chess liep er weer schoon bij met een glimmende vacht. Ik ben zeer tevreden met het resultaat. Ik geef een 8 voor uiteindelijke resultaat.

Hoe belangrijk vind je het dat het zo'n natuurlijk product is?

Ik vind het niet echt ontzettend belangrijk maar het is wel fijn om te weten dat de shampoo geen kwaad kan. En dat is dan wel weer fijn.

Zou je het product nu ook zelf kopen?

Ja. Gezien de grote inhoud, het zuinige verbruik, en het resultaat van de shampoo zal ik het ook zeker zelf kopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door senesta op 08-04-2008 08:59:49 ]
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator woensdag 9 april 2008 @ 10:32:44 #10
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_57929164
En hier is Bink


Zondagmorgenmiddag in Huize Greys.... let op de tijd!


De Bink is nog in diepe rust! Deze hond houdt van uitslapen...


Goeiemorgen...


Mens, laat me nou toch even rustig wakker worden!


Terwijl Bink gewoon door-ronkt, merkt het vrouwtje dat het hondje wel eens frisser heeft geroken... het lijkt de baas wel als hij op zondag laat uit bed komt!


[/b]FILMMMMMMMMPJE!!! *klik op de foto* Zie hier het enthousiasme van Bink om in bad te gaan... [/b]



Een mooi moment om de Mango Tango Shampoo uit te proberen!


Whèèèèllllp.... someone save me... please....?


Ruik even Bink... lekker fris!


Het schuimt heel goed!


Nou, het natte gedeelte is achter de rug in elk geval....



Enkele conclusies en cijfers:
VERPAKKING: leuke fles, handige sluiting, vrolijk etiket èn lekker veel inhoud!
Cijfer: 9

GEUR: lekkere frisse mango geur, tijdens het wassen misschien iets te sterk geurend maar als de hond eenmaal gewassen en droog is ruikt het niet overheersend en gewoon prettig.
Cijfer: 7,5

GEBRUIK: het schuimt goed, met andere shampoos had ik wel eens dat ik meerdere keren shampoo bij pakte om de pootjes enzo nog even apart in te soppen. Bij deze shampoo niet nodig. Het schuim is verder goed en snel uit te spoelen en dat scheelt lange douche-kwelling voor het hondje
Cijfer: 8

VERDER: ik zou het product zeker zelf kopen als deze fles op is. Zeker voor herhaling vatbaar. Ook fijn dat het een natuurlijk product is!

Totaal cijfer: een dikke 8!


Tot slot.... even uw hoofd kantelen alstublieft (ik weet niet hoe je een filmpje kunt kantelen ) de conclusie van Bink:

JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator donderdag 10 april 2008 @ 10:19:41 #11
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_57951840
Pal kitty foam verslag van Ziggy!


De cijfers..


1. Wat voor cijfer zou je geven voor de verpakking?

8: Een fijne verpakking, het pompje werkt goed, niks mis mee.

2. Wat voor cijfer geef je voor de geur?

6: Ik vond zelf de geur een beetje muf, niet echt shampoo-achtig. De geur is natuurlijk speciaal voor katten (calendula en catnip) maar ik had niet het idee dat Ziggy echt rustig werd van de geur.

3. Wat voor cijfer geef je voor de gebruiksvriendelijkheid van de foam?

8: De foam is makkelijk in gebruik, makkelijk in te masseren en te verdelen over de vacht. Gemorste foam geeft geen vlekken op kleding

4. Wat voor cijfer zou je het uiteindelijke resultaat geven?

7: Door het gebruik van de foam was het heel makkelijk enorm veel los haar weg te kammen en vuil te verwijderen. Ziggy vond dit ook fijner dan wassen met shampoo en water. Ziggy's vacht werd echter niet zo schoon en fluffy als bij het gebruik van een shampoo met water.

5. Hoe belangrijk vind je het dat het zo'n natuurlijk product is?

8: Voor katten lijkt het me het meest logisch natuurlijke producten te gebruiken, belangrijk dat de foam natuurlijk is dus.

5. Zou je het product nu ook zelf kopen?

Ja, hoewel Ziggy niet echt dol is op wassen, moet het toch af en toe gebeuren. De foam werkte een stuk makkelijker dan normale shampoo's met water. Binnen ongeveer 45 minuten was Ziggy weer droog, terwijl dat met water veel langer duurt en Ziggy het dan dus erg koud krijgt.


Het verslag:


Voor: Ziggy is zoch nog heerlijk onbewust van het feest dat haar te wachten staat



Tijdens:Ik heb Ziggy op een handdoekje neergezet en ben begonnen met haar onder te foamen. Al heel snel werd duidelijk dat Ziggy daar niet echt van gediend was want ze bleef dus maar weglopen. Met een soort houdgreep is het toch gelukt haar onder te foamen en het spul in haar vacht te krijgen. Daarna de foam in de vacht gaan borstelen. Er kwam erg veel haar mee!



Na, tijdens het drogen: Ziggy is blij eindelijk van ons af te zijn Ze is nogal beledigd en wil even niks meer met ons te maken hebben.



Na, opgedroogd: Na de behandeling is Ziggy's haar een stuk beter te kammen, er komt enorm veel haar mee! Ziggy is jammer genoeg niet echt vrolijk geworden van het hele gebeuren.


Conclusie: Een fijn product om te gebruiken, alleen jammer dat Ziggy er niet zo over dacht
Ziggy's vacht ziet er beter uit dan voor het gebruik van het schuim. De enorme klitten op haar buik zijn niet weg jammer genoeg, maar er kwam wel enorm veel haar en vuil mee. Toch denk ik dat shampoo met water af en toe geen overbodige luxe is en dat de foam meer als onderhoudsproduct gebruikt kan worden.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 12 april 2008 @ 01:42:02 #12
105263 Litso
Interlectueel.
pi_57996335
En het verslag van Qwea die Baloe een wasbeurt heeft gegeven.

Na 6 weken geleden voor het laatst gedoucht te zijn, was het voor Baloe wel weer tijd om eens weer fris te ruiken.

Tijd om de dikzak in de douche te gooien (wat hij dus niet grappig vindt )



De verpakking van de shampoo was stukken groter dan ik verwacht had.



De shampoofles er lekker fleurig uit, en is het spuit dopje ontzettend handig. De verpakking krijgt een 7 daarom.

Baloe vind de geur wel lekker volgens mij. Hij rook en likte eraan. Ikzelf vind de geur wat minder. Ik weet niet wat het is, maar ergens herken ik de geur van. De geur is niet te erg aanwezig, dat vind ik persoonlijk wel erg fijn. De geur krijgt dan ook een 7

Ik vind het overigens erg fijn dat deze shampoo een natuurlijk product is. Dat betekend dat er minder troep in verwerkt zit, en wat ongetwijfeld beter voor hem is aangezien hij al zo slecht over shampoo’s kan waar vanalles bij in verwerkt zit.

De shampoo schuimde niet echt veel. Een beetje, maar niet echt veel. Maar dat doet zn andere shampoo ook niet.



Nadat meneer uit de douche was, moest hij eerst 50x uitschudden voordat ik hem fatsoenlijk kon gaan afdrogen. Nadat meneer afgedroogd was moest hij geföhnd worden.



De shampoo rook naar het föhnen best fris en fruitig. Wat me wel enorm opviel was dat bij deze shampoo Baloe als een idioot heel de overloop door ging rollen. Dat heb ik nog nooit van hem gezien. Schuren over de vloer met z’n rug, en natuurlijk ook langs de muur (die nu dus vet smerig is )


Zien we die plek aan de muur?

Het totale cijfer zet ik op een 8- (Eerst had ik een 7.5, maar ik zag vandaag dat zn vacht een stuk dikker, pluizeriger en fijner/zachter aanvoelt. En hij ruikt nog steeds naar de shampoo .


Of ik het product zelf zou gaan kopen hangt af van de komende dagen. Als hij geen rare plekken op zn buik vertoond en geen jeuk krijgt, dan zou ik het zeker aanschaffen. Met name ook omdat het goedkoper is dan wat ik nu heb qua shampoo.



“Als ik dan toch schoon ben mag ik ook wel op bed”
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  dinsdag 15 april 2008 @ 00:09:17 #13
105263 Litso
Interlectueel.
pi_58057770
Dames en heren, may I present to you: Muis


Lief, schoon Muisje


Becomming een Vieze Muis deel 1 - ze rent zo hard met het balletje door de blubber dat ik het niet eens op de plaat krijg vastgelegd


Becomming een Vieze Muis deel 2 - toch nog vast kunnen leggen hoe BLIJ ze wordt van vies zijn hahahaha

Becomming een Vieze Muis deel 3 - dit is de blubber die van mijn grotendeels witte Muisje een heel vies Muisje maakte




Zo zag het Muisje eruit voordat we op foto 8 belandden en de fles ter hande namen



Net als bij Spike kwam ik er op foto 9 achter dat ook Muis het goedje wel lekker vond en begon te likken aan haar haartjes...ze is er niet ziek van geweest trouwens.


hier is het Muize-ruggetje ingesmeerd met shampoo, zoals te zien is schuimt het niet overdadig


hier was Muis al een veel blijer Muisje want het was klaar!



Hier mocht ze in de keuken lekker haar eten opeten, iets wat Muis altijd blij maakt. Goed te zien hoe schoon ze weer is trouwens!



Foto 14 en 15 En hier mocht Muisje samen met grote broer Rimpel lekker onder een kleedje verder opdrogen

Wat voor cijfer zou je geven voor de verpakking?
Een 8, leuke verpakking, handig formaat, handig uitschenk-tuutje
Als de fles omvalt schiet niet meteen de halve fles over je douchevloer omdat het een uitschenk-tuutje heeft. De fles is makkelijk op te pakken.

Wat voor cijfer geef je voor de geur?
in het potje een 8 ...hij ruikt ergggg lekker
uit het potje op de hond een 7 ... de lucht van natte hond ruik ik er nog steeds goed doorheen hahahaah
gelukkig is de geur-combinatie 'natte-hond versus mango ' goed te doen. sommige luchtjes die vermengen zijn echt om onpasselijk van te worden, maar hierbij had ik dat niet.

Wat voor cijfer geef je voor het schuim?
Een 7...hij schuimt niet overdadig waar ik wel blij mee was. Hij schuimt gewoon normaal.

Wat voor cijfer zou je het uiteindelijke resultaat geven?
Een 8....hond was vies en hond is nu weer schoon hahahaha

Hoe belangrijk vind je het dat het zo'n natuurlijk product is?
belangrijk! ik wil geen chemische toestanden op of aan mijn honden.
Daarbij werk je daarbij ook nog eens mee aan het promoten en in stand houden van goede iniatieven waarbij het milieu ontlast wordt en er gebruik wordt gemaakt van proefdiervrije ingredienten.

Zou je het product nu ook zelf kopen?
Als ik het in de winkel zie staan neem ik vast een fles mee, als ik het via mail aangeboden krijg waarschijnlijk ook wel en als ik er naar op zoek zou gaan via internet en het zou snel te vinden zijn (niet twaalf sites doorworstelen voordat ik er eens ben) zou ik het ook wel kopen.
Ik ben niet zo heel erg wasserig met mijn honden, maar een fles goede en fatsoenelijke shampoo met een 'dier/natuurvriendelijke achtergrond' zou ik hier wel op voorraad zetten. Er stond nu een hele oude fles tea tree shampoo die ik ooit eens voor mijn Sharpei heb gebruikt. die zal ik voor mijn pei nog wel een keer gebruiken denk ik, maar voor Muis heb ik nu de Mango toestanden!
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  Moderator woensdag 16 april 2008 @ 14:58:50 #14
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_58089032
De review van Billy en Chico

Hier dan eindelijk ons wasverslag!

Billy was als eerste aan de beurt, zoals gewoonlijk wilde hij niet echt.

Foto 2 laat zien dat ie niet echt wil testen of het in zijn oogjes prikt of niet.
Maar de shampoo ruikt lekker en smaakt ook lekker vindt hij.

Het afdrogen vindt ie toch nog altijd het lekkerst van het hele badgebeuren.

Chico vindt zijn bad wel altijd echt heerlijk.



Het kan hem nooit lang genoeg duren!
Daarna ff lekker in de handdoek.

Maar het echte droog en schuurwerk doet hij liever zelf, zie filmpje.



We vinden zowel de verpakking, als de geur en het schuim een dikke 8!
Ook het resultaat, vooral Billy werd er heerlijk fluffig van, en ze ruiken ook een paar dagen lang erg lekker.
Vaak wassen kan ook, ze zijn er nu twee keer in een week mee gedaan en ze drogen er niet van uit of zo.
We zijn heel erg van de natuurlijke producten, we eten carnibest en brokken zonder geur- kleur- en smaakstoffen, dus dat vinden we echt een heel groot pluspunt.
De kans is groot dat we het product blijven gebruiken, het is toch beter voor ons dan de normale babyshampoo omdat het wel speciaal voor honden is.
Wat ons betreft een hele geslaagde actie, en we mango tango-en lekker verder hier!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 21 april 2008 @ 22:54:52 #15
105263 Litso
Interlectueel.
pi_58214474
Het verslag van Rixt en Woody



Woody vorige week gewassen. Omdat hij een hele gevoelige huid heeft doen we dat maar weinig (ongeveer 1x per jaar)! Maar vorige week was het dan zover! Het was ook hard nodig, want hij stonk verschrikkelijk.
Na een heerlijke zwempartij in een modderbad dus tijd om hem letterlijk in bad te doen. De fles shampoo stond al even klaar in de badkamer.


We zijn begonnen met de mango dream (het proefzakje): dat was shampoo en conditioner in één. Omdat zijn vacht vol klitten zat leek ons dat wel handig. Voor deze grote hond was het proefzakje te weinig. Dus toen maar de fles shampoo geopend (de fles oatmeal shampoo). Ruikt lekker! Schuimt ook lekker, maar niet te veel.



Woody vond het niks. Maar dat vindt-ie nooit. Zwemmen in natuurwater: heerlijk. Maar onder de kraan of onder de douche - hoe eerder het klaar is, hoe beter.

Het duurde even voor hij droog was. Eigenlijk pas een dag na het wassen zagen we het effect. Een mooie glanzende vacht. De klitten lieten zich veel makkelijker loskammen. Én geen jeuk.



Kortom: goede shampoo. Dat het natuurvriendelijk is, is voor mij belangrijk. Zou ik zeker zelf kopen. Een 9!
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')