abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 juni 2008 @ 09:24:55 #126
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_59644498
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 04:49 schreef WooZ het volgende:
als je pint met je pinpas betaal je niks extra's en betalen met je cc ook niet, althans ik niet
- Kan je dan overal met je pin betalen? (Tankstations, supermarkten etc)
- Als je geld pint betaal je bij ABN iets van 2,5 per keer plus ongeveer 1% wisselkoersverschil. Als je met pin direct zou betalen betaal je dan ook 1% + 2,5 per transactie?


ByTheWay:
Ik heb nog verder mn reis zitten uitvogelen..

Sowieso:
- 3 cities LA, SF en LV
- Parks: Yosemite, Sequoia, Grand Canyon, Zion/Bryce
- DriveThrough: Monument Valley, Death Valley
- Short stops: Bodie GhostTown, Hoover Dam

Alles bij elkaar ongeveer 2000 mijl = ong 35 uur. Om een dag ongeveer 5 uurtjes rijden dus. Goed te doen?

Nu heb ik bij Yosemite iets gevonden wat ik sowieso een hele dag wil doen:
http://www.yosemitehikes.(...)f-dome/half-dome.htm
Nu vraag ik me alleen af is dit idd gruwelijkste hike of zijn er betere te doen in Zion, Sequoia of GrandCanyon?
Want ik overweeg sterk om 2 parken wat uitgebreider te bezoeken en de rest dan slecht bliksembezoek te doen.
Een van de 2 wil ik dan echt in een klein tentje overnachten en andere wil ik een wat comfortabelere cabin huren. Wat is beter ivm weer eind juli grand canyon tentje en yosemite cabin of andersom?

Qua autohuur is www.eautohuur.nl het voordeligst.. vraag me af hoe de ervaringen hiermee zijn?

Nog tips; dingen die op mn route liggen die ik absoluut niet moet overslaan?

[ Bericht 25% gewijzigd door spooky1234 op 24-06-2008 09:41:14 ]
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  dinsdag 24 juni 2008 @ 11:09:43 #127
62913 Blik
The one and Only!
pi_59646664
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 09:24 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

- Kan je dan overal met je pin betalen? (Tankstations, supermarkten etc)
- Als je geld pint betaal je bij ABN iets van 2,5 per keer plus ongeveer 1% wisselkoersverschil. Als je met pin direct zou betalen betaal je dan ook 1% + 2,5 per transactie?


ByTheWay:
Ik heb nog verder mn reis zitten uitvogelen..

Sowieso:
- 3 cities LA, SF en LV
- Parks: Yosemite, Sequoia, Grand Canyon, Zion/Bryce
- DriveThrough: Monument Valley, Death Valley
- Short stops: Bodie GhostTown, Hoover Dam

Alles bij elkaar ongeveer 2000 mijl = ong 35 uur. Om een dag ongeveer 5 uurtjes rijden dus. Goed te doen?

Nu heb ik bij Yosemite iets gevonden wat ik sowieso een hele dag wil doen:
http://www.yosemitehikes.(...)f-dome/half-dome.htm
Nu vraag ik me alleen af is dit idd gruwelijkste hike of zijn er betere te doen in Zion, Sequoia of GrandCanyon?
Want ik overweeg sterk om 2 parken wat uitgebreider te bezoeken en de rest dan slecht bliksembezoek te doen.
Een van de 2 wil ik dan echt in een klein tentje overnachten en andere wil ik een wat comfortabelere cabin huren. Wat is beter ivm weer eind juli grand canyon tentje en yosemite cabin of andersom?

Qua autohuur is www.eautohuur.nl het voordeligst.. vraag me af hoe de ervaringen hiermee zijn?

Nog tips; dingen die op mn route liggen die ik absoluut niet moet overslaan?
Doe je Zion en Bryce, of is het één van de twee? Ik weet niet hoe actief je bent, maar die belkimming naar de Half-Dome is volgens mij nog best pittig. In Yosemite is in ieder geval genoeg te lopen. In Zion kun je ook veel lopen. Bryce Canyon is wat kleiner, heb je in een halve dag wel gehad, wellicht een wandeltochtje lopen van 2 uur. Ik persoonlijk zou Sequioa overslaan. Vind het een park wat niks toevoegt als je ook naar Yosemite gaat.

Verder is 2000 mijl volgens mij prima te doen, zitten veel uitgestrekte stukken tussen waarin je snel kilometers maakt. Tussen LA en Sf is bijvoorbeeld al 600 kilometer. Hiervoor MOET je echter wel de kustweg pakken, prachtige weg
pi_59653509
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 09:24 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

- Kan je dan overal met je pin betalen? (Tankstations, supermarkten etc)
- Als je geld pint betaal je bij ABN iets van 2,5 per keer plus ongeveer 1% wisselkoersverschil. Als je met pin direct zou betalen betaal je dan ook 1% + 2,5 per transactie?


ByTheWay:
Ik heb nog verder mn reis zitten uitvogelen..

Sowieso:
- 3 cities LA, SF en LV
- Parks: Yosemite, Sequoia, Grand Canyon, Zion/Bryce
- DriveThrough: Monument Valley, Death Valley
- Short stops: Bodie GhostTown, Hoover Dam

Alles bij elkaar ongeveer 2000 mijl = ong 35 uur. Om een dag ongeveer 5 uurtjes rijden dus. Goed te doen?

Nu heb ik bij Yosemite iets gevonden wat ik sowieso een hele dag wil doen:
http://www.yosemitehikes.(...)f-dome/half-dome.htm
Nu vraag ik me alleen af is dit idd gruwelijkste hike of zijn er betere te doen in Zion, Sequoia of GrandCanyon?
Want ik overweeg sterk om 2 parken wat uitgebreider te bezoeken en de rest dan slecht bliksembezoek te doen.
Een van de 2 wil ik dan echt in een klein tentje overnachten en andere wil ik een wat comfortabelere cabin huren. Wat is beter ivm weer eind juli grand canyon tentje en yosemite cabin of andersom?

Qua autohuur is www.eautohuur.nl het voordeligst.. vraag me af hoe de ervaringen hiermee zijn?

Nog tips; dingen die op mn route liggen die ik absoluut niet moet overslaan?
Mooi programma. Zo'n beetje wat ik dit jaar ook ga doen maar dan in 24 dagen. Persoonlijk lijkt het me vrij krap voor 14/17 dagen. Kan je niet beter wat schrappen zodat je meer tijd hebt om iets goed te bezoeken. Je kunt wel alles willen zien maar uiteindelijk zie je dan niets omdat je weer naar de volgende highlight moet.
pi_59657469
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 09:24 schreef spooky1234 het volgende:

- Short stops: Bodie GhostTown, Hoover Dam

Alles bij elkaar ongeveer 2000 mijl = ong 35 uur. Om een dag ongeveer 5 uurtjes rijden dus. Goed te doen?

Nu heb ik bij Yosemite iets gevonden wat ik sowieso een hele dag wil doen:
http://www.yosemitehikes.(...)f-dome/half-dome.htm
Nu vraag ik me alleen af is dit idd gruwelijkste hike of zijn er betere te doen in Zion, Sequoia of GrandCanyon?
sla dat ghosttown over, is geen zak te beleven.

En ik weet niet of je een ervaren hiker bent of ultiem topsporter, maar die half-dome ga je nooit redden op 1 dag.

Ik heb destijds compleet ongetraind de hike naar de upper yosemite fall gedaan zondat dat ik een goeie conditie had, maar dat lukte nog net op puur doorzettingsvermogen. Was geloof ik 900 meter elevation gain in 6km, terwijl het 35 graden was (we begonnen om 12u )
pi_59658699
Als ik maximaal 17 dagen zou hebben zou ik me beperken tot Yosemite als National Park en een driehoek route. Bijv. LA - LV - Yosemite - SF - LA.

De afstanden naar Grand Canyon, Bryce en Monument Valley zijn nog best aanzienlijk. Van Las Vegas naar Grand Canyon North Rim is volgens Google Maps 439 km - ca. 5 uur 12 min en naar de South Rim 446 km - ca. 4 uur 32 min. Naar Bryce Canyon is het vanuit Las Vegas 421 km – ca. 4 uur 15 min.
pi_59658752
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 09:24 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

- Kan je dan overal met je pin betalen? (Tankstations, supermarkten etc)
- Als je geld pint betaal je bij ABN iets van 2,5 per keer plus ongeveer 1% wisselkoersverschil. Als je met pin direct zou betalen betaal je dan ook 1% + 2,5 per transactie?
- Nee je kan niet overal met je pin betalen. Veel supermarkten en tankstations accepteren meastro kaarten niet.
- Ja, geld pinnen met een ABN pas is vrij duur. Je betaald idd E2,5 + 1%wisselkoers, vaak rekent de bank waar je pint in de VS ook nog eens 2 á 3 dollar.
quote:
Nu heb ik bij Yosemite iets gevonden wat ik sowieso een hele dag wil doen:
http://www.yosemitehikes.(...)f-dome/half-dome.htm
Nu vraag ik me alleen af is dit idd gruwelijkste hike of zijn er betere te doen in Zion, Sequoia of GrandCanyon?
Half-dome is een geweldige hike. Je klimt langs twee waterfallen om vervolgens vanaf de top een prachtig zicht over de Yosemite Valley te hebben.
1 tip: vertrek op tijd (rond 7 am), het is een stevige wandeling die redelijk wat tijd kost. Een paar vrienden van mij vertrokken veel te laat waardoor ze in het donker nog bezig waren met de afdaling.
hmmmm....WAT???
  dinsdag 24 juni 2008 @ 21:35:00 #132
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_59661414
Tnx voor alle reacties!

Betalen:
Dus wat is dan beste? Toch gewoon geld wisselen in NL, alles betalen met CreditCard (die pakt ook % plus een vast bedrag per keer toch?) of gewoon in zo min mogelijk keer flinke geldbedragen pinnen in USA?

Hiking
Ik heb ook niets voor niets HalfDome uitgekozen omdat het een van de meest gruwelijke hikes is :-) Ik ga komende maand nog wat aan mn conditie werken just to make sure.. maar als ik ritjes van 80-120 km fiets in een paar uur dan moet zoiets toch niet echt een probleem zijn? Ik moet dan wel een beetje kijken of mn vriendin het ook redt, als ik haar moet dragen dan weet ik niet of ik het kan volhouden

National Parks
- Als Sequoia niets toevoegd als je ook naar Yosemite gaat dan ga ik Seq idd skippen. Maar zijn er echt nog steeds zoveel enorme bomen in Yosemite als in Sequoia?
- Sowieso Yosemite heeft beren en andere mooie dieren, bossen, watervallen etc.. En Grand Canyon is lekker droog. Nu de vraag; als ik die 2 doe heb ik toch alles al gehad of voegt Zion en Bryce dan nog iets toe? Want als ik die skip heb ik meer tijd over voor de rest.
- Nog over Grand Canyon; heeft iemand ervaring met de wilde/afgelegen North Rim? Is het aan te raden om daar met een tentje te overnachten? (ivm snakes, scorpions & texaschainsawmassacre psychos)
- Is North Rim het waard (de extra miles van omrijden om de canyon)
- Monument Valley lijkt me echt fantastisch.. maar behalve jezelf vergapen aan prachtig uitzicht kan ik daar nog iets anders moois zien en veel belangrijker; doen? Want anders scheelt dat ook behoorlijk wat oostwaartse miles.

Highway 1 langs de kust
Als ik Sequoia skip dan kan ik wel via de kust vanaf SF afdalen naar LA. Wat ik me wel afvraag, is het niet veel vermoeiender om langs de kust te rijden op bochtige wegen (en gevaalrijker) dan op een relaxte snelweg door midden Californie?

Autohuur
Nog mensen die ervaringen hebben eautohuur.nl? Please anyone?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_59662051
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 21:35 schreef spooky1234 het volgende:
Tnx voor alle reacties!

Betalen:
Dus wat is dan beste? Toch gewoon geld wisselen in NL, alles betalen met CreditCard (die pakt ook % plus een vast bedrag per keer toch?) of gewoon in zo min mogelijk keer flinke geldbedragen pinnen in USA?

Hiking
Ik heb ook niets voor niets HalfDome uitgekozen omdat het een van de meest gruwelijke hikes is :-) Ik ga komende maand nog wat aan mn conditie werken just to make sure.. maar als ik ritjes van 80-120 km fiets in een paar uur dan moet zoiets toch niet echt een probleem zijn? Ik moet dan wel een beetje kijken of mn vriendin het ook redt, als ik haar moet dragen dan weet ik niet of ik het kan volhouden

National Parks
- Als Sequoia niets toevoegd als je ook naar Yosemite gaat dan ga ik Seq idd skippen. Maar zijn er echt nog steeds zoveel enorme bomen in Yosemite als in Sequoia?


Highway 1 langs de kust
Als ik Sequoia skip dan kan ik wel via de kust vanaf SF afdalen naar LA. Wat ik me wel afvraag, is het niet veel vermoeiender om langs de kust te rijden op bochtige wegen (en gevaalrijker) dan op een relaxte snelweg door midden Californie?
- Het beste is zoveel mogelijk je creditcard gebruiken. Je betaald hiervoor geen vast bedrag per keer voor zover ik weet (tenzij je geld pint met je creditcard). Wat cash geld hebben kan nooit kwaad, dus een keer flink pinnen als je geland bent.

- Gewoon zorgen dat je goed uitgerust bent, goed fit en in conditie bent, dan moet je half dome wel kunnen doen.

- Ben in sequoia niet geweest, Yosemite heeft vrij enorme bomen maar ws niet zo groot als in sequoia. De vraag is wat voegt een iets grotere boom toe aan je trip?

- Het is zeker veel vermoeiender (gevaarlijker niet zo) maar wel erg mooi. Als je iets minder tijd hebt neem dan highway 101. Heb je helemaal geen tijd neem de Interstate 5.
hmmmm....WAT???
  dinsdag 24 juni 2008 @ 22:00:41 #134
62913 Blik
The one and Only!
pi_59662240
spooky: het ligt er maar aan wat je mooi vind. Highway 1 missen is een doodzonde, want het is echt een prachtige weg. Sequioa voegt naar mijn mening niet zoveel toe. En eigenlijk vind ik LA ook niet bijzonder genoeg om er lang te zitten.

Het is daarbij onmogelijk om Zion, Bryce, Yosemite en Grand Canyon NP te vergelijken. Zijn allemaal compleet anders en superindrukwekkend. Monument Valley is daarbij een stuk minder indrukwekkend
  dinsdag 24 juni 2008 @ 22:05:37 #135
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_59662426
Mijn creditcard heeft volgens mij nu een limiet van 500 euro dus dat is een beetje klote, moet kijken of dat even te boosten is..

Een grote boom voegt niet zoveel toe maar goed dat kan je over alles zeggen; Beren en coyotes kan je ook in een dierentuin zien, camperen kan je ook in je achtertuin, monument valley kan je ook op je plasma scherm zien etc..

Ik heb veel langs de kust gereden in kroatie, ook zo een bochtig weggetje over de rotsen langs de kust.. ja het was mooi maar ook eng-irritant, je hoeft maar net in een bocht inhalend verkeer tegen te komen en je strot lekker samen van de rotsen in de zee..
Maar als iedereen zegt dat het zo mooi is.. vooruit dan. Stikt het niet van de toeristen of is het juist lekker rustig? Kan je zomaar ergens langs de weg stoppen en een verlaten strandje pakken om te chillen? Is het druk eind juli?

Wat ik zo uit verslagen en van internet opmaak is dat Zion wel mooi bos geboed is in een canyon maar Yosemite heeft eigenlijk precies zelfde? En Bryce is wel mooi maar ook een Canyon dat erg veel lijkt op Grand Canyon.. als ik 4 weken had zou ik ze allemaal checken maar als ik dan toch moet knippen.. dan maar zion en bryce knippen voor GrandCan en Yosemite?

-> Iemand nog antworden of comments op mijn andere vragen?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_59662990
dat klopt maar monument valley doe je voor die ene hele vette foto
pi_59663040
bryce dat veel lijkt op de grand?
pi_59663071
o en wat betreft de rim's van de canyon. Mooiste is de south rim, flagstaff dus
  dinsdag 24 juni 2008 @ 23:02:52 #139
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_59664017
Wooz, het kan ook in 1 bericht he

ByTheWay: hoe zit het eigenlijk met bagage als je naar de states vliegt tegenwoordig. Sowieso mag je niets op slot doen geloof ik? En hoe zit het met aantal koffers? Max 1 per persoon en max 20 kilo p.p? Ik dacht dat ik iets las over dat ze daar tegenwoordig extra geld vragen per kilo?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_59664492
soms 1x 23kg en vaak ook 2x 23kg maar geen 1x 46kg
pi_59664808
Ik ben vorig jaar bij de North Rim van de Grand Canyon geweest. Of die minder mooi is dan de South Rim is weet ik niet aangezien ik niet naar de South Rim ben geweest. Ik vond de North Rim geweldig mooi zeker als je de moeite neemt een stukje te wandelen. Hij schijnt in ieder geval een stuk minder toeristisch te zijn.
quote:
- Nog over Grand Canyon; heeft iemand ervaring met de wilde/afgelegen North Rim? Is het aan te raden om daar met een tentje te overnachten? (ivm snakes, scorpions & texaschainsawmassacre psychos)
- Is North Rim het waard (de extra miles van omrijden om de canyon)
Ik weet niet van welke Hollywood film je dat beeld hebt gekregen maar je kunt er gewoon veilig kamperen op een van de twee campgrounds. Een in het park en een er net voor in het Kaibab National Forest. Bij de laatste heb ik vorig jaar gekampeerd. Geen snakes, scorpions of psychos gezien .

Verder zijn de Grand Canyon en Bryce Canyon mijns inziens niet met elkaar te vergelijken. Ja ze hebben beiden Canyon in de naam maar Bryce Canyon is veel compacter en ziet er toch wel anders uit.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 23:51:39 #142
62913 Blik
The one and Only!
pi_59665323
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 22:05 schreef spooky1234 het volgende:
Mijn creditcard heeft volgens mij nu een limiet van 500 euro dus dat is een beetje klote, moet kijken of dat even te boosten is..

Een grote boom voegt niet zoveel toe maar goed dat kan je over alles zeggen; Beren en coyotes kan je ook in een dierentuin zien, camperen kan je ook in je achtertuin, monument valley kan je ook op je plasma scherm zien etc..

Ik heb veel langs de kust gereden in kroatie, ook zo een bochtig weggetje over de rotsen langs de kust.. ja het was mooi maar ook eng-irritant, je hoeft maar net in een bocht inhalend verkeer tegen te komen en je strot lekker samen van de rotsen in de zee..
Maar als iedereen zegt dat het zo mooi is.. vooruit dan. Stikt het niet van de toeristen of is het juist lekker rustig? Kan je zomaar ergens langs de weg stoppen en een verlaten strandje pakken om te chillen? Is het druk eind juli?

Wat ik zo uit verslagen en van internet opmaak is dat Zion wel mooi bos geboed is in een canyon maar Yosemite heeft eigenlijk precies zelfde? En Bryce is wel mooi maar ook een Canyon dat erg veel lijkt op Grand Canyon.. als ik 4 weken had zou ik ze allemaal checken maar als ik dan toch moet knippen.. dan maar zion en bryce knippen voor GrandCan en Yosemite?

-> Iemand nog antworden of comments op mijn andere vragen?
Je moet die Highway 1 zien als een wat meer bochtige snelweg. Geen smal landweggetje. Je mag er over het algemeen rond de 80 a 90 rijden volgens mij. Het is er niet heel rustig, maar ik vond het ook niet bijzonder druk. Je kunt niet aan een strandje liggen want het is over het algemeen te hoog. Mooie uitzichten over de kustlijn. Ook kun je zeeleeuwen bekijken langs de kant van de weg. Google eens op foto's

En Bryce Canyon valt absoluut niet te vergelijken met Grand Canyon. Misschien moet je daar dan ook maar eens foto's van opzoeken, het lijkt niks op elkaar. Het is tevens ook geen groot park, als je geen trails gaat lopen kun je er in 2 uurtjes weer weg zijn, en dan heb je alle hoogtepunten van Bryce te pakken gehad. Zion en Yosemite zijn ook compleet anders, maar als je te weinig tijd hebt kan ik me voorstellen dat je Zion dan gaat overslaan.
pi_59665757
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 22:27 schreef WooZ het volgende:
o en wat betreft de rim's van de canyon. Mooiste is de south rim, flagstaff dus
Is er veel verschil tussen de North en de South Rim qua mooiheid? Uiteindelijk kijk je toch uit over dezelfde canyon. Ik ben vorig jaar dus naar de north rim geweest en ga dit jaar weer naar de Grand Canyon. Is het de moeite waard om in plaats van naar de north rim naar de south rim te gaan?

Ik ben een beetje huiverig voor het massale toerisme aan de south rim. Dikke Amerikanen die uit hun auto, bus, rv etc rollen en van viewpoint naar viewpoint rijden.
  woensdag 25 juni 2008 @ 00:16:20 #144
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_59665980
Damnit het wordt steeds moeilijker om te kiezen en tijd dringt.. wil nu zo langzaam wel gaan boeken..

Ik ga dan maar eens nog heel veel googlen naar verslagen en fotos..
Ik ben nu alles in een xls matrix aan het zetten met highlights, kosten, kms extra afstand etc..
Dan ga ik kijken hoeveel tijd ik heb en hoe ik het ga inplannen.

Wordt zo langzamerhand een military operation al dat logistieke planning.. maargoed it's half the fun natuurlijk
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 00:07 schreef MrX1982 het volgende:

Is er veel verschil tussen de North en de South Rim qua mooiheid? Uiteindelijk kijk je toch uit over dezelfde canyon. Ik ben vorig jaar dus naar de north rim geweest en ga dit jaar weer naar de Grand Canyon. Is het de moeite waard om in plaats van naar de north rim naar de south rim te gaan?

Ik ben een beetje huiverig voor het massale toerisme aan de south rim. Dikke Amerikanen die uit hun auto, bus, rv etc rollen en van viewpoint naar viewpoint rijden.
Idd daar ben ik ook een beetje bang voor.. grote massa's mensen die dringen om een snapshot te maken.. moeite moeten doen om een foto te maken waar geen andere mensen op staan... No Tnx.. dan maar extra omrijden naar North Rim.

Mijn vraag over Noord is alleen kan je dan ook met de auto een beetje in de buurt van de edge komen en ergens camperen met mooi uitzicht of zit je vast aan camingground redelijk ver van the edge? MrX1982; heb jij nog mooie fotos van de North Rim ergens online staan in een verslag?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  woensdag 25 juni 2008 @ 12:01:28 #145
62913 Blik
The one and Only!
pi_59672712
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 00:16 schreef spooky1234 het volgende:
Idd daar ben ik ook een beetje bang voor.. grote massa's mensen die dringen om een snapshot te maken.. moeite moeten doen om een foto te maken waar geen andere mensen op staan... No Tnx.. dan maar extra omrijden naar North Rim.

Mijn vraag over Noord is alleen kan je dan ook met de auto een beetje in de buurt van de edge komen en ergens camperen met mooi uitzicht of zit je vast aan camingground redelijk ver van the edge? MrX1982; heb jij nog mooie fotos van de North Rim ergens online staan in een verslag?
Een flinke omweg maken om de North rim te bekijken lijkt me geen goed plan als je maar 14 dagen de tijd hebt. Wat al eerder is gezegd, je kijkt over dezelfde canyon uit dus het verschil valt best mee. Ik heb allebei de rims gezien. En druk zal het sowieso zijn, maar ook weer niet zo schokkend druk dat je nergens tussen komt. Het belangrijkste is altijd om vroeg het park in te gaan, voor de meute er is. Dan kun je ook weer relatief op tijd het park verlaten en naar je volgende plek toerijden.

Je kunt niet met je auto aan de canyon kamperen ofzo, je kunt wel kamperen in de buurt van Flagstaff en wellicht zelfs ook wel in het park op een National Park Camping Ground.
  donderdag 26 juni 2008 @ 00:10:46 #146
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_59693980
@Blik: In principe is het niet zo een extreme omweg.. eerst wilde ik uit Las Vegas zuidelijk via BoulderCity naar South Rim maar nu rijd ik alleen via noorden naar North Rim en als ik dan in de buurt ben kan ik ook even stoppen in Zion.

Je kan het ook mooi zien op google maps satellite view.. South Rim is aan een highway met hotels, grote parkeerplaatsen, betonnen uitkijkbalkons met omheiningen etc.. North Rim kan je heel mooi inzoomen met Mapview of satelliteview en om daar te komen bij the edge of the canyon moet je eerst iets van 30 km over een dirt road rijden.. ik zie daar ook wat kleine campsites die vrijwel niet te zien zijn op de map, 1 hutje en wat clear terrein.. Lijkt me geweldig mooi om daar te camperen met nauwelijks mensen om je heen.. vergelijk dat SouthRim waar je tussen de meute zit.

Trouwens; zoals het er nu naar uitziet wordt het 18 dagen in totaal waarbij je wel 2 dagen kan aftrekken voor vliegen. Toch zeker 16 zuivere dagen over.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  donderdag 26 juni 2008 @ 00:12:28 #147
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_59694021
oops dubbel
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_59694225
Als je echt zo in de middle of nowhere wilt zitten waar maak je je dan druk over? Doe een 2 daagse hike en overnacht in de canyon, klaar
pi_59699220
Vandaag Voucher van Carhire3000 ontvangen. Onze verhuurmij is Advantage: www.arac.com. Ben benieuwd welke auto we uiteindelijk mee gaan krijgen...we hebben een PT Cruiser of similar gereserveerd.

Nog even de verzekeringsvoorwaarden van carhire3000:

Your rental includes
* Unlimited Kilometers* Insurance (LDW)* Supplementary Liability Insurance (SLI)* Uninsured Motorist Protection (UMP)* Premium Location Fee* Sales & State Taxes* Customer Facility Charge (CFC) & Homeland Security Fee (HSF)

Other Fees Payable Locally
* Out of Hours Fees* One Way Fees (where applicable)* Additional extras requested at time of booking or purchased locally* Deliveries & Collections* Fines, Toll Fees & Parking Charges* Supplementary Insurance to cover injuries to drivers &/or passengers* In Denver, $11 per week / $1.60 per for airport facility charges must be paid at the time of rental by the renter
pi_59723072
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 09:24 schreef spooky1234 het volgende:

[..]


Nu heb ik bij Yosemite iets gevonden wat ik sowieso een hele dag wil doen:
http://www.yosemitehikes.(...)f-dome/half-dome.htm
2 dagen geleden :



hier vanaf geplukt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')