quote:Op maandag 10 maart 2008 20:51 schreef F-liss het volgende:
Wie van jullie zorgt voor het gehandicapte kindje van een ander?
Als logeergezin of als opvanggezin, pleeggezin oid?
Wij denken eraan om dit te gaan doen.
Graag jullie ervaringen, ben benieuwd!
ja ach, ik begrijp je ook wel, ik had bijvoorbeeld in mijn groep 5 pubers en 1 kind van 4 jaar.. dat werkt niet en het kind komt zo veelste kort aandacht ( ik heb het ook over mijn ervaringen)quote:Op maandag 10 maart 2008 21:03 schreef Suuz_ het volgende:
Ik werk met verstandelijk gehandicapten en pas elke week een aantal dagen op een kindje van 4 dat gehandicapt is. Een kindje in huis nemen is wel iets heel anders.
Wat goed dat jullie dit overwegen, ik ben het echter niet eens met murp. Niet alle "kindertehuizen" zijn hetzelfde. En ook niet alle gezinnen. Ik hou trouwens niet van de term kindertehuis...
Wat ik bedoel is dat een kindje met een handicap of beperking bij zijn ouders woont en in een "pleeg/gastgezin" omdat de ouders het niet de hele week trekken om voor hun kindje te zorgen om wat voor een reden dan ook, en dat een ander gezin dan meehelpt door de overige tijd het kidn in huis te nemen. Soms alleen de weekenden, soms langer (soms altijd, dan gaat het kindje bv om het weekend naar zijn ouders) soort co ouderschaps idee.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:00 schreef Trusten het volgende:
[..]
![]()
Ik weet niet hoe je het precies bedoeld, bedoel je mensen die zo'n kindje in huis hebben genomen?
Ik zorg namelijk wel 2 dagen per week voor het gehandicapte kindje van iemand anders maar dan als bijbaan...
Wat jij zegt daar kan ik ook zeker wel inkomen, het is vaak toch moeilijk om de juiste groepsamenstelling te krijgen. En 5 pubers en een kind van 4 is idd niet echt de goeie optie denk ik. Je zette het alleen neer alsof je alle tehuizen bedoelde en daar ben ik het dus niet mee eens.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:11 schreef murp het volgende:
[..]
ja ach, ik begrijp je ook wel, ik had bijvoorbeeld in mijn groep 5 pubers en 1 kind van 4 jaar.. dat werkt niet en het kind komt zo veelste kort aandacht ( ik heb het ook over mijn ervaringen)
ik hou trouwens niet over de term verstandelijk gehandicapte....
verstandelijk beperkt
Oke, wat ik doe is wel vanuit hetzelfde idee maar in plaats van in mijn huis doe ik het gewoon in hun eigen huis zodat de ouders ontlast worden en die dag aan evt andere kinderen of zichzelf kunnen besteden enzquote:Op maandag 10 maart 2008 21:21 schreef F-liss het volgende:
Wat ik bedoel is dat een kindje met een handicap of beperking bij zijn ouders woont en in een "pleeg/gastgezin" omdat de ouders het niet de hele week trekken om voor hun kindje te zorgen om wat voor een reden dan ook, en dat een ander gezin dan meehelpt door de overige tijd het kidn in huis te nemen. Soms alleen de weekenden, soms langer (soms altijd, dan gaat het kindje bv om het weekend naar zijn ouders) soort co ouderschaps idee.
Ik doe precies hetzelfde, leuk zeg!quote:Op maandag 10 maart 2008 22:09 schreef Trusten het volgende:
[..]
Oke, wat ik doe is wel vanuit hetzelfde idee maar in plaats van in mijn huis doe ik het gewoon in hun eigen huis zodat de ouders ontlast worden en die dag aan evt andere kinderen of zichzelf kunnen besteden enz![]()
Respect dat je overweegt om zoiets te gaan doen
Deze oplossing zou zeker mijn voorkeur hebben boven een logeerhuis, of andere grootschalige instelling.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:23 schreef F-liss het volgende:
Lois, stel je voor dat de zorg voor je dochter je -ooit- te zwaar zou worden, zou dit dan een oplossing zijn die fijn is? Als je hiervoor zou kunnen kiezen? Of bij voorbaat al niet? En zo ja/nee waarom?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |