abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 maart 2008 @ 10:51:04 #1
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_57280041
Ik ben van plan om te starten met een dieet, maar ik heb hier niet heel veel verstand van, dus vandaar dit topic met een aantal vragen.

Ik zal ten eerste even uitleggen wat het doel is van mijn dieet, wel zo makkelijk. Ik wil mijn vet massa verminderen met een aantal kilo. Aangezien deze elke avond weer aangevuld worden met (overmatig) aardappelen en vlees wil ik dit veranderen. Dit wil ik doen door vlees en aardappelen eigenlijk te schrappen uit mijn huidige avondeten en dit omzetten naar alleen groenten. Deze groenten wil ik alleen wokken, aangezien gekookte groenten niet te vreten zijn. Verder wil ik het vlees vervangen door ei. Vis houdt ik niet van en vlees is uitgesloten. Ik wil dit dieet zeker 4 dagen per week aanhouden, de rest eet ik gewoon mee met wat de pot schaft . De totale tijd van dit dieet zal zo'n twee maanden zijn. Voordat ik aan dit dieet begin, heb ik echter nog een paar vraagjes en ik hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden

1: Is er al een bestaand soort dieet waarvan ik op de hoogte moet zijn? Ik ben die nog niet tegen gekomen.
2: Hoeveel groenten moet ik naar binnen werken bovenop de 200 gram aanbevolen per dag?
3: Is een ei een goede vervanger van vlees in dit geval? Zo ja, hoeveel?
4: Als ik rijst wil toevoegen aan dit dieet, hoeveel gram heb ik per dag dan nodig en welke soort rijst is het best geschikt icm het doel van dit dieet?
5: Hebben jullie nog goede recepten voor dit dieet ?

Alvast bedankt voor de info
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  maandag 10 maart 2008 @ 11:04:57 #2
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_57280332
Van teveel ei krijg je een cholesterolverhoging.
Jij denkt dat je zo over een maand af bent gevallen?
And all the things you do with it
  maandag 10 maart 2008 @ 11:12:59 #3
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_57280502
ligt eraan. Ik heb verder nooit eerder een dieet gedaan, dus heb er geen verstand van. Ik denk dat het wel helpt, vanwege een verminderde vet inname. Daarnaast sport ik ook veel, dus ik zie het niet geheel kansloos in
  maandag 10 maart 2008 @ 11:17:38 #4
164931 Houtspeer
pi_57280600
Je hoeft vlees echt niet af te zweren hoor. Je sport blijkbaar niet genoeg om af te vallen.
Het komt eerder door tussendoortjes en niet genoeg sporten; dat je elke avond vlees, groente en aardappelen eet maakt niet uit. Tenzij je natuurlijk 3-4 borden vol neemt.
  maandag 10 maart 2008 @ 11:19:00 #5
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_57280627
Kun je dit niet beter in cul zetten daar zijn ook veel recepten
pi_57280630
Waarom niet gewoon elke avond een klein stukje vlees en heel weinig aardappel en twee extra scheppen groente?
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 10 maart 2008 @ 11:25:23 #7
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_57280758
@ houtspeer: ik sport 4x per week intensief tussendoortjes zou idd ook kunnen, dit wil ik vervangen door bijv. rauwe groenten zoals paprika's

@ rac: het doel is meer iets voor in LIF

@ cavia: we eten hier altijd gekookte groenten = + kleine stukjes vlees doe ik alleen door de rijst dan, maar wil geen gehaktbal door alleen groenten aangezien er voornamelijk varkensvlees hier op het menu staat ( ) en deze gebakken wordt, smaakt dat ook niet door de gewokte groenten.

Ik zweer vlees verder niet af, wil dit 2x per week eten ongeveer. Het probleem echter bij de maaltijd hier is dat er altijd teveel vlees is en halve gehakballen eten ook niet alles is.
pi_57281103
Stuur ff een mailtje tegen de tijd dat je in een string bij Paul de Leeuw in gaat breken.
  maandag 10 maart 2008 @ 11:51:05 #9
164931 Houtspeer
pi_57281352
Wat versta jij onder intensief sporten? Je wilt vet kwijt, dan moet je hardlopen enzo, geen krachttraining.
En hoeveel wil je afvallen? Het is raar dat je 4 keer per week intensief(!!) traint en dan nog meerdere kilo's vet extra hebt. Tenzij je dus eet voor 3.
  maandag 10 maart 2008 @ 12:06:34 #10
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_57281680
ik doe amper krachttraining. Ik squash regelmatig, doe cardio training. Ondanks dit ben ik nog steeds iets te dik. Ik heb het vermoeden dat dit voornamelijk komt door het huidige eetpatroon in de avond, daarom dat ik deze nu wil aanpakken. Gezond eten gebeurt hier namelijk te weinig.
  maandag 10 maart 2008 @ 12:28:50 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_57282100
Je hoeft vlees en aardappelen helemaal niet af te zweren. Beter van niet zelfs. De eiwitten en kohlydraten heb je nodig om te kunnen presteren. Daarnaast is eiwit ook goed voor de spieropbouw.

Persoonlijk zou ik gewoon de tussendoortjes schrappen en die vervangen door rauwe groenten, 2 stuks fruit, water en kruidenthee. Eet wat extra magere yoghurt (extra calcium en eiwit is goed als je af wilt vallen), neem een bakje rauwkost bij de maaltijd en probeer afwisselend te eten. Vlees kan je gewoon blijven eten, maar eet dan de helft van het stuk dat je normaal eet. Groenten kan je zoveel eten als je wilt. Aardappelen ook. Die zorgen voor een vol gevoel waardoor je 's avonds niet gaat snaaien. Brood het liefst volkoren met mager beleg.

Zorg er ook voor dat je afwisselend eet. Iedere dag gewokte groente gaat je echt de keel uithangen.

Enne, beertender, alcohol is verboden (1 glas in de week als beloning is natuurlijk ok)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_57282539
Mijn succesdieet:
Ontbijt: 50 gram muesli ofzo + 200 ml magere yoghurt + glas magere melk
Tussendoor: 1 volkoren boterham + 1 stuk fruit
Lunch: 3 boterhammen met mager beleg + bak rauwkost + vruchtensap
Tussendoor: 250 ml magere kwark
Diner: 100 gram mager vlees/vis/vleesvervanger, 200-300 gram groenten, 50 gram pasta /rijst (ongekookt wegen) of 3 aardappels.
's avonds: 1 stuk fruit

Totaal ongeveer 1500 cal/dag. Als man zou je wat meer mogen eten; bijv. 2 boterhammen meer, of een stuk fruit meer, of extra aardappels/pasta/rijst.

Verder 4 keer per week sporten (steeds een half uur cardio, een half uur krachttraining).

Je valt gegarandeerd af

Succes!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 10 maart 2008 @ 13:00:04 #13
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_57282556
Beertenderrr, je gaat op een aantal punten de fout in.

De grootste fout die mensen maken als ze willen afvallen is dat ze te weinig gaan eten. Hierdoor komt je metabolisme op een lager pitje. Gevolg: lager energie verbruik in rust (het grootste gedeelte van de dag dus). Je valt dus minder af. Jouw reactie hierop zal hoogstwaarschijnlijk zijn dat je nog minder gaat eten, voila een neerwaartse spiraal.
Daarnaast is krachttraining erg belangrijk als je wil afvallen. Spiermassa verbuikt energie, vetmassa niet. Meer spieren houdt dus een hoger verbruik in. Zowel bij lichte activiteit als bij zware arbeid.

Afvallen komt neer op een heel simpel rekensommetje: eet minder dan je verbruikt. Je kan dus je avondmaaltijd schrappen (want dat is wat je ongeveer doet), maar je kan beter de voedingsstoffen (koolhydraten, eiwit en vet) afstemmen op de tijd van de dag. Deze timing blijft ten alle tijde ondergeschikt aan het eerder genoemde rekensommetje !! Alleen maar groente eten als diner gaat je echt opbreken. Je volgende maaltijd zal waarschijnlijk pas je ontbijt zijn. Dit betekent dus dat je lichaam een uur of 12 zonder fatsoenlijke brandstof zit. Je lichaam reageert geheid door in de 'spaarstand' te springen.

Een degelijk eetpatroon helpt je echt. Bereken eerst je calorieverbruik per dag. Tik op google maar een 'ruststofwisseling' in en je krijg diverse manieren te zien om je calorieverbruik per dag te berekenen. Stem hier je voeding op af. Onthoud dat je minder moet eten dan je verbruikt, maar niet té weinig. Ga zo'n 300 tot max 500 kcal onder je verbruik zitten. Het is even wat rekenwerk, maar je wilt wat of je wilt het niet.....

Probeer dan 's ochtends vooral koolhydraten naar binnen te werken (even het lichaam op starten) en de rest van de dag combinaties van koolhydraten + eiwit en eiwit + vet naar binnen te werken. Als avondeten kan je dus prima wat mager vlees + aardappelen eten. Groente praktisch altijd. Als je dan later in de avond trek krijgt neem dan wat yoghurt, of kwark oid.
Eiwit is een bouwstof en je lichaam zal liever een andere energiebron gebruiken. Energie uit eiwit halen is namelijk hard werken voor je lichaam.

Als je veel sport en het maximale uit je trainingen wil halen ligt het wat anders. Koolhydraten leveren snel hoogwaardige energie en zijn dus belangrijk bij veel training. Als je wil afvallen wil je daarentegen je vet verbruiken en niet die extra koolhydraten.

Ik ben geen voedingexpert, maar ik train veel en het me dus verdiept in optimale voeding.
Hopelijk kun je hier wat mee.

[ Bericht 3% gewijzigd door Asics-DS op 10-03-2008 13:06:53 ]
pi_57282595
Precies wat ik zei Asics Zorg dat je minimaal 1500 cal/dag eet, anders gaat je metabolisme veel te langzaam werken, en kom je dus na je dieet weer net zo hard aan.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 10 maart 2008 @ 13:16:25 #15
197786 Asics-DS
pi_57282807
Inderdaad . Hij moet het even voor zichzelf berekenen, want 1500-1800 vind ik voor een man die 4x per week sport wel wat laag. Maar je hebt helemaal gelijk!
pi_57282809
quote:
Op maandag 10 maart 2008 11:04 schreef Houtspeer het volgende:
In ei zit voornamelijk het 'goede' HDL-cholesterol. Verder is het een vitamine-bom.

Verder is afvallen een kwestie van veel van het goede, in kleine beetjes eten. Dus: gezond ontbijten, wat fruit tussendoor, misschien een crackertje, gezonde lunch, weer iets gezonds tussendoor, dan gezond avondeten en na 8 uur niets meer eten. Hierbij voldoende lichaamsbeweging elke dag + 2 uur intensief per week sporten en wat krachttraining, en je bent zo de kilo's kwijt.

Succes!
I feel kinda Locrian today
pi_57283676
quote:
Op maandag 10 maart 2008 10:51 schreef beertenderrr het volgende:
Ik ben van plan om te starten met een dieet, maar ik heb hier niet heel veel verstand van, dus vandaar dit topic met een aantal vragen.

Ik zal ten eerste even uitleggen wat het doel is van mijn dieet, wel zo makkelijk. Ik wil mijn vet massa verminderen met een aantal kilo. Aangezien deze elke avond weer aangevuld worden met (overmatig) aardappelen en vlees wil ik dit veranderen. Dit wil ik doen door vlees en aardappelen eigenlijk te schrappen uit mijn huidige avondeten en dit omzetten naar alleen groenten. Deze groenten wil ik alleen wokken, aangezien gekookte groenten niet te vreten zijn. Verder wil ik het vlees vervangen door ei. Vis houdt ik niet van en vlees is uitgesloten. Ik wil dit dieet zeker 4 dagen per week aanhouden, de rest eet ik gewoon mee met wat de pot schaft . De totale tijd van dit dieet zal zo'n twee maanden zijn. Voordat ik aan dit dieet begin, heb ik echter nog een paar vraagjes en ik hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden

1: Is er al een bestaand soort dieet waarvan ik op de hoogte moet zijn? Ik ben die nog niet tegen gekomen.
2: Hoeveel groenten moet ik naar binnen werken bovenop de 200 gram aanbevolen per dag?
3: Is een ei een goede vervanger van vlees in dit geval? Zo ja, hoeveel?
4: Als ik rijst wil toevoegen aan dit dieet, hoeveel gram heb ik per dag dan nodig en welke soort rijst is het best geschikt icm het doel van dit dieet?
5: Hebben jullie nog goede recepten voor dit dieet ?

Alvast bedankt voor de info
Gooi het vlees eruit in die dagen dat je dit wil doen en vervang het NIET door ei of wat dan ook, is totaal onnodig, zelfs zonder vlees in het totaal heb je het niet nodig bij een varierend dieet verder.

Door vlees te vervangen door ei schiet je je doel voorbij, ei kent veel proteine e.d., daarmee zit je op hetzelfde niveau als bij vlees.

Volg geen dieet wat iemand verzonnen heeft, eet gewoon wat minder, mensen eten hier toch al veelste veel, minder kan met gemak zonder je lichaam wat naars aan te doen, beweeg ook vooral meer, dan schiet het ook nog een beetje op met die kilo's eraf krijgen.

Wbt rijst, zo'n 100 gram is zat, 100-150 gram pp is meer dan genoeg meestal, zelf ben ik nogal een fan van basmatie rijst, lekkere rijst is dat(en combineert erg goed met wokgerechten), maar je moet voor jezelf uitzoeken wat jij erg lekker vindt, zo heb je bv rijst met toevoegingen, verschillende rijstsoorten met bv pitjes of gedroogde tomaten erbij, maakt het iets afwisselender hier en daar.

Doe het geen 2 maanden, maar de rest van je leven, leer lekker te koken buiten het standaart groente/vlees/aardappelen idee, je wil daarna nooit meer terug naar altijd die standaart(alhoewel er niets mis blijft met zo nu en dan gewoon lekkere standaart pot).

Er bestaan ook flesjes met saus voor de wokgerechten, van lekkere honingsaus tot erg pittig en alles ertussenin, je kan maken wat je wil.

Wil je bv wel die vleessensatie hebben, stop dan eens paddestoelen in je gerecht die je marineert van te voren, geeft toch een beetje de vleesstructuur in het eten.

Gerechten zijn er legio, maar gebruik vooral je fantasie, met een preitje, wat peultjes, lenteuitje en komkommer bij elkaar gooien in de pan kom je al een heel eind, wat lekkere kruiden erbij en je hebt maar zo een lekkere maaltijd met wat rijst ernaast, heel simpel, maar wel lekker.

Kijk gewoon wat je lekker vindt en doe er wat mee, gebruik olie om te bakken, geen boter, niet teveel olie gebruiken, want anders schiet je weer je doel voorbij.

Verwacht geen enorme daling van gewicht op deze manier, maar wel een veel gezonder lijf en op de langere termijn ook afslanken, deze manier gaat niet snel, maar is wel erg betrouwbaar, gezond eten en goed bewegen, daar heb je je hele leven lol van.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_57283787
Oh ja, sla vooral geen maaltijden over, begin de dag met een stevig doch gezond ontbijt, eet tussen de middag een gewone maaltijd, ook weer gezond en eet je avondeten, desnoods een hapje meer als dat ervoor zorgt dat het daarbij blijft.

Evt een vieruurtje ertussen als je anders de dag niet doorkomt, maar vooral alle snacks ertussenuit halen, dat scheelt het meeste.

Ga niet snijden in de gezonde maaltijden, eet daar wat meer als je anders honger hebt en gooi de ongezonde tussendoortjes eruit.
Jezelf uithongeren zorgt dat je veel sneller aan gaat komen, je lichaam denkt dan ai tekorten, laten we extra ons best doen die aan te vullen en dat ook voor de toekomst.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 10 maart 2008 @ 15:44:09 #19
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_57285310
Wow veel reacties

@ Tinkepink: Ik zweer vlees en aardappelen niet af. Ik wil het wel minder per week eten, want ik heb het idee dat ik er teveel van binnen krijg wat niet nodig is. De aardappelen vind ik persoonlijk niet echt lekker, maar die zijn vervangbaar door rijst. Heel veel tussendoortjes neem ik niet, maar alles is eigenlijk al teveel, dus zal daar op gaan letten Ook drink ik de hele dag door groene thee, schijnt ook goed te werken bij het afvallen Qua brood eet ik vrijwel altijd bruin brood, verschilt welke dit is. Wat valt er eigenlijk allemaal onder mager beleg? Is er uberhaupt wel gezond beleg voor op brood?
Gewokte groenten gaan mij niet vervelen, vind het echt lekker
En alcohol komt niet door mijn slokdarm heen, ben daar vorig jaar al mee gestopt

@ SaskiaR: thnx voor je schema, ziet er best ok uit Zal d'r wat dingen uithalen.

@ Asics-DS: Ik ben nog niet begonnen met het dieet, dus mijn metabolisme is nog niet ondermaats (eerder andersom ben ik bang ).
Naast het cardio gedeelte zal ik wat meer krachttraining gaan doen. Ik weet dat spiermassa energie verbruikt en hoe meer je er van hebt, hoe hoger je verbruik is. Echter moet je deze in een steeds grotere mate blijven aanvullen naar mijn idee. Klopt dit?
De tip van het verspreiden is wel handig, helemaal gekeken naar de voedingsstoffen per tijdstip. Aangezien je in de avond meestal op je luie reet zit en slaapt, lijkt me het verstandig om groenten in de avond naar binnen te werken ipv stamppot met een worst of een bord spaghetti. Naar mijn mening is dit altijd een overkill aan kcal voor wat je nog nodig hebt per dag.

@ Sterla: Jij hebt zo te horen baat gehad bij een dieet + sport. Heb je hier een schema voor wat je allemaal at en het aantal uren aan sport?

@ Erodome: De proteïne uit eieren worden toch in het lichaam omgezet in eiwitten? Of heb ik dat nu fout. Voor zover ik weet is het gezonder dan vlees in het algemeen, zou het alleen als vervanging willen eten en niet elke dag.
Verder is dit idee van mijzelf. Ik ben er nog niet mee begonnen, wil eerst raad hebben of het een verstandig idee was, vandaar dat ik het hier heb gepost aangezien er behoorlijk wat gelijnd wordt op fok .
Verder wordt het erg lastig om nog meer te bewegen. Ben al 4x per week zeker bezig met sporten en sowieso telkens een uurtje minimaal, maar geregeld meer. Zodra het mooi weer is pak ik de mountainbike en fiets ik een rit van 60 kilometer met een redelijk hard tempo. Qua conditie en sport zit het dus allemaal goed
Thnx voor de info over rijst, nu weet ik hoeveel ik ongeveer naar binnen mag werken, aangezien daar ook nog wel eens het probleem kan liggen. Nu kan ik een max stellen

Ik zou dit verder voor de rest van mijn leven best willen doen. Ik heb alleen nog nu de luxe dat ik thuiswoon. Helaas deel ik dit huis met 5 andere mensen die nogal lastig zijn met eten. Ook wordt het niet gewaardeerd als ik eisen ga stellen aan het eten. Daarom kies ik er nu voor om gewoon voor mijzelf te gaan koken en eten. Ten eerste veel gezonder en ten tweede een stuk lekkerder. Geen aardappelen meer en meer lekkere groenten

Ik wil eigenlijk gaan wokken in water en dan in zo'n mandje die erboven hangt. Stomen ofzo, moet die techniek nog maar eens nader bekijken. Dat is nog ietsje gezonder

Ik hoef ook in principe niet heel veel kilo's af te vallen, het gaat voornamelijk om het vetpercentage wat nu te hoog ligt. Ben dan wel een aantal kilo's te zwaar, maar wil voornamelijk de buikregio (altijd een probleem) stukken minder vet hebben.

Nogmaals bedankt voor alle tips tot nu toe, hoop er nog meer te krijgen
pi_57285554
quote:
Op maandag 10 maart 2008 13:00 schreef Asics-DS het volgende:
Beertenderrr, je gaat op een aantal punten de fout in.

De grootste fout die mensen maken als ze willen afvallen is dat ze te weinig gaan eten. Hierdoor komt je metabolisme op een lager pitje. Gevolg: lager energie verbruik in rust (het grootste gedeelte van de dag dus). Je valt dus minder af. Jouw reactie hierop zal hoogstwaarschijnlijk zijn dat je nog minder gaat eten, voila een neerwaartse spiraal.
Daarnaast is krachttraining erg belangrijk als je wil afvallen. Spiermassa verbuikt energie, vetmassa niet. Meer spieren houdt dus een hoger verbruik in. Zowel bij lichte activiteit als bij zware arbeid.

Afvallen komt neer op een heel simpel rekensommetje: eet minder dan je verbruikt. Je kan dus je avondmaaltijd schrappen (want dat is wat je ongeveer doet), maar je kan beter de voedingsstoffen (koolhydraten, eiwit en vet) afstemmen op de tijd van de dag. Deze timing blijft ten alle tijde ondergeschikt aan het eerder genoemde rekensommetje !! Alleen maar groente eten als diner gaat je echt opbreken. Je volgende maaltijd zal waarschijnlijk pas je ontbijt zijn. Dit betekent dus dat je lichaam een uur of 12 zonder fatsoenlijke brandstof zit. Je lichaam reageert geheid door in de 'spaarstand' te springen.

Een degelijk eetpatroon helpt je echt. Bereken eerst je calorieverbruik per dag. Tik op google maar een 'ruststofwisseling' in en je krijg diverse manieren te zien om je calorieverbruik per dag te berekenen. Stem hier je voeding op af. Onthoud dat je minder moet eten dan je verbruikt, maar niet té weinig. Ga zo'n 300 tot max 500 kcal onder je verbruik zitten. Het is even wat rekenwerk, maar je wilt wat of je wilt het niet.....

Probeer dan 's ochtends vooral koolhydraten naar binnen te werken (even het lichaam op starten) en de rest van de dag combinaties van koolhydraten + eiwit en eiwit + vet naar binnen te werken. Als avondeten kan je dus prima wat mager vlees + aardappelen eten. Groente praktisch altijd. Als je dan later in de avond trek krijgt neem dan wat yoghurt, of kwark oid.
Eiwit is een bouwstof en je lichaam zal liever een andere energiebron gebruiken. Energie uit eiwit halen is namelijk hard werken voor je lichaam.

Als je veel sport en het maximale uit je trainingen wil halen ligt het wat anders. Koolhydraten leveren snel hoogwaardige energie en zijn dus belangrijk bij veel training. Als je wil afvallen wil je daarentegen je vet verbruiken en niet die extra koolhydraten.

Ik ben geen voedingexpert, maar ik train veel en het me dus verdiept in optimale voeding.
Hopelijk kun je hier wat mee.
Prima geschreven.
Enige toevoeging van mijn kant is: Verdeel de dag over ongeveer 5/6/7 eetmomenten. Zo blijft je metabolisme overdag hoog en blijft je lichaam verbranden. Als je maar 2/3 eetmomenten hebt, gaat je lichaam langzamer verbranden omdat het "weet" dat het pas weer energie krijgt over een paar uur. Als je heel veel eetmomenten per dag hebt, gaat je lichaam ook niet langzamer verbranden omdat het "weet" dat het binnen een korte tijd weer energie krijgt aangevoerd

Hier nog een linkje om je ruststofwisseling/dagelijkse behoefte mee uit te rekenen:
http://www.menshealth.nl/(...)eCaloriebehoefte.htm

[ Bericht 7% gewijzigd door Maharbal op 10-03-2008 16:03:33 ]
pi_57292477
quote:
Op maandag 10 maart 2008 15:44 schreef beertenderrr het volgende:
Wat eet je eigenlijk op een dag zoal?

Want als je zoveel beweegt zou je aardig wat moeten kunnen eten zonder een speklaagje te krijgen...
pi_57292494
quote:
Op maandag 10 maart 2008 15:57 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Prima geschreven.
Enige toevoeging van mijn kant is: Verdeel de dag over ongeveer 5/6/7 eetmomenten. Zo blijft je metabolisme overdag hoog en blijft je lichaam verbranden. Als je maar 2/3 eetmomenten hebt, gaat je lichaam langzamer verbranden omdat het "weet" dat het pas weer energie krijgt over een paar uur. Als je heel veel eetmomenten per dag hebt, gaat je lichaam ook niet langzamer verbranden omdat het "weet" dat het binnen een korte tijd weer energie krijgt aangevoerd

Hier nog een linkje om je ruststofwisseling/dagelijkse behoefte mee uit te rekenen:
http://www.menshealth.nl/(...)eCaloriebehoefte.htm
Maar niet meer als 7 eet/drink momenten he, dat is namelijk weer bar slecht voor je tanden!!!!
  maandag 10 maart 2008 @ 21:47:17 #23
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57292796
Je kunt prima zonder vlees, al is cutten doorgaans wel effectiever als je juist je KH's omlaag gooit en je eiwitten omhoog ( al hangt ook dat weer helemaal af van je training, je gewicht etc ) Ik ga er vanuit dat je geen bodybuilder bent, dus je hebt geen enkele reden om extreem te cutten.

maarrr....omgekeerd werkt het proces ook ( eiwit > KH )
Eet voldoende eieren; stop er kwark in; lepeltje lijnzaadolie of handje noten voor de goede vetten en voor de rest alleen groenten, groenten, en ladingen zilvervliesrijst.
Kun je zeggen; dat is vies, maar dat is kleuterij. Wen je snel aan.

Gorilla's zijn ook vegetariers ; en die zien er niet bepaald beroerd uit.
Gewoon zorgen dat je op je dagelijkse behoefte aan kcal zit en je zult zeker afvallen. Bovendien is het volgen van een groente dieet gewoon gezond. Ik doe het ook regelmatig; je krijgt er zo'n mooi glanzend velletje van
  maandag 10 maart 2008 @ 21:52:08 #24
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57292929
quote:
Op maandag 10 maart 2008 11:04 schreef Houtspeer het volgende:
Nee dus.
Eieren mag je onbeperkt eten. ZIjn verrekte gezond ook.
Enige wat je in de gaten moet houden is de vetten; bij 20 eieren krijg je ook > 20 gr vet binnen.
C'est tout.
Maar een beter tussendoortje dan een gekookt ei is er niet.

En een goed begin van de dag;
half litertje magere yoghurt
2 bananen
1 rauw ei
In de blender ermee en opdrinken. De rauwe ei proef je niet, door de bananananana
Powersmoothie !
  maandag 10 maart 2008 @ 22:10:28 #25
197786 Asics-DS
pi_57293427
ZIe bovenstaande post . Gezond eten is zo vreselijk makkelijk en lekker, je moet het alleen even weten! Eet gewoon puur natuur: havermout, tonijn, melk, kwark, kip, ei, fruit, zalm, groente en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ga niet teveel klooien met mixjes en sausje: less is more. Wat simpele kruiden zijn vaak genoeg voor een smakelijke maaltijd.
Als je geen liefhebber bent van vlees zijn er prima alternatieven. Ik raad je echter nog steeds af om 's avonds enkel groenten te eten. Je zit echt te lang zonder voedingsstoffen.
Ik was inderdaad nog vergeten te zeggen je voedsel te verdelen over een maaltijd of 5/6.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')