Wow veel reacties

@ Tinkepink: Ik zweer vlees en aardappelen niet af. Ik wil het wel minder per week eten, want ik heb het idee dat ik er teveel van binnen krijg wat niet nodig is. De aardappelen vind ik persoonlijk niet echt lekker, maar die zijn vervangbaar door rijst. Heel veel tussendoortjes neem ik niet, maar alles is eigenlijk al teveel, dus zal daar op gaan letten

Ook drink ik de hele dag door groene thee, schijnt ook goed te werken bij het afvallen

Qua brood eet ik vrijwel altijd bruin brood, verschilt welke dit is. Wat valt er eigenlijk allemaal onder mager beleg? Is er uberhaupt wel gezond beleg voor op brood?
Gewokte groenten gaan mij niet vervelen, vind het echt lekker

En alcohol komt niet door mijn slokdarm heen, ben daar vorig jaar al mee gestopt

@ SaskiaR: thnx voor je schema, ziet er best ok uit

Zal d'r wat dingen uithalen.
@ Asics-DS: Ik ben nog niet begonnen met het dieet, dus mijn metabolisme is nog niet ondermaats (eerder andersom ben ik bang

).
Naast het cardio gedeelte zal ik wat meer krachttraining gaan doen. Ik weet dat spiermassa energie verbruikt en hoe meer je er van hebt, hoe hoger je verbruik is. Echter moet je deze in een steeds grotere mate blijven aanvullen naar mijn idee. Klopt dit?
De tip van het verspreiden is wel handig, helemaal gekeken naar de voedingsstoffen per tijdstip. Aangezien je in de avond meestal op je luie reet zit en slaapt, lijkt me het verstandig om groenten in de avond naar binnen te werken ipv stamppot met een worst of een bord spaghetti. Naar mijn mening is dit altijd een overkill aan kcal voor wat je nog nodig hebt per dag.
@ Sterla: Jij hebt zo te horen baat gehad bij een dieet + sport. Heb je hier een schema voor wat je allemaal at en het aantal uren aan sport?
@ Erodome: De proteïne uit eieren worden toch in het lichaam omgezet in eiwitten? Of heb ik dat nu fout. Voor zover ik weet is het gezonder dan vlees in het algemeen, zou het alleen als vervanging willen eten en niet elke dag.
Verder is dit idee van mijzelf. Ik ben er nog niet mee begonnen, wil eerst raad hebben of het een verstandig idee was, vandaar dat ik het hier heb gepost aangezien er behoorlijk wat gelijnd wordt op fok

.
Verder wordt het erg lastig om nog meer te bewegen. Ben al 4x per week zeker bezig met sporten en sowieso telkens een uurtje minimaal, maar geregeld meer. Zodra het mooi weer is pak ik de mountainbike en fiets ik een rit van 60 kilometer met een redelijk hard tempo. Qua conditie en sport zit het dus allemaal goed

Thnx voor de info over rijst, nu weet ik hoeveel ik ongeveer naar binnen mag werken, aangezien daar ook nog wel eens het probleem kan liggen. Nu kan ik een max stellen

Ik zou dit verder voor de rest van mijn leven best willen doen. Ik heb alleen nog nu de luxe dat ik thuiswoon. Helaas deel ik dit huis met 5 andere mensen die nogal lastig zijn met eten. Ook wordt het niet gewaardeerd als ik eisen ga stellen aan het eten. Daarom kies ik er nu voor om gewoon voor mijzelf te gaan koken en eten. Ten eerste veel gezonder en ten tweede een stuk lekkerder. Geen aardappelen meer

en meer lekkere groenten

Ik wil eigenlijk gaan wokken in water en dan in zo'n mandje die erboven hangt. Stomen ofzo, moet die techniek nog maar eens nader bekijken. Dat is nog ietsje gezonder
Ik hoef ook in principe niet heel veel kilo's af te vallen, het gaat voornamelijk om het vetpercentage wat nu te hoog ligt. Ben dan wel een aantal kilo's te zwaar, maar wil voornamelijk de buikregio (altijd een probleem) stukken minder vet hebben.
Nogmaals bedankt voor alle tips tot nu toe, hoop er nog meer te krijgen
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me