abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57200651
Vandaag vond ik Atlantis: The Lost Tales terug en wilde het gaan spelen. Ik kan me nog herinneren dat ik dat een jaar of 10 geleden heel wat uurtjes heb gespeeld. Ik heb nu een Windows XP en alles leek goed te gaan, installatie verliep goed, ik startte het spel en dat ging goed tot ik in het paleis omhoog moest naar de meeting. Als ik bovenaan de trap stond en naar rechts of links wilde lopen kreeg ik deze foutmelding en sloot het spel zich af:

Ik heb even gegoogled, maar ik kom er niet uit. Iemand die dit probleem misschien ook heeft / of heeft gehad en me kan helpen? Graag zelfs, want het zou geweldig zijn om deze gouwe ouwe weer te kunnen spelen!

[ Bericht 7% gewijzigd door Ekie op 06-03-2008 17:17:08 ]
pi_57200671
Kikkers in Atlantis?
  donderdag 6 maart 2008 @ 18:13:32 #3
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_57201915
Compatibility mode al op NT4 gezet?

Hier overigens een pagina met instructies om hem aan de praat te krijgen:
http://home.earthlink.net(...)/AtlantisI_Setup.htm
The Light Is Leaving Us All
pi_57202151
Nou het is al een oud spelletje, dus wat je even moet proberen is.

Met verkenner die .exe file opzoeken, met rechtermuisknop op die exe klikken, tabblad compatability kiezen en dan daar een andere compatability mode selecteren. Wijst zichzelf..
  zondag 9 maart 2008 @ 20:44:40 #5
196966 Ekie
FR4EVER!
pi_57270009
Kheb het met compability mode allemaal geprobeerd maar het blijft nog steeds fout gaan op dat ene moment en het irritante is dat ik daar door moet om verder te kunnen
  woensdag 1 juli 2009 @ 23:59:52 #6
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_70566682
Even een kickje.

Heb hem ook terug gevonden en wil m heel graag gaan spelen, bij mij start ie echter niet eens op.. Het scherm gaat zich namelijk vermenigvuldigen ofzo en het beeld trilt als een malle. Heb de link gezien met die hele engelse uitleg maar ik ben echt een noob wat dat betreft dus begin er niet eens aan.

Anyone? Of is het echt alleen maar mogelijk op een oud systeem of via 80 duizend stappen..?
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_81120759
Hey,

Even een mega-kick
Atlantis, mijn favoriete spel ooit

Op zich is het redelijk makkelijk om het draaiend te krijgen, een probleem is wel dat je sommige punten in het spel niet kunt passeren zonder een savegame te laden. Eigenlijk zijn er twee installatiebestanden die je nodig hebt, bij mij heten ze "Graphics Patch.exe" en "Savegames_Patched.exe". Stappen:

1. Mail/PM mij voor de bestanden
2. Installeer atlantis (ook dit kan soms problemen geven, maar dat is bij jullie blijkbaar niet zo)

3. Open "Graphics Patch.exe"
4. Vul in waar je het spel geïnstalleerd hebt (als dit de standaard map is hoef je niets te doen)
5. Klik op "Unzip", "OK", en dan "Close"

6. Open "Saveames_Patched.exe"
7. Vul in waar je het spel geïnstalleerd hebt (als dit de standaard map is hoef je niets te doen)
8. Klik op "Installer"

9. Start het spel
Het spelerslijstje is nu weg, er staat alleen nog "CRYO". Dat is een speler die alles al gehaald heeft.

10. Dubbelklik op "CRYO"
11. Wacht tot je in het spel zit, druk dan op Esc
12. Klik op "Laden"

Voilà, hier staan alle hoofdstukjes. Het is soms wel even gokken waar je in het spel zit, want de volgorde klopt niet helemaal. Je moet er wat voor over hebben

Ik hoop dat er mensen zijn geholpen met deze post.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')