index       the truth is in here...
PI [TRU] Centraal dromentopic Deel 5
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Topicgallery™ :
jogy
Lekker belangrijk.
[ Moderator ] zaterdag 3 januari 2009 @ 13:36 (#101) 

quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 12:59 schreef Topspin het volgende:

[..]

Dan is het maar te hopen dat hij niet opstaat uit de dood in een volgende droom
Nu weet ik wat ik moet doen .
quote:
Ik droomde gisteren dat mijn overleden opa en oma met 2 grote oude verhuiswagens voor de deur stonden met allemaal meubels en spullen alsof ze intrek wilde nemen hier in het huis. Was verbaasd dat ze ineens voor de deur stonden alsof ze nooit waren weggeweest. De stemmen van hun zijn dan hetzelfde en ze zien er dan gezond uit. Heb nog meegeholpen met die verhuiswagens leeghalen in die droom.

Vannacht was het hier ook strijd voeren maar weet niet meer hoe precies, weer mensen uit het verleden in de droom waar het contact mee verbroken is. Alsof ik nog steeds niet helemaal geaccepteerd heb dat het zo gelopen is met het verbroken contact. ( kon die mensen al 15 jaar dus). En dan komen meningsverschillen naar voren in zo'n droom. Bij het ontwaken dan vaak chaotisch en onrustig plus nog moe. Dromen die rustig verlopen daar word ik stukken fitter bij wakker.

Eergisteren moest ik een soort van spel doen, overal op een hele grote oppervlakte dunne gekleurde lijnen en ik moest steeds over de oranje lijn blijven rennen en die lijnen hadden steeds aftakkingen en werden soms zo dun dat ik de lijn niet meer goed kon zien, af en toe op een verkeerde kleur lijn gelopen en toen kreeg ik een soort van straf door een electrische schok. Gevoelsmatig uren lang over die lijnen moeten rennen alsof ik aan het sporten was.
Ok, you win. Ik heb nooit ook maar enigszins realistische dromen gelukkig, soms wel verschrikkelijk boos ergens om of intens verdrietig maar altijd iets van in die droom nooit iets wat gestoeld is in de waakwereld.

Oh, volgens mij heb ik ook nog gedroomd over een toekomst waar je fruit kon pinnen uit zo'n automaat en dat ik een show deed met Bill Clinton waar wij de grootste buddies waren (blijkbaar) maar er werd iemand boos en de show werd gecanceld, maar we kregen de mastertape zodat we het terug konden kijken .

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
Vrijheid
Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"

Topspin
zaterdag 3 januari 2009 @ 13:54 (#102) 

quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:36 schreef jogy het volgende:

[..]

Nu weet ik wat ik moet doen .
Zo wordt je nog warrior in de dromen. Buitengewone krachten ontwikkelen waar de X-men niet aan kan tippen
quote:
Ok, you win. Ik heb nooit ook maar enigszins realistische dromen gelukkig, soms wel verschrikkelijk boos ergens om of intens verdrietig maar altijd iets van in die droom nooit iets wat gestoeld is in de waakwereld.

Oh, volgens mij heb ik ook nog gedroomd over een toekomst waar je fruit kon pinnen uit zo'n automaat en dat ik een show deed met Bill Clinton waar wij de grootste buddies waren (blijkbaar) maar er werd iemand boos en de show werd gecanceld, maar we kregen de mastertape zodat we het terug konden kijken .
Die dromen met die meningsverschillen vind ik dan ook de meest irritante dromen, dan heb ik die mensen al jaren niet meer gezien en dan nog steeds kom ik ze tegen op een negatieve manier. Maar dan ook vaker dromen waar ik met ze op vakantie ben dus het is niet alleen maar negatief. Maar dan wel vaker negatief dan positief, denk dan altijd dat die mensen in het echt ook een bepaalde mening hebben dat het contact van beide kanten verbroken is en dat het daarom in mijn dromen naar voren komt, maar meer logisch lijkt het me dat het komt omdat ik zo nu en dan nog stil sta erbij. Neem me dan altijd voor om voor het slapen te gaan denken aan hetgeen dat ik zou willen gaan dromen maar dat doe ik dan vaak niet, af en toe kwam de droom naar voren waar ik van te voren aan dacht, misschien in de toekomst iedere avond even van te voren gaan inbeelden wat ik wil dromen.

Over bekende mensen droom ik heel af en toe, een keer droomde ik dat Metallica was neergestort in een helicopter. Maar dan wederom geen prettige droom.

Denk dat ik voortaan ook maar beter een ontspannende leuke film kan kijken als experiment. Vaker ga ik dromen over de film die ik gezien heb. Misschien eens een natuurfilm opzetten met mooie landschappen om te kijken of ik dan in dat landschap terecht ga komen in de droom. Na het zien van 1408 van Stephen King heb ik diezelfde nacht nog in dezelfde horror kamer gezeten. Dus waarom zou dat niet lukken na het kijken van een film over een mooi landschap ergens in Nieuw Zeeland?

In stereo, where available.

Topspin
zaterdag 3 januari 2009 @ 14:07 (#103) 

Vraag me soms af van, waarom hebben ze anno 2009 nog geen natuurlijke middelen ontwikkeld waar je uitermate lekker van gaat dromen. Dat natuurlijke slaapmiddel maar dan met een of ander stofje dat de hersens prikkelt om te dromen over oorden waar het barst van mooie vrouwen en een helderblauwe zee met strand en nog meer inhoud waar je de dag erna met een big smile van wakker wordt en waarbij het opstarten van de dag vanzelf gaat waarbij de hele dag stukken beter is. Gebruik nooit drugs maar zou voor zulke middelen de smart-shop dus echt wel gaan bezoeken

MNR
woensdag 7 januari 2009 @ 10:16 (#104) 

Droom de laatste week alleen maar over exen.

Zo ook vannacht. Droomde dat ik op een kantoor zat met 2 mensen (ook bekenden van me, maar kan even niet voor de geest halen wie) en opeens kwam er nog een 3e persoon bij. Het was de jongen op wie ik verliefd was, maar met wie ik geen contact onderhouden had omdat hij een vriendin heeft.

Hij kwam dus ook bij het gesprek zitten en ik zat in een dubio of ik me nu coulant op moest stellen, hem het voordeel van de twijfel moest geven of niet (mezelf beschermen dus). Het meest grappige was nog dat het om die jongen ging, maar dat hij eruit zat als mijn ex van 7 jaar geleden (volg je het nog? ).

We hadden het over bramen/bosbellen, dat dat kleine olifantjes waren? En mijn korte termijn geheugen werkte slecht in die droom. Dat weet ik ook nog

You're never fully dressed until you wear a smile

jogy
Lekker belangrijk.
[ Moderator ] woensdag 7 januari 2009 @ 10:25 (#105) 

quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 14:07 schreef Topspin het volgende:
Vraag me soms af van, waarom hebben ze anno 2009 nog geen natuurlijke middelen ontwikkeld waar je uitermate lekker van gaat dromen. Dat natuurlijke slaapmiddel maar dan met een of ander stofje dat de hersens prikkelt om te dromen over oorden waar het barst van mooie vrouwen en een helderblauwe zee met strand en nog meer inhoud waar je de dag erna met een big smile van wakker wordt en waarbij het opstarten van de dag vanzelf gaat waarbij de hele dag stukken beter is. Gebruik nooit drugs maar zou voor zulke middelen de smart-shop dus echt wel gaan bezoeken
Sint jans kruid blijkt best leuk spul te zijn om lucide te gaan dromen.

Vrijheid

_Led_
Dr. Lenniger, I presume
woensdag 7 januari 2009 @ 10:26 (#106) 

quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:25 schreef jogy het volgende:

[..]

Sint jans kruid blijkt best leuk spul te zijn om lucide te gaan dromen.
Sint Janskruid en melatonine is een leuke mix

"I want to commit seppuku but I keep confusing it with bukkake."
Op donderdag 26 november 2009 18:37 schreef Spellmeista het volgende: Ik weet dat je van nick bent veranderd. Dr. Lenniger

_Led_
Dr. Lenniger, I presume
woensdag 7 januari 2009 @ 10:27 (#107) 

Vannacht trouwens gedroomd dat ik droomde dat ik een supergave auto had, toen werd ik wakker en bleek ik 'm niet te hebben maar bleek het maar een droom te zijn, maar dat was slechts in m'n droom dus toen werd ik wakker en had ik 'm toch wel

Op donderdag 26 november 2009 18:37 schreef Spellmeista het volgende: Ik weet dat je van nick bent veranderd. Dr. Lenniger

jogy
Lekker belangrijk.
[ Moderator ] woensdag 7 januari 2009 @ 10:39 (#108) 

quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:26 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Sint Janskruid en melatonine is een leuke mix
Hm. Nieuwsgierig.

Vrijheid

_Led_
Dr. Lenniger, I presume
woensdag 7 januari 2009 @ 10:50 (#109) 

Pas alleen op met Sint Janskruid, check de lijst met bijwerkingen en gevaarlijke combinaties met medicijnen enzo.
Het zou jammer zijn als we een nieuwe mod moesten zoeken !

jogy
Lekker belangrijk.
[ Moderator ] woensdag 7 januari 2009 @ 10:57 (#110) 

quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:50 schreef _Led_ het volgende:
Pas alleen op met Sint Janskruid, check de lijst met bijwerkingen en gevaarlijke combinaties met medicijnen enzo.
Het zou jammer zijn als we een nieuwe mod moesten zoeken !
Sint janskruid ken ik wel, heb ik vroeger ook gebruikt na een weekendje hard stappen . Werkte perfect. En ik ben ook niet bezig met anti-conceptie dus zwanger word ik ook niet .

Vrijheid

_Led_
Dr. Lenniger, I presume
woensdag 7 januari 2009 @ 11:01 (#111) 

Ik ging uberhaupt van melatonine behoorlijk diep slapen en trippy dromen trouwens.
Ik onthield m'n dromen ook veel beter na het wakker worden.

jogy
Lekker belangrijk.
[ Moderator ] woensdag 7 januari 2009 @ 11:26 (#112) 

quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:01 schreef _Led_ het volgende:
Ik ging uberhaupt van melatonine behoorlijk diep slapen en trippy dromen trouwens.
Ik onthield m'n dromen ook veel beter na het wakker worden.
Na het werk even langs de kruidvat dus .

Vrijheid

Topspin
woensdag 7 januari 2009 @ 11:51 (#113) 

Ik ga ook maar eens over op melatonine, laatste tijd geen slaapproblemen meer maar als het de prettige dromen naar voren haalt dan wil ik het best eens proberen. Sint-jans kruid was ik al langer van plan om te gaan gebruiken. Als het de ideale combi is en dan ook nog eens op natuurlijke basis dan is dat okey

_Led_
Dr. Lenniger, I presume
woensdag 7 januari 2009 @ 11:54 (#114) 

quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:51 schreef Topspin het volgende:
Ik ga ook maar eens over op melatonine, laatste tijd geen slaapproblemen meer maar als het de prettige dromen naar voren haalt dan wil ik het best eens proberen. Sint-jans kruid was ik al langer van plan om te gaan gebruiken. Als het de ideale combi is en dan ook nog eens op natuurlijke basis dan is dat okey
Nou, prettige dromen met melatonine... Het waren meer compleet van de pot gerukte dromen
Compleet bizar, maar daarom bij wakkerworden wel grappig - "Ik heb WAT gedroomd ???? "

jogy
Lekker belangrijk.
[ Moderator ] woensdag 7 januari 2009 @ 12:22 (#115) 

quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:54 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nou, prettige dromen met melatonine... Het waren meer compleet van de pot gerukte dromen
Compleet bizar, maar daarom bij wakkerworden wel grappig - "Ik heb WAT gedroomd ???? "
Dat heb ik nu ook al. Misschien krijg ik dan eindelijk gewoon normale dromen. Of ik droom dat mijn hoofd uit mijn knie groeit terwijl ik ge-gangraped wordt door levensgrote mieren met koeiestaartjes en een vanilla ice kapsel ofzo .

Vrijheid

_Led_
Dr. Lenniger, I presume
woensdag 7 januari 2009 @ 12:25 (#116) 

quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:22 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat heb ik nu ook al.
Misschien een TRU-overdosis ?

jogy
Lekker belangrijk.
[ Moderator ] woensdag 7 januari 2009 @ 12:25 (#117) 

quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:25 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Misschien een TRU-overdosis ?
Nee, altijd al gehad.

Vrijheid

Topspin
vrijdag 9 januari 2009 @ 14:52 (#118) 

Vannacht rustige droom gehad. Een winkelcentrum hier in mijn woonplaats werd net geopend, intersport, freerecordshop en een winkel waar ze schilderijen verkochten plus nog meer was gevestigd in dat winkelcentrum. Bij de freerecordshop dacht ik in die droom van....waarom geen groot scherm ophangen zoals bij de mediamarkt en toen verscheen er ineens een mega scherm met daarop wintersport-beelden. Eindelijk droom van zonder drukkigheden en mensen die me opzadelden met problemen. Wat mij betreft vannacht weer soorgelijke dromen. Ben aan het minderen met koffie en drink meer thee dus kan zijn dat het uitwerking heeft 's nachts. Vanavond voor het slapen gaan slaapopwekkende thee drinken waar ook melotonine en nog meer van dat spul inzit. Misschien dat het nog een klein beetje meer het goede bevorderd tijdens het slapen. Merk dan ook dat ik overdag minder chaotisch ben na een rustige nacht, meteen de dag ook die beter begonnen wordt.

Gringoz
zondag 11 januari 2009 @ 12:07 (#119) 
Er zijn een paar dromen die ik echt heb onthouden.

1.
Ik en me vrienden gingen ergens op vakantie op een eiland ofzo.
We gingen zwemmen op zee , en op een gegeven moment keek ik omhoog en zag allemaal dingen vallen, opeens raakte eentje mij en ik kreeg een ontzettend vreemd gevoel . ik had het gevoel dat ik viel maar tegelijk iets uit mij gezogen werd en schrok wakker en had een vreemd gevoel.

weet iemand wat dat betekent?

2. Deze droom heb ik wat vaker , dan droom ik dat ik alles tevoorschijn kan laten komen als ik er maar hard genoeg ingeloof.
dus ging ik een ps3 tevoorschijn laten komen een mcdonalds menu etc etc , deze droom heb ik echt heel vaak.
ook toen ik heel jong was rond de 6 jaar heb ik vaak deze dromen gehad.

zagevent
what's in a name
zondag 11 januari 2009 @ 20:57 (#120) 

Ik heb eergisteren gewoon iets gedroomd. Dat is niet raar, dat gebeurt wel vaker. Wat wel raar was, is dat ik nog altijd flarden van die droom weet, en dat ik weet dat ik die droom al eens een keer eerder heb gedroomd.
Wat nog raar was, is dat ik dat tijdens die droom wist, dat dat een droom was, en dat ik die droom al eens gedroomd had.

Dit is de toekomstige koning van België

MNR
zondag 11 januari 2009 @ 21:59 (#121) 

quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:07 schreef Gringoz het volgende:
Er zijn een paar dromen die ik echt heb onthouden.

1.
Ik en me vrienden gingen ergens op vakantie op een eiland ofzo.
We gingen zwemmen op zee , en op een gegeven moment keek ik omhoog en zag allemaal dingen vallen, opeens raakte eentje mij en ik kreeg een ontzettend vreemd gevoel . ik had het gevoel dat ik viel maar tegelijk iets uit mij gezogen werd en schrok wakker en had een vreemd gevoel.

weet iemand wat dat betekent?
Het is natuurlijk erg lastig om een droom te verklaren op zulke weinige informatie Wat ik zelf altijd doe als ik een droom wil (leren) bedrijpen is hem opschrijven en gewoon de aspecten die me opvallen nog een keer herhalen.
Soms dan loop ik ergens over na te denken en dan helpt een droom me wel eens om een vraagstuk te begrijpen of beter op te lossen. Je bent in ieder geval met je vrienden, kun je ook voor de geest halen welke vrienden? (hoef je geen antwoord op te geven, maar is een vraag voor jezelf). En dat er 'iets uit je gezogen wordt' kan ook iets figuurlijks betekenen. Dus als je straks het gevoel hebt dat iets/iemand iets uit te zuigt..?

En verder Je kunt droomsymbolen opzoeken op internet. Misschien dat je er daar je droom mee kunt verklaren. Succes ermee!

MNR
dinsdag 13 januari 2009 @ 08:26 (#122) 

Droomde dat ik in bed lag en keek naar boven, zag daar opeens een Schorpioen (of een Kreeft) lopen en ik deed het licht aan en zei: "wat doe jij daar nu weer?! ".

En toen was ik echt wakker met het licht aan

Topspin
dinsdag 13 januari 2009 @ 12:21 (#123) 

Vannacht 3 pizza's taco gegeten, verder was er nog carnaval maar ik ging niet vieren. Nog in een ondergrondse mijn gezeten die aan het instorten was en waar ik op hulp aan het wachten was.

Topspin
woensdag 14 januari 2009 @ 13:02 (#124) 

Vannacht had ik de lotto ingevuld en ik had 48 getallen goed, slechts 2 getallen fout ingevuld. Dus ik dacht van..." Dikke jackpot". Bleek dat ik een formulier van 1 euro had gekocht en dat slechts 25 keer de inzet werd vermenigdvuldigd. Tijdens het kijken van de uitslag was ik dus op het formulier de juiste getallen aan het omcircelen, uiteindelijk bleven dus slechts die 2 getallen over die fout waren zonder circel, zag duidelijk het formulier met de getallen daarop geschreven en op een scherm de getrokken getallen.

Nog een droom over een gevecht met zandstraal geweren en toen ik aan het verliezen was nam ik een pauze op een lucide manier, de zandstraal nam af aan kracht en toen een pauze van een paar seconde om dat geweer weer op te laden om zodoende het gevecht weer te kunnen winnen.

Een ander droomfragment was ik in een ferrari formule 1 aan het racen en het ging behoorlijk snel aantoe, ik had het WK gewonnen. Alleen duurde die droom zo kort dat ik niet echt heb kunnen genieten van de snelheid van het racen.

Nog gedroomd over een tennisschool ergens op een eiland, op die school was ook een gevangenis met allemaal negers opgesloten achter tralies. In 1 van die gevangeniscellen zat een mega grote 2 koppige rottweiler in waar ik tegen begon te blaffen, toen ging dat beest tekeer en toen kwam ineens een kleine normale rotweiler buiten de cel naar mij toe en begon in mijn gezicht te likken en daarna mij te helpen tegen die andere rottweiler.

Nog een potje tennis gespeeld op die tennis school en toen wakker geworden.

Kortom: Een nacht van dromen waar het allemaal goed verliep, mag ook wel eens tussendoor na veel hectische nachten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Topspin op 14-01-2009 13:08 ]

jogy
Lekker belangrijk.
[ Moderator ] woensdag 14 januari 2009 @ 13:21 (#125) 

Ben nu een droomjournaal aan het bijhouden en heb er al twee genoteerd .

eentje ging er een beetje over dat ik ergens woonde waar de Islam overheerste blijkbaar en er was een underground feest aan de gang ergens in een industrieterrein, was er samen met een vriend van me en de hele familie, ik was volgens mij een cokeverslaafde geworden en een vallende ster ( afgedane beroemdheid), kon op een gegeven moment mijn schoenen niet meer strikken en werd gebeld met vreemde tekens, toen had ik echt zoiets van 'damnit, dit gebeurt mij nou altijd in een droom , daarna raakte die vriend van mij in paniek en wilde wegrennen en werd ik wakker.

Die tweede moet ik nog even terugrennen maar die was ook wel grappig, iets met een bordspel die nergens op sloeg, ik zat in een bandje ( ben zo amusicaal als de pest overigens ). Op een gegeven moment een paar dames tegengekomen, eentje die ik al langer ken ( in de droom) en iemand waar ik een soort eerste date mee had. Een beetje rondgefietst, nog een 21 euro biljet gevonden met een yellowstone foto erop (vals briefje dus). Verwarrend maar grappig.

Vrijheid

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
index       the truth is in here...
[TRU] Centraal dromentopic Deel 5
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500