abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 3 december 2008 @ 23:08:10 #76
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_63741370
quote:
Op woensdag 3 december 2008 22:29 schreef Fabian_1979 het volgende:
Paxlie.

Waar zie je die zin staan in mijn tekst??
Citeer me dan goed. Voel je jezelf soms zo kick dat je je geroepen voelt om voor een ander te denken.

Ik begrijp sowieso niet helemaal wat je wil bereiken? Leg mij dan eens uit hoe je in Nederland beschermd bent voor fouten in producten? Ik weet het wel, maar het punt is dat Sony in dit geval daar weinig van aan trekt. Maargoed..vertel. Doe eens nuttig.

En ja ik heb me geregistreerd om deel te nemen aan dit forum. Waarom anders? Hoog vmbo gehalte hierzo...

Wat fantastisch dat jij mij zo'n zinvolle reactie hebt gegeven!

PS. Is er hier verder nog iemand met zinnige feedback?
Welkom op FOK
Verder ben je in Nederland beschermt bij wet dat je mag verwachten dat een product gewoon blijft werken. Dat Sony zich hier niets van aantrekt is aan jou te wijten want als jij achter je rechten aan was gegaan had je dit nooit hoeven te posten

Gelukkig kom je wel enorm volwassen over voor je 29 jaar

Verder zeg ik dat je je geregistreerd hebt om te janken over Sony, niet om te discusseren want dan had je wel punten aangehaald die ter discussie zouden kunnen staan.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_63741453
quote:
Op woensdag 3 december 2008 22:29 schreef Fabian_1979 het volgende:


Ik begrijp sowieso niet helemaal wat je wil bereiken? Leg mij dan eens uit hoe je in Nederland beschermd bent voor fouten in producten? Ik weet het wel, maar het punt is dat Sony in dit geval daar weinig van aan trekt. Maargoed..vertel. Doe eens nuttig.
Wat jij met Sony te doen hebt begrijp ik niet, je koopt een product bij een winkelier, als dat product vervolgens niet goed blijkt te zien, klop je aan bij die winkelier, niet bij de fabrikant.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
  woensdag 3 december 2008 @ 23:24:24 #78
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_63741942
Wat PP. aangeeft is ook de hele reden waarom men in Nederland de 2 jaar garantie regel niet van toepassing is. De EU zou voorzien in een 2 jaar garantie, alleen het nederlands consumentenrecht levert een 'betere' bescherming.

De winkelier die het product aan jou geleverd heeft, die is verantwoordelijk voor de deugdelijke werking van dat product en die is vaak een stuk langer dan die 2 jaar. Je klopt dus aan bij de winkel. De fabrikant geeft fabrieksgarantie, die is in dit geval 1 jaar vanuit Sony. Klop je bij hun aan, dan verwijzen ze daar dus ook naar.

Overigens kan je er beter rekening meehouden dat ook indien de winkelier je tegemoet komt, er echt nog wel kosten zijn. Vaak wordt de prijs van de onderdelen wel vergoed, maar de verzend/verzekeringskosten niet, net zo min als het arbeidsloon.

Dat MS met de Xbox360 wat coulanter is, is heel mooi meegenomen. Aan de andere kant is het volledige naaierij.... ze moeten wel.. de hoeveelheid RROD's is echt veel te veel en de eerste paar machines die definitief buiten garantie vallen zijn er nu ook al.
Dat er steeds meer PS3's zijn die het begeven is natuurlijk niet zo vreemd. Er worden er ook steeds meer verkocht, maar of het daadwerkelijk 5% is....?

Hoe dan ook... je moet bij de winkel aankloppen, niet bij de fabrikant.

Als je een doos eieren koopt en er is er 1 stuk ga je ook klagen bij de winkel, niet bij de kip....
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_63742226
quote:
Op woensdag 3 december 2008 21:21 schreef Fabian_1979 het volgende:

I.p.v. dat ze erkennen dat dit een constructie fout is en ze dit defect zonder kosten voor me repareren, willen ze me 200,- euro voor een reparatie laten betalen. Welke ik overigens bij verschillende gameshops voor nog geen 100,- kan laten uitvoeren.
Je vergelijkt nou toch echt appels met peren. Sony biedt je een complete refurbished PS3 aan voor ¤200,
en die "gameshops" bieden je aan om voor ¤100 alleen een 'nieuwe' (denk je*) drive voor je in te bouwen.
*Leuk detail in deze: Sony verkoopt géén losse PS3 onderdelen. Aan niemand. (dus ook niet aan gameshops e.d.)
quote:
Ze bieden geen goede oplossing aan iemand die in het verleden 600 euro voor het apparaat heeft neergelegd en na iets meer dan een jaar hier al geen gebruik meer van kan maken omdat deze stuk is.
Ooooohh, je hebt wel ¤600 betaald voor een gameconsole.. En nou issie stuk.
Welke oplossing wou je hebben dan, gratis vervanging van het meestgebruikte en
aan slijtage onderhevige onderdeel van de PS3 ná de garantietermijn? Kom op zeg..
quote:
Verwacht Sony in mijn geval dan dat de PS3 maar 1 jaar mee moet gaan?
Nee dat verwachten ze niet alleen, ze garandéren je zelfs dat de PS3 1 jaar probleemloos werkt.
Zo niet, wordt je PS3 graits door ze gerepareerd. Daarna heb je pech, dingen gaan nou eenmaal kapot.
Nee.
pi_63743650
Nou ja, meeste fabrikanten geven 2 jaar. Sony 1.
-
pi_63771676
Paxlie bedankt voor het welkom.

De reden dat ik mijn verhaal hier doe is om mijn bevindingen met Sony te delen met als doel hier enige steun/tips te vinden bij het gelijk halen qua rechten tegenover in dit geval Sony. In het traject van mijn gelijk halen bevind ik me dus nog. Dat is nou juist de hele reden dat ik hier m'n verhaal probeer te doen.

Een jankverhaal of niet. Als ik jouw reacties op eerdere berichten van leden lees vraag ik me ook af of die zoveel toegevoegde waarde hebben.

PP / Fallen het klopt dat je als eerst naar de winkelier moet gaan met een defect, maar die hadden mij al direct aangegeven dat ik me bij Sony moest melden, omdat ik daar dus ook enkel 1 jaar garantie had gekregen. Toch bedankt voor de info!


Opa_vertelt Sony biedt een tweede hands oplap model aan. Daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord als je zelf zuinig bent geweest op je eigen PS3. Ik wil dus enkel dat het defect onderdeel vervangen wordt. Dit kan dus al voor 100 euro. Ze moeten niet met een oplossing komen die het doel voorbij schiet en alleen maar extra kosten met zich mee brengt.

*Leuk detail. Overal kun je losse PS3 Onderdelen kopen.

http://www.twenga.nl/dir-Games,Sony-Playstation-3,PS3-onderdelen
http://www.gamersdirect.n(...)rdelen_consoles.html

Als ze mij garanderen dat de PS3 1 jaar probleemloos werkt dan hebben ze weinig vertrouwen in hun eigen product. Zo'n apparaat dient veel langer mee te gaan. Zeker gezien de aanschafprijs. Hoe interessant je met je boehoe en nu issie stuk ook probeert te zijn.

Dr. Daggla. Klopt, maar blijkbaar heeft Sony minder vertrouwen in hun eigen produkt.

Maargoed voordat ik nog meer Pro Sony zieltjes kwets verplaats ik me naar een ander forum. Ik ben weg hier. Bedankt voor de zinnige en onzinnige feedback!

Adios amigos
pi_63772186
noes wat een gemiste aanwinst weer Why Pax Why
  vrijdag 5 december 2008 @ 00:39:35 #83
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_63772238
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 00:36 schreef SuperFruitig het volgende:
noes wat een gemiste aanwinst weer Why Pax Why
I couldn't help myself

wel jammer dat ie zich niet netjes heeft voorgesteld

"hoi, ik ben Fabian, 29 jaar en ik doe Woody Wood Pekker na"
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_63772368
quote:
PP / Fallen het klopt dat je als eerst naar de winkelier moet gaan met een defect, maar die hadden mij al direct aangegeven dat ik me bij Sony moest melden, omdat ik daar dus ook enkel 1 jaar garantie had gekregen. Toch bedankt voor de info!
Daar gaat het fout, je hebt een overeenkomst met de winkelier, niet met sony.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
pi_63879918
Op http://www.trosradar.nl/index.php?id=948 zoeken ze mensen die problemen hebben gehad met hun PS3 of nog steeds hebben. Ik ga even een reactie sturen aangezien ik 3x in 1 jaar dit probleem heb gehad.
pi_63880771
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:19 schreef Ludacriss het volgende:
Op http://www.trosradar.nl/index.php?id=948 zoeken ze mensen die problemen hebben gehad met hun PS3 of nog steeds hebben. Ik ga even een reactie sturen aangezien ik 3x in 1 jaar dit probleem heb gehad.
DE HEKSENJACHT IS GEOPEND!!!11111zweidrei
pi_63880878
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 21:50 schreef abruzzese het volgende:
Mijn Playstation 3 leest geen disc meer .
Heb mijn 40 GB geformateerd en ook dat leverde niks op .
Na een dag heb ik weer geprobeerd of mijn Playstation 3 disc zou lezen maar helaas .
Ik heb mijn Playstation 3 moeten opsturen naar Sony Service reparatiedienst .
Aankoop datum is 06-11-2007 .
Stel voor dat je Playstation 3 na een jaar deze problemen krijgt , wat dan ?????
Is de hardware dan toch niet vetrouwbaar van de Playstation 3 en krijgen wij Playstation 3 bezitters hetzelfde probleem zoals de Ring of Death van de Xbox 360 waar de garantie werd verlengd tot 3 jaar .
De problemen komen meer voor als jij denkt en als jij hetzelfde lees probleem met disc hebt doe je er verstandig aan om in deze forum dat te melden zodat Radar van de Tros contact met Sony opneemt vanwege garantie verlenging .
Hier link : http://forum.trosradar.nl:80/viewtopic.php?t=57438
mijn maat had dit na 14 maanden. viel dus net buiten de garantie. kon hem alsnog onder garantievoorwaarden gratis laten repareren. goede zaak van playstation.
en je hoort de laatste tijd steeds vaker van mensen dat de ps3 de discs niet meer kan lezen...

ik zei al tegen die maat, als je een console wilt die nooit stuk gaat moet je de 360 kopen
pi_63881135
quote:
Op woensdag 3 december 2008 23:32 schreef Opa_vertelt het volgende:

Ooooohh, je hebt wel ¤600 betaald voor een gameconsole.. En nou issie stuk.
Welke oplossing wou je hebben dan, gratis vervanging van het meestgebruikte en
aan slijtage onderhevige onderdeel van de PS3 ná de garantietermijn? Kom op zeg..
[..].

hallo opa, leuk dat je zo reageerd maar denk eens na....
de garantie is 12 maanden.... dus als je hem een jaar en een dag hebt, dan valt ie buiten de garantie..

je mag toch wel verwachten van een 600e apparaat dat die dan nog gewoon zonder problemen werkt?
of jij vind het heel logisch? en je denkt, nou helaas pech. nieuwe kopen?

kommop zeg....
  dinsdag 9 december 2008 @ 18:21:24 #89
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_63884819
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:59 schreef rival het volgende:

[..]

hallo opa, leuk dat je zo reageerd maar denk eens na....
de garantie is 12 maanden.... dus als je hem een jaar en een dag hebt, dan valt ie buiten de garantie..

je mag toch wel verwachten van een 600e apparaat dat die dan nog gewoon zonder problemen werkt?
of jij vind het heel logisch? en je denkt, nou helaas pech. nieuwe kopen?

kommop zeg....
En juist vanwege het feit dat je dat mag verwachten, kan je een beroep doen op het consumentenrecht.
Het consumentenrecht slaat in dit geval nog steeds op de relatie van de koper en de verkoper.

De fabrikant zorgt er zelf voor dat je daar terecht kan gedurende de eerste 12 maanden (en met coulance vaak nog langer). Daarna zal je toch echt bij de leverancier / verkoper moeten zijn.
Alleen is er nog een verschil tussen recht hebben en je recht krijgen.
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_63887297
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:59 schreef rival het volgende:

[..]

hallo opa, leuk dat je zo reageerd maar denk eens na....
de garantie is 12 maanden.... dus als je hem een jaar en een dag hebt, dan valt ie buiten de garantie..
Mijn ervaring is dat, mits je je niet al te hufterig aan de telefoon gedraagd,
Sony niet moeilijk doet om een maandje meer of minder.. That's all.

Maar ik ben dan ook bevooroordeeld.
Nee.
pi_63887894
Ik heb nog nooit problemen gehad met de lens, ik maak het ook echt weinig mee in de winkel. Ik snap niet dat radar hier ineens zoveel aandacht aan wilt besteden
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_63888767
Check de forum op trosradar. Daarnaast denk ik dat veel mensen eerst op internet gaan zoeken wat er mis is aan de ps3 en daardoor terecht komen bij Sony die direct hun ps3 omwisselt of repareert.
pi_63890596
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:16 schreef RaymanNL het volgende:
Ik heb nog nooit problemen gehad met de lens, ik maak het ook echt weinig mee in de winkel. Ik snap niet dat radar hier ineens zoveel aandacht aan wilt besteden
Ah, één Bart Smit medewerker herkent het probleem niet, dus zal het wel niet bestaan. Logische redenering.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
pi_63897932
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 19:55 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat, mits je je niet al te hufterig aan de telefoon gedraagd,
Sony niet moeilijk doet om een maandje meer of minder.. That's all.

Maar ik ben dan ook bevooroordeeld.
das ook "mijn" ervaring....
pi_64315285
heeft iemand misschien nog een bon voor me van een 40 gb anders helpen ze me niet en mijn ps 3 leest ook geen disc's meer alvast bedankt
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 december 2008 @ 08:46:30 #96
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64315371
quote:
Op woensdag 24 december 2008 08:39 schreef m3lis het volgende:
heeft iemand misschien nog een bon voor me van een 40 gb anders helpen ze me niet en mijn ps 3 leest ook geen disc's meer alvast bedankt
En waarom heb je geen bon meer??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_64316122
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 21:59 schreef PP. het volgende:

[..]

Ah, één Bart Smit medewerker herkent het probleem niet, dus zal het wel niet bestaan. Logische redenering.
Ik werk niet in de Bart Smit, ik werk in een electronica zaak. En wij verkopen zoveel PS3's dat ik wel kan zeggen dat het hardstikke meevalt. Ik had het er gisteren nog met mijn collega's over, en die zeiden exact hetzelfde. We krijgen 10 keer zoveel Xboxen terug dan PS3's.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  zaterdag 27 december 2008 @ 17:43:55 #98
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_64405024
Vandaag zei mijn PS3 60gb ook ik stop ermee. Ik had wel al eens eerder een vastloper gehad maar even uit en aanzetten dan deed hij het weer. Nu startte hij nog wel op maar las geen cd/dvd/bluray meer. Ik had Wehkamp gebeld en kreeg een nummer van Sony. Toen de helpdesk aan de telefoon gehad en ik moest een systeemherstel doen (slow) kortom alles werd gewist.

Na de uitzending van trosradar had ik er al weinig vertrouwen in maar ik wachtte af. Na bijna 4 uur formatteren en herstellen deed hij het nog steeds niet. Weer met de helpdesk gebeld en ik moet nu maandag terugbellen. De mijne heb ik 27 nov 2007 gekocht en waarschijnlijk valt het wel binnen de garantie, ondanks dat het iets meer dan een jaar is. Wat er gaat gebeuren is dat de PS3 omgeruild wordt voor een andere 60gb, wat ik op zich wel jammer vind maar ook wel weer goed. De persoon van Sony zei dat er nieuwere hardware in zit en alles wat problemen opleverde in het verleden vervangen is.

Ik ga maandag even bellen en dan hoor ik hoe of wat, wel jammer dat ik nu niet gamen kan met die koude dagen Ik houd jullie op de hoogte
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_64423660
Mijn PS3 Kan geen updates voor games downloaden.
Elke keer als ik update dan meldt hij me af bij PlayStation Network :S

Weet iemand wat het probleem is?
Op donderdag 4 december 2008 10:27 schreef Birra het volgende:
Behalve dan dat ik hem origineel heb en dat mijn Xbox niet is omgebouwd, zoals je moeder. :').
  zondag 28 december 2008 @ 11:07:38 #100
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_64423778
quote:
Op zondag 28 december 2008 11:01 schreef IkkuhNL het volgende:
Mijn PS3 Kan geen updates voor games downloaden.
Elke keer als ik update dan meldt hij me af bij PlayStation Network :S

Weet iemand wat het probleem is?
zit je via wireless?
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')