Er is wel een groot verschil tussen 3% wat de PS3 en de WII halen en de 15 tot 30% die de xbox aan kapotte machines weet te halen.quote:Op donderdag 6 maart 2008 09:41 schreef Wouter2006 het volgende:
en maar zeiken op de xbox360 dat die zo snel kapot gaat
5%, weet niet waar jij werkt maar als ik van de fabriek te horen krijg dat er een 1% uitval bij de FQC is dan ligt alles al stil tot we weten waardoor het komt.quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:19 schreef Yngwie het volgende:
Een stuk electronica gaat kapot? Echt waar?! Iets waar honderden componentjes op zitten en dat veel gevoelige spullen bevat vertoont problemen? Meen je niet!!
Elk, maar dan ook ELK type electronisch apparaat kamt met meer of minder problemen. Een gemiddelde ligt zo rond de 5%. Stel dat er in Nederland 100.000 PS'3 verkocht zijn nu, dan zouden er 5.000 probleemgevallen mogen zijn (minder natuurlijk, aangezien die 5% over een periode van 3 jaar gaan) Maar nergens op fora zie ik meer dan een handjevol mensen. Dat zegt mijns inziens genoeg, aangezien mensen met problemen door de regel snel klagen (al dan niet terecht).
Een complex apparaat als de PS3 zal in zijn eerste model bepaalde problemen hebben, die er pas na verloop van tijd uit komen, da's niet meer dan normaal. Bij de Xbox 360 is dat de warmte afvoer die niet goed genoeg is, waardoor mainboard kromtrekken of soldeerpunten loslaten (dat is in ieder geval tot nu toe aangegeven als de meestvoorkomende oorzaak van de RRoD). Om nog maar eens niet te spreken over andere mogelijke oorzaken (ruime met grote temperatuurverschillen, veel roken, er ruw mee omgaan.)
Dat er problemen besproken worden is niets mis mee, begrijp me niet verkeerd. Maar dat er al meteen om Radar geroepen wordt etc? Get a life!
FQC is heel wat anders dan uitval in de praktijk, dat zich makkelijk na een aantal weken danwel maanden van een in gebruik genomen apparaat kan uiten. Die 5% is een algemene waarde dan ook niet van dit soort apparaten die een fabriek verlaten, maar 5% binnen 3 jaar in gebruik, onder verschillende omstandigheden dan in een fabriek. En ja, de meeste problemen komen naar voren na een paar weken/maanden, daarna wordt de uitval minder (Infant Mortality), en door slijtage na verloop van tijd groter. Tuurlijk, liever 1% maar 3% uitval in de praktijk is gewoon geen bovengemiddeld probleem, zeker niet voor een nieuw product als de PS3.quote:5%, weet niet waar jij werkt maar als ik van de fabriek te horen krijg dat er een 1% uitval bij de FQC is dan ligt alles al stil tot we weten waardoor het komt.
Die probleem doet/deed zich bij ruim 15% van alle 1e generatie Xbox360's voor. Dat dit bij alle consoles zou moeten zijn is bullshit, aangezien dit afhankelijk kan zijn van talloze factoren (consoles die in een andere fabriek geproduceerd worden, met een ander merk/soort tin gesoldeerd worden, andere batches onderdelen (zou niet moeten mogen, maar kan desondanks zeker), situaties waarin consoles in andere omgevingen staan (zoals ik al aangaf, grote temperatuurverschillen of in een kastje zonder afvoer van hete lucht) om maar een paar willekeurige oorzaken te noemen waarom dat zeker niet bij alle consoles voor hoeft te doen.quote:Als bij de XBOX solderingen loslaten pf PCBs kromtrekken door hitte (solderen gebeurt op ~350 tot 450+ graden afhankelijk van de methode/materiaal) dan is dat niet bij 5% v/d units het geval maar bij waarsch. alle units (ie. design probleem) en zou je als bedrijf dit moeten oplossen en vervolgens de units recallen on ze te repareren.
Klopt, ik rook dan ook niet Maar lenzen van drives zijn best gevoelig voor rook, en wie zegt niet dat deze serie PS3 lenzen daar meer last van heeft dan verwacht? Ik zeg niet dat het zo is (ik ken de situatie bij de personen met disc read errors niet), maar het is wel een plausibele verklaring.quote:Trouwens, als je zoveel rookt dat de lens v/d drive last heeft van aanslag zou het laatste waar ik me druk over maak wel het leven van me console zijn
Het is maar wat je wilt, het lijkt er namelijk op dat de problemen zich vaker voor doen bij de nieuwe 40GB modellen ipv de oude 60GB.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:01 schreef Deacon_Tigra het volgende:
kosten liggen nog best hoog idd.
Opschieten met die witte ps3's , kan ik mijn first-gen ps3 verkopen
En hoeveel % van de ps3 bezitters is dat totaal? Dat zijn de wenselijke cijfers, niet hoeveel ps3's er kapot gaan, maar het percentage van de hoeveelheid in gebruik.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:49 schreef abruzzese het volgende:
Velen Playstation 3 bezitters vergissen zich in de ernst van de snel gaande kapotte drive .
Als je de Playstation 3 opstuurt naar Sony voor reparatie zou het 2 tot 3 weken duren maar dat er nu een enorme toename is van defecte Playstation 3 kan het zelfs 6 weken duren .
Zie hier Radar Tros tv : http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=57438&start=45
Maar op de Sony Playstation 3 Benelux forum gaat het er wel bizar slecht :
http://community.eu.plays(...)=3955437#post3955437
Begrijp me niet verkeerd, het is zeker heel vervelend en zelfs een klein beetje verontrustend dat er mensen zijn met 2 a 3 kapotte PS3's, maar dat er 'zelfs 60GB PS3's stuk gaan' is natuurlijk op zich niet zo vreemd. De 3 % (of meer zo je wilt) is natuurlijk wel ergens op gebaseerd.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:45 schreef abruzzese het volgende:
Als je playstation 3 nou eens een keer kapot zou gaan ( kapotte drive ) is dat gewoonweg domme pech .
Maar als je leest op forum,s dat sommige personen wel 2 tot 3 keer hetzelfde probleem ( kapotte drive ) hebben binnen korte termijnen is dat geen domme pech meer .
Stel voor dat er 50000 Playstation 3 verkocht zijn in de benelux en er 3% met kapotte drive te kampen hebben kom je uit op 1500 .
Mochten meerdere personen nou die pech hebben dat ze 2 tot 3 keer worden getroffen door kapotte drive dan is dat volgens mij geen 3% meer .
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=739397#739397
http://community.eu.plays....php?t=181722&page=32
Zelfs heb ik gelzen dat personen met een Playstation 3 60 GB zijn getroffen met kapotte drive,s en deze zouden stabieler zijn als de 40 GB ??
Ikzelf ben hem 2 tot 3 weken kwijt door reparatie en mocht de volgende kapot gaan vertrouw ik Sony Harware ook niet meer.
Heb vandaag nog gebeld met Sony Playstation 3 Service en deze persoon zij dat mijn console word omgeruild door een ander exemplaar en de kapotte playstation 3 worden later gerepareerd anders zou het Sony te veel geld en tijd kosten .
ow ja, die verhalen gingen ook rond aan het begin van het RROD-probleemquote:Op vrijdag 14 maart 2008 00:38 schreef Ericjuh het volgende:
aan de mensen die de ps3 kapot hebben:
hebben jullie je wandcontactdoos geaard? Of hebben jullie een niet geaarde wandcontactdoos?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |