abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 april 2008 @ 21:41:47 #101
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_58122544
Die van Atletico vind ik wel vet, valt me mee dat er zo te zien een extra tribune over die atletiekbaan kan worden geschoven, anders heb je echt zo'n megagracht.
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:09 schreef ASroma het volgende:
klopt de buitenkant is afgrijselijk, zo quasi "modern"
Nieuwe Anfield krijgt dat ook, van die golvende vormen. Niet mijn ding. Te tijdsgebonden ook, dan zit je dus over pakweg 15/20 jaar met een totaal outdated uiterlijk. Van binnenuit ziet het er gek genoeg wel weer aardig uit, maar het is sowieso ook niet het dak dat lelijk is, het zijn die muren, of eigenlijk de manier waarop het 'dak' in één keer overgaat tot muur want het zijn complete platen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kriegel op 17-04-2008 21:49:42 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:48:57 #102
182367 sarlo
nudiegod
pi_58132909
Willem 2 stadion wordt waarschijnlijk ook uitgebreid. Men si nu aan het kijken wat de mogelijkheden zijn. Het huidige stadion is in ieder geval zo ontworpen dat het dak eraf kan en dat daar een tweede ring kan komen. Blijkbaar hebben ze bij de bouw van dit stadion er goed over na gedacht
check me foto's op flickr!: sarlo @ flickr.com
pi_58187932
Dit wordt het nieuwe stadion van Galatasaray:



Aslantepe. 52.000, in seizoen 2009-2010 klaar voor gebruik.
  donderdag 24 april 2008 @ 12:02:07 #104
52871 Blight
Supersized.
pi_58275334
quote:
"Nieuwe Kuip geen Olympisch Stadion"
24 april 2008

Het nieuwe onderkomen van Feyenoord zal zeker geen Olympisch Stadion worden. Dat heeft directeur Jan van Merwijk van de Kuip laten weten. Het nieuwe megastadion met minimaal 75.000 stoelen moet een belangrijke rol spelen bij het binnenhalen van het WK in 2018 en de Olympische Spelen in 2028.

"Wij willen geen atletiekbaan. Het moet een stadion worden waar een echte voetbalsfeer hangt, maar waar ook weer popconcerten en andere evenementen gehouden kunnen worden" tekent het AD op uit de mond van Van Merwijk. Het nieuwe stadion moet een schuifdak krijgen en het speelveld van natuurgras moet uitschuifbaar zijn.

De kosten worden op dit moment geschat op 300 tot 400 miljoen euro. Het onderkomen zou in 2016 klaar moeten zijn. In de zoektocht naar een geschikt ontwerp hebben Feyenoord en de Kuip onder meer de stadions van Bayern München en Arsenal voor ogen. Dit najaar hakt het Rotterdamse stadsbestuur de knoop door over de exacte plek van het nieuwe stadion.
FCUpdate.nl
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 24 april 2008 @ 17:12:48 #105
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_58282186
quote:
Het nieuwe stadion moet een schuifdak krijgen en het speelveld van natuurgras moet uitschuifbaar zijn.
maar wel met open dak voetballen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 24 april 2008 @ 17:15:14 #106
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_58282245
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:48 schreef sarlo het volgende:
Willem 2 stadion wordt waarschijnlijk ook uitgebreid. Men si nu aan het kijken wat de mogelijkheden zijn. Het huidige stadion is in ieder geval zo ontworpen dat het dak eraf kan en dat daar een tweede ring kan komen. Blijkbaar hebben ze bij de bouw van dit stadion er goed over na gedacht
waarom uitbouwen ? alijtd genoeg lege plekken daar
pi_58282717
  donderdag 24 april 2008 @ 17:45:21 #108
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_58282851
Twente heeft dan nog geen trainer maar het stadion gaat snel!

Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
  donderdag 24 april 2008 @ 18:19:08 #109
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_58283480
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[ afbeelding ]
Oud plaatje wat totaal niet meer van toepassing is.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_58284139
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:45 schreef Dr.Aart het volgende:
Twente heeft dan nog geen trainer maar het stadion gaat snel!

[ afbeelding ]
Het is ook bijna technische lego met al die prefab elementen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_58284627
quote:
Op donderdag 24 april 2008 18:48 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Het is ook bijna technische lego met al die prefab elementen.
Het kleine priegelwerk gaat straks ook de meeste tijd kosten. Aanleggen van de bedrading enz.
pi_58284715
quote:
Op donderdag 24 april 2008 18:19 schreef TC03 het volgende:

[..]

Oud plaatje wat totaal niet meer van toepassing is.
Toch vond ik dat wel het beste/leukste plan dat ik tot nu toe heb gehoord, een stadion dat voor de helft in de Maas ligt, prachtig. Zou een nieuwe brug naast komen (die er nu overigens ook moet komen geloof ik)en de uitsupporters konden via een boot het vak in
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 24 april 2008 @ 21:43:47 #113
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_58288355
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[ afbeelding ]
tja nu komt het op Varkenoord
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 24 april 2008 @ 21:44:30 #114
97934 ASroma
Flamboyant
pi_58288369
bij twente weten ze wel wat aanpakken is
pi_58288578
benieuwd naar het eindresultaat in Enschede
quote:
Op donderdag 24 april 2008 19:13 schreef EnactedChaos het volgende:

[..]

Toch vond ik dat wel het beste/leukste plan dat ik tot nu toe heb gehoord, een stadion dat voor de helft in de Maas ligt, prachtig. Zou een nieuwe brug naast komen (die er nu overigens ook moet komen geloof ik)en de uitsupporters konden via een boot het vak in
die locatie lijkt mij echt niks, met de weg en het spoor er naast
  vrijdag 25 april 2008 @ 12:37:42 #116
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_58300184
hier nog een impressie van binnen van 't nieuwe Twente stadion



[ Bericht 11% gewijzigd door 9christensen op 25-04-2008 13:35:57 ]
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  vrijdag 25 april 2008 @ 12:54:17 #117
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_58300582
quote:
Op donderdag 24 april 2008 19:13 schreef EnactedChaos het volgende:

[..]

Toch vond ik dat wel het beste/leukste plan dat ik tot nu toe heb gehoord, een stadion dat voor de helft in de Maas ligt, prachtig. Zou een nieuwe brug naast komen (die er nu overigens ook moet komen geloof ik)en de uitsupporters konden via een boot het vak in

Bootcombi naar Rotterdam
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_58300958
quote:
Op donderdag 24 april 2008 21:52 schreef ruud_fr het volgende:

die locatie lijkt mij echt niks, met de weg en het spoor er naast
Dat heb je op Varkenoord toch ook?

En het hele gebied gaat daar op de schop trouwens. Dus misschien verleggen ze het hele boeltje wel...
  zaterdag 26 april 2008 @ 01:15:55 #119
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_58314473
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 12:37 schreef 9christensen het volgende:
hier nog een impressie van binnen van 't nieuwe Twente stadion

[ afbeelding ]
Zal een prachtig stadion worden .... op naar de 40.000 plaatsen dan maar.
pi_58316062
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 12:37 schreef 9christensen het volgende:
hier nog een impressie van binnen van 't nieuwe Twente stadion

[ afbeelding ]
Laten ze de rode stoelen staan??

Ik vraag me af of dat straks niet heel lelijk wordt met de nieuwe rode stoelen. De oude zijn 10 jaar oud en zijn al verkleurd, de nieuwe zijn waarschijnlijk nog fel rood.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_58316674
Ziet er allemaal fraai uit. Alleen jammer van die walgelijke gracht.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 26 april 2008 @ 09:59:27 #122
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_58316725
quote:
Stad schept kader voor ontwikkeling nieuw stadion

Het schepencollege van Mechelen lichtte vanmiddag haar visie op de ontwikkeling van een nieuw gemeenschappelijk voetbalstadion toe. "We scheppen een kader waarmee projectontwikkelaars nu verder kunnen", zegt burgemeester Bart Somers.

Op een persconferentie deed burgemeester Bart Somers, geflankeerd door schepen van ruimtelijke planning Karel Geys en schepen van sport Koen Anciaux, de visie van het gemeentebestuur voor de ontwikkeling van een gemeenschappelijk voetbalstadion uit de doeken. Opmerkelijk, de ontwikkeling van een nieuw stadion op de Eandissite wordt gekoppeld aan de ontwikkeling van een nieuwe woonwijk aan het Keerdok, aan het Rode Kruisplein, en de mogelijke ontwikkeling van nieuwe baanwinkels op de zone N16-Dijle waar dus ook het nieuwe voetbalstadion zou kunnen komen(zie plannetje).

Voetbalstadion aan Eandis-site
Het college keurde immers het zogenaamd vlekkenplan goed. Dit plan duidt aan welke functies binnen het projectgebied Keerdok op welke plaatsen mogelijk zijn. Op de site Keerdok zal een nieuwe woonwijk herrijzen terwijl de site Eandis (en mogelijk ook de bufferzone naast en in de lus van de afrit) plaats biedt aan het nieuwe voetbalstadion en baanwinkels.

"We hebben dit plan goedgekeurd na maanden discussiëren en nadenken hoe we deze zone opnieuw kunnen invullen", zegt burgemeester Bart Somers. "We hebben drie geïnteresseerde projectontwikkelaars gehad die om een signaal vroegen om van start te kunnen gaan met voorstellen voor de nieuwe site. Dat signaal geven we hier vandaag. Voor ons kan er een nieuwe woonwijk komen dat het verlengde moet zijn van het kloppend stadshart aan het Keerdok. Daarvoor moeten de baanwinkels verhuizen. De herlokalisatie van deze winkels kan gebeuren op het stuk aan de Eandissite waar ook het voetbalstadion kan komen. Het is dus geenszins de bedoeling om een nieuw Wijnegem Shopping Center te laten bouwen. Daar zeggen we absoluut nee tegen."


Voetbalstadion in totaal project
Het nieuwe gemeenschappelijke voetbalstadion zal gebouwd moeten worden door een projectontwikkelaar die ook de nieuwe woonwijk uit de grond moet stampen. "Voor ons is de totaalontwikkeling belangrijk. Als stad zeggen we nu dat de projectontwikkelaar de nieuwe huizen niet kan zetten zonder zelf te investeren in een voetbalstadion."

Op die manier kan een voetbalstadion voor de helft gefinancierd worden, want voor een nieuw stadion heeft de stad zelf geen geld. "Je zit al gauw aan 25 miljoen euro voor een stadion van 15.000 à 17.000 zitjes", zegt Somers. "Dat kunnen we niet betalen. Een dergelijk bedrag uit de stadskas halen, is onmogelijk." Maar om het stadion toch te kunnen optrekken, koppelt het gemeentebestuur de ontwikkeling van het voetbalstadion aan het ontwikkelen van de hele Keerdoksite. "De stad beschikt op die site - op het oude zwembad na - over geen enkele eigendom. De projectontwikkelaars die zich geroepen voelen, moeten de eigendommen verwerven. Vervolgens moeten de projectontwikkelaars een deel van hun geld dat ze verdienden met het oprichten van een nieuwe woonwijk in het voetbalstadion steken."

"Clubs bij elkaar brengen"
De volgende stap is het uitnodigen van de KV Mechelen en KRC Mechelen door het stadsbestuur. Somers: "We hebben uiteraard al informele contacten gehad, maar komende week zullen we met de clubs praten. Zij zullen dan samen met de uiteindelijke projectontwikkelaar moeten onderzoeken hoe ze juridisch de eigendommen van het stadion moeten organiseren."

Dat de nood, zeker bij KV Mechelen, hoog is om een nieuw optrekje te vinden, beseft Somers. "Voorzitter Johan Timmermans heeft me al herhaaldelijke keren laten blijken dat een stadion tegen 2012 belangrijk is voor de club. Wel, we scheppen hier het kader zodat de komende maanden de projectontwikkelaars hun voorstellen kunnen uitwerken. Wat de clubs zelf betreft, zullen we alle medewerking verlenen om de gronden van hun hoofdterreinen, als ze die zelf in handen hebben, naar een woonzone om te toveren. Zo kunnen zij meer opbrengsten genereren om mee in de bouw van het nieuwe stadion te steken."

Johan Timmermans: "Een belangrijke stap"
In een eerste reactie laat KVM-voorzitter Johan Timmermans weten dat hij tevreden is met het initiatief dat de stad vandaag ondernam. "Dit is een belangrijke eerste stap. Op deze manier geeft de stad een concreet signaal aan de projectontwikkelaars en de clubs dat het voetbalstadion er mag komen. We gaan nu in op de uitnodiging van de stad en zullen aandachtig luisteren."

Een uitgebreide reactie van Johan Timmermans kan u straks op deze site terugvinden. Meer uitleg van Bart Somers kan je trouwens dankzij KVM-partner Radio Reflex hier beluisteren.

Bron: KV Mechelen

Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_58317013
Racing en KV in één stadion? Dat zie ik toch niet zo snel gebeuren eigenlijk.
  zaterdag 26 april 2008 @ 10:31:15 #124
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_58317061
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 10:27 schreef DRD het volgende:
Racing en KV in één stadion? Dat zie ik toch niet zo snel gebeuren eigenlijk.
Daar zijn ze al paar jaar over bezig. En ik zie het, helaas, wel gebeuren.

Willen KVM & rcm, komt het stadion er.
Wilt KVM wel en rcm niet komt het stadion er.
Wilt rcm niet en KVM wel komt het stadion er niet.

Althans, zo was het een tijdje terug.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_58317169
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 10:31 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Daar zijn ze al paar jaar over bezig. En ik zie het, helaas, wel gebeuren.

Willen KVM & rcm, komt het stadion er.
Wilt KVM wel en rcm niet komt het stadion er.
Wilt rcm niet en KVM wel komt het stadion er niet.

Althans, zo was het een tijdje terug.
Denk optie 2, en dat KV dan een nieuw stadion voor zichzelf heeft, letterlijk op een steenworp afstand.......en dat Racing ergens in 2016 dan toch maar besluit ook over te gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')