abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 3 maart 2008 @ 10:05:59 #1
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_57121328
Eén van de mooiste steden in Europa waar je met gemak een weekendje kunt verblijven.

Ostermalm


Vasamuseum


Brug naar Gamla Stan


Wat is er zoal te doen?

Je kunt natuurlijk naar de oude stad (Gamla Stan), genieten van het nachtleven, op bezoek bij een gezonken boot in het Vasamuseum, genieten van het goede eten, of naar Skansen. Niet te missen is natuurlijk ook het ABBA-altaar.

Waar je dat altaar kunt vinden? In het Muziekmuseum. Zit naast het militair museum. Toen ik in mei 2006 daar was, kon je gratis naar binnen.



Ook een must is een bezoek aan de worstenkoning van Stockholm die met zijn kot op de Karlbergsvägen staat. Verwacht echter geen vriendelijke bediening. Hij gaat alleen open wanneer hij er zin in heeft en je krijgt de worst alleen zoals hij vindt dat deze gegeten moet worden. Dus hij bepaalt de saus en dergelijke.

Na het nachtleven is het traditie om je te laven aan een Tunnbrödsrulle met alles erop en eraan. Een soort hotdog met sla, garnalensalade en nog veel meer. Goed voor de calorieën.

Een tipje. Bij sommige musea kan je gewoon je Nederlandse studentenpas gebruiken voor de studentenkorting. Bij het koninklijk paleis kon het dus namelijk wel.

Goedkoopst kun je er komen met Ryanair dat vliegt op Skavsta Airport. Daarvandaan is het nog best een eind reizen.

Makkelijkst kun je er komen met een vlucht naar Arlanda Airport en daarvandaan de Arlanda Express-trein die je binnen 20 minuten afzet in het centrum van Stockholm.

Link naar het vorige deel: Stockholm

[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 02-05-2008 22:54:34 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 3 maart 2008 @ 11:12:17 #2
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_57122503
Wat een mooie OP. (na de vorige)

Even stiekem een copy/paste van de post waarmee ik het vorige topic eindigde.

Wij gaan nu definitief van de 25e t/m de 28e. (voor mij tweede keer Stockholm en 8e of 9e keer of zo Zweden)

Aangezien we met RyanAir vliegen zijn dat dus effectief 2 hele dagen aangezien je dan de 25e in de avond aankomt en de 28e in de vroege middag weer vertrekt. Gelukkig wel twee lange dagen rond die tijd van het jaar. (Skansen is bv. tot 22u open)
RyanAir kostte incl cc toeslag 56 euro voor een retour voor 2 personen (wel goed aan hun regeltjes houden natuurlijk) en Weeze ligt maar op 65 kilometer afstand van ons huis. (Eindhoven had net zo goed gekund qua afstand, maar daar was de terugreis geen 1 eurocent )

Als hotel gekozen voor hotel Kom. Voornamelijk vanwege de ligging in het centrum. Dat het wat oudere troep is, boeit ons niet. (hadden we in NY ook en dat ging prima) Lokatie zegt toch meer op een korte citytrip, denk ik.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_57122796
Wij gaan ook zeker naar stockholm: 2 volle dagen in april

Allen nu willen we de fietsen inlade in de camper en door, o.a. het centrum van stockholm fietsen. Allen nu zei iemand van de week dat hij dacht dat het helemaal niet mag daar? Iemand die dat weet?
  Moderator maandag 3 maart 2008 @ 11:31:17 #4
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_57122882
quote:
Op maandag 3 maart 2008 11:27 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Wij gaan ook zeker naar stockholm: 2 volle dagen in april

Allen nu willen we de fietsen inlade in de camper en door, o.a. het centrum van stockholm fietsen. Allen nu zei iemand van de week dat hij dacht dat het helemaal niet mag daar? Iemand die dat weet?
Ik ben meerdere malen door het centrum van Stockholm gefietst. Geen idee waarom dat niet zou mogen. Het is niet zoals in Nederland, maar de fietspaden liggen er prima bij.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 3 maart 2008 @ 12:05:30 #5
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_57123662
jaa ik wil binnekort ook een kort weekendje gaan.
Kleine tvp dus
of niet natuurlijk
pi_57124628
Ik zit te denken na mijn afstuderen weer richting Zweden te gaan. Stockholm en Göteborg staan zeker weer op het lijstje

Over de fietsen gesproken.. je kan ook gewoon een fietstour doen door Stockholm, wil je net zien dat de 2 Nederlanders waar mee je ging niet van fietsen houden..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_57127197
quote:
Op maandag 3 maart 2008 12:51 schreef PieterBas het volgende:
Ik zit te denken na mijn afstuderen weer richting Zweden te gaan. Stockholm en Göteborg staan zeker weer op het lijstje

Over de fietsen gesproken.. je kan ook gewoon een fietstour doen door Stockholm, wil je net zien dat de 2 Nederlanders waar mee je ging niet van fietsen houden..
Was dit een "vaststaande" route of een zelf bedachte? Anders ben ik wel geinteresseerd in die route

Bij mij is 1 van de 2 medereizigers ook geen fietsfan .. maar het is mijn kleine zusje dus die heeft niks te willen
pi_57127262
quote:
Op maandag 3 maart 2008 11:31 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik ben meerdere malen door het centrum van Stockholm gefietst. Geen idee waarom dat niet zou mogen. Het is niet zoals in Nederland, maar de fietspaden liggen er prima bij.
Dank je! De fietsen gaan dus gewoon mee
  maandag 3 maart 2008 @ 16:55:57 #9
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_57129877
staat nog op m'n lijstje dus tvp
Confidence through competence
  Moderator maandag 3 maart 2008 @ 17:56:16 #10
45833 crew  Fogel
pi_57131087
quote:
Op maandag 3 maart 2008 10:05 schreef UIO_AMS het volgende:
Eén van de mooiste steden in Europa waar je met gemak een weekendje kunt verblijven.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_57131812
quote:
Op maandag 3 maart 2008 14:50 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Was dit een "vaststaande" route of een zelf bedachte? Anders ben ik wel geinteresseerd in die route

Bij mij is 1 van de 2 medereizigers ook geen fietsfan .. maar het is mijn kleine zusje dus die heeft niks te willen
Ik heb een half jaar in Borås gestudeerd.. in Göteborg was ik in een uurtje.. Stockholm in een uurtje of 5 (met de auto). Nog geen route, maar dat kan ik als nog plannen.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_57147584
Over 2 weken ga ik vier daagjes naar Stockholm. Ik vlieg op Skavsta airport. Ik begreep dat het nog best wel ver is van het vliegveld naar Stockholm zelf.

Wat zijn nu de opties om van het vliegveld naar de stad te komen? en aan welke kosten moet ik ongeveer denken?
bla
blabla
blablabla
blablablabla
pi_57154568
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 12:44 schreef tuiterdespuiter het volgende:
Over 2 weken ga ik vier daagjes naar Stockholm. Ik vlieg op Skavsta airport. Ik begreep dat het nog best wel ver is van het vliegveld naar Stockholm zelf.

Wat zijn nu de opties om van het vliegveld naar de stad te komen? en aan welke kosten moet ik ongeveer denken?
Via de flygbussarna
http://www.flygbussarna.se/Default.aspx?lang=EN
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_57157932
Hey dankje PieterBas! Daar kan ik heel veel mee

Nog een vraagje dat niet geheel duidelijk is: ze hebben het over een 'return-ticket'. Bedoelen ze daar dat je met het retourticket een paar dagen later terug kan? (dus niet dat het dagretourtjes zijn )
bla
blabla
blablabla
blablablabla
pi_57158719
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 20:52 schreef tuiterdespuiter het volgende:
Hey dankje PieterBas! Daar kan ik heel veel mee

Nog een vraagje dat niet geheel duidelijk is: ze hebben het over een 'return-ticket'. Bedoelen ze daar dat je met het retourticket een paar dagen later terug kan? (dus niet dat het dagretourtjes zijn )
Volgens mij is de retour een jaar geldig. Dat was bij mij wel het geval, anders kan je gewoon een kaartje kopen bij de chauffeur
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:56:04 #16
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_57161822
Ik ga eind april 4 volle dagen!! Dus even een tvp!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  woensdag 5 maart 2008 @ 01:57:17 #17
10710 gday
propria cures
pi_57165261
quote:
Een tipje. Bij sommige musea kan je gewoon je Nederlandse studentenpas gebruiken voor de studentenkorting. Bij het koninklijk paleis kon het dus namelijk wel.
Mijn ervaring is dat je het meestal überhaupt niet hoeft aan te tonen. Zweden zijn over het algemeen goed van vertrouwen, al is dat volgens mij in Stockholm ietsjes minder.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_57168580
Net terug uit Stockholm, http://www.vimeo.com/752513
pi_57179639
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 01:57 schreef gday het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat je het meestal überhaupt niet hoeft aan te tonen. Zweden zijn over het algemeen goed van vertrouwen, al is dat volgens mij in Stockholm ietsjes minder.
In Stockholm is het wel minder ja.. ooit eens mijn Zweedse en Nederlandse studentenpas vergeten.. kreeg ik geen korting, terwijl mijn vrienden allemaal hun pas bij zich hadden

In Göteborg en Borås eigenlijk altijd wel zonder mijn studentenpasje te laten de korting gekregen..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_57190777
tvp:

waarschijnlijk weekend van 2 mei 3 dagen Stockholm. Goedkoop vliegticket gevonden, nu nog leuk en redelijk goedkoop hotel.
pi_57193450
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 09:01 schreef exode het volgende:
tvp:

waarschijnlijk weekend van 2 mei 3 dagen Stockholm. Goedkoop vliegticket gevonden, nu nog leuk en redelijk goedkoop hotel.
http://castaneahostel.com/
Echt een top verblijf en een super locatie in Gamla Stan (de oude stad), 1 metro station verwijderd van het centrum en en hostel ligt op 5 minuten loop afstand van Gamla Stan Station en tevens op 5 minuten loop afstand van de kade (waar de boot naar Djurgarden vertrekt). 5 minuten lopen en je bent bij het Royal Palace
5 minuten lopen en je bent bij de supermarkt (Coop en 7-eleven). Aardig personeel, keuken met alle voorzieningen (en veel left-overs, *bedankt voor de melk en cornflakes haha*) Dat alles voor 21 euro per nacht (dormitory)
pi_57196077
Yes, nog 10 dagen Duurt wel lang dat wachten als je er giga veel zin in hebt

Nog een paar vraagjes: wat voor weer zal ik ongeveer kunnen verwachten? sneeuw? regen? droog? moet ik mutsen/handschoenen/sjaals en geitenwollen sokken meenemen

Ik meen te herinneren dat het daar 's winters al erg vroeg donker kan worden, hoe laat zal dat nu ongeveer zijn? is weliswaar al maart, maar toch... ik wil er toch een beetje rekening mee houden met opstaan
bla
blabla
blablabla
blablablabla
  donderdag 6 maart 2008 @ 14:10:47 #23
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_57196672
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:28 schreef Karimo het volgende:

[..]

http://castaneahostel.com/
Echt een top verblijf en een super locatie in Gamla Stan (de oude stad), 1 metro station verwijderd van het centrum en en hostel ligt op 5 minuten loop afstand van Gamla Stan Station en tevens op 5 minuten loop afstand van de kade (waar de boot naar Djurgarden vertrekt). 5 minuten lopen en je bent bij het Royal Palace
5 minuten lopen en je bent bij de supermarkt (Coop en 7-eleven). Aardig personeel, keuken met alle voorzieningen (en veel left-overs, *bedankt voor de melk en cornflakes haha*) Dat alles voor 21 euro per nacht (dormitory)
En als je een eigen kamer/badkamer wil, kan ik hotel Haga Kristeneberg aanraden. Daar heb ik in 2001 gezeten. Wel 10-15 minuten met de metro naar het centrum, maar goedkoop, netjes, schoon en winkeltje, minigolf en uiteraard metrostation op korte afstand.
Zelf ga ik dit jaar naar hotel Kom in het centrum, maar dat kan ik uiteraard nog niet aanraden en dat is ook weer een stukkie duurder.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 6 maart 2008 @ 14:46:08 #24
85962 ioko
I Appear Missing
pi_57197398
Ben er afgelopen zomer geweest. Hele fijne stad en veel te zien.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_57199028
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:28 schreef Karimo het volgende:

[..]

http://castaneahostel.com/
Echt een top verblijf en een super locatie in Gamla Stan (de oude stad), 1 metro station verwijderd van het centrum en en hostel ligt op 5 minuten loop afstand van Gamla Stan Station en tevens op 5 minuten loop afstand van de kade (waar de boot naar Djurgarden vertrekt). 5 minuten lopen en je bent bij het Royal Palace
5 minuten lopen en je bent bij de supermarkt (Coop en 7-eleven). Aardig personeel, keuken met alle voorzieningen (en veel left-overs, *bedankt voor de melk en cornflakes haha*) Dat alles voor 21 euro per nacht (dormitory)
Merci voor de tip! meteen even gekeken. Locatie is helemaal goed, maar....ik ga met mijn vriendin en een 2persoonsbed en eigen badkamer zou wel erg fijn zijn
  Moderator donderdag 6 maart 2008 @ 15:59:11 #26
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_57199070
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 14:46 schreef ioko het volgende:
Ben er afgelopen zomer geweest. Hele fijne stad en veel te zien.
En wat vond je het hoogtepunt?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 6 maart 2008 @ 16:02:09 #27
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_57199145
Oh man.. herinneringen..
Vroeger ging ik elke paar maanden wel naar Stockholm omdat ik daar een meisje kende.

Je moet zeker Gamla Stan bekijken en de havens, het paleis in de haven.
Vasa museum is leuk (maar onmogelijk om foto's te maken omdat het er zo donker is)
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
pi_57209473
Was vorige week maandag/dinsdag eventjes in Stockholm voor business. Overnachtte in The Rival, het hotel van Benny van ABBA . Maar wat een schone, rustige en bovenal MOOIE stad is het zeg. Prima vertoeven. Helaas niet al te veel van de stad gezien maar wat ik zag was heel mooi. Inderdaad een aanradertje.
pi_57219895
zijn er in deze periode van het jaar ook mogelijkheden om een rondvaart te doen? Er is volgens mij genoeg water in Stockholm, dus het lijkt mij wel gaaf om de stad vanaf het water te bekijken...
bla
blabla
blablabla
blablablabla
  maandag 10 maart 2008 @ 15:28:50 #30
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_57285047
jaaa ik ga 28 aprili t/m 2 mei met ryanair
en we zitten in dit hostel; http://www.hostelbookers.com/hostels/sweden/stockholm/3492/
voornamelijk de free afternoon sauna bevalt me nu al!
of niet natuurlijk
pi_57285572
@ Leen: he die periode willen wij ook. Bij welke vliegmij heb je geboekt?
  dinsdag 11 maart 2008 @ 09:52:52 #32
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_57300979
vliegmij = maatschappij??
ryanair staat er toch!
of niet natuurlijk
  dinsdag 11 maart 2008 @ 10:13:29 #33
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_57301358
Vlieg mij.
I'm Mandy, fly me.. van 10cc.

@Leep: post je na je vakantie je ervaringen met RyanAir op deze vlucht? Ik ga nl. in Juni. (wel vanaf Weeze, maar zelfde vliegveld in Zweden)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_57302917
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 09:52 schreef Leep het volgende:
vliegmij = maatschappij??
ryanair staat er toch!
Over het hoofd gezien
  dinsdag 11 maart 2008 @ 11:47:17 #35
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_57303175
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 11:35 schreef exode het volgende:

[..]

Over het hoofd gezien

Ik zal een verslagje doen. Ben erg benieuwd hoop dat het positief is want ga een maand later ook met ryan naar Madrid. Zie wel erg op tegen de transfer
of niet natuurlijk
pi_57303979
inderdaad ook erg benieuwd! Maar wie weet zitten wij er dan ook, met Ryanair.
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:28:16 #37
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_57329619
Ik kan trouwens Scandinavian Airlines heel erg aanraden.
Op het moment hebben ze een special: http://www.flysas.com/en/(...)/Stockholm-Special-/
Vroeger hadden ze zoiets elke 2 wekend voor Stockholm oid.. geen idee hoe dat nu is
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
  donderdag 13 maart 2008 @ 09:29:35 #38
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_57345579
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:28 schreef Dorkquemada het volgende:
Ik kan trouwens Scandinavian Airlines heel erg aanraden.
Op het moment hebben ze een special: http://www.flysas.com/en/(...)/Stockholm-Special-/
Vroeger hadden ze zoiets elke 2 wekend voor Stockholm oid.. geen idee hoe dat nu is
Mooie aanbieding. Voor wie wat meer in de buurt van Schiphol woont dan ik en bagage in wil checken is dat beter dan met RyanAir...
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_57346150
Luxe probleem:
wij willen vanaf 26 april een week op vakantie (we moeten uiterlijk 6 mei terug zijn). Allerlei landen en steden zijn voorbij gekomen maar Stockholm blijft hangen

We wonen in Utrecht dus Flysas is erg aantrekkelijk voor ons.

Natuurlijk ga ik nog goed rondsurfen maar is een ruime week in Stockholm en omgeving te kort, te lang? Als we een paar dagen een auto huren kunnen we de omgeving natuurlijk goed bekijken.

Niet onbelangrijk, we have a budget: ¤ 1000 all in, ¤ 100 a ¤ 200 erboven kan nog maar dan houdt het op.
Hostels, no problem, als we maar een kamer voor ons samen hebben. Cultuur en natuur is de combi die we zoeken.
  Moderator donderdag 13 maart 2008 @ 11:10:22 #40
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_57347348
Ten noorden van Stockholm: Je kan het combineren met een paar dagen Uppsala waar je makkelijk met de trein vanuit Stockholm kan komen. Goed eten en een mooie universiteitsstad.

Ten oosten: Ook mooi is een paar dagen ronddobberen in de archipel van Stockholm. Vele eilandjes waar je je terug kan trekken.

Goede (jeugd)herbergen vind je overal ten zuiden van Stockholm. De buurt daar heb ik zelf nooit verkend.

Ten westen heb je een heel groot meer met het buitenpaleis van de Koninklijke familie. Wel aardig om te zien.

Ik zou met gemak een week in Stockholm kunnen doorbrengen, maar ik heb daar dan ook een aantal vrienden wonen. Na een dag of vier heb je het meeste wel gezien.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_57353346
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:28 schreef Dorkquemada het volgende:
Ik kan trouwens Scandinavian Airlines heel erg aanraden.
Op het moment hebben ze een special: http://www.flysas.com/en/(...)/Stockholm-Special-/
Vroeger hadden ze zoiets elke 2 wekend voor Stockholm oid.. geen idee hoe dat nu is
Heb vorige maand bij SAS 141 p.p. betaald (18 -20 april) en uiteindelijk als totaal dus 100 euro te veel
pi_57371020
ik heb even een vraagje over de Stockholm kaart: wij gaan 2 dagen naar stockholm waarbij de "grote" dingen willen zien: Vasa museum, Skansen, Gamle Stan enz ... Wij gaan met de fiets door stockholm dus we hoeven geen openbaar vervoer, behalve de veerboten naar andere eilandjes.

Is zo'n kaart dan het geld wel waar of kunnen we beter alle entree los betalen?
  Moderator vrijdag 14 maart 2008 @ 12:00:49 #43
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_57371607
De eilanden van Stockholm zelf zijn allemaal verbonden met bruggen. De archipel is een ander verhaal. Over wat voor kaart heb je het eigenlijk?

edit
Beter gelezen: de Stockholm-kaart dus. Wat kun je daar dan allemaal mee en wat kost het?

[ Bericht 27% gewijzigd door UIO_AMS op 14-03-2008 12:11:10 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 12:45:05 #44
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_57372611
quote:
Op maandag 10 maart 2008 15:28 schreef Leep het volgende:
jaaa ik ga 28 aprili t/m 2 mei met ryanair
en we zitten in dit hostel; http://www.hostelbookers.com/hostels/sweden/stockholm/3492/
voornamelijk de free afternoon sauna bevalt me nu al!
Ik kom de 28e net terug Slaap in hetzelfde hostel
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 13:03:17 #45
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_57373015
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:00 schreef UIO_AMS het volgende:
De eilanden van Stockholm zelf zijn allemaal verbonden met bruggen. De archipel is een ander verhaal. Over wat voor kaart heb je het eigenlijk?

edit
Beter gelezen: de Stockholm-kaart dus. Wat kun je daar dan allemaal mee en wat kost het?
Hier staat alle info. Wat het ding kost en wat je er mee kunt. (musea, ov, sightseeing etc.)

Wat het handigst is, is een lijstje maken van de dingen waar je sowieso naar toe gaat en de entreeprijzen daarvan noteren. Als je daarmee al zo ongeveer de card eruit haalt, is het wel de moeite waard.
Ons lukte dat met bv. de New York cards niet, maar bij de Stockholm kaart lijk je veel sneller winst te maken.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 14 maart 2008 @ 17:34:48 #46
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_57379002
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:57 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:

[..]

Heb vorige maand bij SAS 141 p.p. betaald (18 -20 april) en uiteindelijk als totaal dus 100 euro te veel
Ik betaalde vroeger zo'n 300 euro om met de KLM te gaan... SAS is veel beter dan KLM (goede service en bediening aan boord)
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
pi_57379049
SAS moet je al enkele jaren gewoon betalen voor je drankjes bij Europese vluchten hoor, semi-LCC is het geworden.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 14 maart 2008 @ 18:11:33 #48
10710 gday
propria cures
pi_57379785
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:57 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:

[..]

Heb vorige maand bij SAS 141 p.p. betaald (18 -20 april) en uiteindelijk als totaal dus 100 euro te veel
Ik heb 1 keer met SAS gevlogen voor ruim 700 gulden, en met KLM vloog ik vroeger ook altijd voor ongeveer 700 gulden.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  vrijdag 14 maart 2008 @ 18:53:03 #49
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_57380704
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:34 schreef Dorkquemada het volgende:

[..]

Ik betaalde vroeger zo'n 300 euro om met de KLM te gaan... SAS is veel beter dan KLM (goede service en bediening aan boord)
Vind je? Ik vind de stewardessen van SAS altijd zo zuur... En ik houd van het gratis wijntje bij KLM!
  Moderator vrijdag 14 maart 2008 @ 19:07:24 #50
45833 crew  Fogel
pi_57381012
SAS en service in 1 zin, dat moet een grap zijn...

Enkele jaren geleden was SAS beter dan KLM, nu is het andersom.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 15 maart 2008 @ 17:34:29 #51
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_57397805
Tja, de laatste keer dat ik met SAS ben gevlogen is 5 jaar geleden...
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
  zondag 16 maart 2008 @ 12:08:52 #52
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57410524
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:28 schreef Karimo het volgende:

[..]

http://castaneahostel.com/
Echt een top verblijf en een super locatie in Gamla Stan (de oude stad), 1 metro station verwijderd van het centrum en en hostel ligt op 5 minuten loop afstand van Gamla Stan Station en tevens op 5 minuten loop afstand van de kade (waar de boot naar Djurgarden vertrekt). 5 minuten lopen en je bent bij het Royal Palace
5 minuten lopen en je bent bij de supermarkt (Coop en 7-eleven). Aardig personeel, keuken met alle voorzieningen (en veel left-overs, *bedankt voor de melk en cornflakes haha*) Dat alles voor 21 euro per nacht (dormitory)
Over ruim anderhalve week ga ik ook naar Stockholm . We gaan met vijf collega's/vrienden en hebben ook in Castanea geboekt. Vooral locatie spraka me erg aan .

Iemand nog wat namen van kroegen/clubs die op 't moment 'hot' zijn? Café Opera willen we wel ff gaan kijken (mits niet 2 uur in de rij ), omdat dat alleen al geweldig uitziet .
pi_57455468
quote:
Op zondag 16 maart 2008 12:08 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Over ruim anderhalve week ga ik ook naar Stockholm . We gaan met vijf collega's/vrienden en hebben ook in Castanea geboekt. Vooral locatie spraka me erg aan .

Iemand nog wat namen van kroegen/clubs die op 't moment 'hot' zijn? Café Opera willen we wel ff gaan kijken (mits niet 2 uur in de rij ), omdat dat alleen al geweldig uitziet .
Ja de lokatie is zeker perfect! In Gamla Stan zitten wel wat kroegen, vlakbij het water zit het "Tapas Cafe/bar" ofzoiets, lekkere hapjes en drankjes. Daar in de buurt zit ook "The Temple Bar", ben ik niet in geweest maar het zag er gezellig uit.
Een poging tot uitgaan op zaterdag avond in het centrum lukte niet echt, het was overal echt superdruk, lange rijen..dus dat trok ik niet, toen maar de film van kwart voor 12 gepakt en toch nog een leuke avond gehad
pi_57463317
Als je onder de 20 ben, zal de Berzelii bar wel leuk zijn. Ik voelde me daar met mijn 24 jaar toch echt heel oud, maar toch een leuke avond gehad.

Neem wel je ID mee, zelfs als 24 jarige kom je in sommige tenten niet binnen. Al heeft het toerist wel voordelen, want soms kom je wel binnen.. Zeker in het weekend voordat de Zweden hun salaris krijgen, kan het nogal rustig zijn.

Een portier in Stockholm vertelde mij, dat in het eerste weekend na het ontvangen van het loon, het megadruk is, het tweede weekend is het al iets rustiger. In de derde week zijn de meeste al 'blut' en drinken dan veel thuis en drinken dan 1 of 2 (dure) drankjes en in de laatste week gaan ze naar de bioscoop.

In Stockholm kreeg ik de vraag of extra beenruimte wou in de bioscoop en hoefte niks extra's te betalen

[ Bericht 72% gewijzigd door PieterBas op 18-03-2008 22:05:11 ]
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  dinsdag 15 april 2008 @ 19:19:04 #55
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_58071849
Nog maar 7 dagen en dan ga ik naar Stockholm
Inmiddels een beetje bekeken wat ik wil zien en doen. Ik kan niet wachten! Heb er super veel zin in
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  dinsdag 15 april 2008 @ 20:08:09 #56
10710 gday
propria cures
pi_58072983
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 22:00 schreef PieterBas het volgende:
Als je onder de 20 ben, zal de Berzelii bar wel leuk zijn. Ik voelde me daar met mijn 24 jaar toch echt heel oud, maar toch een leuke avond gehad.

Neem wel je ID mee, zelfs als 24 jarige kom je in sommige tenten niet binnen. Al heeft het toerist wel voordelen, want soms kom je wel binnen.. Zeker in het weekend voordat de Zweden hun salaris krijgen, kan het nogal rustig zijn.

Een portier in Stockholm vertelde mij, dat in het eerste weekend na het ontvangen van het loon, het megadruk is, het tweede weekend is het al iets rustiger. In de derde week zijn de meeste al 'blut' en drinken dan veel thuis en drinken dan 1 of 2 (dure) drankjes en in de laatste week gaan ze naar de bioscoop.

In Stockholm kreeg ik de vraag of extra beenruimte wou in de bioscoop en hoefte niks extra's te betalen
Altijd leuk, die ID's. Ik vertikte het altijd om m'n paspoort overal op zak te houden, dus ik nam altijd m'n Nederlandse rijbewijs mee als ID ... maar daar begrepen ze echt geen hout van. Als ik met m'n Zweedse bankpas bij de supermarkt wilde betalen vroegen ze ook naar legitimatie ... en dan ging het ze volgens mij voornamelijk om m'n personnummer, maar die staat natuurlijk niet op m'n Nederlandse rijbewijs. Ze vonden het altijd maar een raar vodje.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  dinsdag 15 april 2008 @ 20:14:53 #57
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_58073141
Deze zomer wil ik ook weer eens naar Stockholm Uiteindelijk wil ik daar in de buurt graag gaan studeren
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_58082283
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 20:08 schreef gday het volgende:

[..]

Altijd leuk, die ID's. Ik vertikte het altijd om m'n paspoort overal op zak te houden, dus ik nam altijd m'n Nederlandse rijbewijs mee als ID ... maar daar begrepen ze echt geen hout van. Als ik met m'n Zweedse bankpas bij de supermarkt wilde betalen vroegen ze ook naar legitimatie ... en dan ging het ze volgens mij voornamelijk om m'n personnummer, maar die staat natuurlijk niet op m'n Nederlandse rijbewijs. Ze vonden het altijd maar een raar vodje.
Inderdaad, heb toch wat hilarisch situaties meegemaakt mijn Nederlandse rijbewijs, ik kwam eigenlijk altijd wel binnen, het ging gewoon om de picture ID en de leeftijd
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  woensdag 16 april 2008 @ 12:41:49 #59
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_58086144
TVP. 26 april Stockholm met mijn pa aan een nader onderzoek onderwerpen. Ben heel erg benieuwd!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_58120131
Morgen ochtend vertrek ik ook richting stockholm. even kijken ofdat jullie ethousiastme terecht is
  donderdag 24 april 2008 @ 17:48:44 #61
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_58282917
18 graden en zonnig

Groeten uit Stockholm
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_58351494
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:48 schreef Lips het volgende:
18 graden en zonnig

Groeten uit Stockholm
Groeten terug Geniet ervan.
  maandag 28 april 2008 @ 09:37:39 #63
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_58353675
Over een uurtje moet ik naar het station om terug te gaan

Stockholm
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  maandag 28 april 2008 @ 09:37:48 #64
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_58353679
Ik zou eigenlijk vandaag gaan, maar wegens omstandigheden uitgesteld naar eind juli.
of niet natuurlijk
  maandag 28 april 2008 @ 12:01:24 #65
10710 gday
propria cures
pi_58356645
quote:
Op maandag 28 april 2008 09:37 schreef Lips het volgende:
Over een uurtje moet ik naar het station om terug te gaan

Stockholm
Sterkte!
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  dinsdag 29 april 2008 @ 22:27:42 #66
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_58389951
Jups. Gave stad wel. Prettig ook om op Djurgarden rond te slenteren in het zonnetje. .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_58430572
Ook voor mij is Stockholm 1 van de mooiste steden ter wereld. Haast niemand verwacht het maar het is zo ontzettend mooi daar! Ben afgelopen jaar in december voor 4 dagen geweest, voor de kerst.. het is daar dan erg leuk met kerstmarkten etc. erg gemoedelijke sfeer! Nu is ons plan om er nog een keer in de zomer heen te gaan... om een aantal eilanden te verkennen. ben in totaal nu al 4 keer in Stockholm geweest (alleen in herfst en winter) en ik kan er maar geen genoeg van krijgen: erg mooie stad, schoon, leuke bezienswaardigheden en aardige mensen!! echt een aanrader, voor een weekend weg. (voor diegene die in noord nederland wonen- vanaf bremen (duitsland) kan men met ryanair erg goedkoop vliegen)
pi_58432180
quote:
Op maandag 28 april 2008 09:37 schreef Lips het volgende:
Over een uurtje moet ik naar het station om terug te gaan

Stockholm
En... hoe was het ?
Vertel
  vrijdag 2 mei 2008 @ 12:24:49 #69
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_58433644
Het was super!!! Zal dit weekend een paar foto's posten!

Heb echt een geweldige vakantie gehad! Mooie stad en zo veel te doen! Heb veel rondgelopen, diverse musea bezocht (Skansen, Vasa, Musicmuseum, Dansmuseum, Junibacken, Wijn museum), een rondvaart gedaan en het stadhuis bezocht. Veel gedaan dus maar had er zo nog een week willen blijven

Heb overnacht in Backpackershostel, heel goed bevallen!!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_58433822
Woei!

Ik ga over een paar weken weer een paar dagen naar Stockholm. De Nederlandse en Belgische concerten van dEUS waren binnen een paar uur uitverkocht, Gelukkig spelen ze ook in in Debaser en kent geen hond ze in Zweden. Althans, het concert verkoopt maar niet uit. Vliegtickets voor ¤0,- bij Ryanair ex belasting. Verder lekker een dag door de stad slenteren. Tips zijn welkom. Ik ben al eerder geweest en heb alle grote toeristische dingen al gezien (Vasa, Skansen etc) maar er is vast meer te beleven. Het musikmuseet lijkt me leuk en die worstkoning lijkt me ook lachen.

Ik ben ook nog op zoek naar en betaalbaar hostel dicht bij Gambla Stan. Ben de vorige keer op de AF Chapman geweest, en dat was erg leuk, maar nieuwe ideeen zijn welkom.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 12:39:30 #71
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_58433945
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 12:33 schreef piepster het volgende:
Woei!

Ik ga over een paar weken weer een paar dagen naar Stockholm. De Nederlandse en Belgische concerten van dEUS waren binnen een paar uur uitverkocht, Gelukkig spelen ze ook in in Debaser en kent geen hond ze in Zweden. Althans, het concert verkoopt maar niet uit. Vliegtickets voor ¤0,- bij Ryanair ex belasting. Verder lekker een dag door de stad slenteren. Tips zijn welkom. Ik ben al eerder geweest en heb alle grote toeristische dingen al gezien (Vasa, Skansen etc) maar er is vast meer te beleven. Het musikmuseet lijkt me leuk en die worstkoning lijkt me ook lachen.

Ik ben ook nog op zoek naar en betaalbaar hostel dicht bij Gambla Stan. Ben de vorige keer op de AF Chapman geweest, en dat was erg leuk, maar nieuwe ideeen zijn welkom.
Musicmuseet is een absolute aanrader! Zou ik zeker doen!!
Backpackershostel is niet ver van Gamla Stan (nog geen 10 min lopen) en was niet zo duur, ik betaalde 230 kronen per nacht.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_58433983
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 12:33 schreef piepster het volgende:
Woei!

Ik ga over een paar weken weer een paar dagen naar Stockholm. De Nederlandse en Belgische concerten van dEUS waren binnen een paar uur uitverkocht, Gelukkig spelen ze ook in in Debaser en kent geen hond ze in Zweden. Althans, het concert verkoopt maar niet uit. Vliegtickets voor ¤0,- bij Ryanair ex belasting. Verder lekker een dag door de stad slenteren. Tips zijn welkom. Ik ben al eerder geweest en heb alle grote toeristische dingen al gezien (Vasa, Skansen etc) maar er is vast meer te beleven. Het musikmuseet lijkt me leuk en die worstkoning lijkt me ook lachen.

Ik ben ook nog op zoek naar en betaalbaar hostel dicht bij Gambla Stan. Ben de vorige keer op de AF Chapman geweest, en dat was erg leuk, maar nieuwe ideeen zijn welkom.
De Röda Båten ligt op loopafstand van Gamla Stan.. Erg basic
http://www.theredboat.com/indexENG.htm
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  vrijdag 2 mei 2008 @ 13:07:42 #73
10710 gday
propria cures
pi_58434490
Ik ben nu stiekem ook benieuwd naar die worstenkoning. Die zit in een gedeelte van Stockholm dat heaven7 en ik eigenlijk altijd overslaan (behalve een enkele keer S:t Eriksgatan en S:t Eriksplan) maar de volgende keer toch even een klein omweggetje maken met de auto. Zal alleen wel weer kut parkeren zijn zoals gebruikelijk.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_58434731
Waar is de Karlsbergvägen ergens? Ik kan het op google earth niet vinden. Via Google kom ik weer in dit topic uit...
pi_58435093
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 13:18 schreef piepster het volgende:
Waar is de Karlsbergvägen ergens? Ik kan het op google earth niet vinden. Via Google kom ik weer in dit topic uit...
Is het niet de Klarabergvägen? want dat ligt in de buurt van het Kulturhuset?
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  vrijdag 2 mei 2008 @ 14:05:54 #76
10710 gday
propria cures
pi_58435537
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 13:18 schreef piepster het volgende:
Waar is de Karlsbergvägen ergens? Ik kan het op google earth niet vinden. Via Google kom ik weer in dit topic uit...
Het staat verkeerd in de OP, want het moet Karlbergsvägen zijn ... let dus op de spelling idd.

Check zijn pagina: http://hem.passagen.se/laibach/korv/
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_58436238
Dank! Het is dus in het noord-westen van Stockholm. Z'n pruik is idd niet echt mooi, zo op de foto. lol
  Moderator vrijdag 2 mei 2008 @ 18:14:34 #78
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_58439842
OP aangepast. Veel plezier bij de worstenkoning. Al komt de man op de foto van die website mij niet bekend voor. Zou dit de nieuwe worstenkoning zijn?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 22:37:25 #79
10710 gday
propria cures
pi_58445084
Mooi dat je de straatnaam in de OP hebt aangepast, maar het is nog steeds niet juist gespeld.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  Moderator vrijdag 2 mei 2008 @ 22:55:05 #80
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_58445458
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 22:37 schreef gday het volgende:
Mooi dat je de straatnaam in de OP hebt aangepast, maar het is nog steeds niet juist gespeld.
O nee?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 23:04:49 #81
10710 gday
propria cures
pi_58445682
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 22:55 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

O nee?
Ah, ik zat er overduidelijk naast.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_58455761
Ook iemand die een goedkoop hostel of hotel weet voor met zn 2en? Wensen: in of nabij het centrum en eigen badkamer/douche.

hopelijk weet iemand want

kent iemand trouwens deze boot/hotel: Mälardrottningen
pi_58464857
@ Forza, dit vond ik niet slecht... is vlakbij het centrum en niet duur... geen hotel dus niet zo chique maar ach, de meeste tijd zijn jullie toch op pad neem ik aan

http://www.citybackpackers.se/
  zondag 4 mei 2008 @ 19:58:03 #84
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_58477417
quote:
Op zondag 4 mei 2008 01:25 schreef meisje25 het volgende:
@ Forza, dit vond ik niet slecht... is vlakbij het centrum en niet duur... geen hotel dus niet zo chique maar ach, de meeste tijd zijn jullie toch op pad neem ik aan

http://www.citybackpackers.se/
Daar heb ik ook geslapen! Is mij zeer goed bevallen
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_58488784
ik heb net even op de site gekeken, maar volgens mij heeft dat hostel geen eigen douche/badkamer

iemand een goed(koop) hotel/hostel waar dat wel zo is op de kamer?
  maandag 5 mei 2008 @ 13:50:45 #86
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_58490460
In het centrum kon ik niet goedkoper vinden dan Hotel Kom. Wat ouder allemaal (volgens reviews op tripadvisor.com), maar wel redelijk netjes en met eigen badkamer.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_58764919
Jeiks!! Ik ga eind mei begin juni naar stockholm voor een lang weekend.
Alleen de temperatuur valt me erg tegen... Ik had verwacht op terrasjes te kunnen zitten!!
Hoop dat het een beetje bij trekt=)
  maandag 19 mei 2008 @ 19:05:01 #88
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_58766333
quote:
Op maandag 19 mei 2008 17:39 schreef Lassekjus het volgende:
Jeiks!! Ik ga eind mei begin juni naar stockholm voor een lang weekend.
Alleen de temperatuur valt me erg tegen... Ik had verwacht op terrasjes te kunnen zitten!!
Hoop dat het een beetje bij trekt=)
Ik heb eind april in een hempje rondgelopen!
Is het nu zo slecht dan?
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_58768440
rond de 15 graden.
pi_58777411
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 12:41 schreef PieterBas het volgende:

[..]

De Röda Båten ligt op loopafstand van Gamla Stan.. Erg basic
http://www.theredboat.com/indexENG.htm
Deze heb ik net geboekt. Dank voor je tip!

We gaan donderdagochtend weg. Woei!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 12:11:10 #91
15137 rembrand20
Reality is almost always wrong
pi_58778515
Jemig het is al weer een jaar geleden dat ik er ben geweest. Moet van de zomer toch echt terug.
Wat een superstad is dat zeg!
Rembrandt werd op 15 juli 1606 in Leiden geboren, als zoon van een molenaar en een bakkersdochter.
pi_58945586
Het muziekmuseum is tof! Alle instrumenten die je je maar kan bedenken zijn er te zien. En op bijna alles mag je zlef spelen. Heel erg tof! Het ABBA altaar was ook leuk om te zien. De worstkraam hebben we niet gehaald. Was net een beetje te ver voor de korte tijd dat we er waren. Misschien de volgende keer. De Röda Båten was prima. Lekker dicht bij, de bedden waren ok en je kon lekker op het achterdek zitten. Zoals bij alle slaapboten was het wel erg krap en stapelbed. Persoonlijk vind ik dat niet zo'n ramp voor een paar dagen, dus: aanrader.
pi_58979601
Wij gaan volgende week donderdag drie en een halve week door Zweden en Noorwegen rondtrekken
Uiteraard willen we ook Stockholm aandoen.
Weet iemand een leuke camping in de buurt van de stad? (liefst in de buurt van een metro station zodat we de auto kunnen laten staan?)
  Moderator donderdag 29 mei 2008 @ 10:27:23 #94
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_58982557
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 17:44 schreef piepster het volgende:
Het muziekmuseum is tof! Alle instrumenten die je je maar kan bedenken zijn er te zien. En op bijna alles mag je zlef spelen. Heel erg tof! Het ABBA altaar was ook leuk om te zien.
Heb je ook een uur bij de ABBA-jukebox gestaan?
quote:
De worstkraam hebben we niet gehaald. Was net een beetje te ver voor de korte tijd dat we er waren. Misschien de volgende keer.
Zo ver is het niet met de metro uit het centrum. Volgende keer zeker doen dus.
quote:
De Röda Båten was prima. Lekker dicht bij, de bedden waren ok en je kon lekker op het achterdek zitten. Zoals bij alle slaapboten was het wel erg krap en stapelbed. Persoonlijk vind ik dat niet zo'n ramp voor een paar dagen, dus: aanrader.
Goed om te horen. Niet dat ik ooit een hotelkamer nodig heb in Stockholm.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_58983985
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 02:59 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Wij gaan volgende week donderdag drie en een halve week door Zweden en Noorwegen rondtrekken
Uiteraard willen we ook Stockholm aandoen.
Weet iemand een leuke camping in de buurt van de stad? (liefst in de buurt van een metro station zodat we de auto kunnen laten staan?)
ik heb op de camperplaats midden in Stockholm gestaan (dus als je een camper bij hebt ... ) gestaan maar heb gezien in de Zweedse "ANWB camping" gids" http://www.camping.se/ dat er een aantal bijna in het centrum liggen .. kijk wel even of die open is, want dat was het probleem dat wij vaak hadden ...
pi_58998236
Ik heb vooral op alle, maar dan ook alle instrumenten gespeeld. Gaaf joh, een theremin en een harp, en hele lange veren van een meterje of 4 die een hele leuke ploink maken. Ik heb nog wel ABBA gekaraoked. Bij de ABBA jukebox waren de hele tijd 2 andere bezoekers. Gelukkig heb ik nog wat ABBA op cd liggen her, dus binnenkort houd ik thuis en verkleedfeestje denk ik.

Ik beloof dat ik de volgende keer naar de broodjeszaak zal gaan. Ik heb overigens nog wel heel veel hotdogs gegeten, da's ook een soort van volkssport in Stockholm.

Ik heb nog nooit gekampeerd in Stockholm. Twee jaar geleden ben ik met een huurauto en tentje door Zweden getrokken en heb de laatste 2 dagen geslapen in hostels in Stockholm. De tent kon mooi drogen op het dek van de AF Chapman.

Hier m'n reisverslag. Misschien heb je er iets aan. Op vakantie in Zuid-Zweden
pi_59774223
Ja hoi!

Ik zit momenteel in Stockholm, en nu hebben we 2 dagen back to back door de stad gebanjerd, noord en zuid, maar lang niet alle straten gehad of alles gezien. Naast de standaard Footlocker ed. willen we wat exclusieve winkels bezoeken, niet om geld uit te geven prolly, maar gewoon om te kijken, windowshopping as is.

Ik ben zo totaal niet bekend hier, en we hebben een groep van 6 mannen. Op zoek naar hippe trendy winkels (schoenen en of kleren of whatever) dus.

Dus spui raak! Ik ben geinteresseerd!
  zondag 29 juni 2008 @ 18:45:08 #98
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_59776006
quote:
Op maandag 5 mei 2008 13:50 schreef Dromer het volgende:
In het centrum kon ik niet goedkoper vinden dan Hotel Kom. Wat ouder allemaal (volgens reviews op tripadvisor.com), maar wel redelijk netjes en met eigen badkamer.
Het hotel was prima! De kamer bleek een vernieuwde kamer te zijn met flatscreen tv en nieuwe badkamer met (wel wat kleine) inloopdouche. Toch niet slecht voor 350 euro/ 3 nachten op die lokatie.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_59776493
quote:
Op zondag 29 juni 2008 16:57 schreef SuperFruitig het volgende:
Ja hoi!

Ik zit momenteel in Stockholm, en nu hebben we 2 dagen back to back door de stad gebanjerd, noord en zuid, maar lang niet alle straten gehad of alles gezien. Naast de standaard Footlocker ed. willen we wat exclusieve winkels bezoeken, niet om geld uit te geven prolly, maar gewoon om te kijken, windowshopping as is.

Ik ben zo totaal niet bekend hier, en we hebben een groep van 6 mannen. Op zoek naar hippe trendy winkels (schoenen en of kleren of whatever) dus.

Dus spui raak! Ik ben geinteresseerd!
Zoals in je eerder aangemaakte topic werd Stureplan aangeraden. Dat is vergelijkbaar met de PC Hoofdstraat, kwam ook midden in het centrum ook ergens een Ferrari of Lamborghini dealer tegen, maar het aanbod aan auto's viel een beetje tegen

In Södermalm heb je dan weer een paar hippe designwinkel zitten
http://www.visitsweden.com/VSTemplates/Page____44174.aspx
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_59777774
Jemig na het lezen van dit topic heb ik meteen zin!

Ben 1x in Stockholm geweest een aantal jaren terug, wat een geweldig mooie stad. Mn vriend werkt bij KLM dus in principe kunnen we altijd meevliegen, alleen vrije tijd is altijd een probleem.

Als ik ga, ga ik iig hier de hoogtepunten eerst checken
What's the name of the game?
pi_59812412
Ik ga misschien dit weekend (indien de vluchten niet vol zitten)

Kan iemand hier een specifieke Stockholm guide aanraden ?
What's the name of the game?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 09:38:44 #102
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_59812481
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 09:34 schreef -marz- het volgende:
Ik ga misschien dit weekend (indien de vluchten niet vol zitten)

Kan iemand hier een specifieke Stockholm guide aanraden ?
Stockholm Encounter Guide van Lonely Planet
http://shop.lonelyplanet.(...)?bmUID=1214897853043

Online bestellen zal wel niet meer voor komend weekend aankomen. Anders ff in de plaatselijke boekhandel of op 't vliegveld regelen .
pi_59987203
Ik ga midden oktober naar Stockholm, zeer waarschijnlijk
pi_60007685
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 09:38 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Stockholm Encounter Guide van Lonely Planet
http://shop.lonelyplanet.(...)?bmUID=1214897853043

Online bestellen zal wel niet meer voor komend weekend aankomen. Anders ff in de plaatselijke boekhandel of op 't vliegveld regelen .
Zelfs op Arlanda verkochten ze hem niet maar met de Sweden guide van LP zijn we een heel eind gekomen.

Ik vloog met KLM als stand-by passagier, altijd spannend maar we zijn zowel heen als op tijd thuis gekomen.

We zaten in het Queen's Hotel, een schattig hotelletje in een voormalig appartementencomplex midden in de stad en ze noemen het 'budget' maar het is al gauw 100e per nacht. Wel wilden ze wat van de prijs afhalen. Als je niet van hostels houdt is het een aanrader iiig; erg sfeervol itt Novotel/Scandic-achtige toestanden.

En verder was het geweldig! 25 graden, geen regen, lekker lang licht en de stad lag er weer prachtig bij qua musea alleen Skansen gezien en het Vasa museum. En de rondvaart mocht natuurlijk niet ontbreken, maar het is nou eenmaal heel mooi vanaf het water. Verder gewoon lekker door de stad gewandeld, lekker gegeten en 's avonds op stap in Sodermalm.

We gaan zeker nog eens terug, m'n lief had het zelfs al over emigreren op de terugweg spraken we een KLM purser die er woont, zij was er wel over te spreken alleen in de donkere wintermaanden schijn je beter af te zijn in NL.
What's the name of the game?
pi_60013537
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 22:41 schreef -marz- het volgende:

[..]

We gaan zeker nog eens terug, m'n lief had het zelfs al over emigreren op de terugweg spraken we een KLM purser die er woont, zij was er wel over te spreken alleen in de donkere wintermaanden schijn je beter af te zijn in NL.
Klopt, het kan je humeur lichtelijk beīnvloeden, als je maar 7-8 uur zonlicht hebt en als het dan nog regent...
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_60014843
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 10:01 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Klopt, het kan je humeur lichtelijk beīnvloeden, als je maar 7-8 uur zonlicht hebt en als het dan nog regent...
Ik heb daar eerlijk gezegd nooit last van gehad. Ik vond het heel snel wennen. Die lichtjes overal heeft ook wel wat
  donderdag 10 juli 2008 @ 12:08:13 #107
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_60016169
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 10:01 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Klopt, het kan je humeur lichtelijk beīnvloeden, als je maar 7-8 uur zonlicht hebt en als het dan nog regent...
Vooral in het noorden schijnt het aantal zelfmoorden dan flink te stijgen...

Ik houd het maar bij het minder grote verschil dat wij hebben en af en toe richting Scandinavië gaan. Dan gaat de lol er ook niet van af.

@Grunner: heb je het over een vakantie of een heel seizoen+werk daar? Zit natuurlijk wel een verschilletje in.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 11 juli 2008 @ 23:21:35 #108
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_60052234
Ik heb even hulp nodig!! Welke metrostations horen bij de volgende foto's:

1.
2.
3.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_60056558
Poeh! Die onderste komt me wel bekend voor, maar ik kan me niet herinneren welke het is.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 17:36:54 #110
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_60061546
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 11:20 schreef piepster het volgende:
Poeh! Die onderste komt me wel bekend voor, maar ik kan me niet herinneren welke het is.
Kungstradgarden

De bovenste doet me denken aan Radmansgatan (vlak bij ons hotel), maar er zijn vast meer metrostations met lange roltrappen met veel reclame-posters.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zondag 13 juli 2008 @ 13:57:34 #111
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_60074481
RaadJeStockholmPlaatje?

1. De roltrap van T-Centralen richting de blauwe lijn?
2. Een station op de blauwe lijn maar niet Kungstragården, T-Centralen, Rådhuset of Fridhemsplan... Welke welk? Geen idee, een station na Fridhemsplan.
3. Perron op T-Centralen, blauwe lijn?

Win ik een prijs?
  zondag 13 juli 2008 @ 16:18:33 #112
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_60077114
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:57 schreef ennuik het volgende:
RaadJeStockholmPlaatje?

1. De roltrap van T-Centralen richting de blauwe lijn?
2. Een station op de blauwe lijn maar niet Kungstragården, T-Centralen, Rådhuset of Fridhemsplan... Welke welk? Geen idee, een station na Fridhemsplan.
3. Perron op T-Centralen, blauwe lijn?

Win ik een prijs?
Voor alle 3 fout?
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zondag 13 juli 2008 @ 16:42:13 #113
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_60077557
quote:
Op zondag 13 juli 2008 16:18 schreef Dromer het volgende:

[..]

Voor alle 3 fout?


Die laatste is iig goed. De tweede is een goede schatting... Of...?
pi_60331237
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 10:01 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Klopt, het kan je humeur lichtelijk beīnvloeden, als je maar 7-8 uur zonlicht hebt en als het dan nog regent...
De donkere dagen voor kerst hebben ook in Nederland minder dan 8 uur tussen zonsopkomst en zonsondergang. Maar Zweden ligt noordelijker, dus zijn de winterdagen nog korter.
pi_60331259
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 19:07 schreef Fogel het volgende:
SAS en service in 1 zin, dat moet een grap zijn...
Als je er een ontkenning tussen zet blijft het 1 zin
pi_60361580
Ik ben er afgelopen week geweest en ik moet zeggen at een stad
Prachtige oude gebouwen,Geweldige shopping malls en een pretpark met de mooiste ligging ooit voor een pretpark namelijk midden in de oude stad!
Een echte aanrader!
  zaterdag 26 juli 2008 @ 16:29:02 #117
10710 gday
propria cures
pi_60362269
Gröna Lund bedoel je neem ik aan? Leuk pretparkje idd!
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_61298971
Komend weekend naar Stockholm. Ik heb er alweer zin in. Een keer niet voor mijn werk.
Stop rockin' the boat.
pi_61823379
Is het gebruikelijk om op Skavsta te vliegen? En hoe zijn de verbindingen naar het centrum van de stad? En hoeveel tijd gaat daar mee gemoeid?
pi_61823578
Als je met Ryanair vliegt kom je idd altijd aan op Skavsta Kost je met de bus ongeveer een uurtje richting de stad geloof ik. Bussen rijden vrij regelmatig
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_61823664
Helemaal top, dank je wel!!
pi_61828219
De bus doet er 1 uur en 20 minuten over vanuit Skavsta. Die rijden iedere 30 minuten en stoppen midden in het centrum bij T-Centralen.
Stop rockin' the boat.
pi_61828865
T-Centralen is het centraal station, neem ik aan? Hoe is het weer in Stockholm eind november, begin oktober? Worden de avonden al wat langer dan, moeten de shawls mee voor de kou? Is het dan druk wat toerisme betreft? Sorry voor alle lastige vragen, ik krijg het zo snel nergens gevonden...
pi_61830524
T-Centralen is inderdaad bij het Centraal Station.

Geen idee hoe het weer dan is, maar ik denk dat het dan wel al goed koud is en de avonden een stuk langer zijn. Sommige Zweden dragen nu al handschoenen en shawls.
Stop rockin' the boat.
pi_61834438
quote:
Op maandag 22 september 2008 18:13 schreef bassieVL het volgende:
T-Centralen is inderdaad bij het Centraal Station.

Geen idee hoe het weer dan is, maar ik denk dat het dan wel al goed koud is en de avonden een stuk langer zijn. Sommige Zweden dragen nu al handschoenen en shawls.
Daarentegen lopen er nog genoeg nog erg zomers bij.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_61911026
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 23:21 schreef Lips het volgende:
Ik heb even hulp nodig!! Welke metrostations horen bij de volgende foto's:

1. [ afbeelding ]
2. [ afbeelding ]
3. [ afbeelding ]

De eerste is 1 halte na Tcentralen denk ik, daar hebben ze namelijk van die heeeeeel lange roltrappen
  vrijdag 26 september 2008 @ 16:31:36 #127
10710 gday
propria cures
pi_61934458
Bij die eerste foto denk ik aan de roltrappen naar het treinstation bij Arlanda, maar ja ... dat is geen metrostation.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_61976181
Ik zou je iig voorbereiden op kou. Hoewel het nu erg lekker is kunnen de avonden en nachten flink fris zijn, zeker over een maand. T-centralen is bij Stockholm centraal met alle mogelijke manieren van vervoer Pics, not sure welke stations precies.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2008 18:37:16 ]
  zondag 28 september 2008 @ 21:56:11 #129
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_61982257
Iemand tips voor een dag stockholm? Ga waarschijlijk aankomende zaterdag een dagje naar Stockholm..Hoewel ik er nu 2x ben geweest (Beide keren maar een dagje) nog niet het idee dat ik echt wat gezien heb, behalve de oude stad. En die heb ik wel gezien. Wil alleen erg graag naar het Nobel museum!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_61983429
Skansen, nordiska museet, riksmuseet, boottochtje?
  zondag 28 september 2008 @ 22:54:15 #131
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_61984117
En evt. stadhuis bekijken. (mooi te combineren met boottochtje)
Dat blijft een schitterend gebouw.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 29 september 2008 @ 07:13:52 #132
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_61988406
Ben begin deze maand nog weer geweest. Dit keer ook de omgeving meegepakt (was zelf al eens 5 dagen in de stad zelf geweest). Stockholm blijft geweldig, zelfs als het regent dat het giet .

Wat ik wederom erg leuk vond, en mijn vriend ook, is de Östermalm Saluhall. Een prachtige, oude en luxe markthal. Heerlijk om je te verlekkeren aan alle delicatessen die ze er hebben uitgestald. Wij hebben er dit keer ook gelunched (bij Husmans Deli) en dat is zowel qua sfeer als qua eten een aanrader!
  Moderator maandag 29 september 2008 @ 11:01:15 #133
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_61991403
quote:
Op maandag 29 september 2008 07:13 schreef twentemeisje het volgende:
Wat ik wederom erg leuk vond, en mijn vriend ook, is de Östermalm Saluhall. Een prachtige, oude en luxe markthal. Heerlijk om je te verlekkeren aan alle delicatessen die ze er hebben uitgestald. Wij hebben er dit keer ook gelunched (bij Husmans Deli) en dat is zowel qua sfeer als qua eten een aanrader!
* noteert voor een volgend bezoek
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_61991550
Oh Drottningholm is ook erg mooi.
pi_61991559
quote:
Op maandag 29 september 2008 07:13 schreef twentemeisje het volgende:

Wat ik wederom erg leuk vond, en mijn vriend ook, is de Östermalm Saluhall. Een prachtige, oude en luxe markthal. Heerlijk om je te verlekkeren aan alle delicatessen die ze er hebben uitgestald. Wij hebben er dit keer ook gelunched (bij Husmans Deli) en dat is zowel qua sfeer als qua eten een aanrader!
Mijn favoriete lunchplek.

2 jaar geleden 'per ongeluk' binnen gelopen en sindsdien kom ik er elke keer wel als ik in Stockholm ben.
Stop rockin' the boat.
pi_62240659
Komend weekend weer naar Stockholm. Hopenlijk is het een beetje mooi weer.

Afgelopen maand bij het Stockholm Beer en Whiskey festival geweest: http://www.stockholmbeer.se/ Zeker de moeite waard, met de boot vanuit het centrum er naar toe.
Stop rockin' the boat.
pi_62241836
Ik ga ook dit weekend
pi_62243094
Ik ook
pi_62244088
Wordt nog druk in Stockholm dit weekend.
Stop rockin' the boat.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:39:49 #140
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_62244504
Wees gerust, ik ga niet .
pi_62245664
Niet getreurd, deze geweldige stad gaat er niet vandaar.
Stop rockin' the boat.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 00:46:29 #142
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_62276704
Ik wil binnenkort ook even op en neer naar Stockholm, nu heb ik niet direct een Stockholmgerelateerd vraagje maar toch: Ik zie dat ik via Airport Weeze kan vliegen (2 personen) voor in totaal 51,54 euro. (Zaterdagochtend heen 19,98 euro tickets, 31,54 euro tax, maandagavond terug, 0,02 euro tickets, 0 euro tax).

Is dit niet iets te billig, met andere woorden...zitten er addertjes onder het gras of kan ik echt voor 25 euro de neus op en neer? (Niet dat je straks een of andere gekke naheffing krijgt ofzo)
Gourmetten of steengrillen?
pi_62277965
Dit soort prijzen komen wel vaker voor. Ben half jaar geleden nog naar Stockholm geweest voor 45 euro(retourtje) inclusief belastingen etc. Maar dan krijg je geen koffie oid in het vliegtuig:p, kopen kan..

Maar er was toch ook een nieuwe vliegtax? Maarja, kijk anders ook op sterling.com, goedkoop en vrij goed georganiseerde maatschappij...
pi_62277968
Ohwja, en het scheelt veel als je ruim van tevoren boekt, soms hebben ze een week van tevoren nog goedkope tickets, maar op drukke dagen(feestdagen) zijn er geen goedkope tickets meer te krijgen...als je niet van tevoren besteld
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:34:15 #145
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_62278775
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 00:46 schreef Silenus het volgende:
Is dit niet iets te billig, met andere woorden...zitten er addertjes onder het gras of kan ik echt voor 25 euro de neus op en neer? (Niet dat je straks een of andere gekke naheffing krijgt ofzo)
De addertjes zijn de 4 keer 5 (als ik me niet vergis) euro creditcard toeslag en de toeslag (hoe hoog inmiddels?) per stuk ruimbagage. Dat komt er allemaal bij.
Die toeslagen gelden dus per persoon/koffer en per enkele reis.

Zonder creditcard valt er zo ongeveer niet te betalen bij RyanAir dus je zou hoogstens nog kunnen besparen op de ruimbagage, maar zorg er dan wel voor dat je handbagage aan de eisen voldoet. (al controleren ze lang niet altijd daarop)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_62279052
30 euro als je 1 tas wilt inchecken bij Ryanair.
Stop rockin' the boat.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:53:19 #147
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_62280422
Je ticket wordt inderdaad wat prijziger door het inchecken van bagage, de toeslag die je dan moet betalen wanneer je niet online incheckt en de creditcardtoeslag.

Maar dan nog, wij vliegen bijvoorbeeld eind november met z'n tweetjes voor 64 euro retour naar Londen. Dat is incl. al die toeslagen, we hebben 1 koffer ingecheckt ivm dat vloeistofgeneuzel en de andere bagage is handbagage.

We hebben begin september 50 euro pp voor een retourtje Stockholm betaald. Ik vind dat gewoon hardstikke goedkoop. Vliegen op zaterdag en maandag-donderdag is het goedkoopst bij RyanAir, een beetje schuiven met de dagen kan veel geld schelen.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:44:57 #148
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_62284588
Ah okay, nougoed dan vallen de kosten nog wel mee natuurlijk. Ik hoef zelf nauwelijks bagage mee te nemen maar m'n vriendin zal wel weer een zeecontainer aan shit nodig hebben, dat moet ik dan maar uit haar hoofd praten.

Ik ga straks dit topic eens rustig doorlezen.
Gourmetten of steengrillen?
pi_62354369
Schitterend weer gehad afgelopen weekend (vooral zondag) in Stockholm. Heerlijk rond gewandeld in Djurgarden.
Stop rockin' the boat.
pi_62356137
Gister was het idd fantastisch weer
pi_63731487
Heuj !!

Ik ga vrijdag met Ryanair naar Zweden toe.
En wil daar de bus pakken naar Stockholm.

Maar hoe zit dat eigenlijk met het geld ?
Staan daar pin automaten op vliegveld waar ik zo die zweedse kronen kan tappen ?

Of moet ik hier in NL wat kronen zien te krijgen ?
pi_63731926
quote:
Op woensdag 3 december 2008 18:39 schreef Glennnd het volgende:
Heuj !!

Ik ga vrijdag met Ryanair naar Zweden toe.
En wil daar de bus pakken naar Stockholm.

Maar hoe zit dat eigenlijk met het geld ?
Staan daar pin automaten op vliegveld waar ik zo die zweedse kronen kan tappen ?

Of moet ik hier in NL wat kronen zien te krijgen ?
Nope, geldautomaten genoeg daar. En je kunt ook met creditcard op het vliegveld je busticket kopen.
pi_63732274
Je kunt de bustickets ook op internet bestellen en uitprinten.
Stop rockin' the boat.
pi_63732886
Ah das mooi ! Pin ik daar gewoon geld. Dat is het makkelijkste denk ik.

Hotel zoeken, is dat daar moeilijk ? we komen daar ongeveer 10 uur 's avonds aan.
Gewoon binnen stappen en "Hoi ! " zeggen ?
pi_63737579
Volgens mij zeggen ze in Zweden "Hej!"

Geen ervaring met hotels zoeken trouwens. Niet nodig daar voor mij.
Stop rockin' the boat.
  woensdag 3 december 2008 @ 21:52:41 #156
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_63738170
quote:
Op woensdag 3 december 2008 19:25 schreef Glennnd het volgende:
Ah das mooi ! Pin ik daar gewoon geld. Dat is het makkelijkste denk ik.

Hotel zoeken, is dat daar moeilijk ? we komen daar ongeveer 10 uur 's avonds aan.
Gewoon binnen stappen en "Hoi ! " zeggen ?
Houd er wel rekening mee dat het hele vliegtuig wil pinnen

Wat betreft hotel zoeken kan ik je ook niet helpen, ik had vooraf een hostel geboekt en kwam geloof ik ook eerder aan.

Veel plezier!!!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_63738936
quote:
Op woensdag 3 december 2008 19:25 schreef Glennnd het volgende:
Ah das mooi ! Pin ik daar gewoon geld. Dat is het makkelijkste denk ik.

Hotel zoeken, is dat daar moeilijk ? we komen daar ongeveer 10 uur 's avonds aan.
Gewoon binnen stappen en "Hoi ! " zeggen ?
Zou ik vantevoren regelen. Zeker als je zo laat aankomt.
pi_63738963
Och das waar ook... Kijken of we toch een kleine voorschot van kronen kunnen krijgen.


Bedankt iig !
pi_63741996
quote:
Op woensdag 3 december 2008 19:25 schreef Glennnd het volgende:
Ah das mooi ! Pin ik daar gewoon geld. Dat is het makkelijkste denk ik.

Hotel zoeken, is dat daar moeilijk ? we komen daar ongeveer 10 uur 's avonds aan.
Gewoon binnen stappen en "Hoi ! " zeggen ?
Je kan ook naar het Tourist Center.. daar hebben wij ooit eens een kamer geregeld.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_63742791
quote:
Op woensdag 3 december 2008 23:26 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Je kan ook naar het Tourist Center.. daar hebben wij ooit eens een kamer geregeld.
Ook om 10 uur 's avonds?
pi_63748288
In deze en het vorige Stockholmtopic staan volgens mij een heleboel hotelideeen. Ik zou er als ik jullie was een paar langsbellen en reserveren. Het kan soms erg druk zijn in de hotels en dan is en reservering wel fijn.
Zweden spreken over het algemeen goed Engels dus je kan makkelijk met ze bellen.
pi_63748581
Even een TVP, ik kom de laatste tijd vaker in Skandinavie en dan vooral Stockholm... Hele relaxte stad!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_63757407
Vandaag weer lekker door hartje centrum heengebaggerd
pi_63761056
quote:
Op woensdag 3 december 2008 23:51 schreef Light het volgende:

[..]

Ook om 10 uur 's avonds?
uhm.. dat niet nee.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_63761253
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:45 schreef heaven7 het volgende:
Vandaag weer lekker door hartje centrum heengebaggerd
Heerlijk, filka met kaneelbol...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_63761618
Vandaag een huge ass muffin gehad als fika
  donderdag 4 december 2008 @ 19:01:10 #167
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_63762089
ik heb vandaag helemaal geen fika gehad! De hele week eigenlijk niet!

Maar, als troost vlieg ik morgen naar Nederland voor een flinke hoeveelheid pepernoten!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  vrijdag 5 december 2008 @ 01:24:52 #168
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_63772945
Mijn lieve Nynke terug thuis in kikkerland!!!!

Goede vlucht
Confidence through competence
pi_63777260
Even terug naar NL is leuk Have fun!! Ik ga over 2 weken weer met
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:22:47 #170
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_63780133
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:25 schreef heaven7 het volgende:
Even terug naar NL is leuk Have fun!! Ik ga over 2 weken weer met
ik ook! Ik ga nu sinterklaas vieren. hoe decadent! Maar goed, daarvoor ben ik vandaag wel acht uur onderweg ofzo..

@ Steer: Je bent een schat!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  zondag 7 december 2008 @ 13:56:43 #171
202348 Susi
Temple of Love
pi_63823051
Ik ga binnenkort vliegen vanaf Arlanda naar Amsterdam. Maar dan kom ik dus aan bij de haven, en dan ga ik naar het treinstation. En dan ? Gaat er direct een bus heen, weet iemand misschien hoeveel kronen dat kost ?

Alvast merci
  zondag 7 december 2008 @ 16:17:24 #172
10710 gday
propria cures
pi_63826198
Dan? Na je vlucht? En haven? Welke haven? Welk treinstation? Ik volg je niet.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  zondag 7 december 2008 @ 17:51:53 #173
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_63828514
quote:
Op zondag 7 december 2008 16:17 schreef gday het volgende:
Dan? Na je vlucht? En haven? Welke haven? Welk treinstation? Ik volg je niet.
Ik gok op een cruise met als eindpunt Stockholm. (en dan dus terugvliegen naar NL)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 8 december 2008 @ 00:05:22 #174
202348 Susi
Temple of Love
pi_63839409
quote:
Op zondag 7 december 2008 17:51 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik gok op een cruise met als eindpunt Stockholm. (en dan dus terugvliegen naar NL)
Ja die ja

Sorry
pi_63843252
Vanuit het centraal station in Stockholm kun je naar Arlanda met de rechtstreekse bus (40 minuten +- 11 euro) of met de rechtstreekse sneltrein Arlanda Express (20 minuten, +- 22 euro)
Stop rockin' the boat.
pi_63895093
Misschien nog iemand die tips heeft over waar uit te gaan als 18jarige in Stockholm(eind februari)"?
En is de kans erg groot dat er nog sneeuw ligt ?
  woensdag 10 december 2008 @ 07:44:51 #177
202348 Susi
Temple of Love
pi_63896799
quote:
Op maandag 8 december 2008 08:30 schreef bassieVL het volgende:
Vanuit het centraal station in Stockholm kun je naar Arlanda met de rechtstreekse bus (40 minuten +- 11 euro) of met de rechtstreekse sneltrein Arlanda Express (20 minuten, +- 22 euro)
Bedankt !
quote:
Op woensdag 10 december 2008 00:42 schreef Nilith het volgende:
Misschien nog iemand die tips heeft over waar uit te gaan als 18jarige in Stockholm(eind februari)"?
En is de kans erg groot dat er nog sneeuw ligt ?
Ik weet het niet precies, maar ik denk dat je leeftijd wel eens een probleem kan gaan vormen voor de 'echte' clubs enzo. Vaak is het vanaf 21/22 etc.
pi_63900454
In Sodermalm kun je goed uitgaan. Genoeg leuke kroegen, clubs etc.
Stop rockin' the boat.
pi_63901922
Echter doen ze behoorlijk moeilijk als je 18 bent. Je moet geluk hebben.
  vrijdag 12 december 2008 @ 17:34:00 #180
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_63966138
Ik wil misschien met nieuwjaar naar Stockholm gaan en ik lees dat op een aantal sites dat je voor plekken gewoon kaartjes moet hebben. Ik kan eigenlijk alleen nergens vinden waar ik ze evt. op internet kan bestellen, wat ze moeten kosten, etc...
Beetje onhandig

Iemand een idee?
pi_63966581
Wat voor kaartjes? Wat voor plekken?

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2008 17:58:47 ]
  vrijdag 12 december 2008 @ 18:11:39 #182
202348 Susi
Temple of Love
pi_63966855
Voor clubs e.d. neem ik aan.
Je moet idd bestellen, en vaak kan het alleen ook nog maar naar een postadres in Zweden zelf worden gestuurd, dus niet naar het buitenland. Waarschijnlijk zijn er wel uitzonderingen, maar ik zou dat wel iig doen, 't zou lullig zijn als je daar straks staat en je mag er niet in.
pi_63966947
Oh, nooit gedaan, nooit nodig geweest ook
pi_65447744
Ik heb twee volle dagen om Stockholm te bekijken. Welke dingen wel en welke dingen niet?
pi_65448459
Ik ga over drie weken!
Ben benieuwd of er sneeuw ligt en ijs enzo? Iemand die me dat kan vertellen? Dan weet ik wat ik in moet pakken...
  Moderator dinsdag 27 januari 2009 @ 11:15:18 #186
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_65448781
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:41 schreef mrkanarie het volgende:
Ik heb twee volle dagen om Stockholm te bekijken. Welke dingen wel en welke dingen niet?
Ik neem aan dat je dit topic al helemaal hebt doorgelezen. Wat heb je al gepland qua bezoeken?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 13:16:43 #187
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_65452547
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:04 schreef Anotis het volgende:
Ik ga over drie weken!
Ben benieuwd of er sneeuw ligt en ijs enzo? Iemand die me dat kan vertellen? Dan weet ik wat ik in moet pakken...
Hier 80 km. boven stockholm sneeuwt het soms, en is alles ijzig. Je fietst constant over ijs..Maar over 3 weken kan dat heel anders zijn natuurlijk!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_65456174
In Stockholm is vannacht weer een beetje gevallen maar het is niet veel soeps. Het is wel (nog steeds ) spekglad.
pi_65758012
Weet er iemand nog een leuk knus restaurantje in Stockholm?
Stop rockin' the boat.
pi_65770560
hoiii

Ik heb een tijdje geleden een combinatie reis gemaakt naar Helsinki en Stockholm. Ik vind Stockholm een erg mooie stad!! Het is een stuk vrolijker dat Helsinki. Ik ben 2 dagen in Stockholm geweest, dus niet heel erg lang. Ik zou best nog wel een keer terug willen!

groetjes
pi_65895503
Dinsdag
10:00 Vasa Museum 9,50EUR
12:30 Historic Canal Tour 14,56EUR
14:00 Gamla Stan -
Woensdag
10:00 Skogskyrkogården -
12:00 Kaknästornet 9,05EUR
14:00 Shoppen in SoFo

Dit is onze planning, toevoegingen of aanmerkingen van harte welkom!
pi_65895935
Je gaat vanaf 14:00 tot ergens in de avond in Gamla stan lopen? Ik zou daar nog wat achteraan plakken eigenlijk, zo lang kun je je daar niet vermaken. 2 uur in Kaknäs ga je ook niet redden trouwens, wel met reistijd wellicht maar de toren zelf stelt weinig voor. Wel leuk hoor, goedkoper dan 9 euro trouwens 30 kronen voor 1 persoon naar boven
Ik wil iedereen Skansen aanraden. En de muffinbakkeri op Drottninggatan
Oh en op Slussen kun je de goddelijkste chocoladetaart eten

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2009 22:00:47 ]
  maandag 9 februari 2009 @ 22:10:58 #193
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_65896333
Skansen idd. Daar ben je trouwens wel een paar uur zoet op z'n minst.
En het stadhuis. Hoeft niet veel tijd te kosten.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_65896577
Voor Skansen zou ik een hele dag uittrekken. Of je zorgt dat je er om 10 uur binnenbent en als je dan bent uitgekeken kun je verder Stockholm ingaan. Het ligt erg centraal (Djurgården). Stadshuset is ook leuk En drottningholm natuurlijk.

Mijn ouders komen over 1.5 week 3 dagen hier. Wij gaan naar Skansen, Drottningholm en een hele dag in het centrum rondlopen en wellicht nordiska museet (ook Djurgården).
pi_65897124
Donderdag tot dinsdagmorgen ben ik weer in Stockholm, misschien toch maar wat meer de toerist gaan uithangen.
Stop rockin' the boat.
pi_65900037
Ik wilde eigenlijk een retourtje Stockholm boeken met Ryanair over een paar weekjes (zag dat ze nog een mooie actie hebben). Maar nu zie ik dat dat vliegveld 100km van Stockholm af ligt..
Hoe en voor hoeveel kom je dan een beetje makkelijk in Stockholm? iemand tips?
Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
"Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
"En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
pi_65900191
Bus, sek250 voor een retour.
pi_65900327
Ja sorry ik las niet goed... staat er allemaal al... haha
thanks voor de tip anyway
Ik geloof dat die verbinding best regelmatig is ook nog!

Zo maar eens wat couchsurfing adressen aanschrijven, kan ik weer een hoofdstukje bijschrijven
Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
"Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
"En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
pi_65903662
Tip: Begin op tijd met het zoeken van een couch in Stockholm.

De bus vanuit Skavsta vertrekt elke 15/20 minuten naar Stockholm Centraal station.

Leuke site met tips van locals: http://www.spottedbylocals.com/stockholm/

[ Bericht 33% gewijzigd door bassieVL op 10-02-2009 10:08:19 ]
Stop rockin' the boat.
pi_65912717
Dat is niet helemaal waar:
http://www.flygbussarna.se/Tidtabell.aspx?lid=40&hid=70&lang=SE

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2009 14:26:10 ]
pi_65913627
quote:
Sorry, je hebt gelijk. Ik heb echter nog nooit langer dan 15 minuten hoeven te wachten.

"From Skavsta Airport to Stockholm City: The bus departs shortly (approx. 30 min:) after every flights arrival. Travel time to Stockholm City approx. 80 min. The bus waits for delayed flights. "
Stop rockin' the boat.
pi_65913904
Ja de aansluitingen zijn altijd wel aardig idd
pi_65916438
Sneeuwt het al in Stockholm? Wordt volgens mij een koud weekend.
Stop rockin' the boat.
pi_65921446
Nee, er liggen her en der nog wat restjes. Het is nu 2 dagen rond het vriespunt overdag maar afgelopen weekend dooide het flink.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2009 18:21:49 ]
pi_65922487
Ik hoop op iets meer kou. Binnenkort stukje langlaufen en dan mag het wel vriezen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 10 februari 2009 @ 19:35:01 #206
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_65923748
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 18:54 schreef Drive-r het volgende:
Ik hoop op iets meer kou. Binnenkort stukje langlaufen en dan mag het wel vriezen.
er wordt hier (80 km.) boven stockholm flink wat gelanglauft hoor! En voor komend weekend gaat het wat meer sneeuwen, en komt de temperatuur niet boven de -3 uit...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_65924060
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 08:50 schreef bassieVL het volgende:
Tip: Begin op tijd met het zoeken van een couch in Stockholm.

De bus vanuit Skavsta vertrekt elke 15/20 minuten naar Stockholm Centraal station.

Leuke site met tips van locals: http://www.spottedbylocals.com/stockholm/
Thanks
Ik zal me binnenkort eens inlezen in tips, ga 3 maart en kom de 5e terug dus feitelijk heb ik maar 1 volle dag, eens kijken wat ik dan allemaal kan doen of moet zien

Heb jij ervaring met couchsurfers daar?
Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
"Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
"En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
pi_65926093
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:41 schreef StrikerZeljko het volgende:

[..]

Thanks
Ik zal me binnenkort eens inlezen in tips, ga 3 maart en kom de 5e terug dus feitelijk heb ik maar 1 volle dag, eens kijken wat ik dan allemaal kan doen of moet zien

Heb jij ervaring met couchsurfers daar?
Ik lees vaak mee in de CS Stockholm group voor tips etc: http://www.couchsurfing.com/group.html?gid=680
Geen ervaring met CS in Stockholm, las alleen dat het lastig kan zijn daar een couch te vinden
Stop rockin' the boat.
pi_65927302
er zijn niet zoveel members daar dat viel me al op in vergelijking tot andere landen waar ik ervaring mee heb.. heb al een paar mensen aangeschreven, even afwachten
Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
"Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
"En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
pi_65928759
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:35 schreef AKnynke het volgende:

[..]

er wordt hier (80 km.) boven stockholm flink wat gelanglauft hoor! En voor komend weekend gaat het wat meer sneeuwen, en komt de temperatuur niet boven de -3 uit...
Ik ga nog even een stukkie verder dan dat. Maar sneeuw dit weekeinde is goed nieuws, nu gewoon hopen op nog twee weken onder nul...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_65934165
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 21:39 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik ga nog even een stukkie verder dan dat. Maar sneeuw dit weekeinde is goed nieuws, nu gewoon hopen op nog twee weken onder nul...
Hoe ver ga je nog noordelijker?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_65934392
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:44 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Hoe ver ga je nog noordelijker?
Richting Mora, dus da's iets van 200 km noordelijker ofzo?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 11 februari 2009 @ 08:09:36 #213
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_65938072
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:50 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Richting Mora, dus da's iets van 200 km noordelijker ofzo?
da's ongeveer 4 uur rijden nog vanuit Uppsala....ga je voor de crosscountry race?
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_65938135
De Vasaloppet? ben ik een keer geweest...fantastisch om daar sfeer te proeven! Helaas is 90 kilometer langlaufen ongeveer 89 te veel voor mij..
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 11 februari 2009 @ 08:36:21 #215
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_65938369
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 08:16 schreef Knutknuttsson het volgende:
De Vasaloppet? ben ik een keer geweest...fantastisch om daar sfeer te proeven! Helaas is 90 kilometer langlaufen ongeveer 89 te veel voor mij..
1e zondag van maart toch? Ik heb nog nooit op skiis gestaan, dus de eerste keer 90 is wat teveel...Maar om te kijken lijkt het me al tof, eigenlijk!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_65938966
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 08:36 schreef AKnynke het volgende:

[..]

1e zondag van maart toch? Ik heb nog nooit op skiis gestaan, dus de eerste keer 90 is wat teveel...Maar om te kijken lijkt het me al tof, eigenlijk!
Klopt, 1 maart dit jaar. Het is heel leuk om te kijken. Het is geen mega-happening maar in Mora is het wel heel gezellig! Nu vind ik Mora trouwens altijd heel gezellig om te zijn, maar de Vasaloppet maakt het nķg leuker
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_65939235
Succes maar voor mezelf hoop ik spoedig op dooi, warmte en lente Hoewel ik 15 maart voor 5 dagen naar Abisko in het hoge noorden ga

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2009 09:25:20 ]
pi_65939348
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 09:25 schreef heaven7 het volgende:
Succes maar voor mezelf hoop ik spoedig op dooi, warmte en lente Hoewel ik 15 maart voor 5 dagen naar Abisko in het hoge noorden ga
Meen je dat nou? Ik wil graag meer sneeuw en meer vorst!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_65939477
Woon jij ook in Stockholm? Ik ben de winter helemaal zat iig 2 maanden terug wilde ik dat ook nog hoor
pi_65939523
Uppsala, hier ligt tenminste sneeuw en lijkt het op winter. in Stockholm blijft het maar een beetje behelpen met de winter, toch?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_65939602
Nogal, op Lidingö ligt nog sneeuw en bergen ijs Je kunt nergens gaan of je gaat praktisch onderuit. Het ijs van het meer is 35 cm dik maar het kwakkelt al een tijdje. Steeds rond 0, -2, +1 etc. 'S nachts valt vaak weer een nieuw laagje sneeuw wat dan weer plat en glad wordt gereden etc, ben het spuugzat
pi_65939697
Ja, was zaterdag nog in Stockholm. Grijs grauw prutweer. Niet echt winterweer zoals het zou moeten zijn. Hier sneeuwt het nu behoorlijk trouwens...
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_65939881
Het vriest hier ook alweer 3 dagen en het is zonnig en helder dus dat is wel lekker
pi_65941667
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 08:09 schreef AKnynke het volgende:

[..]

da's ongeveer 4 uur rijden nog vanuit Uppsala....ga je voor de crosscountry race?
Drie uur vanuit Arlanda, maar daar moest ik wel een grote volvo met spikes voor huren, haha. Anyway, ik doe de oppet spor. Da's de volle wasaloppet, maar zonder het wedstrijd element en de helft van de deelnemers. Had namelijk nooit eerder gelanglaufd, dus wil het in mijn eigen tijd doen en niet plat gelopen worden door die gekke Zweden!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_65941890
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 09:49 schreef heaven7 het volgende:
Het vriest hier ook alweer 3 dagen en het is zonnig en helder dus dat is wel lekker
Zolang het vliegtuig morgen maar kan landen ben ik tevreden.
Stop rockin' the boat.
pi_65943171
Dat lijkt me geen probleem
  woensdag 11 februari 2009 @ 17:40:44 #227
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_65956110
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 09:43 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ja, was zaterdag nog in Stockholm. Grijs grauw prutweer. Niet echt winterweer zoals het zou moeten zijn. Hier sneeuwt het nu behoorlijk trouwens...
het is hier zo mooi met de sneeuw enzo. Alleen dat ijs, ik ben het zo zat. Maakt fietsen zo moeilijk.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_65959882
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:40 schreef AKnynke het volgende:

[..]

het is hier zo mooi met de sneeuw enzo. Alleen dat ijs, ik ben het zo zat. Maakt fietsen zo moeilijk.
Moet je meer verzweedsen! In de winter vervoer je jezelf toch met de bus....
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 11 februari 2009 @ 19:51:42 #229
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_65960498
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:36 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Moet je meer verzweedsen! In de winter vervoer je jezelf toch met de bus....
ah maar nee, gewoon op de fiets. Bus kost zoveel geld! Maar ik blijf Hollands, en erover klagen....
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_65961822
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:51 schreef AKnynke het volgende:

[..]

ah maar nee, gewoon op de fiets. Bus kost zoveel geld! Maar ik blijf Hollands, en erover klagen....
Heb je al spikes op je fietsbanden dan?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 11 februari 2009 @ 20:37:18 #231
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_65962486
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:21 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Heb je al spikes op je fietsbanden dan?


niet dus. Ik vraag me af of het nog zin heeft. Maar goed, ben nog niet gevallen, de enige keer dat ik gevallen ben was voor de sneeuw..(knock on wood!)
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_65965231
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:23 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Heerlijk, filka met kaneelbol...
Wat is dat?
Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
"Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
"En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
pi_65969928
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 21:48 schreef StrikerZeljko het volgende:

[..]

Wat is dat?
Filka is gewoon koffie, zijn zweden gek op. Wist je dat zweden per inwoners de meeste koffie drinken? Kaneelbol is een soort koffiebroodje. Zo'n ronde met krenten en glazuur dus. Maar dan zonder krenten en glazuur, maar met kaneel en suiker. Helemaal top.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_65988082
Ik ga in maart naar Stockholm? Iemand ooit in het Hilton geweest?
pi_65994866
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 15:31 schreef Coastertommm het volgende:
Ik ga in maart naar Stockholm? Iemand ooit in het Hilton geweest?
Niet Hilton, wel The Grand. Zeker een van mijn favoriete hotels

Maar goed, als de baas niet betaalt moet ik ook gewoon ergens op de bank slapen
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_65998769
Ik ga morgen kanelbullar bakken Goddelijke krengen
pi_66002560
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:19 schreef heaven7 het volgende:
Goddelijke krengen
Inderdaad!! En nu is het Semla-tijd Ook al zo goed voor de lijn
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_66004530
Maandag
pi_66005580
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:19 schreef heaven7 het volgende:
Ik ga morgen kanelbullar bakken Goddelijke krengen
Weet je dat ze heel goed in te vriezen zijn? Heb er nog 20 liggen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator donderdag 12 februari 2009 @ 23:14:42 #240
45833 crew  Fogel
pi_66005650
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 23:12 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Weet je dat ze heel goed in te vriezen zijn? Heb er nog 20 liggen...
Gewoon uit het vriesvak in de supermarkt. Scheelt de moeite van het zelf maken
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_66007160
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 23:14 schreef Fogel het volgende:

[..]

Gewoon uit het vriesvak in de supermarkt. Scheelt de moeite van het zelf maken
[ afbeelding ]
Laf! Maar wel lekker...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_66009885
Zelf maken is zoveel leuker en lekkerder Vandaag de big day Ik heb ze eens in Nederland proberen te maken maar lastig hoor, bovendien verkopen wij geen 'pärlsocker' en dat is toch wel nodig En de koek was veel te knapperig. Was ook wel lekker maar toch niet de echte zweedse kanelbulle.
Ik ga ze ook invriezen, over een weekje komen mijn ouders en zus over en dan is het leuk ze fika met die dingen te kunen aanbieden

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2009 08:01:09 ]
pi_66011082
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 08:00 schreef heaven7 het volgende:
Zelf maken is zoveel leuker en lekkerder Vandaag de big day Ik heb ze eens in Nederland proberen te maken maar lastig hoor, bovendien verkopen wij geen 'pärlsocker' en dat is toch wel nodig En de koek was veel te knapperig. Was ook wel lekker maar toch niet de echte zweedse kanelbulle.
Ik ga ze ook invriezen, over een weekje komen mijn ouders en zus over en dan is het leuk ze fika met die dingen te kunen aanbieden
Succes ermee vandaag!
Verder ben ik het met Fogel eens. Die uit het vriesvak zijn geweldig lekker en makkelijk! Ook de EXTRA-grote van Findus is een welkome gast hier in huis
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_66077182
Weet iemand een goede plek om te verblijfen in Stochholm met een kleintje (1,5 jaar)
Zijn er in de buurt van Stockholm vakantieparken (soort van Center Parcs of Landal) bijvoorbeeld?
pi_66077431
quote:
Op zondag 15 februari 2009 11:16 schreef MickeyMikeRT het volgende:
Weet iemand een goede plek om te verblijfen in Stochholm met een kleintje (1,5 jaar)
Zijn er in de buurt van Stockholm vakantieparken (soort van Center Parcs of Landal) bijvoorbeeld?
Die zijn er niet, wel campings waar je een huisje kan huren. Over het algemeen zijn die niet zo luxe als op een vakantiepark, maar goed te doen. Al neem ik wel aan dat je met een dreumes liever een gescheiden slaapgedeelte hebt. Dan zou je moeten informeren op de camping.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_66077760
Ik heb jaren geleden op camping Flottsbro gestaan. Ligt in Huddinge, een zuidelijke 'voorstad' van Stockholm aan een meer. We hadden daar een stuga, voorzien van alles wat je nodig hebt eigenlijk. Geen luxe van een vaatwasser, maar wel een keukentje, warme douche, zithoek en slaapkamer. Prima met een kleine denk ik.

Ik ga over een paar dagen naar Stockholm!!! Ligt er sneeuw? En zal ik maar thermokleding meenemen of valt het mee?
pi_66077841
Ok! Dank voor je snelle reactie

Weet iemand een hotel aan te raden met een apart slaapgedeelte voor een dreumes?
pi_66077915
Flottsbro is super! (Heb in Huddinge gewoond) en de stugor daar zijn prima, al vond ik ze in het hoogseizoen wel prijzig!

Er ligt bijna geen sneeuw in Stockholm, tenminste niet in het centrum. Koud is het wel, verwachting is dat het komende week niet boven nul uitkomt.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_66077951
quote:
Op zondag 15 februari 2009 11:50 schreef MickeyMikeRT het volgende:
Ok! Dank voor je snelle reactie

Weet iemand een hotel aan te raden met een apart slaapgedeelte voor een dreumes?
eehm...camping is toch leuker voor een kleintje? Moet je natuurlijk zelf weten, maar de meeste campings zijn ERG kindvriendelijk!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 16 februari 2009 @ 08:56:31 #250
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_66109850
quote:
Op zondag 15 februari 2009 11:46 schreef Anotis het volgende:
Ik heb jaren geleden op camping Flottsbro gestaan. Ligt in Huddinge, een zuidelijke 'voorstad' van Stockholm aan een meer. We hadden daar een stuga, voorzien van alles wat je nodig hebt eigenlijk. Geen luxe van een vaatwasser, maar wel een keukentje, warme douche, zithoek en slaapkamer. Prima met een kleine denk ik.

Ik ga over een paar dagen naar Stockholm!!! Ligt er sneeuw? En zal ik maar thermokleding meenemen of valt het mee?
Wij zijn er vorig jaar geweest en het was super! Je kunt er ook lekker wandelen en in de winter je ski's onderbinden (het ligt aan een skipiste) maar je zit ook zo in Stockholm. Heel erg goedkoop was het niet, maar dat komt ook omdat wij perse een huisje wilden met een tweepersoonsbed ipv stapelbedden . Ik vond het een aanrader in elk geval.
pi_66162443
Net weer terug van een lang weekend Stockholm. Blijft een erg leuke stad. 6 Maart staat de volgende trip naar Stockholm op het programma. Metallica in de Globen.

Gisteren gegeten bij Hermans, als je van vegetarisch (en veel) eten houdt, zeker een aanrader. Lekker eten en een mooi uitzicht over de stad.
Stop rockin' the boat.
pi_66170033
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:48 schreef bassieVL het volgende:
6 Maart staat de volgende trip naar Stockholm op het programma. Metallica in de Globen.

Gaaf! Zelfs voor een Zweed is het bijna onmogelijk om aan kaartjes te geraken. Was toch binnen no-time uitverkocht meen ik?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_66170674
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:19 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Gaaf! Zelfs voor een Zweed is het bijna onmogelijk om aan kaartjes te geraken. Was toch binnen no-time uitverkocht meen ik?
Was inderdaad erg snel uitverkocht, binnen een paar minuten. Ben benieuwd, ben nog nooit in de Globen geweest.
Stop rockin' the boat.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:52:18 #254
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_66171370
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:48 schreef bassieVL het volgende:
Net weer terug van een lang weekend Stockholm. Blijft een erg leuke stad. 6 Maart staat de volgende trip naar Stockholm op het programma. Metallica in de Globen.

Gisteren gegeten bij Hermans, als je van vegetarisch (en veel) eten houdt, zeker een aanrader. Lekker eten en een mooi uitzicht over de stad.
leuk, waar zit dat Hermans? Mn vriend is vegetarisch,d us dat is wel leuk voor een keertje!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_66171559
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:52 schreef AKnynke het volgende:

[..]

leuk, waar zit dat Hermans? Mn vriend is vegetarisch,d us dat is wel leuk voor een keertje!
Södermalm, beetje verderop dan Katarinavägen vanuit Götgatan gezien. 5 minuten lopen vanuit metro Slussen. Zeer mooi uitzicht op de weg ernaar toe.

http://hermans.gastrogate.com/
Stop rockin' the boat.
pi_66173264
Ik ga met Hemelvaart voor het eerst naar Stockholm. Ik heb al veel van Europa gezien, maar ben eigenlijk nog nooit in Scandinavië geweest. Het was trouwens de eerste keer dat ik goed moest zoeken naar een beetje betaalbare accommodatie.

Keuze is gevallen op het Hotel Clarion Collection Tapto. Wordt goed beoordeeld, is scherp geprijsd (ik betaal 210 euro voor 4 nachten) en naast ontbijt is ook nog eens een dinerbuffet en gratis koffie/thee/gebak inbegrepen.
Old enough to know better. Too young to care.
pi_66190759
Heehee,

Nou, wij zitten nu in Stockholm, ik internet nu even vanuit de Karknastorget, heerlijk zonnetje hier! Gisteren Gamla stan, SoFo en nog wat dingetjes bezocht. Ideaal met zoän metrokaart, iemand nog tips? Is Skansen nog de moeite wáard?
pi_66191249
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:59 schreef mrkanarie het volgende:
Heehee,

Nou, wij zitten nu in Stockholm, ik internet nu even vanuit de Karknastorget, heerlijk zonnetje hier! Gisteren Gamla stan, SoFo en nog wat dingetjes bezocht. Ideaal met zoän metrokaart, iemand nog tips? Is Skansen nog de moeite wáard?
Skansen is leuk om doorheen te lopen . Zeker als 't weer goed is .
pi_66191394
Skansen is héél erg de moeite waard Zeker voor die prijs! En ja, het zonnetje hier is idd goddelijk Helaas zit ik met een ziek kind de hele dag binnen
pi_66193621
Vond het afgelopen weekend toch wel fris in Stockholm. Had graag wat meer zon gehad.
Stop rockin' the boat.
pi_66193789
En hoe is het nu? Enige voorspelling voor het weekend? Het moet gvd koud blijven...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 19 februari 2009 @ 03:16:42 #262
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_66223758
Stockholm
Dit jaar ga ik niet, omdat ik niet weet met wie ik zou moeten gaan
  donderdag 19 februari 2009 @ 03:17:24 #263
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_66223765
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 03:16 schreef pumpkinsoup het volgende:
Stockholm
Dit jaar ga ik niet, omdat ik niet weet met wie ik zou moeten gaan
Ga met mij
Confidence through competence
pi_66224716
Het is al een aantal dagen non stop onder 0. Zaterdagnacht is -12 voorspeld.
pi_66233748
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 08:14 schreef heaven7 het volgende:
Het is al een aantal dagen non stop onder 0. Zaterdagnacht is -12 voorspeld.
Poe. Zondag koud dus in Mora...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_66247981
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:57 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Poe. Zondag koud dus in Mora...
Zondag ga je de 90 km volbrengen? Heel veel succes alvast!

Hoe lang denk je erover te doen trouwens?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_66248807
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:01 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Zondag ga je de 90 km volbrengen? Heel veel succes alvast!

Hoe lang denk je erover te doen trouwens?
Dank je, ik zal het nodig hebben. Tijd maakt me echt geen donder uit, ik wil gewoon het einde halen en daar kan je maximaal 13 uur over doen... Nou ja, ik kon hiervoor niet eens langlaufen, dus moet de laat ook niet te hoog leggen
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_66248873
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:23 schreef Drive-r het volgende:

[..]

... Nou ja, ik kon hiervoor niet eens langlaufen, dus moet de laat ook niet te hoog leggen
Maar nu toch wel? Ik bedoel..je hebt toch getraind neem ik aan??
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_66252793
Zo, zojuist weer gesetteld in Nederland. Heerlijk, een paar daagjes weg, en wat een stad is Stockholm!

Gisteren na Kaknastorget op veler aanraden toch naar Skansen gegaan. De entree van 100SEK vond ik een redelijke prijs, en met het zonnetje erbij was het inderdaad erg fijn! Wel vond ik het jammer dat het ivm de winter wat kaal en leeg was; de beren liepen bijvoorbeeld niet buiten, ze waren nieuwe leidingen aan het leggen, het eea aan het verbouwen en alle restaurantjes waren dicht. Dit laatste was ook de reden dat we na zo'n 2,5 uur het dusdanig koud hadden dat we eruit zijn gegaan en een lekker warm cafétje in Gamla stan hebben opgezocht. Verder was het inderdaad wel erg leuk met al die huisjes e.d., en ik kan me heel goed indenken dat het zomers erg gezellig is!

Foto's volgen nog, en Stockholm ga ik zeker nog een keer aandoen!
pi_66255945
Oh, Skansen in de winter niet zoveel aan? Waren er wel mensen aanwezig in die huisjes en was het dorpskerntje open? (Met het bakkertje, de drukkerij etc?)
pi_66256047
* heaven7 wil er zondag heen met ouders die eenmalig 4 daagjes komen kijken waar dochterlief tegenwoordig woont
pi_66259403
Juist in de winter is Skansen leuk! Lekker rustig
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_66259416
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:18 schreef heaven7 het volgende:
* heaven7 wil er zondag heen met ouders die eenmalig 4 daagjes komen kijken waar dochterlief tegenwoordig woont
eenmalig?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_66260940
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:17 schreef heaven7 het volgende:
Oh, Skansen in de winter niet zoveel aan? Waren er wel mensen aanwezig in die huisjes en was het dorpskerntje open? (Met het bakkertje, de drukkerij etc?)
Voor zover ik heb gezien was alles dicht...
pi_66261893
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:24 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Maar nu toch wel? Ik bedoel..je hebt toch getraind neem ik aan??
Drie dagen geoefend, maar dat was het. Wel veel in de gym geweest natuurlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_66272013
Oh Als alles dicht is, is er weinig aan en is 80 of 100 kronen aardig duur.. Wat heb je er dan aan om te gaan? Ze komen eenmalig ja Na de zomer ben ik weer in NL..
pi_66273257
Zo goed als zeker ga ik met twee vrienden het weekend van Vrijdag 13 t/m/ Zondag 15 Maart naar stockholm. Vlucht is al goedkoop gevonden. Nu dus nog een hotel. Heb besloten doordat de vliegreis vrij goedkoop is maar een hotel te nemen i.p.v. een hostel. Is toch net iets beter. Nu is dus de vraag kennen mensen goede hotels hier ? Niet te duur natuurlijk. Het liefst wel redelijk in het centrum. En als de vlucht het gaat worden zijn we rond 10 uur op de luchthaven (nyo) haal je dit allemaal een beetje met inchecken etc ?
pi_66273500
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:09 schreef heaven7 het volgende:
Oh Als alles dicht is, is er weinig aan en is 80 of 100 kronen aardig duur.. Wat heb je er dan aan om te gaan? Ze komen eenmalig ja Na de zomer ben ik weer in NL..
In het weekend is het meeste wel open (Tot 15.00) Kijk maar eens op skansen.se. Daar staat ook een dagelijks programma bij "Vad händer idag"
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_66273539
Oh dat zou fantastisch zijn, tack
pi_66273570
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:42 schreef copyfile het volgende:
Zo goed als zeker ga ik met twee vrienden het weekend van Vrijdag 13 t/m/ Zondag 15 Maart naar stockholm. Vlucht is al goedkoop gevonden. Nu dus nog een hotel. Heb besloten doordat de vliegreis vrij goedkoop is maar een hotel te nemen i.p.v. een hostel. Is toch net iets beter. Nu is dus de vraag kennen mensen goede hotels hier ? Niet te duur natuurlijk. Het liefst wel redelijk in het centrum. En als de vlucht het gaat worden zijn we rond 10 uur op de luchthaven (nyo) haal je dit allemaal een beetje met inchecken etc ?
Hotels weet ik niet, maar als je van NYO naar Stockholm centrum met de bus reist, ben je daar ongeveer 1,5 uur later.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_66273600
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:50 schreef heaven7 het volgende:
Oh dat zou fantastisch zijn, tack
Varsågod
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_66273868
me vragen zijn nog niet helemaal beandwoord maar gooi er toch nog een paar tegenaan.

Met de vluchten hebben de opties :
1. Vrijdag 21:00 aankomen, Zondag 21:00 uur vertrekken
2. Vrijdag 17:30 aankomen, Zondag 15:00 uur vertrekken
3. Vrijdag 17:30 aankomen, Maandag 13:25 vertrekken

Mijn vraag is dus vooral, wat denken jullie ? optie 1 : Maar 1 echte dag daar en zondag alleen tot eind van de middag. optie 2 : Echt alleen de zaterdag daar. optie 3 : 2 volle dagen daar.
Optie 3 is natuurlijk duurder omdat we 1 dag hotel meer nodig hebben. Maarja de vraag is dus zie je stockholm in 1 1/2 dag of is 2 volle dagen toch wel aan te raden ?

De vluchten gaan allemaal naar nyo maar heb ook een andere optie zien staan (vlucht is met ryanair) welke luchthaven kunnen we het beste nemen ?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 13:05:21 #283
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_66274018
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 10:46 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Drie uur vanuit Arlanda, maar daar moest ik wel een grote volvo met spikes voor huren, haha. Anyway, ik doe de oppet spor. Da's de volle wasaloppet, maar zonder het wedstrijd element en de helft van de deelnemers. Had namelijk nooit eerder gelanglaufd, dus wil het in mijn eigen tijd doen en niet plat gelopen worden door die gekke Zweden!
Leuk. Ik ben in de jaren 90 in het Wasaloppet museum in Mora geweest.
Is een hele happening dat gebeuren.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_66274190
Ryanair gaat straks ook naar Västerås vanaf Weeze, maar ik weet nog niet of ze halverwege maart daarmee al zijn begonnen. Verder heb je nog GermanWings vanaf Keulen naar Arlanda. Zij hebben soms ook goede goedkope vluchten.


.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_66275220
Ik ga meestal voor optie 3. 17:30 aankomen op Skavsta, betekent dat je rond 19:20 uur bij Central Station bent.

Check ook expedia.nl. die hebben vaak leuke aanbiedingen.
Stop rockin' the boat.
pi_66275261
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:10 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ryanair gaat straks ook naar Västerås vanaf Weeze, maar ik weet nog niet of ze halverwege maart daarmee al zijn begonnen. Verder heb je nog GermanWings vanaf Keulen naar Arlanda. Zij hebben soms ook goede goedkope vluchten.


.
Västerås is toch net zo ver als Skavsta?

Jammer dat Sterling vorig jaar failliet is gegaan.
Stop rockin' the boat.
pi_66275914
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:43 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Västerås is toch net zo ver als Skavsta?

Is ook zo, maar had even Uppsala in mijn hoofd . Als je naar Sockholm moet scheelt het inderdaad niet zo veel.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_66276363
Handig ook dat ze die luchthavens ook beiden Stockholm noemen. Enige verschil is de afkorting... Ben benieuwd wanneer de eerste mensen op de verkeerde luchthaven staan te wachten ....
pi_66276520
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
Handig ook dat ze die luchthavens ook beiden Stockholm noemen. Enige verschil is de afkorting... Ben benieuwd wanneer de eerste mensen op de verkeerde luchthaven staan te wachten ....
Ik ken de vliegvelden toch echt bij hun naam, net als in Londen. Niemand heeft het over Stockholm Airport, gaat altijd over Arlanda bijvoorbeeld?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_66276647
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
Handig ook dat ze die luchthavens ook beiden Stockholm noemen. Enige verschil is de afkorting... Ben benieuwd wanneer de eerste mensen op de verkeerde luchthaven staan te wachten ....
Collega's van mijn stonden bij de verkeerde Dusseldorf.
Stop rockin' the boat.
pi_66276682
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:12 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik ken de vliegvelden toch echt bij hun naam, net als in Londen. Niemand heeft het over Stockholm Airport, gaat altijd over Arlanda bijvoorbeeld?
En bij ryanair weet je toch ook gewoon dat het de kleinere vliegvelden zijn?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_66276714
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:15 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Collega's van mijn stonden bij de verkeerde Dusseldorf.
Zuslief ook
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_66276773
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:12 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik ken de vliegvelden toch echt bij hun naam, net als in Londen. Niemand heeft het over Stockholm Airport, gaat altijd over Arlanda bijvoorbeeld?
Hmja, maar voor mensen die daar niet bekend zijn en alleen op de site van Ryanair afgaan..... Check het kaartje daar maar. Dat ze het dan hadden gedaan zoals met Brussel (Brussel-Zuid): Stockholm-Noord en Stockholm-Zuid ofzo.
pi_66276788
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:16 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

En bij ryanair weet je toch ook gewoon dat het de kleinere vliegvelden zijn?
Het zijn beiden kleine vliegvelden.
pi_66277107
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:18 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Hmja, maar voor mensen die daar niet bekend zijn en alleen op de site van Ryanair afgaan..... Check het kaartje daar maar. Dat ze het dan hadden gedaan zoals met Brussel (Brussel-Zuid): Stockholm-Noord en Stockholm-Zuid ofzo.
Als je naar Stockholm wilt, maakt het niet uit op welke van de twee je terecht komt. En mensen uit de buurt van Stockholm zullen het verschil wel kennen.
Stop rockin' the boat.
pi_66278357
Thanks voor de hulp ! Zoek nu dus alleen nog mensen die leuke hotels weten voor 2 of 3 nachten in/rond het centrum van stockholm. Het liefst een beetje in het centrum !
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:33:33 #297
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_66325392
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:54 schreef copyfile het volgende:
Thanks voor de hulp ! Zoek nu dus alleen nog mensen die leuke hotels weten voor 2 of 3 nachten in/rond het centrum van stockholm. Het liefst een beetje in het centrum !
Wij zaten vorig jaar echt heel dicht bij het centrum (Kungsgatan dan..) als ik het goed heb (maps) was het Hotel & Restaurant Riche, ik weet de naam niet meer precies, maar wel dat het in die straat was.. Ik kan er op internet eigenlijk niet veel over vinden, alleen over het restaurant, maar het was een goed hotel en een prima locatie.

pi_66334604
Ik heb trouwens in Stockholm een shirt gekocht van het merk Gul & Blå. Iemand enig idee wat dit betekent?

-nvm, heb al gevonden dat het geel en blauw is. -
pi_66334769
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:46 schreef mrkanarie het volgende:
Ik heb trouwens in Stockholm een shirt gekocht van het merk Gul & Blå. Iemand enig idee wat dit betekent?
Dat betekent dat je een nationalistisch shirt hebt gekocht
  zondag 22 februari 2009 @ 22:43:03 #301
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_66356370
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:54 schreef copyfile het volgende:
Thanks voor de hulp ! Zoek nu dus alleen nog mensen die leuke hotels weten voor 2 of 3 nachten in/rond het centrum van stockholm. Het liefst een beetje in het centrum !
Ik heb goede ervaringen met hotel Kom. Ligt aan de rand van het centrum. (paar minuten met de metro vanaf T-Centralen)
Vooral de dependance (één blok verderop) is erg netjes. (gloedjenieuw gerenoveerd)
En niet te duur.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  Moderator maandag 23 februari 2009 @ 11:19:58 #302
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_66367627
Het nieuwe deel: Stockholm #3
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')