abonnement Unibet Coolblue
pi_57109482
Aanstaande zomervakantie zit ik mij af te vragen of ik alleen op stap zal gaan, want ik heb eigenlijk toch zin in iets nieuws aangezien ik al jaren met mijn ouders samen op vakantie ga.
Zelf ben ik 18, alleen mijn ouders hebben mij het advies opgelegd om beter met hun nog op vakantie te gaan.

Hoe oud was jij toen je alleen voor de eerste keer op vakantie ging, en naar waar was dat? Wat waren volgens jouw de voor- en nadelen?
pi_57109604
Alleen, helemaal zonder mede reisgenoten? (gezien je eens een topic had waarin je meedeelde dat je geen vrienden had en dit ook nergens voor nodig vond)
Of met vrienden?
pi_57109727
Ik ben vorig jaar voor het eerst met vrienden weggeweest. Was een weekje in een Landal huisje, ik was toen 17. Was erg leuk
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_57110037
Helemaal alleen? ik was 17 met de boot naar England
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_57110185
quote:
Op zondag 2 maart 2008 18:23 schreef F04 het volgende:
Aanstaande zomervakantie zit ik mij af te vragen of ik alleen op stap zal gaan, want ik heb eigenlijk toch zin in iets nieuws aangezien ik al jaren met mijn ouders samen op vakantie ga.
Zelf ben ik 18, alleen mijn ouders hebben mij het advies opgelegd om beter met hun nog op vakantie te gaan.

Hoe oud was jij toen je alleen voor de eerste keer op vakantie ging, en naar waar was dat? Wat waren volgens jouw de voor- en nadelen?
Vorig jaar voor het eerst gegaan, samen met 2 vrienden met het vliegtuig naar spanje, was net 19.

Het is even wennen omdat je nu alles zelf moet regelen en niet je ouders Als je dat aan kan is er verder niks aan de hand. Als je je financieen in de gaten houd kom je heelhuids de vakantie door hoor
/edit correctie:
Ik brak op de 4e dag mijn voet dus moest ik via papa en mama mn ticket terug naar huis regelen maar dat had ik met wat meer moeite van mijn kant ook zelf wel kunnen regelen Dus pas op met alcohol, breek niks, ga los met mate en je hebt een top vakantie

[ Bericht 21% gewijzigd door Thrilled op 02-03-2008 19:01:50 ]
  zondag 2 maart 2008 @ 19:13:33 #6
38161 faculty
Always around
pi_57110570
Mijn eerste keer was interrailen met een vriend.. 3 weken lang.. ik was 17 en net klaar met mijn examens..
What goes around, Comes around
pi_57110750
Helemaal alleen op vakantie ben ik nog nooit geweest, lijkt me ook niets eigenlijk.
De eerste keer dat ik met vrienden op vakantie ging was ik 16 en zijn we naar blankenberge geweest. Ouders hebben ons daar afgezet en een week later weer opgehaald, maar dat was meer doordat openbaar vervoer vanaf hier naar daar niet echt practisch was..
  Moderator zondag 2 maart 2008 @ 19:55:43 #8
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_57111479
quote:
Op zondag 2 maart 2008 18:23 schreef F04 het volgende:
Aanstaande zomervakantie zit ik mij af te vragen of ik alleen op stap zal gaan, want ik heb eigenlijk toch zin in iets nieuws aangezien ik al jaren met mijn ouders samen op vakantie ga.
Zelf ben ik 18, alleen mijn ouders hebben mij het advies opgelegd om beter met hun nog op vakantie te gaan.
Hebben ze je iets opgelegd, of alleen het advies gegeven?
quote:
Hoe oud was jij toen je alleen voor de eerste keer op vakantie ging, en naar waar was dat? Wat waren volgens jouw de voor- en nadelen?
Alleen, als in zonder ouders zal wel een voetbalkamp in Nederland geweest zijn. Jaar of 10 zal ik geweest zijn.
Alleen reizen zal geweest zijn toen ik een jaar of 15 was. Op bezoek bij m'n zus in Engeland.
Alleen op avontuur, was in het kader van een uitwisseling naar Macau. Toen was ik net 21.

Het nadeel is, dat je erg op jezelf aangewezen bent. Maar dat kan ook een voordeel zijn. Je kan zelf bepalen wat je doet.
Hoe makkelijk maak je contact met anderen, of plan je het zo dat je altijd nog wat vrienden of familieleden op zoekt?

Het ligt er dus maar net aan wat je onder alleen verstaat.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_57111741
Met alleen bedoel ik ook alleen door een land touren enz.. Mijn ouders hebben het mij niet echt opgelegd, maar meer van advies.
  Moderator zondag 2 maart 2008 @ 20:12:28 #10
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_57111900
quote:
Op zondag 2 maart 2008 20:05 schreef F04 het volgende:
Met alleen bedoel ik ook alleen door een land touren enz.. Mijn ouders hebben het mij niet echt opgelegd, maar meer van advies.
Tja, als jij vindt dat je daar klaar voor bent, moet je dat gewoon doen.

Waar gaan je interesses naar uit? Wat zou je willen doen of zien op je reis?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 2 maart 2008 @ 20:20:56 #11
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_57112050
Met je 18de is dat wel te doen. Weet je ook waar je ergens heen wilt gaan, want dat maakt ook wel wat uit.
pi_57112093
Nu weet ik niet wat voor soort vakantie je voor ogen hebt, als je dingen wilt gaan bekijken is het wel een voordeel als je alleen bent. Je hoeft dan niet steeds met je reisgenoot in discussie als je iets wil gaan bekijken wat hij/zij niet wil. Een nadeel vind ik dat je alles alleen gaat doen.

p.s. misschien kun je hier iets mee ?
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
  zondag 2 maart 2008 @ 20:54:26 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_57112733
Het hangt er een beetje vanaf wat voor type je bent. Misschien hebben je ouders wel gelijk.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_57113219
quote:
Op zondag 2 maart 2008 20:54 schreef Tinkepink het volgende:
Het hangt er een beetje vanaf wat voor type je bent. Misschien hebben je ouders wel gelijk.
Exact, dat zal heel erg per persoon verschillen. Ik was 15 toen ik voor het eerst alleen vloog, maar dat was van A'dam naar Londen, en in Engeland werd ik van het vliegveld opgehaald door m'n ouders. Op m'n 16e ben ik voor het eerst alleen op reis gegaan, zonder ouders, maar wel met vrienden. Drie weken Interrailen, naar Italië en Griekenland. Aanrader. Op m'n 18e ben ik voor het eerst zonder bekenden op vakantie gegaan, voor twee weken naar China. Wel georganiseerd, via Shoestring, though. Heel gaaf.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_57113401
quote:
Op zondag 2 maart 2008 20:12 schreef UIO_AMS het volgende:
Tja, als jij vindt dat je daar klaar voor bent, moet je dat gewoon doen.
quote:
Op zondag 2 maart 2008 20:54 schreef Tinkepink het volgende:
Het hangt er een beetje vanaf wat voor type je bent. Misschien hebben je ouders wel gelijk.
't Verschilt gewoon per persoon.

Doe waar jij je het prettigst bij voelt.
 FR
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')