abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 2 maart 2008 @ 00:44:10 #1
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_57096684
Weet eerlijk gezegd niet of het ook een roottree heet, maar ik wil een windows-verkennerachtig idee maken op een website.
Met openklapbare plusjes en geopende minnetjes.
Dit idee alleen dan zoals het er in XP enzo uit ziet....

De html moet wel een beetje simpel aan te passen zijn, verwijderen en toevoegen dus van extra onderliggende roots.

Ik heb al een tijdje hier naar gezocht maar ik vrees dat ik te makkelijk denk ofzo....

Is er iemand die een idee heeft hoe ik dit in elkaar kan zetten?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_57096763
Er zijn veel javascript varianten te vinden. Google.

Voorbeeldjes: JS Tree, DHTML Tree, BlueShoes Tree etc.

PHP heeft ze ook. Even zoeken naar "PHP + Tree" oid.

Zoiets?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2008 00:48:58 ]
  zondag 2 maart 2008 @ 00:51:56 #3
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_57096849
Hoeveel niveaus diep wil je? Met 1 niveau zou je ook nog met een leuk accordeon scriptje (JQuery ofzo) af kunnen
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 2 maart 2008 @ 00:55:30 #4
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_57096908
Dank je voor de links, ik zat door te klikken en kwam in elk geval ook nog bij dreamweaver menu extensions uit. Jammer genoeg moet ik dan Dreamweaver hebben.....

Java zoek ik dus niet aangezien ik het liefst lekker in HTML knutsel.. dat snap ik tenminste nog met mn blonde vrouwenkoppie

Hoeveel niveaus
*kuch* euhm toch wel in de 50 of meer........... *kuch*
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 2 maart 2008 @ 00:57:37 #5
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_57096945
http://www.pluginlab.com/dreamweaver-extension.asp?pr=treemenu
is trouwens de site met dreamwaver die ik vond door door te klikken op google ads enzo.... Kan ik dus altijd nog op dreamweaver gaan overstappen....

Maar het liefst zou ik het gewoon in kladblok kunnen doen..
pi_57097029
quote:
Op zondag 2 maart 2008 00:55 schreef Wexy het volgende:
Dank je voor de links, ik zat door te klikken en kwam in elk geval ook nog bij dreamweaver menu extensions uit. Jammer genoeg moet ik dan Dreamweaver hebben.....

Java zoek ik dus niet aangezien ik het liefst lekker in HTML knutsel.. dat snap ik tenminste nog met mn blonde vrouwenkoppie

Hoeveel niveaus
*kuch* euhm toch wel in de 50 of meer........... *kuch*
Java en JavaScript zijn twee verschillende dingen. Ik gok dan ook dat je met de JavaScript voorbeelden kan werken, aangezien het niet heel erg moeilijk is.

En die kan je gewoon met kladblok bekijken/aanpassen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2008 01:03:19 ]
pi_57098466
Misschien is Ext JS wat voor je, die heeft erg mooie asynchroon ladende trees. Bijv:
http://extjs.com/deploy/dev/examples/tree/two-trees.html
  zondag 2 maart 2008 @ 04:38:39 #8
180174 Diemux
People vs Me
pi_57098677
Doe is een kijkje op hotscripts.com OF dynamicdrive.com. Heb die menutjes daar regelmatig gezien.
pi_57098760
gewoon een FTP opzetten
Free people own guns! Slaves do not!
pi_57099081
Je kunt het oplossen met HTML, CSS en een vleugje JavaScript.

Bouw de hele tree op in HTML en zorg dat je met CSS de dingen verbergt die onder een bepaald niveau liggen. Met javascript in een linkje kun je vervolgens het 'visible' element aanpassen naar visible of hidden. Breid dat een beetje uit en je kunt ook de plaatjes van + en - (of driehoekjes of whatever) tonen en vervangen al naar gelang je de item open klapt.

Kan allemaal in kladblok (of een programma als Ultraedit of Textpad als je het jezelf *ietsje* makkelijker wilt maken maar nog steeds zelf de code in wilt rammen)
Don't hurry, be crappy!
pi_57101894
Als je 50 niveaus of meer wil zoals TS dan heb je een tree die asynchroon subnodes inlaadt, anders moet je heel de boom in het geheugen laden en dat kan nogal wat geheugen en tijd kosten. Dan heb ik het nog niet eens over evt recursie binnen een tree.
Een asynchroon ladende tree pruts je zelf niet zomaar even in elkaar, zeker als je ook nog wil dat het in alle browsers werkt - ga niet het wiel opnieuw uitvinden hiermee, zonde van je tijd en moeite.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 2 maart 2008 @ 14:00:53 #12
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_57103507
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:42 schreef Farenji het volgende:
Als je 50 niveaus of meer wil zoals TS dan heb je een tree die asynchroon subnodes inlaadt, anders moet je heel de boom in het geheugen laden en dat kan nogal wat geheugen en tijd kosten. Dan heb ik het nog niet eens over evt recursie binnen een tree.
Een asynchroon ladende tree pruts je zelf niet zomaar even in elkaar, zeker als je ook nog wil dat het in alle browsers werkt - ga niet het wiel opnieuw uitvinden hiermee, zonde van je tijd en moeite.
Het gaat alleen om teksten die in een boomstuctuur weergegeven moeten worden, bijvoorbeeld het idee van een stamboom maar dan niet verticaal maar horizontaal.

Ik heb hier in elk geval al flink wat info wat ik eens even ga proberen allemaal...

Dank jullie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')