abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 13 januari 2009 @ 22:48:31 #101
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_65010294
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 22:42 schreef Blauwjongetje het volgende:

[..]

Volgens mij gaan d'r wat vanda's die kant op
Lim-Duan onze HELD, gaat gewoon mee geloof ik. Ik denk wel dat hij zwaar onder vuur komt te liggen in de wedstrijd, maar om hem daar voor nou helemaal thuis te laten is te veel.
Vandas? Net zoals de vorige keer bedoel je? Dat ze slechts 4 auto's konden regelen?
pi_65024553
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 22:48 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Vandas? Net zoals de vorige keer bedoel je? Dat ze slechts 4 auto's konden regelen?
Als je 4 grote auto's hebt
Niklas Moisander
TPS Turku - Ajax - FC Zwolle - AZ
FC Zwolle op FOK!
pi_65024568
quote:
FC Zwolle heeft deze week Brandon Bonifacio op proef. De rechtermiddenvelder van SC Cambuur-Leeuwarden kan gehuurd worden van de Friese club. Daar kwam Bonifacio in de eerste helft van de competitie vanwege de enorme concurrentie niet aan spelen toe. Trainer Jan Everse wil voor het weekeinde een besluit nemen over de jonge Canadees. "Cambuur heeft een enorm brede selectie, dat is bij ons niet het geval. We zijn voor de winter toch vijf spelers kwijtgeraakt. Als Bonifacio voor meer concurrentie in de groep kan zorgen, neem ik hem er graag bij." (de Stentor)
Ben benieuwd
Niklas Moisander
TPS Turku - Ajax - FC Zwolle - AZ
FC Zwolle op FOK!
pi_65025000
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:10 schreef Blauwjongetje het volgende:

[..]

Ben benieuwd
is canadees jeugdspeler van het jaar geworden. Niet dat dat veel zegt maar toch
  woensdag 14 januari 2009 @ 19:00:06 #105
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_65041125
Ah, hier zitten de boefjes die Everse noemen als opvolger van Verbeek
Gelukkig weet het bestuur van Feyenoord dat het legioen dat nooit gaat pikken anders zou ik het daadwerkelijk benauwd krijgen
pi_65041260
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 19:00 schreef PaRaR het volgende:
Ah, hier zitten de boefjes die Everse noemen als opvolger van Verbeek
Gelukkig weet het bestuur van Feyenoord dat het legioen dat nooit gaat pikken anders zou ik het daadwerkelijk benauwd krijgen
Everse is van ons
Alleen een paar plaatsjes omhoog zou welkom zijn
Niklas Moisander
TPS Turku - Ajax - FC Zwolle - AZ
FC Zwolle op FOK!
pi_65776313
quote:
Ervaren jongeling Hoogervorst begint weer op nul

Terwijl een ijskoude wind door het fonkelnieuwe stadion van FC Zwolle giert, kleden de spelers van de Jupiler League-club zich in de catacomben met frisse tegenzin om. Op één na.

Jeffrey Hoogervorst staat te trappelen van ongeduld. Zijn ervaringen bij Real Madrid en FC Barcelona ten spijt, de 24-jarige verdediger kan niet wachten totdat hij het kunstgrasveld in het Overijsselse mag betreden. Van de zonovergoten Las Ramblas in Barcelona, naar de vrieskou in Zwolle. Het lijkt een flinke omschakeling, maar Hoogervorst tilt er naar eigen zeggen niet te zwaar aan. De Amsterdammer wil alleen maar voetballen, alles geven en zich in de kijker speler.

Pas 24 is hij, maar zijn carrière bracht hem al langs drie van 's werelds meest befaamde clubs. Hoogervorst, die de jeugdopleiding van Ajax doorliep, vertrok op zeventienjarige naar Spanje. Sporting Gíjon kaapte de jongeling weg bij de Amsterdammers. Drie seizoenen bracht hij door in de befaamde Spaanse havenstad. Zijn volgende bestemming: Madrid. Het grote Real kwam Hoogervorst in de persoon van de Spaans oud-international Michel over de streep trekken. Een succes werd zijn verblijf in de hoofdstad niet, slechts een half jaar bracht hij door bij het beloftenteam van de Koninklijke, Real Madrid Castilla. Een blessure op een ongelukkig moment bleek een niet uit te gummen streep door zijn rekening.

Zijn nieuwe club was echter geen stap terug. Alles behalve zelfs. FC Barcelona, de andere Spaanse grootmacht, zag wel brood in de Nederlandse verdediger. In Catalonië kende Hoogervorst een voortvarende start bij het B-team van Barça. Zijn goede spel werd beloond met een vast contract. Het was Pep Guardiola, de trainer van de hoofdmacht, zelf die Hoogervorst belde om hem te overtuigen van het feit dat de club hem graag wilde behouden. Hoogervorst ging overstag. Maar ook het avontuur in Barcelona draaide niet uit op het succes waar de geboren Amsterdammer op hoopte. Een hardnekkige liesblessure, die verkeerd ingeschat werd door de medische staf van de Catalanen, gooide roet in het eten.

Ondanks de jonge leeftijd waarop Hoogervorst Nederland voor Zuid-Europa verruilde heeft hij geen spijt van zijn keuzes. "Absoluut niet", benadrukt Hoogervorst, die als zevenjarig jochie bij Ajax binnenwandelde, nog maar eens in gesprek met VoetbalPrimeur. "Ik was toe aan iets anders, een nieuwe omgeving. Een avontuur in het buitenland trok me wel." Via een stage bij Sporting Gíjon sleepte hij zijn eerste contract in Spanje in de wacht. Toen hij bij de club, die toentertijd uitkwam in de Spaanse Segunda División, een basisplaats wist te veroveren, stonden de scouts rijendik langs de lijn. Zijn keus viel op Real Madrid.
"Bij Madrid liep ik al in het begin van mijn verblijf een blessure op. Vervolgens raakte ik uit beeld bij de trainer. Maar ook toen ik weer fit was, werd ik niet opgesteld. Hoe slecht het ook ging met het team, hij (trainer Michel, red.) bleef vasthouden aan dezelfde namen. Ik merkte al snel dat het boek Real Madrid gesloten was", legt Hoogervorst, die deel uitmaakte van een team met onder meer spelers als Ruben de la Red (Real Madrid) en Juán Mata (Valencia), uit. Toen Barcelona hem een uitweg bood, hoefde hij dan ook niet lang na te denken.

In Catalonië verging het de verdediger een stuk beter. Hoogervorst pikte zijn wedstrijden mee bij Barcelona B, scoorde en passant nog een goal en sleepte uiteindelijk een contract in de wacht. Kort na de start van het seizoen 2007/2008 was het opnieuw een blessure die Hoogervorst nekte. Na negen weken sukkelen met een lieskwetsuur, besloot de club Hoogervorst alsnog te opereren. "Veel te laat", meent de Amsterdammer, "daardoor duurde mijn herstel veel langer. In februari besloot ik mijn contract te laten ontbinden. Het vertrouwen was weg."

Hoogervorst belandde in een dipje. Even dacht hij er aan zijn voetballoopbaan, voordat deze goed en wel begonnen was, te beëindigen. De geboorte van zijn zoontje deed hem echter van gedachten veranderen. "Ik had weer iets om voor te knokken", geeft Hoogervorst toe. "Ik ben voor mezelf gaan trainen, viel flink af en werd weer fit. Ik trainde, om het gevoel niet kwijt te raken, af en toe mee met verschillende clubs." Via zaakwaarnemer Martin Houwen kwam de verdediger deze winter in contact met Jan Everse, trainer van FC Zwolle. Die had wel oren naar de ervaren jongeling en nodigde hem uit voor een stage.

Hoogervorst, die het wel gezien had in Spanje en toe was aan een nieuwe uitdaging, hapte toe. Daar heeft hij, na twee trainingsdagen, nog geen moment spijt van. "Ik ben heel blij dat ik weer op het veld sta. Weer lekker een bal aanraken, wat meer structuur in mijn dagelijks leven. Ik sta nu weer met een doel op het veld, werk weer ergens naartoe. FC Zwolle is bovendien een club met potentie. Ze staan vijfde in de Jupiler League, doen mee in de strijd om een periodetitel en beschikken met Everse over een goede trainer."

Hij mag dan wel geproefd hebben aan de top van het internationale voetbal, Hoogervorst beseft zich terdege dat hij op dit moment even niets heeft aan zijn verleden. "Ik moet me opnieuw bewijzen. Stap voor stap vooruitgang boeken. Ik heb zeven maanden niets gedaan in teamverband, dus het is even flink aanpoten. Vandaag (dinsdag, red.) ging het al een stuk beter." Mocht Zwolle na zijn proefperiode besluiten de speler aan zich te willen binden, heeft Hoogervorst daar absoluut oren naar. "Zeker. Als de ruimte er is en Zwolle kan mijn hulp gebruiken, dan wil ik graag met de club praten. Zwolle helpt mij door mij deze kans te bieden en ik hoop de club daarvoor een dienst te kunnen bewijzen."

voetbalprimeur
Ben benieuwd.
  donderdag 5 februari 2009 @ 19:55:24 #108
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_65777953
Inderdaad opmerkelijk ... Maar verdedigend kunnen we best wat versterking gebruiken :|
pi_66172475
Wat me net opvalt: jullie techniektrainer heeft dit seizoen meegespeeld en de keeperstrainer van 40 zit vanavond op de bank. Hebben jullie een smalle selectie of waardoor komt dat ?
pi_66176349
JAAAAAAAAAA.
pi_66180644
Toch nog een prijs, door de teleurstellingen heen!
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
  maandag 2 maart 2009 @ 11:21:08 #112
121310 venomsnake
El Saltador
pi_66610308
quote:
FC ZWOLLE ZET TRAINER OP NON-ACTIEF

ZWOLLE - FC Zwolle heeft trainer Jan Everse op non-actief gezet. De eerstedivisionist pakte vorige week de vierde periodetitel en afgelopen vrijdag werd met 3-2 gewonnen van BV Veendam.

Interne strubbelingen lijken de oorzaak van de breuk tussen club en trainer, die op 1 juli 2006 (opnieuw) in dienst trad van de Zwollenaren.

De Overijsselse club en Everse hadden eerder onenigheid over de duur van een nieuwe verbintenis. Zwolle wilde de oefenmeester voor twee jaar vastleggen, maar de trainer wilde een contract voor onbepaalde tijd.

Telegraaf
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 2 maart 2009 @ 12:32:11 #114
121310 venomsnake
El Saltador
pi_66612805
quote:
Jan Everse op non-actief

Het bestuur van FC Zwolle heeft vanmorgen de trainer/coach van de club, Jan Everse, op non-actief gesteld. Dit niet vanwege de sportieve prestaties, maar vanwege misdraging gepaard gaande met fysiek contact jegens een collega/medewerker van FC Zwolle, afgelopen vrijdag na de wedstrijd. Jan Everse op non-actief

Het bestuur is van mening dat er in geval van een leidinggevende functie juist sprake dient te zijn van voorbeeldgedrag en dat daar nu geen sprake van is geweest. Integendeel, van de club kan niet gevergd worden dat de arbeidsovereenkomst in stand blijft.

Derhalve zal er een verzoek tot ontbinding van de arbeidsovereenkomst uitgaan. Het bestuur heeft Jan Everse herhaaldelijk zonder resultaat aangesproken op zijn gedrag en over zijn communicatie en negatieve opmerkingen over de club en degenen die daarbij betrokken zijn. Jan Everse heeft door zijn gedrag een onwerkbare situatie doen ontstaan.

http://www.fczwolle.nl/
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_66633783
quote:
Investeerder wilde Zwolle overnemen
Door LUDO VAN DENDEREN

ZWOLLE - Een steenrijke, Engelse investeerdersmaatschappij wilde FC Zwolle overnemen en van de club een grootmacht maken. Vervolgens zouden de maandag op non-actief gestelde trainer Jan Everse en zijn vriend en spelersmakelaar Henk van Ginkel daar een belangrijke rol in spelen.

Voorwaarde voor de Engelsen was wel dat de huidige directie en het bestuur opstapten. Volgens Everse wilde het huidige bestuur en de directie daar niets van weten. Door hem te ontslaan, wisten ze dat Van Ginkel zijn hulp aan FC Zwolle direct zou staken en een overname eveneens van de baan was. ,,En dus konden de bestuursleden blijven zitten,’’ zegt Everse.

De investeerdermaatschappij staat onder leiding van de voormalige Engelse profvoetballer Ray Ranson. Deze Ranson is al voorzitter en eigenaar van Coventry City en wil ook een Portugese club kopen. Bovendien deed hij niet lang geleden een bod van 90 miljoen pond op zijn voormalige club Manchester City.

Ranson wilde ook in Nederland een club hebben en via Van Ginkel viel zijn oog op FC Zwolle. Door direct miljoenen te investeren, moest Zwolle binnen één jaar promoveren naar de eredivisie. In de volgende jaren moest Zwolle een stabiele eredivisionist worden.

Volgens Everse was het plan van de overname nagenoeg uitgewerkt. Ook de KNVB was inmiddels op de hoogte. Het ontslag van de coach doet alles echter anders lopen. De overname lijkt namelijk volledig van de baan.

Overigens is er in Zwolle het vermoeden dat het ontslag van Everse al voor het incident van vrijdagavond bekokstooft was. Er zijn namelijk sponsoren die al voor het duel tegen Veendam zijn gevraagd of ze wilden meebetalen aan de afkoopsom van Everse. Het incident met het bittergarnituur moest toen plaatsvinden.
  maandag 2 maart 2009 @ 22:07:43 #116
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_66633837
Pff, gelukkig. Zwolle moet Zwolle blijven.

Wel kut dat Everse zijn werk niet kan afmaken.. die man heeft gewoon iets heel moois gebouwd.
pi_66890835
quote:
Jupiler League: Marco Roelofsen nieuwe trainer FC Zwolle
Datum: 10-mrt-2009 11:45

Marco Roelofsen (foto, archief) wordt de nieuwe trainer van FC Zwolle. Vanaf zaterdag 14 maart vervult de trainer zijn nieuwe functie. Roelofsen was al actief bij de club als trainer van FC Zwolle B1. Daarvoor speelde hij zelf 230 wedstrijden in het shirt van FC Zwolle. Claus Boekweg pakt zijn functie als assistent-trainer weer op.

Eerder werd trainer Jan Everse ontslagen na een intern incident. Fans probeerden met petities en protesten de ontslagen trainer weer terug te krijgen maar dit bleek weinig succesvol. (MH)
pi_67470883
quote:
Het bestuur van FC Zwolle treedt af. De taken van het bestuur worden met ingang van vrijdag volledig overgenomen door de commissie van goede diensten.

De commissie handelt ook de arbitragezaak tussen de club en trainer Jan Everse af. Het bestuur blijft tot het einde van het seizoen wel een begeleidende rol vervullen met de overige lopende zaken. De leiding van de eerstedivisionist is volgens het adviserende orgaan ernstig te kort geschoten in de zaak Jan Everse. FC Zwolle zette de trainer begin deze maand op non-actief, maar de weg lijkt na de arbitragezaak van afgelopen dinsdag en het besluit van vrijdag weer vrij voor Jan Everse.
Supporters tevreden nu?
  vrijdag 27 maart 2009 @ 18:55:04 #119
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_67471036
Nja.... Everse is een vakman, maar uit bronnen weet ik ook wel dat ie zich aardig onmogelijk aan het maken was, los van dit incident. Jammer, heeft ie helemaal niet nodig...
  zaterdag 28 maart 2009 @ 01:33:38 #120
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_67484833
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 18:55 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Nja.... Everse is een vakman, maar uit bronnen weet ik ook wel dat ie zich aardig onmogelijk aan het maken was, los van dit incident. Jammer, heeft ie helemaal niet nodig...
Dan nog kan je niet iemand zomaar ontslaan als hij een contract heeft. Dat is gewoon een grove inschattingsfout. Het lijkt me terecht dat Everse zich niet als een mak lammetje naar de slachtbank laat leiden.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_67499623
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 18:50 schreef Mark-Hgl het volgende:

[..]

Supporters tevreden nu?
Nee, want ze blijven nog het hele seizoen aan.
pi_68328179
quote:
Jan Everse mag terugkeren bij FC Zwolle. Dit zal dan wel onder bepaalde voorwaarden gebeuren. Hij gaat bij het aantrekken van spelers alleen een adviserende rol spelen. Waarschijnlijk zal Bert Konterman of Jaap Stam technisch manager worden binnen FC Zwolle. Everse neemt dit voorstel in beraad. Volgens het ad-interim moet FC Zwolle binnen 5 jaar over een begroting van 10 miljoen kunnen beschikken en een goede middenmoter worden van de eredivisie
Kijk eens aan!
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
pi_68329854
Roept niet iedereen ambitieuze eerstedivisie club dat? Bovendien word je volgens mij met 10 miljoen geen goede middenmoter.
pi_68719395
quote:
FC Zwolle haalt Jaap Stam binnen
Door LUDO VAN DENDEREN

ZWOLLE - Jaap Stam gaat per direct aan de slag bij FC Zwolle. De club maakt vandaag bekend dat de voormalige international is aangesteld als technisch adviseur. Stam, die zijn voetbalcarrière in Zwolle begon, wordt samen met hoofdtrainer Jan Everse verantwoordelijk voor het technische beleid.

Met Everse bereikte FC Zwolle gisteren overeenstemming over de hervatting van zijn werkzaamheden. De arbitragecommissie van de KNVB besloot recent dat de eerder op non-actief gezette oefenmeester in zijn functie terug diende te keren of er moest een kwart miljoen euro aan hem worden betaald. Het nieuwe bestuur, dat de leiding die Everse wilde ontslaan heeft vervangen, koos voor het eerste.

Hoewel geen van de betrokkenen vooruitlopend op het perscommuniqué van vandaag commentaar wilde geven, is duidelijk dat Everse en Stam nauw samen gaan werken. Stam gaat geen officieel contract met Zwolle aan en wil ook geen dagtaak aan het werk hebben.

Tot aan zijn nu teruggedraaide ontslag stond Everse er op technisch gebied vrijwel alleen voor. Met adviseur Stam krijgt hij er niet alleen een ‘sparringpartner’ bij voor technische zaken, ook kan Everse gebruikmaken van het enorme netwerk van de geboren Kampenaar.

Zo heeft de voormalige international vooral in Zuid-Amerika uitstekende contacten met mensen die hij kent uit zijn tijd als voetballer bij Manchester United, Lazio Roma en AC Milan.
  woensdag 6 mei 2009 @ 10:02:48 #125
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_68720660
De Rots van Kampen! Wat een held is die man toch. Leuk dat hij bij zijn eerste profclub weer aan de slag gaat!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')