abonnement Unibet Coolblue
pi_57028473

Welkom in het grote Studeren en stage in het buitenland topic op Fok!

In dit topic kan je dus al je vragen kwijt en ervaringen delen met betrekking tot het studeren en/of stagelopen in het buitenland.

Waar moet je rekening mee houden
Voor alles geldt: begin er vroeg genoeg mee! Alles kost meer tijd dan je denkt

Studie
Hoe het aanmelden voor een studie in het buitenland gaat verschilt nogal per onderwijsinstelling. Meeste universiteiten/hogescholen hebben uitwisselingsprogramma's waarin je mee kan draaien.Daarnaast kan je gaan als "free mover". Dit betekent dat je zelf bepaald waar je heen gaat, maar dan moet je ook ALLES zelf regelen. Zelf contact leggen met de universiteit/hogeschool, zorgen dat je je punten kan meenemen naar Nederland en alle beurzen zal je zelf moeten regelen.

Stage
Voor stages zijn ook veel mogelijkheden in het buitenland. Helaas worden deze minder geregeld door de universiteit/hogeschool. Gelukkig zijn er wel enkele organisaties die dit regelen zoals aiesec(non profit) of Wereldstage Beter, doch duurder.

Huisvesting
Huisvesting voor studenten is in het buitenland vaak heel anders geregeld als in Nederland. Veel buitenlandse universiteiten hebben enorme campussen. Prijzen varieren ook enorm.
Je kan je woonadres gewoon wijzigen via een wijzigingsformulier van de IB-groep. Het is ook handig om een machtiging in te vullen zodat thuisblijvers (bijvoorbeeld je ouders)
hier nog zaken wat betreft de IB-groep kunnen regelen.

Verzekeringen
Je moet natuurlijk goed verzekerd zijn in het buitenland. Soms dekt je doorlopende reisverzekering je verblijf in het buitenland maar vaak niet voor langer dan 3 maanden. de AON is een goedkoop alternatief voor studenten. Je ziektekostenverzekering dekt vaak ook in het buitenland (met vaak een maximum van een jaar). Wat dat betreft hoef je dan geen extra verzekering

Financiën
Heel leuk natuurlijk dat studeren in het buitenland, maar het kost toch veel geld.
Enkele tips:
Als je voor je studie een tijdje in het buitenland verblijft is er vaak de mogelijkheid om een beurs aan te vragen. Zo heb je de Erasmusbeurs (enkel in Europa) voor studenten, en de Leonardo Davinci beurs (enkel in Europa) voor stagiaires. Voor deze beide beurzen moet je wel nog altijd ingeschreven staan bij een Nederlandse hoge school of universiteit.
Veel universiteiten/hogescholen hebben daarnaast ook nog beurzen. Informeer hiervoor bij je eigen onderwijsinstelling. Overige beurzen staan op Beursopener
Lever je OV-jaarkaart in, dan heb je recht op OV vergoeding (80 euro per maand) zie voor meer informatie HIERRRR
Verhuur je kamer onder, spreekt voor zich, hiervoor staan standaardcontracten op kamernet
Sommige uitwisselingsuniversiteiten hebben ook nog beurzen. Dit wordt vaak vergeten maar als uitwisselingsstudent kan je hier recht op hebben.
In veel landen is het moeilijk om geld op te nemen met je bankpas. Daarom is het aan te raden om een creditcard aan te schaffen. Kan je gewoon via je eigen bank regelen. Het is nog wel aan te raden om te kijken welke maatschappij ze mee samenwerken aangezien sommige kaarten niet overal evenveel geaccepteerd worden.

Visum
Voor veel landen heb je een visum nodig om daar voor langere tijd te verblijven. Dit zijn vaak flinke procedures dus begin hier op tijd aan. Het verschilt nogal per land. Vraag informatie aan bij de ambassade van dat land (Overzicht)

Vaccinaties
Voor de wat exotischere bestemmingen moet je inentingen. Kijk op GezondOpReis wat er voor jouw bestemming wordt aangeraden. De meeste GGDs doen deze vaccinaties en veel aanvullende verzekeringen vergoeden dit (gedeeltelijk)

nuttige links
Wilweg, compleet en erg handig overzicht
Isic Student Card
www.leo-net.org
www.globalplacement.com
www.stagemotor.nl
www.eurostage.org
www.placement-uk.com
www.ips-lippmann.com
www.nuffic.nl
www.joho.nl
www.wereldstage.com
www.stageplaza.nl
www.go-europe.nl
www.travelactive.nl
www.aiesec.nl
www.beursopener.nl
www.studeren-in-het-buitenland.nl
www.hobsons.com
www.esn.nl
www.wijsopreis.nl
www.fulbright.nl
www.europracticum.nl
www.jint.be
www.kilroytravels.nl
www.studytrack.com
www.stagehuis.nl

Fok!ers die in het buitenland waren/zijn/gaan
Avani - Florida
marcofok - Nice
Leinonlein - zat in Duitsland, wil naar Barcelona
superheist - Londen, Ontario (Canada)
japie12 - wil naar Berlijn
Kuno_van_Dijk - Zweden, daarvoor in Beriljn
KraZj - Aruba
Knoekie - Waarschijnlijk New York City
mel723 - Stockholm
Xonide - Spanje
PinPine - Canada
HenkieVdV - Wil naar NY of LA
Fiama - Canada
D1 - Zat in Cambridge
Grumpey - Cambridge
three.doors.up - Atlanta
Underdoggy - Korea
Steincity87 - Springfield
Tha Dijkstra - HongKong
Wouser - Volgend jaar Duitsland
paperboats - Londen
Quasi - Zuid Afrika
YOshi - Seattle
mr.marcus - Zat in Colombia, wil nu naar Spanje of Korea
r2dGeert - Australie
Roosje11 - Manchester
PieterBas - Boras Zweden
Saander - Ierland
ETA - zat voor studie in Italie, nu een stage in Taiwan
Whoopsydaisy - Brussel
Piepje - Siena Italie
Slomy - VS
Inu - Ijsland
MevrouwLili - Noorwegen
SuperHarregarre - wil naar China (waarschijnlijk Shanghai)
annoylikethewink - wil een onderzoeksstage in Amerika (California) doen
Dizzee - gaat naar China, Shanghai
dr.dunno - Cambridge University, Cambridge, UK
Niek. - gaat op stage in Londen, UK


Aanvullingen voor deze OP zijn uiteraard welkom.

Vorige delen
Studeren en stage in het buitenland #5
Studeren en stage in het buitenland - Deel 6
Studeren en stage in het buitenland - Deel 7

De OP HIERRRRR te vinden
Met dank aan Underdoggy en Dizzee voor de OP
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_57028496
Meelees teeveepee.
pi_57029169
TVP, heb stage gelopen in China en Litouwen en ga over een tijdje een semester studeren in Maine (VS).
  donderdag 28 februari 2008 @ 10:30:26 #4
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_57029544
ik heb even het een en ander uitgezocht en Reading leek me een leuke stad
-veel studenten
-niet te groot, niet te klein
- niet te veel accent in de spreektaal
-universiteit in de buurt
-niet te duur

nu ff kijken wat ik er in de zomer wil doen

oh ja Luton behoort ook nog tot de mogelijkheden
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
  donderdag 28 februari 2008 @ 11:51:10 #5
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57031324
Reading, ligt dat ook in de buurt van een supergrote stad? Want dat kan ook nog wel van pas komen als je bijv. mensen op bezoek krijgt, die zijn vaak heel erg geintresseerd als er dagtripjes naar bijv. londen/oxford/bath/york/edinburgh/manchester mogelijk zijn

Voor de rest ga ik hier nu mijn laatste 2,5 week tegemoet, hopelijk krijg ik ook mooi cijfer nog, staat wel leuk op CV een hoog cijfer aan de University of Cambridge
pi_57031649
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 10:10 schreef Evil_Jur het volgende:
TVP, heb stage gelopen in China en Litouwen en ga over een tijdje een semester studeren in Maine (VS).
Welke universiteit? Ik had er familie wonen (Brunswick) en heb een aantal universiteiten bezocht toendertijd.

Maine is fantastisch! (in de zomer)
reset
  donderdag 28 februari 2008 @ 12:06:15 #7
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_57031660
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 11:51 schreef Grumpey het volgende:
Reading, ligt dat ook in de buurt van een supergrote stad? Want dat kan ook nog wel van pas komen als je bijv. mensen op bezoek krijgt, die zijn vaak heel erg geintresseerd als er dagtripjes naar bijv. londen/oxford/bath/york/edinburgh/manchester mogelijk zijn

Voor de rest ga ik hier nu mijn laatste 2,5 week tegemoet, hopelijk krijg ik ook mooi cijfer nog, staat wel leuk op CV een hoog cijfer aan de University of Cambridge
reding ligt 50 km van london af en ligt volgens mij ook dicht bij oxford

hoe ben jij trouwens aan die universiteit terecht gekomen, lijkt mij namelijk ook wel wat
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_57032150
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 11:51 schreef Grumpey het volgende:
Reading, ligt dat ook in de buurt van een supergrote stad? Want dat kan ook nog wel van pas komen als je bijv. mensen op bezoek krijgt, die zijn vaak heel erg geintresseerd als er dagtripjes naar bijv. londen/oxford/bath/york/edinburgh/manchester mogelijk zijn
Reading ligt op 30 min van London.

Toen ik een vriendin in Reading had belde ze me om te vertellen dat ze in de trein naar London zat. Het duurde mij een uur langer om naar Paddington te reizen vanuit ZO London.
reset
pi_57032333
Teeveepee..

Ook al studeer ik niet meer in het buitenland
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  donderdag 28 februari 2008 @ 13:02:34 #10
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57033007
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 12:06 schreef DANILXL het volgende:

[..]

reding ligt 50 km van london af en ligt volgens mij ook dicht bij oxford

hoe ben jij trouwens aan die universiteit terecht gekomen, lijkt mij namelijk ook wel wat
In principe heb ik gewoon gemaild of het mogelijk was om hier stage te lopen. Het hielp wel dat mijn achtergrond precies aansloot ...Ik zou gewoon mailen, niet geschoten altijd mis, en geef daarbij aan dar je 6 maanden gratis werk gaat leveren met je erasmusbeurs voor ze aangezien ze daar in Engeland niet echt bekend mee zijn (vaak moeten er scholarships geregeld worden etc.)

Dat Reading zo dicht bij Londen ligt wist ik helemaal niet, ik dacht veel meer noordelijk landinwaards , is dat ergens in Buckinghamshire? In ieder geval niet de goedkoopste buurt van Engeland zacht gezegd
  donderdag 28 februari 2008 @ 13:13:40 #11
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_57033269
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:02 schreef Grumpey het volgende:

[..]

In principe heb ik gewoon gemaild of het mogelijk was om hier stage te lopen. Het hielp wel dat mijn achtergrond precies aansloot ...Ik zou gewoon mailen, niet geschoten altijd mis, en geef daarbij aan dar je 6 maanden gratis werk gaat leveren met je erasmusbeurs voor ze aangezien ze daar in Engeland niet echt bekend mee zijn (vaak moeten er scholarships geregeld worden etc.)

Dat Reading zo dicht bij Londen ligt wist ik helemaal niet, ik dacht veel meer noordelijk landinwaards , is dat ergens in Buckinghamshire? In ieder geval niet de goedkoopste buurt van Engeland zacht gezegd
hmm, maar wat doe je dan precies? Ik zit nml. in het eerste jaar en het derde jaar kun je naar het buitenland, maar dan moet ik dus colleges volgen en kost ik ze dus geld.
Wat bedoel je precies met de goede achtergrond?

bvd

het zou natuurlijk wel heel vet zijn als je een tijd op cambridge kunt studeren oid. Ik hoop nog steeds dat ik daar mn master kan doen, maar ik ben bang dat dat lastig wordt.
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
  donderdag 28 februari 2008 @ 13:25:22 #12
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57033598
Master of Neuroscience aan de VU. Mijn 1e stage liep ik aan een instituut in Nederland die op hetzelfde onderwerp als deze vakgroep hier in Cambridge bezig is. Doordat ik dus al kennis had, en doordat ik gratis ben, was het vrij makkelijk om binnen te komen (1e mail was gelijk al raak). Met deze stage rond ik mijn master af en ik volg nu ook college's hier, maar geen tentamens (gewoon voor de lol, hoevaak krijg je de kans namelijk).

Als je zelf op een uitwisseling in het 3e jaar gaat wordt het lastiger. Cambridge is, voor zover ik weet, niet aangesloten bij het erasmusnetwerk. Als je tijd wilt studeren hier zullen ze waarschijnlijk altijd wijzen op de mogelijkheden om een zomercursus in Cambridge te volgen (tegen betaling) die vrij toegankelijk is voor vrijwel iedereen.
Ik ken mensen hier die hun volledige master hier doen, maar je moet dat niet zien zoals in nederland. Masters hier zijn vaak een vorm van combi met een PhD-positie, zo'n 1-jarige opleiding zoals in nederland wordt hier niet echt serieus genomen en is pas nuttig als je ook dat combineert met daadwerkelijk 2-3 jaar echt onderzoek. Om zo'n PhD/master-plek te krijgen kan je het beste al wat gepubliceerd hebben in je Bachelor, anders wordt het vrij lastig om te concurreren met andere gegadigden (eigenlijk net zoals in Nederland alleen dan net trapje hoger).
Het wordt lastig, maar bijvoorbeeld mijn manier (gewoon losse onderzoeksstage lopen) of zo'n zomercursus zijn wel vrij makkelijk te regelen
pi_57034234
tvp vanuit manchester
the liver is evil, it must be punished
  donderdag 28 februari 2008 @ 14:06:04 #14
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_57034700
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:02 schreef Grumpey het volgende:

Dat Reading zo dicht bij Londen ligt wist ik helemaal niet, ik dacht veel meer noordelijk landinwaards , is dat ergens in Buckinghamshire? In ieder geval niet de goedkoopste buurt van Engeland zacht gezegd
Royal County of Berkshire

En het is idd niet goedkoop.
reset
  Moderator donderdag 28 februari 2008 @ 14:41:56 #15
45833 crew  Fogel
pi_57035641
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 12:05 schreef Individual het volgende:

[..]
Maine is fantastisch! (in de zomer)
Ook in de herfst vind ik, al is Vermont nóg mooier in de herfst
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 28 februari 2008 @ 14:51:47 #16
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_57035878
Ik zal hier nogmaals een TVP plaatsen
Ben nog steeds van plan om volgend jaar naar NYC te gaan
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  donderdag 28 februari 2008 @ 17:03:16 #17
82589 S-Two
barba macacu
pi_57039055
Ik tvp ook maar weer even .
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  donderdag 28 februari 2008 @ 17:11:47 #18
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_57039236
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:41 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ook in de herfst vind ik, al is Vermont nóg mooier in de herfst
Herfst is idd ook erg mooi met haar kleuren, maar het weer kan dan nog wel eens tegenzitten...
reset
pi_57039512
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 12:05 schreef Individual het volgende:

[..]

Welke universiteit? Ik had er familie wonen (Brunswick) en heb een aantal universiteiten bezocht toendertijd.

Maine is fantastisch! (in de zomer)
University of Southern Maine, ligt onder andere in Portland.
pi_57041692
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:25 schreef Grumpey het volgende:
Master of Neuroscience aan de VU. Mijn 1e stage liep ik aan een instituut in Nederland die op hetzelfde onderwerp als deze vakgroep hier in Cambridge bezig is. Doordat ik dus al kennis had, en doordat ik gratis ben, was het vrij makkelijk om binnen te komen (1e mail was gelijk al raak). Met deze stage rond ik mijn master af en ik volg nu ook college's hier, maar geen tentamens (gewoon voor de lol, hoevaak krijg je de kans namelijk).

Als je zelf op een uitwisseling in het 3e jaar gaat wordt het lastiger. Cambridge is, voor zover ik weet, niet aangesloten bij het erasmusnetwerk. Als je tijd wilt studeren hier zullen ze waarschijnlijk altijd wijzen op de mogelijkheden om een zomercursus in Cambridge te volgen (tegen betaling) die vrij toegankelijk is voor vrijwel iedereen.
Ik ken mensen hier die hun volledige master hier doen, maar je moet dat niet zien zoals in nederland. Masters hier zijn vaak een vorm van combi met een PhD-positie, zo'n 1-jarige opleiding zoals in nederland wordt hier niet echt serieus genomen en is pas nuttig als je ook dat combineert met daadwerkelijk 2-3 jaar echt onderzoek. Om zo'n PhD/master-plek te krijgen kan je het beste al wat gepubliceerd hebben in je Bachelor, anders wordt het vrij lastig om te concurreren met andere gegadigden (eigenlijk net zoals in Nederland alleen dan net trapje hoger).
Het wordt lastig, maar bijvoorbeeld mijn manier (gewoon losse onderzoeksstage lopen) of zo'n zomercursus zijn wel vrij makkelijk te regelen
Via de universiteit van Utrecht kun je in je derde jaar naar Cambridge en betaal je je collegegeld gewoon aan Utrecht en krijg je een beurs, dus het kan wel.
Will we take it to that step - Will we do more than just connect?
And will you bring the thunder in my life - And the fire in my eyes?
  Moderator donderdag 28 februari 2008 @ 18:57:50 #21
45833 crew  Fogel
pi_57041804
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:11 schreef Individual het volgende:

[..]

Herfst is idd ook erg mooi met haar kleuren, maar het weer kan dan nog wel eens tegenzitten...
Wat mij betreft liever regen/sneeuw en wind ipv zon
Zolang het niet al te warm is (<20C), vind ik zon ook nog wel OK...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_57061801
jeej tvp
  vrijdag 29 februari 2008 @ 22:54:08 #23
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_57072688
tvp
  zondag 2 maart 2008 @ 02:57:50 #24
200082 verified  poffu
Secret Story Guido
pi_57098085
Ik heb bijna mijn HAVO diploma en wil ook graag in het buitenland studeren... weet iemand iets op HBO niveau ... tourisme of marketing&communicatie?

het liefst in zuid-afrika, australie, LA, miami of zweden.
Lalalalala
pi_57098134
Met NHTV breng je heel wat tijd door in het buitenland. Dat is een tourismeschool in Breda.

Weet iemand of het mogelijk is om met Businessmanagement van Fontys naar het buitenland te gaan? Ik begin in september dus dan zou ik het eventueel kunnen navragen, maar zou het nu wel al willen weten.
pi_57098282
tvp vanuit Zweden!!

maandag voor 5 dagen naar Kiruna! is daar nu -15
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_57098337
quote:
Op zondag 2 maart 2008 03:27 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
tvp vanuit Zweden!!

maandag voor 5 dagen naar Kiruna! is daar nu -15
-15 is koud, maar ik heb een paar weken geleden gelopen in -54 Trouwens met -15 liep ik in een trui. Alleen was het laatst -2 in NY en das toch wel verrektes koud
pi_57098356
hier heb ik het nog niet kouder dan -5~-8 meegemaakt...
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  zondag 2 maart 2008 @ 03:43:21 #29
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57098390
quote:
Op zondag 2 maart 2008 03:04 schreef tevebe het volgende:
Met NHTV breng je heel wat tijd door in het buitenland. Dat is een tourismeschool in Breda.

Weet iemand of het mogelijk is om met Businessmanagement van Fontys naar het buitenland te gaan? Ik begin in september dus dan zou ik het eventueel kunnen navragen, maar zou het nu wel al willen weten.
gewoon bellen naar de studievoorlichter joh, geen probleem en je hebt gelijk antwoord op je vraag En je dan niet laten afschepen met een simpel 'natuurlijk als je dat zelf wilt is alles mogelijk', maar gewoon doorvragen totdat je concreet op papier hebt staan in welk jaar/voor hoelang/welke vakken geskipt worden/of er relaties zijn met buitenland/of ze met erasmusprogramma meedoen etc.
moet lukken lijkt me
pi_57098396
quote:
Op zondag 2 maart 2008 03:38 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
hier heb ik het nog niet kouder dan -5~-8 meegemaakt...
Ligt erook aan of het waait natuurlijk. -8 is ook koud genoeg. Toen ik in Banff zat was -54 met de winderbij. Het was -35 buiten, maar door de wind was het -54.
Is het trouwens droge kou waar je nu zit?
pi_57103937
quote:
Op zondag 2 maart 2008 03:38 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
hier heb ik het nog niet kouder dan -5~-8 meegemaakt...
Ik heb in Borås -9 mogen meegemaakt.. maar toen lag ik lekker warm in mijn bedje
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_57118070
quote:
Op zondag 2 maart 2008 14:21 schreef PieterBas het volgende:
Ik heb in Borås -9 mogen meegemaakt.. maar toen lag ik lekker warm in mijn bedje
Tvp, omdat het over Boras gaat.

Voor vragen over Frankrijk, Spanje, België enzo...
 FR
pi_57124443
quote:
Op maandag 3 maart 2008 00:52 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Tvp, omdat het over Boras gaat.

Voor vragen over Frankrijk, Spanje, België enzo...
Skovde ligt niet ver van Borås
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_57124797
quote:
Op maandag 3 maart 2008 12:42 schreef PieterBas het volgende:
Skovde
Hoor ik hier wat ik denk te horen?
 FR
pi_57179547
Inmiddels in Oekraine, hierna hopelijk snel weer ergens heen. Nederland kan me gestolen worden
pi_57224531
lurkmode!
pi_57244314
quote:
Op maandag 3 maart 2008 13:02 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Hoor ik hier wat ik denk te horen?
ligt eraan...?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_57310476
tvp
Life sucks
  dinsdag 11 maart 2008 @ 23:12:04 #39
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_57318005
Holaaa, mijn status mag even worden aangepast, weet iemand hoe dat kan? Zat in Berlijn (Duitsland is geen Berlijn tenslotte) en ik zit inmiddels in Barcelona!

Schrijf mijn scriptie over (heeeel breed gezegd) online marketing, en hoewel ik dacht al aardig wat te weten leer ik met de dag, superleuk! Heb het zo naar mijn zin hier, leuke collega's, gelukkig ook veel Duitsers. Kan ik altijd nog lekker Duits praten, yippie! Binnenkort ook beginnen met Spaanse cursus, met al die Engelse collega's komt dat Spaans leren er helaas nog niet echt van.

Begin er steeds meer aan te denken ook een master in het Buitenland (Barcelona) te volgen, iemand ervaring met een volledige master volgen specifiek deze stad? Wil graag iets met (media) communicatie gaan doen, wordt zoiets aangeboden in Barcelona, in Engels, niet op een privé uni? Bvd!!

Kuno vries je niet dood? Die gekke Spanjaarden klagen hier al steen en been als het 10 graden is haha.
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_57320890
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:12 schreef Leinonlein het volgende:
Holaaa, mijn status mag even worden aangepast, weet iemand hoe dat kan? Zat in Berlijn (Duitsland is geen Berlijn tenslotte) en ik zit inmiddels in Barcelona!

Schrijf mijn scriptie over (heeeel breed gezegd) online marketing, en hoewel ik dacht al aardig wat te weten leer ik met de dag, superleuk! Heb het zo naar mijn zin hier, leuke collega's, gelukkig ook veel Duitsers. Kan ik altijd nog lekker Duits praten, yippie! Binnenkort ook beginnen met Spaanse cursus, met al die Engelse collega's komt dat Spaans leren er helaas nog niet echt van.

Begin er steeds meer aan te denken ook een master in het Buitenland (Barcelona) te volgen, iemand ervaring met een volledige master volgen specifiek deze stad? Wil graag iets met (media) communicatie gaan doen, wordt zoiets aangeboden in Barcelona, in Engels, niet op een privé uni? Bvd!!

Kuno vries je niet dood? Die gekke Spanjaarden klagen hier al steen en been als het 10 graden is haha.
Goh leuk! Barcelona!
Ik kan me voorstellen dat je daar graag langer wilt blijven!
 FR
pi_57323388
Leuk topic, nog niet eerder gezien

Ik loop stage in Barcelona, doe MBO ICT.... de stage zelf is redelijk crap, maar zit hier met 2 vrienden & in Barcelona... duss eind goed al goed
pi_57323723
Wat zijn er een hoop Barcelona-gangers!

Voor Leinonlein en anderen: als je nog specifieke vragen hebt die niet over studie gaan, dan kun je daar ook nog mee terecht in het speciale Spanjetopic in "Kaaskoppen in het buitenland".

Burtbeej,
hoelang gaat je stage duren?
En als het zo crap is, kom je dan niet in problemen met je cijfers ervoor, of valt dat waarschijnlijk toch wel weer mee?
 FR
pi_57324322
De laatste officiele stage dag is 27 Juni. Dan blijf ik hier nog een maand werken tot in Juli, en dan vakantie tot 18 Augustus.

Voor school hebben we een eigen project, namelijk het ontwikkelen van een informatiesysteem. Het bedrijf waar we werken is sellbytel, waar we ondersteuning geven aan HP-Heineken. Het zit nu nog in pilot en gaat pas volledig live in Juni. Dus nu is er gewoon totaal niets te doen, behalve ons eigen project vanuit school.

Waar zit jij ergens in Barcelona Bora-Bora? Zit zelf in Les Corts, recht tegenover Camp Nou
  woensdag 12 maart 2008 @ 12:47:42 #44
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_57325779
Oh wat leuk zeg! We zouden eens een keer moeten meeten, dat is leuk! Hebben jullie dan misschien ook meer kennis over het Spaanse onderwijs systeem? En ik wil nog een language course doen, hebben jullie ervaring/iets aan te raden? Ik kom ook wel even langs in het Spanje topic, leuk!

Mijn contract loopt tot eind juni, maar als ik dan met een beetje mazzel toch ben afgestudeerd, blijf ik hier gewoon nog wat langer .

Ik woon en werk in Eixample dereche. Ik woon eigenlijk bijna aan Plaça Tetuan en mijn werk zit 15 minuten verder vlak achter Passeig de Gracia. Ideaal...
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_57361131
Meld zich!
sinds 11 januari zit ik in San Francisco, California. Ben hier als uitwisselingsstudent aan de San Francisco State University.
Heb er nu 2 van de 6 maanden op zitten en moet zeggen dat het me prima bevalt. San Francisco is een geweldige stad, er is veel te doen en de mensen zijn erg vriendelijk.
Niveau van de studie valt wat tegen (vrij laag, terwijl ik toch de hoogste undergraduate vakken doe) maar dat betekend dat ik meer tijd over hou voor leuke dingen.

Nu nog even een ruim weekje school en dan Springbreak
op naar LA, San Diego en Tijuana
hmmmm....WAT???
pi_57364250
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 11:32 schreef burtbeej het volgende:
Waar zit jij ergens in Barcelona Bora-Bora? Zit zelf in Les Corts, recht tegenover Camp Nou
Nee, ik zit niet in Barcelona, maar in Frankrijk, op 't ogenblik.
Ik heb wel in Spanje gestudeerd en gewerkt en de toerist uitgehangen.
 FR
pi_57364429
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:47 schreef Leinonlein het volgende:
Oh wat leuk zeg! We zouden eens een keer moeten meeten, dat is leuk! Hebben jullie dan misschien ook meer kennis over het Spaanse onderwijs systeem? En ik wil nog een language course doen, hebben jullie ervaring/iets aan te raden? Ik kom ook wel even langs in het Spanje topic, leuk!

Mijn contract loopt tot eind juni, maar als ik dan met een beetje mazzel toch ben afgestudeerd, blijf ik hier gewoon nog wat langer .
Zou ik zeker doen!

Als je wat meer informatie over talencursussen wilt lezen, zijn hier alvast 2 topics daarover:
Ervaringen taalcursus Spaans in het buitenland
Spaans leren in vakantie

En wat wil je weten over het Spaanse onderwijssysteem?
 FR
pi_57406283
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 21:36 schreef Vitamine_C het volgende:
Meld zich!
sinds 11 januari zit ik in San Francisco, California. Ben hier als uitwisselingsstudent aan de San Francisco State University.
Heb er nu 2 van de 6 maanden op zitten en moet zeggen dat het me prima bevalt. San Francisco is een geweldige stad, er is veel te doen en de mensen zijn erg vriendelijk.
Niveau van de studie valt wat tegen (vrij laag, terwijl ik toch de hoogste undergraduate vakken doe) maar dat betekend dat ik meer tijd over hou voor leuke dingen.

Nu nog even een ruim weekje school en dan Springbreak
op naar LA, San Diego en Tijuana
aanvulling voor de OP dus
Tijuana inmiddels laten vallen. Blijven rondom LA en San Diego de gehele week. Nog maar een weekje wachten
hmmmm....WAT???
  zondag 16 maart 2008 @ 18:46:00 #49
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57417413
ben net 2 dagen terug uit Cambridge, engeland Het was veel mooier weer daar
  maandag 17 maart 2008 @ 14:58:45 #50
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_57432607
Weet er trouwens iemand hoe het zit met gastgezinnen?
Is er een mooie lijst online in welke steden/dorpen/gaten ze allemaal zitten?
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_57432652
gister heerlijk een biertje in de zon gedronken, en nu! sneeuwballen gevecht... al sinds vanochtend sneeuwt het en ligt nu ik denk iets van 7-8 cm...!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_57433794
quote:
Op maandag 17 maart 2008 14:58 schreef tha_rizzo het volgende:
Weet er trouwens iemand hoe het zit met gastgezinnen?
Is er een mooie lijst online in welke steden/dorpen/gaten ze allemaal zitten?
Gastgezinnen zijn vaak min of meer "aangesloten" bij talenscholen en andere uitwisselingsprogramma's.

Wat wil je gaan doen?
 FR
  dinsdag 1 april 2008 @ 06:52:19 #53
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_57753977
44pje loopt afstudeerstage in St Marys (suburb van Sydney, Australia)
Mag ik nu ook in OP?

TeVens P
If you can't beat them, join them.
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:12:28 #54
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_57754915
quote:
Op maandag 17 maart 2008 16:06 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Gastgezinnen zijn vaak min of meer "aangesloten" bij talenscholen en andere uitwisselingsprogramma's.

Wat wil je gaan doen?
Gewoon bij een bedrijf een half jaartje stage lopen.
Ik ben nu nog een beetje aan het oriënteren wat m'n opties zijn. Waar ik mezelf kan huisvesten voor die periode, welke bedrijven me willen en hoe duur 't allemaal gaat worden.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_57815648
Ik ga in November naar Chili(ben pas terug in NL) om daar in Maart 2009 te beginnen met een studie. Waarscijnlijk wordt het Ingenieria en Informatica. Is eigenlijk gewoon Informatica, maar ben nog een beetje aan het twijfelen met de sector economie.
Ik wil wel kijken of ik hiervoor in aanmerking kan komen voor stufi, maar ik ga zeker daar studeren.
pi_57918974
tvp
pi_57948248
Hmm in de op staat Waarschijnlijk New York city.

Maar ik ben nu al 2 maanden in Madrid
pi_57997043
Ik ga komend jaar beginnen aan het University College in Maastricht, en dan ga ik waarschijnlijk het eerte semester van het 3e jaar naar het buitenland. tot nu toe ligt mijn voorkeur bij Spanje of Engeland. Maar het kan ook net zo goed Australie of de Verenigde Staten worden
Koning.
pi_58005263
Toch wel frustrerend dat wachten... IK WIL WEG!
pi_58054234
Ik vertrek eind augustus voor een semester naar Helsinki, Finland. Ga een half jaar studeren aan de Helsinki School of Economics and Business Administration! Heb er zin in!
pi_58054422
Ik zit in Swindon, UK!
Doe een stage bij een organisatie die community work doet met
vooral jongeren. Echt superleuk!
Find your prince, before you start kissing frogs
  maandag 14 april 2008 @ 22:19:33 #62
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_58054543
Ik ben zelf ook de mogelijkheden aan het onderzoeken om een jaar in het buitenland te gaan studeren. Komend jaar ga ik beginnen met een nieuwe studie. Ben benieuwd wat het gaat worden voor mij.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_58076575
hallo, Mag ik ook in de OP ? . Ik vertrek in November naar Chili(antofagasta) om te studeren ga daar een informatica studie volgen op hbo niveau van daar..zit eigenlijk tussen Universitair en HBO niveau van NL in. Het enige is dat het schooljaar daar in Maart pas begint
En ben al begonnen met het meest belangerijke voor mn vertrek, namelijk geld voor mn ticket verzamelen. Ik ga niet als uitwisseling ofzo..maar ga echt gewoon een hele studie volgen..kan niet wachten op de dag dat ik in t vliegtuig zit

Nu ga ik ook lekker ff slapen..en mag morgen om 7 uur mn nest uit...om weer een dagje bij te verdienen voor mn ticket.
pi_58078651
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:37 schreef francis997 het volgende:
hallo, Mag ik ook in de OP ? . Ik vertrek in November naar Chili(antofagasta) om te studeren ga daar een informatica studie volgen op hbo niveau van daar..zit eigenlijk tussen Universitair en HBO niveau van NL in. Het enige is dat het schooljaar daar in Maart pas begint
En ben al begonnen met het meest belangerijke voor mn vertrek, namelijk geld voor mn ticket verzamelen. Ik ga niet als uitwisseling ofzo..maar ga echt gewoon een hele studie volgen..kan niet wachten op de dag dat ik in t vliegtuig zit

Nu ga ik ook lekker ff slapen..en mag morgen om 7 uur mn nest uit...om weer een dagje bij te verdienen voor mn ticket.
hoe zit het met collegegeld enzo daar dan?
Life sucks
  woensdag 16 april 2008 @ 02:05:04 #65
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_58079992
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:55 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

hoe zit het met collegegeld enzo daar dan?
Een pond bruine bonen, een pond half om half, 2 uien.
If you can't beat them, join them.
pi_58080015
quote:
Op woensdag 16 april 2008 02:05 schreef 44pje het volgende:

[..]

Een pond bruine bonen, een pond half om half, 2 uien.
dat is niet duur...!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_58147247
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:55 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

hoe zit het met collegegeld enzo daar dan?
De studies daar zijn redelijk duur...als je aan de euro gewend bent valt het wel mee.
Ik galesgeld zo´n 800 betalen. En dan moet je per semester geloof ik ook nog zo´n 150 betalen. En het zijn 8 semesters.
Voor ons is dit weinig, maar voor mensen van daar is dig gigantisch veel.
Ik wil proberen studiefinanciering hiervoor aantevragen.
Dit is wat ik tot nu toe weet..verder details ga ik wat later bekijken..als ik mn ticket heb.
pi_58614533
iemand een site voor betaalbare appartementen in Bonn, Duitsland
ben van plan om daar een semester college te volgen
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_58616753
ik moet in januari 2009 stage lopen, en heb mijn zinnen op het buitenland gezet. waar ik alleen erg van baal is dat mijn hogeschool nog totaal geen informatie heeft gegeven over het stage-gebeuren. en gezien het regelen van een werkvisum aardig wat tijd in kan nemen...

zijn hier mensen die een stage hebben gelopen in de Verenigde Staten of Canada? waar ik vooral benieuwd naar ben zijn de stagevergoedigen daar. beroepsgebied: accountancy / auditing / financial analyst.

het gaat mij er vooral om dat ik de boel een beetje kostendekkend kan houden, dat wil zeggen onderdak en eten.
you and I ain't done Zeke!
  donderdag 15 mei 2008 @ 13:24:03 #70
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_58683527
Kan je als 'simpele' V(MBO)er nou ook studeren in de VS en heb je kans dat je een studie-beurs krijgt of is zoiets alleen weg gegelgd voor rijke universiteit studenten?
  donderdag 15 mei 2008 @ 13:29:08 #71
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_58683611
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 13:24 schreef Yurithemaster het volgende:
Kan je als 'simpele' V(MBO)er nou ook studeren in de VS en heb je kans dat je een studie-beurs krijgt of is zoiets alleen weg gegelgd voor rijke universiteit studenten?
geen idee
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_58683914
Ah ik had dit topic eerder moeten ontdekken. Ik kom net terug van een stage in San Diego (California). Echt een supermooie tijd, misschien kan ik nog nuttig zijn in dit topic. Ik heb onderzoek gedaan (neuroscience) aan de UCSD (University of California San Diego).
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_58685336
Heb het topic doorgelezen.
Ben wel geïnteresseerd om mijn minor (30 ECTS) die per 1 september begint in het buitenland te doen. Ook mijn afstudeerstage die per 1 februari 2009 begint, zou ik wel in het buitenland willen doen. Ik heb geprobeerd om mijn oriënterende stage in Frankrijk te doen. Dit is helaas niet gelukt.
Ik studeer HBO energietechnologie. Het lijkt mij leuk om iets in Frankrijk of in Engeland te doen. Heeft iemand nog tips voor het vinden van een minor?
  donderdag 15 mei 2008 @ 18:13:34 #74
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58688462
its_me_, enige tip die ik kan geven: zorg dat je het voor het collegejaar begint helemaal rond hebt met regelen . Ik zou eerst je eigen faculteit vragen voor suggesties, en dan (indien geen constructief antwoord) gelijk zelf gaan mailen met uni's om te kijken naar mogelijkheden. Denk niet te snel dat 'wat info van internet' wel voldoende gaat worden, maar zorg echt dat je bevestigingen hebt. Je moet toestemming hebben van je eigen examencommissie.


ssebass....neuroscience is ook mijn specialisatie, wat voor een onderzoek? en wat is je vooropleiding?
pi_58688837
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 18:13 schreef Grumpey het volgende:


ssebass....neuroscience is ook mijn specialisatie, wat voor een onderzoek? en wat is je vooropleiding?
Hey dat is leuk. Dit was voor mijn master farmacie. Ik heb onderzoek gedaan naar de effecten van de selectieve dopamine D3 agonist Pramipexole op PPI of startle in gezonde mannen. Humaan onderzoek dus in het UCSD ziekenhuis. Wel gaaf om met die mensen te werken die enorm hoog aangeschreven staan in deze wereld en in dat lab te mogen werken. Ze gaan het ook nog publiceren, dat is natuurlijk helemaal mooi. Dat zal denk ik nog wel even duren, maar toch gaaf.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  donderdag 15 mei 2008 @ 18:40:44 #76
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_58688997
grappig. Heb zelf voor de master Neuroscience ook nog een onderzoeksstage gelopen bij psychofarmacie. Cannabinoide en opiate systeem en hun (interacterende) effect op de neiging van verslaafden om korte-termijn behoeftebevrediging te willen (delay-of-reward-taakje). Getest in ratten. Was leuk, maar toch iets meer mens onderzoek voor mij, tweede stage was dan ook met autisten (en dat was in cambridge, vandaar dat ik in dit topic zit ).
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:54:22 #77
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_58691726
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 13:24 schreef Yurithemaster het volgende:
Kan je als 'simpele' V(MBO)er nou ook studeren in de VS en heb je kans dat je een studie-beurs krijgt of is zoiets alleen weg gegelgd voor rijke universiteit studenten?
Vergeet het maar, weinig universiteiten die je zullen willen aannemen, en al helemaal geen studiebeursen... eerst een paar hogere papiertjes halen.
pi_58692705
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 13:24 schreef Yurithemaster het volgende:
Kan je als 'simpele' V(MBO)er nou ook studeren in de VS en heb je kans dat je een studie-beurs krijgt of is zoiets alleen weg gegelgd voor rijke universiteit studenten?
Wat studeren betreft geef ik je weinig kans. Dat is niet zozeer een kwestie van rijk zijn of niet, dat gaat om de juiste capaciteiten hebben en dat kunnen aantonen.

Echter kun je bijvoorbeeld wel een seizoen voor een zomerkamp gaan werken of iets dergelijks als je dan toch naar de VS wilt. Stage is misschien ook mogelijk, dat ligt aan je vakgebied.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 01:17:51 #79
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_58697387
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 13:24 schreef Yurithemaster het volgende:
Kan je als 'simpele' V(MBO)er nou ook studeren in de VS en heb je kans dat je een studie-beurs krijgt of is zoiets alleen weg gegelgd voor rijke universiteit studenten?
Met rijk zijn heeft het weinig tot niks te maken, maar dat weet je zelf ook wel.
If you can't beat them, join them.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 01:27:18 #80
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_58697511
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 01:17 schreef 44pje het volgende:

[..]

Met rijk zijn heeft het weinig tot niks te maken, maar dat weet je zelf ook wel.
Ik bedoel dus meer op hoe groot is de kans dat je ook een studie-beurs/ financiele tegemoetkoming krijgt want anders kom je ook niet ver
  vrijdag 16 mei 2008 @ 02:12:16 #81
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_58697838
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 01:27 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Ik bedoel dus meer op hoe groot is de kans dat je ook een studie-beurs/ financiele tegemoetkoming krijgt want anders kom je ook niet ver
Ik denk ongeveer net zo groot als de kans dat je in Nederland studiefinanciering krijgt. Mijn stage in Australie doe ik ook alleen van de stufi. Mijn extra stage in Afrika heeft me een half jaar studievertraging opgelevert, dus het heeft me een extra half jaar lening gekost.

Naar het buitenland gaan kost nu eenmaal bijna altijd geld, als je dat er niet voor over hebt is dat je eigen keuze. Ik weet bijna zeker dat je met je MBO diploma wel een HBO-achtige studie kunt volgen in de VS, maar je moet niet verwachten er nog geld voor te krijgen ook.
If you can't beat them, join them.
  woensdag 21 mei 2008 @ 20:22:48 #82
201459 DanielSmith
Tavern on the green
pi_58808750
Teeveepee!
pi_58810318
Ben een beetje gaan onderzoeken wat de mogelijkheden zijn in Frankrijk en ik kwam het volgende tegen: European Marketing and Management Program
Dit is een programma van een half jaar in Lyon. Heeft iemand hier misschien ervaringen mee? De kans schat ik klein

Informatie:
http://www.ecoles-idrac.c(...)to_img/19705_0_2.pdf
pi_58829697
nog anderhalve dag en dan zit mijn studie in San Francisco er alweer op
dan nog wel even een maandje reizen voor ik weer terug naar Nederland ga
hmmmm....WAT???
pi_58834100
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:54 schreef Vitamine_C het volgende:
nog anderhalve dag en dan zit mijn studie in San Francisco er alweer op
dan nog wel even een maandje reizen voor ik weer terug naar Nederland ga
Wat heb je precies gedaan?
pi_58834271
Uitwisselingsprogramma voor een semester aan San Francisco State
hmmmm....WAT???
pi_58844316
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 18:40 schreef Grumpey het volgende:
grappig. Heb zelf voor de master Neuroscience ook nog een onderzoeksstage gelopen bij psychofarmacie. Cannabinoide en opiate systeem en hun (interacterende) effect op de neiging van verslaafden om korte-termijn behoeftebevrediging te willen (delay-of-reward-taakje). Getest in ratten. Was leuk, maar toch iets meer mens onderzoek voor mij, tweede stage was dan ook met autisten (en dat was in cambridge, vandaar dat ik in dit topic zit ).
Ah gaaf. Ik wil ook nog een keer naar Cambridge, maar dat gaat weer veel geld kosten. Ik keertje houd het op met de lol natuurlijk . Humaan onderzoek vind ik eerlijk gezegd ook leuker, maar het heeft wel het nadeel dat het tergend langzaam gaat. Wil je een beetje een normale groepsgrootte met een drug study dan ben je zo twee jaar bezig.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_58917800
Hallo,

Heeft iemand hier in Kopenhagen gestudeerd? Of iemand die er verhalen over gehoord heeft hoe het (studenten)leven daar is?
Mogelijk ga ik in september daar heen voor 2 blocks (=half jaar) om wat vrije keuzen vakken te doen voor mn master
pi_58921474
Kopenhagen business school toevallig? Wel goede verhalen over gehoord. Waarom niet wat verder weg?
pi_58926402
Nee gewoon de Copenhagen University,
Kreeg een lijstje mee met universiteiten in Europa waar m'n department connecties mee heeft, daar moest ik me sowieso aan houden omdat het bij andere universiteiten meer tijd kost om daar terecht te kunnen, en die tijd had ik niet aangezien ik er vrij laat achter kwam dat ik in sept. wel naar buitenland moet als ik nog in buitenland vakken wou volgen (nogal lastig anders qua studieplanning)
Wou eigenlijk sowieso binnen Europa ivm erasmus beurs, en kon in veel landen wel terecht maar sommige opties vielen al snel weg. Bijv Spanje waar onderwijs aan die universiteiten in Spaans is, Duitsland & Belgie (= om de hoek), oost europese stad leek me ook niet echt wat om daar half jaar te wonen. Frankrijk en italie stond niet echt een stad bij die me nou heel erg aan trok.
Scandinavische taal en cultuur heeft me altijd al kunnen boeien, en om een half jaar in een grote stad als Kopenhagen te wonen lijkt me fantastisch
Heb ook nog een stage van bijna 6 maanden te doen die ik sowieso buiten Europa wil doen
Vandaar de keuze Heb overigens wel een beetje het idee dat het niet zo hele veel uit maakt waar je heen gaat, als er maar genoeg andere internationale studenten zijn lijkt het mij al een enorm leuke ervaring
Als er nog mensen zijn die iets van studeren/wonen in Kopenhagen weten laat het even weten aub
pi_58942290
Vandaag gehoord dat ik een stage op Curaçao mag gaan regelen!
pi_58942780
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 15:02 schreef loehoes het volgende:
Vandaag gehoord dat ik een stage op Curaçao mag gaan regelen!
Echt een NL enclave daar in het nachtleven. Zoveel NLers die er stage lopen! Veel plezier op Mambo beach
pi_58991728
Ik ben weer terug uit Canada! Heb een enorm geweldige tijd gehad, veel ervaring opgedaan, internationale vrienden gekregen en ook nog wat gestudeerd
In ieder geval ben ik nu van plan om vanaf Januari 2009 mijn afstudeerstage in Oostenrijk te gaan doen. Ik ken daar nu wat mensen die me ook wel willen helpen met het vinden van een geschikte stage, maar heeft iemand van jullie al ervaring met stages in Oostenrijk?

Ik ben dan volgend jaar klaar met mn hbo bachelor en wil een master gaan doen. Zweden heeft me altijd getrokken en ik zie dat de Göteborg University een interessante master aanbied. Heeft iemand enig ervaring met Zweden, Göteborg of studeren in Zweden? Dit is nu nog een wild plan, maar ik kan er beter maar eerder serieus mee beginnen dan te laat.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 14:12:33 #94
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_59031018
Is het nodig om iemand anders je studiefinancieringszaken te laten regelen als je in het buitenland zit of kun je dit prima vanuit het buitenland? Moet ik me bij de GBA uitschrijven als ik 4 jaar in het buitenland ga studeren?
pi_59031149
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 14:12 schreef nickybol het volgende:
Is het nodig om iemand anders je studiefinancieringszaken te laten regelen als je in het buitenland zit of kun je dit prima vanuit het buitenland? Moet ik me bij de GBA uitschrijven als ik 4 jaar in het buitenland ga studeren?
GBA moet je je officieel uitgeschrijven als je voor langer dan 9 maanden uitschrijft. Voor de IB groep kun je iemand machtigen om dat voor je te doen. Ik heb mijn moeder gemachtigd, hierdoor kan zij voor mij dingen regelen en ik zelf ook. Zorg wel dat je haar volledig machtigt dat ze ook belangrijke post van jou ontvangt en daar ook dingen mee mag doen enzo. De IB groep gebruikt 2 verschillende machtigingen, de standaard is voor alleen informatie aanvragen via de telefoon, de tweede, als je zelf een brief schrijft, waarin je de persoon volledig machtigt om alles te doen.
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_59031314
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 16:50 schreef Fiama het volgende:

Ik ben dan volgend jaar klaar met mn hbo bachelor en wil een master gaan doen. Zweden heeft me altijd getrokken en ik zie dat de Göteborg University een interessante master aanbied. Heeft iemand enig ervaring met Zweden, Göteborg of studeren in Zweden? Dit is nu nog een wild plan, maar ik kan er beter maar eerder serieus mee beginnen dan te laat.
Ik zat dan zelf in niet Göteborg (in Borås, dat is ongeveer 50km ten oosten van Göteborg), maar ben er wel vaak geweest omdat het zo dichtbij was en familie heb wonen. Op http://www.studyinsweden.se/ is veel informatie te vinden.

Over de Göteborg University zelf kan ik weinig vertellen
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_59031520
Ja, die site is echt heel handig, daardoor heb ik dat masterprogramma ook gevonden.
Wat heb je in Zweden gedaan en hoe is het land bevallen?

Nog een vraagje, wat zijn de dichtsbijzijnde wintersport gebieden vanaf Göteborg? Of zit dat allemaal een flink eindje naar het noorden? Misschien weet je het niet maar over wintersport in zweden heb ik nog niet echt een complete website kunnen vinden.
pi_59035252
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 14:52 schreef Fiama het volgende:
Ja, die site is echt heel handig, daardoor heb ik dat masterprogramma ook gevonden.
Wat heb je in Zweden gedaan en hoe is het land bevallen?

Nog een vraagje, wat zijn de dichtsbijzijnde wintersport gebieden vanaf Göteborg? Of zit dat allemaal een flink eindje naar het noorden? Misschien weet je het niet maar over wintersport in zweden heb ik nog niet echt een complete website kunnen vinden.
In Zweden heb ik via Erasmus aan de Högskolan i Borås een aantal vakken gevolgd. Zweden beviel mij wel erg goed, taal is voor Nederlanders redelijk makkelijk te leren. Overigens spraken de mensen in Borås spraken goed Engels. Mensen waren vriendelijk en behulpzaam, maar kregen wel in de herfst en winter een lichte depressie vanwege het aantal uur zon. Daarentegen is Jul (kerst) wel een stuk gezelliger dan in Nederland. Voor Jul på Liseberg (zeg maar de Efteling met kerst) was erg leuk.

Verder ben ik naar Vänersborg en een aantal maal naar Stockholm geweest. Stockholm is een mooiere stad, maar de mensen in Göteborg zijn vriendelijker en het leuker om daar uit te gaan. En als je graag naar Nederlands voetbal wil kijken, dan zijn er nog voldoende sportbars waar je voetbal kan kijken, eventueel bij het Hollands restaurant in de buurt van het Central Station

Borås is een leuke kleine stad (Buss 100 vanaf het Central Station van Göteborg) en zeg maar het Enschede van Zweden, omdat hier ook veel textielnijverheid is/was

Ik denk Åre, ik ben niet wezen wintersporten in Zweden, maar op 2 uur reizen (met de auto) van Göteborg lag een kleine piste. Weet helaas even niet meer de naam ervan.. maar kan het desnoods even navragen bij familie die in Göteborg woont. Je kan trouwens vaak goedkope binnenlandse vluchten boeken naar Åre
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_59135189
Bedankt voor alle info! Ik ga er zeker werk van maken om iets voor elkaar te krijgen!
pi_59135213
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 06:52 schreef 44pje het volgende:
44pje loopt afstudeerstage in St Marys (suburb van Sydney, Australia)
Mag ik nu ook in OP?

TeVens P
Ben ik zaterdag nog geweest (omdat die kuttreinen niet reden Parramatta-Penrith )
Ik woon in Greystanes en werk in Wetherill Park.

KUTWEER HE!!
  donderdag 5 juni 2008 @ 03:15:26 #101
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_59135300
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 02:49 schreef DaFan het volgende:

[..]

Ben ik zaterdag nog geweest (omdat die kuttreinen niet reden Parramatta-Penrith )
Ik woon in Greystanes en werk in Wetherill Park.

KUTWEER HE!!
Het lijkt idd de NS wel soms. Als ik met de trein naar de stad ga dan rijd ik tegenwoordig meteen door naar Blacktown, in St Marys rijden ze echt nooit in het weekend.

Het weer lijkt wel omgedraaid, in NL hebben ze ons weer en hier hebben we NL weer Het is goed dat er grote banden onder de auto zitten, die drijven tenminste
If you can't beat them, join them.
pi_59135367
Meh had ik maar een auto (of rijbewijs) dan kon ik zaterdag meteen naar Penrith. Heb er nou 2 uur over gedaan
Wat voor stage doe je?
  donderdag 5 juni 2008 @ 03:54:11 #103
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_59135406
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 03:34 schreef DaFan het volgende:
Meh had ik maar een auto (of rijbewijs) dan kon ik zaterdag meteen naar Penrith. Heb er nou 2 uur over gedaan
Wat voor stage doe je?
Iets met auto's Eindverslag is ingeleverd en volgende week afstudeerpraatje (via skype ) en dan is het studeren eindelijk klaar, werd tijd na 6 jaar

En dan rondreizen, rondje Australie moet lukken in 6 maanden.
If you can't beat them, join them.
pi_59507452
Ik zou heel graag voor een half jaartje naar deze school willen aan de zuidkust van Engeland:

http://www.interlanguage.nl/index.php?artikel_ID=74&p_artikel_ID=6&art=yes

Nou is de prijs van de school geen probleem, maar als ik het goed zie, ben je dus zeker rond de 100 euro per week kwijt aan je verblijf daar?
Ik snap het niet, kan dat niet vele malen goedkoper?
Heeft iemand tips?

Groetjes, Maudi
pi_59507850
Over welk verblijf heb je het dan?
quote:
- Self-catering lodging
("op kamers", met gebruik keuken), 1-pers. kamer, logies/self-catering:
Chichester: £ 67 p. week (± ¤ 96)
Bognor e.a.: £ 57 p. week (± ¤ 82)
Deze?
Ik vind het nog vrij goedkoop!!
  donderdag 19 juni 2008 @ 01:54:14 #106
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_59507922
Koop een tent.
If you can't beat them, join them.
pi_59523646
Op dat soort reacties zit ik echt niet te wachten...

Nouja, het is niet belachelijk duur, maar ten eerste, ik zou daar dan een baan moeten vinden... Ten tweede, ik zit daar op school en heb niet veel tijd om 320 euro in de maand te verdienen (en dan heb ik het nog niet eens gehad over dat ik ook nog af en toe moet eten)
pi_59523744
Realiseer je dat Engeland een duur land is. Als je tijd hebt en de mogelijkheid om daar te werken dan zou ik dat wel doen.
Verder zou je natuurlijk ook een aantal plaatselijke verhuurders kunnen bellen en hun vragen wat zij jouw eventueel kunnen bieden.
Ik weet niet of je studiefinanciering krijgt voor deze opleiding, maar dan zou je ook bij kunnen lenen.
  donderdag 19 juni 2008 @ 20:47:22 #109
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_59529268
Beetje bijlenen inderdaad.. buitenland is nou eenmaal duur, en ik zou er niet bij gaan werken. Als je het niet kunt betalen haal dan eerst het geld bij elkaar.
pi_59769324
Ik ga vanaf september 9 maanden stage lopen in Schotland wel met z'n 2 en dus dat is een voordeel...heb er heel veel zin in maar het is wel spannend hoor....
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_59773605
Vanaf 1 September Mexico D.F.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 08:43:58 #112
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_59881677
ik vroeg me af of hier ook mensen volgend jaar in de UK gaan studeren, en dan langer dan een jaar.
Ik heb namelijk laatst IBG aan de lijn gehad en die zeiden dat studies in de UK eerst uitgebreid onderzocht word door Nuffic en dat dat onderzoek wel eens een paar maand kan duren, en dat je dus het resultaat in oktober hoort dat je geen stufi krijgt terwijl je in september begint .. is die kans realistisch?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_59913076
Ik ga vanaf september 3,5 maand naar curaçao! Geboekt en wel, ik heb er zin in!
pi_60560055
Ik studeer twee weken in Exmouth - Engeland. Mag ik dan ook hier zijn?!
Ben gister aangekomen en volg een twee weekse taalcursus aan de universiteit hier. Vandaag een test gehad, morgen de uitslag. Merkte vandaag al dat het niveau van dat groepje erg laag was. Veel mensen uit Turkije en Spanje die met moeite ' how are you' vragen (no offense verder!). Dus morgen hopelijk in een andere groep!
Verblijf bij een gastgezin, erg gezellig en leuk! Verder geen Nederlanders in de buurt, zo leer ik tenminste goed Engels!!
I ♥ PB
pi_60561264
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:25 schreef miss-scofield het volgende:
Ik studeer twee weken in Exmouth - Engeland. Mag ik dan ook hier zijn?!
Ben gister aangekomen en volg een twee weekse taalcursus aan de universiteit hier. Vandaag een test gehad, morgen de uitslag. Merkte vandaag al dat het niveau van dat groepje erg laag was. Veel mensen uit Turkije en Spanje die met moeite ' how are you' vragen (no offense verder!). Dus morgen hopelijk in een andere groep!
Verblijf bij een gastgezin, erg gezellig en leuk! Verder geen Nederlanders in de buurt, zo leer ik tenminste goed Engels!!
ha! dit topic weer bovenaan in My active topics! En nog wel door een "bekende" ook nog!

Zelf ben ik ook weer bezig om naar het buitenland te gaan! na Berlijn en Zweden vraagt het buitenland wanneer ik weer kom! Vorige maand in Portugal geweest voor een zeilevenement en daar met wat Nieuw Zeelanders gesproken en hard op weg om een stage voormekaar te krijgen in Auckland voor tenminste 6 maand!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_60561722
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:25 schreef miss-scofield het volgende:
Turkije en Spanje die met moeite ' how are you' vragen (no offense verder!). Dus morgen hopelijk in een andere groep!
Het niveau van Spanjaarden betreft de Engelse taal, is soms zo slecht, dat ze maar beter het in Spaans kunnen vertellen, misschien versta ik het dan beter

Zoals Kuno ook al zei, het buitenland lonkt eigenlijk weer..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_60564935
weet iemand of er ook sites als www.memyselfandthedutch.com zijn van andere landen? Deze gaat alleen over ervaringen van buitelandse studenten in Nederland.
-
-
pi_60565032
Miss
PB
Kuno

Allemaal in het buitenland Ik ook
pi_60565685
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 08:43 schreef sitting_elfling het volgende:
ik vroeg me af of hier ook mensen volgend jaar in de UK gaan studeren, en dan langer dan een jaar.
Ik heb namelijk laatst IBG aan de lijn gehad en die zeiden dat studies in de UK eerst uitgebreid onderzocht word door Nuffic en dat dat onderzoek wel eens een paar maand kan duren, en dat je dus het resultaat in oktober hoort dat je geen stufi krijgt terwijl je in september begint .. is die kans realistisch?
ja. Een vriend van me studeert in edinburgh en moest ook 2 maanden wachten op goedkeuring. Hij kreeg zijn stufi toen wel met terugwerkende kracht
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 08:25:39 #120
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60568324
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 10:10 schreef Evil_Jur het volgende:
TVP, heb stage gelopen in China en Litouwen en ga over een tijdje een semester studeren in Maine (VS).
TVP voor mijn nieuwe account.
pi_60578049
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:23 schreef DaFan het volgende:
Miss
PB
Kuno

Allemaal in het buitenland Ik ook
Haha, idd leuk dat hier allemaal bekenden zijn!!! ::*
Vandaag om overplaatsing gevraagd en vanaf morgen zit ik in een nieuwe groep!! De leraren waren net aan het overleggen over mij toen ik binnenkwam
I ♥ PB
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 16:42:08 #122
69994 seto
-|||--------|||-
pi_60579018
Tvp, vertrek 1 september naar Japan om daar een semester in Osaka te verblijven
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_60579197
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 15:56 schreef miss-scofield het volgende:

[..]

Haha, idd leuk dat hier allemaal bekenden zijn!!! ::*
Vandaag om overplaatsing gevraagd en vanaf morgen zit ik in een nieuwe groep!! De leraren waren net aan het overleggen over mij toen ik binnenkwam
Al zit ik allang niet meer in het buitenland. Stel mensen die Business English volgde als keuzevak op de Högskolan i Borås kwam echter bedrogen uit, want het was meer Engels voor beginners.

Koreanen waren ook best grappig, tijdens de Zweedse en Engelse lessen...
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_60602698
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 16:49 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Al zit ik allang niet meer in het buitenland. Stel mensen die Business English volgde als keuzevak op de Högskolan i Borås kwam echter bedrogen uit, want het was meer Engels voor beginners.

Koreanen waren ook best grappig, tijdens de Zweedse en Engelse lessen...
Haha! Ik heb hier ook een paar Koreaanse mensen, en ik lach me rot. Maar ze willen hier graag leren, dat is ook leuk te zien, ze werken erg hard.

Helaas voor mij stelt de cursus hier ook niet veel voor. Via de inschrijving was me verteld dat het niveau hoog zou zijn, maar ik leer hier het zelfde als dat ik mijn leerlingen leer (ik ben ook Engels docent). Gister was ik zo bored tijdens de les, dat de docent voorstelde om het over te nemen. Dat heb ik dus gedaan en ik heb de Spaanse, Italiaanse, Duitse en andere studenten Engels les gegeven. Erg grappig. Alleen ben ik hier niet om anderen les te geven maar om zelf meer te leren.. dat heb ik aangegeven en morgen krijg ik extra werk mee.
I ♥ PB
pi_60605560
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:57 schreef miss-scofield het volgende:

[..]

Haha! Ik heb hier ook een paar Koreaanse mensen, en ik lach me rot. Maar ze willen hier graag leren, dat is ook leuk te zien, ze werken erg hard.
Ik heb een half jaar tussen dat volk gestudeerd. Ze zijn echter niet harde werkers maar eerder doodlopers... In tentamenweken sliepen slechts een paar uurtjes per nacht, was de campus uitgestorven m.u.v. de bibliotheek. De bussen naar Seoul zaten leeg aangezien zelfs de mensen die niet op de campus woonden daar maar ergens (in de bieb oid) sliepen. Ik denk zelfs dat hun harde werken een negatieve invloed had op de prestaties. Docenten stimuleerden dit gedrag overigens van harte. 1 docent meldde vrolijk dat 4 uur slaap per nacht tijdens de tentamens ruim voldoende was.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 18:40:28 #126
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60606016
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 16:42 schreef seto het volgende:
Tvp, vertrek 1 september naar Japan om daar een semester in Osaka te verblijven
Japan? Cool Lijkt me heel interessant.

Wat studeer je en wat ga je daar doen?
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:00:15 #127
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_60674572
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:08 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

ha! dit topic weer bovenaan in My active topics! En nog wel door een "bekende" ook nog!

Zelf ben ik ook weer bezig om naar het buitenland te gaan! na Berlijn en Zweden vraagt het buitenland wanneer ik weer kom! Vorige maand in Portugal geweest voor een zeilevenement en daar met wat Nieuw Zeelanders gesproken en hard op weg om een stage voormekaar te krijgen in Auckland voor tenminste 6 maand!
Oei dit topic is lang geleden inderdaad! Wat voor stage zou je gaan doen in Nieuw Zeeland? Het betreft je afstuderen toch?
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:20 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Het niveau van Spanjaarden betreft de Engelse taal, is soms zo slecht, dat ze maar beter het in Spaans kunnen vertellen, misschien versta ik het dan beter

Zoals Kuno ook al zei, het buitenland lonkt eigenlijk weer..
Het is een drama, werkelijk waar. En ik snap het niet, want hier wordt toch ook Engelse les gegeven op scholen. Het probleem is misschien dat Spaans teveel op Engels lijkt, ze weten de woorden dan wel, maar de uitspraak is zo anders dat het nergens naar klinkt . Maar goed, voor mij is het wel beter want zo leer ik veel sneller Spaans.

Het buitenland lonkt ja!

Ik wil graag een master doen in het buitenland in het Engels en op acceptabel niveau. Het liefst wil ik communicatiewetenschappen doen gericht op nieuwe media, verwante zaken als marketingcommunicatie lijkt me ook leuk. Engeland leek me te duur, andere landen bieden niet precies wat ik zoek, iemand verhelderende ideeën?

Mijn optie B is communicatiewetenschappen studeren aan de VU en een half jaar op uitwisseling, dit gaat me dan wel een half jaar studievertraging opleveren maar dat heb ik er denk ik zeker wel voor over.

Maar voorlopig ben ik nog even in Spanje blijven hangen hoewel mijn stage al een maand over is. Ben nu Spaans aan het studeren op een taalschool, ook tof!
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_60674768
Update Brussel (Whoopsydaisy): studie viel zwaar tegen, mee gestopt. Ik ben begonnen met sociologie en in maart kwam ik tot de conclusie dat het a) niets voor mij is en b), ik ben geen universiteitsstudent. Ik moet zoveel mogelijk oppikken in de lessen naar mijn gevoel.

Brussel is dan wel weer helemaal fantastisch. Ik heb in een jaar tijd veel mensen leren kennen en een kring opgebouwd. De stad staat me erg aan en ik heb dan ook besloten om gewoon in Brussel te blijven. Volgend jaar ga ik Communicatiemanagement studeren bij mij om de hoek. Schone lei.
pi_60680146
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:00 schreef Leinonlein het volgende:

Ik wil graag een master doen in het buitenland in het Engels en op acceptabel niveau. Het liefst wil ik communicatiewetenschappen doen gericht op nieuwe media, verwante zaken als marketingcommunicatie lijkt me ook leuk. Engeland leek me te duur, andere landen bieden niet precies wat ik zoek, iemand verhelderende ideeën?

In Zweden vond ik het Engels en de vakken in het Engels zeer goed, maar wat moet een land dan bieden?
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 17:35:11 #130
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_60686426
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:49 schreef PieterBas het volgende:

[..]

In Zweden vond ik het Engels en de vakken in het Engels zeer goed, maar wat moet een land dan bieden?
Het land moet goede universiteiten hebben met masters in richting communicatiewetenschappen/nieuwe media/marketing in het Engels met goed niveau. Het liefst een land waar Engels, Duits of Spaans wordt gesproken maar ik vind de kwaliteit van de studie even belangrijker dan het land. Ik ben gewoon benieuwd of iemand een goede studie weet in deze richting in het Engels .Zijn er uni's in Zweden die deze studie aanbieden (heb al even gezocht voor Zweden want dat land trekt me wel, maar kwam er niet zo uit haha).
Levenswerk: Berlijn Blog.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 17:36:07 #131
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_60686447


[ Bericht 100% gewijzigd door Leinonlein op 09-08-2008 17:37:01 ]
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_60706028
Hoi allemaal,

Heb eventjes een vraagje.. Ik vertrek 12 september naar Wolverhampton (Engeland) voor 4 maanden, en heb mn vlucht al geboekt met BMI baby. Maar ik mag maar 20 kilo bagage mee, (en 10 handbagage) iemand hier ervaring mee? ik twijfel namelijk of dat wel genoeg is.
Iemand anders een gelijksoortige situatie meegemaakt en hoe heb je dat opgelost?

thanks.
pi_60706252
Het is genoeg, en je moet gewoon meer handbaggage meenemen als je niet genoeg aan je 20 kilo hebt. Handbagage wordt niet gewogen namelijk, is alleen afhankelijk van formaat.
En trek je winterjas gewoon aan in het vliegtuig, scheelt alweer 2 kilo.
  zondag 10 augustus 2008 @ 21:11:09 #134
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_60715612
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:07 schreef Underdoggy het volgende:
Het is genoeg, en je moet gewoon meer handbaggage meenemen als je niet genoeg aan je 20 kilo hebt. Handbagage wordt niet gewogen namelijk, is alleen afhankelijk van formaat.
En trek je winterjas gewoon aan in het vliegtuig, scheelt alweer 2 kilo.
Dit inderdaad, probeer het zware spul in je handbagage te stoppen. Verder niet teveel kleren mee nemen want die koop je daar waarschijnlijk toch weer bij en dan kan het weer niet mee terug (ja, ervaring mee). Bij mij lukte het makkelijk, had 17 kilo bij me en een klein koffertje hand bagage. Terugweg gaat nog lastig worden .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_60716320
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:07 schreef Underdoggy het volgende:
Het is genoeg, en je moet gewoon meer handbaggage meenemen als je niet genoeg aan je 20 kilo hebt. Handbagage wordt niet gewogen namelijk, is alleen afhankelijk van formaat.
En trek je winterjas gewoon aan in het vliegtuig, scheelt alweer 2 kilo.
Er zijn maatschappijen waarbij je handbagage wel word gewogen.
  maandag 11 augustus 2008 @ 02:30:55 #136
69994 seto
-|||--------|||-
pi_60723491
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 18:40 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Japan? Cool Lijkt me heel interessant.

Wat studeer je en wat ga je daar doen?
Doe een soort Europese Studie op de Haagse Hogeschool, en richt me erg op Export. Wat ik er precies ga doen weet ik nog niet exact, heb gehoord dat ze iedereen een nummer geven en dan loten, vervolgens mag men in die volgorde vakken kiezen Als je dus een hoog nummer hebt moet je de restjes kiezen

Verder heb ik me ook aangemeld voor een speaking partner, iemand die je gaat helpen met Japans leren en je de stad laat zien et cetera. Heb al contact met haar opgenomen, een meisje genaamd Haruna

Heb er veel zin in!
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_60735139
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:33 schreef Niek. het volgende:

[..]

Er zijn maatschappijen waarbij je handbagage wel word gewogen.
Inderdaad. En BMI Baby is er daar één van.
pi_60738906
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 17:35 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Het land moet goede universiteiten hebben met masters in richting communicatiewetenschappen/nieuwe media/marketing in het Engels met goed niveau. Het liefst een land waar Engels, Duits of Spaans wordt gesproken maar ik vind de kwaliteit van de studie even belangrijker dan het land. Ik ben gewoon benieuwd of iemand een goede studie weet in deze richting in het Engels .Zijn er uni's in Zweden die deze studie aanbieden (heb al even gezocht voor Zweden want dat land trekt me wel, maar kwam er niet zo uit haha).
Anders kijk je hier toch op
http://www.studyinsweden.se
of had je dat al gedaan
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_60789695
Ik ga in Februari voor een paar maanden in Istanbul studeren aan de marmara university Erg veel zin in maar hoop dat ze wel ophouden met die aanslagen daar
pi_60824553
Even een vraag. Mijn zusje wil naar Australie via www.stagehuis.nl. Zelf heeft ze geen fokaccount, dus ik vraag het voor haar. Is dit een goede organisatie? Hoe gaan ze te werk? Heeft iemand ervaringen?

pi_60855826
Nou, ik kan het goede nieuws melden dat ik 5 maanden ga studeren in het Zuid-Franse Montpellier!
Ik ga daar studeren aan de Université Montpellier 1 op het Institut des Sciences de l'Entreprise et du Management (ISEM).
Heb er erg veel zin in en zal volgende week vertrekken. Mijn frans is al van een redelijk niveau, maar om mijn Frans te verbeteren zal ik beginnen met een taalcursus vanaf 26 augustus.

  zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:03:39 #142
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_60878081
ik begin in september in Antwerpen, UA, Communicatiewetenschappen afstudeerrichting Mediacultuur. Eerst het schakelprogramma (wat wonderwel binnen de IB-Groep's stufi valt ) en daarna een jaar master.

Ben erg benieuwd, iemand ervaringen daarmee of Antwerpen algemeen? Hoor van iedereen dat 't een geweldige stad schijnt te zijn.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_60889355
Antwerpen is ge-wel-dig.... Wat een mooie en gezellige stad.
pi_60912030
Vanaf begin september beginnende aan Economics bij de Metropolitan University in London 3 jaartjes
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_60913718
Gezellig, ik begin in september met Economics for Business bij de Metropolitan University in Leeds voor 3 jaartjes .
Ik support gevallen topclubs!
pi_60916895
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 01:02 schreef Fetai het volgende:
Gezellig, ik begin in september met Economics for Business bij de Metropolitan University in Leeds voor 3 jaartjes .
Hehe gaaf ja , enig reden waarom je Leeds heb gekozen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:05:41 #147
69994 seto
-|||--------|||-
pi_60918325
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 23:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Vanaf begin september beginnende aan Economics bij de Metropolitan University in London 3 jaartjes
Koel, hoe heb je dat geregeld?
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_60920661
registreren op de engelse variant van Studielink, persoonlijk statement schrijven + aanbeveling van universitair persoon + wat cijfers doorsturen en voila
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_60924833
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 09:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hehe gaaf ja , enig reden waarom je Leeds heb gekozen?
Het leek me één van de leukere studentensteden en ze hadden wel een sjiek aanbod voor me, verder niet echt eigenlijk . Weet jij eigenlijk een beetje wat we met die freshers' week kunnen verwachten? En ken je verder eigenlijk iemand in London al?
Ik support gevallen topclubs!
pi_60926123
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 15:00 schreef Fetai het volgende:

[..]

Het leek me één van de leukere studentensteden en ze hadden wel een sjiek aanbod voor me, verder niet echt eigenlijk . Weet jij eigenlijk een beetje wat we met die freshers' week kunnen verwachten? En ken je verder eigenlijk iemand in London al?
Qua studenten ken ik geen kip in london, ik had de mogelijkheid om op de UEA in norwich te studeren, heb daar een aantal vrienden wonen die daar ook studeren op die Uni. Toch maar voor london gekozen.

Freshers week zal me benieuwen iig, zal me de 1e week iig niet lazerus zuipen. Hoe zit dat eigenlijk met vakanties en periode's op de uni in UK? Heb zelf echt geen idee.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Moderator maandag 18 augustus 2008 @ 15:51:15 #151
45833 crew  Fogel
pi_60926237
Ik kreeg net een mail van de professor die het vak gaat geven wat ik ga volgen met de vraag wanneer het het beste voor me uitkomt om de lessen bij te wonen (welke dag in de week en of ik liever voor of na de lunch richting de uni ga). Fijn dat ze rekening met me willen houden
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:18:32 #152
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_61083264
Ik zit vanaf zaterdagochtend 5 maanden in Johannesburg. Stagelopen op WITS University.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_61140732
Ik heb een klein vraagje. Ik ben van plan om vanaf het schooljaar 2009/2010 te studeren in Amerika. Ik heb 20 september TOEFl en 6 oktober SAT-I, maar bij de aanmeldingspapieren moeten er heel veel documenten worden bijgevoegd waaronder een document waarin staat dat je over voldoende financiële middelen beschikt. Het is sinds 2007 mogelijk studiefinanciering mee te nemen, maar dat moet eerst goedgekeurd worden door de IB-groep. Nu vroeg ik mij af of ik die studiefinanciering dan niet nu al kan aanvragen voor het schooljaar 2009 / 2010 zodat ik in ieder geval weet dat ik studiefinanciering mee kan nemen. Scheelt toch weer wat met die begroting...
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:53:45 #154
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_61141190
Welke universiteiten ga je je aanmelden? Bij de meeste normale universiteiten kun je er gewoon wel vanuit gaan dat je stufi krijgt.
pi_61143140
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 15:36 schreef DavyJones het volgende:
Ik heb een klein vraagje. Ik ben van plan om vanaf het schooljaar 2009/2010 te studeren in Amerika. Ik heb 20 september TOEFl en 6 oktober SAT-I, maar bij de aanmeldingspapieren moeten er heel veel documenten worden bijgevoegd waaronder een document waarin staat dat je over voldoende financiële middelen beschikt. Het is sinds 2007 mogelijk studiefinanciering mee te nemen, maar dat moet eerst goedgekeurd worden door de IB-groep. Nu vroeg ik mij af of ik die studiefinanciering dan niet nu al kan aanvragen voor het schooljaar 2009 / 2010 zodat ik in ieder geval weet dat ik studiefinanciering mee kan nemen. Scheelt toch weer wat met die begroting...
Ze willen vaak zien dat je over een X aantal euro beschikt. Ik moest laten zien dat ik destijds 3000 euro had voor 1 semester.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:08:17 #156
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61143231
Bij mij zeiden ze dat je bijvoorbeeld een IB-groep bericht over je toelage voor de betreffende periode kunt kopieren, of inderdaad een bevestiging van de bank met je tegoeden. Of van een van je ouders met een brief van hen dat ze finincieel garant voor je staan.

Allemaal in het Engels of vertaling met ondertekening bijvoegen.

Moet het allemaal ook gaan regelen de komende weken. Helemaal geen zin in, maarja.
pi_61528777
Zijn er hier mensen die in Boedapest studeren? Zo ja dan heb ik wat vragen! Ik zal dit topic in de gaten houden en m'n PM box is open!
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_61537551
Man almighty, iedereen in Nederland is al begonnen, maar mijn 1e lesdag op de uni begint pas de 29e.
Ik begin aan een studie in Londen.

Trouwens betreffende IBG - > buitenland studeren gaat allemaal via nuffic. Het moet echt raar lopen wil je geen studie financiering krijgen voor een buitenlandse universiteit! Of het moet wel een heule 'shady' uni zijn.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 16 september 2008 @ 19:04:05 #159
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61682106
Ik heb onverwacht een meevaller wat betreft mijn aanmelding. Ik had al een stapeltje inschrijvingsformulieren verzameld waar ik erg tegenop zag, maar nu blijkt dat ze voor uitwisselingsstudenten een speciaal formuliertje van amper een A4'tje hebben, en daar moet ik dan nog even een essay van 3-500 woorden bij doen plus wat financiele gegevens.

Dan nog housing, inentingen, verzekeringen, tickets en visum natuurlijk, maar de eerste stap valt alweer mee.
pi_61738785
Ik ben op het moment ook weer hard bezig om naar het buitenland te vertrekken ditmaal richting nieuw zeeland! Heb inmiddels wat adressen verzameld via een kiwi vriend. Zo gauw ik meer weet zal ik hier weer wat van me laten horen!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_61791122
Vrijdag aangekomen in londen, maandag begin ik met m'n studie! Ik kan niet wachten, ik hoop echt dat ik een fatsoenlijk rooster heb, iets van 5 dagen in de week les.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 22 september 2008 @ 21:36:17 #162
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61836259
Wie heeft er ervaring met vaccinatie-boekje kwijt? Wat zijn de kansen dat ik dat kan vervangen?
  dinsdag 23 september 2008 @ 13:11:05 #163
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_61848637
quote:
Op donderdag 18 september 2008 19:57 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Ik ben op het moment ook weer hard bezig om naar het buitenland te vertrekken ditmaal richting nieuw zeeland! Heb inmiddels wat adressen verzameld via een kiwi vriend. Zo gauw ik meer weet zal ik hier weer wat van me laten horen!
Gaaf . Heb je al wat op het oog?

Mijn status, ben nog in Barcelona blijven hangen. Overal waar ik heen ga blijf ik een paar maanden extra hangen, een soort van verlaatangst ofzo . Ben nu aan het rondkijken voor masters in Noorwegen/Zweden/Denemarken. Van wat ik van mensen die daar studeren heb gehoord is dat het studeren daar praktisch gratis is, en dat je ook een soort stufi kunt krijgen? Als dat niet doorgaat ga ik in Amsterdam studeren en weer een semester/jaartje daarvan in het buitenland doorbrengen, is toch een stuk makkelijker te regelen.
Levenswerk: Berlijn Blog.
  Moderator dinsdag 23 september 2008 @ 13:28:46 #164
45833 crew  Fogel
pi_61849032
Het was voor mij geen probleem of stufi te krijgen in Noorwegen, maar ik woonde er al ruim 2 jaar voordat ik aan een master begon. Als ik het goed herinner was de stufi+ lening 80.000NOK (ongeveer 10.000¤) voor 1 studiejaar.
Per semester betaal je ongeveer 100¤ aan de uni.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 23 september 2008 @ 15:57:49 #165
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_61852270
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 13:28 schreef Fogel het volgende:
Het was voor mij geen probleem of stufi te krijgen in Noorwegen, maar ik woonde er al ruim 2 jaar voordat ik aan een master begon. Als ik het goed herinner was de stufi+ lening 80.000NOK (ongeveer 10.000¤) voor 1 studiejaar.
Per semester betaal je ongeveer 100¤ aan de uni.
Heeft dat iets te maken met de duur dat je al in Noorwegen woonde? Echt bizar dat het onderwijs zo goedkoop is. Wat voor master heb jij gedaan Fogel?
Levenswerk: Berlijn Blog.
  dinsdag 23 september 2008 @ 19:49:33 #166
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_61858054
hallo,

Ik heb even wat tips nodig van iemand die stage heeft gelopen in Londen waar daar wil ik graag ook. Wat niet al te duur is en ook leuk. En hoe je de stage gevonden hebt. Ik denkt dat een betaalbare stage plus gastgezin zoeken het beste en goedkoopste is of niet?
&uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O
  Moderator dinsdag 23 september 2008 @ 21:12:18 #167
45833 crew  Fogel
pi_61860733
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 15:57 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Heeft dat iets te maken met de duur dat je al in Noorwegen woonde? Echt bizar dat het onderwijs zo goedkoop is. Wat voor master heb jij gedaan Fogel?
Geen idee, maar ik kwam oorspronkelijk niet om hier (ik woon nog steeds in Noorwegen) te studeren en had een normale werk- en verblijfsvergunning, geen studie-visum of iets dergelijks.
Het onderwijs is goedkoop omdat de Noorse regering nogal socialistisch ingesteld is, ieder is gelijk en heeft gelijke rechten en kanzen (althans, in theorie is dat zo, in de praktijk natuurlijk niet altijd).
Ieder heeft recht op onderwijs en daarom kost het zo goed als niets omdat anders de 'zwakken' (fout woord natuurlijk, maar kan even niks beters verzinnen) geen studie kunnen volgen omdat ze het geld er niet voor hebben. Er zijn natuurlijk ook prive-hogescholen waar je wel het volle pond mag betalen
Aangezien de belastingen relatief hoog zijn (al vind ik dat persoonlijk zeer meevallen) en er dagelijks enkele miljoenen aan oliegeld binnenkomen, is het mogelijk om zo'n socialistische gedachtengang te handhaven.

Ik heb een master of science in software engineering - design of digital systems.
Over een paar weken begin ik met het volgen van een PhD course aan de NTNU.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_61863086
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:49 schreef aychelle het volgende:
hallo,

Ik heb even wat tips nodig van iemand die stage heeft gelopen in Londen waar daar wil ik graag ook. Wat niet al te duur is en ook leuk. En hoe je de stage gevonden hebt. Ik denkt dat een betaalbare stage plus gastgezin zoeken het beste en goedkoopste is of niet?
Het is maar net wat je wil .. op een dorm gaan van ong. 2/5 personen op de kamer kom je rond de 80/120 pond per week uit. Ik neem aan dat je stage wil lopen in het centrum van londen en niet in 1 van de buitenwijken. Een oyster zou dus ook wel handig zijn .. en qua stage plek? Volledig afhankelijk van je 'werk richting'
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 24 september 2008 @ 17:06:55 #169
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_61881027
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is maar net wat je wil .. op een dorm gaan van ong. 2/5 personen op de kamer kom je rond de 80/120 pond per week uit. Ik neem aan dat je stage wil lopen in het centrum van londen en niet in 1 van de buitenwijken. Een oyster zou dus ook wel handig zijn .. en qua stage plek? Volledig afhankelijk van je 'werk richting'
joa, maar het maakt niet zoveel uit of het nou essex, surrey of central is. maar het is jammer dat je er meer geld aan kwijt bent dan je verdient
&uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O
  woensdag 24 september 2008 @ 17:23:56 #170
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61881425
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:36 schreef Wheelgunner het volgende:
Wie heeft er ervaring met vaccinatie-boekje kwijt? Wat zijn de kansen dat ik dat kan vervangen?
Bleek gemakkelijk op te lossen; Rijksvaccinatieprogramma stuurt je een overzichtje op wanneer je daarom vraagt
pi_61942595
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 13:11 schreef Leinonlein het volgende:

Ben nu aan het rondkijken voor masters in Noorwegen/Zweden/Denemarken. Van wat ik van mensen die daar studeren heb gehoord is dat het studeren daar praktisch gratis is, en dat je ook een soort stufi kunt krijgen? Als dat niet doorgaat ga ik in Amsterdam studeren en weer een semester/jaartje daarvan in het buitenland doorbrengen, is toch een stuk makkelijker te regelen.
In Denemarken hoef je ook geen collegegeld te betalen (behalve als je met erasmus programma erheen gaat, want ik moet nu gewoon nog aan m'n uni in NL collegegeld betalen).
pi_61955625
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 22:19 schreef GFA het volgende:

[..]

In Denemarken hoef je ook geen collegegeld te betalen (behalve als je met erasmus programma erheen gaat, want ik moet nu gewoon nog aan m'n uni in NL collegegeld betalen).
geen college geld, damn. Ik betaal hier in London bijna 2.5 keer zoveel als in Nederland qua college geld.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 28 september 2008 @ 00:06:52 #173
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_61962145
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 18:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

geen college geld, damn. Ik betaal hier in London bijna 2.5 keer zoveel als in Nederland qua college geld.
Je hebt zeker veel verdiend met het shorten dat je al die dingen kunt betalen (ik las op het VK-topic dat je 220p/w moest dokken voor je kamer )
Please Move The Deer Crossing Sign
  zondag 28 september 2008 @ 01:00:16 #174
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_61962866
Ik betaal hier in Amerika 20x zoveel aan collegeld.
pi_61963355
quote:
Op zondag 28 september 2008 00:06 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Je hebt zeker veel verdiend met het shorten dat je al die dingen kunt betalen (ik las op het VK-topic dat je 220p/w moest dokken voor je kamer )
Ha, ik zie jou ook vaker in het beleggings topic. Ik zie mijn studie in Londen ook als een investering in mezelf, ik betaal dus niet alles zelf maar ook een gedeelte lening. Die ik na m'n studie mooi kan gaan afbetalen, en als je dan een goede baan hebt is dat peanuts. En dan kan ik nou ook nog relatief goed leven.

Beleggen is vaak geld dat je in wezen kunt missen, en de bedragen die ik hier jaarlijks kwijt ben zijn vrij schrikbarend, vergeet niet dat de Oyster/metro kaart er ook nog boven op komt per maand.

Ik beleg om te beleggen, ik beleg niet om andere dingen te kunnen betalen; zo blijft m'n geweten wat beter, en heel soms gebruik ik wat om andere dingen er van te betalen, maar toch ook wel voordelig dat ik nu de mogelijkheid heb om in londen te kunnen studeren. Hier op de universiteit doen ze er alles aan, voordat je gaat afstuderen al een baan hebt gevonden, ze werven hier nog al , en het werkt wel motiverend dat als je naar je college zaal loopt, langs kastelen van banken loopt, en 85% om je heen in't pak zit En wat dacht je van het 'netwerken' hier?

Ik ga overigens vrij spoedig 'hopelijk' van kamer veranderen. De prijs is niet evenredig met de kwaliteit die ik er voor terug krijg.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 28 september 2008 @ 02:47:34 #176
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61964153
quote:
Op zondag 28 september 2008 01:00 schreef nickybol het volgende:
Ik betaal hier in Amerika 20x zoveel aan collegeld.
Mijn geluk is dat ik door het contract tussen mijn Nederlandse en Amerikaans universiteit niks aan college-geld hoef te betalen in de VS. Alleen housing en wat administratie kosten. Op reizen na ben ik niet meer kwijt dan in Nederland.
pi_61967213
Weet iemand trouwens hoe het met ziektekosten verzekering zit als je in buitenland bent? Van mijn verzekeringsmaatschappij in NL heb ik zo'n European Health Insurance Card gekregen zodat ik hier ook verzekerd ben. Echter, nu heb ik mij in laten schrijven in het volksregister hier in Denemarken, en kreeg te horen dat ik automatisch een dokter krijg toegewezen en dat ik hier ook gedekt ben als ik in ziekenhuis terecht kom oid. Dit schijnt gratis te zijn hier in Denemarken heb ik gehoord.
Maar dit lijkt mij nogal dubbelop omdat ik in NL hiervoor betaal? Nu vraag ik mij af of ik voor die paar maand in NL mijn ziektekostenverzekering daar niet op kan zeggen? Zou me veel geld schelen
  Moderator zondag 28 september 2008 @ 12:23:22 #178
45833 crew  Fogel
pi_61967422
In Noorwegen is het zo dat iedereen die een Noors persoonsnummer heeft automatisch verzekerd is. Voor mensen uit de EU die tijdelijk in Noorwegen (en dus geen persoonsnummer hebben) geldt dat die dezelfde behandeling krijgen als de Noren mits ze in hun thuisland verzekerd zijn. Mochten ze dat niet zijn, mogen ze zelf voor de hele rekening opdraaien (evt een reisverzekering).
Ik neem aan dat het voor Denemarken ongeveer hetzelfde zal zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_61967856
Ah oke, ik heb dus wel zo'n Deens persoonsnummer (CPR-nummer), en hoefde verder ook helemaal niks van zorgverzekeraarpapieren oid mee te nemen toen ik me in liet schrijven hier. Dan lijkt het mij toch dat ik nu 2 keer voor hetzelfde verzekerd ben? Of zou die verzekering hier niet gelden als ik mij in NL uit laat schrijven?

-edit- ik zou natuurlijk naar mn zorgverzekeraar in NL kunnen bellen, maar denk niet dat zij zomaar een klant willen verliezen.. en dus niet zo snel zullen zeggen dat ik dat NL op kan zeggen
pi_61970159
De enige reden waarom ik nog verzekerd ben via de NL'se wet is omdat ik studiefinanciering krijg. Krijg je studiefinanciering heb je dus recht op zorgverzekering uit NL, en die heb ik dan ook graag behouden!!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Moderator zondag 28 september 2008 @ 21:11:48 #181
45833 crew  Fogel
pi_61980805
Je kan denk ik beter bij een of andere instantie (geen idee hoe het daar heet) in Denemarken navragen of je daar nu verzekerd bent, als die (schriftelijk) ja zeggen, kan je vast je verzekering in Nederland wel opzeggen.
Als je nog in Nederland ingeschreven bent, kan je het denk ik wel vergeten, maar als je officieel uitgeschreven bent in Nederland en officieel ingeschreven als bewoner in Denemarken zou de Deense verzekering van toepassing moeten zijn voor je.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_61981405
quote:
Op zondag 28 september 2008 21:11 schreef Fogel het volgende:
Je kan denk ik beter bij een of andere instantie (geen idee hoe het daar heet) in Denemarken navragen of je daar nu verzekerd bent, als die (schriftelijk) ja zeggen, kan je vast je verzekering in Nederland wel opzeggen.
Als je nog in Nederland ingeschreven bent, kan je het denk ik wel vergeten, maar als je officieel uitgeschreven bent in Nederland en officieel ingeschreven als bewoner in Denemarken zou de Deense verzekering van toepassing moeten zijn voor je.
Dat hoeft niet, dat hangt volledig af welke status je hebt. Je kunt best ingeschreven staan als inwoner van Denemarken en zorgverzekering uit nederland krijgen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Moderator zondag 28 september 2008 @ 22:17:02 #183
45833 crew  Fogel
pi_61982946
quote:
Op zondag 28 september 2008 21:27 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat hoeft niet, dat hangt volledig af welke status je hebt. Je kunt best ingeschreven staan als inwoner van Denemarken en zorgverzekering uit nederland krijgen.
Tuurlijk, ik kan me overal wel gaan verzekeren, maar dat is natuurlijk niet nuttig als ik al volledige dekking heb van de Noorse staat... Als ik niet in het Noorse 'ziekenfonds' zou zitten, zou ik genoodzaakt zijn om een medische verzekering te hebben, ergens.

Dus, als hij al automatisch een (vergelijkbare) dekking heeft vanuit Denemarken, waarom zou je dan nog voor de Nederlandse willen betalen als het geen extra voordelen oplevert?

Ik ben geemigreerd en heb daardoor een andere situatie dan een student met een tijdelijk verblijf
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_62078704
Heeft iemand enig idee naar een leuke universiteit die iets doet met mijn studierichting (Aarde en Economie) Opleiding ligt op de grens tussen Aardwetenschappen en Economie. Maar Resource management of ruimtelijke economie is ook oke

Ik wil graag een jaartje studeren in het buitenland. Het liefste in Japan, maar dat gaat nogal lastig worden denk ik.
わたしはヤスパーです!
  Moderator donderdag 2 oktober 2008 @ 15:39:59 #185
45833 crew  Fogel
pi_62078844
Maandag begin ik met mijn eerste PhD course
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_62113366
Iemand hier trouwens in Aberdeen (Schotland) gestudeerd?
Ziet er best leuk uit
わたしはヤスパーです!
pi_62121012
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:39 schreef Fogel het volgende:
Maandag begin ik met mijn eerste PhD course
Succes hoor!
 FR
pi_62139419
net de 1e week gehad op de uni in Londen. Nog 21 week te gaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_62144648
@GFA waar in Denemarken zit je, en wat doe je?
pi_62189904
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 12:29 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
@GFA waar in Denemarken zit je, en wat doe je?
Zit in Kopenhagen en studeer aan de Life Sciences faculteit van de Københavns Universitet.
Jij ook in DK?

@Fogel: had even naar m'n zorgverzekeraar gemailed (De Friesland zorgverzekeraar), en kreeg te horen dat je je zorgverzekering alleen op kan zeggen als je uitgeschreven bent bij de Gemeentelijke Basisadministratie.
Heb niet zoveel verstand van dat soort zaken, maar 't is zeker niet zo handig om me daar uit te schrijven wanneer ik nog maar 4 maandjes weg ben?
pi_62192364
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:20 schreef GFA het volgende:

[..]

Zit in Kopenhagen en studeer aan de Life Sciences faculteit van de Københavns Universitet.
Jij ook in DK?

@Fogel: had even naar m'n zorgverzekeraar gemailed (De Friesland zorgverzekeraar), en kreeg te horen dat je je zorgverzekering alleen op kan zeggen als je uitgeschreven bent bij de Gemeentelijke Basisadministratie.
Heb niet zoveel verstand van dat soort zaken, maar 't is zeker niet zo handig om me daar uit te schrijven wanneer ik nog maar 4 maandjes weg ben?
Ah dat wist ik niet! Ik woon zelf in london, maar blijf ingeschreven staan bij m'n ouders in nederland ívm belasting technische regels.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Moderator dinsdag 7 oktober 2008 @ 08:10:36 #192
45833 crew  Fogel
pi_62193485
Zoals ik al eerder aangaf vertrok ik zelf permanent. Ik herinner niet hoeveel of weinig werk het was om me uit te schrijven (het inschrijjven geeft vast meer romslompen).
Daarbij, is al het werk, incl weer inschrijven als je terugkomt, je een paar honderd euro waard?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator dinsdag 7 oktober 2008 @ 08:16:59 #193
45833 crew  Fogel
pi_62193558
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 01:25 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Succes hoor!
Ik was de enige (van de 16-17) die daar zat omdat ik daar zelf voor gekozen had, de rest moest er zijn omdat het vak verplicht is voor mensen die een volledige PhD doen (iets waar ik zelf pas in 2010 mee wil beginnen, maar wil nu alvast de verplichte vakken volgen zodat ik dan meer tijd heb om onderzoek te doen.).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:19:13 #194
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62279599
Ik ken jullie financieele situaties natuurlijk niet, maar ben ik de enige die door de financieele crisis ernstige twijfels krijgt of het door de extra kosten wel zo verstandig is om nu naar het buitenland te gaan?
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:34:10 #195
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_62293813
Ik zit nu in 6VWO, en ik wil graag volgend jaar een taalcursus doen in de VS of Australië. Weet iemand instanties waar ik hiervoor bij terecht kan of hoeveel het ongeveer gaat kosten?
&gt;&lt;(({°&gt;
  zondag 12 oktober 2008 @ 14:22:38 #196
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_62326852
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:34 schreef BigKahuna het volgende:
Ik zit nu in 6VWO, en ik wil graag volgend jaar een taalcursus doen in de VS of Australië. Weet iemand instanties waar ik hiervoor bij terecht kan of hoeveel het ongeveer gaat kosten?
Ik ben gisteren bij de Studiebeurs in Utrecht geweest, en heb daar flink wat folders gekregen. Enkele namen van instanties:

-Travel Active
-Education First
-Study Travel
-Into Exchange

Hoop dat dit je wat vooruit helpt!
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
pi_62327083
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:34 schreef BigKahuna het volgende:
Ik zit nu in 6VWO, en ik wil graag volgend jaar een taalcursus doen in de VS of Australië. Weet iemand instanties waar ik hiervoor bij terecht kan of hoeveel het ongeveer gaat kosten?
www.ef.com En het is niet goedkoop Oh Ef stond er al.
pi_62331999
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:19 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik ken jullie financieele situaties natuurlijk niet, maar ben ik de enige die door de financieele crisis ernstige twijfels krijgt of het door de extra kosten wel zo verstandig is om nu naar het buitenland te gaan?
Wat voor extra kosten?
  zondag 12 oktober 2008 @ 21:14:38 #199
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62335455
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 18:51 schreef its_me_ het volgende:

[..]

Wat voor extra kosten?
De uitwisseling kost sowieso geld natuurlijk, tickets, verblijf, reizen. Daar hield ik ook wel rekening mee, maar nu is het misschien niet meer zo'n goed idee om veel geld uit te geven.

Dollar is ook weer net zo duur als een jaar geleden onderhand. En ik heb door die financieele situatie minder zin om me verder in de schulden te werken en studievertraging op te lopen.

Wel echt een hele moeilijke beslissing.
pi_62341172
@Wheelgunner: let wel dat als je via het Erasmus programma vakken gaat volgen je een beurs krijgt van 200 euro p/maand (tenminste aan mijn universitei, maar denk dat dat landelijk is?). Ook kan je nog eens je OV kaart inleveren waarvoor je een euro'tje of 80 per maand vangt. 280 euro in de maand scheelt toch al lekker
In Nederland moet je ook eten en een dak boven je hoofd, of je dat nou in het buitenland doet maakt niet zoveel uit 't kost overal geld (tenzij je natuurlijk naar een duur land gaat)
  maandag 13 oktober 2008 @ 08:11:15 #201
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62342910
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 00:54 schreef GFA het volgende:
@Wheelgunner: let wel dat als je via het Erasmus programma vakken gaat volgen je een beurs krijgt van 200 euro p/maand (tenminste aan mijn universitei, maar denk dat dat landelijk is?). Ook kan je nog eens je OV kaart inleveren waarvoor je een euro'tje of 80 per maand vangt. 280 euro in de maand scheelt toch al lekker
In Nederland moet je ook eten en een dak boven je hoofd, of je dat nou in het buitenland doet maakt niet zoveel uit 't kost overal geld (tenzij je natuurlijk naar een duur land gaat)
Mijn uitwisseling is naar de VS, daar doet de Erasmus beurs niet aan. Ik heb het ook al vaker gedaan en weet wel hoe ik kan besparen, moet het nog allemaal eens goed narekenen.
pi_62345858
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 08:11 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Mijn uitwisseling is naar de VS, daar doet de Erasmus beurs niet aan. Ik heb het ook al vaker gedaan en weet wel hoe ik kan besparen, moet het nog allemaal eens goed narekenen.
Elke uni heeft bijna wel een beurs voor studenten die buiten het Erasmus programma vallen. Toen ik naar Korea ging kreeg ik van mijn uni exact evenveel als de Erasmusbeurs
  maandag 13 oktober 2008 @ 11:00:49 #203
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62345891
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 10:59 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Elke uni heeft bijna wel een beurs voor studenten die buiten het Erasmus programma vallen. Toen ik naar Korea ging kreeg ik van mijn uni exact evenveel als de Erasmusbeurs
Ik krijg een paar 100 euro, en dat is het.
  Moderator maandag 13 oktober 2008 @ 12:24:07 #204
45833 crew  Fogel
pi_62347699
Ik krijg (gelukkkig) gewoon mijn normale loon de uren die ik op de uni doorbreng, heb daardoor erg weinig last van dit soort dingen.
Als de research council van Noorwegen mijn project goedkeurt, begin ik in maart aan mijn PhD (met behoud van mijn huidige loon).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 13 oktober 2008 @ 12:54:39 #205
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62348496
Dat weegt ook mee, ik kan dus niet werken voor een half jaar.

Misschien dat sommige het wat overdreven vinden om te gaan twijfelen door de crisis, maar mijn financieele situatie was al wat twijfelachtig, en nu wordt het risico alleen maar groter natuurlijk.
pi_62349659
Nog 6 weken en dan vertrek naar Chili.
Ik wil kijken of ik stufi kan krijgen voor een informatica studie daar.
IK ga alleen het eerste semester zelf moeten betalen..dus ik zit daar iig een semester...
Kan niet wachten tot het moment om in het vlieguig te stappen
pi_62352310
ligt het aan mij of werken alleen Nederland en de VS met het minor systeem? Wat zijn vergelijkbare termen waar ik op moet letten als ik zoek naar een minor?
pi_62362342
Heb je geen TOEFL moeten doen Wheelgunner?
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 08:26:00 #209
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62368654
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:34 schreef Bananenman het volgende:
Heb je geen TOEFL moeten doen Wheelgunner?
Nee, omdat mijn universiteit een overeenkomst heeft is hun 'woord' voldoende. Was anders sowieso geen probleem geweest, ik studeer inmiddels al jaren in het Engels.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:12:05 #210
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_62371789
Ik ben van plan om in September 2009 naar Curaçao te gaan voor een stage van 20 weken

Lijkt me echt super
pi_62373605
Een vraagje, aangezien ik over zo'n 6 weken naar het buiteland ga om een studie te volgen, vroeg ik me af of iemand de voorwaarden weet waar de studie aan moet voldoen om in aanmerking te komen voor stufi??
Het gaat om een volledige Studie, een zinnig antwoord van IB-Groep heb ik niet kunnen krijgen..
pi_62429778
tvp
pi_62442831
Tvp.

En ps. ik studeer nu in Krefeld Duitsland niet zo heel ver maar ver genoeg om in een heel andere cultuur te vallen vooral als je opeens van een dorpje van pakweg 2000 mensen komt en dan neer daalt in een stad met 250k inwoners.
pi_62443350
Doe bouwkunde en wil volgend jaar naar istanbul een half jaar, iemand ervaring mee?
pi_62444170
In zoverre dat ik in Februari voor 5 maanden vertrek naar Istanbul
pi_62444248
Vertel vertel, wat ga je daar doen? Stage/studeren? Hoe kom je aan een dak boven je hoofd? Zit je in het Aziatische/Europese deel? details
  Moderator donderdag 16 oktober 2008 @ 21:28:22 #217
45833 crew  Fogel
pi_62444955
Ik heb gister de rekening binnengekregen voor dit semester, "maar liefst" 450 NOK. Dat is met de huidige koers zo'n 50¤.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_62445412
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:57 schreef DurumDoner het volgende:
Vertel vertel, wat ga je daar doen? Stage/studeren? Hoe kom je aan een dak boven je hoofd? Zit je in het Aziatische/Europese deel? details
Haha, ik ga daar studeren aan de Marmara University, deze universiteit heeft een uitwisselingsverband met mijn hogeschool. Zo hoef ik geen collegegeld te betalen, zou dus zeker kijken of jouw opleiding ook zoiets heeft of kan regelen.
Een kamer/appartement regel je daar te plekke met behulp van een Turkse erasmusvrijwilliger, in mijn geval dan. Er zijn universiteiten met dorms heb ik gehoord. Mijn universiteit zit in het aziatische gedeelte dus daar zal ik dan ook gaan wonen. Volgens mij is het niet te doen om 'op en neer' te gaan, bovendien is de aziatische kant volgens mij goedkoper.
pi_62448494
Ik ben op dit moment bezig met mijn 1e jaars in London, Economics. Ben van plan om het 2e jaar, een half jaar 'nogmaals' ergens anders in het buitenland te doen. Het liefste zat ik te denken aan Hongkong / Japan / Amerika / Australie. Om daarna weer terug te keren naar Londen. Maarja, fuck knows wie weet eindig ik wel een half jaar in scandinavie.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_62449433
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 21:28 schreef Fogel het volgende:
Ik heb gister de rekening binnengekregen voor dit semester, "maar liefst" 450 NOK. Dat is met de huidige koers zo'n 50¤.
Goed voor elkaar, volg je een opleiding in het Noors?
  Moderator vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:42:05 #221
45833 crew  Fogel
pi_62453063
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 00:15 schreef Niek. het volgende:

[..]

Goed voor elkaar, volg je een opleiding in het Noors?
Nee, het vak wordt in het Engels gegeven (anders zouden maar een stuk of 5-6 personen het kunnen volgen, inclusief mijzelf). PhD vakken zijn over het algemeen in het Engels.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_62457372
Leuk om te lezen dat iedereen zo verspreid zit.
Ikzelf zit sinds 12 september in Walsall, UK. Doe hier English & Education aan de Uni van Wolverhampton voor 1 semester, dan ga ik in januari in NL weer verder. En dat de komende 2 jaar.
Bevalt me prima hier, engels springt al vooruit heb ik het idee. (en soms maak ik hele kromme Nederlandse zinnen)
pi_62457755
Hallo mensen, ik heb gestudeerd in San Marcos, California voor 6 maanden en ben nu aan het stagelopen in Londen(watford), Engeland als marketingmedewerker in een softwarebedrijf, bevalt me op dit moment prima (alhoewel kantoorwerk me toch niet zo bevalt, geweldige collega's)

Mijn stage heb ik gekregen door studentenbureau.nl, een aanradertje
pi_62519730
ik doe momenteel de opleiding bouwkunde 3e jaar HBO. Op veel sites zie ik staan dat een goede Engelsetaal vaardigheid een pré is. Maar dat is juist het probleem bij mij. Mijn engels is gewoon niet goed. 5.5 op m´n havo examen.

Degene die stage heeft gelopen, hoe hebben jullie goed gecomuniceerd. en is er een oplossing voor mij
pi_62520429
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 02:27 schreef unlimited het volgende:
ik doe momenteel de opleiding bouwkunde 3e jaar HBO. Op veel sites zie ik staan dat een goede Engelsetaal vaardigheid een pré is. Maar dat is juist het probleem bij mij. Mijn engels is gewoon niet goed. 5.5 op m´n havo examen.

Degene die stage heeft gelopen, hoe hebben jullie goed gecomuniceerd. en is er een oplossing voor mij
Ik heb zelf een paar maanden in Londen stage gelopen (deed toen mbo), mn Engels is goed dus dat was geen probleem, er was ook een Frans meisje, van de universiteit, haar Engels was niet goed en daardoor kreeg ze gewoon werk wat ver beneden haar niveau lag puur omdat ze bijvoorbeeld niet veel kon zeggen, dan laten ze je dus niet veel contact hebben met bijvoorbeeld klanten.

Ik zou als ik jou was een extra cursus of bijlessen gaan volgen voor zover dat mogelijk is want je kunt er vanuit gaan dat je in (bijv. Engeland) Engels moet praten en dat je jezelf wel moet kunnen uitdrukken.
pi_62582101
Ik loop nu stage in barcelona voor 20 weken en dan moet je ook goed engels kunnen anders houd het op voor je. En worden alle kosten bedenkt dus kost het nicks om hier te verblijven en eten, natuurlijk is het stappen wel voor eigen rekening. perfect stage zeg ik zelf
Apllicatie ontwikkelaar
Webadmin Crimed.net
pi_62629157
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:36 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ben op dit moment bezig met mijn 1e jaars in London, Economics. Ben van plan om het 2e jaar, een half jaar 'nogmaals' ergens anders in het buitenland te doen. Het liefste zat ik te denken aan Hongkong / Japan / Amerika / Australie. Om daarna weer terug te keren naar Londen. Maarja, fuck knows wie weet eindig ik wel een half jaar in scandinavie.
Sitting Elfing: ik las dat je in Engeland studeert! Ik wil dit dus ook heel graag (99% zeker dat het psychology wordt, en hopelijk University of Reading).

Mijn grootste obstakel is echter de financiële kant. Hoe betaal jij je collegegeld? Ik denk niet dat stufi van de IB groep genoeg is om én het collegegeld, plus mijn accomodatie, en mijn eten en kleding van te betalen. In de prospectus van de universiteit staat aangegeven dat ik als EU student een Tuition Fee Loan bij de Student Loans Company (SLC) aan kan vragen, waardoor ik dus mijn collegegeld leen. Ik heb echter geen recht op maintenance grants & loans enzo (wat logisch is).

Op de site van de IB groep stond dat je niet van twee regeringen financiële ondersteuning kan krijgen. Ik weet echter niet zeker of de lening van de SLC een financiële ondersteuning van de overheid is?
Toen ik de IB groep mailde over dit probleem, kreeg ik letterlijk dit als antwoord:
'Je kunt studiefinanciering aanvragen met het formulier studiefinanciering
Buitenland. Of je recht hebt op de studiefinanciering zal dan worden beoordeeld.
Dit formulier kun je vinden via de site.'
En daar had ik dus niets aan :S

Is het zo als ik mijn collegegeld dus leen bij de SLC dat ik helemaal niets meer krijg van de IB groep?
Zo ja, ik kan best een bijbaantje nemen als ik daar ben (als ik al aangenomen word) maar dan moet ik echt een fulltime baan naast mijn fulltime studie nemen ofzo :S Om een lang verhaal kort te maken: hoe betaal je het, krijg je nog stufi, en nog ander advies ?
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:43:09 #228
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_62713763
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 02:27 schreef unlimited het volgende:
ik doe momenteel de opleiding bouwkunde 3e jaar HBO. Op veel sites zie ik staan dat een goede Engelsetaal vaardigheid een pré is. Maar dat is juist het probleem bij mij. Mijn engels is gewoon niet goed. 5.5 op m´n havo examen.

Degene die stage heeft gelopen, hoe hebben jullie goed gecomuniceerd. en is er een oplossing voor mij
Hoe liggen andere talen je? Dan zou je kunnen overwegend naar een Duits, Frans of Spaanstalig land te gaan?

Mijn Engels was ook niet super, op mijn havo examen was dat cijfer ook zoiets als dat van jou. Ben eerst naar Duitsland geweest en heb daar mijn Duits wel op heel goed niveau weten te krijgen, het is ook een pré als je veel talen spreekt dus dat kwam mij wel goed uit. Vergeet echter niet dat slecht Engels van een Nederlander vaak beter is dan uitstekend Engels van een Spanjaard of Italiaan .

Om je Engels te oefenen zou ik je aanraden buitenlandse vrienden te zoeken, wellicht kun je in contact komen met de Erasmusstudenten van jouw instelling. Verder veel boeken en blogs lezen en films kijken (zonder of met Engelse ondertiteling) en desnoods kun je nog een cursus Engels volgen voor je mogelijke stage begint.
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:19 schreef wschravendijk het volgende:
Ik loop nu stage in barcelona voor 20 weken en dan moet je ook goed engels kunnen anders houd het op voor je. En worden alle kosten bedenkt dus kost het nicks om hier te verblijven en eten, natuurlijk is het stappen wel voor eigen rekening. perfect stage zeg ik zelf
Euhmmm.. dat ligt echt 100% aan het bedrijf. Met Spaans en Catalaans kun je je hier namelijk ook prima redden, veel beter nog zelfs. Bij een international is Engels wel een vereiste maar dat van de Spanjaarden is ook niet helemaal perfect hoor. In het dagelijks leven kom je hier met Engels in ieder geval niet echt ver.
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_62715215
ja ik werk ook bij een international bedrijf. en de spanjaarden kunnen echt slecht engels dat is zeker waar.
Apllicatie ontwikkelaar
Webadmin Crimed.net
  maandag 27 oktober 2008 @ 23:17:23 #230
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_62737001
Zijn hier mensen die pedagogiek studeren, en welke nu dus in het buitenland zitten hiervoor? Daar zou ik graag meer over willen weten namelijk!
pi_62737339
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 21:46 schreef Donderdeldoekje het volgende:

[..]

Haha, ik ga daar studeren aan de Marmara University, deze universiteit heeft een uitwisselingsverband met mijn hogeschool. Zo hoef ik geen collegegeld te betalen, zou dus zeker kijken of jouw opleiding ook zoiets heeft of kan regelen.
Een kamer/appartement regel je daar te plekke met behulp van een Turkse erasmusvrijwilliger, in mijn geval dan. Er zijn universiteiten met dorms heb ik gehoord. Mijn universiteit zit in het aziatische gedeelte dus daar zal ik dan ook gaan wonen. Volgens mij is het niet te doen om 'op en neer' te gaan, bovendien is de aziatische kant volgens mij goedkoper.
En Fenerbahce speelt daar.
pi_62739473
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:36 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ben op dit moment bezig met mijn 1e jaars in London, Economics. Ben van plan om het 2e jaar, een half jaar 'nogmaals' ergens anders in het buitenland te doen. Het liefste zat ik te denken aan Hongkong / Japan / Amerika / Australie. Om daarna weer terug te keren naar Londen. Maarja, fuck knows wie weet eindig ik wel een half jaar in scandinavie.
Las Vegas is niet meer 'in the picture'?
Ik vond dat toch zo'n leuk idee!!

Hoe dan ook, ik ben benieuwd wat het wordt.
 FR
pi_62740951
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:26 schreef DurumDoner het volgende:

[..]

En Fenerbahce speelt daar.
kadikoy wil zeker naar een wedstrijd
pi_62820784
Hierzo nog ongeveer 4 weken te gaan..voor de grote reis.
Nog 3 weken te gaan op mn werk, eigenlijk wel jammer dat ik ga..maar ach..ik ben wel weer toe aan een nieuw avontuur.
Verder zijn mn papieren grotendeels al gelegaliseerd..alleen nog het laatste ministerie, waar ze als het goed verloopt eind november klaar zijn...
Voor de eerste maanden heb ik zo'n 1400 ¤, waarvan er zo'n 400¤ voor een semester studie bestemd zijn..totdat ik stufi kan ontvangen(mischien).
En de rest is om van te leven, ik blijf bij familie..dus dan heb ik geen huurkosten..voedsel gewoon een beetje meebetalen...
DUs kwa kosten zal het wel meevallen, voor mij.
pi_62821655
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 09:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

Nee, het vak wordt in het Engels gegeven (anders zouden maar een stuk of 5-6 personen het kunnen volgen, inclusief mijzelf). PhD vakken zijn over het algemeen in het Engels.
PhD vakken ? Volgens mij bedoel je iets heel anders.
  Moderator donderdag 30 oktober 2008 @ 21:18:13 #236
45833 crew  Fogel
pi_62822189
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:57 schreef Wouser het volgende:

[..]

PhD vakken ? Volgens mij bedoel je iets heel anders.
Heb je een betere vertaling voor "PhD course"? Een vak op dr-graadsniveau. Bij sommige PhD trajecten ben je hier (in Noorwegen) verplicht om 30 credits (1 semester) te verzamelen door middel van het volgen van relevante vakken op PhD niveau.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_62859463
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 01:03 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Las Vegas is niet meer 'in the picture'?
Ik vond dat toch zo'n leuk idee!!

Hoe dan ook, ik ben benieuwd wat het wordt.
Laat ik het zo zeggen. Ik heb altijd heel veel ideeën, maar na een goed gesprek met iemand komt er altijd een duidelijke voorkeur naar boven. Ik studeer zoals gezegd in Londen en zit nu in mn 1e jaar. Tis allemaal leuk en aardig maar toch al wel beetje snel het been there done that gevoel. Nu wil ik mn studie wel gewoon afmaken, maar dat hoeft niet expliciet op deze universiteit. We hebben ook veel exchange studenten hier in londen van uit de hele wereld. Naja .. als zij hier kunnen komen, dan kan ik de andere kant op gaan

De 4 uni's die ik op het oog heb NY(NYU)/miami(UM)/las vegas(UNLV)/california(UC). En ja daar zit las vegas ook tussen :
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 00:31 schreef Ukkiee het volgende:

[..]

Sitting Elfing: ik las dat je in Engeland studeert! Ik wil dit dus ook heel graag (99% zeker dat het psychology wordt, en hopelijk University of Reading).

Mijn grootste obstakel is echter de financiële kant. Hoe betaal jij je collegegeld? Ik denk niet dat stufi van de IB groep genoeg is om én het collegegeld, plus mijn accomodatie, en mijn eten en kleding van te betalen. In de prospectus van de universiteit staat aangegeven dat ik als EU student een Tuition Fee Loan bij de Student Loans Company (SLC) aan kan vragen, waardoor ik dus mijn collegegeld leen. Ik heb echter geen recht op maintenance grants & loans enzo (wat logisch is).

Op de site van de IB groep stond dat je niet van twee regeringen financiële ondersteuning kan krijgen. Ik weet echter niet zeker of de lening van de SLC een financiële ondersteuning van de overheid is?
Toen ik de IB groep mailde over dit probleem, kreeg ik letterlijk dit als antwoord:
'Je kunt studiefinanciering aanvragen met het formulier studiefinanciering
Buitenland. Of je recht hebt op de studiefinanciering zal dan worden beoordeeld.
Dit formulier kun je vinden via de site.'
En daar had ik dus niets aan :S

Is het zo als ik mijn collegegeld dus leen bij de SLC dat ik helemaal niets meer krijg van de IB groep?
Zo ja, ik kan best een bijbaantje nemen als ik daar ben (als ik al aangenomen word) maar dan moet ik echt een fulltime baan naast mijn fulltime studie nemen ofzo :S Om een lang verhaal kort te maken: hoe betaal je het, krijg je nog stufi, en nog ander advies ?
Ik heb mijn 1e jaar tuitonfee betaald via de student loan company. 3145 pond was dat. Via IBG krijg ik ong. 800 eu per maand. Overigens sta ik volgens IBG gewoon ingeschreven als zijnde woonachtig in Nederland. Dat kwam belasting technisch beter uit

Dat bedrag van 800 ga ik waarschijnlijk nog opwaarderen naar een 1000 eu per maand, want ik gooi er ook nog college geld krediet van ibg bij. Ik heb gister een brief bij de uni opgehaald waar ze 'netjes' hebben neergezet dat ik student ben op die uni en dat ik 3145 pond moet betalen, 'en niet dat ik al betaald had, want ja ze snappen zelf ook wel dat als ze zeggen dat ik al betaald heb, ik naar dat geld van IBG kan fluiten' Dus ik ben het ook niet helemaal zeker.

Uiteraard heb ik al wel betaald, maar dat was via de student fee loan. En die 'springen' bij, echt betalen is het niet want ik moet die nu 3145 pond terug betalen. Ik bedoel die 3145 pond zie je nooit, je ziet ze nooit op je rekening verschijnen, het wordt regelrecht overgemaakt op de universiteit.

Succes met inschrijven via UCAS en hopen dat je er door komt

[ Bericht 54% gewijzigd door sitting_elfling op 01-11-2008 13:24:48 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_62861688
Komende stageperiode ga ik stage lopen in Salzburg
I am Senor Valasco and I drink my milk with TABASCO!
pi_62867590
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 13:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen. Ik heb altijd heel veel ideeën, maar na een goed gesprek met iemand komt er altijd een duidelijke voorkeur naar boven. Ik studeer zoals gezegd in Londen en zit nu in mn 1e jaar. Tis allemaal leuk en aardig maar toch al wel beetje snel het been there done that gevoel. Nu wil ik mn studie wel gewoon afmaken, maar dat hoeft niet expliciet op deze universiteit. We hebben ook veel exchange studenten hier in londen van uit de hele wereld. Naja .. als zij hier kunnen komen, dan kan ik de andere kant op gaan

De 4 uni's die ik op het oog heb NY(NYU)/miami(UM)/las vegas(UNLV)/california(UC). En ja daar zit las vegas ook tussen :
[..]

Ik heb mijn 1e jaar tuitonfee betaald via de student loan company. 3145 pond was dat. Via IBG krijg ik ong. 800 eu per maand. Overigens sta ik volgens IBG gewoon ingeschreven als zijnde woonachtig in Nederland. Dat kwam belasting technisch beter uit

Dat bedrag van 800 ga ik waarschijnlijk nog opwaarderen naar een 1000 eu per maand, want ik gooi er ook nog college geld krediet van ibg bij. Ik heb gister een brief bij de uni opgehaald waar ze 'netjes' hebben neergezet dat ik student ben op die uni en dat ik 3145 pond moet betalen, 'en niet dat ik al betaald had, want ja ze snappen zelf ook wel dat als ze zeggen dat ik al betaald heb, ik naar dat geld van IBG kan fluiten' Dus ik ben het ook niet helemaal zeker.

Uiteraard heb ik al wel betaald, maar dat was via de student fee loan. En die 'springen' bij, echt betalen is het niet want ik moet die nu 3145 pond terug betalen. Ik bedoel die 3145 pond zie je nooit, je ziet ze nooit op je rekening verschijnen, het wordt regelrecht overgemaakt op de universiteit.

Succes met inschrijven via UCAS en hopen dat je er door komt
Ik volg hetzelfde plan, alleen weer naar een andere plek. Van Leeds Met naar ergens in Australië/NZ voor een semester lijkt me wel tof
Ik support gevallen topclubs!
pi_62872504
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 19:48 schreef Fetai het volgende:

[..]

Ik volg hetzelfde plan, alleen weer naar een andere plek. Van Leeds Met naar ergens in Australië/NZ voor een semester lijkt me wel tof
Studeer jij ook niet economics? of iets in die geest? En bied je universiteit dat aan ? Dat uitwisselings project? Zodat je de 3145 pond weer kunt betalen ipv de hogere college gelden in die landen ?

En hoe bevalt het verder in Leeds?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_62873110
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 23:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Studeer jij ook niet economics? of iets in die geest? En bied je universiteit dat aan ? Dat uitwisselings project? Zodat je de 3145 pond weer kunt betalen ipv de hogere college gelden in die landen ?

En hoe bevalt het verder in Leeds?
Jaa, klopt... Economics for Business! We volgen een beetje een zelfde soort route, best wel tof. Volgens mij bieden ze het wel aan ja, gewoon een semester daar ipv op de uni zelf. Weet er nog niet zo heel veel van, op 6 november geven ze er meer informatie over bij een soort les. Leeds bevalt me heel erg goed, echt een toffe stad, en studeren in het buitenland raad ik iedereen aan. Mooie levenservaring, leert je een andere cultuur kennen, en meer van jezelf kennen. Bevalt het jou ook zo goed in London? Als je eens deze kant op komt stuur me een PM, denk dat je dat hier wel tof vindt.

Nieuw Zeeland, Australie of Japan wordt het voor mij denk ik, als alles goed loopt. Als het niet lukt vind ik het ook niet erg want hier bevalt het me ook prima, maar het lijkt me wel gaaf om eens buiten Europa te kijken hoe het daar is. Wil jij per sé richting de VS? Welke mogelijkheden heb je eigenlijk, welke landen?

Dit zijn die van mij:

http://www.leedsmet.ac.uk(...)90DF5CC76B61E419.htm

Ben wel benieuwd naar je verhaal, want ik kan me herinneren dat je op een zelfde moment als ik verkaste naar de UK. Wat is er in die tussentijd gebeurd? Zijn jouw flatmates een beetje relaxed ook?
Ik support gevallen topclubs!
pi_62873651
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 23:52 schreef Fetai het volgende:

[..]

Jaa, klopt... Economics for Business! We volgen een beetje een zelfde soort route, best wel tof. Volgens mij bieden ze het wel aan ja, gewoon een semester daar ipv op de uni zelf. Weet er nog niet zo heel veel van, op 6 november geven ze er meer informatie over bij een soort les. Leeds bevalt me heel erg goed, echt een toffe stad, en studeren in het buitenland raad ik iedereen aan. Mooie levenservaring, leert je een andere cultuur kennen, en meer van jezelf kennen. Bevalt het jou ook zo goed in London? Als je eens deze kant op komt stuur me een PM, denk dat je dat hier wel tof vindt.

Nieuw Zeeland, Australie of Japan wordt het voor mij denk ik, als alles goed loopt. Als het niet lukt vind ik het ook niet erg want hier bevalt het me ook prima, maar het lijkt me wel gaaf om eens buiten Europa te kijken hoe het daar is. Wil jij per sé richting de VS? Welke mogelijkheden heb je eigenlijk, welke landen?

Dit zijn die van mij:

http://www.leedsmet.ac.uk(...)90DF5CC76B61E419.htm

Ben wel benieuwd naar je verhaal, want ik kan me herinneren dat je op een zelfde moment als ik verkaste naar de UK. Wat is er in die tussentijd gebeurd? Zijn jouw flatmates een beetje relaxed ook?
Hehe, mja ik kan me de zomer nog wel herinneren. Ik las hier dat jij al klaar was, en ik moest nog dingen regelen voor mn settlement in Londen. '

Wel grappig dat we een soortgelijke route volgens. Ik studeer puur economics, jij economics for business. Dat zal niet een heel groot verschil zijn. Welke 4 modules heb je dit semester?

Ik weet niet of je londen een beetje kent? Maar tis nogal druk maar das best tof. Ik houd wel van een beetje glitter en glamour en drukte om me heen. Bezigheid 24/7 zeg maar
En ik wil later iig een poging wagen om in het financiele hart van Londen te gaan werken, mijn college zaal zit letterlijk midden in dat financiele gebied, en das echt heel tof. Leuk gebouw, en maandag tot vrijdag is het bezaaid met mensen in pak om je heen Om 1 of andere reden werkt dat echt .. stimulerend!

Voor de rest was het wel even wennen, kende voor de rest niemand in Londen, en dan zo * poef * in je uppie in zo'n grote stad Maar dat hebben we al lang weer achter ons gelaten en ik kan zeggen ik voel me hier goed thuis . Voor de rest heb ik hier heel veel verschillende nationaliteiten zitten. Echt HEEL veel en ze komen werkelijk overal vandaag, van el salvador tot polen en mongolie lol. Overigens is de gemiddelde leeftijd voor 1e jaars denk ik zo rond de .. 21 / 22 ?

M'n kamer is pretty ruk om heel eerlijk te zijn, maar ik zit wel in 1 van de beste buurten in Londen, vet poshy en rijke huizen en auto's om je heen

Oh ja, ik mis pepernoten, hagelslag en frikandellen
Mijn universiteit biedt mogelijkheden aan in USA, Jamaica, Barbados en Trinidad. En ik wil écht 100% naar amerika. Stuur anders even je email adres via PM door, ben wel benieuwd hoe je dat verder gaat aanpakken. We doen bijna 'weer' hetzelfde.

En ja, ik kan inderdaad iedereen maar dan ook iedereen aanraden om lekker in het buitenland te gaan studeren. En andere culturen op te snuiven, ik zie er hier echt zo veel , maar das opzich ook wel weer tof

En ohja, netwerken is zo veel easier hier dan in Nederland. Ik kom elke dag zoveel 'nieuwe' mensen tegen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_62873719
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:18 schreef Fogel het volgende:

[..]

Heb je een betere vertaling voor "PhD course"? Een vak op dr-graadsniveau. Bij sommige PhD trajecten ben je hier (in Noorwegen) verplicht om 30 credits (1 semester) te verzamelen door middel van het volgen van relevante vakken op PhD niveau.
Ok duidelijk. Maar in Nederland is dit toch niet? Geloof ik althans. Immers volgt een PhD in Nederland helemaal geen vakken, hij doet onderzoek naar een onderwerp.
  zaterdag 15 november 2008 @ 15:54:18 #244
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_63245281
Ik ga 29 november voor 4 maanden naar Kaapstad om daar stage fysio te lopen.
En gezien dat ik nog niet in de OP sta dacht ik, ik kick dit topic even.

Kaapstad here I come
Noise is all relative to the silence preceding it
pi_63277652
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 15:54 schreef Undergod het volgende:
Ik ga 29 november voor 4 maanden naar Kaapstad om daar stage fysio te lopen.
En gezien dat ik nog niet in de OP sta dacht ik, ik kick dit topic even.

Kaapstad here I come
succes? .. buitenland gaan rocks ass!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_63277977
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]
Heel verhaal
Misschien heb je het al eens gepost, maar aan welke universiteit studeer je in London?
  maandag 17 november 2008 @ 05:02:51 #247
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_63304482
hier nog creatieve mensen?

[SES PRIJSVRAAG] FOK! zat eens te denken...

Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_63327326
quote:
Op maandag 17 november 2008 00:04 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Misschien heb je het al eens gepost, maar aan welke universiteit studeer je in London?
LMU, hopelijk volgend jaar NYU om af te sluiten met City ..
en dan niet reageren op PM's eh !!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_63384273
Zit nu bijna een jaar in Lincoln, Nebraska, Verenigde Staten, en als ik straks eind december terug naar Nederland moet - want zo voelt het - zal mij dat zwaar vallen. Ik geniet hier nog iedere dag met volle teugen van het Amerikaanse universiteitsleven. Ook zal ik afscheid moeten nemen van bepaalde personen die mij zeer dierbaar zijn geworden. Nuja, maar snel mijn Master voltooien in Amsterdam en dan terug proberen te komen voor een PhD - hoewel ik dan hoop op een mooie oostkust universiteit!
pi_63387127
quote:
Op donderdag 20 november 2008 20:37 schreef Baffelkas het volgende:
Zit nu bijna een jaar in Lincoln, Nebraska, Verenigde Staten, en als ik straks eind december terug naar Nederland moet - want zo voelt het - zal mij dat zwaar vallen. Ik geniet hier nog iedere dag met volle teugen van het Amerikaanse universiteitsleven. Ook zal ik afscheid moeten nemen van bepaalde personen die mij zeer dierbaar zijn geworden. Nuja, maar snel mijn Master voltooien in Amsterdam en dan terug proberen te komen voor een PhD - hoewel ik dan hoop op een mooie oostkust universiteit!
Dat amerikaanse universiteits leven heb ik ook wel trek in. Komende zomer naar NYU in new york.
Dat kan ik alleen verknallen als ik het jaar door slechte cijfers haal hehe
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_63387457
Wouw, ben benieuwd hoe je dat gaat doen sitting_elfing! Ik heb aspiraties om naar New York te gaan. Ach eerst moet ik m'n VWO zien af te sluiten met een diploma. Maar ik heb veel belangstelling voor diplomatie en internationale betrekkingen en wellicht wil ik ook daarvan m'n master van maken, met de grote droom om dat in NYC of London te doen.
pi_63387550
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:59 schreef moby92 het volgende:
Wouw, ben benieuwd hoe je dat gaat doen sitting_elfing! Ik heb aspiraties om naar New York te gaan. Ach eerst moet ik m'n VWO zien af te sluiten met een diploma. Maar ik heb veel belangstelling voor diplomatie en internationale betrekkingen en wellicht wil ik ook daarvan m'n master van maken, met de grote droom om dat in NYC of London te doen.
Hehe, ik ben van vwo naar de universiteit in Londen gegaan, en ga mn 2e jaar doen in NY, en als het even kan 0.5 jaar NY, 0.5 jaar japan en anders maar een jaar NY. En dan zie we het 3e jaar wel verder.

Enige must om volgend jaar naar amerika te kunnen is dat je op je 1e jaar in uni, op elke module een B haalt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_63470272
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat amerikaanse universiteits leven heb ik ook wel trek in. Komende zomer naar NYU in new york.
Dat kan ik alleen verknallen als ik het jaar door slechte cijfers haal hehe
Het leven op de campus is echt supergaaf. Veel van wat je in de films ziet, gebeurt hier gewoon voor je neus. Belachelijk stoere house parties, pranks in de dorms, knappe doch domme cheer leaders, noem het op, je maakt het allemaal mee. Bereid je wel voor op weinig slaap; zes uurtjes per nacht mag je blij mee zijn. En ondanks dat ik op een zogenoemde 'droge' campus zit, heb ik nog nooit zoveel gedronken. Wat voor studie doe je trouwens?
pi_63505946
In Januari voor een afstudeerstage naar Oostenrijk! Whoop!
pi_63510233
Overigens voor iedereen die in engeland wil gaan studeren op een universiteit; hier de opties voor vrije keuze vakken voor het 2e half jaar als je economics studeert.

Van deze lijst moet ik 2 vakken kiezen voor 8 december.

https://intranet.londonmet.ac.uk/prog-plan/module-catalogue/1/
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 25 november 2008 @ 18:24:25 #257
40312 MrD
Played.nl
pi_63513666
Hello!

Ik doe de opleiding Facilty Management, en ga in februari 2009 voor 5 maanden naar Zuid- Afrika, Kaapstad.
Ik ben erg benieuwd of er nog meer mensen zijn die, die kant opgaan!? En zo ja, voor welke studie enzo..
of wie zijn er al geweest? en heb je nog leuke tips.. Laat het even weten!

Daan.
" toen het pissen, plassen werd is het gezeik begonnen "
  dinsdag 25 november 2008 @ 18:46:01 #258
235802 Mrs.Snaaz
What's life..'
pi_63514275
Als je een possitieve cultuurshock wil meemaken dan is Ankara the place to be. Ben er 1 jaar geweest op de gestudeerd aan de METU (Middle Eastern Technical University) echt tegek voor worden. Eerst de klap van de ernorm veiligheidsgehaalte lees = Afgesloten campus met controlposten door militairen. Als je dat gewend bent ga je Hightea'en in de binnenstad. Feesten krijgt daar een Filmset tintje, niet te vergeten een land waar cultuur en geschiedenis gewoon om de hoek zijn. Ik was meteen genezen van mijn vooroordelen over het land en zijn bewoners. Het is misschien de laatste plek waar je aan zou denken, maar ik heb er geen spijt van....
Life is complicaded but complication is just another word...make it your own!
pi_63521036
Zondag vertrek, ik. Heb heel erge twijfels ..maar ach grote verandering, dus ga het proberen.
Maart begint de opleiding, maar ik zsm. papieren geregeld hebben en dan genieten van de zomer daar
pi_63521510
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 22:00 schreef francis997 het volgende:
Zondag vertrek, ik. Heb heel erge twijfels ..maar ach grote verandering, dus ga het proberen.
Maart begint de opleiding, maar ik zsm. papieren geregeld hebben en dan genieten van de zomer daar
Niet zo gek hoor dat je nu wat twijfels hebt, zie het als gezonde spanning. Zodra je daar zit en een beetje bent gesettled is dat helemaal voorbij
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:05:52 #261
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_63523295
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 22:00 schreef francis997 het volgende:
Zondag vertrek, ik. Heb heel erge twijfels ..maar ach grote verandering, dus ga het proberen.
Maart begint de opleiding, maar ik zsm. papieren geregeld hebben en dan genieten van de zomer daar
Australië?
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
pi_63540879
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 22:14 schreef Niek. het volgende:

[..]

Niet zo gek hoor dat je nu wat twijfels hebt, zie het als gezonde spanning. Zodra je daar zit en een beetje bent gesettled is dat helemaal voorbij
Ja dat denk ik ook, maar de stress en spanning zijn toch wel een beetje mn motor moet ik zeggen, het gevoel van zoveel te regelen in zo weinig tijd.
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:05 schreef Mr-Sander het volgende:

[..]

Australië?
Nee, de andere kant van de wereld, Chili in Zuid-Amerika
  woensdag 26 november 2008 @ 19:16:11 #263
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_63543457
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 18:24 schreef MrD het volgende:
Hello!

Ik doe de opleiding Facilty Management, en ga in februari 2009 voor 5 maanden naar Zuid- Afrika, Kaapstad.
Ik ben erg benieuwd of er nog meer mensen zijn die, die kant opgaan!? En zo ja, voor welke studie enzo..
of wie zijn er al geweest? en heb je nog leuke tips.. Laat het even weten!

Daan.
Ik vertrek as zaterdag voor 4 maanden naar Kaapstad.
Daar ga ik in een ziekenhuis stage fysio lopen.
Als je vragen hebt, kom maar op!
Noise is all relative to the silence preceding it
pi_63570271
Ik zal mij ook maar eens even melden in dit topic..want ik ga komend semester in Tennessee studeren
pi_63571121
Gaaf. op zich wel een leuke staat (wel veel rednecks natuurlijk ), lekker veel whiskey drinken .
welke stad?
hmmmm....WAT???
pi_63651841
quote:
Op donderdag 27 november 2008 18:01 schreef Vitamine_C het volgende:
Gaaf. op zich wel een leuke staat (wel veel rednecks natuurlijk ), lekker veel whiskey drinken .
welke stad?
Haha...ja ik ben benieuwd hoe het gaat worden. Ik ga daarna ook nog 3 maanden naar Californie, dus ik maak ook nog wel wat mee van het "beschaafde' Amerika Ik ga trouwens studeren in Knoxville.
pi_63679257
ik ben aangekomen in Santiago, het is warm zeg hier..pff.
Morgen ga ik ff kijken hoe het staat met mn papieren...jejeje.
Ben nu wel bekaf na 13 uur vliegen, naast de wc.
pi_63805619
hoi,

Ik zou na mijn middelbare school HEEL GRAAG in Amerika willen studeren. Niet aan de ivy league topuniversiteiten zoals Harvard en Yale, maar wel aan een betere universiteit. Zoiets als UCLA, USC, UCSD etc.

Ik zit nu in de vijfde klas van het gymnasium. Van alle cijfers die ik de afgelopen jaren gemaakt heb ligt het gemiddelde rond een 7. Van dit jaar ligt mijn cijfergemiddelde wel hoger, rond de 8.
Mijn profiel is E&M

Ik heb niet echt een enorm talent waar ik in uitblink zoals wereldkampioen vioolspelen ofzo, maar ik doe wel veel "extracurricular activities" zoals ze dat noemen. Zit in de redactie vd schoolkrant, ben mentor-assistent, stage-assistent, zit in het lustrum comittee, heb een voorlichtingsproject voor alcohol georganiseerd, ben in onderhandeling met de rector over een China project (waarvoor ik misschien ook naar China moet) heb een leiderschapscursus gedaan, een maatschappelijke stage gelopen bij een asielzoekerscentrum, werk bij het dierenasiel. ga in de zomervakantie in een weeshuis helpen in Sri lanka, volg een Cambridge Engels cursus etc.

Met de financien is het wel in orde, ik heb geen beurs nodig.

Denk je dat ik een kans maak om op zo'n universiteit aangenomen te worden?

groetjes,
Tessa.
pi_63808511
Tjah als ik het zo lees heb je wel al wat bagage dus dat verhoogt je kansen wel inderdaad. Echter denk ik wel dat je een wat te rooskleurig beeld heb van Amerikaanse universiteiten. Ik zou zeggen zoek eens op google en hier naar ervaringen van mensen die hebben gestudeerd in Amerika. Het is natuurlijk fantastisch maar er zitten ook verscheidene haken en ogen aan.
pi_63808626
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 15:37 schreef tess123 het volgende:
hoi,

Ik zou na mijn middelbare school HEEL GRAAG in Amerika willen studeren. Niet aan de ivy league topuniversiteiten zoals Harvard en Yale, maar wel aan een betere universiteit. Zoiets als UCLA, USC, UCSD etc.

Ik zit nu in de vijfde klas van het gymnasium. Van alle cijfers die ik de afgelopen jaren gemaakt heb ligt het gemiddelde rond een 7. Van dit jaar ligt mijn cijfergemiddelde wel hoger, rond de 8.
Mijn profiel is E&M

Ik heb niet echt een enorm talent waar ik in uitblink zoals wereldkampioen vioolspelen ofzo, maar ik doe wel veel "extracurricular activities" zoals ze dat noemen. Zit in de redactie vd schoolkrant, ben mentor-assistent, stage-assistent, zit in het lustrum comittee, heb een voorlichtingsproject voor alcohol georganiseerd, ben in onderhandeling met de rector over een China project (waarvoor ik misschien ook naar China moet) heb een leiderschapscursus gedaan, een maatschappelijke stage gelopen bij een asielzoekerscentrum, werk bij het dierenasiel. ga in de zomervakantie in een weeshuis helpen in Sri lanka, volg een Cambridge Engels cursus etc.

Met de financien is het wel in orde, ik heb geen beurs nodig.

Denk je dat ik een kans maak om op zo'n universiteit aangenomen te worden?

groetjes,
Tessa.
Je motivatie is ook erg belangrijk, daar lees ik niets over terug in dit stuk.
pi_63811439
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 15:37 schreef tess123 het volgende:
Maar waarom wil je naar Amerika?
pi_63811569
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 20:52 schreef Niek. het volgende:

[..]

Maar waarom wil je naar Amerika?
Omdat ze films heeft gezien . Sydney White enzo
pi_63813177
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 15:37 schreef tess123 het volgende:
knip
Wat mooi, ik heb aan de UCSD onderzoek gedaan. Goede universiteit en zeker voor neuroscience (beste ter wereld, gevolgd door Cambridge). Ik heb er goede ervaringen aan overgehouden. Tja ik weet dat ze wel gebrand zijn op internationale studenten. Voor mij was het makkelijk want ik had al een universitaire diploma van hier en onderzoek doen is net wat anders. Daarbij had ik contacten via mijn professor hier die samen die prof daar op Yale heeft gezeten. Ik zal het zeker proberen als ik jou was.

Houd er wel rekening mee dat het veel regelen is en dan bedoel ik ook echt veel. Gedoe met visa bijvoorbeeld. Alles bij elkaar is het niet in een zomervakantie te regelen. In jouw geval zul je ook wel een toets engels moeten afleggen. In ieder geval veel succes ik hoop dat het je lukt.

De top 10-20 uni's zijn echte leerfabrieken. Het is niet, zoals je op de films ziet, met grote rare feesten. Daarvoor moet je bijvoorbeeld in San Diego naar de SDSU (oftewel de state universities). Kijk maar naar MTV al die mensen van dismissed en made komen daar vandaan

Oh overigens ben je wel wat jong, mensen die daar studeren zijn vaak wat ouder. Ze zijn op de hoogte van het cijfersysteem in NL. Als je daar naar behoren functioneert krijg je al snel een A (een 9 dus) waarvoor je hier een schamele zeven/zes zou krijgen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_63815476
Ik ben heus niet zo'n naief persoon dat een utopisch beeld van amerika heeft gevormd op basis van een paar slechte films.
En nee, ik heb de film sydney white niet gezien.
Ik weet heel goed wat studeren in de vs inhoudt en ik heb er al heel veel boeken over gelezen. Ik snap ook wel dat het niet alleen maar uit feesten bestaat, het is daar heel competitief en je moet er echt hard werken om wat te bereiken. Maar ik vind dat zulke grote universiteiten veel meer kansen voor je bieden dan Nederlandse universiteiten, en dat ze daar echt in het individu proberen te investeren en niet alleen kijken naar het collectief.
Ik weet heel goed wat het inhoud, twee tantes hebben in Amerika gestudeerd en wonen daar nu. En het is voor hun echt niet alleen maar plezier geweest.
Ik wil het echt al sinds ik 10 ben, dus met mijn motivitie zit het wel goed.

Bedankt voor het advies in ieder geval!

Maar moet ik echt ouder zijn om een undergraduate studie te volgen? Ik rond mijn gymnasiumopleiding namelijk al af als ik 17 ben... is dat een probleem?
  zondag 7 december 2008 @ 00:08:47 #275
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_63815509
Nee, dat is absoluut geen probleem, maak je daar niet druk om. Luister niet naar al die zure mensen boven je. Bereid je goed voor en ga ervoor!
pi_63836892
Hallo allen,

Even een bericht tussendoor van iemand die dit alles helemaal niet heeft gevolgd en waarschijnlijk op 't verkeerde topic zit...;

Mijn vriendin gaat in januari 6 maanden op stage naar München, Duitsland. Op welke manieren kan ik goedkoop met haar telefoneren? Ik heb iets gevonden genaamd Chippie (telefoonprofider) en genaamd Skype.

Groter probleem: hoe kan zij goedkoop naar NL bellen, voornamelijk naar Mobiel en vast? Bestaan er discout profiders waarmee je tegen bodemprijzen met een duitse mobiel goedkoop naar NL kan bellen?

Iemand die hier ervaring mee heeft... let me know!

Bij voorbaat allen dank.

Groetjes Lisanne

PS: ze zoekt ook nog steeds een kamer
pi_63837248
Skype is gratis. Goedkoper kan niet En anders een telefoonkaart kopen. Mobiel bellen is altijd duur. Naar vast kan je heel wat uren bellen voor een paar euro.
pi_63837333
Een telefoonkaart? Van een bepaalde discout provider? Ik weet dat er hier een aantal Turkse maatschappijen zijn die discout prijzen hebben voor 't bellen naar het Oosten. In NL heb ik dus ook al iets gevonden wat enigzins voordelig is. Maar 't punt is nu met welke discout maatschappij zij zou kunnen bellen.
pi_63837354
Om naar NL te bellen gebruikte ik altijd skype. Je kunt ook geld op het account zetten en zo naar mobiel en vast bellen, wat nog redelijk goedkoop is. Kwaliteit viel mij ook erg mee.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_63839513
quote:
Op zondag 7 december 2008 22:47 schreef DarkAngel24 het volgende:
...
Zit zelf ook in Duitsland en gebruik zelf gewoon altijd skype + msn. Ik neem aan dat jullie alle twee wel gewoon een computer hebben en er wel eens achter zitten. Verder kan je vriendin ook gewoon met skype beltegoed kopen en dan vervolgens met skype naar een mobiel/vast nummer bellen. Dat is ook nog altijd goedkoper.

oh en...
quote:
profiders
  maandag 8 december 2008 @ 02:32:54 #281
69994 seto
-|||--------|||-
pi_63841640
Nog 11 dagen en dan is het semester hier in Japan voorbij

Ga daarna nog nieuwjaar in Tokyo vieren, en ik vlieg 5 januari weer terug naar Nederland. Tijd is echt veel te snel voorbij gegaan
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_64002438
ik ben nu in Chili, en wacht nog op mn papieren(gelegaliseerde diploma's)Zonder die kan ik momenteel nog niks.
Dus maar ff afwachten, en hopen dat ze snel klaar zijn
  zondag 28 december 2008 @ 14:46:10 #283
159260 qmaxor
\'t leven is mooi!
pi_64430003
Hey Mensen,

Ik zit momenteel in Zweden t/m 18 jan voor een minor. Vanaf Februari wil ik beginnen met afstuderen voor mijn HBO. Nu wil ik dit natuurlijk niet in NL doen . Ik ben al volle bak bezig geweest met open sollicitaties etc en heb al iets lopen, maar nog niks concreets. Nu wil ik ook gaan reageren op vacatures, maar tot nu toe maar 1 gevonden op stagemotor.nl Al die andere sites zijn zo nep als de pest zoals http://www.stageplaza.nl/, http://www.globalplacement.com/ & http://www.stages.nl . Advertenties van een half jaar oud en overal kosten aan verbonden of zonder vergoeding. Daarnaast heb je ook nog allerlei commerciële bedrijven die voor 5000 euro een plaats aanbieden waar je uiteindelijk in een 1mans bedrijf beland zonder een uitdaging.

Zij er hier nog mensen die tips hebben waar je "normale" advertenties kan vinden of die mogelijkheden weten bij bepaalde bedrijven. Ik hoef niet per se 500e vergoeding te hebben, als de opdracht maar uitdagend is en bij een fatsoenlijk bedrijf. Het land maakt me niet zoveel uit, ik heb zelf al eerder stage gelopen in China ....
pi_64437292
Ik ken diverse stagemogelijkheden bij bedrijven in de VS (New York, San Francisco, Washington DC, Boston) vaak eerst voorafgegaan door een studieperiode van minimaal 2 maanden. Dan is het de universiteit in de VS die als je 'sponsor' garant staat voor je of als onderdeel van je vak een stage lopen. Je kunt ook overwegen een certificaten of deeldiploma's te halen, een stage te doen en vervolgens een jaar te werken in de VS tegen marktconform salaris (Optional Practical Training - een programma van de Amerikaanse overheid.
  zondag 28 december 2008 @ 21:51:06 #285
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_64444541
Het is nog niet zover.

Maar ik wil graag de 2de (onderzoeks) stage van m'n master (biomoleculair sciences) in het buitenland doen. minimaal 3 maand max.5 en dat over de zomer tillen (in juni beginnen).

En dan ergens in commonwealth of nations met speciale voorkeur naar Vancouver CA en canberra AUS. Goede steden, goede natural science departementen.

En al mn buget het niet toe laat, dan maar de UK zelf en andere ideeen zijn een onderzoekstage bij een bedrijf in Medicon Valley.

Maar het is niet makelijk om op afstand een goed project te vinden of te maken.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_64666117
hey mensen!!
Ik ben op dit moment bezig met mijn laatste jaar aan het mbo4 op het NTI. Ik wil hierna graag een engelstalige internationale opleiding doen. Nl. iets van International business.
Ik vroeg me af of ik in Engeland wel aan de universiteit kan beginnen met een mbo diploma. Ik wil graag beginnen in januari 2010, omdat me dat in september 2009 niet meer lukt. engelse toets maken, engels verbeteren etc. alleen heb ik nergens geleze dat je wel of niet kan worde toegelate met een mbo diploma. als ik kan er ook een paar hbo vakken bijstudern via het nti. economie en engels enz. of heel mischien lukt het me om mijn propedeese te halen of de helft van de vakken dan als ik realistisch moet zijn.

Mijn vraag is dus .. kennen jullie of is een van jullie na de havo of mbo gaan studeren op een universiteit in het buitenland (engelstalig land) kan ook schotland.
Of na het behalen van een (deel van) je propedeuse???
Of zijn er anderen die het van plan zijn. of er verdere info hebben....
alvast bedankt
  maandag 5 januari 2009 @ 14:27:02 #287
82589 S-Two
barba macacu
pi_64685784
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar volgens mij is het in Nederland zo dat je in ieder geval een hbo-propedeuse of vwo-diploma moet hebben. En als je ouder bent dan 21 (kan ook een andere leeftijd zijn) kan je volgens mij een toelatingstest maken, maar dit weet ik niet zeker...
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_64765401
Net twee weken terug uit Curaçao. Drie maanden stage en nog een maandje vakantie gehad. God wat mis ik dat heerlijke klimaat!
pi_64768878
Grr, weer terug op mijn universiteit in london. Iedereen is al weer druk in de boeken terwijl ik net 3.5 week kerstvakantie heb gevierd, zie ik nu al weer studenten aan de studie. Maajra, na de examens ( eind januarie ) alweer vakantie, en eind maart zelfs al weer vakantie, en eind mei al zomervakantie om pas rond 30 september weer met uni te beginnen.

Zucht

People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_64783203
Ik wou eigenlijk een apart topic openen, maar zag toen deze al staan dus dan maar hier:

Ik ben aan het kijken naar een stage in Australie of Nieuw Zeeland. Stage moet 5,5 maand duren. Nou mijn vraag: iemand hier met ervaring mbt stage lopen in een van deze 2 landen? Tips zouden zeer welkom zijn. Hoe hebben jullie het geregeld? Via stagebureau of op eigen houtje? En hoe is het leven daar?
......
pi_64785707
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:43 schreef Slomy het volgende:
Ik wou eigenlijk een apart topic openen, maar zag toen deze al staan dus dan maar hier:

Ik ben aan het kijken naar een stage in Australie of Nieuw Zeeland. Stage moet 5,5 maand duren. Nou mijn vraag: iemand hier met ervaring mbt stage lopen in een van deze 2 landen? Tips zouden zeer welkom zijn. Hoe hebben jullie het geregeld? Via stagebureau of op eigen houtje? En hoe is het leven daar?
Ik kan mn huismaatje wel ff vragen, die komt namelijk uit nieuwzeeland.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:36:05 #292
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_64788085
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:37 schreef loehoes het volgende:
Net twee weken terug uit Curaçao. Drie maanden stage en nog een maandje vakantie gehad. God wat mis ik dat heerlijke klimaat!
Daar wil ik in september voor 20 weken heen . Hoe is alles bevallen"?
pi_64792469
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik kan mn huismaatje wel ff vragen, die komt namelijk uit nieuwzeeland.
Dat zou heel mooi zijn, alle informatie is welkom.
......
pi_64808630
Ik lees vanaf nu even mee hier, zit er over te denken om volgend jaar mijn 2e stage in het buitenland te gaan doen. Als het zou kunnen dan het liefst in Japan, voor ongeveer 6 maanden. Ik studeer btw Medical Biology. Mijn vraag is eigenlijk hetzelfde als deze:
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:43 schreef Slomy het volgende:
Ik wou eigenlijk een apart topic openen, maar zag toen deze al staan dus dan maar hier:

Ik ben aan het kijken naar een stage in Australie of Nieuw Zeeland. Stage moet 5,5 maand duren. Nou mijn vraag: iemand hier met ervaring mbt stage lopen in een van deze 2 landen? Tips zouden zeer welkom zijn. Hoe hebben jullie het geregeld? Via stagebureau of op eigen houtje? En hoe is het leven daar?
maar dan dus voor een (biomedische) onderzoeksstage in Japan. Ik heb geloof ik hier wel eens mensen langs zien komen die ook in Japan een stage hebben gevolgd, een beetje in hetzelfde vakgebied als dat ik zou doen.. dus mocht er iemand met antwoorden of extra info zijn, graag
  donderdag 8 januari 2009 @ 15:14:26 #295
82589 S-Two
barba macacu
pi_64812563
Iemand enige ervaring met de talenscholen van ef?
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_64823823
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:36 schreef Radjesh het volgende:

[..]

Daar wil ik in september voor 20 weken heen . Hoe is alles bevallen"?
Tja heerlijk gewoon
Wat ga je er doen? Weet je al waar je wilt gaan wonen? etc?
pi_64835297
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:55 schreef Slomy het volgende:

[..]

Dat zou heel mooi zijn, alle informatie is welkom.
Je moet vrij hard werken daar in nieuw zeeland, hoge eisen maar wel een behoorlijke outdoor mentaliteit. Quite a macho 'mentaliteit' daar. Wat voor werk wil je daar doen? ..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 00:39:42 #298
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_64836208
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je moet vrij hard werken daar in nieuw zeeland, hoge eisen maar wel een behoorlijke outdoor mentaliteit. Quite a macho 'mentaliteit' daar. Wat voor werk wil je daar doen? ..
Harder dan hier?
(natuurwetenschap, gewone fulltime onderzoek stage 40 uur+.)
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_64837093
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je moet vrij hard werken daar in nieuw zeeland, hoge eisen maar wel een behoorlijke outdoor mentaliteit. Quite a macho 'mentaliteit' daar. Wat voor werk wil je daar doen? ..
Mijn opleiding is International Business and Management Studies (engelstalig), hele brede opleiding maar zou zelf het liefst iets in de Marketing sector willen vinden.
Die mentaliteit is niet eens erg, naast het hebben van een geweldige stageperiode wil ik natuurlijk ook nog wat leren daar (en uitvinden of ik echt door wil in de marketing sector).
......
pi_64912618
Hey! Ik ben op zoek naar een stage in het buitenland, maar ik vind het niet eenvoudig om dit op eigen houtje te vinden. Misschien kunnen jullie me helpen.

Ik ben een 4e jaars student aan de Fontys Bedrijfshogeschool. Om mijn opleiding af te ronden ben ik op zoek naar een afstudeerstage. Op dit moment studeer ik Commerciele Economie met een toespitsing op de (internationale) Evenementen en Entertaiment branche. Naast alle vakken zoals marketing, sales, marktonderzoek en dergelijke heb ik een extra toespitsing op de evenementen en entertainment markt.

Waar ik naar op zoek ben is een stage in de evenementenbranche. Dit kan je heel erg breed zien, van congressen en beurzen tot aan festivals. Een voorbeeld van een onderzoeksvraag is bijvoorbeeld of het haalbaar is om een groot golfevenement te organiseren in bijvoorbeeld Cancun, Mexico dat gericht is op de Noord-Europese markt. Maar ook bijvoorbeeld of het haalbaar is om meer Nederlandse bezoekers te trekken naar een beurs, waarna op basis hiervan een marketingplan geschreven kan worden.

De stage zou ongeveer een duur moeten hebben van 20 weken, maar kan eventueel ook langer zijn. Ik zou graag in mei van dit jaar beginnen.

De landen die mijn voorkeur hebben zijn Mexico, Chili, Argentinie en Indonesie. Deze landen fascineren me ontzettend en heb er altijd al van gedroomd om in een van deze landen te wonen (het liefst alle vier een keer;))

Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee! Alle tips zijn welkom
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_64912715
Nieuw topic geopend
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')