abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 februari 2008 @ 20:14:14 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57068626
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Whoa! Nu al??
Mooi op tijd dacht ik zo. Spoedig komt de eerste al naar Nederland en kan het testrijden voor de toelating beginnen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 februari 2008 @ 20:14:42 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57068639
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 20:12 schreef Willy84 het volgende:
Jullie hadden het er hier over dat XX nog een protos zou hebben aangeschaf. Zou op somda hebben gestaan. Alleen kan op Somda niks vinden
Iemand linkje?
Staat op OHIH
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57068656
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 20:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Staat op OHIH
Bedankt voor de link
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 februari 2008 @ 20:18:43 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57068735
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 20:15 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Bedankt voor de link
Psst: http://opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?p=200689#200689
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 29 februari 2008 @ 20:21:07 #85
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57068799
En voortaan zelf zoeken Willy

op OHIH doet de search het namelijk WEL
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57068894
quote:
Alle speculaties hierboven ten spijt: vandaag via een officieel kanaal begrepen dat
- er een zesde treinstel bijkomt
- Connexxion hiervoor geen hogere exploitatiebijdrage vraagt (prijsvechters)
- de tussendienst verlengd wordt naar Barneveld Centrum
- de kwartierdienst Amersfoort-Barneveld iets wordt beperkt

Alleen is de ingangsdatum van dit alles onzeker, want afhankelijk van de medewerking van ProRail. Men mikt op dienstregeling 2009 of 2010.
quote:
Zo, even wat anders. De Valleilijn blijkt een goedkope spoorlijn te zijn. Exploitatiebijdrage van de Provincie Gelderland voor 2008 is net boven de 1,7 miljoen euro.

Trek hier de boetes van af en je vraagt je af hoe Connexxion geld verdient ...

Bron: Besluitenlijst van GS Gelderland, januari 2008.
kwootjes allemaal van Jablan via ohih

Aja, gevonden
Denk dat XX echt dik geld op die consessie toelegd
Ze hebben een eigen hal laten bouwen, een cheapway rangeer voertuigje, kosten voor toelating, opleiding personeel (zowel rijdend als technisch)
TSN personeel dat uit Nieuwegein moet komen.
Plus nog de boetes van de provincie.

Denk ook dat die fabrikant Dasau ofzo die stelletjes voor weinig heeft geleverd. XX was namelijk de eerste en dan geeft een fabrikant altijd fikse kortingen omdat het product dan een podium heeft en andere maatschappijen ook overgaan tot aankoop.
pi_57069122
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
En voortaan zelf zoeken Willy

op OHIH doet de search het namelijk WEL
Ik heb 1 hand aan me muisje en de andere gaat van een zak chips heen-en-weer naar me mond.
Typen is dan niet zo handig
pi_57069148
quote:
Thanx, had hem al
pi_57069225
flash: Fok! in Hp/De Tijd! Wie is die Martin?
hebben ze het over je...
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 29 februari 2008 @ 21:09:22 #90
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57070163
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 20:34 schreef Willy84 het volgende:
flash: Fok! in Hp/De Tijd! Wie is die Martin?
hebben ze het over je...
Oh, GC, daar kom ik nooit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 februari 2008 @ 21:19:05 #91
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_57070396
Ik zag deze vandaag voorbij komen schuiven in Horst-Sevenum:



Dat maakte m'n 2 uur vertraging toch weer goed
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 29 februari 2008 @ 21:22:55 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57070491
Waarom rijdt dat ding linkerspoor?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 februari 2008 @ 21:39:57 #93
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_57070862
Omdat ie net kop heeft gemaakt
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_57076865
Precies, de echte spoorkenners weten wel hoe de situatie is bij station Horst Sevenum
  zaterdag 1 maart 2008 @ 11:06:13 #95
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57077557
Ik zag m dus 2 uur later weer voorbijschuiven
  zaterdag 1 maart 2008 @ 11:08:39 #96
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57077587
Ohja Fles, er was iets met een Rijtuig Duits van binnen en Blauw geel van buiten, Den Haag CS jij en Toeps.. hoe zit dat?
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 1 maart 2008 @ 11:37:10 #97
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57078022
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 11:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ohja Fles, er was iets met een Rijtuig Duits van binnen en Blauw geel van buiten, Den Haag CS jij en Toeps.. hoe zit dat?
Dat zit prima
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 1 maart 2008 @ 12:59:51 #98
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_57079630
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De kippenlijn kronkelt nogal, misschien heeft dat er iets mee te maken
Daar is 110 km/u inderdaad zat, met een baanvaksnelheid van 80. Maar het gaat hier om het stukje Amersfoort-Barneveld Noord, daar halen ze de dienstregeling dus eigenlijk niet, omdat ze eigenlijk 130 zouden moeten rijden. En dan moet er straks ook nog een stationnetje (Hoevelaken) bijkomen eigenlijk...
  zaterdag 1 maart 2008 @ 13:58:52 #99
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57080665
Dan hebben de machinisten straks nauwelijks keertijd.
pi_57080723
Daarom komt er ook een stelletje bij.
  Redactie Sport zaterdag 1 maart 2008 @ 14:06:38 #101
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57080783
Ik las op somda (klik) dat de pimpel 1x per 2 uur gaat rijden vanaf 2009. Ook zou het materieel gebruikt worden voor een gewone intercity Schiphol - Enschede en de volgende morgen weer terug. Mag dat laatste zomaar, spul van DB gebruiken voor binnenlandse treinen?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_57081022
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:06 schreef dennistd het volgende:
Ik las op somda (klik) dat de pimpel 1x per 2 uur gaat rijden vanaf 2009. Ook zou het materieel gebruikt worden voor een gewone intercity Schiphol - Enschede en de volgende morgen weer terug. Mag dat laatste zomaar, spul van DB gebruiken voor binnenlandse treinen?
Wat ze kunnnen doen is ICB/ICL inzetten gecombineerd met het duitse materieel. Alleen nadeel is dat de lengte van de treinen fixed zijn in nederland, en 's avonds niet echt veel vraag is naar 12 bakken ICL.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 1 maart 2008 @ 16:15:08 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57083192
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 19:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hierbij een oproepje
Heb je verneukte of bijzondere CTA foto's en wil je die delen?
Ik heb even het één en ander bij elkaar gezocht

Amsterdam Sloterdijk, 13 mei 2006.


Hilversum Sportpark, 22 mei 2006.


Hilversum Sportpark, 22 mei 2006. De achterkant van de vorige


Amersfoort, 25 mei 2006.


Eindhoven, 16 juni 2006.


Groningen, 18 juni 2006.


's-Hertogenbosch, 4 juli 2006.


Utrecht Centraal, 27 juli 2006.


Elst, 5 augustus 2006.


Leeuwarden, 1 september 2006.


Almere Oostvaarders, 5 september 2006.


Utrecht Centraal, 3 december 2006.


's-Hertogenbosch, 15 december 2006.


Weesp, 23 december 2006.


Weesp, nog steeds 23 december 2006.


Amsterdam Sloterdijk, 27 januari 2007.


Zwolle, 10 februari 2007.


Zwolle, 9 maart 2007. Deze foto heb ik op 29 december 2007 nogeens gemaakt, met hetzelfde flapje.


Maastricht, 24 maart 2007.


Utrecht Centraal, 12 mei 2007. Aschaffenburg is met 1 "s".


Maastricht, 4 juni 2007.


Deventer, 7 september 2007.


En ook in het buitenland gaat het weleens mis:

Krefeld Hbf, 1 oktober 2006.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57083346
Vandaag een chaossituatie in Almelo.

Ik kom het perron (ja, er is er maar één) oplopen, staat daar de 7900 klaar op spoor 4 (!) om naar Enschede te rijden.

Vervolgens komt op spoor 2 een ERTS (?)-containertrein richting Duitsland aanzetten, alle sporen zitten nu compleet vol.

Het bleek dat de ERTS niet door kon rijden omdat vanwege bliskeminslag een groot deel op Hgl-Aml eensporig was, wat leidde tot de vertraging.

Het tweede probleem was dat de Pimpel, die op Hgl-Aml reed, niet Almelo in kon rijden, omdat de 7900 daar nog steeds stond. Daarop moest de stoptrein het goederenterrein oprijden, Pimpel erin, Containertrein weg, en daarna de 7900-weg


Achteraf bleken alle IC Randstad-Enschede niet verder te rijden dan Almelo, de Pimpel was een utizondering geweest, en in combinatie met de goederentrein werd het een knus feestje op Aml.
Socialist in Mercedes
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 1 maart 2008 @ 16:27:23 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57083430
Ik zou zeggen, laat dat kluunspoortje daar nog maar een paar jaar liggen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57084211
Lafarge Gips / Delfzijl

"Met Lafarge Gips kunt u grenzeloos creatief zijn bij de droge afbouw."

Afijn, tot zo ver het geneuzel van de website. Het bedrijf houdt zich dus bezig met gips, zover was ons nu al duidelijk. De aanlevering van de belangrijkste grondstof, werd in 2007 geleverd door een bedrijf zonder spooraansluiting, dus ondanks de commerciele activiteiten van Lafargegips, gebeurde er dus niks via het spoor.

Maar bij een nieuw jaar horen nieuwe kansen. Dit jaar is er weer gestart met het vervoer per spoor, en de liefhebber staat dan natuurlijk meteen te springen met camera in de hand Helaas, begin februari is er brand geweest bij het bedrijf, waardoor de productie stil is komen te vallen tot dat de boel hersteld is.

Gelukkig is de productie weer relatief snel in gang gezet, zodat het vervoer ook weer op gang kwam. Volgens dienstregeling is de aanvoer vanuit Duitsland naar rangeerterrein Onnen bij Groningen op zaterdagochtend. Vervolgens wordt er op maandagmorgen in alle vroegte naar Delfzijl gereden voor het laden en lossen van de wagens. In de namiddag wordt er vervolgens weer teruggereden naar Onnen, waarvandaan de trein in de nacht van maandag op dinsdag weer naar Duitsland vertrekt. Tractie wordt overigens verzorgd door een Railion 6400 en/of 232.

Tot zover de theorie :--)

Het lijkt er langzaam aan op dat ook andere vervoerders brood zien in dit vervoer. Zo ook vervoerder ITL. Op zaterdagochtend 1 maart 2008 wordt er een trein ingelegd vanaf Bad Bentheim via Deventer en Zwolle rangeer naar Onnen. Vanwege werkzaamheden wordt de trein meteen ingelegd via Leeuwarden-Buitenpost. Twee vliegen in een klap bijna

Ware het niet dat door de hevige storm veel schade aan en op de spoorwegen te vinden is. Een overwegstoring tussen Hengelo-Deventer en een boom op de rails tussen Olst en Zwolle, zorgen er voor dat de trein uiteindelijk een uur vertraging oploopt. Via de webcam van hogeschool Windesheim te Zwolle is te zien dat de trein het rangeerterrein Zwolle binnenrolt en zodra er omgelopen is, al vrij snel weer vertrokken wordt richting Leeuwarden.

Samen met JeePee83 sta ik bij de haltestelle Achter de Hoven, als de trein, die onder ITL treinnummer 69040 rijdt voorbij komt. De tractie was geen ITL-lok, waarschijnlijk omdat de ITL loks geen toelating hebben op het baanvak Leeuwarden-Groningen. Een DLC Class 66 is ingehuurd om de trein naar het hoge noorden te rijden.

Om 15:26 was het dan eindelijk zover, met +60 passeert de DLC DE6306 met 23 gesloten goederenwagons, type Habis, Habins en Sins, Leeuwarden Achter De Hoven, op weg naar rangeerterrein Onnen:

  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 1 maart 2008 @ 17:13:51 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57084416
Is dat die trein waar Charango in Almelo ook last van had toevallig? Wat een kuttrein dan zeg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57084539
Denk het niet. Waar ik last van had leek wel op deze trein, maar hij reed naar Duitsland toe (ca. 13:15 in Almelo). Daarnaast waren dat ook allemaal containers
Socialist in Mercedes
pi_57089928
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 16:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb even het één en ander bij elkaar gezocht

Amsterdam Sloterdijk, 13 mei 2006.
[ afbeelding ]

Hilversum Sportpark, 22 mei 2006.
[ afbeelding ]

Hilversum Sportpark, 22 mei 2006. De achterkant van de vorige
[ afbeelding ]

Amersfoort, 25 mei 2006.
[ afbeelding ]

Eindhoven, 16 juni 2006.
[ afbeelding ]

Groningen, 18 juni 2006.
[ afbeelding ]

's-Hertogenbosch, 4 juli 2006.
[ afbeelding ]

Utrecht Centraal, 27 juli 2006.
[ afbeelding ]

Elst, 5 augustus 2006.
[ afbeelding ]

Leeuwarden, 1 september 2006.
[ afbeelding ]

Almere Oostvaarders, 5 september 2006.
[ afbeelding ]

Utrecht Centraal, 3 december 2006.
[ afbeelding ]

's-Hertogenbosch, 15 december 2006.
[ afbeelding ]

Weesp, 23 december 2006.
[ afbeelding ]

Weesp, nog steeds 23 december 2006.
[ afbeelding ]

Amsterdam Sloterdijk, 27 januari 2007.
[ afbeelding ]

Zwolle, 10 februari 2007.
[ afbeelding ]

Zwolle, 9 maart 2007. Deze foto heb ik op 29 december 2007 nogeens gemaakt, met hetzelfde flapje.
[ afbeelding ]

Maastricht, 24 maart 2007.
[ afbeelding ]

Utrecht Centraal, 12 mei 2007. Aschaffenburg is met 1 "s".
[ afbeelding ]

Maastricht, 4 juni 2007.
[ afbeelding ]

Deventer, 7 september 2007.
[ afbeelding ]

En ook in het buitenland gaat het weleens mis:

Krefeld Hbf, 1 oktober 2006.
[ afbeelding ]
Ben eigelijk wel benieuwd, welke mogelijke borden er allemaal in de CTA zitten
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 maart 2008 @ 21:08:19 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57090169
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 20:59 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ben eigelijk wel benieuwd, welke mogelijke borden er allemaal in de CTA zitten
Dan kun je het beste tijdens het onderhoud van die dingen fotograferen. Even 2 voorbeeldjes:



Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57090222
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 16:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb even het één en ander bij elkaar gezocht
Het leuke is dat een hoop van deze momenten nog dagelijks te zien zijn
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 1 maart 2008 @ 21:18:18 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57090504
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 21:10 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Het leuke is dat een hoop van deze momenten nog dagelijks te zien zijn
Jep, weet ik. Met name die absurde fout in Zwolle op spoor 5a, die er eind december nog steeds hing. En nu waarschijnlijk nog
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 1 maart 2008 @ 22:57:55 #113
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57094110
THX allemaal, ik had van Charango ook al wat gehad, ik sla ze op. Notitie erbij... Enmik ze binnenkort in een open dir...

Ik ga binnenkort een met een maat aandeslag voor een prefab websitje...

Alleen de sorteercriterium nog...


Maar het kan even duren hoor, school enzo...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 maart 2008 @ 23:04:01 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57094311
Ik heb er nog enkele, maar die moet ik nog even uploaden
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 1 maart 2008 @ 23:35:39 #115
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57095340
Kon alleen deze vinden . Ach ja je moet ergens beginnen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_57102814
Gisteravond 18.55 Amsterdam Amstel. Ging naar Amersfoort, zat te twijfelen tussen de metro via Duivendrecht en dan de IC naar Amersfoort of de IC naar Nijmegen en in Utrecht overstappen op de de IC naar Amersfoort.
Via Utrecht is normaal 1 kwartier langer ivm de overstap.
Toch maar via Utrecht gegaan.
Bleek een goede keuze want de cross platform overstap tussen metro 53 en 50 werd weer niet geboden en de IC naar Amersfoort stond op Duivendrecht al klaar.
Na een fijne rit, dit keer met controle bereikten ik Utrecht CS.
Eindigde vlakbij de tunnen en sprong als 2e uit de trein. Sprinte naar beneden de tunnel door. Onderaan de trap hoorde ik al fluiten. Rende omhoog en sprong naar binnen tussen de al sluitende deuren.
Yes
Amsterdam Amstel-Amersfoort via Utrecht CS in 33 minuten
Was nog 30 seconden eerder dan de trein die ik vanuit de trein bij Duivendrecht zag staan
Heerlijk
  zondag 2 maart 2008 @ 13:38:21 #117
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57102996
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 23:35 schreef bork het volgende:
Kon alleen deze vinden . Ach ja je moet ergens beginnen
[ afbeelding ]
Ah, een directe verbinding tussen Sittard en Almere?
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 2 maart 2008 @ 15:08:17 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57104931
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:29 schreef Willy84 het volgende:
Eindigde vlakbij de tunnen en sprong als 2e uit de trein. Sprinte naar beneden de tunnel door. Onderaan de trap hoorde ik al fluiten. Rende omhoog en sprong naar binnen tussen de al sluitende deuren.
Yes
Amsterdam Amstel-Amersfoort via Utrecht CS in 33 minuten
Was nog 30 seconden eerder dan de trein die ik vanuit de trein bij Duivendrecht zag staan
Heerlijk
Netjes gedaan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57105810
Deel 2 / Dag 2 omleidingen via Buitenpost vanwege werkzaamheden Hoogeveen:

De zondagse ACTS Veendam-shuttle op weg terug naar de Maasvlakte West. Met in opzending lok 7107 (welke afgelopen week het vuilvervoer Bremen-Groningen heeft verzorgd en is uitgewisseld), passeert ex-EWS58038, ook wel de 5814, met een vol beladen containertrein 60249 de Leeuwardense buitenwijk Camminghaburen op weg naar Leeuwarden-Zwolle en verder richting Rotterdamse Haven.

  zondag 2 maart 2008 @ 15:50:13 #120
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57105900
Vraagje:

Als ik straks even een retourtje <grensbijhengelo> -> Bad Bentheim kan ik daar morgen toch gewoon mee op pad qua datum, (een deel van) de heenweg hoeft toch niet op de 1e geldigheidsdag gedaan te worden?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')