abonnement Unibet Coolblue
pi_57000054
Ik heb hier een thermostaatkraan voor in de douche. Nu klopt de temperatuur alleen voor geen ene meter. Als ik hem bv op 38 graden zet is ie loeiheet. Nu heb ik me ergens laten vertellen dat dat vuil kan zijn. Iemand hier misschien enig idee wat ik kan doen om hem weer goed te krijgen of is hij dan toch echt gewoon kapot?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  dinsdag 26 februari 2008 @ 23:22:59 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_57000533
Zit-ie verkeerd om aangesloten?
censuur :O
pi_57000790
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 23:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Zit-ie verkeerd om aangesloten?
Wat bedoel je hier precies mee?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_57000813
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 23:31 schreef mrcool het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier precies mee?

Andersom lijkt me.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 23:32:26 #5
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_57000819
Dat warm water in de koele ingang gaat en andersom?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_57000868
Nee, dat is t sowieso niet, want dan zou ik dus moeten douchen op hoge temperatuur (op de kraan dan) terwijl ik juist moet douchen op lage temperatuur.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_57001450
Is de kraan ooit wel eens afgesteld op de juiste temperatuur?
pi_57001553
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 23:59 schreef dingdang het volgende:
Is de kraan ooit wel eens afgesteld op de juiste temperatuur?
Ik heb geen idee, kraan zit in een huurwoning en is overgenomen.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_57018199
Er kunnen diverse oorzaken zijn:
Kalk in het element.
Ouderdom.
Afstelling.

Indien kalk, dan kun je proberen om het element te ontkalken.
Bij ouderdom kun je hem alleen vervangen.
Bij afstelling kun je de knop demonteren, de kraan afstellen op juiste temperatuur en knop weer monteren.

Blijft de temperatuur wel constant?
Zoja dan is het hoogstwaarschijnlijk puur afstellen.
Zo nee, dan ontkalken.

Aangezien het hier een huurhuis betreft, en de kraan waarschijnljk door de oude bewoners gemonteerd is, ga ik er even vanuit dat het geen topmerk is wat ze hebben gemonteerd, maar dat deze eerder uit de koopjesbak komt.
Misschien is het dan verstandiger om er een nieuwe kraan op te zetten.


In ieder geval een wijze les voor de volgende keer:
Alleen dingen overnemen waarvan je weet dat het werkt.
pi_57022623
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:00 schreef klipper het volgende:
Er kunnen diverse oorzaken zijn:
Kalk in het element.
Ouderdom.
Afstelling.

Indien kalk, dan kun je proberen om het element te ontkalken.
Bij ouderdom kun je hem alleen vervangen.
Bij afstelling kun je de knop demonteren, de kraan afstellen op juiste temperatuur en knop weer monteren.

Blijft de temperatuur wel constant?
Zoja dan is het hoogstwaarschijnlijk puur afstellen.
Zo nee, dan ontkalken.

Aangezien het hier een huurhuis betreft, en de kraan waarschijnljk door de oude bewoners gemonteerd is, ga ik er even vanuit dat het geen topmerk is wat ze hebben gemonteerd, maar dat deze eerder uit de koopjesbak komt.
Misschien is het dan verstandiger om er een nieuwe kraan op te zetten.


In ieder geval een wijze les voor de volgende keer:
Alleen dingen overnemen waarvan je weet dat het werkt.
De temperatuur blijft gelukkig wel constant ja, zou er ook nog eens bij moeten komen dat dat niet zo was. Het is idd geen topmerk die kraan maar moet wel zeggen dat ik dezelfde had in onze vorige woning en die heeft t altijd goed gedaan. Die hebben we overigens ook meegenomen maar zou liever deze kraan weer goed zien. En t werkt wel, alleen niet goed, ik denk niet dat de vorige huurder daar iets aan zou kunnen doen. En daar komt bij dat dat niet het enige is wat ik heb overgenomen.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_57024333
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 22:55 schreef mrcool het volgende:

[..]

De temperatuur blijft gelukkig wel constant ja,
Afstellen dus, iets wat de vorige bewoner misschien nagelaten heeft om te doen.
Of de vorige bewoner houd van een hogere temperatuur dan jij.

Knop demonteren, afstellen en knop weer monteren.
Vaak houd dit in dat je de knop verwijderd en deze er vervolgens iets anders terug op zet.
Wel controleren.
pi_57027924
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 00:05 schreef mrcool het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, kraan zit in een huurwoning en is overgenomen.
Dan laat je de verhuurder het toch oplossen?
censuur :O
pi_57031097
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 08:55 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dan laat je de verhuurder het toch oplossen?
Vele verhuurders hebben hier een prima oplossing voor.
Voorwerpen welke niet standaard in het huis horen, moeten vervangen worden door de voorwerpen welke wel standaard in het huis behoren.
Van deze regel kan alleen afgeweken worden indien de nieuwe huurder het voorwerp overneemt, hiermee komt ook de verantwoordelijkheid van het voorwerp bij de huurder te liggen.
Indien het voorwerp defect raakt, dan dient huurder voor vervanging te zorgen, of het terug te brengen in originele staat.

Daarom moet je altijd uitkijken met wat je wel en niet overneemt.
pi_57032353
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 11:41 schreef klipper het volgende:

[..]

Vele verhuurders hebben hier een prima oplossing voor.
Voorwerpen welke niet standaard in het huis horen, moeten vervangen worden door de voorwerpen welke wel standaard in het huis behoren.
Van deze regel kan alleen afgeweken worden indien de nieuwe huurder het voorwerp overneemt, hiermee komt ook de verantwoordelijkheid van het voorwerp bij de huurder te liggen.
Indien het voorwerp defect raakt, dan dient huurder voor vervanging te zorgen, of het terug te brengen in originele staat.

Daarom moet je altijd uitkijken met wat je wel en niet overneemt.
Je hebt volkomen gelijk. Thermostaatkraan is absoluut niet van de woningstichting.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_57032413
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 23:56 schreef klipper het volgende:

[..]

Afstellen dus, iets wat de vorige bewoner misschien nagelaten heeft om te doen.
Of de vorige bewoner houd van een hogere temperatuur dan jij.

Knop demonteren, afstellen en knop weer monteren.
Vaak houd dit in dat je de knop verwijderd en deze er vervolgens iets anders terug op zet.
Wel controleren.
Dan ga ik hem zeker afstellen ja. Wel raar vind ik het dat ik in onze oude woning exact dezelfde kraan had en die is ook nooit afgesteld maar werkte verder prima, beetje vaag dit. Ik ga dit zeker proberen, het is gelukkig een redelijk voor de hand liggende oplossing en hoop dat t werkt.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_57032719
Het werkt! Ik heb de knop eraf geschroefd en hierna heb ik t pinnetje dat eronder zat teruggedraaid naar een temperatuur van ongeveer 38 graden, gevoelsmatig dan. Hierna de knop weer terug erop zodat dat punt ook onder de 38 graden komt op de draaiknop.

Thanx voor de info en tips.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_57041175
thermostaat kranen .. vind er niks aan!
pi_57041217
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 12:50 schreef mrcool het volgende:
Het werkt! Ik heb de knop eraf geschroefd en hierna heb ik t pinnetje dat eronder zat teruggedraaid naar een temperatuur van ongeveer 38 graden, gevoelsmatig dan. Hierna de knop weer terug erop zodat dat punt ook onder de 38 graden komt op de draaiknop.

Thanx voor de info en tips.
Graag gedaan.
Het feit dat je trouwens dezelfde kraan had en deze niet hoefde af te stellen is eigenlijk meer een kwestie van geluk hebben.

Afhankelijk van merk en prijs word er bijvoorbeeld maar 1 per 1000 kranen getest tot bij sommige merken alle kranen en alle mogelijke variaties hiertussen.
pi_76492405
hallo allemaal,

Ik heb ook een probleem met mijn thermostaatkraan en misschien kunnen jullie mij helpen.
Mijn kraan heeft het altijd gedaan maar de laaste tijd moet ik de temperatuur steeds verder draaien om een beetje warme douch te krijgen.

daarbij komt dat het water uit de kraan wel heet is. Ik heb de thermostaatkraan er al af gehaald en gekeken naar vervuiling ---> niets te vinden. Afstellen van de temperatuurknop lijkt me niet de oplossing want hij stond altijd goed, maar toch even gekeken of dit mogelijk was maar de knop past er maart op 1 manier op.

kan ik de conclusie trekken dat de kraan het begeven heeft of??

al vast bedankt
pi_76493491
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:27 schreef Hannink het volgende:


kan ik de conclusie trekken dat de kraan het begeven heeft of??
Ik vrees van wel...
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  donderdag 7 januari 2010 @ 08:50:17 #21
18695 KeRsTmAnNeKe
December my ass!
pi_76512085
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:27 schreef Hannink het volgende:
Afstellen van de temperatuurknop lijkt me niet de oplossing want hij stond altijd goed, maar toch even gekeken of dit mogelijk was maar de knop past er maart op 1 manier op.
Kan soms ook een schroefje oid achter zitten, meen dat Hansgrohe en Grohe dat hebben.
Geloof dat je dan knop op 38 graden moet zetten, knop eraf, thermometer onder water en schroefje draaien tot water 38 graden is en knop weer terugschroeven.

Maar als temperatuur wisselt is er meer aan de hand.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')