abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:33:20 #1
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_56985320
quote:
Luinge wil waardig afscheid

"Ik hoop op 1 juli 2009 waardig afscheid te kunnen nemen als scheidsrechter. Want dan loopt mijn contract af bij de KNVB." Aan het woord is Roelof Luinge, met 52 jaar de oudste arbiter in het betaalde voetbal en op de voet gevolgd door Dick Jol.
"Dan ben ik ook precies 25 seizoenen scheidsrechter geweest in de eredivisie. Er komt een keer een tijd om te stoppen. Op dit moment ben ik fysiek en conditioneel nog topfit en misschien vraagt de bond wel of ik nog een jaar door wil gaan. Maar zelf denk ik dat het mooi is geweest. Scheidsrechter zijn is voor mij altijd een passie geweest en is het nog steeds. Je wilt het zo goed mogelijk doen. En ik heb ook altijd goede mensen om me heen gehad, zoals in het begin mijn vader die mij twaalf jaar lang vergezelde naar iedere wedstrijd."

Luinge, geboren in Paterswolde, was twee seizoenen geleden de eerste scheidsrechter die winnaar werd van het Specsaversklassement om de Gouden Kaart. ,,Ik heb gemerkt dat men dit klassement iedere dinsdag goed leest. Ik vond het heel mooi om zo gewaardeerd te worden. Ook dat de scheidsrechter, via mij, eens positief in het nieuws kwam. Maar terugkomend op mijn afscheid. Ik hoop dat de bond, wanneer ik gestopt ben, mij niet zal 'weggooien'. Ik wil heel graag, en ik denk dat ik daar ook de kwaliteiten voor heb, scheidsrechters en dan vooral jongeren gaan begeleiden op zowel technisch gebied, maar ook op het mentale vlak. Ik heb weer gemerkt tijdens gesprekken op het trainingskamp voor scheidsrechters tijdens de winterstop in het Turkse Belek, dat vooral dit laatste nodig is. Ze willen graag dat ik hun begeleider wordt en ook de clubs willen het. Jonge arbiters moeten de kans krijgen zich verder te ontwikkelen. Verder zou ik nog graag internationaal waarnemer willen worden."

Op mentaal gebied bijvoorbeeld is er nog wel het een en ander te verbeteren. Daar ligt nog wel wat terrein braak. Op gebied van technische hulpmiddelen voor arbiters zegt Luinge: ,,Gelukkig krijgen alle scheidsrechters met ingang van volgende maand zo'n 'oortje'. Nu hebben alleen de internationals dit nog. Dat is heel belangrijk, want je kunt niet alles zien. Nu kun je over iets wat bijvoorbeeld achter je rug gebeurt, niet met elkaar communiceren. Ook een camera op de doellijn is heel welkom. Maar de invoering van dit laatste wordt bepaald door de UEFA."
Plaats hier annekdotes over (discutabele) beslissing van dhr. Luinge.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_56985419
quote:
Luinge wil waardig afscheid
Een optreden in Ahoy ofzo?
pi_56985429
Doei !!!
><(({°>
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:38:54 #4
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_56985450
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:37 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Een optreden in Ahoy ofzo?
Nog één keer zijn naam scanderen in een volle Kuip.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:39:32 #5
188728 Lyzio
why do we fall
pi_56985461
Heb het nooit een sympathieke vent gevonden. Typisch gevalletje van zelfoverschatting, terwijl de arme man het principe orde houden en een wedstrijd aanvoelen duidelijk niet meester is.

Middelmatige tot slechte scheidsrechter en in mijn ogen geen topic waardig.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_56985604
Wat ik me kan herrineren heeft hij tenminste drie wedstrijden in de Vliert stilgelegd.

FC Den Bosch - Feyenoord in 99-00 en FC Den Bosch - Top Oss in 05-06 en FC Den Bosch - Dordrecht in 06-07.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 februari 2008 @ 13:47:40 #7
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56985675
nog 1 seizoen luinge dus, mooie leeftijd om te stoppen. Kan die ongestoord bellen met WIlfred Genee
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:48:59 #8
188728 Lyzio
why do we fall
pi_56985706
ZIELEPOOT! Dat heeft ie volgens mij een keer tegen Wiljan Vloet gezegd Dat vond ik dan wel wer aardig om te zien.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_56985784
Ik weet nog de eerste keer dat ik een interview met hem zag, ik lag helemaal dubbel om die stem van 'm
><(({°>
pi_56985814
.

Zijn wanprestatie in Breda was natuurlijk de druppel. Dit kadaver kan duidelijk niet langer mee.
Secrets never die. Only people.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:55:37 #11
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_56985850
Oja, die onterechte rode kaart van de Zeeuw dit seizoen nog...
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 14:11:13 #12
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_56986235
Jaren geleden, 1995 ofzo, keurde hij bij Utrecht-Feyenoord een glaszuiver doelpunt van Feyenoord af. Werkelijk niemand begreep waarom hij dat deed.
Toen Luinge na afloop de beelden kreeg te zien van de NOS begreep hij het zelf ook niet: hij verklaarde dat hij het doelpunt gewoon had moeten tellen.
De wedstrijd eindigde in 0-0 en Feyenoord kon zich genaaid voelen.

Het weekeinde daarna moest Luinge in De Meer fluiten. Op het moment dat hij het veld op kwam voor zijn warming up steeg er gejuig op van de Diemen zijde, en werd hij lovend toegezongen. En dat ging zo de complete warmingup door. Tja, dat krijg je als je de grote vijand naait
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_56986251
Ik kan me nog een Roda JC-Ajax herinneren dat hij werkelijkwaar álles tegen ons floot. Niet te geloven .
pi_56986270
Hij liep toch ook altijd warm voor Midden-Noord waar ze dan zijn naam scandeerden.
pi_56986302
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 14:11 schreef Againzender het volgende:
Jaren geleden, 1995 ofzo, keurde hij bij Utrecht-Feyenoord een glaszuiver doelpunt van Feyenoord af. Werkelijk niemand begreep waarom hij dat deed.
Toen Luinge na afloop de beelden kreeg te zien van de NOS begreep hij het zelf ook niet: hij verklaarde dat hij het doelpunt gewoon had moeten tellen.
De wedstrijd eindigde in 0-0 en Feyenoord kon zich genaaid voelen.

Het weekeinde daarna moest Luinge in De Meer fluiten. Op het moment dat hij het veld op kwam voor zijn warming up steeg er gejuig op van de Diemen zijde, en werd hij lovend toegezongen. En dat ging zo de complete warmingup door. Tja, dat krijg je als je de grote vijand naait
Dat kan ik me ook nog vaag herinneren ja. Geweldig was dat

Paar jaartjes geleden zongen de den haag supporters hem ook toe tijdens de warming up. Ik weet alleen niet meer waarom dat precies was. Iemand?
pi_56986343
Waarschijnlijk omdat ie uit Den Haag komt? En omdat ADO punten hard nodig had
pi_56986382
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 14:15 schreef TerroRobbie het volgende:
Waarschijnlijk omdat ie uit Den Haag komt?
Nee nee, het had een speciale reden. Op Midden Noord hadden ze toen ook nog een spandoek met "Wij zijn lief!". Was dat niet na de pitch invasion tegen Vitesse?
  dinsdag 26 februari 2008 @ 14:19:02 #19
128384 mcwops
gat in je glas
pi_56986456
scheidsrechter moet olifantenhuid hebben maar toch de wedstrijd aanvoelen.
respect voor Luinge hoor. wat een kutbaan zeg. vroeger kon je nog is een bontjas of een leuk horloge krijgen in het oostblok, zit er tegenwoordig ook niet meer aan.
ja een bril, gratis van de sponsor.....
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_56986487
Luinge zag toch ook de beenbreuk van ADO doelman Postma tegen PSV maar liet vrolijk doorgaan.
pi_56986944
Hij heeft zelfs een eigen voetbalterm voortgebracht: De Luinge-show.
pi_56987099
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 14:20 schreef TerroRobbie het volgende:
Luinge zag toch ook de beenbreuk van ADO doelman Postma tegen PSV maar liet vrolijk doorgaan.
pi_56987447
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:48 schreef Lyzio het volgende:
ZIELEPOOT! Dat heeft ie volgens mij een keer tegen Wiljan Vloet gezegd Dat vond ik dan wel wer aardig om te zien.
Dat was Temmink
pi_56987526
Toch wel een afscheid van een bijzondere scheidsrechter en een apart man. Die karakters zien we nu niet meer zo in de nieuwe lichting.
That's all folks!
pi_56987611
Ik ben wel fan van Roelof. Toffe gast .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')