abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56953073
Lijkt me wel gaaf, onze voltallige naastenlandjes bezoeken, de parelwitte stranden, de warmte... kortom lekker relaxen en sporten!

Ook lijkt me wel wat om de regenwouden van venuzuela te bezichtigen om van daaruit per boot/ferry? van eiland aruba> eiland ned. antillen > eiland bonaire > eiland enzovoorts te gaan.

Dit lijkt me wel mogelijk, maar het probleem is dat ik geen reisbureau's kan vinden op aruba, en de ned. antillen om informatie te vragen. Ik heb de volgende zoekopties gebruikt in google. "reisbureau aruba/ned. antillen, travel office....

De vragen die ik vooral wilde stellen zijn:

-hoeveel kosten ben je kwijt aan het dagelijkse etensgebruik ( verschilt per eiland?)
-alles is belastingvrij op aruba? (bij aankomst op schiphol, moet dan alsnog belasting betaald worden over deze goederen?)
-hoe duur de ferry/boot is voor een overstap
-hoe duur de kleding is (lijkt me wel goedkoper in amerika zeker met zo'n lage koers)
-wat de + punten en de - punten van de eilanden zijn
-wat je sowieso moet bezichtigen en wat niet
-welke eilanden echt de moeite waard zijn
-mogelijkheden tot 1-3 dagen werk voor een beetje extra geld (puur om mee te maken hoe men daar werkt)

Aanvullingen welkom
quote:
Op zondag 24 februari 2008 19:14 schreef DutchTrain het volgende:
Dat wordt tegenwoordig betaalbaar gemaakt met www.easycruise.com

Maar je kan natuurlijk ook een gewone cruise boeken via http://www.cruisetarieven.nl/ oid

zag het griekse topic net bovenaanstaan ... dus gooi deze info er ook maar bij als het ook voor 't caribisch gebied geldt?.
I pwn u!
  Moderator maandag 25 februari 2008 @ 09:51:30 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_56962944
Ik had laatst al zoiets nagevraagd (over het gedeelte Aruba - Venezuela) en dat kun je hier teruglezen: Venezuela vanuit Aruba

Over het eilandhoppen in de Antillen kan ik je verder niets vertellen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 25 februari 2008 @ 10:08:56 #3
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_56963181
quote:
Op maandag 25 februari 2008 09:51 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik had laatst al zoiets nagevraagd (over het gedeelte Aruba - Venezuela) en dat kun je hier teruglezen: Venezuela vanuit Aruba

Over het eilandhoppen in de Antillen kan ik je verder niets vertellen.
Als TS van het topic Venezuela vanuit Aruba kan ik je alvast dit meegeven:

Ik plan dus om vanuit Aruba een drietal nachten in Venezuela te blijven.
Hiervoor heb je 2 keuzes: met de boot of met het vliegtuig. Wij hebben gekozen om dit per vliegtuig te doen, om dan te landen in Punto Figo. Van daar willen we dan doorrijden naar een guesthouse (huize zeezicht) dat gerunt wordt door een Nederlander en waar je uitstappen kan maken in het regenwoud etc. Voorlopig is het nog niet concreet omdat ik al een maand probeer te bellen naar de eigenaars om het vast te leggen. Blijkbaar staat die telefoon ook in het regenwoud ofzo, want ofwel nemen ze niet op ofwel gaat de telefoon niet eens over. Heb geen verdere info van dit guesthouse dus moet het doen met een telefoonnummer

Wat betreft het vliegen van Aruba/Curacao naar Venezuela en omgekeerd kan je kijken op de websites van Dutch Antilles Express of Tiara Air. Kost niet zo veel (nog geen 100$) en Venezuela is verder spotgoedkoop heb ik me laten vertellen.
Het boeken van de vliegtickets kan je zonder problemen ter plaatse doen, maw gewoon naar ter plaatse naar het vliegveld gaan en kijken wat de prijzen zijn en tickets vastleggen. Dus in principe hoef je niet eens een reisbureau in te schakelen om dit allemaal te organiseren.

Wat betreft het eilandhoppen zelf kan ik niet veel vertellen, geen ervaring mee, maar waarschijnlijk dat je de vluchtprijzen hiervoor ook wel voor een stuk op bovenstaande sites kan terugvinden.
pi_57183587
oke bedankt allen!
I pwn u!
  donderdag 6 maart 2008 @ 12:43:17 #5
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_57195034
Hoe zit het eigenlijk met hoppen van Venezuela naar Trinidad?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_57204343
Hmm, ik denk dat je vanuit venezuela gewoon de boot/vliegtuig daarheen kunt nemen.

http://www.lonelyplanet.c(...)jspa?messageID=14557 deze forum beantwoord denk ik je vraag.

Vraagje:

Weet iemand een goede site waar je goedkope hostels kunt vinden voor 't backpacken?

t goedkoopste huisje wat ik nu kan vinden op curacao is voor ¤30 de nacht. ( 2 pers. maakt wel ¤15)

tips tips
I pwn u!
pi_57209182
Supergaaf plan!

Kijk ook op de lowbudget-websites rond of er geen goeie koopjes zijn te vinden op een cruise in de Caraïben/Antillen: soms kun je spotgoedkoop een week lang van eiland naar eiland reizen, op die manier.
All-inclusive, als het even kan.
 FR
  vrijdag 7 maart 2008 @ 09:19:53 #8
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_57215516
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 19:56 schreef weasel85 het volgende:
Hmm, ik denk dat je vanuit venezuela gewoon de boot/vliegtuig daarheen kunt nemen.

http://www.lonelyplanet.c(...)jspa?messageID=14557 deze forum beantwoord denk ik je vraag.

Vraagje:

Weet iemand een goede site waar je goedkope hostels kunt vinden voor 't backpacken?

t goedkoopste huisje wat ik nu kan vinden op curacao is voor ¤30 de nacht. ( 2 pers. maakt wel ¤15)

tips tips
Kan je geen b&b kamers vinden ?
Ik weet dat dit mogelijk is op Aruba en dan betaal je 10 euro per kamer ofzo. Waarschijnlijk moet je dan wel iem ter plaatse kennen die je daarheen kan verwijzen.
pi_75954681
Aruba is best een duur land om op vakantie te gaan. Als je economische vakantie wil, en toch heel Aruba wil zien, kan je het best in een hotel/appartementencomplex als Perle d'Or verblijven, een auto huren en lekker vakantie vieren.

Als je wat meer geld te besteden heb zou ik gaan voor Riu of Occidentel Grande of Radisson, PERFECTE hotels alledrie. Ik zou hoe dan ook een auto huren op Aruba omdat je die gewoon nodig hebt om zelf op pad te gaan. Verder zijn de horecaprijzen net zo duur of duurder dan in NL.
We learn of history, that we haven't learned anything of history
  woensdag 23 december 2009 @ 08:45:10 #10
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_75957655
De trekpleisters van Aruba (lighthouse, goudmijn, ingestorte natural bridge, natural pool, nationaal park etc) heb je op 1 dag hooguit 1,5 dag gezien... En inderdaad hiervoor kan je best zelf een auto huren, zodat je zelf de route kan bepalen en het tempo.

De overige dagen kan je opvullen met de toeristische animatie (gaan snorkelen met de catamaran, dineren op een zeilschip, duikboot, rennaissance island etc), met duiken (aanrader), of gewoon met strandliggen.

Qua prijzen idd vergelijkbaar met NL/BE, in de supermarkt kan iets soms wat duurder zijn aangezien ze alles moeten importeren, maar het scheelt niet gigantisch veel eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')