abonnement Unibet Coolblue
pi_56940158
Biografie:
quote:
Karim Benzema was born on the 19th December 1987 in Lyon, France. Benzema's parents are of Algerian origin. Benzema played youth football with Bron Terraillon, the 9 year old Benzema was spotted by the Olympique Lyonnais' scouts and was quickly signed into the Olympique Lyonnais' youth academy. Benzema was hugely successful in the underage system, scoring considerable amounts of goals for Lyon youths. Benzema was also capped internationally for France's U-16's,U-17's and U-18's. Benzema's underage national scoring record was an impressive 20 goals from 35 starts. Benzema also won honours with the national team when France won the Uefa U-17 European Championships in 2004. Benzema played alongside his current Lyon team-mate Hatem Ben Arfa.

Benzema made his breakthrough to the senior Lyon team in 2005, aged 17, in a French Ligue 1 match against Metz, providing the assist for the winning goal by Bryan Bergougnoux. Benzema featured six times for the senior team in that league campaign, while still playing for Lyon's U-18's. The 2005-6 season saw Benzema earning more senior experience, making 13 French Ligue 1 appearances and scoring on his Champions League debut against the Norwegian team, Rosenberg. 2005 also saw Benzema signing a 5-year contract with Lyon. Benzema made even more appearances in the 2006-7 season, scoring 5 goals from his 21 appearances, scoring again in the Champions League, this time against Dynamo Kiev.
In 2006, the Algerian F.A. asked Benzema if he would play for Algeria, qualifying through his parents.Benzema, politely rejected the offer stating that he would prefer to play for French national team. Benzema was called up to the senior French squad in November 2006 to play a friendly against Greece. Benzema was forced out of the squad through injury, but was called up again in March 2007 for a home friendly against Austria. Benzema made his debut and dutifully scored the winning goal.

As of the start of the 2007-8 French Ligue 1, Benzema has been a permanent fixture in Lyon's starting team, playing up front in Lyon 4-3-3 formation. Benzema's star has risen with outstanding performances in the first have of the season, scoring 12 goals from 16 matches. Comparisons have been made between Benzema and that other French-Algerian footballing genius Zinedine Zidane. Benzema is now attracting the interests of some of the biggest clubs in Europe. There have been rumours linking Benzema to giants like Real Madrid, AC Milan, Inter Milan, Juventus, Liverpool and Arsenal.

Benzema has cited Ronaldo as a major influence on his desire to play football.
Stats:
quote:
Karim Benzema:

Height : 1.83m (6.0 ft)
Weight : 73kg
Nationality : France
Date of Birth : 19/12/1987
Place of Birth : Lyon
Professional Debut : Lyon v Metz 15/01/2005
Current Club: Lyon
Position : Striker
Number : 10

Karim Benzema Youth Teams

1995-96 - Bron Terraillon
1996-2004 - Lyon

Karim Benzema Appearances

2004-Present - Lyon (54 Appearances, 17 Goals)
2007-Present - France (8 Appearances. 3 goals)
Foto's:







Videos:

Een Overzicht van Benzema's skills en doelpunten

Doelpunten uit de eerste 9 wedstrijden seizoen '07/'08

Dit wordt dé revelatie van de EK
pi_56940194
Z'n doelpunt van afgelopen woensdag tegen Manchester:

http://www.youtube.com/watch?v=ArmuMsa4Cq4

pi_56940200
Wat een geweldenaar
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_56940237
19 jaartjes jong en nu al de sterren van de hemel te spelen. Ik kan het gewoon niet geloven.... zo jong

Samen met Adebayor en C.Ronaldo de smaakmakers van dit moment
pi_56940248
quote:
Op zondag 24 februari 2008 01:27 schreef Cyberia18 het volgende:
19 jaartjes jong
hij wordt 21 dit jaar, maar een smaakmaker is het zeker
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_56940291
quote:
Op zondag 24 februari 2008 01:28 schreef dndiek het volgende:

[..]

hij wordt 21 dit jaar, maar een smaakmaker is het zeker
Te-ring dat is me dan even ontgaan Geeft ook meteen aan hoe hard het met hem is gegaan.
pi_56940317
Ja, als dit goed toekomstige topper is weet ik het niet. Hij heeft alles wat een topspits in deze tijd nodig heeft.

En zoals B.R.Oekhorst, die Fok! huisbaggeraar, aangaf in een eerdere poging van een Benzema topic, hij heeft een mooie Friese naam.
That's all folks!
pi_56942317
Lijkt mij wel wat voor AC Milan, om het elftal te verjongen en het vertrek van Ronaldo op te vangen.
pi_56943784
Ik ben benieuwd of hij namens de Fransen al een bepalende rol kan gaan spelen op het EK. Het lijkt erop dat de bondscoach hem als eerste keus ziet met Henry.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_56946377
Benzema Zijn goal tegen ManU was echte klasse. En ik zag ook nog de statistiek van het aantal gelopen meters die wedstrijd; van alle Lyon spelers kon had alleen Kallström meer meters gemaakt. Als spits is dat best knap, met zijn arbeidsethos is ook niks mis dus.
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:33 schreef methodmich het volgende:
Ik ben benieuwd of hij namens de Fransen al een bepalende rol kan gaan spelen op het EK. Het lijkt erop dat de bondscoach hem als eerste keus ziet met Henry.
Tegen Spanje was het nog Anelka, maar dat zal wel veranderen.
  zondag 24 februari 2008 @ 14:19:29 #11
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_56946477
Het grote Karim Benzema fantopic #1: ruwe diamant
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_56947216
Hij is inderdaad werelds wordt een grote speler
pi_56947320
Absoluut een geweldenaar. Hopelijk gaat ie niet naar Arsenal.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_56947428
Wenger is anders wel de meest geschikte trainer die hem naar een nóg hoger niveau kan tillen.
pi_56947804
Laat 'm nog maar even bij Lyon blijven, hij doet het daar toch al erg goed
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_56947852
Hij moet naar Milan.
pi_56948222
quote:
En ce qui concerne sa destination favorite, " l'Espagne, l'Italie et un peu l'Angleterre. J'aime les championnats étrangers dans cette ordre."
quote:
Lyon-goalgetter Benzema droomt van Real Madrid en FC Barcelona

Karim Benzema staat open voor een transfer. De negentienjarige spits van Olympique Lyon is gewild na zijn uitmuntende seizoenstart. Benzema trof al elf maal doel in de Ligue 1. ‘Ik ben blij dat een club als Real Madrid interesse toont,’ zegt de Franse international in L’Equipe. ‘Ik houd van Real Madrid, net als van FC Barcelona en AC Milan. Dat zijn droomploegen. Maar voorlopig sta ik tot medio 2012 onder contract bij Lyon.’ (MA)

Barca probeerde al een optie op hem te verkrijgen in de onderhandelingen met Lyon over Crosas, niet gelukt.

Real Madrid, grijp je kans.
pi_56948375
Gewelige speler
AFC AJAX
pi_56952008
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:29 schreef AminBen het volgende:

[..]


[..]


Barca probeerde al een optie op hem te verkrijgen in de onderhandelingen met Lyon over Crosas, niet gelukt.

Real Madrid, grijp je kans.
Jammer, had toch echt gehoopt dat hij richting Italië zou gaan.
pi_57022887
Benzema - Henry - Ribery

Zoiets?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_57022984
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:19 schreef DANILXL het volgende:
Het grote Karim Benzema fantopic #1: ruwe diamant
Ik vind hem zo ruw niet meer eigenlijk.
That's all folks!
pi_57361209
quote:
Goudhaantje van Olympique Lyon tekent bij

Olympique Lyon is erin geslaagd Karim Benzema (foto, rechts) tot medio 2013 te binden. De topscorer van Frankrijk zette donderdag zijn handtekening onder een sterk verbeterde verbintenis. Voorzitter Jean-Michel Aulas stelde geïnteresseerde clubs, waaronder Manchester United, vorige week al teleur door gewag te maken van een mondelinge overeenkomst. Benzema’s oude contract zou in 2012 aflopen. Vorig jaar debuteerde de twintigjarige spits in de Franse nationale ploeg. (MA)
Z'n volgende stap laat voorlopig nog wel op zich wachten dus. Jammer.
pi_57361375
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 21:38 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Z'n volgende stap laat voorlopig nog wel op zich wachten dus. Jammer.
Natuurlijk niet. Als ie er volgend seizoen weer 25 ingeschopt biedt Chelsea gewoon 40 miljoen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_57361478
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 21:43 schreef cultheld het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Als ie er volgend seizoen weer 25 ingeschopt biedt Chelsea gewoon 40 miljoen.
Een bod van 40 miljoen doet Lyon toch van de hand. Begrijpelijk, want Benzema is veel talentvoller dan Essien & Malouda.
pi_57361814
Malouda misschien ja. Essien is gewoon wereldtop, al heeft ie nu een vormdipje.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')