abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 20 februari 2008 @ 04:05:13 #1
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_56852969
Ik heb een paar aquaria staan met een aantal krassen erin. Niet heel groot, maar toch wel net groot genoeg om je eraan te storen als je weet waar ze zitten.

Ik wil die krassen eruit hebben en volgens mij is de enige manier om dat te realiseren om die krassen eruit te laten poilijsten
.
Heeft ieemand toevallig ervaring daarmee?

De vragen:
Wat moet ik voor polijstmachine hebben? Zo' polijstschijf voor auto;s, is dat genoeg?
Wat gebruik ik voor polijstmiddel?
Is het makkelijk zelf te doen?

Tips, ideeen....als iemand ze heeft, graag! Ik heb 2 linkerhanden, dus elke tip is welkom.

[ Bericht 12% gewijzigd door Nachtdier op 20-02-2008 05:05:45 ]
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_56853422
Als ze niet te diep
zijn kan je ze weghalen met een fijn polijstmiddel, zoals koper- of staalpoets.

dan met een polijstmachine of polijstopzet stuk voor boor- en schoefmachines
  woensdag 20 februari 2008 @ 08:36:58 #3
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_56853669
In aquaria is dat niet te doen, je krijgt dan zwakke plekken in het glas en dat wil je absoluut niet!

Beste is om de ruit te vervangen, is minder werk en goedkoper
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_56854253
Hele lichte krasjes kun je weg poslijsten met een cerium oxide polijstpoeder of pasta (wit, gelig, beige or rood) en een polijstvilt of dollie (geen schijf).

Bij wat diepere krassen kun je beter de ruit vervangen, thermisch polijsten is niet zelf te doen en veel te duur voor een simpel ruitje.
  woensdag 20 februari 2008 @ 18:59:31 #5
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_56866625
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 08:36 schreef Prowl het volgende:
In aquaria is dat niet te doen, je krijgt dan zwakke plekken in het glas en dat wil je absoluut niet!

Beste is om de ruit te vervangen, is minder werk en goedkoper
Het gaat om hele oppervlakkige krasjes van misschien 0,10 mm dik. Geen diepe krassen dus, maar wel zichtbaar helaas.

En om een ruit van 1,60x70 te vervangen...nee, das toch een te duur geintje en bovendien maatwerk. De ruit is dik 1cm dik, dus dat moet er wel uit te polijsten zijn.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
  woensdag 20 februari 2008 @ 19:02:02 #6
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_56866702
Zijn er nog verschillende soorten polijstschijven of niet? Kan me voorstellen dat je voor het polijsten van een autolak een andere schijf nodig hebt dan voor het polijsten van een stuk zilver.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
  woensdag 20 februari 2008 @ 19:08:51 #7
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_56867486
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 19:02 schreef Nachtdier het volgende:
Zijn er nog verschillende soorten polijstschijven of niet? Kan me voorstellen dat je voor het polijsten van een autolak een andere schijf nodig hebt dan voor het polijsten van een stuk zilver.
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 09:27 schreef tnimble het volgende:
Hele lichte krasjes kun je weg poslijsten met een cerium oxide polijstpoeder of pasta (wit, gelig, beige or rood) en een polijstvilt of dollie (geen schijf).

Bij wat diepere krassen kun je beter de ruit vervangen, thermisch polijsten is niet zelf te doen en veel te duur voor een simpel ruitje.
  woensdag 20 februari 2008 @ 19:52:42 #9
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_56867949
je hebt toch van die tubetjes voor krassen in het beeldscherm van je mobiel, misschien dat zoiets werkt?

ff gegoogled
Displex kan je schermpje polijsten om de (lichte) krassen mee weg te halen. Te verkrijgen bij de betere telefoonzaak voor ca. ¤4,99

voor die 5 euro wel het proberen waard denk ik
an urge to help mankind overcomes me
pi_56872138
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 19:52 schreef saaw het volgende:
je hebt toch van die tubetjes voor krassen in het beeldscherm van je mobiel, misschien dat zoiets werkt?

ff gegoogled
Displex kan je schermpje polijsten om de (lichte) krassen mee weg te halen. Te verkrijgen bij de betere telefoonzaak voor ca. ¤4,99

voor die 5 euro wel het proberen waard denk ik
Glas is harder dan zo'n schermpje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')