abonnement Unibet Coolblue
pi_56838434
Zoals het er nu naar uitziet zal de Champcar World Series op houden te bestaan. Een aantal teams zullen naar Indycar vertrekken, en een klein aantal races zullen in de nieuwe kalender worden opgenomen. Na jaren van ruzie en voor beide klassen proberen te overleven is het nu eindelijk zover en kan de Indycar Series weer als één serie doorgaan. Helaas voor ons Europeanen zullen de races op Assen en Zolder waarschijnlijk geen doorgang vinden.



Volgens de Amerikaanse media zal er een dezer dagen een officiële aankondiging komen over het samengaan van de series. De Champcar teams zouden vandaag te horen hebben gekregen om niet meer aan de auto te werken. Ze zullen deze week nieuwe chassis krijgen om zich voor te bereiden op het voor hun eerste Indycar seizoen.

INDYCAR SILLY SEASON 2008:

#01: Andretti Green Racing - Marco Andretti
#02: Andretti Green Racing - Tony Kanaan
#03: Andretti Green Racing - Hideki Mutoh
#04: Andretti Green Racing - Danica Patrick
#05: Team Penske - Ryan Briscoe
#06: Team Penske - Helio Castroneves
#07: Target Chip Ganassi Racing - Alex Lloyd
#08: Target Chip Ganassi Racing - Scott Dixon
#09: Target Chip Ganassi Racing - Dan Wheldon
#10: Vision Racing - Ed Carpenter
#11: Vision Racing - A.J. Foyt IV
#12: A.J. Foyt Enterprises - Darren Manning
#13: Panther Racing - Vitor Meira
#14: SAMAX Motorsport - Milka Duno
#15: Dreyer & Reinbold Racing - Sarah Fisher
#16: Dreyer & Reinbold Racing - Buddy Rice
#17: Roth Racing - Marty Roth
#18: Roth Racing - Jay Howard
#19: Luczo Dragon Racing - Tomas Sheckter
#20: Rahal Letterman Racing - Ryan Hunter-Raey
#21: Forsythe Racing - Paul Tracy
#22: Forsythe Racing - ??
#23: PKV Racing - Oriol Servia
#24: PKV Racing - ??
#25: Newmann Haas Lannigan Racing - Graham Rahal
#26: Newmann Haas Lannigan Racing - Justin Wilson
#27: Conquest Racing - Franck Perera
#28: Team Australia - Will Power
#29: Minardi Team USA - Robert Doornbos
#30: Minardi Team USA - ??
#31: Dale Coyne Racing - ??

INDYCAR CALENDER 2008:

#01: 29-03-2008 Homestead-Miami Speedway
#02: 06-04-2008 Streets of St. Petersburg
#03: 19-04-2008 Long Beach GP
#04: 27-04-2008 Kansas Speedway
#05: 25-05-2008 92nd Indianapolis 500
#06: 01-06-2008 The Milwaukee Mile
#07: 07-06-2008 Texas Motor Speedway 10
#08: 22-06-2008 Iowa Speedway
#09: 28-06-2008 Richmond International Raceway
#10: 06-07-2008 Watkins Glen International
#11: 12-07-2008 Nashville Superspeedway
#12: 20-07-2008 Mid-Ohio Sports Car Course
#13: 09-08-2008 Kentucky Speedway
#14: 24-08-2008 Infineon Raceway
#15: 31-08-2008 The Raceway at Belle Isle Park
#16: 07-09-2008 Chicagoland Speedway

#17: ??-??-2008 Twin Ring Motegi. Japan
#18: ??-??-2008 Edmonton
#19: ??-??-2008 Surfer’s Paradise, Australia

[ Bericht 0% gewijzigd door Gijsje op 19-02-2008 15:46:16 ]
-
  dinsdag 19 februari 2008 @ 16:40:29 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_56839475
Bron?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_56839642
Moet Doornbos nu op ovals gaan racen?
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_56839948
quote:
Amerikaanse media: Champ Cars en IRL gefuseerd
19 februari 2008

Volgens berichten uit de Verenigde Staten zijn de organisaties van de Champ Car World Series en de Indy Racing League het eens geworden over een fusie van beide raceklasses. Volgens de Amerikaanse televisiezender Speed TV kregen de Champ Car-teams maandag te horen dat ze kunnen stoppen met de voorbereidingen op het nieuwe seizoen. Woensdag wordt een officiële bekendmaking verwacht.

Hiermee komt een einde aan twaalf jaar onenigheid in de Noord-Amerikaanse openwielracerij. In 1994 stapte Indianapolis-baas Tony George uit de Champ Cars (toen nog CART) en richtte hij het rivaliserende IRL-kampioenschap op, een nieuwe raceklasse rondom de legendarische Indy 500. In 1996 ging deze klasse van start en werd de Amerikaanse racewereld in tweeën verdeeld. Teams, coureurs, sponsors en fans moesten vanaf dat moment een keuze maken. De overeenkomst die de beide organisaties nu hebben gesloten, zal een einde maken aan deze tweedeling.

Volgens de berichtgeving gaat de Champ Car-klasse op in de IRL. George zou de Champ Car-teams gratis auto's en motoren hebben aangeboden, plus een bedrag van 1,2 miljoen dollar, als zij bereid zijn om dit jaar op de startgrid van de IRL plaats te nemen en het hele seizoen mee te doen. De meeste teams lijken van dit aanbod gebruik te gaan maken. Het IRL-seizoen gaat op 29 maart van start in het Floridase Homestead. Enkele Champ Car-races zullen waarschijnlijk aan de IRL-kalender worden toegevoegd. Het zou hierbij gaan om de races in het Amerikaanse Long Beach, het Canadese Edmonton en het Australische Surfers Paradise. De toekomst van de Champ Car Grand Prix van Assen is vooralsnog zeer onzeker.
Bron: http://champcar.gpupdate.(...)ars-en-irl-gefuseerd
-
  dinsdag 19 februari 2008 @ 22:41:08 #5
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_56848650
Zou echt goed nieuws zijn. Door de splitsing hebben ze verloren van de NASCAR qua populariteit, nu kunnen ze eindelijk weer de weg omhoog inslaan. De splitsing zorgde er alleen maar voor dat beide series jarenlang hebben lopen aanmodderen. Wel jammer dat sommige circuits zo van de kalender dreigen te vallen, maar het kampioenschap wordt er wel mooier op.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_56849852
Mooi nieuws.
De splitsing was natuurlijk waanzin, maar ook wel weer te begrijpen.

Het is wel te hopen dat de uidzendrechten betaalbaar blijven zodat ES het kan en zal blijven uitzenden.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_56854331
Het is nog onduidelijk of Minardi en Rocketsports meedoen, van Minardi hangt het af of ze een titelsponsor vinden voor dit jaar.
quote:
Newman/Haas/Lanigan, PKV, and Forsythe are expected to enter the IRL with two cars each, while Walker, Conquest, and Dale Coyne Racing are likely to field one each. The futures of Minardi Team USA and Rocketsports are unknown, and Pacific Coast Motorsports are believed to be heading for the American Le Mans Series.
Bron
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_56907930
Gemengde gevoelens als ik dit lees. Dit krappe stratencircuitjes waren ook niet alles, maar oval rijden is wel hele andere koek meteen natuurlijk, en wat dat betreft zal dat Doornbos niet echt heel goed uit gaan komen.. Wel beter dat de series weer bij elkaar zijn, maar ik zou me toch beter kunnen vinden in een 50/50 verhouding wb ovals/circuits
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 15:58:36 #9
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_56907988
Geen race op Assen meer.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 22 februari 2008 @ 23:40:20 #10
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_56917609
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 15:58 schreef Fir3fly het volgende:
Geen race op Assen meer.
idd, en daar gaat m'n race weekend
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_56917699
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 15:55 schreef Atreidez het volgende:
Gemengde gevoelens als ik dit lees. Dit krappe stratencircuitjes waren ook niet alles, maar oval rijden is wel hele andere koek meteen natuurlijk, en wat dat betreft zal dat Doornbos niet echt heel goed uit gaan komen.. Wel beter dat de series weer bij elkaar zijn, maar ik zou me toch beter kunnen vinden in een 50/50 verhouding wb ovals/circuits
Ik heb Doornbos nog nooit op een oval zien rijden.
Misschien doet ie het wel heel erg goed, weten wij veel
  vrijdag 22 februari 2008 @ 23:58:32 #12
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_56918044
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 23:44 schreef NED het volgende:

[..]

Ik heb Doornbos nog nooit op een oval zien rijden.
Misschien doet ie het wel heel erg goed, weten wij veel
Vrouwen kunnen ook op ovals racen (Danica ), dus dat moet Robert ook kunnen . Het zal overigens wel lastig worden voor de oude Champcar teams. Ik denk dat de IRL-teams toch wat meer geld hebben.

Hoop wel dat Surfer's Paradise op de kalender blijft, Stratencircuits zijn altijd leuk .
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_56918334
Overigens is het nieuws nu ook bevestigd door de partijen zelf. IRL heeft laten weten dat ze inderdaad Champcar opnemen. Walker Racing heeft als eerste team aangegeven in de IRL te stappen. Waarschijnlijk met Will Power.

http://www.champcarworld.net/pages/news.php?id=5009

En natuurlijk http://www.indycar.com/ zelf.
-
pi_56918401
Ik denk overigens dat het niet zo handig is om dit vlak voor het nieuwe seizoen te doen.

Bespreek dat dan tijdens het seizoen en gebruik de winterstop om alle puntjes op de i te zetten zodat iedereen aan een nieuwe start kan beginnen.

Zo ineens alles gehaast lijkt me nooit goed, maarja, wie ben ik
pi_56918520
Tja ik weet het niet, ze hebben al zo vaak dichtbij een overeenkomst gestaan elke keer kwam het seizoen tussen beide en viel de "merge" uit elkaar. Ze hebben het nu misschien niet slim gedaan, zeker niet voor de Champcar teams maar het is nu wel eindelijk rond. Nu kunnen ze daar weer bouwen aan één serie en zo van Nascar weer wat terug pakken.
-
pi_56919059
Nou nou de kogel is door de kerk.
Het is wel allemaal op het laatste nippertje zo voor de start van het seizoen maar wel de beste oplossing voor de fans. Veel vragen natuurlijk die volgende week wel beantwoord zullen worden.

Nu maar hopen dat RTL in de buidel tast en nog ruimte weet te vinden om IRL te gaan uitzenden.

Eigenlijk beter dat de race op assen niet doorgaat, natuurlijk wel spectakel dat alles naar nederlands kwam maar de race opzich vond ik niet zo boeiend....
Zoiezo keek ik het hele seizoen liever IRL dan champcar en vind ik de Ovals veel spannender

Echt benieuwd welke team, welke coureurs, hoe groot het startveld word ect. ect.
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_56919104
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 23:58 schreef PirE het volgende:
Vrouwen kunnen ook op ovals racen (Danica ), dus dat moet Robert ook kunnen . Het zal overigens wel lastig worden voor de oude Champcar teams. Ik denk dat de IRL-teams toch wat meer geld hebben.
Tja en de CC coureurs zullen wel even moeten wennen, handschakelen, geen power steering(?) rijden op ovals, rijden in een heel andere wagen op nieuwe circuits. Die zullen het wellicht moeilijk krijgen het eerste jaar.
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_56919125
Sponsoren zullen nu ook wel weer warmlopen neem ik aan?
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 10:21:17 #19
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_56921993
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 00:17 schreef NED het volgende:
Ik denk overigens dat het niet zo handig is om dit vlak voor het nieuwe seizoen te doen.

Bespreek dat dan tijdens het seizoen en gebruik de winterstop om alle puntjes op de i te zetten zodat iedereen aan een nieuwe start kan beginnen.

Zo ineens alles gehaast lijkt me nooit goed, maarja, wie ben ik
Het is inderaad wel heel kort dag voor de teams en coureurs, als de kalender in de OP klopt is de eerste race al op 29 maart aanstaande.
Ik hoop dat Doornbos ergens wat kilometertjes mee kan pikken op een Speedway voor het seizoen begint.
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 00:58 schreef mikezwet het volgende:

Nu maar hopen dat RTL in de buidel tast en nog ruimte weet te vinden om IRL te gaan uitzenden.
Ik zou er niet op rekenen, hooguit wat samenvattingen.
Al wordt de kans natuurlijk wel groter mocht Doornbos 100% zeker deelnemen aan de Inycar series.
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 01:02 schreef mikezwet het volgende:
Sponsoren zullen nu ook wel weer warmlopen neem ik aan?
Nascar blijft natuurlijk gewoon dé nummer 1 in de VS (dus ook voor advertisement).
De Indycar series zal zich komende jaren moeten bewijzen, met populairiteit komen de sponsors vanzelf. Maar dat gaat niet over één nacht ijs.

[ Bericht 16% gewijzigd door Kleffe_Dop op 23-02-2008 10:31:08 ]
pi_56922085
Nouja, als het te zien is op eurosport2 vind ik het ook goed hoor
pi_56922884
Nu beide series weer één serie vormen onder de Indycar vlag zal het zeker niet meteen allemaal goed gaan. Vooral het eerste jaar zal voor de oude Champcar teams erg lastig worden. NIeuwe auto, nieuwe circuits, sponsors opnieuw bewijzen dat ze mee kunnen met de top.

Ben benieuwd naar de oplossing rond Long Beach. Geruchten gaan dat ze Long Beach tegelijk met de race op Montegi, Japan willen laten verlopen. Champcar teams rijden de race in Long Beach en de Indycar teams reizen af naar Japan. Zal een aanfluiting worden op Long Beach gezien de teams die nog overblijven. Een aantal zal er niet meer bij zijn, het veld was al niet zo groot dit jaar.

Kwam deze nog tegen: Memories:: http://www.youtube.com/watch?v=HTGUJ8AGuTs
En de toekomst van Indycar ? terug naar de dikke startvelden met 26+ wagens: http://www.youtube.com/watch?v=TL-O4IGjWsg&NR=1

[ Bericht 12% gewijzigd door Gijsje op 23-02-2008 11:48:19 ]
-
pi_56925068
Erg gaaf nieuws dit!
Ben benieuwd wat het gaat worden dit jaar, en ik hoop dat rtl dit gaat uitzenden (in iedergeval in samenvatting).
  zondag 24 februari 2008 @ 11:54:47 #23
184465 Migue
Sensuele man
pi_56943087
Anders wordt in het 2007 topic ook even gepost dat er een nieuw IndyCar-topic is

Geweldig nieuws van de fusie, vooral omdat de IndyCar Series de ChampCar Series overnemen, want de CC was inmiddels toch al een gruwelijke draak geworden en de IndyCar Series van een draak in een juweeltje veranderd.
Ik hoop dat Doornbos mee gaat naar de IndyCar Series, zou graag weer eens een Nederlander daar willen zien rijden want Arie Jr. blijkt toch echt te licht te zijn voor dit serieuzere werk. Zwolsman zou ook mooi zijn, hij verdient het meer dan Doornbos, hij is een echte Amerikaanse rijder.

Anyway, dikke kans dat we dit jaar meer dan eens 33 wagens in één race te zien krijgen, FUCKING HARD SIKED!
pi_56943140
Gelukkig m'n race director abo nog niet verlengt anders had je naar je centen kunnen fluiten
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_56944089
Jammer, geen Laguna Seca op de kalender... Misschien wel in 2009. http://www.mercurynews.com/othersports/ci_8344175?nclick_check=1
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')