abonnement Unibet Coolblue
pi_56836424
Dag allemaal

Mijn probleem.

Heb sinds enkele weken dagelijks buikpijn te verwerken, de ene keer al wat erger als de andere keer!

Nu heb ik zitten denken...

Enkele weken geleden ben ik omgeschakeld naar gezondere voeding, vroeger at ik NOOIT fruit en sinds enkele weken 3 stukken per dag (banaan, sinaasappel, appel) & 1,5l zuiver water.

Zou deze buikpijn aan die omschakeling kunnen liggen?

Iemand ervaringen hiermee?
pi_56836468
Ik zou de oorzaak ergens anders zoeken..
  dinsdag 19 februari 2008 @ 14:05:41 #3
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_56836492
Misschien heb je wel darmontsteking
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_56836543
fruit are bad mkay
pi_56836731
Appel hebben wel meer mensen moeite mee, ik ook.
En als ik banaan eet, kunnen ze me naar het ziekenhuis afvoeren.

Probeer eens of ander fruit helpt.
pi_56836733
kan best hoor, dat het fruit de oorzaak is.. mijn ma had paar week terug ook een kist appels van boer mee genomen... nam ik ook 2 appels per dag mee naar stage ... serieus kreeg ook ineens maagkrampjes
I'm not the man you think I am!
pi_56843180
Zou het ook kunnen liggen aan stress?

Hoe weet ik dat het van de stress is en hoe weet ik dat het iets anders is?
pi_56853306
Het kan best dat je darmen het even moeilijk hebben met zo'n omschakeling, volgende keer misschien iets beter opbouwen. Stress kan heel veel lichamelijke klachten veroorzaken. De enige manier om daar achter te komen is dan:

stoppen met zoveel fruit (oude dieet) > pijn weg > ligt niet aan stress, maar aan fruit.
oude dieet > pijn niet weg > evt stress, neem je dan de stress weg door op vakantie te gaan ofzo en verdwijnt de pijn dan wel, voila.
I feel kinda Locrian today
pi_56864856
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 14:05 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Misschien heb je wel darmontsteking
Of sterker nog: darmkanker. Ik denk dat TS doodgaat. RIP alvast

(Als je het echt niet weet: ga naar de dokter. Kleine moeite, goed resultaat.)
  woensdag 20 februari 2008 @ 17:45:26 #10
3185 Adelante
To let it go now
pi_56864892
- zwanger?
- activia al geprobeerd?
- buikgriepje?

waarom zou het aan het fruit liggen?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_56955076
Probeer eens andere soorten fruit, peer ipv appel bijvoorbeeld (peer bevat geen gist). Bij mij gaat mandarijn beter dan sinaasappel, weet niet waarom.
  zondag 24 februari 2008 @ 23:11:39 #12
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_56958429
Appelallergie?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_56958572
Ik maak mijn eigen smoothies.
Ooit heb ik een banaan-appelsmoothie gedronken des ochtends. (2 glazen)
Ik kon niet meer naar de les

Voortaan maak ik mijn smoothies niet meer zo vroeg!
pi_56958646
Je darmen moeten waarschijnlijk ook wennen aan meer vezels, ik kan me voorstellen dat je die overgang enige moeite kan kosten. Verder inderdaad wat ze hierboven zeggen. Ik kan bijvoorbeeld niet tegen bananen (tenzij ze heel rijp zijn), ananas (hele rijpe gaat soms goed ), mango en appels.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_56960144
Appel kan soms gas veroorzaken en banaan kan stoppend zijn.

Maar die buikpijn kan ook een heel andere oorzaak hebben, natuurlijk.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_56962889
Ik dronk eens een keer een halve liter appelsap in een keer op, omdat ik dorst had.
Zo'n 20 minuten later zat ik aan de dunne... en had ook buikpijn.. kan dus wel degelijk volgens mij.
  maandag 25 februari 2008 @ 15:57:51 #17
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_56966034
Ik denk dat het idd te maken heeft met de omschakeling van je lichaam naar andere voedselstoffen.
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
  maandag 25 februari 2008 @ 18:06:54 #18
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_56968483
Waar heb je last van? Echt pijn, of krampen? Wanneer heb je pijn? Waar zit de pijn precies? Zoals je het nu omschrijft kan ik er niet veel mee, dan kan het idd van alles zijn
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_56968497
Ik heb laatste tijd wellis zomaar buikpijn.. en best hevig ook.. Ben ook naar de dokter geweest en ik moest bloed prikken + ontlasting inleveren.. dit gedaan en er blijkt niks aan het handje te zijn.. (ze keken naar zuiker ziekte, ontsteking/infectie in de darmen en nog een aantal dingen) En nu heb ik ook geen problemen meer :S Ze zeiden wel dat ik maar yakult moet gaan dringen omdat dat beter is voor je buik.. En iets meer vezelrijker..

misschien heb je hier wat aan.. en bloedprikken kan altijd geen kwaad
pi_56970545
Zuivel met vruchten (uberhaupt: eiwitten met vruchten) werkt niet lekker, dat kan gaan gisten..en dus darmkrampen veroorzaken.
(:
pi_57178390
hoe ver sta ik nu?

Ben dus na dit forum gestop met fruit eten, ongeveer 1week, anderhalve week.

Perfect! geen buikpijn of klachten meer!

Nu ben ik sinds maandag opnieuw begonnen met 1 appel per dag, wou het even opbouwen natuurlijk...

Nu vandaag opnieuw hevige pijn in maagstreek (net onder middenrif)!! Een dag na ik de laatste appel heb gegeten?! (gisteren de 2e appel deze week).

Voor de rest geen fruit...

Kan ik hier dan uit afleiden dat ik geen appels kan verdragen? Vind het vreemd dat dit pas een dag later pijn doet in mijn maag (of toch die streek) dan.?

Iemand tips?
  woensdag 5 maart 2008 @ 18:15:38 #22
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_57178490
Heb je dit nog nooit eerder ervaren? Ik kan me niet voorstellen dat je nooit eerder fruit hebt gegeten? ! En een sinaasappel of kiwietje dan, of krijg je het alleen bij appels?
  woensdag 5 maart 2008 @ 19:33:25 #23
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_57180213
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 18:08 schreef Moi-Online het volgende:
hoe ver sta ik nu?

Ben dus na dit forum gestop met fruit eten, ongeveer 1week, anderhalve week.

Perfect! geen buikpijn of klachten meer!

Nu ben ik sinds maandag opnieuw begonnen met 1 appel per dag, wou het even opbouwen natuurlijk...

Nu vandaag opnieuw hevige pijn in maagstreek (net onder middenrif)!! Een dag na ik de laatste appel heb gegeten?! (gisteren de 2e appel deze week).

Voor de rest geen fruit...

Kan ik hier dan uit afleiden dat ik geen appels kan verdragen? Vind het vreemd dat dit pas een dag later pijn doet in mijn maag (of toch die streek) dan.?

Iemand tips?
Dat is wel raar zeg.. Een dag later lijkt me sterk, dat zou je dan vrij snel na het eten moeten krijgen. En een allergische reactie lijkt het ook niet, dat geeft heel andere klachten. Misschien even naar een huisarts of dietist voor advies? Ik zou het ook niet weten..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_57180589
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 18:08 schreef Moi-Online het volgende:
hoe ver sta ik nu?

Ben dus na dit forum gestop met fruit eten, ongeveer 1week, anderhalve week.

Perfect! geen buikpijn of klachten meer!

Nu ben ik sinds maandag opnieuw begonnen met 1 appel per dag, wou het even opbouwen natuurlijk...

Nu vandaag opnieuw hevige pijn in maagstreek (net onder middenrif)!! Een dag na ik de laatste appel heb gegeten?! (gisteren de 2e appel deze week).

Voor de rest geen fruit...

Kan ik hier dan uit afleiden dat ik geen appels kan verdragen? Vind het vreemd dat dit pas een dag later pijn doet in mijn maag (of toch die streek) dan.?

Iemand tips?
Apart, ga je toch richting een fructose-malabsorptie denken.
I feel kinda Locrian today
pi_57201001
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 14:02 schreef Moi-Online het volgende:
Dag allemaal

Mijn probleem.

Heb sinds enkele weken dagelijks buikpijn te verwerken, de ene keer al wat erger als de andere keer!

Nu heb ik zitten denken...

Enkele weken geleden ben ik omgeschakeld naar gezondere voeding, vroeger at ik NOOIT fruit en sinds enkele weken 3 stukken per dag (banaan, sinaasappel, appel) & 1,5l zuiver water.

Zou deze buikpijn aan die omschakeling kunnen liggen?

Iemand ervaringen hiermee?
Denk dat het goed kan dat het aan je omschakeling ligt. Mijn moeder had precies hetzelfde. Ze wilde afvallen en begon veel fruit te eten (4 appels per dag enzo). Ze kreeg vaker last van dr buik en ze kwam juist enkele kilo's aan. Schijnt dat je dus ook niet teveel moet omschakelen.
  donderdag 6 maart 2008 @ 18:34:12 #26
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_57202301
drink je tegelijkertijd met het eten van fruit water? ik heb nl een keer bij lowenzahn (duitse tv) een onderzoekje gezien waar bleek dat fruit eten en tegelijkertijd water drinken (vooral bij appel) gasvorming veroorzaakte en daarom buikpijn veroorzaakt
pi_57203657
At je de appel met of zonder schil? Ik krijg vaker maagpijn bij dingen die niet zo goed of snel verteren zoals paprika velletjes en sla
pi_57228055
'Gewoon' fruit is vaak heel erg bewerkt met gifstoffen en dergelijke. Ik kan me ook voorstellen dat je daar heel erg last van kan krijgen als je opeens veel fruit gaat eten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')