abonnement Unibet Coolblue
pi_57755583
ja precies, zelfs met de auto wordt nu goedkoper. lastig lastig... iemand nog een goede vliegaanbieding voor eind juni in de aanbieding:
Hooray for boobies!
pi_57794962
Twee weken geleden kon je nog op de site van de NS voor 22euro (eind juni - begin juli) een retourtje boeken naar Berlijn. Nu kom je ineens uit op de site van hispeed en kost het rond de 70euro godver!
пусть всегда будет солнце
  donderdag 3 april 2008 @ 00:10:37 #53
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_57795218
Ik ga volgende week voor een lang weekend naar Berlijn, naar mijn lief! Ze studeerd daar . Zal dit topic ook aan haar doorgeven, kijken of ze alles al gezien heeft . Die ambasade is trouwens een leuke tip (als je wat vaker/ langer in Berlijn komt), ik heb daarover een mooi stukje gezien op tv! Echt een heel gaaf gebouw!
pi_57799344
alleen is het jammer dat je alleen maar de foyer in mag. daar zie je wel wat fimpjes e.d. maar ik ga liever het gehele gebouw door
Hooray for boobies!
pi_57808422
quote:
Op maandag 31 maart 2008 18:45 schreef Spockjuh_ het volgende:
gaat lekker bij de ns... Lees nu net dat vanaf 1 april de prijs van het laagste tarief met 20 omhoog gaat naar 78 euro. Net even mijn trip bevestigd en moet even 230 euro neerleggen aangezien de terugreis alleen maar in het hoogste segment aanwezig is en niet zoals voorheen 58 euro. kleine domper
Da's wel flink. Gaan de andere tatriefsoorten dan ook met vergelijkbare bedragen omhoog? Ik heb wel het idee dat die kaartjes van ¤ 58 al vrij zeldzaam waren; je moest er echt op tijd bij zijn om die te bemachtigen, zeker als je op een beetje normale tijden wilde reizen.
  donderdag 3 april 2008 @ 17:59:20 #56
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_57808929
quote:
Op donderdag 3 april 2008 17:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Da's wel flink. Gaan de andere tatriefsoorten dan ook met vergelijkbare bedragen omhoog? Ik heb wel het idee dat die kaartjes van ¤ 58 al vrij zeldzaam waren; je moest er echt op tijd bij zijn om die te bemachtigen, zeker als je op een beetje normale tijden wilde reizen.
¤58 euro was voor reizen in maart, ¤67 (ofzo) is voor reizen in april, beide zijn actietarieven!
pi_57809334
al 2 jaar achtereen eind juni voor 58 euro retourtje, is nu dus niet meer mogelijk. dat het 78 euro is geworden ok maar dat de terugreis me nu 172 euro gaat kosten (2 personen) is wel belachelijk. vliegen vanaf tempel naar amsterdam is bijna net zo duur
Hooray for boobies!
pi_57874524
Ik ga van 24 t/m 27 april
Gewoon met de auto BTW, het is maar 4 a 4.5 uurtjes rijden ofzo vanaf hier!

[ Bericht 25% gewijzigd door KiwiTjuHh op 06-04-2008 19:22:53 ]
pi_57880579
klopt, maar kostentechnisch is (was) de trein goedkoper. benzine is zo'n 170 euro
Hooray for boobies!
pi_57882044
Ik vlieg altijd met transavia..als je goed van te voren boekt heb je een retourtje voor 130¤ incl. belastingen
They live a life, we live a Dream..
pi_57883073
quote:
Op zondag 6 april 2008 23:47 schreef Spockjuh_ het volgende:
klopt, maar kostentechnisch is (was) de trein goedkoper. benzine is zo'n 170 euro
Auto op gas
  maandag 7 april 2008 @ 09:14:59 #62
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_57883441
quote:
Op maandag 7 april 2008 01:52 schreef Petit_Pelous het volgende:
Ik vlieg altijd met transavia..als je goed van te voren boekt heb je een retourtje voor 130¤ incl. belastingen
Vliegen naar Berlijn (650 km) is echt relatief duur, naar Barcelona (1600 km) kun je met mazzel (nou ja, veel mazzel, dat wel) voor ¤ 50 retour met Transavia maar naar Berlijn doen ze dat mooi niet. Nou, als de trein dan ¤ 58 kost weet ik het wel . Afhankelijk met hoeveel personen je bent kun je kostentechnisch beter met de trein gaan.

Als je trouwens echt goedkoop wilt moet je mitfahrzentrale.de eens proberen, gepland liften. Supergrappig! In Duitsland wordt er echt veel gebruik gemaakt van zulke diensten .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_57902871
Opzich is het vliegen ook niet zo heel duur 40¤ retourtje, maar die belastingen verpesten het...Het is zelfs zo bizar dat als ik naar Amsterdam wil, ik altijd over London vlieg, daar een paar dagen een vriend bezoek en dan doorga naar Amsterdam, is zelfs goedkoper nog dan rechtstreeks Berlijn-Amsterdam. Bedankt voor de tip van die site, had er al wel eens van gehoord, maar nu ga ik toch eens goed kijken.
They live a life, we live a Dream..
  dinsdag 8 april 2008 @ 03:03:22 #64
104871 remlof
Europees federalist
pi_57902894
Ben nu één keer in Berlijn geweest maar ben al verliefd. Ik wil zeker terug, en misschien ga ik er nog wel eens wonen zelfs

tvp dus
  dinsdag 8 april 2008 @ 09:00:59 #65
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_57904080
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 02:55 schreef Petit_Pelous het volgende:
Opzich is het vliegen ook niet zo heel duur 40¤ retourtje, maar die belastingen verpesten het...Het is zelfs zo bizar dat als ik naar Amsterdam wil, ik altijd over London vlieg, daar een paar dagen een vriend bezoek en dan doorga naar Amsterdam, is zelfs goedkoper nog dan rechtstreeks Berlijn-Amsterdam. Bedankt voor de tip van die site, had er al wel eens van gehoord, maar nu ga ik toch eens goed kijken.
Ja precies, en op Amsterdam vliegen zal qua belastingen ook nooit meer goedkoper worden. Soms biedt Transavia tickets aan voor 0 ¤ aan, maar dan komen er zo ¤ 50 aan belastingen bij, tsja, dan ben je nog duur uit. Toch maf dat je dan via Londen nog goedkoper uit bent . Dan kun je zeker met Easyjet vliegen ofzo?

Ja in Berlijn wonen, zeker doen, het is een fijne (goedkope) stad om te wonen
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_57904510
Goed dat mijn werkgever ook een vestiging in berlijn heeft... eens kjiken of ik aan kan sturen op een maandje cursus o.i.d. in berlijn. Nu nog fatsoenlijk duits leren want dat lijkt bij mij nog steeds nergens op...
Hooray for boobies!
pi_57904715
Mooie site trouwens van je Leinonlein! als je er hulp bij nodig hebt kun je altijd aankloppen ..
Hooray for boobies!
  dinsdag 8 april 2008 @ 10:19:21 #68
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_57905448
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 09:28 schreef Spockjuh_ het volgende:
Goed dat mijn werkgever ook een vestiging in berlijn heeft... eens kjiken of ik aan kan sturen op een maandje cursus o.i.d. in berlijn. Nu nog fatsoenlijk duits leren want dat lijkt bij mij nog steeds nergens op...
Ik zou zeker even navragen bij je werkgever, dat is een makkelijke manier om even in Berlijn te zitten! En ik weet niet hoe geïnternationaliseerd je bedrijf is maar waarschijnlijk spreken ze ook wel Engels, ik neem aan dat de communicatie tussen NL en D ook in het Engels verloopt? En anders een cursusje Duits? Ook niet slecht toch? Duitsers vinden het meestal wel leuk als Nederlanders Duits spreken, dus dan heb je gelijk een streepje voor
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 09:41 schreef Spockjuh_ het volgende:
Mooie site trouwens van je Leinonlein! als je er hulp bij nodig hebt kun je altijd aankloppen ..
Dankje! Moet eerlijk zeggen dat ik niet altijd even veel tijd heb voor mijn site, kost veel tijd om alles te schrijven hihi. Hulp is dus wel welkom! Zou het ook wel leuk vinden om een pagina te maken op mijn site met reviews van andere mensen over Berlijn oid. Anders even via PM?
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_57926605
@Leinonlein, ik zag op je site dat jij ook af en toe in Knaackclub te vinden was. Haha, wat een tent is dat zeg, echt geniaal. Mijn huisbaas (teven 5 jaar lang manager van Rammstein) is eigenaar van die tent en hij sleept me er af en toe mee naartoe om een biertje te drinken. Het is totaal niet mijn ding(vooral de muziek), maar het is altijd geestig als ik er ben. Die tent moet men zoweiso een keertje zien als je voor een lange tijd in Berlijn bent(met vrienden), maar als je er voor een weekendje bent en je houd niet van hardrock, hardcore, punkrock, etc zal ik ik hem maar mijden.

Misschien kan je bij het uitgaans topic op je site de volgende tenten opnemen:

Techno, Minimal, Elektro Etc:
Tresor
Berghain/ Panorama Bar
Watergate
103 Club
Maria (am Ostbahnhof)
Bar 25
Raumklang
Luzia

House/Lounge:
Cookies
Reich & Schön
Spindler & Klatt
Bangaluu
Felix (meer restaurant)

Verder:
2BE Club
Puro (meer bar)
Club 11 (club, maar ik ga er altijd heen op Zondag om te ontbijten)

btw, als je hulp nodig hebt dan hoor ik het wel...ik heb zoweiso foto's van deze clubs en alle adres gegevens
They live a life, we live a Dream..
pi_57931073
quote:
Op woensdag 9 april 2008 05:03 schreef Petit_Pelous het volgende:
Felix (meer restaurant)
Felix is inderdaad een restaurant, maar in de tijd dat ik in Berlijn woonde en mijn bedrijf Felix nog sponsorde, was het wel degelijk een club. Zelfs 1 van de betere van de stad (qua club / house genre dan) en Ik ben er ook heel vaak geweest met mn stage...
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  woensdag 9 april 2008 @ 15:00:43 #71
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_57935215
quote:
Op woensdag 9 april 2008 05:03 schreef Petit_Pelous het volgende:
@Leinonlein, ik zag op je site dat jij ook af en toe in Knaackclub te vinden was. Haha, wat een tent is dat zeg, echt geniaal. Mijn huisbaas (teven 5 jaar lang manager van Rammstein) is eigenaar van die tent en hij sleept me er af en toe mee naartoe om een biertje te drinken. Het is totaal niet mijn ding(vooral de muziek), maar het is altijd geestig als ik er ben. Die tent moet men zoweiso een keertje zien als je voor een lange tijd in Berlijn bent(met vrienden), maar als je er voor een weekendje bent en je houd niet van hardrock, hardcore, punkrock, etc zal ik ik hem maar mijden.

Misschien kan je bij het uitgaans topic op je site de volgende tenten opnemen:

Techno, Minimal, Elektro Etc:
Tresor
Berghain/ Panorama Bar
Watergate
103 Club
Maria (am Ostbahnhof)
Bar 25
Raumklang
Luzia

House/Lounge:
Cookies
Reich & Schön
Spindler & Klatt
Bangaluu
Felix (meer restaurant)

Verder:
2BE Club
Puro (meer bar)
Club 11 (club, maar ik ga er altijd heen op Zondag om te ontbijten)

btw, als je hulp nodig hebt dan hoor ik het wel...ik heb zoweiso foto's van deze clubs en alle adres gegevens
Hey, ja ik was eigenlijk heel vaak in de Knaack te vinden, soms toch wel zo´n 2 a 3 keer per maand. En ik weet, het moet wel een beetje je ding zijn zegmaar. Maar ik ben helemaal gek op rock, indie, hardcore e.d dus ik was helemaal in mijn sas daar, heerlijk underground en altijd supergezellig. Vond je ook de karaoke en 90´s verdieping niet leuk?

Hmm, ik geloof dat ik jouw baas wel eens wil leren kennen dan

Over Maria heb ik toch wel al wat geschreven? Of toch niet misschien, nou ja. Dat was ook 1 van mijn favo´s. Voor de rest wil ik me vooralsnog nog even focussen op tenten waar ik zelf ook ervaring mee heb maar die tips van jouw clubs zal ik ook zeker mee nemen. als je misschien nog tips hebt voor restaurants? Ik ben veel dingen vergeten waar ik ben geweest, dat is wel zonde... Als je het misschien leuk vindt wat te schrijven over die clubs zou dat wel tof zijn, dan zet ik dat op mijn site!

Vind het leuk om al die positieve berichten over mijn site te lezen
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_57945230
dat dwing je af he.....
Hooray for boobies!
pi_57949534
Je hebt gelijk, Maria stond al op je site..is ook een van mijn favoriete tenten. Magnet is trouwens ook echt vet, ben er 2 keer geweest en echt top avonden gehad. Maar ben je niet naar Tresor, Watergate en Berghain/Panorama bar geweest???

Als ik uit eten ga, ga ik meestal naar de omgeving van Hackischermarkt, Simon-Dach Straße of Kastanienallee. Je struikelt daar over de kleine leuke restaurantjes en ik ga meestal maar 1 keer naar hetzelfde restaurant, dus ik heb niet echt tips qua restaurants. Weet ook niet echt namen, ik ga wel vaak ontbijten in Club 11(is net als Weekend op de bovenste etage van een gebouw en daar hebben ze op zondag ochtend/middag ontbijt met een dj die draait). Verder ga ik ook vaak op Kollwitzplatz (kruispunt Knaackstraße en Klollwitzstraße) ontbijten (8¤ voor een zeer uitgebreid ontbijt buffet). Dit is echt een gezellig gezinspleintje met speeltuintje, heel relaxed met meerdere leuke restaurantjes.

Verder vind ik Va Piano echt helemaal super, dit ligt op Potsdammerplatz(naast de Starbucks in de straat richting de Rijkdag), is een Italiaans (gezond fastfood) restaurant alla La Place met het interieur van Starbucks. Heb je vanaf 5 euro tot max 10 euro een verse pasta, die voor je neus wordt klaargemaakt. Verder hebben ze er echt top pizza's waarvan de duurste 8,5¤. Nou is Berlijn qua eten zeer goedkoop..pizza's en döner kabap heb je al voor 2¤, maar de kwaliteit in Va Piano is echt heel erg goed. Echt een tip als je naar Sony Center gaat, om snel tussen de middag wat goeds te eten...

Ik baal er zo flink van, ben 18 Mei klaar met mijn stage, terwijl 10 Mei Kiki Blofeld, Bar 25 en Club Visionaire en de stadstranden open gaan. Moet ik maar weer in de zomer terug, ook geen straf...

[ Bericht 40% gewijzigd door Petit_Pelous op 10-04-2008 05:10:56 ]
They live a life, we live a Dream..
  donderdag 10 april 2008 @ 08:53:20 #74
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_57950461
quote:
Op donderdag 10 april 2008 04:18 schreef Petit_Pelous het volgende:
Je hebt gelijk, Maria stond al op je site..is ook een van mijn favoriete tenten. Magnet is trouwens ook echt vet, ben er 2 keer geweest en echt top avonden gehad. Maar ben je niet naar Tresor, Watergate en Berghain/Panorama bar geweest???
In Matrix en Watergate ben ik geweest, en gezien de sfeer die daar hing had ik niet echt zin om naar die andere toeristische oorden toe te gaan, is gewoon qua sfeer en muziek niet zo mijn ding. Club Icon, vind ik wel écht supervet
quote:
Op donderdag 10 april 2008 04:18 schreef Petit_Pelous het volgende:

Als ik uit eten ga, ga ik meestal naar de omgeving van Hackischermarkt, Simon-Dach Straße of Kastanienallee. Je struikelt daar over de kleine leuke restaurantjes en ik ga meestal maar 1 keer naar hetzelfde restaurant, dus ik heb niet echt tips qua restaurants. Weet ook niet echt namen, ik ga wel vaak ontbijten in Club 11(is net als Weekend op de bovenste etage van een gebouw en daar hebben ze op zondag ochtend/middag ontbijt met een dj die draait). Verder ga ik ook vaak op Kollwitzplatz (kruispunt Knaackstraße en Klollwitzstraße) ontbijten (8¤ voor een zeer uitgebreid ontbijt buffet). Dit is echt een gezellig gezinspleintje met speeltuintje, heel relaxed met meerdere leuke restaurantjes.
Oranienburger strasse, Oranienstrasse, Schlesische Strasse... Dat waren zo mijn favo buurtjes ook wel ja. Er is 1 restaurant in de Bergmanstrasse waar ik wel supervaak heb gegeten maar ik ben de naam kwijt. Anyway, ook in de Bergmannstrasse veel leuke restaurantjes! Ontbijten deed ik vaak ergens in de Simon Dach strasse (meen nummer 15) waar je voor 9 ¤ ook een té breed ontbijtbuffet had. Compleet met wafels, vers fruit, broodjes en warme maaltijden .

Club 11 ga ik onthouden! Klinkt super!
quote:
Op donderdag 10 april 2008 04:18 schreef Petit_Pelous het volgende:

Verder vind ik Va Piano echt helemaal super, dit ligt op Potsdammerplatz(naast de Starbucks in de straat richting de Rijkdag), is een Italiaans (gezond fastfood) restaurant alla La Place met het interieur van Starbucks. Heb je vanaf 5 euro tot max 10 euro een verse pasta, die voor je neus wordt klaargemaakt. Verder hebben ze er echt top pizza's waarvan de duurste 8,5¤. Nou is Berlijn qua eten zeer goedkoop..pizza's en döner kabap heb je al voor 2¤, maar de kwaliteit in Va Piano is echt heel erg goed. Echt een tip als je naar Sony Center gaat, om snel tussen de middag wat goeds te eten...

Ik baal er zo flink van, ben 18 Mei klaar met mijn stage, terwijl 10 Mei Kiki Blofeld, Bar 25 en Club Visionaire en de stadstranden open gaan. Moet ik maar weer in de zomer terug, ook geen straf...
Ah Va Piano heet dat! Is dat met dat lampje wat je krijg bij je bestelling wat knippert zodra je eten klaar is? Dan ben ik daar ook wel eens geweest, heeeeerlijk goed eten hebben ze daar. Potverdorie wat mis ik Berlijn toch, en de prijzen al helemaal. Hier kan ik verdorie echt niet zo goedkoop eten.

Hihi ja goede reden om terug te gaan. Ik denk eraan om in juli even terug te keren en gelijk Melt! even mee te pakken, kijken of dat financieel een beetje haalbaar is. Hoop het zo. Wat doe je voor stage eigenlijk in Berlijn?
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_57951394
Goede eettips komen hier voorbij! eens kijken of ik er 1 of 2 kan bezoeken eind juni... Ga verder zelf altijd naar Tony Roma's, die vind je net achter het sony center bij het grote theater. Steakhouse met verse producten die goedkoop maar ook snel worden gemaakt. Verder excellente service.
Hooray for boobies!
pi_57973541
quote:
Op donderdag 10 april 2008 08:53 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

In Matrix en Watergate ben ik geweest, en gezien de sfeer die daar hing had ik niet echt zin om naar die andere toeristische oorden toe te gaan, is gewoon qua sfeer en muziek niet zo mijn ding. Club Icon, vind ik wel écht supervet
[..]
Neee, ik ben ook een keer in Matrix beland, wat een ramp is die tent zeg, verschrikkelijk fout . Maar ik begrijp totaal niet dat je die tent met Watergate over een kam scheert. Hoewel Watergate wel een streng deurbeleid heeft (is de enige tent waar ik in Berlijn geweigerd ben) waardoor het er af en toe een 'modellen' feestje is (maar dat heeft Weekend ook wel eens) staan er wel de vetste dj's, het is zo vet als het licht begint te worden en je de Spree zo ziet liggen en dat plafond is zo extreeeem vet. Ik ga er donderdag weer naartoe Sven Väth Icon is trouwens ook echt vet ja!!
quote:
Oranienburger strasse, Oranienstrasse, Schlesische Strasse... Dat waren zo mijn favo buurtjes ook wel ja. Er is 1 restaurant in de Bergmanstrasse waar ik wel supervaak heb gegeten maar ik ben de naam kwijt. Anyway, ook in de Bergmannstrasse veel leuke restaurantjes! Ontbijten deed ik vaak ergens in de Simon Dach strasse (meen nummer 15) waar je voor 9 ¤ ook een té breed ontbijtbuffet had. Compleet met wafels, vers fruit, broodjes en warme maaltijden .

Club 11 ga ik onthouden! Klinkt super!
[..]
Weet jij misschien nog een ander buurtje, een beetje hetzelfde als die je hierboven hebt genoemd (met winkels, restaurantjes, enz)??
quote:
Ah Va Piano heet dat! Is dat met dat lampje wat je krijg bij je bestelling wat knippert zodra je eten klaar is? Dan ben ik daar ook wel eens geweest, heeeeerlijk goed eten hebben ze daar. Potverdorie wat mis ik Berlijn toch, en de prijzen al helemaal. Hier kan ik verdorie echt niet zo goedkoop eten.

Hihi ja goede reden om terug te gaan. Ik denk eraan om in juli even terug te keren en gelijk Melt! even mee te pakken, kijken of dat financieel een beetje haalbaar is. Hoop het zo. Wat doe je voor stage eigenlijk in Berlijn?
Ja, klopt..Va Piano is met die lampjes. En voor Melt! wil volgens mij wil iedereen daarvoor weer terugkomen Het schijnt trouwens dat er ook met Pinksteren een heel gaaf festival is, beetje Loveparade achtig maar dan wat kleiner. Ik ga eens uitzoeken hoe dat precies heet. Maar Sonar in Barcelona is volgens mij ook niet verkeerd...??

Ik werk btw in een hotel, als nightaudit , is echt super saai, maar ik ben ook niet echt naar Berlijn gegaan om veel te leren (wat nog best tegenvalt als nightaudit, want dan moet je alles weten van de vroege en late dienst + extra taken) maar meer om de stad goed te leren kennen...
They live a life, we live a Dream..
pi_58025305
in juli 8 dagen aanwezig
we gaan met de auto
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_58031828
waarom auto? leasebak of... ?
Hooray for boobies!
pi_58032121
nee
we knallen er gewoon met 2 auto's heen
omdat de treinreis opeens 2x zo duur werd.
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_58033638
als je nog ff paar weekjes wacht zit je op de prijs van 72 euro retour. ik ga eind juni en tot vorige week moest ik ook 172 euro betalen. NS gebeld en die gaf aan dat dit komt omdat ze dan nog niet de prijzen vanuit duitsland binnen hebben.
Hooray for boobies!
  maandag 14 april 2008 @ 09:33:01 #81
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_58037543
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 02:22 schreef Petit_Pelous het volgende:
Neee, ik ben ook een keer in Matrix beland, wat een ramp is die tent zeg, verschrikkelijk fout . Maar ik begrijp totaal niet dat je die tent met Watergate over een kam scheert. Hoewel Watergate wel een streng deurbeleid heeft (is de enige tent waar ik in Berlijn geweigerd ben) waardoor het er af en toe een 'modellen' feestje is (maar dat heeft Weekend ook wel eens) staan er wel de vetste dj's, het is zo vet als het licht begint te worden en je de Spree zo ziet liggen en dat plafond is zo extreeeem vet. Ik ga er donderdag weer naartoe Sven Väth Icon is trouwens ook echt vet ja!!
Omdat Watergate ook strak staat van de toeristen haha. Maar ik moet het met je eens zijn dat Watergate wel beter is en dat er inderdaad wel vette DJs komen daar. Justice heb ik daar gezien .
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 02:22 schreef Petit_Pelous het volgende:
Weet jij misschien nog een ander buurtje, een beetje hetzelfde als die je hierboven hebt genoemd (met winkels, restaurantjes, enz)??
Kastanienallee bij U-bhf Eberswalder Strasse! Daar zijn de leukste winkeltjes en ook veel restaurantjes. Er zit ook de Prater Biergarten die heel bekend is. Die straat is wel een bezoekje waard. En bij de Schönhauser Allee daarzo zitten ook wel veel winkeltjes. Verder vind ik de Warschauer Strasse + buurt erg gezellig en de Bergmannstrasse + Mehringdamm (maar die had ik al genoemd he? hihi).
Om ook nog maar wat in het westen te noemen, daar vind ik de Wilmersdorfer Strasse + verlengde wel aangenaam om te winkelen (S-bhf Charlottenburg)
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 02:22 schreef Petit_Pelous het volgende:
Ja, klopt..Va Piano is met die lampjes. En voor Melt! wil volgens mij wil iedereen daarvoor weer terugkomen Het schijnt trouwens dat er ook met Pinksteren een heel gaaf festival is, beetje Loveparade achtig maar dan wat kleiner. Ik ga eens uitzoeken hoe dat precies heet. Maar Sonar in Barcelona is volgens mij ook niet verkeerd...??
Ja melt is ook supervet! Ben jij al eens geweest en ga jij heen? Als ik geld heb ga ik absoluut heen! Er rijden vanuit Berlijn bussen naar Melt, ¤ 30 retour, rijden vanaf Tegel, Hauptbahnhof en Schönefeld naar Melt toe. Heb er eigenlijk al helemaal zin in! Hmm weet je hoe dat "love parade achtige" festival heet? Misschien dat ik het ken. Ze proberen allerlei vervangbare dingen te verzinnen om toch maar toeristen te trekken geloof ik . Ik weet dat er volgende maand Karneval der Kulturen is, dat is zooo geweldig leuk! Daar moet je zeker naar toe. Lijkt wat op dat carnaval in Rotterdam. 100 wagens met swingende muziek en dansende vrouwtjes. Ja Sonar heb ik ook veel over gehoord, ga ik natuurlijk ook even een kijkje nemen! [/quote]
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 02:22 schreef Petit_Pelous het volgende:
Ik werk btw in een hotel, als nightaudit , is echt super saai, maar ik ben ook niet echt naar Berlijn gegaan om veel te leren (wat nog best tegenvalt als nightaudit, want dan moet je alles weten van de vroege en late dienst + extra taken) maar meer om de stad goed te leren kennen...
Ah oke wel jammer dat je werk wat minder is. Is het wel een beetje gezellig zo in de nacht of sta je in je uppie?

Ik denk dat ik in juli een tripje Berlijn ga boeken incl. Melt . Even kijken hoe de prijzen zijn van Barcelona naar Berlijn. Hmm even snel gekeken en dat wordt wel 100 ¤, valt opzich nog wel mee
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_58038372
quote:
Op zondag 13 april 2008 22:48 schreef Spockjuh_ het volgende:
waarom auto? leasebak of... ?
Wij gaan ook gewoon met de auto hoor
Auto rijdt op gas en verder hou ik van auto rijden.
Zo ver is het nu ook weer niet!
pi_58039577
vind autorijden ook erg leuk maar de trein is in mijn geval tig keer beter. stap in apeldoorn op de trein, 5 uur later ben je er al zonder rare fratsen en tegen een goede prijs.
Hooray for boobies!
pi_58041118
quote:
Op maandag 14 april 2008 11:25 schreef Spockjuh_ het volgende:
vind autorijden ook erg leuk maar de trein is in mijn geval tig keer beter. stap in apeldoorn op de trein, 5 uur later ben je er al zonder rare fratsen en tegen een goede prijs.
Ik woon 10 min vd Duitse grens en als ik dus met de trein zou moeten moet ik geloof ik eerst naar iets van Apeldoorn of Enschede ofzo. Dat is voor mij al meer dan 2 uren, terwijl ik er met de auto in ongeveer 4 uurtjes ook ben Maar ik begrijp je overweging hoor!
  dinsdag 15 april 2008 @ 09:26:58 #85
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_58060671
quote:
Op maandag 14 april 2008 12:45 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Ik woon 10 min vd Duitse grens en als ik dus met de trein zou moeten moet ik geloof ik eerst naar iets van Apeldoorn of Enschede ofzo. Dat is voor mij al meer dan 2 uren, terwijl ik er met de auto in ongeveer 4 uurtjes ook ben Maar ik begrijp je overweging hoor!
Hengelo misschien?

Voor mensen uit Apeldoorn is het echt helemaal relaxed dat hij daar nu ook stopt. Ach, ik ga van Haarlem naar Amsterdam en pak ´m daar. De trein is echt relaxed
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_58060746
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 09:26 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Hengelo misschien?

Voor mensen uit Apeldoorn is het echt helemaal relaxed dat hij daar nu ook stopt. Ach, ik ga van Haarlem naar Amsterdam en pak ´m daar. De trein is echt relaxed
Voordat ik in Hengelo ben ben ik ook 2 uren verder! Ik woon helemaal in het noord-oosten!
Anyway, ik ben blij dat we met de auto gaan
  dinsdag 15 april 2008 @ 10:14:02 #87
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_58061464
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 09:31 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Voordat ik in Hengelo ben ben ik ook 2 uren verder! Ik woon helemaal in het noord-oosten!
Anyway, ik ben blij dat we met de auto gaan
Hehe, ja de grens is ook een nogal breed begrip, maar dan loont het inderdaad niet met de trein te gaan. Ik geef je groot gelijk, heb sinds nog niet zo lang mijn rijbewijs, en het lijkt me wel gaaf om een keer naar Berlijn te rijden
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_58063654
rijden is natuurlijk ook heerlijk. In een ver verleden auto gehuurd samen met een vriend via de universiteit van utrecht. 80 onbeperkt aantal km's en eerste volle tank gratis. en dan met een nissan micra proberen constant 180 km pu te rijden..
Hooray for boobies!
pi_58071673
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 10:14 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Hehe, ja de grens is ook een nogal breed begrip, maar dan loont het inderdaad niet met de trein te gaan. Ik geef je groot gelijk, heb sinds nog niet zo lang mijn rijbewijs, en het lijkt me wel gaaf om een keer naar Berlijn te rijden
Volgende week donderdag ga ik
pi_58077273
voor mij duurt het nog wel ff
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_58078384
23 juni, dus nog paar weekjes geduld... ga iig fiets huren deze keer. Met den fahrad lekker langs de meren fietsen een dagje en kijken of per fiets nog interessante plekjes in downtown berlijn zijn te vinden..
Hooray for boobies!
  woensdag 16 april 2008 @ 00:10:41 #92
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_58078898
Ik ben vandaag terug gekomen vanuit Berlijn. Heb mijn vriendin opgezocht . Ik kan niet zeggen dat ik het een 'mooie' stad vind, maar wel indrukwekkend en zéker met twee gezichten! Juni weer!!! Kan niet wachten (duurt eigenlijk te lang )
pi_58079040
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:44 schreef Spockjuh_ het volgende:
23 juni, dus nog paar weekjes geduld... ga iig fiets huren deze keer. Met den fahrad lekker langs de meren fietsen een dagje en kijken of per fiets nog interessante plekjes in downtown berlijn zijn te vinden..
downtown Berlijn
pi_58083034
mjaaa, bij mij is alles downtown... vandaag wel een verzoek ingediend bij mijn werkgever of er mogelijkheden zijn om tijdelijk bij ons filiaal in berlijn te werken, ze gaan kijken of er iets mogelijk is ...
Hooray for boobies!
  woensdag 16 april 2008 @ 11:27:56 #95
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_58084557
quote:
Op woensdag 16 april 2008 00:10 schreef WebForce het volgende:
Ik ben vandaag terug gekomen vanuit Berlijn. Heb mijn vriendin opgezocht . Ik kan niet zeggen dat ik het een 'mooie' stad vind, maar wel indrukwekkend en zéker met twee gezichten! Juni weer!!! Kan niet wachten (duurt eigenlijk te lang )
Weet hoe je je voelt, ik woonde zelf een jaar in Berlijn met een lover in Klomenland, niet ideaal. Hoevaak ga je gemiddeld op bezoek? Wij zagen elkaar gemiddeld wel elke 5 weken gelukkig.

Er zijn delen van Berlijn die écht mooi zijn, de vele parken aan de rand van de stad zijn echt super voor een lekkere picknick. Er zijn ook zeker delen die écht lelijk zijn, je moet het een beetje weten inderdaad. Wat hebben jullie zoal gedaan?
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_58085260
quote:
Op zondag 13 april 2008 23:44 schreef Spockjuh_ het volgende:
als je nog ff paar weekjes wacht zit je op de prijs van 72 euro retour. ik ga eind juni en tot vorige week moest ik ook 172 euro betalen. NS gebeld en die gaf aan dat dit komt omdat ze dan nog niet de prijzen vanuit duitsland binnen hebben.
he? Ik ga ook eind juni/begin juli en ik betaal 'maar' 78euro voor een retourtje. Gewoon kwestie van de low-fixed tarieven kiezen... (alleen nog niet geboekt )
пусть всегда будет солнце
pi_58085719
duh... prijzen zijn nu aangepast en in derdaad zit het allemaal rond de 78 euro, uitzonderingen daargelaten.
Hooray for boobies!
pi_58128335
vaak is boeken via DB.de goedkoper dan via NSinternational..!!
They live a life, we live a Dream..
pi_58128650
Ik ga nooit meer met NS internationaal naar Berlijn
Als je in Groningen woont is het ook veel sneller om via Leer te gaan en dan kun je nog wel voor 29 eu enkele reis boeken. Deutsche Bahn
pi_58162817
Bij mij zijn de plannen iets gewijzigd. Ga tot Hannover met de trein, via Leer dus (woon in Winschoten dus dat is logisch). 22 euro voor een kaartje Winschoten - Hannover.. hoe kan dat toch zo goedkoop zijn?

Nouja, donderdag dat ik dus. Heb er zin in!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')