abonnement Unibet Coolblue
pi_56740443
Tja, na een internetaanvraag bij KPN voor de unlockcode van deze foon (uiterlijk 3 a 4 weken volgens de site) toch na een dikke maand maar eens gebeld naar de klantenservice waar de unlockcode bleef.
"Ja meneer, ze moeten ze site nog aanpassen, het duurt namelijk 5 a 6 weken."

Naja boeien, het is toch meer een reservetelefoon, maar na 2 maanden weer eens gebeld.
20 minuten moeten wachten voordat ik uberhaupt iemand aan de lijn kreeg, verhaal uitgelegd en de beste knul zou even contact opnemen met de afdeling die de codes regelt.
Niet dus... Het was inmiddels 18:02 en de afdeling sloot 18:00 .

Anyway, volgende dag maar even terugbellen en verrek, ik kreeg de unlock code.

Kasta: "Euh okay, waar voer ik die in dan?"
Miep: Die kunt u direct invoeren als de telefoon opstart!
Kasta: "Nou nee, ik heb de gsm nu niet bij me, maar bij het opstarten kon ik toch echt niets invoeren."
Miep: Ja echt! 100% zeker! Even de code invoeren en dat is alles!

Nah, niet dus .

Oftewel, de vraag is, waar en hoe voer ik in gódsnaam die code in?
I was an atheist until I realized I was God
  vrijdag 15 februari 2008 @ 07:04:54 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_56741179
Het is meestal een combinatie van *# -code- * etc etc. Dit wanneer de telefoon is opgestart. Dus na het intikken van je gewone pincode.

-edit-

Ah, zoek maar eens op LG+chocolate+unlocken. Eerste hit. Je komt met 2945#*# in het fabrieksmenu. Daar schijn je een code te moeten invoeren. Wellicht is dat je unlockcode. Maar goed, lees dat stukje even door op dat forum.

Let wel op; Ik kan het niet testen dus ik weet niet wat die codes doen. Biogarde is een onderdeel van ©biobio.nl en op geen enkele manier aansprakelijk te stellen voor eventueel geleden schade die voortvloeien uit het werken met niet standaard vrijgegeven codes en software.

[ Bericht 33% gewijzigd door Biogarde op 15-02-2008 07:16:25 ]
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_56744863
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 07:04 schreef Biogarde het volgende:
Het is meestal een combinatie van *# -code- * etc etc. Dit wanneer de telefoon is opgestart. Dus na het intikken van je gewone pincode.

-edit-

Ah, zoek maar eens op LG+chocolate+unlocken. Eerste hit. Je komt met 2945#*# in het fabrieksmenu. Daar schijn je een code te moeten invoeren. Wellicht is dat je unlockcode. Maar goed, lees dat stukje even door op dat forum.
Nah nee dus, de 2945#*# was een truukje om de kg800 terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en bij enkele providers haalde je daarmee al de simlock er af.

De 2945#*7101# zou echter wél geschikt zijn om in het simlock menu te komen, maar waar ik ook keek, geen simlock optie.

Echterrrrrrr... Ik heb alsnog de oplossing gevonden.
Toevallig had ik nog een KPN prepaid kaartje liggen, kreeg al wel direct de melding "Simkaart registratie" mislukt, maar ik kon in ieder geval wel in het menu komen op die manier.
Et voila, daar stond bij de instellingen in het menu de optie om de simlock te verwijderen .

Nee teringhoer van de KPN Klantenservice, het werkt dus niet zo makkelijk als jij beweert .
I was an atheist until I realized I was God
  vrijdag 15 februari 2008 @ 15:43:29 #4
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_56751229
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_58452214
hoi,
ik heb de code geprobeerd in te voeren, maar ik kom in hetzelfde menu als wanneer ik het 7101 weglaat. ook als ik een andere sim gebruik, kom ik in hetzelfde menu.
zo kom ik er dus niet echt uit. kan iemand me helpen?
groetjes, erica
  zaterdag 3 mei 2008 @ 12:05:51 #6
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_58452242
Heb je de code nu wel? Ik kan wel voor je opzoeken hoe je ze in moet voeren, momentje graag.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zaterdag 3 mei 2008 @ 12:09:09 #7
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_58452280
LG C3310 / KG800 (Chocolate)

Instructies voor het simlock vrij maken van je toestel, je hebt hiervoor een (actieve) simkaart van je provider nodig.

Voor deze toestellen is een unlockcode van 8 cijfers vereist. Bestaat de code uit minder cijfers, dan een of meer nullen voor de code plaatsen. (Voorbeeld: Is de ontvangen code 1234567, verander die dan in 01234567).

* Plaats de simkaart in het toestel en zet deze aan.
* Voer indien hierom gevraagd wordt de pincode in.
* Toets de volgende toetsencombinatie in 2945#*3311#
* Ga naar het menu en kies vervolgens voor instellingen
* Ga naar de beveiligingsinstellingen en kies voor simlock
* Ga naar netwerk / serviceprovider en kies voor uitschakelen
* Voer nu code 1 in en kies voor ok
* Zet vervolgens het toestel uit en dan weer aan met de toets die hierrvoor bestemd is
* Je toestel is nu simlock vrij

Is oorspronkelijke instructie van Orange, maar werkt geloof ik voor iedere provider.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_58947141
Lol, kickje.
Kwam hier dus via google terecht.

Laat ik nou precies hetzelfde probleem hebben, maar dan met een Sony Ericsson K800i en Hi.
Ben echt al dik een maand bezig om die code aan te vragen, 4 keer gebeld en 3 keer op internet het formulier ingevuld.
Vanmorgen nog een keer gebeld, had weer iemand aan de lijn die er echt geen reet van snapte hehe.
Ze zei dat ik het alleen via internet kon regelen, maar toen ik zei dat ik hem al 3 keer had ingevuld en haar collega de vorige keer zei dat ik moest bellen en m'n IMEI nummer door moest geven, ging ze het toch even aan een collega vragen.
Na 10 minuutjes kreeg ik uiteindelijk de code.

En daarna mocht ze me ook nog een leuke aanbieding doen, een maand gratis internet op mn telefoon. (er staat nog ergens in KLB een topic over Hi eindeloos online)
Heb daar nog maar eens voor bedankt.

Maar goed, weet iemand waar ik die code in moet vullen?
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:07:42 #9
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_58947165
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 19:06 schreef SimtekF1 het volgende:
Lol, kickje.
Kwam hier dus via google terecht.

Laat ik nou precies hetzelfde probleem hebben, maar dan met een Sony Ericsson K800i en Hi.
Ben echt al dik een maand bezig om die code aan te vragen, 4 keer gebeld en 3 keer op internet het formulier ingevuld.
Vanmorgen nog een keer gebeld, had weer iemand aan de lijn die er echt geen reet van snapte hehe.
Ze zei dat ik het alleen via internet kon regelen, maar toen ik zei dat ik hem al 3 keer had ingevuld en haar collega zei dat ik moest bellen en m'n IMEI nummer door moest geven, ging ze het toch even aan een collega vragen.
Na 10 minuutjes kreeg ik uiteindelijk de code.
Bedankt.. maar nu.. hmm weer ff puzzelen.
Hoezo puzzelen? instructie nodig?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:08:38 #10
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_58947191
Sony Ericsson

Instructies voor het simlock vrij maken van je toestel, je hebt hiervoor een (actieve) simkaart van Orange nodig.
Krijg je een andere melding na het invoeren van de codes, neem dan contact op met onze klantenservice.
(Let op: De P990i/M600i en W950i gebruiken het wieltje naar beneden i.p.v. joystick)


Voor deze toestellen is een unlockcode van 16 cijfers vereist. Bestaat de code uit minder cijfers, dan een of meer nullen voor de code plaatsen. (Voorbeeld: Is de ontvangen code 123456789123456, verander die dan in 0123456789123456).

* Plaats de simkaart in het toestel en zet deze aan
* Als het toestel om de pincode vraagt voer deze dan in en druk vervolgens op OK
* Wacht even totdat het toestel compleet is opgestart
* Druk dan snel achter elkaar op joystick naar links, *, *, joystick naar links
* (Let op: De P990i, M600i en W950i gebruiken het wieltje naar beneden ipv de joystick)
* Je komt nu in het menu persoonlijk
* In het menu persoonlijk zie je vier opties, namelijk: netwerk, netwerksubset, SP en Corporate. Achter deze opties staan afbeeldingen van sloten. Als het toestel al simlockvrij is dan staan al deze sloten open, in de meeste gevallen zal er achter netwerk en/of SP een dicht slot staan
* Druk op netwerk
* Je krijgt nu de melding: “Voer NCK in”
* Voer nu code 1 in en kies dan voor OK
* Druk vervolgens op SP
* Je krijgt nu de melding: “Voer SP in”
* Voer hier code 2 in en kies dan voor OK
* Zet vervolgens het toestel uit en dan weer aan met de toets die daarvoor bestemd is
* Het toestel is nu simlock vrij
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_58952974
Jij bent echt goed.
Morgenochtend gelijk even proberen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')