abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_57434327
Robbemond kan het misschien niet meer aan om een hele pot te spelen?
  maandag 17 maart 2008 @ 16:34:44 #177
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_57434371
daar geloof ik niet in.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_57451459
quote:
Michael Jansen kan weer genieten

Michael Jansen (23) strijdt met De Graafschap tegen degradatie. Hij maakt zich geen zorgen over de overlevingskansen van zijn club. „Ik heb gehoord dat we zelfs beter spelen dan voor de winterstop.” Mensen zullen hem misschien wel altijd blijven herinneren als ‘de jongen met het zwakke hart’. Voor Michael Jansen is het echter een afgesloten hoofdstuk in zijn leven. „Ik denk er bijna nooit meer aan. Zeker niet wanneer ik op het veld sta.”

Ruim tweeënhalf jaar speelde hij als gevolg van hartritmestoornissen geen competitiewedstrijd meer. Nu speelt hij op huurbasis voor De Graafschap, de club die na de winterstop in een vrije val lijkt te verkeren. Jansen, 23 jaar oud, is eigendom van Feyenoord. De Rotterdammers handelden adequaat toen de verdediger begin dit jaar in conflict raakte met Vitesse, waar hij vanaf zijn jeugd speelde.

Jansen: „Vitesse was het niet eens met de wijze waarop ik revalideerde. Artsen vonden het verantwoord dat ik op korte termijn weer officiële wedstrijden ging spelen. Vitesse wilde dat ik eerst nog drie maanden individueel ging trainen.”

Jansen stond vervolgens voor één van de moeilijkste beslissingen in zijn leven. „Ik realiseerde me na dat gesprek dat het beter was om uit elkaar te gaan. Dat was niet makkelijk. Vitesse was mijn club, ik speelde er vanaf m’n twaalfde. Ik moest ook aan mezelf denken. Na dat seizoen liep mijn contract af.”

Zijn verstand won het van gevoel. Lang op een volgende werkgever hoefde hij niet te wachten. „Feyenoord was er direct bij,” herinnert hij. „Ze hebben me vanaf de jeugd al gevolgd. Ik krijg nu een half jaar de tijd om te laten zien dat de oude Michael nog steeds in me zit.”

De oude Michael Jansen wordt gevreesd door spitsen. Hij is in staat zich vast te bijten in zijn tegenstander, heeft een goede pass in de benen en kan goed meevoetballen.

Feyenoord durfde het aan om Jansen in te lijven. De club bood hem een contract voor een half jaar aan, waarbij de club na dit seizoen een optie voor nog eens drie seizoenen kan lichten. Doet Jansen daardoor geforceerd aan bewijsdrang? „Nee,” zegt hij resoluut. „Ik ben tweeënhalf jaar uit de roulatie geweest, dus ik weet dat het onmogelijk is om binnen zes wedstrijden weer mijn oude niveau te halen.”

Zijn lichaam moet duidelijk nog wennen aan de inspanningen. Jansen: „Het gaat met ups en downs. Vooral het duurwerk en het korte werk is nog lastig. Maar ik merk dat ik vooruit ga. Het herstel na een training gaat steeds sneller.”

De Graafschap kent, na een uitstekende competitiestart, een mindere fase van het seizoen. Na de winterstop viel er slechts één zege te noteren, waardoor de club is afgezakt naar de vijftiende plaats. Zaterdag speelde de club gelijk tegen Heracles Almelo (0-0).

Jansen is overtuigd van een goede afloop: „Ik heb gehoord dat we beter spelen dan voor de winterstop. Tijdens de eerste helft van het seizoen had de club ook veel geluk. Alles zat mee. Nu zit het even tegen. Dat kan. Het probleem is dat we moeilijk tot scoren komen. Gelukkig is Donny (de Groot, red.) weer terug na een blessure.”

De remedie om te overleven? Die is clichématig: punten pakken, winnen - of dat nu met slecht of goed voetbal is. Het vertrouwen moet terug, en dat kan alleen met een zege, denkt Jansen.

Ongeacht de afloop van het seizoen koestert Jansen de dagen dat hij weer met de bal aan de gang is. Niets is mooier. Gras ruiken, wreeftrap, humor in de kleedkamer. Tweeënhalf jaar had hij dat moeten missen.

„Voetbal is mijn leven. Altijd geweest ook. Ik geniet elke dag, nog meer dan voor mijn blessure. Ik werd me tijdens mijn revalidatie ineens bewust van hoe mooi dit leven is; elke dag voetballen, en je verdient er nog geld mee ook. Dat besef komt pas als je het mist, als je even niet meer kunt voetballen.”
Bron: Algemeen Dagblad
Mafkees.
pi_57451684
quote:
De Graafschap krijgt boete voor staking

De KNVB heeft De Graafschap een boete van 2500 euro met een proeftijd van één jaar gegeven. De club uit Doetinchem krijgt de straf naar aanleiding van het duel met Willem II, dat op 1 maart 2008 gestaakt werd.

Supporters van De Superboeren gooiden proppen papier op het veld, waardoor Willem II-goalie Maikel Aerts gehinderd werd. Scheidsrechter Roeloef Luinge voelde zich genoodzaakt het duel tien minuten te staken.

Het duel tussen de twee degradatiekandidaten eindigde in een 1-2 overwinning voor de bezoekers, terwijl de ploeg van trainer Jan de Jonge voor de onderbreking nog met 1-0 aan de leiding stond.
Zo triest die KNVB.
pi_57520747
quote:
De Graafschap met drie verdedigers tegen AZ

De Graafschap speelt zaterdagavond een uitwedstrijd tegen AZ. Trainer Jan de Jonge kiest voor drie man in de verdediging.

Girts Karlsons is er wegens een knieblessure niet bij. Stephan Keller is geschorst. Joost Volmer, Joep van den Ouweland en Rogier Meijer zijn op de weg terug, maar niet speelklaar. AZ heeft al elf keer op rij niet gewonnen. De laatste zege dateert van 11 januari; uitgerekend bij De Graafschap.

Opstelling: Van Fessem; Hese, Buijs, Fung a Wing; Schuurman, Robbemond, Vidarsson, Schöne, Fränkel; De Groot en Tarvajärvi.

Bron: Omroep Gelderland
Kut de Jonge, weer geen Biseswar.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 14:59:10 #181
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_57521329
Tja, waarom verbaast me dit niks. Ik heb van te voren al gezegd dat dit niks zou worden met Biseswar. De Jonge heeft een aanvaring met hem gehad op de training en hij is meteen afgeschreven.
Ik heb eigenlijk genoeg van De Jonge. Hij ook altijd met z'n laffe wissels. Koolhof wisselde nog eerder dan hem. Altijd Robbemond eruit halen... Bah.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_57523266
Rofl wat een tegenstrijdige berichten
quote:
De Graafschap met vijf verdedigers tegen AZ

De Graafschap zal in de uitwedstrijd tegen AZ, zaterdagavond, defensief voor de dag komen. Tegen AZ zal trainer Jan De Jonge van de Doetinchemmers met vijf verdedigers aantreden. Naast de backs Schuurman en Fränkel speelt hij in het centrum met het trio Hese, Fung a Wing en Buijs.

Om AZ te verrassen denkt De Jonge dat hij snelheid voorin nodig zal hebben. Daarom is de kans aanwezig dat Donny de Groot zijn basisplaats af moet staan aan de snelle Feyenoord-huurling Diego Biseswar. "We moeten venijnig proberen toe te slaan", aldus De Jonge.De Graafschap staat met 27 punten nog net boven de rode streep. Ook tegenstander AZ is met 32 punten nog steeds niet helemaal veilig. Het duel in het DSB-stadion begint zaterdagavond om 20.00 uur en zal geleid worden door arbiter Wegereef.

Opstelling: Van Fessem; Schuurman, Hese, Buijs, Fung a Wing, Fränkel; Robbemond, Vidarsson, Schöne; Tarvajärvi, Biseswar (De Groot).

Brom: De Gelderlander
Hier kan ik personlijk veel meer mee leven dus laten we hopen dat De Gelderlander het bij het rechte eind heeft.
pi_57525217
Als je Biseswar in zo'n wedstrijd er niet inzet, hadden ze hem ook niet hoeven te huren.
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_57551546
Mooi, 0-0 en weer een puntje er bij. Vrijdag knallen tegen een Groningen uit vorm. Kijken wat er mogelijk is maar sowieso weer een punt halen.
  zondag 23 maart 2008 @ 08:09:42 #185
80382 manny
30 is best veel
pi_57552768
Als je heel veel geluk hebt, dan legt ie em nog op de stip in de laatste minuut van blessuretijd. 1 puntje erbij... vanmiddag even afwachten en dan inderdaad vrijdag weer knallen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 23 maart 2008 @ 10:13:46 #186
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57553360
Mooi puntje binnengehaald jongens.
Alleen wel wat lastige wedstrijden voor de boeg.
Directe degradatie lijkt me niet aan de orde, en als Willem II van ons verliest, en VVV van NEC vanmiddag komt het voor jullie wel goed.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  zondag 23 maart 2008 @ 10:16:58 #187
121310 venomsnake
El Saltador
pi_57553385
Jammer dat Maradonny die bal er niet in knalde vlak voor tijd.
Ik hoop echt dat De Graafschap erin blijft. .

Volgende week moeten jullie alleen wel verliezen heur..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_57553960
Een punt in een uitwedstrijd moet je gewoon blij mee zijn, ook al had er wellicht meer in gezeten. Feli en succes next weeks.
  zondag 23 maart 2008 @ 16:57:56 #189
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_57561252
Nou lekker verotte scores weer: willem 2 en sparta winnen
kloep kloep
pi_57562061
Stuur Dick Jol maar een bloemetje, die bezorgde Sparta eigenhandig de overwinning

Willem II was min of meer ingecalculeerd. Dan zelf maar vlammen tegen Groningen.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  zondag 23 maart 2008 @ 17:50:35 #191
80382 manny
30 is best veel
pi_57562360
Nou moe. wat een kutuitslagen. Weer.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_57565887
We moeten het zelf afdwingen jongens. Minimaal een punt tegen Groningen....
Bloed, zweet en tranen!
pi_57577852
quote:
Op zondag 23 maart 2008 17:37 schreef vingerplant het volgende:
Stuur Dick Jol maar een bloemetje, die bezorgde Sparta eigenhandig de overwinning

Willem II was min of meer ingecalculeerd. Dan zelf maar vlammen tegen Groningen.
Idd wat een kutuitslagen zeg, vooral van sparta is het belachelijk dat ze winnen. Aan de andere kant kom je qua scheids goet weg in Venlo aangezien die een buitenspeldoelpunt tegen kregen in blessuretijd.


Volgende week maar winnen van Groningen.
pi_57598590
quote:
Mario van der Ende: Graafschap verdiende penalty.

Gisteren hadden we op deze site al een item over de vermeende penalty waar De Graafschap volgens ons in de 93e minuut recht op had. Van vele kanten kregen we gelijk: ook Mario van der Ende (oud scheidsrechter) geeft in zijn colomn vandaag toe dat Wegereef fout zat.

Op elfvoetbal.nl zegt Mario van der Ende in zijn colomn over de scheidrsrechters die fout zaten:

Tenslotte dit: de in februari beloofde headsets, die de communicatie tussen álle scheidsrechters en hun assistent scheidsrechters moeten gaan verbeteren, blijken nog niet te zijn gearriveerd. Daarom verbaasde ik mij over het feit dat tijdens AZ-De Graafschap in de laatste minuut een communicatiestoornis tussen scheidsrechter Jan Wegereef en assistent Wijnand Rutgers -- beiden wél uitgerust met deze apparatuur -- kon plaatsvinden. Temeer daar dit de uitslag had kunnen beïnvloeden. AZ-verdediger Hector Moreno trok in de slotfase immers De Graafschap-spits Donny de Groot binnen het strafschopgebied naar de grond, waarop de assistent (die de overtreding vanaf zijn positie waar had genomen) zijn vlag met overtuiging de lucht in stak.

Wegereef zélf stond op een meter of 25 van de situatie verwijderd, maar besloot tóch het vlagsignaal van de ijverige assistent te negeren. Ik ben benieuwd wat er op dat moment via de headset werd besproken. Of had Wegereef -- en dat zou nooit mogen (!!!) -- op dat moment al besloten, dat deze wedstrijd gewoon geen winnaar verdiende?

bron: www.elfvoetbal.nl
Je zal hierdoor maar degraderen.
pi_57599002
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 13:42 schreef Opgezwollenlever het volgende:

[..]

Je zal hierdoor maar degraderen.
Je zal maar degraderen door een polletje bij een wedstrijd die je zelf niet eens speelt.

Don't worry, de Graafschap blijft er wel in. Had er eerst een hard hoofd in bij jullie maar ik denk dat jullie er met 100% strijd wel inblijven, komend weekend te beginnen met een stunt tegen Groningen.

Excelsior, VVV en Willem II mogen het gaan uitvechten.
pi_57603786
Groningen thuis moet gewoon 3 punten zijn. Dat team is half leeggekocht en veel blessures. En sowieso is bij hen het verschil met thuis- en uitwedstrijden gigantisch groot.
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_57606239
Gelukkig spelen wij thuis steeds de pannen van het dak. Bovendien komen ploegen die uit niet kunnen winnen sinds mensenheugenis al met plezier naar Doetinchem

Ben het overigens met je eens hoor, we moeten Groningen kunnen verslaan met de juiste instelling.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_57676528
Inderdaad, gewoon 3 punten vanavond.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 17:42:18 #199
35716 assie
HattrickJUNK...
pi_57677301
Verheug me hele week al ontzettend op deze wedstrijd..... 3 punten vanavond, DRAN!!!
@ Hattrick: FC Loda Maddeus (146377)
De voorste kruisband operatie: Assie VKB Operatie
AD '69 - De Graafschap - Tottenham Hotspur F.C. - Fiorentina - Bayern Munchen
  vrijdag 28 maart 2008 @ 18:25:12 #200
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_57678043
Ik sluit me hier graag bij aan: gewoon 3 punten vanavond! DRAN
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')