abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 maart 2008 @ 02:38:08 #101
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_57189534
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 12:46 schreef ReisT het volgende:
Weer even over het Utrechtse bussenprobleem, volgens mij is dat gewoon allemaal te wijten aan de omruilactie van Connexxion. Want wat is er nou gebeurd: Utrecht kreeg een stel 'nieuwe' geledes (32 stuks), inj ruil daarvoor gingen er 14 standaardbussen naar Novio. Best een mooie ruil dacht ik eerst: Utrecht meer capaciteit, Novio eindelijk vervanging voor de deels uit 1989(!) stammende busjes.

En wat is dan het probleem? Nou, die Zuidtangent-bussen waren helemaal geen áanvulliing, maar eigenlijk net precies genoeg om de oude Volvo's te vervangen. Ik heb zitten rekenen met het materieelpark, het GVU had begin 2005 in totaal 195 bussen ter beschikking. Nu begin 2008 zijn er, als straks alle Volvo's weg zijn, nog maar 181 (ja, precies 14 minder dus, precies wat er naar Novio is gestuurd)! En dat terwijl er alleen maar meer lijnen bijgekomen zijn.
Nou, die geleden van xx zijn überhaupt geen aanvulling, aangezien 90% van lijnfilms óf niet verlicht is óf gewoon uit staat... Het is echt beschamend, ik zie Chileense taferelen met blaadjes met lijnnummers erop... 't Is echt niet normaal.

Die bussen zijn niet als vervanging van de Volvo's maar als vervanging van de streekbussen ter verhoging van capaciteit. GVU heeft een tijdje geleden een batch NewAG300's besteld bij Van Hool. Die bussen moeten ergens medio dit jaar de oude Volvo's vervangen. Het originele idee voordat xx er zich mee ging bemoeien was dat men alle Volvo's ging vervangen voor nieuwe gelede bussen van Van Hool.
Nu XX er zich mee aan het bemoeien is weet ik niet hoe 't verder gaat. Ik meen wel dat de order voor volgens mij 25 gelede bussen geplaatst is en dat de levering ergens in 2008 plaats zou moeten vinden. Dat zou het gehele wagenpark compleet up to date maken met de oudste bussen die dan 10 of 8 jaar oud zijn (LPG serie). Volgens mij heeft de nieuwe serie wat vertraging ivm veranderen eisen of bemoeienis van XX, dat weet ik niet precies.
D'r hangt hier een GVU-er rond, die kan er meer over vertellen...

Die geledes van XX zijn dus NIET ter vervanging van de Volvo's. Die worden nu nog volop ingezet en dat blijft wel eventjes als het goed is.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 maart 2008 @ 07:43:30 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57190083
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 01:10 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Oh, maar Fryskers rijden best fijn en vooral lekker pittig, wat met name praktisch is als je om wat voor reden ook met vertraging komt te zitten

Jammer genoeg zijn de Fryskers voor de reiziger niet zo comfortabel, omdat die stoelen hard zijn en bovendien maakt een Frysker ook best veel lawaai (vooral bij hoge toerentallen, zoals bij sneller optrekken).

Ik begrijp verder wel heel goed dat ze op rustige tijdstippen Fryskers inzetten; als je bijv. al nagaat dat een gemiddelde 12-meter bus zo 1 op 3 rijdt, tegenover 1 op 12 bij een Frysker... Hou daarbij ook nog even rekening met de nog altijd stijgende dieselprijzen: You do the math

Bovendien biedt het gebruik van de Frysker mogelijkheden om minder goed bereikbare plaatsen alsnog aan een route toe te voegen, aangezien hij veel wendbaarder is. De meeste flexhaltes in Frieslân zijn met een grote bus niet te doen. Overigens kennen enkele bestaande lijnen ook krappe punten, zoals bijv. lijn 54 door Holwerd, waar geparkeerde auto's de toch al nauwe punten vaak nog nauwer maken. Ook lijn 22 kent een redeljik vergelijkbaar punt; de 'hoofd'straat in Warten, eind- en beginpunt van die lijn.. Ander leuk (en tevens het beste) voorbeeld is lijn 73, die praktisch alleen máár over smalle dijkjes rijdt
I know. Ik uit hier ook alleen maar mijn wens
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57192357
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 01:10 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Oh, maar Fryskers rijden best fijn en vooral lekker pittig, wat met name praktisch is als je om wat voor reden ook met vertraging komt te zitten

Jammer genoeg zijn de Fryskers voor de reiziger niet zo comfortabel, omdat die stoelen hard zijn en bovendien maakt een Frysker ook best veel lawaai (vooral bij hoge toerentallen, zoals bij sneller optrekken).

Ik begrijp verder wel heel goed dat ze op rustige tijdstippen Fryskers inzetten; als je bijv. al nagaat dat een gemiddelde 12-meter bus zo 1 op 3 rijdt, tegenover 1 op 12 bij een Frysker... Hou daarbij ook nog even rekening met de nog altijd stijgende dieselprijzen: You do the math

Bovendien biedt het gebruik van de Frysker mogelijkheden om minder goed bereikbare plaatsen alsnog aan een route toe te voegen, aangezien hij veel wendbaarder is. De meeste flexhaltes in Frieslân zijn met een grote bus niet te doen. Overigens kennen enkele bestaande lijnen ook krappe punten, zoals bijv. lijn 54 door Holwerd, waar geparkeerde auto's de toch al nauwe punten vaak nog nauwer maken. Ook lijn 22 kent een redeljik vergelijkbaar punt; de 'hoofd'straat in Warten, eind- en beginpunt van die lijn.. Ander leuk (en tevens het beste) voorbeeld is lijn 73, die praktisch alleen máár over smalle dijkjes rijdt
een amba doet t net zo goed als een frysker kwa verbruik hoor

ligt maar.. 4KW extra motor vermogen in een amba200..

tegenover een Alliance weet ik het niet maar goed.. dan zou XX maar meer amba's moeten kopen

snap ook niet waarom ze geen Amba 120s gekocht hebben ipv die fryskers te laten ontwikkelen met alle tegenslagen van dien
  donderdag 6 maart 2008 @ 11:20:10 #104
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_57193269
quote:
Bovendien biedt het gebruik van de Frysker mogelijkheden om minder goed bereikbare plaatsen alsnog aan een route toe te voegen, aangezien hij veel wendbaarder is. De meeste flexhaltes in Frieslân zijn met een grote bus niet te doen. Overigens kennen enkele bestaande lijnen ook krappe punten, zoals bijv. lijn 54 door Holwerd, waar geparkeerde auto's de toch al nauwe punten vaak nog nauwer maken. Ook lijn 22 kent een redeljik vergelijkbaar punt; de 'hoofd'straat in Warten, eind- en beginpunt van die lijn.. Ander leuk (en tevens het beste) voorbeeld is lijn 73, die praktisch alleen máár over smalle dijkjes rijdt
wat dacht je van lijn 52?
quote:
als je bijv. al nagaat dat een gemiddelde 12-meter bus zo 1 op 3 rijdt, tegenover 1 op 12 bij een Frysker.
1 op 12 met een frysker?? 12l/100km komt dichter in de buurt.
  donderdag 6 maart 2008 @ 13:31:22 #105
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_57195925
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 02:38 schreef zwahiel het volgende: Die geledes van XX zijn dus NIET ter vervanging van de Volvo's. Die worden nu nog volop ingezet en dat blijft wel eventjes als het goed is.
Tja, maar waarom plaatst GVU dan dit bericht op hun site?
quote:
Vernieuwing bussenvloot GVU is bijdrage aan verbetering luchtkwaliteit

Met het vervangen van de 15 jaar oude Volvo-bussen door moderne bussen met Euro III motoren voorzien van CRT-filter, kiest GVU voor het leveren van een actieve bijdrage aan het verbeteren van de luchtkwaliteit in de regio Utrecht.

Met ingang van maart rijden bij GVU 32 moderne gelede bussen die tot voor kort dienst hebben gedaan in de regio Schiphol/Haarlem op de Zuidtangent HOV-baan. De ‘nieuwe’ GVU bussen zijn voorzien van een EURO lll motor met CRT-filter en voldoen daarmee aan alle de geldende milieu-eisen. De bussen, die zes jaar dienst hebben gedaan op de Zuidtangent, vervangen de oude Volvo's, die inmiddels meer dan 15 jaar trouwe dienst achter de rug hebben. Wegens uitbreiding van de dienstregeling wordt tevens een aantal standaard bussen vervangen door gelede bussen.

De nieuwe GVU bussen zijn aan de buitenzijde voorzien van de GVU-huisstijl. In de bussen zijn de stoelen bekleed met stof in GVU kleur. Ook is in alle bussen een camerasysteem aangebracht voor de veiligheid van passagiers en buschauffeur. Door de aanschaf van de 32 moderne gelede bussen is de gemiddelde leeftijd van de GVU-bussen-vloot teruggebracht naar 6,4 jaar.

Dit voorjaar rijdt er nog een beperkt aantal Volvo’s voor GVU. Zij dienen als wisselvoertuigen voor bussen die voor de inbouw van de OV-chipkaart apparatuur tijdelijk enkele dagen uit de dienst worden genomen. Naar verwachting is dit inbouwprogramma eind april afgerond en zullen de laatste Volvo’s worden afgevoerd.
pi_57199775
Dat die ouwe volvo's nog steeds rondrijden! Kan iemand een recent plaatje posten van zo'n wagen. Ze zien en rijden wel gaaf maar het is 15 jaar oud ofzo en EURO 0 uitstoot. Hoeveel rijden er eigenlijk nog van?
pi_57199871
Hallo.
Hier wat info voor ReisT.

De reden dat er 32 gelede bussen van de Zuidtangent lijn naar het GVU zijn gekomen, is omdat er iemand in het management van mening was dat het GVU te weinig gelede bussen had in zijn wagenpark.
Dus is er een soort van handjeklap gespeeld, wij de gelede bussen, en standaardbussen naar Connexxion, die ze weer hebben ondergebracht bij Novio.

De Volvo's zijn al een jaar afgeschreven, en elke rit die daarmee gereden word, is winst...
Dus wat dat betreft heeft zwahiel daarin gelijk.


De reden dat de richting en lijnfilms het niet deden van deze bussen is omdat infoxx nog ingebouwd moest worden.
De meeste hebben ze nu gedaan, maar sommige rijden nog met een stuk papier voor de voorruit.

Dus tot die tijd even doorbijten..:)
  donderdag 6 maart 2008 @ 16:36:10 #108
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_57199901


Foto via OV in Boskoop
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
  Spellchecker donderdag 6 maart 2008 @ 18:38:29 #109
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_57202378
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 10:39 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

een amba doet t net zo goed als een frysker kwa verbruik hoor

ligt maar.. 4KW extra motor vermogen in een amba200..

tegenover een Alliance weet ik het niet maar goed.. dan zou XX maar meer amba's moeten kopen

snap ook niet waarom ze geen Amba 120s gekocht hebben ipv die fryskers te laten ontwikkelen met alle tegenslagen van dien
Ik ken de technische specificaties verder niet, maar alleen het feit dat een amba vrijwel net zoveel vermogen heeft als een Frysker, zegt niets over het verbruik. Een amba is een mooi stuk zwaarder dan een Frysker
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:20 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

wat dacht je van lijn 52?
Durf ik geen uitspraken over te doen, 'tis alweer een aantal maanden terug dat ik op die lijn mee ben gereden wegens lijnverkenning. Ben hem verder nog niet op 1 van mijn diensten tegengekomen Maar je hebt gelijk idd..
quote:
[..]

1 op 12 met een frysker?? 12l/100km komt dichter in de buurt.
Je hebt ook hierin gelijk; ik haal l/100km en l/KM door de war.. Omgerekend naar KM/l zit ik dan op een Frysker meestal rond de 9, 1:9 dus; nog altijd grofweg 3x zuiniger dan een 12m
Tevens -purist.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 01:53:39 #110
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_57213192
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 16:34 schreef Bommenlegger het volgende:
Hallo.
Hier wat info voor ReisT.

De reden dat er 32 gelede bussen van de Zuidtangent lijn naar het GVU zijn gekomen, is omdat er iemand in het management van mening was dat het GVU te weinig gelede bussen had in zijn wagenpark.
Dus is er een soort van handjeklap gespeeld, wij de gelede bussen, en standaardbussen naar Connexxion, die ze weer hebben ondergebracht bij Novio.

De Volvo's zijn al een jaar afgeschreven, en elke rit die daarmee gereden word, is winst...
Dus wat dat betreft heeft zwahiel daarin gelijk.


De reden dat de richting en lijnfilms het niet deden van deze bussen is omdat infoxx nog ingebouwd moest worden.
De meeste hebben ze nu gedaan, maar sommige rijden nog met een stuk papier voor de voorruit.

Dus tot die tijd even doorbijten..:)
Hoe zit 't dan met die order van GVU die ze uit zouden breiden bij Van Hool. Dus de laatst geleverde serie zou + 15 of +20 uitgeleverd worden, maar wachtte op bevestiging. Toen XX de boel overnam kwam dat 'n beetje op de achtergrond. En nu is 't dus kennelijk van de baan. 't Is nog met wat bombarie aangekondigd toendertijd.

Eerlijk gezegd vind ik die nieuwe geledes met Euro III motoren nou niet een vooruitgang op de laatste serie NewAG's met Euro V motoren

En die lijnfilm, juist op de 78xx serie werken die krengen niet. Vaak is de verlichting kapot, of staan ze gewoon uit. Dat op de 'eigen' modellen de lijnfilms niet werken, kan ik me voorstellen voor InfoXX ja, dat is begrijpelijk. Maar dat die halve 78 serie zonder werkende lijnfilms rondrijd is wel een kwalijke zaak. Vaak zijn 't de achterste lijnfilm en de zijkanten. En bij een stuk of 5 is een kant van de verlichting stuk aan de voorkant van de lijnfilm.

't is idd een beetje doorbijten, maar wel wat onnodig. InfoXX is wel een vooruitgang die lang op zich heeft laten wachten. Maar de bussen waar het inzit is 't wel prettig (ook al weet je de haltes wel) Dus go GVU!

Overigens vind ik 't best jammer dat de Volvo's weg gaan, want ik vind 't zeer chille bussen (als de V-snaar niet slipt ) met een fijne en rustige drive en heerlijke vering plus ditto stoelen.
Ook zijn ze leuk omdat James Bond er drie stuk gemaakt heeft in zijn laatste film en omdat ik ineens twee exemplaren bij mijn ouders (Venlo) door de straat heen zag tuffen als uitgaansbus.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  vrijdag 7 maart 2008 @ 02:15:12 #111
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57213418
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 01:53 schreef zwahiel het volgende:
En die lijnfilm, juist op de 78xx serie werken die krengen niet. Vaak is de verlichting kapot, of staan ze gewoon uit. Dat op de 'eigen' modellen de lijnfilms niet werken, kan ik me voorstellen voor InfoXX ja, dat is begrijpelijk. Maar dat die halve 78 serie zonder werkende lijnfilms rondrijd is wel een kwalijke zaak. Vaak zijn 't de achterste lijnfilm en de zijkanten. En bij een stuk of 5 is een kant van de verlichting stuk aan de voorkant van de lijnfilm.
Die lijnfilms zullen wel gerepareerd worden. Het ergste voorbeeld is Cxx 7819 die tot op heden een kapotte LCD aan de achterkant heeft.
pi_57215745
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 18:38 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ik ken de technische specificaties verder niet, maar alleen het feit dat een amba vrijwel net zoveel vermogen heeft als een Frysker, zegt niets over het verbruik. Een amba is een mooi stuk zwaarder dan een Frysker
[..]

Durf ik geen uitspraken over te doen, 'tis alweer een aantal maanden terug dat ik op die lijn mee ben gereden wegens lijnverkenning. Ben hem verder nog niet op 1 van mijn diensten tegengekomen Maar je hebt gelijk idd..
[..]

Je hebt ook hierin gelijk; ik haal l/100km en l/KM door de war.. Omgerekend naar KM/l zit ik dan op een Frysker meestal rond de 9, 1:9 dus; nog altijd grofweg 3x zuiniger dan een 12m
geloof dat een amba ook rond de 1:10 ligt kwa verbruik

kan je na gaan wat een OVERPOWERED motor er in een frysker ligt
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 7 maart 2008 @ 09:49:40 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57215979
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 02:15 schreef Ofyles2 het volgende:
Het ergste voorbeeld is Cxx 7819 die tot op heden een kapotte LCD aan de achterkant heeft.
Mja, als dat echt het ergste is... Lekker boeiend dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 maart 2008 @ 22:29:16 #114
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_57232234
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 02:15 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Die lijnfilms zullen wel gerepareerd worden. Het ergste voorbeeld is Cxx 7819 die tot op heden een kapotte LCD aan de achterkant heeft.
Er zitten geen LCD's in die bussen... En de 78xx is over geheveld naar GVU.

't Valt me op dat die lijnfilms niet gemaakt worden, en als ze nou bij bussen stuk waren die InfoXX nog niet hebben of niet werkend hebben zou ik 't nog als verklaring kunnen nemen. Maar juist bij de 78xx serie zijn de meeste lijnfilms gewoon niet leesbaar, onverlicht of gewoon echt kapot. En er wordt helemaal geen haast gemaakt om ze te maken. Ook rijden deze bussen praktisch nooit met A4'tjes met welke bus ze zijn. Waarbij 'echt' GVU materieel dat wél doet wanneer de voorste lijnfilm stuk is.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  vrijdag 7 maart 2008 @ 22:47:21 #115
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_57232698
Als ze wel werken zijn ze gewoon slecht leesbaar, maar die van de lpg geledes en de eerste generatie NewAG zijn ook niet echt goed leesbaar vanaf een afstandje. De beste zijn de EuroV AG's met de LED schermen
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_57232742
quote:
De MIVB bestelt 52 bijkomende gelede bussen van het type Citaro bij de firma Mercedes-Benz . De eerste voertuigen zullen op het net ingezet worden vanaf september 2008. De laatste zullen geleverd worden in december 2008. De vloot van de MIVB zal dan 83 autobussen van dit type tellen
MIVB=Brussel
Citaro begint de nieuwe standaard bus te worden.

Linkje
  vrijdag 7 maart 2008 @ 22:50:10 #117
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_57232766
ja nou ja, Die zijn van een afstandje niet meer zo goed leesbaar omdat er nu ineens de VIA informatie bij staat. Dat was vroeger niet zo. Maar ik vind ze nog altijd beter leesbaar dan die 78xx serie...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_57236783
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 22:47 schreef Battlefan het volgende:
Als ze wel werken zijn ze gewoon slecht leesbaar, maar die van de lpg geledes en de eerste generatie NewAG zijn ook niet echt goed leesbaar vanaf een afstandje. De beste zijn de EuroV AG's met de LED schermen
LED schermen zijn goeed jaa!!


hoewel een oudewetse draairol ook fijn was
pi_57243513
Er was sprake van een nieuwe bestelling van een X aantal nieuwe bussen, maar om 1 of andere reden is het daaromheen errug stil geworden.
De leesbaarheid van de 78 serie is idd soms te triest voor woorden.
Deze bussen zijn enkel en alleen motorisch nagekeken en eventueel gerepareerd, voordat ze naar het GVU kwamen.
Er werdt gesproken dat in 2 weken alles mbt de 78 serie opgelost zou zijn.
En je ziet het resultaat...

Het zal allemaal wel goed komen, alleen moeten we daar geduld voor opbrengen...
  zaterdag 8 maart 2008 @ 15:33:20 #120
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_57244240
beetje zonde idd dat 't erg stil omtrend die nieuwe levering geworden is.

Er worden een aantal streekbussen omgeruild voor geleden bussen en de volvo's verdwijnen waarvoor in de plaats minder gelede bussen komen. Waar blijft die order van Van Hool dan?

En idd geduld hebben, maar ja, je kunt 't reizigers geduld niet zo op de proef stellen. Het is ook te stom voor woorden dat die bussen alleen maar motorisch en licht technisch nagekeken werden. Mijn nieuwe auto check ik ook volledig voor ik daarin wegrij. Als een display niet werkt is dat reden tot onderhoud. Dezelfde prio als een defecte koplamp bijvoorbeeld...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_57247833
GVU is geen GVU
Gewoon overgenomen door Connexxion..!!!
En zij bezuinigen gewoon! Op 1-1-2012 gaat er een nieuwe consessie in. Die willen ze (XX) graag winnen+ze willen winst maken. check!

Simpel, XX besteld geen extra bussen, de gemeente heeft de consessie nog niet aabesteed, gok eerder dat ze de ouwe troep naar Utrecht sturen (vanuit BRU en Noord-Holland Noord) en dat ik 2012 alles, of veel nieuw wordt.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 18:57:07 #122
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_57248150
In de GVU diensten mogen volgensmij alleen 100% lagevloers bussen rijden, de volvo's zijn nog een uitzondering hierop Dus voorlopig geen Amba's hierheen
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
  zaterdag 8 maart 2008 @ 23:02:28 #123
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_57253060
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 18:41 schreef Willy84 het volgende:
GVU is geen GVU
Gewoon overgenomen door Connexxion..!!!
En zij bezuinigen gewoon! Op 1-1-2012 gaat er een nieuwe consessie in. Die willen ze (XX) graag winnen+ze willen winst maken. check!

Simpel, XX besteld geen extra bussen, de gemeente heeft de consessie nog niet aabesteed, gok eerder dat ze de ouwe troep naar Utrecht sturen (vanuit BRU en Noord-Holland Noord) en dat ik 2012 alles, of veel nieuw wordt.
GVU is gewoon GVU hoor, is nog altijd een NV, waarbij de aandelen bij XX liggen. Dus het is geen business unit, maar nog gewoon een NV, een dochter van dus.

XX hoeft natuurlijk geen extra bussen te bestellen als ze uit eigen middelen al goede vervangers hebben. Dan kun je ook gewoon shuffelen. Echter GVU heeft gelukkig wel de 'macht' om nog wat te willen.
XX kan de concessie wel willen, maar naar alle schijn krijgt het die in de vorm van GVU. Omdat GVU veel beter ligt dan XX bij de concessiehouder. Daar wordt zeker wél rekening mee gehouden Ook al zegt men van niet. Kanttekening is wel dat XX wel erg merkbaar aan het 'bezuinigen' is, misschien komt 't door de nieuwe nieuwbouw. Maar geld kan maar een kant op. Toch lijkt 't wel merkbaar, maar misschien moet dat ook. Zo merk je ook dat GVU en XX toch maar een gewoon bedrijf is wat de eindjes wel aan elkaar moet knopen elke maand. Zoveel winst wordt er geloof ik ook niet zo gemaakt. Toch moet onderhoud niet verwaarloosd worden, zeker niet bij GVU omdat 't onderhoud daar altijd wel beter was (naar mijn idee) dan bij concurrenten.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zondag 9 maart 2008 @ 00:51:26 #124
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57255111
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 22:29 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Er zitten geen LCD's in die bussen... En de 78xx is over geheveld naar GVU.
Het ging om een Berkhof Duvedec die zijn loopbaan in Zaandam begon.

Dus wie miscommuniceert nu?
pi_57256453
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 15:33 schreef zwahiel het volgende:
beetje zonde idd dat 't erg stil omtrend die nieuwe levering geworden is.

Er worden een aantal streekbussen omgeruild voor geleden bussen en de volvo's verdwijnen waarvoor in de plaats minder gelede bussen komen. Waar blijft die order van Van Hool dan?

En idd geduld hebben, maar ja, je kunt 't reizigers geduld niet zo op de proef stellen. Het is ook te stom voor woorden dat die bussen alleen maar motorisch en licht technisch nagekeken werden. Mijn nieuwe auto check ik ook volledig voor ik daarin wegrij. Als een display niet werkt is dat reden tot onderhoud. Dezelfde prio als een defecte koplamp bijvoorbeeld...
Defect display kan ik me iets bij voorstellen dat t een low priority heeft.. maar als je ook geen lijnnummer draagt.. tja.. even een papiertje uit de printer draaien en met 2 stukkies plakband zit t zo opt raam!!

Zelfs Centeknijper Arriva doen ze het!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')