quote:
Op donderdag 6 maart 2008 16:34 schreef Bommenlegger het volgende:Hallo.
Hier wat info voor ReisT.
De reden dat er 32 gelede bussen van de Zuidtangent lijn naar het GVU zijn gekomen, is omdat er iemand in het management van mening was dat het GVU te weinig gelede bussen had in zijn wagenpark.
Dus is er een soort van handjeklap gespeeld, wij de gelede bussen, en standaardbussen naar Connexxion, die ze weer hebben ondergebracht bij Novio.
De Volvo's zijn al een jaar afgeschreven, en elke rit die daarmee gereden word, is winst...
Dus wat dat betreft heeft zwahiel daarin gelijk.
De reden dat de richting en lijnfilms het niet deden van deze bussen is omdat infoxx nog ingebouwd moest worden.
De meeste hebben ze nu gedaan, maar sommige rijden nog met een stuk papier voor de voorruit.
Dus tot die tijd even doorbijten..:)
Hoe zit 't dan met die order van GVU die ze uit zouden breiden bij Van Hool. Dus de laatst geleverde serie zou + 15 of +20 uitgeleverd worden, maar wachtte op bevestiging. Toen XX de boel overnam kwam dat 'n beetje op de achtergrond. En nu is 't dus kennelijk van de baan. 't Is nog met wat bombarie aangekondigd toendertijd.
Eerlijk gezegd vind ik die nieuwe geledes met Euro III motoren nou niet een vooruitgang op de laatste serie NewAG's met Euro V motoren

En die lijnfilm, juist op de 78xx serie werken die krengen niet. Vaak is de verlichting kapot, of staan ze gewoon uit. Dat op de 'eigen' modellen de lijnfilms niet werken, kan ik me voorstellen voor InfoXX ja, dat is begrijpelijk. Maar dat die halve 78 serie zonder werkende lijnfilms rondrijd is wel een kwalijke zaak. Vaak zijn 't de achterste lijnfilm en de zijkanten. En bij een stuk of 5 is een kant van de verlichting stuk aan de voorkant van de lijnfilm.
't is idd een beetje doorbijten, maar wel wat onnodig. InfoXX is wel een vooruitgang die lang op zich heeft laten wachten. Maar de bussen waar het inzit is 't wel prettig (ook al weet je de haltes wel) Dus go GVU!
Overigens vind ik 't best jammer dat de Volvo's weg gaan, want ik vind 't zeer chille bussen (als de V-snaar niet slipt

) met een fijne en rustige drive en heerlijke vering plus ditto stoelen.
Ook zijn ze leuk omdat James Bond er drie stuk gemaakt heeft in zijn laatste film en omdat ik ineens twee exemplaren bij mijn ouders (Venlo) door de straat heen zag tuffen als uitgaansbus.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss