abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 februari 2008 @ 17:48:47 #1
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56687057
The Capital of the World:



Midtown Manhattan in 1 dag



Lower Manhattan in 1 dag



Uptown & Central Park in 1 dag



Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag



(thnx to wytze voor deze guide)




Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com
quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor 50 dollar per dag
of 120 dollar per week mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld! Klik hier om de pas aan te vragen.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
  • B.B. King Blues Club & Grill
  • Hard Rock Cafe
  • Cold Stone Creamery
  • Juniors Restaurant
  • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

    Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

  • Winkels/warenhuizen:
  • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
  • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
  • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
  • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
  • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

    Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

    Stadstoertjes:
  • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
  • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
  • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
  • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
  • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
  • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

    Gebouwen te bezichtigen:
  • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
  • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
  • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
  • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
  • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
  • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
  • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
  • Times Square (adembenemend!)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • Yankee Stadium

    Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

    Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

    Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

    Vervoer

    Subway
    Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

    1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
    7-day fun pass: 21 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

    Taxi
    En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
    Initial fare.............$2.50
    Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
    Each 1 minute idle.......$0.20
    Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
    Additional riders........FREE

    Luchthavens in New York

    Manieren om er te komen:
    JFK
    Newark
    La Guardia

    de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

    Vliegtickets van en naar New York

    www.skybreakers.nl
    www.ebookers.nl
    www.dreizen.nl
    www.cheaptickets.nl
    www.americanairlines.com
    www.klm.nl
    www.expedia.nl
    www.vliegwinkel.nl
    www.continental.com
    www.delta.com
    www.unitedairlines.nl
    vliegtickets.pagina.nl

    Foto's New York van FOK users!

    MaxMark
    Kre$J
    Jaguarized
    Keijs
    mr.Marcus
    Cidex
    renz0r
    WooZ
    mechatronics
    jakkeluchtgitaar
    Dennisskyscrapers 1
    Dennisskyscrapers 2
    Dennisskyscrapers 3
    Dennisskyscrapers 4
    Dr_Evil
    Dr_Evil 2
    Dr_Evil 3
    miss_sly
    edsuit
    Max-Westerman
    NegaSado

    Reviews van hotels in New York

    www.tripadvisor.com

    Meeting in New York

    New York (mini)meet

    Vorige NYC topic

    New York City Part I
    New York City Part II
    New York City Part III
    New York City Part IV
    New York City Part V
    New York City Part VI
    New York City Part VII
    New York City Part VIII
    New York City Part IX
    New York City Part IIV
    New York City Part XVI
    New York City Part XIX
    New York City Part XX
    New York City Part XXI
    New York City Part XXII
    New York City Part XXIII
    New York City Part XXIV
    New York City Part XXV
    New York City Part XXVI
    New York City Part XXVII
    New York City Part XXVIII
    New York City Part XXIX
    New York City Part XXX
    New York City Part XXXII
    New York City Part XXXIII
    New York City Part XXXIV
    New York City part XXXV
    Het grote New York topic - deel XXXVII

    Deze OP is hier te vinden


    TVP's zijn niet gewenst.
  • Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_56687457
    Ik zou dolgraag naar NewYork willen gaan. Maar ik wil niet alleen gaan

    Een vriendin van me heeft verteld dat je kan slapen op sommige plaatsen, indien je er werkt als kuisman/vrouw of aan de balie... Helaas heb ik met haar geen contact meer. Misschien kunnen jullie helpen?

      dinsdag 12 februari 2008 @ 18:25:30 #3
    95427 Hephaistos.
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_56687623
    Tvp, deze zomer erheen
    pi_56688274
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 18:15 schreef katerwater het volgende:
    indien je er werkt als kuisman/vrouw
    moet je dan een gordel om?
      dinsdag 12 februari 2008 @ 19:07:22 #5
    124630 Sender_
    Rotterdam echt wel !!
    pi_56688377
    Ben aan het kijken voor Mei en anders November.
    1 ding is zeker dit jaar gaan we een keer naar New York...
    Gory Gory what a Hell of a way to Die
      dinsdag 12 februari 2008 @ 21:32:24 #6
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_56691444
    Het is echt jammer dat de vliegtickets allemaal zo duur zijn geworden, goedkoopste directe vlucht die ik heb gevonden was alsnog 465 euro. Ook via dusseldorf valt tegen, wel iets goedkoper, maar dan moet je er ook nog naartoe rijden..

    Als iemand ergens een mooi tarief tegenkomt, deel het dan ff aub
      dinsdag 12 februari 2008 @ 22:38:06 #7
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_56693004
    heeeeel misschien dit jaar de NYC-marathon, en anders wel volgend jaar
    The line is a dot to you!
    pi_56694036
    Moet je eens via cheaptickets kijken, daar vind ik tickets voor 428 euro.
    Moet je wel overstappen in London, maar dat is nog altijd het goedkoopste wat ik kan vinden.

    Ben alleen nog op zoek naar een redelijk liggend hotel voor een acceptabele prijs.
      dinsdag 12 februari 2008 @ 23:17:22 #9
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_56694081
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 23:15 schreef Professional het volgende:
    Moet je eens via cheaptickets kijken, daar vind ik tickets voor 428 euro.
    Moet je wel overstappen in London, maar dat is nog altijd het goedkoopste wat ik kan vinden.
    Dat overstappen lijkt me dus helemaal niks. Dan ben ik liever 4 tientjes meer kwijt om dat gedoe te ontlopen.
    pi_56694355
    Klopt, in sommige gevallen scheelt het enkele tientjes. Maar er zijn ook situaties waarbij het toch al snel 100 euro scheelt, en dan kan ik me voorstellen dat mensen liever overstappen.

    Ik vroeg me trouwens af of het tegenwoordig weer mogelijk is om bij een tussenstop gewoon door te lopen naar de gate, of moet je eerst je bagage halen en weer opnieuw inchecken?
    pi_56698319
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 18:15 schreef katerwater het volgende:
    Ik zou dolgraag naar NewYork willen gaan. Maar ik wil niet alleen gaan

    Een vriendin van me heeft verteld dat je kan slapen op sommige plaatsen, indien je er werkt als kuisman/vrouw of aan de balie... Helaas heb ik met haar geen contact meer. Misschien kunnen jullie helpen?

    Hmm.. en dan de hele tijd stand by moeten staan/werken terwijl je in NY bent??
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 23:15 schreef Professional het volgende:
    Moet je eens via cheaptickets kijken, daar vind ik tickets voor 428 euro.
    Moet je wel overstappen in London, maar dat is nog altijd het goedkoopste wat ik kan vinden.

    Ben alleen nog op zoek naar een redelijk liggend hotel voor een acceptabele prijs.
    Wat is redelijk liggend?
      woensdag 13 februari 2008 @ 12:40:08 #12
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_56701417
    Mij zou het belangrijkste zijn dat je dicht bij de metro zit.
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_56708530
    Bijvoorbeeld ja, je doet zowiezo veel lopend en met de metro.
    Dan zit ik liever wat noordelijker op Manhatten dan centraal tegen een dure prijs.
    Maar ik ga alles eens doornemen, kijken of ik wat vind.
    pi_56723219
    Al aan hotel Pennsylvania gedacht? Goede ligging, Penn station tegenover het hotel en een goede prijs-kwaliteits verhouding.
      donderdag 14 februari 2008 @ 11:26:06 #15
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_56723278
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 23:28 schreef Professional het volgende:

    Ik vroeg me trouwens af of het tegenwoordig weer mogelijk is om bij een tussenstop gewoon door te lopen naar de gate, of moet je eerst je bagage halen en weer opnieuw inchecken?
    als jij verder vliegt met dezelfde maatschappij/alliance dan hoef je je bagage niet op te halen en wordt dat automatisch geregeld als het goed is
    The line is a dot to you!
      donderdag 14 februari 2008 @ 11:26:32 #16
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_56723294
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 12:40 schreef Dos37 het volgende:
    Mij zou het belangrijkste zijn dat je dicht bij de metro zit.
    als je in Manhattan zit dan zit je eigenlijk altijd wel dicht bij de metro
    The line is a dot to you!
    pi_56726965
    Nog een weekje, dan vertrek ik richting NYC
    pi_56730379
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 09:49 schreef MikelenniuM het volgende:

    [..]

    Hmm.. en dan de hele tijd stand by moeten staan/werken terwijl je in NY bent??
    Niet als je 2 maand in NY kan blijven. Dan is het wel handig om je verblijf terug te verdienen.

    Ik wil niet alleen op vakantie gaan naar NYC, ik wil er ook leven, als is het maar voor enkele weken Lijkt me veel interessanter dan een weekje snelsnel. Als student heb ik in de zomer 2 maand tijd
    pi_56738791
    Ik ga binnenkort ook naar new york (milford hotel, lekker centraal gelegen)

    Enne... tot hoe laat zijn de winkels open? Wij komen in de middag aan, dus tegen de tijd dat we in ons hotel zijn is het al rond 6 uur. Dus moeten we toch wat gaan eten lijkt me.... Maar daarna toch nog zoveel mogelijk van de stad genieten.

    Hoe kan ik me het beste verplaatsen? Met de metro of de taxi? Is het redelijk veilig? (in de series gebeuren de natuurrampen, gevechten, geestraces, japanners van de toekomst natuurlijk wel altijd in de metro)

    Trouwens de NBC tour :
    quote:
    Can I Carry a Firearm?

    No. Due to security reasons, we cannot allow people with firearms to go on the tour.
    Oh enne.... effe geld pinnen op het vliegveld/hotel een probleem? Hoeveel cash aan dollars kan ik het beste meenemen voor de eerste dag? Waar te wisselen?
    pi_56743742
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 23:17 schreef Slappe_hap het volgende:

    [..]

    Dat overstappen lijkt me dus helemaal niks. Dan ben ik liever 4 tientjes meer kwijt om dat gedoe te ontlopen.
    Mijn ervaring is juist dat overstappen eigenljik wel heel handig is. Het kost je wel meer tijd, maar je laatste vlucht is een Europese vlucht en dus kom je aan via een Schengen land op Schiphol en heb je dus veel minder douane controles. En dat is ook handig.
    pi_56745598
    quote:
    Op donderdag 14 februari 2008 17:02 schreef katerwater het volgende:

    [..]

    Niet als je 2 maand in NY kan blijven. Dan is het wel handig om je verblijf terug te verdienen.

    Ik wil niet alleen op vakantie gaan naar NYC, ik wil er ook leven, als is het maar voor enkele weken Lijkt me veel interessanter dan een weekje snelsnel. Als student heb ik in de zomer 2 maand tijd
    Ah, op die manier. Goed bezig!
    pi_56749975
    Ik ga in mei een weekje naar New York toe en vroeg mij af of mede forumleden sinds de lage dollar even naar Amerika of NY zijn geweest, ik zelf had namelijk dit kostenplaatje ingedachten (* is zeker qua kosten)


    Ticket niet meer dan 400 euro - 585.400 USD *
    Hotel (zonder onbijt) 210 euro 307.000 USD *
    besteding 7d voor NY 300 euro 435.150 USD
    TOTAAL PERSOON 900 euro

    Alleen heb ik als besteding qua eten en drinken en OV (openbaar vervoer) ect ect 300 euro p.p voor een week opgegeven dus samen komen we dan uit aangezien ik met een vriend ga op 870$

    Is dat een reele schets als je niet al te fancy in New York wil blijven voor een week

    Is dat te halen

    Thanx

    DY


    www.booking.com] en we delen dan de prijzen van 500 euro door midden dus hou je 250 per man over dus dan heb je dit

    450 euro ticket (reeel)
    250 euro hotel (zonder ontbijt)
    en dan hoeveel zou ik nog meenemen per persoon voor de rest dus ontbijt vervoer entree, maar dus alles op het goedkoopst dus het vervoer met de metro, eten onder 20 dolar ect ect


    1000 euro per man voor een week is veilig maar het liefst zitten we er onder !!!
    pi_56750076
    Als je op hotdogs gaat leven is het zeker te doen
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
      vrijdag 15 februari 2008 @ 14:59:27 #24
    72256 wise
    Echoes - KL/B/
    pi_56750246
    moet wel lukken. Vooral nu de dollar zeer laag staat.

    Eten is altijd betaalbaar geweest in amerika. iig al de keren dat ik er ben geweest voor de lage dollar
    I had a splitting headache.From which the future's made.
    † Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
    It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
    VIVA LA ASSANGE¡
      vrijdag 15 februari 2008 @ 15:15:34 #25
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_56750570
    Ik ben 2 jaar geleden naar NY geweest voor ongeveer 875e (7dagen), ticket was 400e. Dus zeker mogelijk! Ik ben 3 weken geleden naar Miami geweest, ticket was 385e en verblijf was ook zeker niet duur. Het was wel een rondreis, dus geen stedentrip. (daarom lopen de kosten ook wat op) Het is vaak voordeliger om meerdere nachten in 1 hotel te blijven dan steeds 1 nacht.
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      vrijdag 15 februari 2008 @ 15:16:25 #26
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_56750591
    Waarom ga je niet een paar dagen korter, zodat je je wat beter eten en meer leuke dingen kunt veroorloven?
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_56750695
    Je bent in NY, dus ik zou wat meer geld plannen voor je besteding. Op Fifth Ave zijn de meest coole winkels ter wereld, daar wil je toch niet met lege handen uit komen?
    Jesus saves but death prevails.
    pi_56750801
    ik ben vorige maand nog in new york geweest, maar het eten is daar ongeveer even duur als hier hoor ook met de lage dollar koers. kleding en andere dingen zijn wel veel goedkoper nu.
    hay hay
    pi_56751522
    Ben 3 weken geleden naar NY geweest.

    Ik zou je weinig kunnen zeggen over hotels (sliep bij een vriend) of de vliegtickets (vriendin werkt bij KLM).

    Openbaar vervoer:
    - Metro is erg goedkoop. Koop meteen voor 24 dollar een onbeperkte weekkaart voor het NYC.
    - Taxi is vergeleken met Nederland erg goedkoop. Maar als je budget wilt reizen misschien toch te duur.

    Eten:
    - Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Vergeet niet dat er nog 15% fooi bij de prijs komt he. McDonalds op elke hoek voor weinig geld. In een zijstraat van Union Square zit een leuke All Americain eettent (Chat&Chew). Erg gezellig en kost niet zoveel.

    Drinken:
    - Uitgaan is een stuk duurder dan in Nederland, ondanks de goedkope dollar. Reken voor een biertje ongeveer 5$ (halve liter) en voor toegang tot een club 20$.

    Bezienswaardigheden:
    - In musea betaal je je blauw. De meeste musea kosten ongeveer 20$ (al dan niet verplichte 'vrijwillige' bijdrage). Het is wel de moeite waard trouwens.
    - Liften naar de bovenste verdieping Empire State of Rockefellar Center kosten ook zoiets. Wederom zeker de moeite waard, maar lastig als je een beperkt budget hebt.

    Goedkope dingen:
    - Schaatsen op icerink op Bryant Park (10$)
    - Neuzen tussen de boeken van Barnes & Nobles (Union Square Park)
    - Shoppen!! Kleding kost echt geen kont. Zeker niet als je opschiet nu het nog uitverkoop is! Neem gewoon lege koffers mee en vul ze daar met kleding! Vergeet Century 21 niet voor goedkope merkkleding (vlak naast Ground Zero)!
    - Chillen in Central Park. Zeker met lekker weer is het goed toeven. Central Park Zoo is een leuke kleine dierentuin en kost 6$
    - De speelgoedwinkel FAO Schwartz is schitterend om eens te kijken. Bevindt zich op 5th Avenue ter hoogte van het begin van Central Park.
    - De Apple Store (naast FAO Schwartz). Al is het alleen maar om op een plek in New York te zijn waar er alleen maar Europeanen rondlopen.
    - The Museum of Indian Americans (vlakbij Battery Park). Gratis museum over alle de Indianen. Lekker rustig museum en het is nog gratis ook!


    Veel plezier!!!

    [ Bericht 8% gewijzigd door schwa78 op 15-02-2008 16:01:22 ]
    pi_56751546
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 15:24 schreef meelborp het volgende:
    ik ben vorige maand nog in new york geweest, maar het eten is daar ongeveer even duur als hier hoor ook met de lage dollar koers. kleding en andere dingen zijn wel veel goedkoper nu.
    ook met de dure dollar was veel kleding nog goedkoper! betaalde paar jaar geleden iets van 30$ voor een ralph lauren overhemd en voor 24$ had mijn vader zijn klassiek 501 gekocht!
    pi_56751613
    Ticket wordt misschien lastig voor 400 euro. M'n broertje heeft twee weken terug een ticket geboekt voor ergens eind mei, en was ongeveer 600 euro kwijt.
    pi_56754907
    nee word niet lastig alleen rechstreeks is inderdaad 600 euro

    Drinken:
    - Uitgaan is een stuk duurder dan in Nederland, ondanks de goedkope dollar. Reken voor een biertje ongeveer 5$ (halve liter) en voor toegang tot een club 20$.

    5 dollar = 3,4 euro voor een halve liter is normaal dus niet duurder niet goedkoper
    20 dollar = 13,70 voor entree daar heb ik geen ervaring aangezien ik geen clubganger ben

    best mooi iemand had dit mij verteld kunnen jullie je daar in vinden,
    Hey DT,

    ik had net een heel mooi bericht getypt en toen ik op verzenden drukte liep mijn computer vast. Ik weet dus niet of je dat bericht gehad hebt, vandaar het verhaal maar even opnieuw.

    Je kunt zeker goedkoop naar NY. Er zijn sowieso een hoop leuke dingen te doen die niks kosten. Voorbeelden hiervan zijn:

    Staten Island Ferry: dit is een veerboot van en naar de borough Staten Island. Hiervandaan heb je een heel mooi uitzicht op de stad en je vaart langs het vrijheidsbeeld!

    Brooklyn Bridge: hier overheen wandelen geeft ook een heel mooi uitzicht op de stad. Dit moet je zeker doen!

    South Street Seaport: ouderwets havengedeelte waar ze wat terrasjes en een winkelcentrumpje hebben. Leuk om evt. te combineren met de Brooklyn Bridge.

    Central Park: leuk om een paar uur doorheen te wandelen. Je kun dan bijvoorbeeld ook naar de plek wandelen waar John Lennon vermoord is en waar Yoko Ono nog woont. (Het appartementencomplex tegenover de uitgang van het park bij Strawberry Fields).

    Times Square, Rockefeller Center, 5th Avenue 48th street bij 7th of 8th avenue (veel gitaarwinkels met exclusief en oud spul). Deze plaatsen liggen allemaal dicht bij elkaar en daar kun je jezelf zeker een dag vermaken.

    Chinatown en Canal Street. Om heel goedkoop te shoppen. (en ook heel goedkoop eten!!!)

    Macy's en omstreken. Gewoon veel winkels om eens rond te kijken als je dat leuk vindt.

    Veel musea zijn op vrijdagmiddag na 4 uur gratis. (oa. MOMA en Guggenheim).

    Betaalde dingen zijn:

    Vrijheidsbeeld en Ellis Island (is allebei erg leuk!) kost 12 dollar. Zorg alleen dat je om 9 uur daar bent om kaarten te kopen, zodat je om half tien de boot op kunt. Ga je 's middags dan sta je een paar uur in de rij. Van hieruit kun je ook doorlopen naar Ground Zero en Wall Street bijvoorbeeld.

    Empire State Building. Voor 20 dollar kun je op het dak. Als het mooi helder weer is, geeft dat een geweldig mooi uitzicht. Moet je zeker doen.

    Je kunt eventueel ook nog een bustour doen. Voor 50 dollar kun je op veel plaatsen bij mannetjes in rode kleding (van Gray Line) kaarten kopen voor een dubbeldekkertour door de stad met gids. Die tour heet de all loops tour en is echt de moeite waard. Je ziet namelijk de leukste dingen van de stad en er wordt nog wat bij verteld ook. Het kaartje is 48 uur geldig en je kunt in die 48 onbeperkt gebruik maken van die bus.

    Voor eten moet je gewoon even goed kijken in de buurt. Er zijn genoeg goedkope tentjes te vinden in heel de stad. Je kunt een New Yorker ook best vragen waar een goed eettentje zit. Mijn ervaring is dat iedereen daar heel graag over de stad vertelt en zo kom je ook het meeste te weten.

    Voor een ticket zou ik trouwens eens bij Delta (www.delta.com) kijken. Dat scheelt volgens mij ruim 100 euro met KLM en is dus wel de moeite waard.

    Vervoer kun je het beste met de metro doen. Koop gewoon aan het begin van de week een weekkaart. Dat kost iets van 35 dollar en je kunt dan overal naartoe. Neem wel even de tijd om te kijken hoe het metrosysteem precies werkt. Dat is namelijk nogal ingewikkeld.

    Van en naar het vliegveld kun je waarschijnlijk ook met een trein doen. Dat is gewoon het goedkoopste.

    Verder zou ik als ik jou was wel een reisgids van New York kopen. Die van Capitool compact is erg goed en daar staan veel leuke tips in. Kost geloof ik 13 euro bij bol.com.

    Als ik zo kijk, zou je het voor het volgende bedrag moeten kunnen redden:

    Vliegen: ¤ 375,-
    Hotel: ¤ 250,-
    Vervoer: ¤ 50,-

    totaal ¤ 675,-
    Eten ¤ 250,-

    Dan zit je op 925 euro. Volgens mij is dat goed te doen...

    Als je nog meer wilt weten dan hoor ik het wel!

    Bart
      vrijdag 15 februari 2008 @ 20:57:43 #33
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_56758516
    The line is a dot to you!
      vrijdag 15 februari 2008 @ 21:22:38 #34
    32015 suus21
    Andre rocks!
    pi_56759156
    ik heb vorig jaar lekker 5 dagen gratis in een duur hotel (tegenover de ex-twin towers) gezeten en ben bij een vriend blijven slapen....maar heb toch nog veel geld op gemaakt zou niet weten hoeveel....maar het boeit de dollar staat zo laag just shop till ya drop; heerlijk..en NYC is geweldig..
    fijn!
    pi_56759267
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 15:54 schreef schwa78 het volgende:

    - Shoppen!! Kleding kost echt geen kont. Zeker niet als je opschiet nu het nog uitverkoop is! Neem gewoon lege koffers mee en vul ze daar met kleding! Vergeet Century 21 niet voor goedkope merkkleding (vlak naast Ground Zero)!


    Veel plezier!!!
    Hoe wil je dat in Nederland krijgen
    Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
    pi_56759348
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 15:48 schreef jpg97 het volgende:

    [..]

    wat hij zegt
    Scared of my own shadow it's a battle living paranoid..
      vrijdag 15 februari 2008 @ 21:59:27 #37
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_56760035
    Wat een rare TT, trouwens...
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_56760061
    amerika.. wil er ook heen dit jaar
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      vrijdag 15 februari 2008 @ 22:13:23 #39
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_56760411
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 15:57 schreef Sapstengel het volgende:
    Ticket wordt misschien lastig voor 400 euro. M'n broertje heeft twee weken terug een ticket geboekt voor ergens eind mei, en was ongeveer 600 euro kwijt.
    Met continental direct voor 446e en met AA via LHR voor 380e; dus hij heeft best een slechte deal...
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 16 februari 2008 @ 11:25:13 #40
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_56767350
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 15:54 schreef schwa78 het volgende:
    - Liften naar de bovenste verdieping Empire State of Rockefellar Center kosten ook zoiets. Wederom zeker de moeite waard, maar lastig als je een beperkt budget hebt.
    Kun je ook gratis met de trap?
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_56767372
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 11:25 schreef SeLang het volgende:

    [..]

    Kun je ook gratis met de trap?
    Niet eens

    En je moet de hotdog kraampjes in financial district vermijden, die zijn zo 50 dollar cent duurder dan elders!
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
    pi_56773931
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 15:20 schreef Shivo het volgende:
    Je bent in NY, dus ik zou wat meer geld plannen voor je besteding. Op Fifth Ave zijn de meest coole winkels ter wereld, daar wil je toch niet met lege handen uit komen?
    Fifth Ave is helemaal niet tof.

    Voor toffe winkels moet je naar downtown Manhattan gaan, Broadway en omgeving met winkels als Urban Outfitters en Canal Jeans. Als je Broadway helemaal uitloopt kom je in China Town terecht. Ook heel tof.
    pi_56774092
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 21:27 schreef Slappy het volgende:

    [..]

    Hoe wil je dat in Nederland krijgen
    Gewoon, in je koffer stoppen?
    pi_56774943
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 17:56 schreef schatje het volgende:

    [..]

    Fifth Ave is helemaal niet tof.

    Voor toffe winkels moet je naar downtown Manhattan gaan, Broadway en omgeving met winkels als Urban Outfitters en Canal Jeans. Als je Broadway helemaal uitloopt kom je in China Town terecht. Ook heel tof.
    Downtown Manhattan De winkels die je daar vindt kom je in Boston ook tegen, met hetzelfde aanbod.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_56775058
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 18:04 schreef Bananenman het volgende:

    [..]

    Gewoon, in je koffer stoppen?
    En daar gaat de dounane zeker niet in kijken
    Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
    pi_56775062
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 18:45 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Downtown Manhattan De winkels die je daar vindt kom je in Boston ook tegen, met hetzelfde aanbod.
    Ja duh, die van Fifth Ave ook. Je gaat toch niet naar New York voor Louis Vuitton, Prada en Versace .

    Het enige toffe in die straat is Tiffany & Co.
    pi_56775840
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 18:51 schreef Slappy het volgende:

    [..]

    En daar gaat de dounane zeker niet in kijken
    Bij 90% van de mensen niet, nee
    pi_56786432
    Zo tickets zijn geboekt. 25 aug t/m 12 sept naar USA en vliegend op Newark. De bedoeling is om in deze 19 dgn een rondje te maken van Ny - Washington, Pittsburgh, Niagara watervallen, Ottawa -Montreal en dan via Boston en Rhode island weer te eindigen in NY.

    De vraag is alleen beginnen we of eindigen we met 5 a 6 dgn NY. Iemand tips of dit haalbaar is??
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
    pi_56787759
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 21:32 schreef Slappe_hap het volgende:
    Het is echt jammer dat de vliegtickets allemaal zo duur zijn geworden, goedkoopste directe vlucht die ik heb gevonden was alsnog 465 euro.
    Waar heb je die gezien?
    pi_56787926
    oja ik ga in mei hoe de tempratuur dan
      zondag 17 februari 2008 @ 12:36:45 #51
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_56788682
    quote:
    Op zondag 17 februari 2008 11:54 schreef DTmaster het volgende:
    oja ik ga in mei hoe de tempratuur dan
    In NYC is het goed te doen dan hoor!
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_56789015
    wat die kleding betreft, gewoon de zakjes/merkjes ofzo eraf halen, alles in de laundry doen en klaar is kees, net alsof het van thuis afkomt. Gekochte schoenen gewoon al aandoen, zelfde geldt voor een jas, ook andere kleding. Geen probleem, dacht ik zo
    Je bent nooit te oud om te leren....toch?
      zondag 17 februari 2008 @ 13:59:51 #53
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_56790141
    quote:
    Op zondag 17 februari 2008 11:43 schreef Erasmusch het volgende:

    [..]

    Waar heb je die gezien?
    Vliegticketszoeken.nl
    pi_56794940
    Ben nu op zoek naar een hotel. Ga over 2 dagen al. Ik zit te denken aan Penn of Best Western. Iemand ervaring met de laatste?
    pi_56795203
    Hoe is het uitgaan in New York doordeweeks?
      zondag 17 februari 2008 @ 19:05:34 #56
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_56797047
    TVP, ik ga de laatste week van maart.
    We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
    Check mijn band Glorybox
    pi_56798007
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 18:51 schreef schatje het volgende:

    [..]

    Ja duh, die van Fifth Ave ook. Je gaat toch niet naar New York voor Louis Vuitton, Prada en Versace .

    Het enige toffe in die straat is Tiffany & Co.
    De Apple store, de Nike store, de NBA store zijn daar even wat anders dan in de rest van de wereld. Terwijl je dat van de Banana Republic in Downtown niet kunt zeggen.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_56798225
    New York
    Ben er 2 jaar geleden 5 weken geweest, Wat mij betreft de mooiste stad ter wereld.

    Ben ook van plan om er een jaar te gaan studeren.
    No bitch to me
    pi_56807808
    Net Best Western geboekt. Er zijn positieve en negatieve reviews. Vooral over het personeel zijn negatieve reviews. Maar goed ik ben van plan om er alleen te slapen en voor de rest hoop ik zoveel mogelijk te zien.
    pi_56839308
    zo we hebben onze datum veranderd naar April 17 t/m 24 want ik kwam in problemen met mijn examen maar ff to the point, ik kan nergens een vlucht naar NY vinden die voor of om 18-00 uur USA time aankomt (behalve boven de 500 euro) en ik zoek juist iets voor onder de 500 euro.

    Iemand iets gezien of weet wat aankomt voor 18-00 of om 18-00 USA time. dan heb je teminste nog wat aan je avond/dag
    pi_56839631
    quote:
    Op dinsdag 19 februari 2008 16:31 schreef DTmaster het volgende:
    zo we hebben onze datum veranderd naar April 17 t/m 24 want ik kwam in problemen met mijn examen maar ff to the point, ik kan nergens een vlucht naar NY vinden die voor of om 18-00 uur USA time aankomt (behalve boven de 500 euro) en ik zoek juist iets voor onder de 500 euro.

    Iemand iets gezien of weet wat aankomt voor 18-00 of om 18-00 USA time. dan heb je teminste nog wat aan je avond/dag


    Bijvoorbeeld. www.aa.com

    = ongever 460 euro, maar kan vast nog wel iets goedkoper, even snel gezocht
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_56839799
    zo we hebben onze datum veranderd naar April 17 t/m 24 want ik kwam in problemen met mijn examen maar ff to the point, ik kan nergens een vlucht naar NY vinden die voor of om 18-00 uur USA time aankomt (behalve boven de 500 euro) en ik zoek juist iets voor onder de 500 euro.

    Iemand iets gezien of weet wat aankomt voor 18-00 of om 18-00 USA time. dan heb je teminste nog wat aan je avond/dag
    pi_56839916
    ok thanx !!!!

    [ Bericht 70% gewijzigd door DTmaster op 19-02-2008 17:16:23 ]
    pi_56842105
    Cheaptickets.com staan vele opties. Is een optie dat je om 16.10 aankomt, en zelfs ene dat je om 14.10 aankomt. Toch wel de moeite waard dacht ik zo.
    pi_56842114
    Weet iemand een goed en betaalbaar hostel in NY voor 3 personen. Het moet wel een kamer zijn voor 3 personen omdat 1 iemand niet met andere op de kamer wil
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
    pi_56848178
    Goedenavond dames en heren,

    Heb volgens mij inmiddels alle NY topics doorgelezen en het leek mij wel gepast om in mijn 1e post een vraag te stellen die ik tot nu toe nog niet ben tegen gekomen:

    Wat zijn de meest ideale dagen van de week om te winkelen cq. toeristische attracties te bezoeken? Mijn gevoel zegt me dat het winkelen doordeweeks over het algemeen rustiger zal zijn, omdat de meeste New Yorkers dan wel zullen werken. Voor het weekend geldt dan uiteraard het omgekeerde. Dus:

    Weekend: zoveel mogelijk toeristische attracties?
    Doordeweeks: zoveel mogelijk winkelen?

    Het kan natuurlijk helemaal niets uitmaken of ik kan er helemaal naast zitten, maar aangezien jullie daar meer ervaring mee hebben zou ik dat graag van jullie willen horen!
    Wil namelijk zoveel mogelijk de drukte vermijden in hoeverre dat mogelijk is.

    Alvast bedankt!
    pi_56849081
    New York en rustiger
    pi_56850028
    Vanavond eindelijk geboekt. Na heel lang zeiken en uitstellen!

    Van 29 april tot 6 mei zit in eindelijk in de Big Apple!
    pi_56850254
    Van Empire state building lopen naar Chinatown. is dat eigenlijk te doen, of is dat veel ste ver? (ik heb geen idee van de afstanden)
    pi_56852965
    Zo ben in NY. Het hotel (Best Western op 48th) is vrij gehorig, maar het ligt gunstig. Morgen maar eens de stad in.
    pi_56853599
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 03:59 schreef tevebe het volgende:
    Zo ben in NY. Het hotel (Best Western op 48th) is vrij gehorig, maar het ligt gunstig. Morgen maar eens de stad in.
    * MikelenniuM jaloers is
    pi_56853610
    quote:
    Op dinsdag 19 februari 2008 23:33 schreef athlonkmf het volgende:
    Van Empire state building lopen naar Chinatown. is dat eigenlijk te doen, of is dat veel ste ver? (ik heb geen idee van de afstanden)
    Is nog best wel een eind lopen. Gewoon de metro/taxi nemen. Makkelijker kan niet!
    pi_56859742
    Ik had wel gedacht de de taxi's een vermogen zouden kosten hier, maar ze zijn echt goedkoop
    pi_56862012
    hoeveel tevebe kost nu een taxi rit van JFK naar manhattan !!!!
    pi_56862489
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 15:52 schreef DTmaster het volgende:
    hoeveel tevebe kost nu een taxi rit van JFK naar manhattan !!!!
    Was iets van 70 dollar ofzo. Met de bus of metro is een heel stuk goedkoper in ieder geval. Maar taxi is wel makkelijk als je met meer dan twee met grote bagage bent.
    pi_56862551
    Taxi is (als ik mij niet vergis) 55 dollar kaal.. dus incl. tol en wat fooi zit je idd aardig in de buurt van 70 dollar. De shuttle is goedkoper, rond de 15 dollar geloof ik. Als je met meerdere personen bent, gewoon een taxi nemen. Geld moet rollen!
    pi_56862625
    Ah.. hier staan de actuele taxi-tarieven:

    Klik

    Op "Ground transportation" klikken en dan op "Taxis"


    Edit: zo actueel is het ook weer niet.. Rates effective May 3, 2004.
    pi_56863216
    Voor de shuttlebus JFK-grand-central station had ik, 2 jaar geleden, 29euro betaald.
    heen en terug. Duurt 2uurtjes, maar hangt af van file.
    pi_56863362
    quote:
    Op zondag 17 februari 2008 17:38 schreef _Boo_ het volgende:
    Hoe is het uitgaan in New York doordeweeks?
    Clubs, discotheken en een biertje op het terras zijn er niet makkelijk te vinden, maar daar ga je eigenlijk ook niet voor naar NYC.

    Als je (veel) geld en connecties hebt, is er vast wel iets vinden. Voor de rest bestaat het (uitgaans-)leven na werktijd (voor degenen die niet 16 uur per dag werken) uit theater, sportwedstrijden, musicals, muziek, shopping en in een koffiebar of hip restaurant rondhangen.
    pi_56864020
    oja nog een vraag van een hele andere aard, ik heb een Europas van de Rabobank en die zou je dus alleen in Europa kunnen gebruiken, nu heb ik gehoord dat je deze nu ook kan gebruiken in de USA

    klopt dit ????
    pi_56864068
    oja nog een vraag van een hele andere aard, ik heb een Europas van de Rabobank en die zou je dus alleen in Europa kunnen gebruiken, nu heb ik gehoord dat je deze nu ook kan gebruiken in de USA

    klopt dit ????
    pi_56865719
    Ik heb toen zonder problemen met m'n pasje van de Rabobank gepind.
    pi_56866007
    Ik kan mijn Europas hier gewoon gebruiken, maar betaal wel $2 om te pinnen. Je kunt hier alles met creditcard betalen en dat is gratis. Je kunt ook vaak extra geld opnemen, dus wanneer je iets koopt kun je $40 extra laten afrekenen zodat je wat cash hebt.
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 20 februari 2008 @ 19:49:11 #84
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_56867844
    Europas kun je overal gebruiken. Eigenlijk een stomme naam.

    Maar het kost idd wel geld.
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_56872799
    Ik was trouwens 380 euro kwijt voor mijn tickets, met overstap in Londen.
    Vlieg 29 april met BMI van Amsterdam naar Londen, en dan met American Airlines door naar New York. Op de terugweg heb ik beide vluchten met British Airways. Ik vond het best een mooie deal.

    Ik las trouwens dat er ergens buiten New York een groot winkelcentrum ligt, iemand hier bekend mee?
    En er moet ook ergens een t-shirt winkel zijn met superkikse shirts voor 8 dollar.
    pi_56873663
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 16:42 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Clubs, discotheken en een biertje op het terras zijn er niet makkelijk te vinden, maar daar ga je eigenlijk ook niet voor naar NYC.
    Stond eigenlijk wel op m'n lijstje, maar heb misschien teveel Sex and the City gekeken... Van wie is dat lijstje clubs uit de openingspost?
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 22:41 schreef Professional het volgende:
    Ik was trouwens 380 euro kwijt voor mijn tickets, met overstap in Londen.
    Vlieg 29 april met BMI van Amsterdam naar Londen, en dan met American Airlines door naar New York. Op de terugweg heb ik beide vluchten met British Airways. Ik vond het best een mooie deal.

    Ik las trouwens dat er ergens buiten New York een groot winkelcentrum ligt, iemand hier bekend mee?
    En er moet ook ergens een t-shirt winkel zijn met superkikse shirts voor 8 dollar.
    Dat is inderdaad een mooie deal. Ben voor de dezelfde periode aan het kijken, moet nog boeken. Ik heb een pakketreis gezien van 7 dagen met een 3 sterren hotel (Manhattan) voor 845 euro. Is volgens mij ook best een aardige prijs.

    Dit winkelcentrum ligt buiten New York, http://www.jerseygardens.com/index.cfm, maar er zullen er nog wel meer zijn.
    pi_56876974
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 15:52 schreef DTmaster het volgende:
    hoeveel tevebe kost nu een taxi rit van JFK naar manhattan !!!!
    Dat weten de andere wel. Ik heb een taxi gepakt vanaf Penn station tot aan mijn hotel en dat was maar 5$. In Toronto betaalde ik 10$ voor dezelfde tijd en afstand.
    pi_56878765
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 16:37 schreef katerwater het volgende:
    Voor de shuttlebus JFK-grand-central station had ik, 2 jaar geleden, 29euro betaald.
    heen en terug. Duurt 2uurtjes, maar hangt af van file.
    Je kunt (tegenwoordig) de airtrain nemen vanaf JFK voor 5$. Die brengt je in een half uurtje naar Queens (Jamaica Station). Vanuit daar kun je de metro nemen naar waar je maar wilt in manhattan voor 2$.
    pi_56879084
    Suggesties / veranderingen voor de OP
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 17:48 schreef Dos37 het volgende:

    Korting

    New York City Pass
    Voor 50 dollar per dag
    of 120 dollar per week mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld! Klik hier om de pas aan te vragen.
    CityPass
    Voor 65$ 6 attracties in 7 dagen.
    website
    quote:
    Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)
  • American Museum of Natural History (Zeer groot museum met dino's etc)
  • Museum of the Indian Americans (Gratis toegang, vlak bij Battery Park)
  • MeMo (Moderne Kunst)
    quote:
    Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)
  • Central Park Zoo is zeer klein. Heb je binnen een uur in zijn geheel gezien. Kost ook maar 6$, dus is wel leuk om mee te pikken.
    quote:
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • - Rockefeller Center heeft een schitterend uitzicht (vooral bij zonsondergang). Toegang tot the Top of the Rock (70e verdieping) is ongeveer 20$
    - Aan Ground Zero is nu al vrij weinig meer te zien. Je hebt nu wel het WTC memorial museum. Klein museum, 10$, vrij Amerikaans, maar toch ook aangrijpend. Overal dozen met kleenex voor huilende mensen.
    quote:
    Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)
  • - Little Italy is tegenwoordig allang overgenomen door de Chinezen. Pizza's zijn er niet te eten en je betaalt je blauw.
    - Chinatows is naast lekker eten ook bekend om goedkoop souvenirs te shoppen.
    - In Battery Park staat het Netherlands Monument
    quote:
    Vervoer

    Subway
    Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

    1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
    7-day fun pass: 21 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus
    Nieuwe prijzen:
    1 dag: 6$
    7 dagen: 24$
    enkele rit: 2$
    quote:
    de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken
    Is niet meer zo. Je paspoort hoeft alleen maar geldig te zijn zolang je in Amerika bent.
  • pi_56888703
    Is JFK HET vliegveld voor New York vanuit NL of kan je (goedkoper) ook op andere vliegvelden vliegen?
    I got soul, but I'm not a soldier
    pi_56888715
    Kijk, tips die we kunnen meenemen.
    Ben me nu blauw aan het zoeken naar een degelijk hotel. Zoveel keus, zoveel verschillende dingen, denk je dat ik daar wijs uit kom?
    Komt allemaal wel goed.

    Wil trouwens in de periode misschien wedstrijdje van de Yankees bezoeken. Wat zou me dat gaan kosten?
    pi_56889596
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 18:03 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
    Is JFK HET vliegveld voor New York vanuit NL of kan je (goedkoper) ook op andere vliegvelden vliegen?
    Nee, EWR (Newark) is vaak dezelfde prijs en van daar kom je ook makkelijk in de stad. Vul in de ticketzoeker NYC in en je krijgt alle luchthaven in de omgeving (ofwel EWR, JFK en LaGuardia)
    pi_56889739
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 18:04 schreef Professional het volgende:
    Wil trouwens in de periode misschien wedstrijdje van de Yankees bezoeken. Wat zou me dat gaan kosten?
    Kijk op www.ticketmaster.com (de VS versie)
    pi_56891515
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 18:04 schreef Professional het volgende:
    Kijk, tips die we kunnen meenemen.
    Ben me nu blauw aan het zoeken naar een degelijk hotel. Zoveel keus, zoveel verschillende dingen, denk je dat ik daar wijs uit kom?
    Komt allemaal wel goed.
    Ik vind Tripadvisor Popularity Index echt ideaal, hier de index voor NYC: http://www.tripadvisor.co(...)New_York-Hotels.html
    pi_56891735
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 18:03 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
    Is JFK HET vliegveld voor New York vanuit NL of kan je (goedkoper) ook op andere vliegvelden vliegen?
    Ik heb toen een paar keer met Singapore Airlines op Newark gevlogen. Dat was toen goedkoper. Ik vind Newark wel een fijn vliegveld, snelle afhandeling in tegenstelling tot het drukke JFK.

    Helaas vliegt Singapore Airlines niet meer op Newark. Ze vliegen tegenwoordig over de Noordpool naar Newark en niet meer over Europa met een stop in A'dam.
    pi_56891962
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 20:13 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]

    Ik vind Tripadvisor Popularity Index echt ideaal, hier de index voor NYC: http://www.tripadvisor.co(...)New_York-Hotels.html
    Zeker een goede tip, maak er zelf ook vaak gebruik van. Maar daarbij moet je niet vergeten dat de index samengesteld is aan de hand van de meningen van veel Amerikanen... ofwel als het personeel niet de weg kon uitleggen, niet kon lachen of de kamer kleiner dan 50 m2 was, dan krijgt een hotel al snel een slechte beoordeling. Even de meningen doorlezen helpt om een beter beeld te krijgen.
    pi_56897956
    Ugh ben ik nou zo scheel of zal ik toch echt 800 euro moeten betalen wil ik in augustus naar nyc vliegen ik kan geen goedkopere tickets vinden, kk tax, kk hoogseizoen.
    pi_56904873
    quote:
    Op dinsdag 19 februari 2008 22:54 schreef MikelenniuM het volgende:
    New York en rustiger
    Toch vind ik het doordeweek een flink stuk rustiger dan in het weekend
    pi_56905086
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 18:15 schreef katerwater het volgende:
    Ik zou dolgraag naar NewYork willen gaan. Maar ik wil niet alleen gaan

    Een vriendin van me heeft verteld dat je kan slapen op sommige plaatsen, indien je er werkt als kuisman/vrouw of aan de balie... Helaas heb ik met haar geen contact meer. Misschien kunnen jullie helpen?

    Zelfde probleem
    Laten we samen gaan
    pi_56905805
    Morgenochtend vertrek ik!
    pi_56908530
    Het sneeuwt hier nu, dus neem goeie schoenen mee.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_56910460
    Heb de hotels eens uit de OP bekeken, maar Carter krijgt me toch een slechte recensies. Daarna foto`s eens bekeken op Tripadvisor, en daar word je niet vrolijker van.
      vrijdag 22 februari 2008 @ 18:58:41 #103
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_56911544
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2008 18:02 schreef Professional het volgende:
    Heb de hotels eens uit de OP bekeken, maar Carter krijgt me toch een slechte recensies. Daarna foto`s eens bekeken op Tripadvisor, en daar word je niet vrolijker van.
    Nee maar voor die prijs mag je ook niet veel verwachten. En je gebruikt het ook als slaapplaats en dan heb je de ogen toch dicht
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_56911873
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2008 18:58 schreef Dos37 het volgende:

    [..]

    Nee maar voor die prijs mag je ook niet veel verwachten. En je gebruikt het ook als slaapplaats en dan heb je de ogen toch dicht
    Maar toch is het niet prettig dat er veel ongedierte enzo zit


    Ik zou me er helemaal niet goed voelen denk ik
    pi_56912972
    we zullen nu niet 7 maar 5 dagen gaan helaas maar qua money hadden wij al niet veel dus is het beter om iets beter te leven in 5 dagen dan mega krap in 7..... dan komen we op dit uit (per persoon)

    400 euro ticket
    230 euro hotel
    en dan qua spenderen dachten wij zo 300 $ 5 dagen p.p das wel te doen toch?

    alleen hotel is de bottleneck we betalen hier :

    13.37% City and State Tax:
    3.50 Occupancy Tax:
    USD
    USD
    79.55
    17.50

    Total Payable: USD 692.05

    we willen we een aparte kammer voor 2 person en een beetje in het centrum maar heeft iemand mischien een ander hotel gezien wat goedkoper is mischien meer basic maar wel goed te doen (gelieve met prijs voor 5 dagen erbij)

    ERG ERG ERG bedankt


    PS: het was het latham hotel
    pi_56916730
    quote:
    More than 900 flights were canceled at the New York area's three major airports, Port Authority of New York and New Jersey spokesman Steve Coleman said. Delays were up to five hours at Newark Liberty International Airport, three hours at LaGuardia Airport and 1 1/2 hours at John F. Kennedy International Airport, he said. In Philadelphia the average arriving flight was 4 1/2 hours late.
    Mooie tijd heb ik uitgezocht om te vliegen
    pi_56919737
    Heeft iemand enig idee hoeveel een kamer in NY kost. Wil er misschien mn stage gaan doen, en ben beetje aan het orienteren.

    Zijn er eigenlijk mensen hier die in NY wonen of gewoond hebben? Ben benieuwd hoe dat bevalt.
    pi_56920861
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2008 16:23 schreef Shivo het volgende:
    Het sneeuwt hier nu, dus neem goeie schoenen mee.
    Het heeft inderdaad flink gesneeuwt hier. Helaas hebben mijn schoenen (standaard) gaatjes aan de zijkanten van mijn schoenen en na de middag lag er heel veel water bij de stoepen om over te steken en helaas stapte ik er vaak in. Het resultaat was hele natte en koude voeten voor enkele uren.
    Central Park zag er wel mooi uit. Ik zal over een tijdje fotos plaatsen op Facebook en dan hier het linkje plaatsen. Elke foto uploaden is me teveel meoite.
    pi_56921175
    quote:
    Op zaterdag 23 februari 2008 01:49 schreef Fukjoeman het volgende:
    Heeft iemand enig idee hoeveel een kamer in NY kost. Wil er misschien mn stage gaan doen, en ben beetje aan het orienteren.

    Zijn er eigenlijk mensen hier die in NY wonen of gewoond hebben? Ben benieuwd hoe dat bevalt.
    Neus even rond op Craigslist en je komt er vanzelf achter. Goedkoop zal het niet zijn. Of NY je bevalt hangt van je persoon af. Het is een stad waar altijd wat te doen is maar waar je ook heel eenzaam kunt voelen.
    Jesus saves but death prevails.
      zondag 24 februari 2008 @ 14:35:09 #111
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_56946945
    Vraagje is webster hall beetje makkelijk binnen te komen? Wat voor club is dat ? Bepaalde kleding nodig of?
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_56948554
    Kennen jullie deze al http://www.frommers.com/destinations/newyorkcity/? Frommers zet gewoon hun halve reisgidsen online.
    pi_56948644
    quote:
    Op zondag 24 februari 2008 14:35 schreef BlaZ het volgende:
    Vraagje is webster hall beetje makkelijk binnen te komen? Wat voor club is dat ? Bepaalde kleding nodig of?
    Volgens mij is het zo'n suffe toeristendiscotheek, zoals de Hippodrome in Londen.

    edit: hier vind je wat reviews van mensen http://www.yelp.com/biz/webster-hall-new-york
    pi_56953994
    Hmm heb misschien toch iemand gevonden die mee wilt gaan..

    Heeft iemand van jullie ervaring met The Pod Hotel ?
      zondag 24 februari 2008 @ 20:18:20 #115
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_56954095
    quote:
    Op zondag 24 februari 2008 15:48 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]

    Volgens mij is het zo'n suffe toeristendiscotheek, zoals de Hippodrome in Londen.

    edit: hier vind je wat reviews van mensen http://www.yelp.com/biz/webster-hall-new-york
    ah. Nou ja 11 april is Massive @ Webster Hall met Sean Tyas Ga daar zowieso wel ff kijken dan een van mijn favo dj's.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_56974387
    18 tm 28 April ben ik er te vinden met mijn 2 broers en zus

    Nog veel kleine dingen regelen ivm het feit dat ik rolstoel gebonden ben. Hotel is gelukt, aanpassingen in het hotel ook (Hotel Newton). Nog een paar kleine dingen, ik heb natuurlijk mijn oplader van de rolstoel nodig, die doet het helaas alleen op 220 volt, dus ik moet een transformator hebben, geen probleem verder, maar weet iemand waar ik die hier in NL kan huren?

    En we zitten nog een beetje met het taxi vervoer ván en naar het vliegveld, heeft iemand hier ervaring mee? Want het moet wel een busje zijn waar ik met rolstoel en al in kan gaan.

    BVD
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
    Michael Jackson 1958-2009
      maandag 25 februari 2008 @ 22:23:24 #117
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_56974514
    Welk vliegveld, heb geen ervaring ofzo, maar op de site van een bijvoorbeeld JFK moet daar wel wat van op staan.
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_56974578
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 22:23 schreef Dos37 het volgende:
    Welk vliegveld, heb geen ervaring ofzo, maar op de site van een bijvoorbeeld JFK moet daar wel wat van op staan.
    JFK, maar ik hoor wel van mensen dat je het daar kunt regelen maar ik regel het liever van te voren dat ik ruim de tijd heb om het ook goed te regelen
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
    Michael Jackson 1958-2009
    pi_56974951
    quote:
    Op zondag 24 februari 2008 20:18 schreef BlaZ het volgende:

    [..]

    ah. Nou ja 11 april is Massive @ Webster Hall met Sean Tyas Ga daar zowieso wel ff kijken dan een van mijn favo dj's.
    Ik ben afgelopen zomer in Webster Hall geweest tijdens een concert... stond ook nog een stukje van in in het vorige NY topic (of die daarvoor). Is wel de moeite waard op zich. Neem in ieder geval zeker een id mee (ook al ben je 56) want de uitsmijters zien er niet al te vriendelijk uit (overal in NY trouwens), maar verder geen problemen. Reken wel op "dure" prijzen voor drankjes en zeg liever Heineken ipv dat je een "beer" besteld. Met dat woord kreeg ik bij het eerste rondje een Heineken van de barvrouw, bij het volgend rondje bestellen was het woord "beer" goed voor een Corona. Keek ze mij raar aan; "ja dat is toch beer?" Maar die kon ik echter ook weer inruilen voor een ander biertje.. als je maar een dollar extra neerlegt natuurlijk

    In ieder geval best een leuke ambiance (grote zaal is een soort paradiso achtige zaal).. kleine zaal is weer een beetje ballroom achtig. Veel plezier iig in de USA (ik moet helaas weer even wachten tot na de zomer )
      maandag 25 februari 2008 @ 22:44:22 #120
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_56975083
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 22:40 schreef El_jefe07 het volgende:

    [..]

    Ik ben afgelopen zomer in Webster Hall geweest tijdens een concert... stond ook nog een stukje van in in het vorige NY topic (of die daarvoor). Is wel de moeite waard op zich. Neem in ieder geval zeker een id mee (ook al ben je 56) want de uitsmijters zien er niet al te vriendelijk uit (overal in NY trouwens), maar verder geen problemen. Reken wel op "dure" prijzen voor drankjes en zeg liever Heineken ipv dat je een "beer" besteld. Met dat woord kreeg ik bij het eerste rondje een Heineken van de barvrouw, bij het volgend rondje bestellen was het woord "beer" goed voor een Corona. Keek ze mij raar aan; "ja dat is toch beer?" Maar die kon ik echter ook weer inruilen voor een ander biertje.. als je maar een dollar extra neerlegt natuurlijk

    In ieder geval best een leuke ambiance (grote zaal is een soort paradiso achtige zaal).. kleine zaal is weer een beetje ballroom achtig. Veel plezier iig in de USA (ik moet helaas weer even wachten tot na de zomer )
    Grappig, ik lust geen bier. Maar id zal ik meenemen! Lijkt me zo te horen aardige tent, bedankt in ieder geval voor de beschrijving !
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_56975952
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 22:25 schreef denthemen het volgende:

    [..]

    JFK, maar ik hoor wel van mensen dat je het daar kunt regelen maar ik regel het liever van te voren dat ik ruim de tijd heb om het ook goed te regelen
    Is dit wat, http://www.supershuttle.com/default.aspx?content=HowItWorks? Je kunt 'wheelchair accessible service needed' aanvinken.
    pi_56979087
    Ik ben gistermorgen (eergister alweer bij jullie) uit NY vertrokken. Ik heb me daar 4 dagen goed vermaakt. Ik ben helaas niet bovenin het Empire en Rockefeller geweest ivm tijdgebrek. Daarvoor moet ik zeker terugkomen. Ik vind NY echt een geweldige stad. Mijn moeder was er ook en die had eerst geen zin om naar NY te gaan. Ze dacht dat ze het niet leuk zou vinden, maar zij is nu ook helemaal om en wil ook graag terug voor een langere vakantie.
    Ik vind die tourbussen echt een aanrader! Voor nog geen 50 dollar krijg je heel veel tours en toegang tot een museum en ferrytocht! De nighttour is zeker een aanrader. Uiteraard heb ik veel foto's gemaakt. Ik ben alleen te lui om ze te resizen en op het forum te plaatsen dus daarom geef ik een linkje met een klein gedeelte, maar wel de mooiste foto's.
    http://www.facebook.com/album.php?aid=20155&l=faf9e&id=721763122

    Ohja ik ben met de trein van Montreal naar NY gegaan. Opzich een vrij mooie treinrit alleen duurt die veel te lang en is het net een hobbeltreintje. Op de heen- en terugweg door een reservoir gekomen voor de bald eagle. Ik heb er al veel op mijn reis gezien, maar het blijft mooi om ze in de bomen te zien zitten en om ze te zien vliegen. Voor de rest is Penn station echt heel groot en het wordt nog groter.
    Ik zat in het Best Western President Hotel gelegen aan 48th street. Nog geen 2min van Times Square. Ondanks de niet zo positieve reviews vond ik het er prima. Mijn moeder en ik hadden een junior suite. Dat betekent dat er naast een queen bed ook een slaapbank was. De slaapbank was dus voor mij. Verder was er ook een jacuzzi in de badkamer. Enig nadeeltje was dat het wireless internet het niet altijd goed deed, maar dat was dan weer een teken voor mij om de stad in te gaan.
    Macy's is trouwens echt een heerlijke winkel. En wat zijn die prijzen laag in Amerika! Ik had schoenen gezien in Montreal en zat te twijfeln om ze te kopen, maar ik heb ze uiteindelijk bij Macy's gekocht en wat een prijsverschil! Verder smeren ze je ook meteen de korting aan als je geen Amerikaan bent. Altijd fijn.

    Nee, ik ben er echt uit. NY is een wereldstad en ik kan niet wachten om terug te gaan. Vancouver is echter nog steeds mijn favoriete stad haha.
    pi_56990063
    Ik ga de laatste twee weken van mei naar de states. Moet nog boeken, dus alles staat nog open. Eerste keer America. Ik zit te denken aan drie overnachtingen in NY (bv in het Wellington) en daarna doorvliegen naar Miami. Heb je daar een beetje genoeg aan 4dagen/3nachten of zal ik een nachtje bijboeken? Wat we daar willen doen is een beetje de toerist uithangen. Dus vier dagen als een dolle van het Empire State building naar Statue of Liberty, Central Park, Wallstreet, enz enz en tussendoor vooral Starbucks. Relaxen kunnen we de laatste dagen in Florida.
    I got soul, but I'm not a soldier
    pi_56991016
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 23:15 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]

    Is dit wat, http://www.supershuttle.com/default.aspx?content=HowItWorks? Je kunt 'wheelchair accessible service needed' aanvinken.
    Bedankt! Ik heb ze vandaag meteen een mail gestuurd en hoop dat we hier verder mee komen
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
    Michael Jackson 1958-2009
    pi_56994543
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 22:18 schreef denthemen het volgende:
    18 tm 28 April ben ik er te vinden met mijn 2 broers en zus

    Nog veel kleine dingen regelen ivm het feit dat ik rolstoel gebonden ben. Hotel is gelukt, aanpassingen in het hotel ook (Hotel Newton). Nog een paar kleine dingen, ik heb natuurlijk mijn oplader van de rolstoel nodig, die doet het helaas alleen op 220 volt, dus ik moet een transformator hebben, geen probleem verder, maar weet iemand waar ik die hier in NL kan huren?

    En we zitten nog een beetje met het taxi vervoer ván en naar het vliegveld, heeft iemand hier ervaring mee? Want het moet wel een busje zijn waar ik met rolstoel en al in kan gaan.

    BVD
    Ik zit NU in New York, ook in Hotel Newton. Bevalt prima. Taxi vanaf JFK naar anywhere in Manhattan kost $45 + $4 tol + fooi. Rond de $55 dus
    pi_57022934
    Ik heb een hotel gevonden, iemand er ooit van gehoord: Washington Jefferson Hotel. Ziet er leuk uit, kamers zijn niet de grootste, maar je slaapt en doucht er toch alleen maar.
    pi_57023066
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 19:38 schreef Bananenman het volgende:

    [..]

    Ik zit NU in New York, ook in Hotel Newton. Bevalt prima. Taxi vanaf JFK naar anywhere in Manhattan kost $45 + $4 tol + fooi. Rond de $55 dus
    Hehe toevallig dan

    Ik spreek je er nog wel even over als je weer terug bent, geniet er nu in ieder geval van!!
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
    Michael Jackson 1958-2009
    pi_57023079
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 23:05 schreef Professional het volgende:
    Ik heb een hotel gevonden, iemand er ooit van gehoord: Washington Jefferson Hotel. Ziet er leuk uit, kamers zijn niet de grootste, maar je slaapt en doucht er toch alleen maar.
    Ik zag hem ook staan op expedia De kamers schijnen inderdaad nogal miniscuul te zijn volgens de reviews op tripadvisor. Als je die foto's bekijkt die er op staan zie je ook dat je amper om het bed heen kan. Beetje lastig met koffers wel.
    pi_57027416
    zijn er geen mensen die in NY wonen en die het leuk vinden om Stevengerrard rond te leiden
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
    pi_57029384
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 08:07 schreef stevengerrard het volgende:
    zijn er geen mensen die in NY wonen en die het leuk vinden om Stevengerrard rond te leiden
    http://www.bigapplegreeter.org/
      donderdag 28 februari 2008 @ 13:24:06 #131
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_57033556
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 19:30 schreef Bananenman het volgende:

    [..]

    Bij 90% van de mensen niet, nee
    Ik denk zelfs bij 99,9% van de mensen niet. Wij werden met het hele vliegtuig uit NY gewoon doorgewuifd na de paspoortcontrole in Schiphol.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_57042472
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 23:10 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]

    Ik zag hem ook staan op expedia De kamers schijnen inderdaad nogal miniscuul te zijn volgens de reviews op tripadvisor. Als je die foto's bekijkt die er op staan zie je ook dat je amper om het bed heen kan. Beetje lastig met koffers wel.
    Klopt, maar dat koffer kun je ook nog wel ergens kwijt lijkt me. Is natuurlijk handig om even iets uit je koffer te pakken, maar voor mij boeit dat niet zoveel als het koffer bijvoorbeeld onder het bed ligt.
    Gaat mij erom dat ik een degelijk bed en douche heb, voor de rest ben je toch heel weinig op je kamer. Misschien in de middag om wat spullen te droppen, en daarna ben je weer weg.
    Zit wel nog in dibio, Washington Jefferson of Paramount. Ene iets duurder, meer ruimte, andere klein en compact.
    pi_57062805
    We zitten er ook over te denken om naar New York te gaan. Was er gister een aanbieding, retourvlucht via Geneve voor 380. Willen we vandaag boeken, is het weer veel duurder. Bah, balen.
    pi_57063054
    Ik heb eindelijk geboekt! 6 dagen, laatste week van mei. Hotel Park Central. Heb er echt zin in
      vrijdag 29 februari 2008 @ 17:43:04 #135
    165633 eriksd
    The grand facade...
    pi_57065107
    Goeie tijd om te gaan. Lekker weertje, en niet te warm. Wedden dat het fantastisch wordt?
    Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
    Bis bis bis
    Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
    Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
    pi_57076550
    Wat ik me dus afvraag he.. Welke maatschappij is aan te bevelen om naar New York te vliegen?
    Ik heb de keuze uit:
    United Airlines
    Amercan Airlines
    US Airways
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_57080636
    quote:
    Op vrijdag 29 februari 2008 15:58 schreef _Boo_ het volgende:
    Ik heb eindelijk geboekt! 6 dagen, laatste week van mei. Hotel Park Central. Heb er echt zin in
    Ik ga de laatste twee weken van mei naar America. van 17-21 mei in New York en dan door naar Miami. We vliegen terug ook weer via JFK met Delta Airlines.
    I got soul, but I'm not a soldier
      zaterdag 1 maart 2008 @ 14:09:10 #138
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_57080820
    We hebben vanmorgen heel toevallig ook Hotel Park Central geboekt.
    Waren nog wat aan het surfen, en kregen nog wat tips mee, en hebben alles even bij elkaar gelegd en toch gekozen voor Park Central. Recensies zijn over algemeen wel goed, ligt centraal dus wat wil je nog meer?
      zondag 2 maart 2008 @ 09:56:50 #139
    57586 Bananenman
    -----------
    pi_57099569
    Ik ben weer terug... Wát een stad zeg.

    Overigens ook niet gecontroleerd op Schiphol
    pi_57113674
    Niet gecontroleerd?

    Ik ga de regering bellen

    Wil er btw ook nog eens heen over een jaar of 2, en gelijk naar Vegas natuurlijk hihi.
    pi_57113762
    Ik ben 2 jaar geleden ook niet worden gecontroleerd toen ik terug kwam
    En al die andere mensen volgens mij ook niet
      maandag 3 maart 2008 @ 10:37:48 #142
    83046 Nino
    carpe diem!
    pi_57121887
    Ik kan altijd zo door lopen op Schiphol. Leuke, lieve lach waarschijnlijk

    5 Mei is het weer zover. Vliegen per KLM en logeren in het Marriott Marquis.

    Kan niet wachten.
    pi_57127297
    quote:
    Op maandag 3 maart 2008 10:37 schreef Nino het volgende:
    Ik kan altijd zo door lopen op Schiphol. Leuke, lieve lach waarschijnlijk

    5 Mei is het weer zover. Vliegen per KLM en logeren in het Marriott Marquis.

    Kan niet wachten.
    Volgens mij heb je best wel wat flappen he
      dinsdag 4 maart 2008 @ 19:21:02 #144
    163938 Lekiamh
    Dietslander
    pi_57155543
    Als ik zo vrij mag zijn hier binnen te vallen.
    Ik ben van plan komende zomer of eind zomer naar The Big Apple te gaan samen met een goede vriend.
    Ik stuit echter op nogal wat vragen, waarvan er al een aantal al zijn beantwoord door dit geweldige topic!
    Voor ons is het heel simpel, we willen wel een week gaan, maar zullen het toch redelijk goedkoop willen houden.
    1200 euro p.p. wordt wel max denk ik... of is dit ene verkeerde schatting?
    Want op het moment zoek ik naar de tickets en een verblijf daar. Uit de reacties hier maak ik op dat de tickets te krijgen zijn voor onder de 500 euro (retour?). Dat zou zeker een uitkomst zijn, maar zit daar dan ook al de belasting bij etc.? Ik vind dat nogal onduidelijk namelijk....
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2008 20:03 schreef DTmaster het volgende:
    we zullen nu niet 7 maar 5 dagen gaan helaas maar qua money hadden wij al niet veel dus is het beter om iets beter te leven in 5 dagen dan mega krap in 7..... dan komen we op dit uit (per persoon)

    400 euro ticket
    230 euro hotel
    en dan qua spenderen dachten wij zo 300 $ 5 dagen p.p das wel te doen toch?

    alleen hotel is de bottleneck we betalen hier :

    13.37% City and State Tax:
    3.50 Occupancy Tax:
    USD
    USD
    79.55
    17.50

    Total Payable: USD 692.05

    we willen we een aparte kammer voor 2 person en een beetje in het centrum maar heeft iemand mischien een ander hotel gezien wat goedkoper is mischien meer basic maar wel goed te doen (gelieve met prijs voor 5 dagen erbij)

    ERG ERG ERG bedankt


    PS: het was het latham hotel
    Heel veel plezier alvast!
    Dit zou ook een mooie uitgangspositie voor mij zijn, kan ik je een PM sturen zodat ik je wat kan vragen hieromtrent?

    Alvast bedankt!
    pi_57169352
    quote:
    Op dinsdag 4 maart 2008 19:21 schreef Lekiamh het volgende:
    Als ik zo vrij mag zijn hier binnen te vallen.
    Ik ben van plan komende zomer of eind zomer naar The Big Apple te gaan samen met een goede vriend.
    Ik stuit echter op nogal wat vragen, waarvan er al een aantal al zijn beantwoord door dit geweldige topic!
    Voor ons is het heel simpel, we willen wel een week gaan, maar zullen het toch redelijk goedkoop willen houden.
    1200 euro p.p. wordt wel max denk ik... of is dit ene verkeerde schatting?
    Want op het moment zoek ik naar de tickets en een verblijf daar. Uit de reacties hier maak ik op dat de tickets te krijgen zijn voor onder de 500 euro (retour?). Dat zou zeker een uitkomst zijn, maar zit daar dan ook al de belasting bij etc.? Ik vind dat nogal onduidelijk namelijk....
    [..]

    Alvast bedankt!
    Haha nou, ik ben van plan om eind juli/begin augustus 2 weken naar nyc te gaan maar geen tickets rond ( of uberhaupt ONDER) de 500 euro hoor. Misschien ben ik scheel maar ik het goedkoopste wat ik vond was 700-nog wat euro.

    succes!
      woensdag 5 maart 2008 @ 11:16:01 #146
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_57169455
    Vanwegde de run op VS vakanties (en vooral NY) zijn de ticketprijzen nogal explosief gestegen sinds eind vorig jaar. Op de korte termijn (<6 maanden) vind je onder de 700 euro geen directe vluchten meer naar NY.

    Om die prijzen te compenseren zou je een goedkoop hostel kunnen nemen in NY. Gelukkig staat de dollar nu nóg leuker dan eind vorig jaar, zodat die prijzen ook weer lager zijn geworden... (en hopen dat de dollar zo laag blijft totdat je gaat )
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      woensdag 5 maart 2008 @ 11:23:50 #147
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_57169644
    quote:
    Op woensdag 5 maart 2008 11:16 schreef Dromer het volgende:
    Vanwegde de run op VS vakanties (en vooral NY) zijn de ticketprijzen nogal explosief gestegen sinds eind vorig jaar. Op de korte termijn (<6 maanden) vind je onder de 700 euro geen directe vluchten meer naar NY.

    Om die prijzen te compenseren zou je een goedkoop hostel kunnen nemen in NY. Gelukkig staat de dollar nu nóg leuker dan eind vorig jaar, zodat die prijzen ook weer lager zijn geworden... (en hopen dat de dollar zo laag blijft totdat je gaat )
    Ik heb pas nog geboekt voor April 395,- euro retour incl alles. Kon zelfs voor 320,- vliegen op andere dagen maar dat kwam niet goed uit.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_57169723
    quote:
    Op woensdag 5 maart 2008 11:23 schreef BlaZ het volgende:

    [..]

    Ik heb pas nog geboekt voor April 395,- euro retour incl alles. Kon zelfs voor 320,- vliegen op andere dagen maar dat kwam niet goed uit.
    Het gaat dan ook over de zomer, niet over april.
      woensdag 5 maart 2008 @ 11:52:33 #149
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_57170386
    quote:
    Op woensdag 5 maart 2008 11:23 schreef BlaZ het volgende:

    [..]

    Ik heb pas nog geboekt voor April 395,- euro retour incl alles. Kon zelfs voor 320,- vliegen op andere dagen maar dat kwam niet goed uit.
    Dan heb je nog geluk gehad. Zoals al aangegeven is, vind je voor over een paar maanden niks meer voor een dergelijke prijs.
    Wanneer is trouwens 'pas'? Ik weet dat eind vorig jaar dergelijke prijzen nog goed mogelijk waren.
    Gaat het ook om een directe vlucht?
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      woensdag 5 maart 2008 @ 11:56:54 #150
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_57170507
    quote:
    Op woensdag 5 maart 2008 11:23 schreef BlaZ het volgende:

    [..]

    Ik heb pas nog geboekt voor April 395,- euro retour incl alles. Kon zelfs voor 320,- vliegen op andere dagen maar dat kwam niet goed uit.
    Waar?
    2000 light years from home
    pi_57209722
    Ik ga dinsdag met m'n pa richting NYC . Wat raden jullie eigenlijk aan voor schoenen? Wat voor weer is het momenteel? Ik zit namelijk te twijfelen of ik m'n nette schoenen óf m'n sneakers meeneem. Op beide kan ik goed lopen (op de sneakers nog net iets meer voor lange afstanden denk ik), maar met de sneakers 'riskeer' je dat je bij bepaalde tenten 's avonds niet naar binnen mag denk ik?
    pi_57210540
    Je kan ook twee paar meenemen
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
    pi_57211222
    quote:
    Op donderdag 6 maart 2008 23:25 schreef Jesse_ het volgende:
    Je kan ook twee paar meenemen [ afbeelding ]
    Hm, maar stel dat ik alleen een weekendtas mee wil nemen die net groot genoeg is om in het vliegtuig mee te nemen (ipv een logge koffer die je ook weer moet inchecken e.d.)... dan is er w.s. geen ruimte over. Helemaal als je nog terug wil komen met weet ik veel voor gekochte spullen.
    pi_57211247
    quote:
    Op donderdag 6 maart 2008 22:58 schreef =HellFire= het volgende:
    Ik ga dinsdag met m'n pa richting NYC . Wat raden jullie eigenlijk aan voor schoenen? Wat voor weer is het momenteel? Ik zit namelijk te twijfelen of ik m'n nette schoenen óf m'n sneakers meeneem. Op beide kan ik goed lopen (op de sneakers nog net iets meer voor lange afstanden denk ik), maar met de sneakers 'riskeer' je dat je bij bepaalde tenten 's avonds niet naar binnen mag denk ik?
    Bij bepaalde tenten? Waar wou je in vredesnaam heengaan? Ik heb bij vrij luxe tot erg luxe restaurants gegeten in NY en ze deden echt nergens moeilijk om je schoeisel

    Misschien dat het bij clubs anders is though, dat weet ik niet.
    pi_57211553
    quote:
    Op donderdag 6 maart 2008 23:50 schreef Bananenman het volgende:

    [..]

    Bij bepaalde tenten? Waar wou je in vredesnaam heengaan? Ik heb bij vrij luxe tot erg luxe restaurants gegeten in NY en ze deden echt nergens moeilijk om je schoeisel

    Misschien dat het bij clubs anders is though, dat weet ik niet.
    Okee, dan weet ik genoeg.
    pi_57215104
    Ik ga met de hele familie een week naar NY
    Boeken was echt een hell. Stoelen die bijna op waren, hotels met 24 uur's aanbiedingen. Credit card limieten April vertrekken we. Met Britisch airways en american airlines naar New York
    pi_57261546
    Ik ben van plan eind juni te gaan, zodra mn salaris van deze maand binnen is ga ik boeken. Omdat ik zoveel mogelijk geld aan shoppen wil uitgeven (bedoeling is om zonder koffer heen te gaan en met een volle weer terug te keren) is het plan gewoon een hostel te pakken. Hotels komen toch al snel uit op zo'n 100 dollar per nacht, en aan het einde van de dag ben je toch al moe van het lopen dat je zelfs in een slaapzaal meteen in slaap valt. Iemand ervaringen met hostels in NY?
    pi_57264332
    Ik ben ooit (september 2006) 10 dagen in het HI Hostel geweest.. prima locatie (aan westkant van Central Park met een metrostation aan het einde van de straat). Het hostel was schoon, had fatsoenlijke faciliteiten (je kon er eten/drinken/slapen/douchen/internetten/wassen) en heeft een redelijke prijs (vanaf 20 euro (30 USD) per nacht).

    De link: http://www.hinewyork.org/
    pi_57264647
    Ziet er goed uit, bedankt.
    pi_57310085
    Ik wil in oktober met wat vrienden naar NY gaan. Omdat we met z'n 6en willen leek mij een appartement wel een goed idee, maar het lijkt mij allemaal een beetje vaag hoe je dat moet regelen, heeft iemand hier tips voor? Willen voor een weekje, dus lange termijn huren is geen optie.
    May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
      dinsdag 11 maart 2008 @ 19:22:57 #161
    57586 Bananenman
    -----------
    pi_57311927
    Ik zou lekker twee hotelkamers boeken als ik jou was. Goedkoper en veel makkelijker
    pi_57342998
    Ticket geboek!
    30 april tot en met 7 mei zit ik in NY. En dan nog een paar dagen Chicago.
    pi_57381806
    Tickets geboekt! 20 tot 27 augustus ben ik er te vinden!
    pi_57392392
    Veel mensen ineens!
    Wij gaan van 29 april tot 6 mei We verblijven in het Roosevelt hotel , Vlak naast Grand Central station, iemand ervaringen ?
    En nog iemand tips voor plaatsen om te ontbijten, in het Roosevelt kost het 30 dollar p.p
    pi_57392563
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2008 11:19 schreef christvs het volgende:

    En nog iemand tips voor plaatsen om te ontbijten, in het Roosevelt kost het 30 dollar p.p
    Er zit vast een Pret a Manger in de buurt, http://www.pret.com. Ik zie dat er twee op 42nd street zijn.
    In Londen kon je daar altijd lekkere broodjes halen.

    [ Bericht 0% gewijzigd door _Boo_ op 15-03-2008 11:37:50 ]
    pi_57392825
    Ontbijten doe je in NYC het beste lopend op straat... bij een van die stalletjes two eggs on a roll, een muffin en een halve liter koffie of thee halen
    Maar er zijn natuurlijk ook ontelbare Dunkin Donuts, Starbucks en deli's waar je je helemaal vol kan eten aan muffins en bagels met creamcheese. *wil ook weer naar de VS
    pi_57393745
    www.supersaver.nl

    voor 385 allin naar new york
    jammer dat ik geen vrij kan nemen
    pi_57394289
    Die prijs is wel netjes ja
    Kan niet wachten! Gisteravond de dvd van Max & the city besteld, heb het boek al
    pi_57408843
    Kan iemand mij de salestax uitleggen? 8.375% dus, maar echt op alles? Hotel, drinken, voedsel, taxirit, metrokaartje, laptops? Staat het op de prijskaartjes of ben je ineens duurder uit bij de kassa?

    En is de 'geen tax voor schoenen en kleding onder de $110' regel nog steeds intact?
    pi_57410536
    Salestax betaal je meestal pas aan de kassa, dus het komt bij de op het prijskaartje aangegeven prijjs. Soms is het wel vreemd dat je het op iets simpels te eten van een dollar ook er weer acht cent bij moet leggen, waardoor je in korte tijd altijd met een berg dollarcents rondloopt.

    Is de salestax in New Jersey eigenlijk nog steeds lager en daardoor de moeite van het oversteken van de rivier waard ?
    pi_57410949
    Jersey heeft 1.375% minder salestax dan NY als het goed is.
    pi_57411019
    Dus als je voor 300 dollar koopt, heb je de kosten van de PATH train al terugverdiend
      zondag 16 maart 2008 @ 12:41:13 #173
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_57411050
    Weet iemand van jullie misschien een goede muziekinstrumentenwinkel in New York? Die zijn er ongetwijfeld, maar was benieuwd of iemand misschien een tip heeft.
    We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
    Check mijn band Glorybox
    pi_57412118
    De sales tax in Jersey Gardens (grote Outlet Mall in New Jersey) is maar 3,5%, dat scheelt dus heel wat met NY...

    http://en.wikipedia.org/wiki/Jersey_Gardens

    [ Bericht 0% gewijzigd door feedmyfear op 16-03-2008 15:34:07 ]
      maandag 17 maart 2008 @ 16:02:44 #175
    209549 jwtg
    jewaited
    pi_57433701
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2008 12:54 schreef YebCar het volgende:
    www.supersaver.nl

    voor 385 allin naar new york
    jammer dat ik geen vrij kan nemen


    goede site en goede prijzen..


    wil ergens in Juni gaan.. weet iemand nog goede sneaker stores daar in NYC?

    of een site waar ik wat kan opzoeken?
    pi_57434471
    Ik ben van plan eind juni te gaan. Mijn huidige hitlist van sneaker/streetwear/vinyl toy stores in NY:

    Alife Rivington Club
    aNYthing
    Atmos
    Autumn
    Boundless
    Busy Work Shop
    Classickicks
    Clientele
    Coat Of Arms
    Concrete
    Dave's Quality Meat
    Fat Beats
    Flight Club
    Goliath
    KCDC
    Kidrobot
    Niketown
    New Era
    Nort
    R3con
    Recon
    Reed Centre
    Reed Space
    Rival
    SSUR*Plus
    Sugarheadquarters
    Stussy
    Supreme
    Toy Tokyo
    Turntable Lab
    Union
    WESC
    pi_57441751
    Ik ben van plan om begin augustus te gaan. Aangezien het mijn vrienden ontbreekt aan daadkracht ( geen geld, of gewoon te lui iets te ondernemen) ben ik van plan alleen te gaan. Het liefst zou ik er een combi reisje van maken ( 3 dagen Boston daarna 4 dagen New York). Omdat ik alleen reis gaat het natuurlijk wat extra in de kosten lopen, misschien dat iemand hier goede ervaringen heeft met jeugdherbergen of iets anders wat het alleen reizen goedkoper maakt?
    pi_57445208
    Zijn er leuke groepsreizen naar NY voor jonge twintigers?

    Ben geweest naar een avond van Djoser. Dat zag er er boeiend uit, maar die richten zich niet specifiek op mijn leeftijdsgroep.
    Belgische sites zijn zeer welkom
      dinsdag 18 maart 2008 @ 21:20:55 #179
    209549 jwtg
    jewaited
    pi_57462266
    dope lijst:P

    ga het even allemaal bekijken..

    (Y)
    pi_57462712
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 01:15 schreef katerwater het volgende:
    Zijn er leuke groepsreizen naar NY voor jonge twintigers?

    Ben geweest naar een avond van Djoser. Dat zag er er boeiend uit, maar die richten zich niet specifiek op mijn leeftijdsgroep.
    Belgische sites zijn zeer welkom
    NYC is juist een stad om alleen te doen. Kan me niet voorstellen dat er groepsreizen zijn vanuit NL of België. Als je graag ter plekke in een groep reist, kijk dan op een site als www.tours4fun.com
    pi_57468851
    Zo, ik ben met Pasen 3 daagjes in NYC Jammer dat ik pas in Juli 21 word We willen ook een avondje Broadway doen, iemand enig idee of dit extreem duur/uitverkocht zal zijn ivm Pasen??
    pi_57469561
    O wat is NYC mooooooooi!!!!!! Ben nu weer een paar daagjes terug, moet nog en heel reisverslag schrijven want die indrukken o o o ... hoop verhalen te vertellen.
    pi_57472537
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 01:15 schreef katerwater het volgende:
    Zijn er leuke groepsreizen naar NY voor jonge twintigers?

    Ben geweest naar een avond van Djoser. Dat zag er er boeiend uit, maar die richten zich niet specifiek op mijn leeftijdsgroep.
    Belgische sites zijn zeer welkom
    Waarom zou je dat willen? Zoals hierboven al gezegd wordt, NYC kan je beter zonder een groepsreis doen. Meer dan genoeg te beleven en als je thuis al een beetje uitzoekt wat je wilt zien dan moet dat allemaal goed komen.
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 08:43 schreef =HellFire= het volgende:
    O wat is NYC mooooooooi!!!!!! Ben nu weer een paar daagjes terug, moet nog en heel reisverslag schrijven want die indrukken o o o ... hoop verhalen te vertellen.
    Hoe herkenbaar
    pi_57473029
    Ga ik me langzamerhand toch afvragen hoeveel Fok!kers er in NY zitten eind april/begin mei.

    Wij (dochter en ik) van 27 april t/m 4 mei. We logeren in Queens in een B&B met jacuzzi :-) voor een heul mooi prijsje.

    Dochter werd onlangs 18, en ik vond dat ze dan naar NY "moest". Ze vond het niet erg.....
    Life is what happens when you're making other plans
    pi_57497494
    Wauw, werd ik maar meegeslingerd naar NYC omdat ik 'moet' vanwege m'n 18e jaar...
    pi_57509112
    Kan iemand mij vertellen hoeveel hij/zij voor een retourtje NYC betaald heeft ?
      donderdag 20 maart 2008 @ 23:06:48 #187
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_57511347
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 21:32 schreef Cone het volgende:
    Kan iemand mij vertellen hoeveel hij/zij voor een retourtje NYC betaald heeft ?
    394e incl. met KLM in een 772 (was wel met Airmiles en 2 jaar geleden, dat wel)
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_57511684
    480 euro voor een ticket Amsterdam - New York - Chicago - Amsterdam.
    pi_57511877
    Beetje zinloze vraag, verschilt erg per seizoen en maatschappij.
      vrijdag 21 maart 2008 @ 07:48:33 #190
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_57514494
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 23:30 schreef thaWarhead het volgende:
    Beetje zinloze vraag, verschilt erg per seizoen en maatschappij.
    Yep. En je moet ook onderscheid maken tussen directe en indirect vluchten. Bij een relatief korte citytrip maakt het toch wel verschil of je een paar uur langer onderweg bent! Ook zijn de prijzen door de hausse op vluchten naar de VS en NY in het bijzonder flink gestegen sinds de jaarwisseling. Zo ben ik met de feestdagen nog voor een dikke 400 euro per persoon (direct) naar NY gevlogen, maar een dergelijke prijs kun je nu wel vergeten...
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_57517384
    nog 4 weken voor mij
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
    Michael Jackson 1958-2009
      vrijdag 21 maart 2008 @ 11:41:49 #192
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_57517409
    quote:
    Op vrijdag 21 maart 2008 11:40 schreef denthemen het volgende:
    nog 4 weken uur voor mij
    We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
    Check mijn band Glorybox
    pi_57517835
    Have fun dan
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
    Michael Jackson 1958-2009
    pi_57521625
    Jee!! Ik ga eind mei een weekje naar the big apple! (Wel iets meer betaald voor een retourtje dan ¤400, de prijzen zijn idd behoorlijk omhoog geschoten.

    Maar ik had nog wel een vraagje: Als je naar het vrijheidsbeeld wilt, moet je je dan vantevoren aanmelden ergens, of kan je gewoon op een bootje stappen? Ik had nl. begrepen dat je je moest aanmelden ergens.
    pi_57522451
    Als het goed is kun je gewoon op de boot stappen. Wat ik wel hoorde is als je de voet van het Vrijheidsbeeld wilt bezichtigen, moet je van te voren ergens reserveren.
    pi_57543947
    Welk hostel raden de mensen die al in NY geweest zijn aan?
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
      zaterdag 22 maart 2008 @ 19:19:29 #197
    69183 biggetje
    niet wat naam doet vermoeden!
    pi_57544313
    Dinsdag vertrek ik met mijn moeder voor vier dagen naar New York!!! Ik heb er ontzettend veel zin in en ik zou mijn moeder graag mee willen nemen naar een leuke bar, aangezien ze in New York jarig is en ik haar wil bedanken voor deze nu al geweldige reis (ben een paar weken terug 21 geworden ) Ik ben op zoek naar een leuke, gemoedelijke bar of comedy club die mijn moeder en ik allebei kunnen waarderen (dus geen clubs ofzo, maar het hoeft ook niet al te burgerlijk en stijf te zijn ) Iemand tips? Gezellige, lekkere restaurantjes (niet al te duur, maar McDonalds prijzen hoeft nu ook weer niet) zijn ook welkom!
    puurheid zonder vergankelijkheid
    pi_57574701
    Als je moeder van steaks houdt raad ik je in ieder geval eens naar Keens Steak House‎ te gaan! Geweldig restaurant met heerlijke steaks. Niet goedkoop, maar ook niet TE duur. Hij zit op West 36th street tussen 5th en 6th
      maandag 24 maart 2008 @ 14:22:55 #199
    69183 biggetje
    niet wat naam doet vermoeden!
    pi_57578719
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 10:27 schreef Retarded het volgende:
    Als je moeder van steaks houdt raad ik je in ieder geval eens naar Keens Steak House‎ te gaan! Geweldig restaurant met heerlijke steaks. Niet goedkoop, maar ook niet TE duur. Hij zit op West 36th street tussen 5th en 6th
    Bedankt voor de tip (op het nippertje ), het ziet er goed uit!
    puurheid zonder vergankelijkheid
    pi_57578826
    Waarschijnlijk in het najaar naar NY Dit topic maar eens even wat beter in de gaten houden.
    AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
    George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
      maandag 24 maart 2008 @ 15:08:51 #201
    96720 stevengerrard
    stevengerrard
    pi_57579510
    Heeft iemand ervaring met deze hostel? En mochten we hier boeken is dit beetje goed te doen om NY te bekijken??

    Crown Brownstone
    958 Saint Marks Avenue, New York City, NY, 11213-2003, USA

    West Side Inn Hostel
    237 West 107th Street, New York City, Upper Westside

    Continental Hostel
    330 West 95th Street., New York City, Upper Westside, NY

    [ Bericht 32% gewijzigd door stevengerrard op 24-03-2008 15:19:32 ]
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
    pi_57580383
    Weet iemand hier hoe erg het met de bedbugs is
    Ik zou het niet bepaald fijn vinden om die in mijn bed aan te treffen
      maandag 24 maart 2008 @ 17:11:11 #203
    99156 _Boo_
    Boo_ming
    pi_57582047
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 15:50 schreef christvs het volgende:
    Weet iemand hier hoe erg het met de bedbugs is
    Ik zou het niet bepaald fijn vinden om die in mijn bed aan te treffen
    Het schijnt vrij erg te zijn (Bedbug epidemic attacks New York City, Another Reason City Never Sleeps: More Bedbugs ), maar je kunt er weinig aan doen natuurlijk. In mijn reisgids wordt er ook een stukje aan gewijd waarin staat dat het zowel in dure als goedkope hotels voorkomt. Het enige wat je kunt doen is denk even googlen op Tridavisor, bedbugs en de naam van je hotel.
      maandag 24 maart 2008 @ 17:12:16 #204
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_57582068
    Groeten uit Manhattan

    Wat een geweldige stad, ik kijk echt mijn ogen uit. Gisteren een hele dag door Central Park gestruind, en vandaag shoppen op 5th Avenue.
    We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
    Check mijn band Glorybox
    pi_57582130
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 15:08 schreef stevengerrard het volgende:
    Heeft iemand ervaring met deze hostel? En mochten we hier boeken is dit beetje goed te doen om NY te bekijken??

    Crown Brownstone
    958 Saint Marks Avenue, New York City, NY, 11213-2003, USA

    West Side Inn Hostel
    237 West 107th Street, New York City, Upper Westside

    Continental Hostel
    330 West 95th Street., New York City, Upper Westside, NY
    Als er maar een goede metro verbinding is, ze zijn namelijk wel redelijk noordelijk
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
      maandag 24 maart 2008 @ 17:17:52 #206
    96720 stevengerrard
    stevengerrard
    pi_57582156
    Waar verblijf je in Manhattan? In een hostel??
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
    pi_57582522
    Vlucht richting NYC ook geboekt, 4 oktober heen naar Washington en 21 oktober terug vanaf Chicago. Waarschijnlijk dus zo'n beetje van 7 tot 14 oktober in New York. Verder rondje langs Boston, Montreal, Ottawa, Toronto, Niagara en Chicago.

    Iemand een tip voor een mooi hotel, ik zou graag het Waldorf Astoria doen, maar de prijs valt me wel heel erg tegen.

    En een klein beetje off-topic, hoe kom ik het best van Washington naar New York? Auto huren zit je volgens mij met hoge drop-off kosten, en ik wil hem dan sowieso in NY weer inleveren (een week in de garage laten staan daar is ook een beetje zonde)
    May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
    pi_57582562
    rijdt er geen greyhound van ny naar washington?
    Anders de trein, al is die ook redelijk duur
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
      maandag 24 maart 2008 @ 17:40:36 #209
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_57582619
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 17:17 schreef stevengerrard het volgende:
    Waar verblijf je in Manhattan? In een hostel??
    Nee, ik ben op zakenreis met mijn vriendin, dus we zitten in het Sheraton Towers.
    We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
    Check mijn band Glorybox
    pi_57583188
    Oeh, ik heb echt zin in NY
    Misschien nog een tip voor anderen die binnenkort naar NY gaan; "Max & the city" van max westerman. Zowel het boek als de dvd zijn beiden zeer vermakelijk .

    NY
      maandag 24 maart 2008 @ 19:06:23 #211
    96720 stevengerrard
    stevengerrard
    pi_57584247
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 17:16 schreef Jesse_ het volgende:

    [..]

    Als er maar een goede metro verbinding is, ze zijn namelijk wel redelijk noordelijk
    Het probleem is dat we op zoek zijn naar een hostel waar je met 3 personen op een private kamer kan slapen. 1 persoons + 2 persoonkamer mag ook nog wel maar dan zijn de kosten voor 1-persoons kamer weer gigantisch duur.

    Onze voorkeur zou Continental zijn omdat die rond Central park bevind en dus rondom de belangrijkste attracties ligt om ons 4 dgn in NY te vermaken en alles gezien te hebben

    En hoe weet je of er een goede metro verbinding is??

    Misschien een hele foute vraag voor de die hard NY fans maar hoeveel dagen zou je je in NY kunnen vermaken als je alleen de "hoofd" attracties wilt bekijken maar wel een goed beeld van NY wilt opdoen

    [ Bericht 11% gewijzigd door stevengerrard op 24-03-2008 19:19:47 ]
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
    pi_57584787
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 17:40 schreef Svyatagor het volgende:

    [..]

    Nee, ik ben op zakenreis met mijn vriendin, dus we zitten in het Sheraton Towers.
    Dat is wel sjiek ja daar. De volgende keer dat ik ga wil ik ook een beter hotel hebben. Sheraton zal voor mij te duur zijn, maar goed.
    pi_57585700
    ga morgen denk ik new york boeken als me werk akkoord gaat.
    24 december heen en 2 januari weer terug.
    vliegen vanaf dusseldorp.
    all in voor 383 euro op dit moment!

    iemand tip voor hotel zo rond de 60 - 100 euro per nacht?
    pi_57585899
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 20:13 schreef nelisb het volgende:
    ga morgen denk ik new york boeken als me werk akkoord gaat.
    24 december heen en 2 januari weer terug.
    vliegen vanaf dusseldorp.
    all in voor 383 euro op dit moment!

    iemand tip voor hotel zo rond de 60 - 100 euro per nacht?
    Best Western President op 48th. Ideale lokatie! Heb er zelf vorige maand gezeten. Binnen 2min bij Times Square.
    pi_57585959
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 19:06 schreef stevengerrard het volgende:

    [..]
    En hoe weet je of er een goede metro verbinding is??
    Nouja een metro halte voor de deur is goed genoeg, dan ben je overal zo
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
    pi_57586218
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 20:22 schreef tevebe het volgende:

    [..]

    Best Western President op 48th. Ideale lokatie! Heb er zelf vorige maand gezeten. Binnen 2min bij Times Square.
    thanks, helaas niks beschikbaar!
    pi_57586493
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 15:08 schreef stevengerrard het volgende:
    Heeft iemand ervaring met deze hostel? En mochten we hier boeken is dit beetje goed te doen om NY te bekijken??

    Crown Brownstone
    958 Saint Marks Avenue, New York City, NY, 11213-2003, USA

    West Side Inn Hostel
    237 West 107th Street, New York City, Upper Westside

    Continental Hostel
    330 West 95th Street., New York City, Upper Westside, NY
    Ik zat dit weekend in het West Side in Hostel, 5 minuten lopen vanaf de metro, hostel was verder gewoon een hostel, beetje koud de eerste nacht maar daar had je dekens voor. Er waren kluisjes beneden, dus daar onze spullen gedumpt de laatste dag en om 9 uur opgehaald, super handig

    Verder geweldig weer gehad dit weekend, alleen maar zon
      maandag 24 maart 2008 @ 20:54:39 #218
    99156 _Boo_
    Boo_ming
    pi_57586623
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 19:06 schreef stevengerrard het volgende:


    En hoe weet je of er een goede metro verbinding is??
    Google maps om te zien of er een metro station is en een NYC subway map voor de lijnen.
      maandag 24 maart 2008 @ 21:12:20 #219
    96720 stevengerrard
    stevengerrard
    pi_57586993
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 20:49 schreef superheist het volgende:

    [..]

    Ik zat dit weekend in het West Side in Hostel, 5 minuten lopen vanaf de metro, hostel was verder gewoon een hostel, beetje koud de eerste nacht maar daar had je dekens voor. Er waren kluisjes beneden, dus daar onze spullen gedumpt de laatste dag en om 9 uur opgehaald, super handig
    Bedoel je West side inn 237 West 107th Street??

    Waren de douches kamer schoon?? Hygiene vinden we wel erg belangrijk en kan je 's avonds nog een wandeling maken in Central park vanuit het hostel??
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
    pi_57587664
    Ik ga van 23 t/m 29 juni en book mijzelf met een vriend in hotel Pensylvenia iemand ervaring hiermee met dit hotel.
    pi_57587894
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 21:12 schreef stevengerrard het volgende:

    [..]

    Bedoel je West side inn 237 West 107th Street??

    Waren de douches kamer schoon?? Hygiene vinden we wel erg belangrijk en kan je 's avonds nog een wandeling maken in Central park vanuit het hostel??
    ja, kamer was schoon, badkamer was ook prima, iig genoeg warm water. Heb wel 1 kakkerlak gezien.. kleintje, maar was zondag avond toen ik nog even naar de WC ging nadat we onze spullen hadden opgehaald.

    Naar Central Park vanuit je hostel kan, moet je wel eerst 4 blocks naar het oosten lopen, wij liepen meestal terug door Central Park, de helft ofzo en de rest met de metro.
      maandag 24 maart 2008 @ 22:32:46 #222
    96720 stevengerrard
    stevengerrard
    pi_57588989
    4 blocks lopen is ongeveer 20 min??

    Kakkerlakken hou je overal wel gok ik zo? Zelfde verhaal als met Bed bugs?
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
    pi_57589831
    4 blocks.. iets van 10 minuten denk ik, bed was prima, geen last van bedbugs Op Amsterdam Ave./106st was een International Yout Hostel, dat zag er een stuk professioneler uit. Dit hostel was prima voor slapen en douchen, verder de hele tijd in de stad geweest.
      dinsdag 25 maart 2008 @ 08:23:53 #224
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_57593331
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 22:32 schreef stevengerrard het volgende:
    4 blocks lopen is ongeveer 20 min??

    Kakkerlakken hou je overal wel gok ik zo? Zelfde verhaal als met Bed bugs?
    In het Gershwin hotel hadden we geen last van zowel kakkerlakken als bedbugs. We hebben ondermeer voor dat hotel gekozen omdat er ook in de reviews op bv. tripadvisor niet over geklaagd werd.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_57602943
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 21:39 schreef DTmaster het volgende:
    Ik ga van 23 t/m 29 juni en book mijzelf met een vriend in hotel Pensylvenia iemand ervaring hiermee met dit hotel.
    Iemand ???
      dinsdag 25 maart 2008 @ 21:08:42 #226
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_57608476
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 20:13 schreef nelisb het volgende:
    ga morgen denk ik new york boeken als me werk akkoord gaat.
    24 december heen en 2 januari weer terug.
    vliegen vanaf dusseldorp.
    all in voor 383 euro op dit moment!

    iemand tip voor hotel zo rond de 60 - 100 euro per nacht?
    Op welke site heb je die deal gevonden?
    pi_57609960
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 17:11 schreef DTmaster het volgende:

    [..]

    Iemand ???
    Kijk gewoon eventjes op http://www.tripadvisor.com .
    Wat ik van dat hotel weet is dat het niet slecht is maar ook niet goed. Gewoon middenklasse
    pi_57610124
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 21:08 schreef Slappe_hap het volgende:

    [..]

    Op welke site heb je die deal gevonden?
    cheaptickets geloof ik of anders vliegtickets.nl

    maar wel specifiek op die datums,korter of eerder weg is alleen maar duurder.
    pi_57610909
    Ik denk dat ik via Brussel ga vliegen, heb je voor rond de 450 eind juni een directe retourvlucht.
      woensdag 26 maart 2008 @ 07:45:22 #230
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_57615015
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 22:04 schreef christvs het volgende:

    [..]

    Kijk gewoon eventjes op http://www.tripadvisor.com .
    Wat ik van dat hotel weet is dat het niet slecht is maar ook niet goed. Gewoon middenklasse
    Als je daar de reviews leest, moet je geluk hebben met de kamer. Het kan een puinzooi á la Carter zijn, maar ook behoorlijk goed in orde. Het schijnt dat als je kamer niet bevalt en het hotel niet al te vol zit, je gewoon een andere kamer kunt vragen tot je tevreden bent.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_57615650
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 17:11 schreef DTmaster het volgende:

    [..]

    Iemand ???
    Goed hotel! UItstekende ligging. Heb er vorig jaar ook 9 nachtjes mogen slapen
    pi_57621648
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 17:37 schreef Jesse_ het volgende:
    rijdt er geen greyhound van ny naar washington?
    Anders de trein, al is die ook redelijk duur
    Greyhound zijn die bussen toch? Ben over het algemeen alergisch voor met een bus reizen

    2 treinkaartjes met Amtrak kost 138 dollar, ik denk dat dat het gewoon wordt. Wel mooi om te zien dat je voor een gewone trein 138 betaald en voor ene of andere 'express' (die er een half uur korter over doet) 330 kwijt bent
    May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
    pi_57635028
    Tickets geboekt. 24 juni vertrek ik naar JFK met Virgin. 1 juli ga ik, vanaf Newark, weer terug. Wel een overstap op Londen. Met alles erop en eraan 580 betaald. De goedkopere vluchten die ik eerder zag waren helaas al vol.
    pi_57689040
    zijn er mensen nog onlang gegaan ( nu en 2 weken) als je een leuk verhaal laat het ons weten
    pi_57697178
    Zijn er ook mensen die een uitstapje hebben gemaakt richting Cape Cod / Boston.

    We hebben nu alles geboekt qua hostels en reis echter kunnen we niks betaalbaars vinden om 3 nachten in de omgeving van Boston en/of Cape cod te verblijven.
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
    pi_57697489
    quote:
    Op zaterdag 29 maart 2008 16:00 schreef stevengerrard het volgende:
    Zijn er ook mensen die een uitstapje hebben gemaakt richting Cape Cod / Boston.

    We hebben nu alles geboekt qua hostels en reis echter kunnen we niks betaalbaars vinden om 3 nachten in de omgeving van Boston en/of Cape cod te verblijven.
    Op hostelworld staan toch ook gewoon hostels in Boston?
    pi_57700050
    Wij gaan eind mei ook naar NY We vliegen met Continental direct op Newark.
    We verblijven dan 5 nachten in het Wingate Inn Manhattan, dat ligt in de straat tegenover Macy's.
    En daarna vliegen we door naar Las Vegas, waar we dan nog een weekje gaan relaxen
    quote:
    Op maandag 24 maart 2008 21:39 schreef DTmaster het volgende:
    Ik ga van 23 t/m 29 juni en book mijzelf met een vriend in hotel Pensylvenia iemand ervaring hiermee met dit hotel.
    Mijn vriend is hier geweest in 2005 en op zich was het een redelijk hotel, goede locatie, maar het ziet er van binnen wel wat gedateerd uit. Vooral de hal naar de kamers heeft (had?) een likje verf nodig. Maar het schijnt dat ze sinds die tijd wel meer opgeknapt hebben. En een klein detail... hij had 2 avonden last van een rondlopende muis Maar verder een oke hotel om te slapen.
    pi_57700068
    ja maar daar kan je niet met 3 personen op 1 kamer of 2 aparte kamers voor in totaal 3 personen
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
    pi_57702250
    Heeft iemand nog tips omtrent het huren van een auto? We willen in elk geval er een tom-tom bij hebben, of zit dat standaard bij de autos??
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
    pi_57704706
    Wat een vragen zeg. Daarbij kan je ook quoten en je berichten editten hoor, leest wat fijner.
      zaterdag 29 maart 2008 @ 21:54:24 #241
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_57705126
    quote:
    Op zaterdag 29 maart 2008 18:38 schreef Tamaartje het volgende:
    Wij gaan eind mei ook naar NY We vliegen met Continental direct op Newark.
    We verblijven dan 5 nachten in het Wingate Inn Manhattan, dat ligt in de straat tegenover Macy's.
    En daarna vliegen we door naar Las Vegas, waar we dan nog een weekje gaan relaxen
    Fijne maatschappij.. Continental. Vliegen met vrij nieuwe 767's met elke stoel z'n eigen videoschermpje. Helaas 'moesten' wij met Delta aangezien die een stukkie goedkoper waren eind vorig jaar.

    Relaxen in Las Vegas lukt je alleen echt als je bij het zwembad gaat hangen. Verder is het weinig rustgevend, vond ik.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_57706575
    quote:
    Op zaterdag 29 maart 2008 01:23 schreef DTmaster het volgende:
    zijn er mensen nog onlang gegaan ( nu en 2 weken) als je een leuk verhaal laat het ons weten
    Ik ben net terug en moet zeggen dat ik eigenlijk flink teleurgesteld ben.... Tokyo, Hong Kong, Singapore maakten veel meer indruk op mij. Supermodern OV, schoon, imposante flats en een leuke ontdekking om elk blok (dat leuke winkeltje, tempel of superrestaurant)

    New York is daarmee vergeleken een ouderwets, vervallen stad.

    Wij gaan voorlopig enkel naar het oosten vanaf nu. De volgende keer dat we nog naar amerika gaan, is misschien als de freedom tower klaar is.
    pi_57710117
    mmm ok kan toch bedankt voor je mening maaaaaaaaaaaaar mischien zijn er ook wel mensen die wel tevreden waren hahaha
    pi_57710340
    Ik vond juist NY veel leuker dan die oosterse steden (ben danwel alleen in SIngapore & Kuala Lumpur geweest) veel meer te beleven in NY naar mijn inzien, KL vond ik beetje rare mix tussen rijk en arm stonk vaak naar afval.. NY was meer een volwassen stad, Wijkjes die niet supermodern zijn zoals lower East Side trokken mij erg aan
    pi_57711603
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 23:22 schreef Liejannuh het volgende:
    480 euro voor een ticket Amsterdam - New York - Chicago - Amsterdam.
    Wanneer was dat?
    Lijkt mij ook wel mooi om in de zomervakantie naar NY te gaan, maar als we dan toch heel dat eind gevlogen hebben wil ik het eigenlijk wel combineren met een 2e stad.. in 1e instantie zat ik aan iets anders op de east coast te denken maar kun je ergens een combinatie maken voor dit soort vluchten om moet ik het dan toch echt een reisbureau laten uitzoeken?

    Een mooie combi zou zijn 5 dagen miami en 3 dagen ny bv.

    Is het prijstechnisch gezien een beetje leuk om continentale vluchten in de states te boeken?

    [ Bericht 4% gewijzigd door StrikerZeljko op 30-03-2008 14:12:09 ]
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_57717685
    Hallo mag ik even jullie aandacht:

    Ik ga 23 juni naar NY toe en ik zou graag op diezelfde dag naar een concert in de BB KING BLUES BAR willen gaan, nu kom ik om 19:30 aan op JFK en ik weet dat je altijd ff moeten wachten met je bagage ect ect maar ja hoelangt duurt het nou voordat je het vliegveld uit bent.

    het concert begint pas om 23:30 aangezien zij een dubbele set spelen door het overweldigend succes.

    mijn vraag is dus" denken jullie dat je binnen 3 1/2 uur uit JFK, met een taxt naar Manhattan en bij Manhattan met een taxi naar die bar kan gaan omdat concert tezien.

    3 1/2 uur lijkt mij genoeg tijd maar ik ken JFK niet dus mischien moet je eerst wel 3 uur wachten voordat je op Amerikaanse bodem staat.


    Dank jullie wel voor jullie info.

    [ Bericht 13% gewijzigd door DTmaster op 30-03-2008 17:08:15 ]
      zondag 30 maart 2008 @ 19:24:23 #247
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_57720420
    quote:
    Op zaterdag 29 maart 2008 23:03 schreef athlonkmf het volgende:

    [..]

    Ik ben net terug en moet zeggen dat ik eigenlijk flink teleurgesteld ben.... Tokyo, Hong Kong, Singapore maakten veel meer indruk op mij. Supermodern OV, schoon, imposante flats en een leuke ontdekking om elk blok (dat leuke winkeltje, tempel of superrestaurant)

    New York is daarmee vergeleken een ouderwets, vervallen stad.

    Wij gaan voorlopig enkel naar het oosten vanaf nu. De volgende keer dat we nog naar amerika gaan, is misschien als de freedom tower klaar is.
    Je teleurstelling ligt, denk ik, meer aan je verkeerde verwachtingen dan aan de stad zelf. NY is nou eenmaal flink onderhavig aan de wet van de remmende voorsprong. Daarvoor in ruil heb je wel veel (redelijk recente) historie i.t.t. hagelnieuw zonder enige historie.
    Persoonlijk vind ik het juist fantastisch om te zien hoe zaken als superhoogbouw etc. als eerste of als één van de eersten werd toegepast, te zijn in de stad uit al die films en tv-series en de drukte van een ware metropool te ervaren.

    Ga in het oosten vooral eens naar Cairo, New Delhi of zo. Eens kijken of je dan nog altijd alles zo schoon vindt.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_57726907
    quote:
    Op zondag 30 maart 2008 11:29 schreef StrikerZeljko het volgende:

    [..]

    Wanneer was dat?
    Lijkt mij ook wel mooi om in de zomervakantie naar NY te gaan, maar als we dan toch heel dat eind gevlogen hebben wil ik het eigenlijk wel combineren met een 2e stad.. in 1e instantie zat ik aan iets anders op de east coast te denken maar kun je ergens een combinatie maken voor dit soort vluchten om moet ik het dan toch echt een reisbureau laten uitzoeken?

    Een mooie combi zou zijn 5 dagen miami en 3 dagen ny bv.

    Is het prijstechnisch gezien een beetje leuk om continentale vluchten in de states te boeken?
    Nou lijkt me niet dat je daar een reisbureau voor nodig hebt. Je kan zelf toch gewoon de prijzen bekijken van New York -San Francisco ofzo. De prijs zal ook wel erg van de stad afhangen. Wij hebben een vlucht van New York naar Vegas voor 100 euro, dat valt best mee.
    pi_57729232
    quote:
    Op zondag 30 maart 2008 16:59 schreef DTmaster het volgende:
    Hallo mag ik even jullie aandacht:

    Ik ga 23 juni naar NY toe en ik zou graag op diezelfde dag naar een concert in de BB KING BLUES BAR willen gaan, nu kom ik om 19:30 aan op JFK en ik weet dat je altijd ff moeten wachten met je bagage ect ect maar ja hoelangt duurt het nou voordat je het vliegveld uit bent.

    het concert begint pas om 23:30 aangezien zij een dubbele set spelen door het overweldigend succes.

    mijn vraag is dus" denken jullie dat je binnen 3 1/2 uur uit JFK, met een taxt naar Manhattan en bij Manhattan met een taxi naar die bar kan gaan omdat concert tezien.

    3 1/2 uur lijkt mij genoeg tijd maar ik ken JFK niet dus mischien moet je eerst wel 3 uur wachten voordat je op Amerikaanse bodem staat.


    Dank jullie wel voor jullie info.
    Als je geen vertraging hebt moet je het kunnen redden. Reken voor de immigration 1,5u en dan nog naar Manhattan. Je bent alleen wel erg afhankelijk van rijen bij immigration/taxistandplaats en het inchecken in het hotel.

    Ofwel: ik denk dat het moet lukken, maar het is wel vrij krap....
    pi_57730693
    quote:
    Op zondag 30 maart 2008 23:26 schreef Nouk het volgende:

    [..]

    Nou lijkt me niet dat je daar een reisbureau voor nodig hebt. Je kan zelf toch gewoon de prijzen bekijken van New York -San Francisco ofzo. De prijs zal ook wel erg van de stad afhangen. Wij hebben een vlucht van New York naar Vegas voor 100 euro, dat valt best mee.
    Ja ik zat te denken aan miami (5 dagen) en new york (3 dagen), die binnenlandse vluchten met delta zijn onder de 100 euro dus dat is wel netjes, alleen zijn de enkeltjes naar miami en van new york relatief gezien volgens mij wel een stuk duurder.. Delta lijkt me wel een interessante maatschappij (goed voor zowel de binnenlandse als de vluchten van en naar europa).

    Rest ook nog even de vraag wat verstandiger is.. eerst miami of eerst new york..
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_57731571
    quote:
    Op maandag 31 maart 2008 01:13 schreef zirkulin2nd het volgende:

    [..]

    Als je geen vertraging hebt moet je het kunnen redden. Reken voor de immigration 1,5u en dan nog naar Manhattan. Je bent alleen wel erg afhankelijk van rijen bij immigration/taxistandplaats en het inchecken in het hotel.

    Ofwel: ik denk dat het moet lukken, maar het is wel vrij krap....

    ja ik ga ze maar vandaag bestellen, dus we zullen zien
      maandag 31 maart 2008 @ 15:35:05 #252
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_57738227
    TVP
    Wij willen komende herfst gaan. Denk dat we gewoon een reisje boeken en dus niet zelf gaan puzzelen met vliegtickets en hotels.
    En misschien kunnen we het appartement van kennissen huren voor die periode, dat zou helemaal mooi zijn. Nu snel even bijlezen hier.
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      maandag 31 maart 2008 @ 15:57:36 #253
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_57738658
    Heej mensen, wat is eigenlijk de beste plaats om te winkelen in of rond New York.

    Mij werd mall in Elizabeth aangeraden vanwege lagere salestax , nog wat andere tips/?
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_57745643
    Ik heb inmiddels een prijsindicatie binnen van het reisbureau, maar moet zeggen dat ik daar toch wel van geschrokken ben.. iets meer dan 1000 euro per persoon..
    Nou heb ik op aanraden van hier ook even op de site van Delta Airlines gekeken om zelf wat te zoeken, kom ik uit op totaal prijzen rond 700 a 800 euro..
    Lijkt er vooralsnog op dat dat dus een stukje voordeliger is.. (of ze hebben me op het reisbureau verkeerd begrepen)..
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
      maandag 31 maart 2008 @ 21:08:11 #255
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_57745845
    quote:
    Op maandag 31 maart 2008 20:59 schreef StrikerZeljko het volgende:
    Ik heb inmiddels een prijsindicatie binnen van het reisbureau, maar moet zeggen dat ik daar toch wel van geschrokken ben.. iets meer dan 1000 euro per persoon..
    Nou heb ik op aanraden van hier ook even op de site van Delta Airlines gekeken om zelf wat te zoeken, kom ik uit op totaal prijzen rond 700 a 800 euro..
    Lijkt er vooralsnog op dat dat dus een stukje voordeliger is.. (of ze hebben me op het reisbureau verkeerd begrepen)..
    Ik kom voor een week ook zo rond de duizend p.p. uit ja.

    Ook maar even bij Delta neuzen dan. Overigens begreep ik dat binnenkort de prijzen van transatlantische tickets omlaag gaan. Iemand daar info over?
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_57746490
    Ik denk dat je op het open skies verdrag doelt wat in het nieuws was?
    Loopt een aparte topic over, ik vraag me af of dat op hele korte termijn (lees binnen nu en 6 maanden) al verschil op gaat leveren..

    Heb inmiddels een aantal opties gevonden, allemaal rond de 700 euro pp, dus het is wel een verschilletje..
    Iemand nog thoughts over het schema? eerst florida of eerst new york... wat is slim en waarom? of het maakt geen fuck uit
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_57752938
    Ik heb nog een vraagje voor jullie: Ik land op JFK, dan wil ik graag met de metro naar Manhattan. is het dan slim om via Howard Beach te gaan of via Jamaica? Of denken jullie dat de trein naar PENN het snelste is? DIe paar extra dollars maken niet zo veel uit, ik wil graag zo snel mogelijk in Manhattan zijn
      dinsdag 1 april 2008 @ 08:03:01 #258
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_57754250
    quote:
    Op maandag 31 maart 2008 20:59 schreef StrikerZeljko het volgende:
    Ik heb inmiddels een prijsindicatie binnen van het reisbureau, maar moet zeggen dat ik daar toch wel van geschrokken ben.. iets meer dan 1000 euro per persoon..
    Nou heb ik op aanraden van hier ook even op de site van Delta Airlines gekeken om zelf wat te zoeken, kom ik uit op totaal prijzen rond 700 a 800 euro..
    Lijkt er vooralsnog op dat dat dus een stukje voordeliger is.. (of ze hebben me op het reisbureau verkeerd begrepen)..
    Alleen voor de tickets 1000 euro per persoon? Dat kan goedkoper, ja.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      dinsdag 1 april 2008 @ 08:04:50 #259
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_57754268
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 02:00 schreef zirkulin2nd het volgende:
    Ik heb nog een vraagje voor jullie: Ik land op JFK, dan wil ik graag met de metro naar Manhattan. is het dan slim om via Howard Beach te gaan of via Jamaica? Of denken jullie dat de trein naar PENN het snelste is? DIe paar extra dollars maken niet zo veel uit, ik wil graag zo snel mogelijk in Manhattan zijn
    Wij hebben zo'n shuttle busje genomen. (gereserveerd)
    Vooral handig als je wat meer bagage dan één rugzak bij je hebt. Wel weer afhankelijk van het verkeer, maar het is wel leuk om via de autowegen naar Manhattan te rijden.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      dinsdag 1 april 2008 @ 09:54:11 #260
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_57755529
    Ik ben 1000 euro pp kwijt aan vlucht en hotel.
    Vlucht was 385 euro, met tussenstop in Londen. Vond ik werkelijk een koopje voor een retourvlucht.
    Hotel iets duurder, ook omdat de vlucht spotgoedkoop was.

    Nog een dikke 27 dagen en dan zit ik ook in The Big Apple. Even nog flink wat tips zoeken.
      dinsdag 1 april 2008 @ 10:02:56 #261
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_57755675
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 09:54 schreef Professional het volgende:
    Vlucht was 385 euro, met tussenstop in Londen. Vond ik werkelijk een koopje voor een retourvlucht.
    Hotel iets duurder, ook omdat de vlucht spotgoedkoop was.
    Ik vind het voor een indirecte vlucht niet spotgoedkoop. Ik heb eind December nog 400 euro betaald voor een directe vlucht. Voor een kort verblijf vind ik een zo kort mogelijke reistijd overigens van groot belang.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      dinsdag 1 april 2008 @ 10:14:49 #262
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_57755862
    Ik snap je punt, dat ligt ook volledig aan de periode waarin je gaat natuurlijk.
    Ik ga eind april, en we hebben flink wat data bekeken, en een directe vlucht vond je niet onder 510 euro. Kan best zijn dat 2 weken later opeens goedkopere mogelijkheden aanwezig waren, maar toen wij 385 euro zagen staan hebben we meteen geboekt. Die 1 keer overstappen maakt me ook niks uit.
    Vaker naar Canada gevlogen, ook met overstap, en nooit last van gehad.
      dinsdag 1 april 2008 @ 11:58:29 #263
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_57757739
    Ik heb 398 betaald voor directe retourvlucht. 11-21 april. Met open skies verdrag zullen prijzen nog flink gaan dalen. Zeker als maatschappijen als Ryanair zich er mee gaan bemoeien.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      dinsdag 1 april 2008 @ 15:02:12 #264
    132726 Sjengdanny
    Ik kom er wel...
    pi_57761232
    Omdat ik een studiepauze heb heb ik tot september de tijd om een weekje New York aan te doen.

    Ik heb dit topic eens doorgelezen en kwam veel tips tegen van hotels en sites met goedkope tickets.
    Ik zit alleen te twijfelen of het verstandig is om een vliegticket online te boeken en voor een hotel naar een reisbureau te gaan, deze kunnen toch meer info geven over het hotel.
    Natuurlijk hoef ik geen superdeluxe hotel maar wel een waar je een beetje goede bedden hebt en een schone badkamer.

    Mijn budget is 1000 euro.
    Op ut Vriethof, op un baank.
    Gruuts op de Mestreechter Geis!
    Hendig sjiek!
    Vuilak!
      dinsdag 1 april 2008 @ 15:28:40 #265
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_57761606
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 15:02 schreef Sjengdanny het volgende:
    Omdat ik een studiepauze heb heb ik tot september de tijd om een weekje New York aan te doen.

    Ik heb dit topic eens doorgelezen en kwam veel tips tegen van hotels en sites met goedkope tickets.
    Ik zit alleen te twijfelen of het verstandig is om een vliegticket online te boeken en voor een hotel naar een reisbureau te gaan, deze kunnen toch meer info geven over het hotel.
    Natuurlijk hoef ik geen superdeluxe hotel maar wel een waar je een beetje goede bedden hebt en een schone badkamer.

    Mijn budget is 1000 euro.
    Het reisbureau kan je niet meer informatie over een hotel geven dan het hotel zelf geeft. (en waarschijnlijk ook op hun site staat). De echt bruikbare informatie vind je juist op internet in reacties van mensen die er hebben gelogeerd.
    Het reisbureau kan/gáát je echt niet vertellen of de badkamer en bedden schoon zijn.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      dinsdag 1 april 2008 @ 22:54:27 #266
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_57769139
    Net maar eens ingeschreven voor wat tickets voor David Letterman.
    Wie weet word je nog uitgekozen ook!

    Iemand nog tips voor wat shows of musicals?
      dinsdag 1 april 2008 @ 23:37:08 #267
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_57770193
    quote:
    Op maandag 31 maart 2008 21:29 schreef StrikerZeljko het volgende:
    Ik denk dat je op het open skies verdrag doelt wat in het nieuws was?
    Loopt een aparte topic over, ik vraag me af of dat op hele korte termijn (lees binnen nu en 6 maanden) al verschil op gaat leveren..

    Heb inmiddels een aantal opties gevonden, allemaal rond de 700 euro pp, dus het is wel een verschilletje..
    Iemand nog thoughts over het schema? eerst florida of eerst new york... wat is slim en waarom? of het maakt geen fuck uit
    Heb je daar een linkje van?
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_57770298
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 23:37 schreef Duderinnetje het volgende:

    [..]

    Heb je daar een linkje van?
    Loopt hier in Travel..
    Vliegen tussen EU en VS vrijgegeven
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
      woensdag 2 april 2008 @ 10:08:36 #269
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_57774789
    OMFG ik ga naar NYC begin mei (vanavond nog even boeken hehehe)
    JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
    pi_57775045
    quote:
    Op maandag 31 maart 2008 07:53 schreef StrikerZeljko het volgende:

    [..]

    Ja ik zat te denken aan miami (5 dagen) en new york (3 dagen), die binnenlandse vluchten met delta zijn onder de 100 euro dus dat is wel netjes, alleen zijn de enkeltjes naar miami en van new york relatief gezien volgens mij wel een stuk duurder.. Delta lijkt me wel een interessante maatschappij (goed voor zowel de binnenlandse als de vluchten van en naar europa).

    Rest ook nog even de vraag wat verstandiger is.. eerst miami of eerst new york..
    Ik heb toevallig ook geboekt 4 dagen new york, 10 dagen miami. Heb ik via het reisbureau geregeld. Anders had ik zelf ook drie tickets gekocht (ams - jfk, jfk-mia, mia-ams), maar ik heb nu een retourtje miami met een stopover van vier dagen in new york. Totaal rond de ¤400,- volgens mij.

    [ Bericht 0% gewijzigd door ThatsMeThatsRight op 02-04-2008 10:30:45 ]
    I got soul, but I'm not a soldier
      woensdag 2 april 2008 @ 10:55:14 #271
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_57775487
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 22:54 schreef Professional het volgende:
    Net maar eens ingeschreven voor wat tickets voor David Letterman.
    Wie weet word je nog uitgekozen ook!

    Iemand nog tips voor wat shows of musicals?
    Heb je een linkje van de inschrijfsite?

    edit: al gevonden, je kunt paar uur voor de show gebeld worden, ik weet alleen niet of ik mijn GSM daar aan ga gebruiken. Hmmmmmz

    [ Bericht 15% gewijzigd door LENUS op 02-04-2008 11:03:25 ]
    JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
      woensdag 2 april 2008 @ 11:10:25 #272
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_57775770
    Vraag voor de ervaren New York gangers:

    Ik ben van plan om een camera mee te nemen, is het geoorloofd om overal te filmen? Ook in het vrijheidsbeeld e.d.
    JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
    pi_57785253
    Ik kreeg mijn Letterman tickets anderhalf jaar geleden "gewoon" aangeboden op straat, zo rond half drie op Times Square. Ik moest één vraag over de show beantwoorden en kreeg toen de tickets mee....was een vriend van mij een paar maanden eerder ook al gebeurd.
    pi_57785677
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 10:25 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:

    [..]

    Ik heb toevallig ook geboekt 4 dagen new york, 10 dagen miami. Heb ik via het reisbureau geregeld. Anders had ik zelf ook drie tickets gekocht (ams - jfk, jfk-mia, mia-ams), maar ik heb nu een retourtje miami met een stopover van vier dagen in new york. Totaal rond de ¤400,- volgens mij.
    Heb je al gemaild, maar voor het geval je de mail niet leest:
    Waar heb je dit ticket geboekt? (welk reisbureau) en welke vlucht data/maatschappij heb je?
    Klinkt interessant
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
      woensdag 2 april 2008 @ 19:09:59 #275
    65516 gieling
    Live from NYC
    pi_57785883
    Heeft iemand misschien een goede tip voor een restaurant in Manhattan met de volgende eisen:
    -In een wolkenkrabber
    -Uitzicht over Central Park

    Kon zo even niks vinden...
      woensdag 2 april 2008 @ 19:37:02 #276
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_57786565
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 19:09 schreef gieling het volgende:
    Heeft iemand misschien een goede tip voor een restaurant in Manhattan met de volgende eisen:
    -In een wolkenkrabber
    -Uitzicht over Central Park

    Kon zo even niks vinden...
    Gieling

    Ik zou je alleen geen tips kunnen geven, loop ff een rondje langs Central Park. Sowieso kan je volgens mijn in CP wel restaurants vinden

    Deze is wel bekend natuurlijk, maar beeeetje duur
    http://www.rainbowroom.com/
    The line is a dot to you!
      woensdag 2 april 2008 @ 20:17:31 #277
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_57787605
    Ben benieuwd met die Letterman kaartjes dan.
    Vriend van me is vorig jaar ook in de show geweest, die moest `s middags de kaarten oppikken.
    We merken het wel.

    Over dat uitzicht, wou bijna zeggen The Keg, maar dat was bij Niagara Falls.
      donderdag 3 april 2008 @ 04:12:21 #278
    147416 voskat
    Half Vos, Half Kat
    pi_57797084
    TVP, ik ga er begin juni heen
      donderdag 3 april 2008 @ 10:00:02 #279
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_57799029
    Ha New York experts... vraagje...
    Ik ga van de zomer een vriendin bezoeken in Toronto voor een paar dagen en wil er dan ook een paar dagen New York aan vastknopen. Ik gok dat ik een dag of 3 te besteden heb uiteindelijk. Niet zo veel voor zo'n enorme stad, dat weet ik, maar ik hoef ook niet persé alle sights af. Lijkt me leuk om een paar dingen te zien, wat te shoppen en vooral een beetje een idee te krijgen van de sfeer.
    Nu bestaat de optie om mijn reis te plannen om de 4e juli heen. Is dat wel of juist helemaal niet aan te raden? Ik ben eerder in grote steden geweest tijdens belangrijke feestdagen en het kan leuk zijn voor de sfeer, maar het kan ook een nadeel zijn in veband met dure en slecht verkrijgbare accomodatie, grote mensenmassa's en veel dingen die dicht zijn (winkels, bezienswaardigheden).

    Wie kan me meer vertellen?
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      donderdag 3 april 2008 @ 12:27:10 #280
    132726 Sjengdanny
    Ik kom er wel...
    pi_57801987
    Ik heb net geboekt voor 19 t/m 26 juni

    Nu heb ik een aantal vragen:

    We komen aan op Newark Airport, vandaar wil ik of met de Supershuttle of met de trein naar Manhatten.
    Op welke manier doen jullie dit? En staan die Supershuttles bij de hoofdingang van het vliegveld?

    Ik wil ook de rondtocht op het water maken maar deze wil ik in NY boeken, waar kan ik dit het beste doen?

    Kan ik in de winkels gewoon met mijn wereldpas pinnen?

    Op dit moment de dingen die ik wil weten, als me nog wat invalt zet ik ze hier

    [ Bericht 0% gewijzigd door Sjengdanny op 03-04-2008 15:00:12 ]
    Op ut Vriethof, op un baank.
    Gruuts op de Mestreechter Geis!
    Hendig sjiek!
    Vuilak!
    pi_57802007
    Is het een beetje makkelijke een taxi te krijgen van JFK naar Manhatten (ong. $60,- toch) en overdag vanuit de stad naar JFK?
    I got soul, but I'm not a soldier
      donderdag 3 april 2008 @ 12:32:57 #282
    65516 gieling
    Live from NYC
    pi_57802139
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 19:37 schreef kepler het volgende:

    [..]

    Gieling

    Ik zou je alleen geen tips kunnen geven, loop ff een rondje langs Central Park. Sowieso kan je volgens mijn in CP wel restaurants vinden

    Deze is wel bekend natuurlijk, maar beeeetje duur
    http://www.rainbowroom.com/
    Hee Kep Ja er zijn wel restaurants in CP, maar het uitzicht 's avonds met op de achtergrond de wolkenkrabbers leek me wel briljant! Rainbowroom is inderdaad wel vrij prijzig hoewel de grill voor een avondje wel te betalen is... maar zit wel in Rockefeller Center toch?
      donderdag 3 april 2008 @ 18:33:41 #283
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_57809661
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 12:28 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
    Is het een beetje makkelijke een taxi te krijgen van JFK naar Manhatten (ong. $60,- toch) en overdag vanuit de stad naar JFK?
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Wederom een vraag:

    Wat is het beste om bij het Carter hotel te komen? Via taxi of airshutle/metro?
    JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
    pi_57809779
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 18:33 schreef LENUS het volgende:

    [..]

    Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Wederom een vraag:

    Wat is het beste om bij het Carter hotel te komen? Via taxi of airshutle/metro?
    Op google maps kan je zien dat het nog geen 200 meter van een metrostation is. Naar Penn station vanaf het vliegveld en dan nog 1 halte met de metro.
      donderdag 3 april 2008 @ 19:47:53 #285
    65516 gieling
    Live from NYC
    pi_57811417
    Ga je van JFK? Ben de eerste keer meet de metro gegaan en vond het maar wat kut. Ik zou (zeker gezien die dollar toch zo laag staat) gewoon lekker een taxi nemen. Heb je ook gelijk een mooi uitzicht over manhattan als je komt aanrijden, i.p.v. een donkere tunnel
      donderdag 3 april 2008 @ 21:28:55 #286
    79000 Maikuuul
    Dat zeg ik ook altijd
    pi_57814083
    /edit/ verkeerde inlognaam. /edit/
    [b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
    Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
    Sokkel Lolleromfg[/b]
      donderdag 3 april 2008 @ 21:31:59 #287
    132726 Sjengdanny
    Ik kom er wel...
    pi_57814161
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 18:33 schreef LENUS het volgende:

    [..]

    Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Wederom een vraag:

    Wat is het beste om bij het Carter hotel te komen? Via taxi of airshutle/metro?
    Ik neem de Shuttle vanaf Newark, ik heb een ticket geboekt voor 14 euro incl. tolweg.
    Op ut Vriethof, op un baank.
    Gruuts op de Mestreechter Geis!
    Hendig sjiek!
    Vuilak!
    pi_57822568
    Na maanden van voorbereiding komt mijn reis hier opneer als je denkt "man ga jij nog maar eens met de rekenmachine aan de slag" dan mag je dat natuurlijk altijd zeggen


    Uiteindelijk is de reis iets goedkoper geworden omdat ik 6 nachten ga en daarnaast een hotel voor de helft van de prijs (die ik voor ogen had) geboekt hebt. (latham hotel iemand ervaring mee)
    Daarnaast wil ik wel wat geld van mijn spaarrekening halen om toch een gitaar te kopen want ik kan het altijd natuurlijk via I-net bestellen maar dat durf ik niet aan, lekker ophalen en meenemen maar ja je loopt ook weer het risico mocht ie bij de koffers terrecht komen maar volgens een vriend kan je hem wel meenemen in het bagageruim teminste dat vertelde hij over Britisch Airways

    oja bij de BB king ga ik 1x eten, het is duur maar voor 60 dolar heb je wel genoeg eten en het drinken is dan gratis.

    Al met al is de reis wel duur: 600 euro voor een ticket van 23 juni t/m 29 juni en dan nog het hotel, maar 2 dingen werken in mijn voordeel.

    Ik wilde eerst in april gaan maar omdat dat niet kon (niet door finaciele reden) heb ik het doorgezet naar juni, dat houdt nu dan in dat ik 2 maanden extra heb om door te sparen en dat is nou net wat ik nodig had.

    Nogmaals ik weet dat NY een dure stad is en dat je bedrogen uit kan komen als je niet goed kijkt wat je doet, maar ik kom met deze begroting toch dicht in de buurt kom van de realiteit, alleen hoeveel voor het eten en drinken denk jullie dat je kwijt zal zijn als je op je budget voor 6 nachten moet letten.

    Het algemene Kostenplaatje na maanden van voorbereiding blij

    Ticket (betaald) 600 euro+verzekeringen

    Hotel: 435 euro:2 =217 euro voor 6 nachten

    eten en drinken????

    Metro card 25 dolar = 15 euro

    NY pass (vrij toeggang voor 6 grote attracties) 75 dolar = 50 euro

    met n applegreeter de stad verkennen (IEMMAND ERVARING HIER tis GRATIS!

    TOTAAL zonder eten en drinken= 882 euro!!!!
      vrijdag 4 april 2008 @ 09:50:02 #289
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_57823197
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 18:39 schreef _Boo_ het volgende:

    [..]

    Op google maps kan je zien dat het nog geen 200 meter van een metrostation is. Naar Penn station vanaf het vliegveld en dan nog 1 halte met de metro.
    Thanx
    JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
      vrijdag 4 april 2008 @ 09:51:21 #290
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_57823220
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 19:47 schreef gieling het volgende:
    Ga je van JFK? Ben de eerste keer meet de metro gegaan en vond het maar wat kut. Ik zou (zeker gezien die dollar toch zo laag staat) gewoon lekker een taxi nemen. Heb je ook gelijk een mooi uitzicht over manhattan als je komt aanrijden, i.p.v. een donkere tunnel
    Ik land om 7:30 PM en ik heb gelezen dat dan het verkeer volledig stil staat en je bij de reistijd met gemak een uur kunt optellen. Dus wat is wijsheid
    JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
      vrijdag 4 april 2008 @ 09:54:50 #291
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_57823284
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 09:12 schreef DTmaster het volgende:
    Na maanden van voorbereiding komt mijn reis hier opneer als je denkt "man ga jij nog maar eens met de rekenmachine aan de slag" dan mag je dat natuurlijk altijd zeggen


    Uiteindelijk is de reis iets goedkoper geworden omdat ik 6 nachten ga en daarnaast een hotel voor de helft van de prijs (die ik voor ogen had) geboekt hebt. (latham hotel iemand ervaring mee)
    Daarnaast wil ik wel wat geld van mijn spaarrekening halen om toch een gitaar te kopen want ik kan het altijd natuurlijk via I-net bestellen maar dat durf ik niet aan, lekker ophalen en meenemen maar ja je loopt ook weer het risico mocht ie bij de koffers terrecht komen maar volgens een vriend kan je hem wel meenemen in het bagageruim teminste dat vertelde hij over Britisch Airways

    oja bij de BB king ga ik 1x eten, het is duur maar voor 60 dolar heb je wel genoeg eten en het drinken is dan gratis.

    Al met al is de reis wel duur: 600 euro voor een ticket van 23 juni t/m 29 juni en dan nog het hotel, maar 2 dingen werken in mijn voordeel.

    Ik wilde eerst in april gaan maar omdat dat niet kon (niet door finaciele reden) heb ik het doorgezet naar juni, dat houdt nu dan in dat ik 2 maanden extra heb om door te sparen en dat is nou net wat ik nodig had.

    Nogmaals ik weet dat NY een dure stad is en dat je bedrogen uit kan komen als je niet goed kijkt wat je doet, maar ik kom met deze begroting toch dicht in de buurt kom van de realiteit, alleen hoeveel voor het eten en drinken denk jullie dat je kwijt zal zijn als je op je budget voor 6 nachten moet letten.

    Het algemene Kostenplaatje na maanden van voorbereiding blij

    Ticket (betaald) 600 euro+verzekeringen

    Hotel: 435 euro:2 =217 euro voor 6 nachten

    eten en drinken????

    Metro card 25 dolar = 15 euro

    NY pass (vrij toeggang voor 6 grote attracties) 75 dolar = 50 euro

    met n applegreeter de stad verkennen (IEMMAND ERVARING HIER tis GRATIS!

    TOTAAL zonder eten en drinken= 882 euro!!!!
    Ik ga zelf uit van ten minste 100 dollar per dag per persoon, voor het eten en dingen doen. Shoppen moet er nog bij opgesteld worden. Ik ben er 7 dagen, dus trek 700 dollar uit voor mijn vertier daar.

    Welke NY pass heb je gehaald? Ik heb er verschillende voorbij zien komen, ben nog aan het twijfelen welke het beste bij mij en mijn vriendin past.
    JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
      vrijdag 4 april 2008 @ 09:59:23 #292
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_57823359
    Nog een poging:
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 10:00 schreef Hik het volgende:
    Ha New York experts... vraagje...
    Ik ga van de zomer een vriendin bezoeken in Toronto voor een paar dagen en wil er dan ook een paar dagen New York aan vastknopen. Ik gok dat ik een dag of 3 te besteden heb uiteindelijk. Niet zo veel voor zo'n enorme stad, dat weet ik, maar ik hoef ook niet persé alle sights af. Lijkt me leuk om een paar dingen te zien, wat te shoppen en vooral een beetje een idee te krijgen van de sfeer. Het zou mijn eerste keer in NY zijn.
    Nu bestaat de optie om mijn reis te plannen om de 4e juli heen. Is dat wel of juist helemaal niet aan te raden? Ik ben eerder in grote steden geweest tijdens belangrijke feestdagen en het kan leuk zijn voor de sfeer, maar het kan ook een nadeel zijn in veband met dure en slecht verkrijgbare accomodatie, grote mensenmassa's en veel dingen die dicht zijn (winkels, bezienswaardigheden).

    Wie kan me meer vertellen?
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_57826012
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 09:51 schreef LENUS het volgende:

    [..]

    Ik land om 7:30 PM en ik heb gelezen dat dan het verkeer volledig stil staat en je bij de reistijd met gemak een uur kunt optellen. Dus wat is wijsheid
    Tja... wat gieling zegt is wel waar. Het uitzicht is echt fantastisch vanaf de snelweg, zeker als het de 1e keer NY is.
    En dat uurtje extra... kan je alleen maar meer genieten
      vrijdag 4 april 2008 @ 18:03:39 #294
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_57833229
    Dan kun je op de terugweg met de metro.
    Er gaat toch een airtrain of zoiets van JFK, of heb ik dat verkeerd gelezen?
      vrijdag 4 april 2008 @ 18:20:37 #295
    65516 gieling
    Live from NYC
    pi_57833497
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 11:59 schreef MikelenniuM het volgende:

    [..]

    Tja... wat gieling zegt is wel waar. Het uitzicht is echt fantastisch vanaf de snelweg, zeker als het de 1e keer NY is.
    En dat uurtje extra... kan je alleen maar meer genieten
    Precies, toch fixed prices!
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 18:03 schreef Professional het volgende:
    Dan kun je op de terugweg met de metro.
    Er gaat toch een airtrain of zoiets van JFK, of heb ik dat verkeerd gelezen?
    Metro naar JFK > Airshuttle gaat langs de verschillende vertrek-/aankomst hallen. Maar kan uit ervaring spreken dat na een paar dagen (véél) lopen door New York een taxi terug (zeker als je flink wat bagage bij je hebt) best wel aantrekkelijk is
      vrijdag 4 april 2008 @ 19:03:44 #296
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_57834292
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 09:59 schreef Hik het volgende:
    Nog een poging:
    [..]


    Omdat vooralsnog niemand iets heeft weten te melden, hierbij mijn niet geheel relevante, maar wellicht enigszins vergelijkbare ervaring:

    Wat betreft 4th of July: Op die dag ben ik eens in Las Vegas geweest. Toen waren de meeste 'toeristendingen' gewoon open. (casino's uiteraard). Maarja.. da's Vegas.

    Wat betreft New York: Ik ben daar wel op Kerstdag geweest en toen was er nog genoeg te doen, maar niet alles was open. Het Empire State Building was bv. gesloten, maar je kon wel weer naar Top of the Rock. Wij hebben op die dag in elk geval genoeg kunnen doen. (door Central Park lopen is ook al leuk)
    De hotels waren duurder dan de rest van het jaar en je moest flink vantevoren (2 maanden) boeken om nog iets betaalbaars op een leuke lokatie te vinden. (check via de boekingmachines eens of de prijzen op die dag verschillen van de weken eromheen?)
    Mensenmassa's waren er toen wat minder dan de rest van die week (laatste week van het jaar), maar dat kan op 4 Juli weer anders zijn. Ik weet niet of ze festiviteiten hebben waar mensen op afkomen. Het is natuurlijk een heel andere feestdag dan Kerst.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_57845554
    Weet je wat ook leuk is: vliegen vanaf JFK met US Helicopters! Binnen 8 minuten downtown. Niks geen gedoe met taxi's. Airtrain echter kan ik wel aanraden; je zit dan alleen wel 45 min in de metro. Maar da's weer niet duur.
    pi_57864893
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 09:12 schreef DTmaster het volgende:

    met n applegreeter de stad verkennen (IEMMAND ERVARING HIER tis GRATIS!
    zolang het maar gratis in he maar schijnt leuk te zijn, rondleiding door een echte.

    eten en drinken is erg goedkoop.
      zondag 6 april 2008 @ 11:15:05 #299
    47513 StrikerZeljko
    Hala Madrid!
    pi_57865085
    Toch nog even deze vraag, wat is prettiger:
    Vliegen met Delta, United of een europese maatschappij?
    Ik vertrek waarschijnlijk vanaf brussel/adam of dusseldorf..
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_57865981
    quote:
    Op zondag 6 april 2008 11:01 schreef Dizzee het volgende:

    [..]

    zolang het maar gratis in he maar schijnt leuk te zijn, rondleiding door een echte.

    eten en drinken is erg goedkoop.
    Wij hebben het ook aangevraagd. Wij krijgen waarschijnlijk iemand die in een rolstoel zit, net als ik. Deze kan ons dan alles vertellen over hoe je overal makkelijk kunt komen en zo

    18 April vertrek ik
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
    Michael Jackson 1958-2009
      zondag 6 april 2008 @ 17:51:11 #301
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_57872888
    quote:
    Op zondag 6 april 2008 11:15 schreef StrikerZeljko het volgende:
    Toch nog even deze vraag, wat is prettiger:
    Vliegen met Delta, United of een europese maatschappij?
    United met een 777
    Ben zelf met Delta geweest. Wel aardig, maar al wat ouder materiaal. (op de heenweg hadden we geen audio )
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')