abonnement Unibet Coolblue
pi_56659950
Wie kan me vertellen wat gebruikelijk is, hoever kun je gaan bieden onder de vraagprijs van een huis zonder dat het een 'belachelijk bod'is?

Stel een huis staat voor ¤ 185.000,= te koop

Is beginnen met ¤ 170,- dan normaal?
Kun je verwachten dat er huizen uiteindelijk voor ¤ 10.000,= minder verkocht worden?
En nog meer?

Waar kun je er meer over lezen de handigheid van het bieden enzo...?
Groetjes van Liss
pi_56659974
Ligt er natuurlijk aan wat jij kwijt kan? Hoe snel de eigenaren van het huis willen?

Ik heb wel eens meegemaakt dat 30.000 onder de prijs ook een deal gemaakt is, dat kwam omdat er een dreigend faillisement aan zat te komen en de woning anders door de curator voor nog minder verkocht zou worden.... dus tja alles lijkt me mogelijk
pi_56660001
ik denk dat 't wel kan, je bod is meer dan 90% van de vraagprijs
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_56660003
Het hangt van veel factoren af:

-Hoeveel haast hebben de verkopers?
-Hoe lang staat het al te koop?
-Hoeveel rek hebben de verkopers (als ze nog even tijd hebben en er moet een bedrag op tafel komen ivm hun nieuwe huis dan is onderhandelen vaak lastig)
-Hoeveel concurrentie heb je en hoeveel vergelijkbare woningen staan er te koop?

Voor 1.40 kun je bij het kadaster een overzicht downloaden van recente verkoopprijzen in je beoogde buurt. Dat kan ook nuttig zijn
pi_56660095
Ik denk niet dat ze een bod van ¤ 170,- serieus gaan nemen nee.
  maandag 11 februari 2008 @ 09:47:14 #6
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_56660122
En nog belangrijker; waar staat het huis te koop. In Utrecht en Amsterdam schijn je niet onder de vraagprijs te moeten gaan bieden, terwijl je in het Oosten des Lands dat wel kan.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_56660226
Neem een makelaar, die adviseert je wel over het beste bod wat je kunt uitbrengen!
  maandag 11 februari 2008 @ 09:58:39 #8
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_56660269
Gewoon doen! Nee heb je, ja kun je krijgen...

Vergeet niet dat veel mensen dr huis hoger hebben geprijsd, dan ze er werkelijk voor wil hebben. Juist vanwege het onderhandelen en rekeninghoudend derhalve met lagere boden.

Als je 180 wilt hebben, ga je m niet voor 180 te koop zetten maar voor 187,50 bijvoorbeeld.

En verder is het zaak te weten hoelang het huis al te koop staat en wat bijvoorbeeld de financiele positie is van de eigenaren. Iemand die in scheiding ligt verkoopt zn huis liever snel voor een wat lagere prijs. Iemand die een ander huis heeft gekocht, wil ook wel wat meer zakken als ie opeens tegen dubbele lasten aankijkt.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_56660298
---> WGR
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_56660305
bedankt voor alle tips.... Hier kan ik wat mee!!
Groetjes van Liss
pi_56660363
Is dat '90 % van de vraagprijs' ook een beetje een algemene stelregel.

Idd: nee heb je ja kun je krijgen dat is ook zo. Ik denk dat we maar gewoon wat brutaler moeten gaan zijn en ook gewoon moeten gaan kijken voor huizen boven ons budget (qua vraagprijs) mensen gaan niet hun uiterste prijs neerzetten alleen vroeg ik me af hoe dat normaal gesproken gaat. Het is niet in de randstad zelf maar wel in een gewilde gemeente zeg maar. Ik denk dat je ook gewoon maar moet doen. Het ergste wat er kan gebeuren is zo erg nog niet...
Groetjes van Liss
  maandag 11 februari 2008 @ 10:06:51 #12
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56660371
Je kunt het altijd proberen. Leidraad is hoeveel je het huis zelf waard vindt, wat wil je er voor betalen? Biedt daar ca. 85-90% van. Kom je er dan niet door in onderhandeling dan is het niet haalbaar.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56660377
quote:
Op maandag 11 februari 2008 10:01 schreef HeatWave het volgende:
---> WGR
Betekend??
Groetjes van Liss
pi_56660387
bedankt Sanger.
Groetjes van Liss
pi_56660421
quote:
Op maandag 11 februari 2008 10:07 schreef F-liss het volgende:

[..]

Betekend??
Gevonden: verplaatst
Groetjes van Liss
pi_56660456
je moet ook rekenen wat het je kost!

ik ben laatst gaan kijken bij een huis waar ze ¤300.000 voor vroegen, maar het had enkel glas, de keuken bestond voor groot deel uit losse kastjes dus die verdwijnt ook bij verhuizing, de ketel was uit jaar blok, de leidingen moesten vernieuwd en ga nog maar even zo door

dus ik denk dan goh het huis is wel 3 ton waard als dat allemaal geregeld is (zeker in vergelijk met de buurt) en dan reken je dus wat het zou kosten om dat te doen en dan doe je een bod wat met kosten koper en de verbouwing in de buurt van de 3 ton komt

oftewel dat was een bod van ¤220.000

dit werd door de verkoper afgewezen, maar door de verkopende makelaar als zeer redelijk gevonden.... het huis stond dus ook al meer dan 19 maanden te koop na een scheiding!
pi_56660527
Doen! Hij zal dan wel iets zeggen in de trant van: 'Dan hoeven we niet te onderhandelen.' Maar goed dan moet jij voet bij stuk houden.
Je moet van te voren vaststellen hoever jij wilt gaan en je daar strikt aan houden. Anders gaat er uiteindelijk maar 5000 van de prijs af, terwijl dat natuurlijk meer kan. (tenzij je het huis echt heel graag wil hebben)
Huizenverkopers zetten hun huis altijd duurder te koop.
+ Wat natuurlijk ook niet slecht is, is een lijstje maken van komend kosten die je nog gaat maken aan het huis. (keuken, badkamers die aan verbouwing/restauratie toe zijn) En dan allemaal noemen en pas dan met je bod komen.
pi_56660545
Zo zeg ¤ 80.000,- minder dus idd als het in het redelijke is 'kan alles'
Groetjes van Liss
pi_56660579
Als we dit voorbeeld nemen van 182.500 / 185.000,- (waarvoor een aantal huizen in die omgevening staan....)
En ik wil max ¤ 175.000,- uitgeven kunnen we het gewoon proberen?

En is dan mijn startbod 170? Of lager, Of doe ik meteen een eenmalig bod "tot hier en niet lager" ?
Groetjes van Liss
  maandag 11 februari 2008 @ 10:20:56 #20
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_56660609
quote:
Op maandag 11 februari 2008 09:31 schreef F-liss het volgende:
Wie kan me vertellen wat gebruikelijk is, hoever kun je gaan bieden onder de vraagprijs van een huis zonder dat het een 'belachelijk bod'is?

Stel een huis staat voor ¤ 185.000,= te koop

Is beginnen met ¤ 170,- dan normaal?
Kun je verwachten dat er huizen uiteindelijk voor ¤ 10.000,= minder verkocht worden?
En nog meer?

Waar kun je er meer over lezen de handigheid van het bieden enzo...?
Ik heb in 2000 (is al wel een tijdje geleden) een huis gekocht met vraagprijs 172000, bod 159000. (en voor de zeurders: ja, dat was vóór de euro, maar voor het gemak heb ik het even omgerekend)

Dit was in de eerste prijsstijgingsrace, maar de makelaar versprak zich door aan te geven dat de eigenaar al een ander huis had gekocht. Om de een of andere reden was er niet zoveel interesse voor dat huis (geen idee waarom: ik woon er al ruim 7 jaar naar genoegen), dat maakt de onderhandelinspositie ook makkeljiker.

Overigens ben ik van mening dat een belachelijke vraagprijs best met een belachelijk bod beantwoord mag worden.
pi_56660612
quote:
Op maandag 11 februari 2008 10:18 schreef F-liss het volgende:
Als we dit voorbeeld nemen van 182.500 / 185.000,- (waarvoor een aantal huizen in die omgevening staan....)
En ik wil max ¤ 175.000,- uitgeven kunnen we het gewoon proberen?

En is dan mijn startbod 170? Of lager, Of doe ik meteen een eenmalig bod "tot hier en niet lager" ?
Ik zou nooit een eenmalig bod doen zo gelijk al. Als dat ook nog eens beneden verwachting van de verkoper is dan ben je gelijk uitgespeeld.
pi_56660620
...
  maandag 11 februari 2008 @ 10:22:18 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56660632
quote:
Op maandag 11 februari 2008 10:18 schreef F-liss het volgende:
Als we dit voorbeeld nemen van 182.500 / 185.000,- (waarvoor een aantal huizen in die omgevening staan....)
En ik wil max ¤ 175.000,- uitgeven kunnen we het gewoon proberen?

En is dan mijn startbod 170? Of lager, Of doe ik meteen een eenmalig bod "tot hier en niet lager" ?
In dat geval zou ik beginnen op 165 en erbij vermelden dat het je beginbod is. De verkoper weet dan dat er wat onderhandelingsruimte is en zal dan eerder geneigd zijn een tegenbod te doen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56660673
quote:
Op maandag 11 februari 2008 10:22 schreef sanger het volgende:

[..]

In dat geval zou ik beginnen op 165 en erbij vermelden dat het je beginbod is. De verkoper weet dan dat er wat onderhandelingsruimte is en zal dan eerder geneigd zijn een tegenbod te doen.
Precies. Meld vooral dat het een beginbod is en beargumenteer je verhaal. Daarmee laat je weten dat je serieus bent; je hebt je er immers in verdiept. Net zoals jij het de verkoper niet kwalijk kunt nemen dat hij een goede prijs wil, kan hij het jou niet kwalijk nemen dat je een redelijke prijs zoekt.
pi_56660778
Ja idd, het is natuurlijk gewoon een spel. Spanned allemaal!

Nogmaals bedankt.
Groetjes van Liss
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')