abonnement Unibet Coolblue
pi_56589684
Mag een beveiligingsmedewerker van een coffeeshop je legitimatiebewijs afpakken als blijkt dat je geen 18 bent. Ik zoek hier wetteksten over. Iemand enig idee?
pi_56589728
Als er al iets over geregeld zou zijn moet het in de APV staan. In de wet staat echt niet dat je je paspoort moet afgeven bij een coffeeshop.
pi_56589981
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 20:35 schreef Wokkel het volgende:
Als er al iets over geregeld zou zijn moet het in de APV staan. In de wet staat echt niet dat je je paspoort moet afgeven bij een coffeeshop.
Als iemand dus je id afpakt is dat illegaal. Kan iemand hier de wet bij geven, of iets waar dit uit blijkt
pi_56590193
Waarom zou hij dat mogen afpakken?

Hij kan vragen dat je je legitimeert en als je dat niet wil of je geen 18 bent kan hij je zijn zaak uitzetten maar ik zou niet weten waarom hij jou om het even wat zou mogen afpakken.

Het lijkt mij gewoon diefstal/beroving als hij dat doet.

Wat is de aanleiding hiervoor?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 7 februari 2008 @ 20:56:19 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56590232
Nee, dat mag niet. Afgeven ook niet trouwens volgensmij.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_56590246
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 20:54 schreef jeroen25 het volgende:
Waarom zou hij dat mogen afpakken?

Hij kan vragen dat je je legitimeert en als je dat niet wil of je geen 18 bent kan hij je zijn zaak uitzetten maar ik zou niet weten waarom hij jou om het even wat zou mogen afpakken.

Het lijkt mij gewoon diefstal/beroving als hij dat doet.

Wat is de aanleiding hiervoor?
Aanleiding is het verhaaltje hierboven dat iemand mij vertelde. Hij was te jong moest zich legitimeren en toen werd ze id afgepakt, met het verhaal: "laat je ouders hem maar ophalen anders bellen we de politie".
pi_56590280
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 20:56 schreef Tinkepink het volgende:
Nee, dat mag niet. Afgeven ook niet trouwens volgensmij.
inbeslagname indentiteitsbewijs mag alleen door geautoriseerd personeel en dat zijn geen parkeerbeamtes of portieren of ander soortig beveiligingspersoneel, en dan alleen bij strafbare feiten en bij verdenking van identiteitsfraude
  donderdag 7 februari 2008 @ 20:58:48 #8
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56590284
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 20:56 schreef pandabeer het volgende:

[..]

Aanleiding is het verhaaltje hierboven dat iemand mij vertelde. Hij was te jong moest zich legitimeren en toen werd ze id afgepakt, met het verhaal: "laat je ouders hem maar ophalen anders bellen we de politie".
Daar geloof ik niks van.
Een ID is eigendom van de staat.
Dat mag een beveiligingsbeamte echt niet zomaar innemen...
Signature.
pi_56590320
Dan moet hij gewoon zelf de politie bellen en aangifte van diefstal/beroving doen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_56590447
Eerst vriendelijk doch dringend tegen meneer de portier zeggen: "Ik eis mijn ID kaart terug. U hebt niet het recht deze te houden of in te nemen. Als u mij mijn ID kaart niet terug geeft, ben ik genoodzaakt naar de politie te gaan en u aan te geven wegens diefstal." Dan 2 minuten wachten en als meneer de wannabe-politieagent die kaart niet terug heeft gegeven, fijn naar de politie gaan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 7 februari 2008 @ 21:08:35 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56590466
Nee, je mag je staatseigendom wat je in bruikleen krijgt niet uitlegen/weggeven, anders dan aan daartoe bevoegde overheidsmedewerkers.
Kopieren mag ook niet trouwens, en zelf wijzigingen aanbrengen (incl. beschadigen!) mag ook niet.
censuur :O
  donderdag 7 februari 2008 @ 21:09:07 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56590473
BTW: sinds wanneer moet je 18 zijn om koffie te drinken?!

* RemcoDelft heeft een grafhekel aan dat gedoogbeleid, noem die tent gewoon wietshop en laat de Starbucks gewoon koffie verkopen!
censuur :O
pi_56590616
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:08 schreef RemcoDelft het volgende:
Kopieren mag ook niet trouwens
oeps
'k Heb mijn paspoort al zoooo vakk gekopieerd
Aanvraag voor dit: stuur kopie id mee
Aanvraag voor zus: stuur kopie id mee
Op reis laat ik m'n paspoort in de hotel(kamer)kluis (als het kan) en prop een kopietje van m'n paspoort in m'n zak.
M'n bank heeft een kopie gemaakt van mijn paspoort.
M'n werk heeft een kopie van m'n paspoort.
Allemaal illegaal?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_56590618
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 20:58 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Daar geloof ik niks van.
Een ID is eigendom van de staat.
Dat mag een beveiligingsbeamte echt niet zomaar innemen...
Eigendom van de staat? Ik heb dat ding toch betaald, dat is toch geen huur ofzo?

Blijkbaar wel, staat idd achterin.
pi_56590630
het heet niet voor niets,"een indentiteits kaart ter inzage aan te bieden,"
das de verplichting bij een ID controle door bevoegde (buitengewoon) opsporings ambtenaren, dus BOA's en politie, komt nergens voor dat je je ID aan een beveiligingsmedewerker moet overhandigen dus die mag hem helemaal niet aanraken eigenlijk
pi_56590680
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:15 schreef Repeat het volgende:
Eigendom van de staat? Ik heb dat ding toch betaald, dat is toch geen huur ofzo?

Een paspoort en identiteitskaart zijn en blijven eigendom van de staat.

http://www.denhaag.nl/smartsite.html?id=41194

Wel degelijk eigendom van de staat der Nederlanden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 7 februari 2008 @ 21:31:56 #17
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56590958
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:15 schreef Repeat het volgende:

[..]

Eigendom van de staat? Ik heb dat ding toch betaald, dat is toch geen huur ofzo?

Blijkbaar wel, staat idd achterin.
Eigendom van de staat ja.
Lees je kaart maar, jij 'huurt' 'm zeg maar.
Raak 'm maar eens kwiet, en kijk wat je dan moet betalen
Signature.
  donderdag 7 februari 2008 @ 21:33:22 #18
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56590989
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

oeps
'k Heb mijn paspoort al zoooo vakk gekopieerd
Aanvraag voor dit: stuur kopie id mee
Aanvraag voor zus: stuur kopie id mee
Op reis laat ik m'n paspoort in de hotel(kamer)kluis (als het kan) en prop een kopietje van m'n paspoort in m'n zak.
M'n bank heeft een kopie gemaakt van mijn paspoort.
M'n werk heeft een kopie van m'n paspoort.
Allemaal illegaal?
ik denk dat eerder bedoeld wordt dat je geen gelijkende kopie mag maken.
Een kopie van het kopieerapparaat is ook niet geldig als legitimatiebewijs, maar zo'n kopie bedoel ik dus niet
Signature.
  donderdag 7 februari 2008 @ 21:36:32 #19
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56591048
quote:
Bent u uw reisdocument/rijbewijs kwijt dan moet u daarvan aangifte doen bij de politie. U krijgt pas een nieuw document als u een procesverbaal van de politie overlegt en nadat een verklaring van vermissing is opgemaakt. Er zijn extra kosten verbonden aan het afgeven van een vervangend reisdocument of rijbewijs.

Hoe werkt het?

Ook als u bij de politie in het buitenland aangifte deed, is het nodig ook aangifte te doen bij de Nederlandse politie. Zij maakt een proces-verbaal op, dat u mee moet nemen bij het aanvragen van uw nieuwe reisdocument/rijbewijs.
De wachttijd voor het afhalen van een nieuw document na vermissing van een reisdocument/rijbewijs is langer en bedraagt minimaal 10 werkdagen. Een spoedprocedure is niet mogelijk.
Het gestolen of vermiste reisdocument/rijbewijs wordt geregistreerd om fraude en misbruik te voorkomen. Vindt u het oude document terug dan kunt u het niet meer gebruiken, omdat het als vermist staat geregistreerd. U moet het oude document alsnog inleveren bij de sectie Burgerzaken.
Waar kunt u terecht?

U kunt terecht bij de balie van Burgerzaken. Kijk voor de openingstijden bij 'zie verder' in de rechterkolom.

Wetgeving
Kosten
Kosten vermissing reisdocument/identiteitsbewijs ¤ 20,50
Signature.
  donderdag 7 februari 2008 @ 22:04:09 #20
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_56591627
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

oeps
'k Heb mijn paspoort al zoooo vakk gekopieerd
Aanvraag voor dit: stuur kopie id mee
Aanvraag voor zus: stuur kopie id mee
Op reis laat ik m'n paspoort in de hotel(kamer)kluis (als het kan) en prop een kopietje van m'n paspoort in m'n zak.
M'n bank heeft een kopie gemaakt van mijn paspoort.
M'n werk heeft een kopie van m'n paspoort.
Allemaal illegaal?
Is ook onzin: sterker nog een werkgever is verplicht om een kopie van een identiteitsbewijs van werknemers vast te leggen. Zou gek zijn als dat vervolgens niet mag...
http://www.belastingdiens(...)en/lb23/lb23-13.html
/-=]
|o-0
~~~`
pi_56591716
nogal wiedes dat het jouw eigendom niet is, dat zou betekenen dat je het ook zou mogen vervreemden. Dat is nou niet bepaald wenselijk he?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')